PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : buda benim oyuncağım



Sayfa : [1] 2

sahtekisi
27 Ocak 2008, 17:50
merhaba arkadaşlar,
bende yeni oyuncağımı sizlerle paylaşmak istedim, başlangıç için biraz büyük ama yavaş yavaş öğreniorus işte :)

(umarım resimleri yüklemeyi becerebilmişimdir)

http://img181.imageshack.us/img181/8374/spa0087ca3.th.jpg (http://img181.imageshack.us/my.php?image=spa0087ca3.jpg)

http://img352.imageshack.us/img352/3458/spa0088im7.th.jpg (http://img352.imageshack.us/my.php?image=spa0088im7.jpg)

http://img352.imageshack.us/img352/3108/spa0089yn1.th.jpg (http://img352.imageshack.us/my.php?image=spa0089yn1.jpg)

:rendeer:

resimler biraz büyükmü olmuş ne :sunny: :sunny:

BikerBoyz34
27 Ocak 2008, 17:58
oyuncak baya güzelmiş abi güle güle kazasız belasız kullan tabi de 600lük gerçekten başlangıç için biraz büyük olmuş keşke daha şöyle saptedilebilir birşeyle başlasaydın ama olsun hep çok beğendiğim bir model olmuştur

SilentScream
27 Ocak 2008, 17:59
başlangıç motosikleti olamayacak bir makine almışsınız , hayırlısı umarım kazasız kullanırsınız...

sahtekisi
27 Ocak 2008, 18:03
iyi dilerleriniz için teşekkür ederim, kendimizi kontrol altında tuttuğumuz sürece sorun olmayacağına inanıyorum hız rekorum 55 oda bugun oldu :) :) sürat felaket ister bununla yap ister 50cc ile

Fatih
27 Ocak 2008, 18:08
kaç basıyo bu:silent::silent:

BikerBoyz34
27 Ocak 2008, 18:09
iyi diyosunda abi bunda bi gaz koluna dokunmak demek değil 50cc 100ccnin son hızı olur.

halidbin
27 Ocak 2008, 18:09
hayırlı olsun iyi seçim ama çok dikkat etmen lazım baslangıc için çok sert bi motor almıssın

sahtekisi
27 Ocak 2008, 18:14
kaç basıyo bu:silent::silent:

ErTech rodajında 260 görmüş dahada gidiodu dio :D Ben görmeyi pek istemiorum doğrusu


iyi diyosunda abi bunda bi gaz koluna dokunmak demek değil 50cc 100ccnin son hızı olur.

doğru söylüyorsun bununla zor olan yavaş hızda sabit gidebilmek 1haftadır ara sokaklarda 25le dolanıorum, bu şekilde alışmak mı daha iyi bilmiyorum ama daha fazla kontrol tecrübesi sağlıyor gibi geldi. yanımdan dalga geçer gibi geçiolar :pale: ama gaza gelmem kendimi bilirim, forumda birinin dedigi bi söz vardı "rezil olmadan vezir olunmaz" die onu düstür edindim daha az koyuyo :)

efendy_iso
27 Ocak 2008, 18:15
başlangıc için yalnış,görsellik ve teknik olarak doğru makina Hayırlı olsun ne diyelim:)

AtacaN
27 Ocak 2008, 18:16
daha önce scoter kullanmışsındır sanırım! Zaten gazı açmadığın sürece sorun olmaz ki

ennginn
27 Ocak 2008, 18:19
Eğitim almadan buna başlamam lazımdı

Muhakkak bir yerlerden eğitim al.

BikerBoyz34
27 Ocak 2008, 18:22
evet işte sorunda o motor çok ağır ve düşük hızlarda kontrol zorlaşıyor.Ama olsun ya hayırlı olsun abi en azından bilincindesin bu işin sen böyle devam et rezilde olmazsın zaten yavaş yavaş alışınca birşey olmaz inşallah

sahtekisi
27 Ocak 2008, 18:25
daha önce scoter kullanmışsındır sanırım! Zaten gazı açmadığın sürece sorun olmaz ki


evet işte sorunda o motor çok ağır ve düşük hızlarda kontrol zorlaşıyor.Ama olsun ya hayırlı olsun abi en azından bilincindesin bu işin sen böyle devam et rezilde olmazsın zaten yavaş yavaş alışınca birşey olmaz inşallah


moral için teşekkürler böyle şeyler duyasım var :mrgreen: bizde 3sayfa haberi olmak istemioruz tabiki :) biliyorumki diger arkadaşlarda iyiniyetleriyle bunu söylüyorlar elbette, ancak benim bu motor olayına girişim biraz farklıdır , motor delisi yada sevgisi olan biri değilim, biliyorumki başka bir motoru ne sürme hevesim var nede bundan sonra başka bir motor hayalim, bununla başladım, sanıyorum bununla bitecektir. :)

ShowDown
27 Ocak 2008, 18:31
uzaktan kumandalı mı bu baba:P

cakalaz
27 Ocak 2008, 19:04
Bu mu oyuncak :) Hangi mağazalarda war :)

Onur Levent
27 Ocak 2008, 19:16
Çok güzel yakışıklı makine hayırlı olsun...İmkanın yada zamanın olursa eğitim almanı tavsiye ediyorum güvenlik ekipmanlarını kesinlikle kullanmalısın kazasız belasız iyigünlerde kullan...:cat:

Pınarr
27 Ocak 2008, 19:16
Hayırlı uğurlu olsun.. Keyifli sürüşler.. :rendeer:

ysr_60HE046
27 Ocak 2008, 19:18
valla ben 6 sene oldu motor kullanmaya başlıyalı aama hala senin başlangıç motorun dan alamadım.:salut: allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin makine mükemmelll...

