tderida
03 Şubat 2008, 12:46
Yer: Jerez dela Frontera- İspanya; 30 Ocak
Ducati 1098 F08 modeli, İspanya'daki Jerez pistinde, Ducati Xerox takımı tarafından resmi olarak tanıtıldı.Yeni model, bu sene Dünya Superbike şampiyonasında boy gösterecek.
WSB kurallarını değiştirip bir ilke imza atarak, 2 silindir 1200cc motorların 1000cc 4 silindirlerle start alabilmesine olanak tanıdı buna dayanarak yeni 1098 F08,doğrudan 1098R modelinden türetildi. Aslında daha önce Ducati Superbike yollarda kullanılan versiyonuna hiç bu kadar benzer olarak üretilmemişti. Üzerinde çok az bir oynama yapılan seri üretim motorun sadece eksantrik mili, şanzımanı ve pistonlarında modifikasyona gidildi.
Ducati Corse yöneticisi Filippo Preziosi, Bu motosikletin değişimini başlangıç aşamasından itibaren dikkatle izleyerek yeni projenin öneminin altını çizdi ve Superbike Şampiyonasında Ducati Corse'un kararlılığına desteğini göstermiş oldu.
Jerez pistinde hem 1098 R, hem de 1098 F08, Michel Fabrizio (ducati Xerox) tarafından test edildi. Fabrizio test sonrasında yeni motorlardan bu kadar etkilenmeyi beklemediğini, Ducati ekibinin yarışlarda elde ettiği tecrübeyi yol motosikletlerine aynen adapte ettiğini, motosiklet tutkunlarının pistlere özgü bu yüksek performans makinalarına sahip olabileceklerini ayrıca yeni sezondaki sponsorlarınnın da kendilerini çok içten bir hoşgeldinle karşılamasının da kendisinin şampiyonayı sabırsızlıkla beklemesine neden olduğunu söyledi.
Takım arkadaşı Troy Bayliss ise Phillip Island da devam etmekte olan test sürüşlerinde sakatlanmasından ötürü tanıtıma katılamadı. Ancak Avustralyalı sürücünün durumunun iyiye gittiği ve gelecek teslerde 12 şubatta Katar'da bulunacağı açıklandı.
ALINTI:WWW.REYZING.COM (http://reyzing.blogspot.com)
http://www.motorcycle-usa.com/Photos/SBK_1098R.jpg (http://reyzing.blogspot.com)
Ducati 1098 F08 modeli, İspanya'daki Jerez pistinde, Ducati Xerox takımı tarafından resmi olarak tanıtıldı.Yeni model, bu sene Dünya Superbike şampiyonasında boy gösterecek.
WSB kurallarını değiştirip bir ilke imza atarak, 2 silindir 1200cc motorların 1000cc 4 silindirlerle start alabilmesine olanak tanıdı buna dayanarak yeni 1098 F08,doğrudan 1098R modelinden türetildi. Aslında daha önce Ducati Superbike yollarda kullanılan versiyonuna hiç bu kadar benzer olarak üretilmemişti. Üzerinde çok az bir oynama yapılan seri üretim motorun sadece eksantrik mili, şanzımanı ve pistonlarında modifikasyona gidildi.
Ducati Corse yöneticisi Filippo Preziosi, Bu motosikletin değişimini başlangıç aşamasından itibaren dikkatle izleyerek yeni projenin öneminin altını çizdi ve Superbike Şampiyonasında Ducati Corse'un kararlılığına desteğini göstermiş oldu.
Jerez pistinde hem 1098 R, hem de 1098 F08, Michel Fabrizio (ducati Xerox) tarafından test edildi. Fabrizio test sonrasında yeni motorlardan bu kadar etkilenmeyi beklemediğini, Ducati ekibinin yarışlarda elde ettiği tecrübeyi yol motosikletlerine aynen adapte ettiğini, motosiklet tutkunlarının pistlere özgü bu yüksek performans makinalarına sahip olabileceklerini ayrıca yeni sezondaki sponsorlarınnın da kendilerini çok içten bir hoşgeldinle karşılamasının da kendisinin şampiyonayı sabırsızlıkla beklemesine neden olduğunu söyledi.
Takım arkadaşı Troy Bayliss ise Phillip Island da devam etmekte olan test sürüşlerinde sakatlanmasından ötürü tanıtıma katılamadı. Ancak Avustralyalı sürücünün durumunun iyiye gittiği ve gelecek teslerde 12 şubatta Katar'da bulunacağı açıklandı.
ALINTI:WWW.REYZING.COM (http://reyzing.blogspot.com)
http://www.motorcycle-usa.com/Photos/SBK_1098R.jpg (http://reyzing.blogspot.com)