sahtekisi
27 Ocak 2008, 19:22
iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim :) yaza kadar ogrenip gezilerinize toplu suruslerinize katılabilmeyi umuyorum, çok canım cekioda henuz erken :)

[ ErTech bi yorum yasmadın bab ya kalbimi kırıosun :P ]

Gökhan
27 Ocak 2008, 19:22
Biliyorum bu satten sonra arkaşımıza bu yazının faydası olmayacak ama başkaları okuyup birşeyler ögrenebilir.( hiç umudum yok ama neyse:mrgreen:)


Bu yazıyı okumadan önce kafanızda motosikletle ilgili tüm bilgileri ve yaşadıklarınızı unutun. Hatta hayatınızda motora bile binmemiş farzedin kendinizi... Yazının sonunda yazılanlarla aynı düşünceye sahip değilseniz, sizden ricam “polemik olsun diye veya tartışmak için” karşıt görüş yazmayın. Farklı görüşünüz ve paylaşacak deneyiminiz varsa paylaşın ama sağlıklı bir beyinin burada yazılanların tersine birşeyi düşünmeyeceğini bekliyorum...


İlk motorum 600cc bir supersport ve hala hayattayım düşüncesi

Bu tip bir düşünce çok tehlikelidir. Kim ne derse desin, 600cc ve üzeri bir motosiklet başlangıç motoru olarak uygun değildir. Bunu dünya üzerindeki bütün deneyimli insanlar, eğitmenler ve bu işin içinde olan insanlar söylüyor. Haa, “ben yaptım oldu” deyip kafanızın dikine giderseniz birgün, biryerlerde patlarsınız. Neden mi? Çünkü 600cc ve 1000cc kategorisindeki yarış motorları hatayı affetmez. Zaten motor en ufak hatanızı kollayan, ilk fırsatta sizi üzerinden atmaya çalışan bir alettir. Yarış motorları diğer motorlardan çok farklı davranışa sahiptir. Ortalama olarak 160-180 kg olup, 120-200 hp arası güce sahip bu motorlar, 2-3 saniye gibi çok kısa sürelerde çok yüksek süratlere çıkabilirler. Bu motorlara yüksek süratlerde hakim olmak ciddi derecede zordur. Motora hakimiyet belli teknikler gerektirir. Yüksek süratlerde motoru yavaşlatmak ve durdurmak zordur. Bu tip motorları kullanmak için “İleri Sürüş Teknikleri” eğitimi almak faydalı olacaktır. Bugün MotoGP gibi bir yarışta bile profesyonel kullanıcıların motorlarla ne tip kazalar geçirdiğini görüyorsunuz. Pist ve trafik çok farklı ortamlardır. Pistte yapılan hatada en kötü ihtimalle biryerleriniz kırılabilir ancak aynı şekilde trafikte kaza geçirdiğinizde bunun ölümle sonuçlanması olasıdır. 600cc motora binip, hala hayattayım diyenler birgün öyle bir durum içerisinde kalabilirler ki, bu hayatlarına malolabilir. Aynı durumda deneyimli ve eğitimli bir kullanıcı zor da olsa bazı teknikleri uygulaması sayesinde içinde bulunan durumdan sıyrılabilecektir. Düz yolda motor kullanmak ve başına birşey gelmemesi motoru çok iyi kullanıyor anlamına gelmiyor. Çekirge bir sıçrar, iki sıçrar, üçüncüde ne olduğunu biliyoruz... :)

Kimseye motor hayatına 100cc scooter ile başlanmalı demiyorum ama herkes cüssesine, kapasitesine uygun bir motorla başlaması, o motora iyice alıştıktan ve çok iyi şekilde hakim olduktan sonra değiştirmeyi düşünmeli diyorum. Yurtdışında birçok ülkede ehliyeti yeni alan kişiler kanuni olarak 2 sene boyunca 100-150cc den büyük motor kullanamıyorlar. 2 senenin sonunda da yapılan bir sınavdan geçtikten sonra motor hacmini büyütebiliyorlar, o da direk olarak 1000cc olamıyor. Kısacası dünyada büyük hacimli motorla başlanmaması için kanuni yollara da başvuruluyor. Umarım bu uygulama Türkiye’ye de gelir çünkü forumda okuduğum yazılardan anladığım kadarıyla bilinçsiz kullanıcı sayısı çok fazla.

Deneyim ve eğitimi hiçe sayan zihniyet

Motosiklette olmazsa olmaz iki şeyden biri deneyim, diğeri eğitimdir. Çok uzun süreler motosiklet kullanan biri zaman içerisinde yaşadığı olaylardan deneyim kazanır ve yapmış olduğu hataları tekrar etmemeye çalışır. Motosiklette deneyim çok önemlidir, ölmemenizi sağlar. Bunun yanında eğitim, deneyimi destekleyen bir kavramdır. Ciddi bir kuruluştan alınan eğitimin faydası çok büyüktür. Uzun süreler motor kullanan biri bile eğitim aldıktan sonra bir konu hakkında “meğer bunca senedir bunu yanlış biliyormuşum” diyebilir. Sonuçta eğitimde alınan bilgiler motor konusunda uzman ve profesyonel kişilerin ortaya koyduğu bilgilerdir. Bunları hiçe sayan sadece kendini kandırır ve hiçbir zaman kendini geliştiremez, olduğu yerde sayar. Çok şey bildiğini sanar ama aslında hiçbir şey bilmiyordur.

Beceri ve kabiliyet

Tabi ki her konuda olduğu gibi motosiklet kullanma konusunda da her insanın becerisi birbirinden farklıdır. Biri 2-3 ayda motora çok iyi hakim olabiliyorken, diğeri aynı sürede trafiğe bile çıkamayabilir. Ancak motora çok kısa sürede hakim olabilmeniz, motoru çok iyi kullandığınız anlamına gelmez. Motoru çok iyi kullanıyor olmak için deneyim sahibi olmak gerekir ki bu da zamanla olacak birşeydir. Bazı arkadaşların ben 2 aydır motor kullanıyorum, 40 yıldır sürenlere taş çıkartırım demesi sizce ne kadar anlamlıdır?


Herkese iyi sürüşler, kazasız günler diliyorum...


Duyarlı Olmak,
Tarih: 14.12.2003 Saat: 19:20
Konu: Her Turlu Duyurular


Sevgili Arkadaşlar,

Daha önceden de bu konu ile ilgili bir yazım olmuştu. Rahmetli Raif Ağabeyin vefaatinde içinde bulunduğum duyguların etkisiyle oldukça saldırgan bir yazı yazmıştım. O günden bugüne fikirlerim halen değişti mi, hayır.

Motosiklet, hepimizin hayatında oldukça önemli bir yere sahip ve hatta birçoğumuzun hayatının çoğunluğunu kapsayan bir hobby. Kimimiz için artık hobby den çok bir ulaşım aracı. Ancak gördüğüm o ki, genç yaşlı demeden bir çoğumuzu da aramızdan alıp götüren ve bizlere büyük acılar bırakan bir hobby olmaya başladı. Bunda suçlu, acaba motosiklet denilen araç mı, yoksa bizler mi? Evet motosiklet tehlikeli bir araç. Ancak içinde bulunduğumuz şu ortamda yürümek de, alışveriş mağazasından alışveriş yapmakta, bankaya gitmek de tehlikeli. Diğer seçenekler de alternatifler yaratabiliyoruz. Suçu, kana susamış canilere atabiliyoruz. Ölenlere rahmet ediyor, kalanlara başsağlığı diliyoruz. Aynı motosiklette olduğu gibi. Ama motosiklet kazalarında ne hikmetse hiç motosikletlere suç bulmuyoruz. Bu aletlerin suçu yok mu? Bence var. Ama onların suç teşkil ettiği konuyu aslında bizler yaratıyoruz. Nasıl mı?

Yeni bir motosiklet modeli çıkıyor. Çok hoş, çok güzel.

"İşte hayatımın motosikleti, bundan mutlaka edinmem lazım. Bu sayede hem kendi egomu tatmin eder, hemde çevreme bol bol hava atarım.."

Yada,

"İşte benim almam gereken, bana yakışan motor bu. Bundan başkasını alırsam, çevremdekiler ne der sonra? Klasıma yakışmaz diğerleri!"

Yada,

"Hayat tehlikelerle dolu zaten. Olacağı varsa olacak. O yüzden alayım anasını sattığımın motorunu. Hem bana birşey olmaz. Koca camiada beni mi bulacak kaza?"

Gibi birçok sebepler üretiyoruz kendi kendimize. Henüz yeni motorcular (lütfen kimse alınmasın yeni motorcu dediğim için ama biraz çuvaldızı kendimize batırmanın zamanı geldi.) ki bunlardan kastım sene itibarıyla değil, km itibarıyla söylüyorum, motosikletini hemen büyütmenin yollarını arar oldular. Soruyorsun,

- 10000 km yol yaptım. Artık motorumu büyütmenin zamanı geldi, hem diğerlerinde büyük motosikletler varken benim ki onların yanında oyuncak kaldı, diyerek savunmalarını baştan hazırlıyorlar.

Yada,

- 16000 km oldu, biliyorum daha erken motorumu büyütmek için ama aklım o motorda işte. Aklımda kalacağına altımda yol alsın. Hem ben hız yapmam.

Arkadaşlar, kabullenmesek de motosikletini büyütmenin en büyük sebeplerinden biri, çevremize atacağımız "HAVA" dır. Altımızdaki motosikleti de aynı otomobilimiz gibi gösterişlisinden, en pahalı olanından, en güçlü olanından seçiyoruz. Hadi otomobilde bir şansımız var. Peki motosiklette var mı?

Henüz yeni motosiklet sahibi olan arkadaşlarla tanışma fırsatım oluyorlar. İlk motosikletleri büyük hacime sahip motorlar oluyor.

- 600 cc lik aldım ama gidip 1000 cc lik almadım. Biraz tecrübelenince onlardan alacağım.

Savunmaya bak!!!! Size kısaca bir teknik açıklama yapayım.

600 cc lik bir Racing, Motor Gücü 100-125 hp arasında. Bu gücü 11500 rpm ile 13000 rpm (Rpm = Devir/dk.) da sağlıyor. Yani, krank dakikada 11500 rpm dönüyor. Saniyede 191 defa dönüyor. Biraz düşündürücü dimi? Ve bu motorların 0-100 km/h hızlanma değerleri ise 2,4 - 2,9 saniye gibi oluyor. Şimdi bu gücü kontrol etmek sizce kolay mı?

Peki Racing değil de Enduro'dan bahsedelim. Aşağı kalır yanı mı var? Hayır.

650 cc lik bir Enduro, Motor gücü 45-55 hp arasında. Bu gücü 7500 rpm - 8500 rpm de sağlıyor. Yani krank dakikada 7500 devir dönüyor. Saniyede 125 kez dönüyor. Ağırlıkları ise 180 kg civarında oynuyor. Bunlarında 0-100 km hızlanma değerleri 4,5 - 6 saniyeler arasında değişiyor. Yani yukarıdakilerden çok da aşağı kalır değil. Evet bu gücü kontrol etmek, yukarıdaki bir racing ten daha kolay. Ama yeni başlayan biri için mi? Değil... Yada henüz birkaç bin km yapmış insan için mi? Yine hayır. 1000 cc likleri söylemeye gerek görmüyorum bile.

Avrupa'da yeni başlayan bir motosiklet sürücüsü, ilk olarak 50 - 200 cc arasındaki motosikletleri en az 2 sene kullanmak zorunda. Ondan sonra yeniden sınava girip, yeterlilik sağladığı takdirde 2 sene de 200 - 400 cc arasındaki hacimli motosikletleri kullanıyorlar. Ondan sonra seneye göre motosikletlerini büyütüyorlar. Ancak her seferinde yeterlilik sınavına tabi tutuluyorlar. Eğer bu sınavlardan başarısız olurlarsa, küçük cc li motosikletleri kullanmaya devam ediyorlar. Taa ki eğitmenlerini ikna edene kadar. Ancak maalesef ki ülkemizde bizler kendi kendimize yeterlilik veriyor ve en kısa zamanda daha büyük motosikletleri almaya çalışıyoruz. Sonuç "GERİDE ACILI BİR AİLE, ARKADAŞLAR, TEHLİKELİ İMAJ"

Sevgili arkadaşlar, 10000 -15000 - 20000 km ler tecrübe kazandırmaz. Bu km'lerle sadece kullanmış olduğunuz motosiklete adapte olursunuz. Onunla bütünleşirsiniz. Ancak yeni bir motosiklete geçtiğinizde ki bu büyük bir motosikletse, siz çok acemisinizdir. Ne motorun özelliklerini, ne karakterini bilmiyorsunuzdur. O motosiklet, sizin için POTANSİYEL BİR TEHLİKE 'dir. Şunu sakın aklınızdan çıkarmayın, ister 4 teker, ister 2 teker olsun her aracın bir karakteristik sürüş tarzı vardır. Bu aynı marka, model olsun farketmez. Şöyle deneyin, aynı model, aynı km.lerde, aynı marka bir başka arkadaşınızın motosikletini kullanın, farklı gelecektir size. Yabancılık çekeceksiniz. Hareket ederken, viraja girerken, fren yaparken çok büyük farklılıklar hissedeceksiniz. İşte o size yabancı bir motosiklet. Ve siz ona alışıncaya kadar sizin katiliniz olmaya aday. O ana kadar yapmış olduğunuz km'ler, o an için tamamen resetlenmiş olacaktır. Siz artık acemi durumunda olacaksınız. Ne zaman ki yeni motosikletinizle birkaç bin km yaparsınız, o zaman alışacaksınız. Ha burda eğer sizin yapmış olduğunuz km, eğer 10 -15000 km değil de 25-30000 km olsaydı, alışma süreciniz daha kısa olurdu. Daha fazlası olsa çok daha kısa süreler olurdu. Dikkat edin, tehlikede olduğunuz süreden bahsediyorum.

Geçtiğimiz sene Yunanistan'dan gelen motosikletli dostlarımızla yapmış olduğumuz konuşmalarda, aynı motosikletle 100000 km ler yapanlar, bunu aşanlar vardı. Onlar bu işi gerçekten hobby amaçlı yaptıklarından altlarındaki motosikletlerin büyük yada küçük olması, onlar için birşey ifade etmiyordu. Sonuçta yine iki teker üstünde hareket ediyorlar ve hobby lerini gerçekleştiriyorlardı. Onlar bizden daha mı az tecrübelilerdi peki? Tabii ki hayır. Ama onlar bilinçli kullanıcılardı ve motosikletin onlar için tehlikelerini bertaraf etmenin yolunu biliyorlardı.

Şimdi büyük bir motosikletin tehlikesinden biraz bahsedelim.

Her insanın içinde adrenalin duygusunu yaşamak vardır. Bunun çeşitli yollarını arar. Elimin altında güç olsun ama ben bunu kullanmam diyen yalan söyler. Mutlaka o gücü kullanır.

- Ya, uzun yolda araç sollarken, düşük gücü olan bir motor beni tehlikeye sokuyor. Bastım mı geçmem lazım ki tehlikeden kaçayım.

Geçme o zaman kardeşim. Yol boşalınca geç sende. Niye riske atıyorsun ki kendini? Güç olduğu sürece risklerini de artırıyorsun. Nasıl olsa geçerim düşüncesi ile ona göre yol almaya başlıyorsun. Bunu bilinç altından yapıyorsun. Oysa gücünü bildiğin bir motosiklet olsa altında, risklerini en aza indirmeye çalışıyorsun. Yol boşsa geçiyorsun, daha düşük limitlerde gidiyorsun, daha yavaş virajlara giriyorsun. Yani tehlikeleri otomatikman minimuma indirgiyorsun. Gideceğin yere daha rahat gidiyorsun, yorulmuyorsun, etrafını görme fırsatlarını kaçırmıyorsun. Süre olarakta hızlı gidenden çok az bir farkla ulaşıyorsun gideceğin yere.

Bir diğer nokta ise tehlike anında, tehlikeden mi kaçayım, motorun gücünü mü kontrol edeyim derken kaza zaten oluşuyor. Sadece büyük hacimli motosiklet değil sorun, ebatsal olarak daha büyük, ağırlığı daha fazla motosikletler de tecrübesiz insanlar için büyük tehlike oluşturuyor. Altınızdaki kütle ne kadar büyük olursa, kontrol etmeniz de o kadar zorlaşıyor. Bunu en kolay kaygan bir yolda hissediyorsunuz. Kendi cüsseniz ile altınızdaki kütleyi kontrol etmenin ne denli zor olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Yarış amaçlı üretilen motosikletlere dikkat edelim. Genelde çok hafif olurlar. Bunun sebebi sadece daha az ağırlık, birim kütleye düşen daha yüksek beygir gücü değil, kontrolü daha kolay bir kütle, daha az harcanan enerji, daha az yorgunluk vs. vs... Görüyorum ki 50 kg. olan bir bayan, 180 kg lık kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Sizce ne derece başarılı olabilir? Yada 70 kg olan bir adam, 240 kg lık bir kütleyi kontrol etmeye çalışıyor. Şöyle bir hesap vardı yanlış hatırlamıyorsam, bir insan, ancak kendi ağırlığı kadar olan bir kütleyi zorlanmadan kaldırabilir. Bunun üstündeki ağırlıkları, insan üstü bir çaba ile yapar. Ancak limitlerdir ve çok çabuk yorulur. (Halterciler hariç)

Bir de diğer bir konu sele yükseklikleri. Bacak boyu 75 cm olan bir kişi, 85 cm sele yüksekliği olan motosiklet kullanıyor. Tecrübesi ise zayıf. Ayaklarını yere koyma isteği sürekli var. Yavaşlamalarda hemen ayaklar yere iniyor. Yere değecek mi? Belki parmak uçlarında. Peki o kütleyi parmak uçlarında nasıl taşıyacak? Hasbelkader taşıyor. Ama en ufacık zorlanmada motosiklet yerde. Şanslı ise ayakları altında kalmaktan kurtuluyor. Diyeceksiniz ki Cross motosikletlerinde adamların ayakları bile yere değmiyor ama bu adamlar yarışıyor. Sizde de o tecrübe olsa, sizde binin. Adamların işleri. Yada uzun yıllardır artık motosikletin üstünde olduklarından, ayaklarını yere indirme gereğini pek duymuyorlar.

İşte arkadaşlar, yukarıda saymış olduğum bir çok sebep, motosikletleri kana susamış katillerden farklı kılmıyor. Ama bu cansız kütleler mi suçlu? Hayır. Buna sebep veren insanlar, yani yine bizler suçluyuz. Bu masum hobby amaçlı araçlarımızı, kana susamış cani yapan bizleriz, onlar değil. 1992 yılından beri bu motosiklet kullanıyorum. Toplam yapmış olduğum km, 300.000'e merdiven dayadı. Ama halen 650 cc bir motosiklet kullanıyorum. Bundan sonra alacağım da 650 cc olacak. Lütfen bu duyarlılığı sizlerde gösterin. Gösterin ki, artık bu mail guruplarında kaza haberleri, kaza sonucu ölüm haberleri olmasın.

Biliyorum yazı çok uzun oldu. Belki çok ukalaca bir yazı oldu. Ama eminim ki bir çoğunuz okuduğunda bana hak verecektir.

KONTROL EDEBİLDİĞİN GÜÇ HER ZAMAN GÜLDÜRÜR, KONTROL EDEMEDİĞİN GÜÇ İSE BİRGÜN ÖLDÜRÜR.

ÖLMEK İÇİN DEĞİL, ÖLENE KADAR MOTOSİKLETE BİNMEYİ DENEYİN.

Vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.

Sevgiler

Zafer Yangın
Suzuki XF650 Freewind
İstanbul

sahtekisi
27 Ocak 2008, 19:23
valla ben 6 sene oldu motor kullanmaya başlıyalı aama hala senin başlangıç motorun dan alamadım.:salut: allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin makine mükemmelll...

Allah sana daha iyisini nasip eder inşallah kardeşim, teşekkür ederim.

scorp
27 Ocak 2008, 19:26
Çok sevdigim bi motor gule gule kullan...

tugcetugce
27 Ocak 2008, 19:28
Hayırlı olsun..
Umarım başlangıç motorunun zorluğunu yaşamaz keyfini çıkarırsın..
Kazasız belasız sürüşler..

Syriana
27 Ocak 2008, 19:29
başlangıç için biraz büyük ama yavaş yavaş öğreniorus işte :)

bravo arkadaşım sana aferim...en güzelini yapmışsın ne uğraşıcan dimi şimdi 125cc'di 250cc'di onu al bunu sat...gerek yok dimi böyle şeylere onlar amele motoru...senin şimdi bunla ne havan olur he...bütün hatunlar etrafında olur dimi bununla takılırsan...arkadaş ortamındada havan o biçim olur tebrikler sana...:farao: ama allah gecinden versin bununla bir kaza yapıp sakat makat kalırsan bak bakalım o zaman etrafında kaç kişi kalıyo senin...başlangıç motoru olarak bunu almana inanamıyorum...allah akıl fikir versin tüm motora yeni başlayacak motorculara...:pr:

sahtekisi
27 Ocak 2008, 19:32
bravo arkadaşım sana aferim...en güzelini yapmışsın ne uğraşıcan dimi şimdi 125cc'di 250cc'di onu al bunu sat...gerek yok dimi böyle şeylere onlar amele motoru...senin şimdi bunla ne havan olur he...bütün hatunlar etrafında olur dimi bununla takılırsan...arkadaş ortamındada havan o biçim olur tebrikler sana...:farao: ama allah gecinden versin bununla bir kaza yapıp sakat makat kalırsan bak bakalım o zaman etrafında kaç kişi kalıyo senin...başlangıç motoru olarak bunu almana inanamıyorum...allah akıl fikir versin tüm motora yeni başlayacak motorculara...:pr:

yazın biraz agresif olmuş her ne kadar iyi niyetle yazdığını düşünmeye çalışsamda bu tarz bir ifadeye ancak o senin fikrin der geçerim. Başkasını yargılamak için kalıplaşmış fikir ve olasılık hesaplarını bırakıp karşındakini tanımalısın diye düşünüyorum nede olsa benim hakkında yorum yapıyorsun. Söylediklerin doğrudur anlatımın yanlıştır. iyi niyetin için teşekkür ederim. bende kendi canımı düşünüyorum hemde senden daha fazla.



ELINT yazı güzel sonuna kadar okudum, teşekkürler. motoru sattıracaksın bana :)

Syriana
27 Ocak 2008, 19:43
yazın biraz agresif olmuş her ne kadar iyi niyetle yazdığını düşünmeye çalışsamda bu tarz bir ifadeye ancak o senin fikrin der geçerim. Başkasını yargılamak için kalıplaşmış fikir ve olasılık hesaplarını bırakıp karşındakini tanımalısın diye düşünüyorum nede olsa benim hakkında yorum yapıyorsun. Söylediklerin doğrudur anlatımın yanlıştır. iyi niyetin için teşekkür ederim. bende kendi canımı düşünüyorum hemde senden daha fazla.


arkadaşım seni tanımam sorun değil...seni tanıdıktan sonra sana ne kadar anlatırsam anlatayım sanki ''hee tamam arkadaş sen haklıymışsın'' diyip motorunumu satıcaksın...belkide gerçekte çok çok iyi bir insansın bunada birşey diyemem ama yaptığın bana göre çok yanlış...o yüzden böyle bir yorumda bulundum...yanlış anlamanı istemem...sonuçta hepimiz motorcuyuz ama bu işi yapmadında belli kuralları vardır...neyse sanada hayırlı olsun demekten öte bişey kalmamış geriye...

DARKDIAMOND
27 Ocak 2008, 19:43
ELINT yazı güzel sonuna kadar okudum, teşekkürler. motoru sattıracaksın bana :)

Eğer o yazıyı özümseyerek okuduysan Allah aşkına paran varsa ufak cc bir motor ve eğitim al.Bu motorunda dursun ama tecrübe kazanana kadar binme.Büyük ihtimalle benden 10-15 yaş ufaksın ve gönlünün sesine kulak vereceksin.Benim ricam en azından bi süre ufak cc ile vites nedir nasıl değiştirilir?,fren nedir nasıl yapılır?,Trafikte motor nasıl kullanılır? alıştırmaları yapman.Buraya benim gibi eleştirel yazı yazanların hiç biride seni tanımıyordur ve sırf iyiliğini düşündükleri için yazıyorlardır.Gezilerede geldiğinde görecksinki senin makinan bizim geziler için uzay gemisi kıvamında kalacaktır.Aslında yavaş gezen insanlarız ve hayatın tadını çıkarmayı severiz.Hlede hep birlikte bu tadı alabilirsek değme keyfimize:cat:.

DarkArchAnGeL
27 Ocak 2008, 19:55
Sahibinden.com da bir r6 var seninkine benziyor senmisin yoksa :P (ha gayret sattı satacak)

headhunter251
27 Ocak 2008, 19:58
aabi onu bunu bilmem.Makinan harika,güle güle binmek nasip olur inş.

Birden R6sadım bak şimdi,susamak gibi bişey olsa gerek bu iş:)

sahtekisi
27 Ocak 2008, 19:59
Sahibinden.com da bir r6 var seninkine benziyor senmisin yoksa :P (ha gayret sattı satacak)

yok o benim değil ama bu yaz satıcam alacaklara duyurulur :mrgreen: :mrgreen: muhtemelen 500km i geçmemiş olacak :)

Gökhan
27 Ocak 2008, 20:04
ELINT yazı güzel sonuna kadar okudum, teşekkürler. motoru sattıracaksın bana :)

Yazıyı okuyan birilerinin olması güzel:cherry:

aYe
27 Ocak 2008, 20:11
yok o benim değil ama bu yaz satıcam alacaklara duyurulur :mrgreen: :mrgreen: muhtemelen 500km i geçmemiş olacak :)

Öncelikle aramıza hoşgeldin Ertech'in kankası:rendeer:

Benim anlamadığım, kışın sürmeyi hiç bilmiyorken neden R6 alınıp yazın ortasında satılır:silent:

Ben artık oldum deyip hayabusa mı alacan:queen:

ferotr
27 Ocak 2008, 20:13
bu oyuncaktan bizede bir tane nasip olur inşallah!!!2 sene daha dişimizi sıkarsak olur bir tane :mrgreen:

ozi26
27 Ocak 2008, 20:18
hayırlı olsun allah kaza bela vermesin :cat:

THE_LANCET
27 Ocak 2008, 20:29
Hayırlı uğurlu olsun. Umarım kazasız belasız en kısa sürede motosikletin hangi durumda ne tepki vereceğini öğrenip buna alışa bilirsin. Sağlıcakla kal....

sahtekisi
27 Ocak 2008, 20:31
Öncelikle aramıza hoşgeldin Ertech'in kankası:rendeer:

Benim anlamadığım, kışın sürmeyi hiç bilmiyorken neden R6 alınıp yazın ortasında satılır:silent:

Ben artık oldum deyip hayabusa mı alacan:queen:

aslında motoru almamdan 1 hafta önceye kadar motor akıllı adam işi değildir diyen biriyim (burda söylenmez ama neyse dedik bi kere) :) denize girerken bile ayaklarım yere basacak kadar sağlamcıyımdır, arabalarıda sevmem motorlarıda, hele hız yapmaktan hiç haz etmem , evet bi dengesizlik var :mrgreen: dediğim gibi bu macera bununla başladı bununla biter inşallah kötü bitmez tabii :)

Rigel
27 Ocak 2008, 20:43
Yukarıdaki Elint'in yazısına katılıyorum. R6 oyuncak değildir. Birinci vitesinde 120 küsür km yapan 150 kiloluk bir teknoloji harikasıdır. Birçok Çinli scooterın ağırlığında. Motoru ise onların 20 katı gücünde. Senin durumunda evde vitrine koyup izlemek için şahane. Gaz kolunun yanlışlıkla biraz açıldığında neler olabileceğini hayal bile edemezsin dostum.

Yeni başlayanlar, neden hep aynı şeyi yapıyorsunuz.....???

Motosiklet sevgisi bu demek değildir. İnanın ki 10 beygirlik motor da 150 beygirlik motor da aynı felsefe için yapılmış şeyler. Önemli olan felsefe...

Senin ilk motorunla 270 km ile gitmeye ne gibi bir ihtiyacın olabilir merak ediyorum... Ya da 200 km hıza 5 saniyede çıkmanın verdiği zevki mi hayal ederek aldın o makinayı? Sen önce bir scooterla 80'le giderken önüne fırlayan kamyona yaklaşırken seleye temas eden bölgende hissetmen gereken "yusuf yusuf" ları hissetmemiş bir adamsın... Yazık verilen paralara...

ErTech
27 Ocak 2008, 21:07
Kardeşim,,, kazasız belasız iyi günlerde kullanmanı diliyorum. Allah kazadan beladan korusun....

Yaptığının çok doğru olmadığı bir gerçek ancak bu tutkunun sana zarar vermesini önleyecek bir iradeye sahip olduğuna ben inanıyorum.

Alacağın eğitimler ve yapacağın pratikler ile sağlıklı bir şekilde bu işi başaracağını düşünüyorum...

Madem bu yola çıktın her zaman yanındayım :)


Gara ar altııı fena yakıyooooo :P

DARKDIAMOND
27 Ocak 2008, 21:10
Yukarıdaki Elint'in yazısına katılıyorum. R6 oyuncak değildir. Birinci vitesinde 120 küsür km yapan 150 kiloluk bir teknoloji harikasıdır. Birçok Çinli scooterın ağırlığında. Motoru ise onların 20 katı gücünde. Senin durumunda evde vitrine koyup izlemek için şahane. Gaz kolunun yanlışlıkla biraz açıldığında neler olabileceğini hayal bile edemezsin dostum.

Yeni başlayanlar, neden hep aynı şeyi yapıyorsunuz.....???

Motosiklet sevgisi bu demek değildir. İnanın ki 10 beygirlik motor da 150 beygirlik motor da aynı felsefe için yapılmış şeyler. Önemli olan felsefe...

Senin ilk motorunla 270 km ile gitmeye ne gibi bir ihtiyacın olabilir merak ediyorum... Ya da 200 km hıza 5 saniyede çıkmanın verdiği zevki mi hayal ederek aldın o makinayı? Sen önce bir scooterla 80'le giderken önüne fırlayan kamyona yaklaşırken seleye temas eden bölgende hissetmen gereken "yusuf yusuf" ları hissetmemiş bir adamsın... Yazık verilen paralara...


Başıma gelen bişeyi hatırladım:90km/h'la giderken solumdan tır'ın biri beni sollamak için sola çıktı ve gayet nizami bir şekilde devam ederken adam ani frenle yavaşlamaya başladı.Beni tam geçmediği için ön solunda neler olduğunu göremedim.Aynı hızda olmama rağmen tır'ı geçmeye başladım.Neler oluyor diye düşünürken Tır'ın önünden uyuz bi köpek yavaş yavaş çıktı.Adam gayet güzel bir manevrayla köpeği es geçti ama bu seferde tam benim önümde kaldı.Aklıma ilk gelen köpeğe tam ortadan giricem ve uçup Tır'ın altıa konucam olmuştuki köpek hasbelkader iki adım daha attı ve kuyruğunu sıyırıp geçtim.O uyuz köpek bu sefer arkamdan koşup havlamaya başladım.O gün bu işin ciddiyetini bir kez daha anladım.Hiç şakası olmayan ölümüne zevkli bi iş.

BikerBoyz34
27 Ocak 2008, 21:20
arkadaşlar tamam haklısınız bende katılmıyorum yani yanlış olduğunu düşünüyorum ama abimiz bunu artistlik olsun veya hız tutkusu olduğu için değil gerçekten beğendiği için almış ve kendisine güveniyor yani 50yi geçmedim diyor en azından öğrenene kadar geçmemesi gerektiğini biliyor.yani tehlikeyi yalnızca ssler oluşturmuyor tehlike yaratan asıl insanların ta kendisi içinde hız yapmak varsa akrobasi yapacaksa R6 almasına gerek yok mobiletle bunu yapan gençlerde var üstelik full KORUMASIZ.yok motorun üstüne yatmalar yok teker yapmalar asıl bunlara gerek yok.eğer bilinci varsa insan motosiklet kullanmayı R6da bile öğrenir.Yapılmış bir yanlış varsa bunu kınamak yermek yerine düzeltelim.ne güzel almış öğrenmeye çalışıyo abimiz ona bilgi vernek şu saatten sonra daha önemli.ha almadan önce olsa bende saçmalama git hayabusa al derdim ama artık geçmiş.Allah kaza bela vermesin abi inşallah en kısa zamanda tecrübe kazanıp istediğin gezilere katılırsın...
bu arada elint yazı çok güzel paylaşım için teşekkürler:cat:

sahtekisi
27 Ocak 2008, 21:21
Kardeşim,,, kazasız belasız iyi günlerde kullanmanı diliyorum. Allah kazadan beladan korusun....

Yaptığının çok doğru olmadığı bir gerçek ancak bu tutkunun sana zarar vermesini önleyecek bir iradeye sahip olduğuna ben inanıyorum.

Alacağın eğitimler ve yapacağın pratikler ile sağlıklı bir şekilde bu işi başaracağını düşünüyorum...

Madem bu yola çıktın her zaman yanındayım :)


Gara ar altııı fena yakıyooooo :P

güvenin için teşekkür ederim kardeşim başına gelen talihsiz olaydan sonra biraz soğuduğum bir gerçek ama sonunda hepimiz aklı başında insanlarız :) desteğin için minnettarım. elbet bu işin şakası yok. diğer arkadaşlarda nedeseler haklılar elbet tecrübeyle sabittir pek çok anınız.

aYe
27 Ocak 2008, 21:24
Bi tur vermessen psikolojik baskı yaparım, bu makineyle başlanmas patlıycan sen derim, bi sakal attt:queen:

slayer2694
27 Ocak 2008, 21:29
iyi dilerleriniz için teşekkür ederim, kendimizi kontrol altında tuttuğumuz sürece sorun olmayacağına inanıyorum hız rekorum 55 oda bugun oldu :) :) sürat felaket ister bununla yap ister 50cc ile
hararet saatine bakıyosundur inşallah.gerçi bu havada zor ama.

kazasız belasız binmek nasip etsin.

s3ns4t10n
27 Ocak 2008, 21:32
walla yukarıdaki yazıya aynen katılıyorum ama buyuk cc'li motorlarla baslayan arkadaslarada sölicek sözüm yok.. cunku bende onlardanım. daha dogrusu ben 12 yasından beri kullanıyorum ama 100cc lik bi scooter. bu sene vitesli motora ilk defa 600cc ile gectim. demek istedigim bizde istemezmiydik cbr 125 le baslayıp arkasından hyo 250 arkasından 600rr, ama malum burasıda türkiye.. herkesin o kadar butcesi yok. şimdi diceksiniz R6 yı alan adam.......... diye baslicaksınız ama sunuda bilin biraz dusunun belkide o R6 yı ne zorluklarla aldı. onun icin bu arkadaslara kızmak, nasihat vermek icimden gelmiyor..

sahtekisi
27 Ocak 2008, 21:37
Bi tur vermessen psikolojik baskı yaparım, bu makineyle başlanmas patlıycan sen derim, bi sakal attt:queen:

ne dimek makina senin :mrgreen: bende haberlerini aldım 1000likle başlayan birinden bunları duymak ne güsel (bak hemen nası çıkardım foyanı :P direk satışş... ortaya seni atıp gaçarımm :mrgreen: )


hararet saatine bakıyosundur inşallah.gerçi bu havada zor ama.

kazasız belasız binmek nasip etsin.

turlarım genelde 10-15 dklık oldugu için hararetle ilgili sorunum yok ama bu havalarda bile 15dk nın sonunda 90a gelio sıcaklık :) teşekkür ederim

A_berkan_A
27 Ocak 2008, 21:39
hayırlı olsn :queen: bıde bn sızlere bısı sormak ıstıorum bnde ynı motorcuyum ogrnmek amaclı mondial mct aldım 6OOluk bı maKINEYI hıc zorlanmadan surmem ıcın yanı kontrollu ne kadar zaman kullanmalıyım boyle bı motore ortalma tabı bu benım bırazda yetegme baglı ama sızlerınde fıkrını alsam ıı olur:D:):queen::cat: ama abıcım senın motorda cok guzel tekrar hayyırlı olsun :queen::rendeer:

Rigel
27 Ocak 2008, 21:48
Zamanı gelince kendin anlayacaksın...

BikerBoyz34
27 Ocak 2008, 21:52
katılıyorum zamanı gelince o sana yetmez artık işte o zaman bu da kullanmayla tabiki doğru orantılı ne kadar kullanırsana o kadar çok tecrüben olur

sahtekisi
27 Ocak 2008, 21:52
hayırlı olsn :queen: bıde bn sızlere bısı sormak ıstıorum bnde ynı motorcuyum ogrnmek amaclı mondial mct aldım 6OOluk bı maKINEYI hıc zorlanmadan surmem ıcın yanı kontrollu ne kadar zaman kullanmalıyım boyle bı motore ortalma tabı bu benım bırazda yetegme baglı ama sızlerınde fıkrını alsam ıı olur:D:):queen::cat: ama abıcım senın motorda cok guzel tekrar hayyırlı olsun :queen::rendeer:

kardeşim teşekkür ederim, seninde motorun hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanmanı dilerim.

sılwes
27 Ocak 2008, 22:06
öncelıkle hayırlı olsun...allah kazadan beladan korsun...arkadaslar sunu hıc ama hıc unutmayın...en cok kaza yapan motorlar sslerdır...bılgınıze....