PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : disk problemi



aragon
13 Ocak 2008, 21:10
arkadaşlar sebebini bilmediğim bir nedenden dolayı motorun arka diski eğildi ve balatalara sürtüyor.
tornacıya götürdüm diski tornacı düzeltti. takıldığı zaman sürtmüyordu.fakat tamirciden eve vardığımda ne göreyim motorun diski aynı şekilde sürtüyor.


asıl sorun nedir biliyormusunuz arkadaşlar.tamircilere ayıp olacak ama bu olayı onlara ne kadar anlatsamda dil döksemde anlatamadım.artık sorun bendemi tamircilerde mi bilemicem.


bu konu hakkında bana yardım edebilirmisiniz arkadaşlar.
bana sorun balatalarda gibi geliyor yani balatalar diski yamultuyor gibi geliyor ama size de bi danışmak istedim.

06bluedragger
13 Ocak 2008, 21:31
arkadasım motosikletlerin fren disk i yamulduğu zaman akla ilk gelen tornacı oluyor tamam tornacı disk i düzeltir ama asla sağlık lı olmaz sen en iyisi yedek parçacıya git çin taıwan kore malı fren diskleri 25 ile 40 ytl arasında senin motoruna ugun olanı al kendin tak

bence fren diskine darbe gelmiştir bu darbe sonucu kampana da yamulduysa kampanayıda değiştirmen lazım boşu boşuna tornacıyla uğraşma geçmiş olsun kolay gelsin:P

Rigel
13 Ocak 2008, 21:36
Disk frenlerle kampananın ilgisi nedir ya?

Fulish
13 Ocak 2008, 21:41
Disk frenlerle kampananın ilgisi nedir ya?

Bende çok merak ettim onu :) Acaba disk ile kampana aynı anda tek tekerde kullanılabiliyor mu artık :mrgreen: yeni bi teknoloji çıktı demekki..

Neyse..

Arkadaşım diski düzellttirmek çok tehlikeli bişey. Allah korusun kırılırsa felan tekeri kilitler kazaya sebebiyet verir.. En iyisi yeni disk al..

06bluedragger
13 Ocak 2008, 21:53
disk frenlerdeki kampana dediğim şey diski tutan (sıkıştıran) balataların bulunduğu metal şey hani arabalardaki ön freni sıkan metali boyatıyorlarya o metal kampanadır arka fren ise tambur dur disk fen kampanası ayrı tambur fren kampanası ayrıdır
kafanız karışmasın yeni fren diski al uğraşma tornacıyla
:cat:

ennginn
13 Ocak 2008, 21:59
Özelliğini kaybetmiş bir parçayı nasıl düzeltti acaba. Çekiş' lemi yoksa incelterekmi çekişle düzelti ise her zaman eğilir. İncelterek düzeltti ise artık frenlerin istediğin gibi tutmaz

Yapman gereken, motorunu markasını bilmiyorum ama durmanın en büyük nedeni olan frenlerine ait aksamların orijinalleriyle değiştirmek. param yok diyorsan alana kadar beklemek.

50 km/h hızla giderken Frenlerin tutmadığını bir hayal etsene (çarpışma testleri 50-60 km/h da yapılır)

İHTİYAR
13 Ocak 2008, 22:22
disk frenlerdeki kampana dediğim şey diski tutan (sıkıştıran) balataların bulunduğu metal şey hani arabalardaki ön freni sıkan metali boyatıyorlarya o metal kampanadır arka fren ise tambur dur disk fen kampanası ayrı tambur fren kampanası ayrıdır
kafanız karışmasın yeni fren diski al uğraşma tornacıyla
:cat:

Onun adı kaliper dir:wiinkk:

Disk ısınıp deforme olduysa düzelmesi neredeyse imkansızdır,ince bir çatlak varsa ilk fren sıkmanızdan sonra çatlak genişler ve yamukluk çoğalır,ta ki disk kırılana kadar böyle devam eder.

06bluedragger
13 Ocak 2008, 22:25
ihtiyar bende biliyom aslında ___ calipper ___ orjinal adı arkadas anlasın diye

caner22
13 Ocak 2008, 22:26
bencede orjinal i ile değiştirmek daha mantıklı:cat:

GKN
13 Ocak 2008, 23:12
motor ne bu arada ?

doğan motor
13 Ocak 2008, 23:17
arkadaş diski keşke tornacıya götürmeseydin taşlayıp diski inceltip düzeltmiştir sen en iyisi o diskten ümidi kes

Tuncer Sezen
13 Ocak 2008, 23:26
Peki diskin yamulma sebebini düşünsek birde ?
Yani tamam disk yamuldu,gitti yaptırdı ve bu kadar çabuk tekrar yamuldu..
Acaba jantta yamukluk ya da disk bağlantı noktalarında bir sorun varsa,mesela yaptığı yalpa sonucu disk ile kaliperin sürtünmesinden kaynaklı disk yamuluyor olamaz mı ?Ya da benzer bir problemden ötürü disk yamuluyor da olabilir,tam olarak herşeyin işleyişinin normal olduğunu kontrol etmek faydalı olabilir.Aslında üst düzey bir problem varsa arkadaşın bunu kullanırken hissetmesi lazım,ama diskin yamulduğunu da motordan indiğinde gördüğünü söylüyor.
Diski değiştirsin tamam ama diskin haricinde başka etkenden kaynaklanıyor olabilir bu problem,bu açıdan da bakmak lazım.

GKN
13 Ocak 2008, 23:29
Peki diskin yamulma sebebini düşünsek birde ?
Yani tamam disk yamuldu,gitti yaptırdı ve bu kadar çabuk tekrar yamuldu..
Acaba jantta yamukluk ya da disk bağlantı noktalarında bir sorun varsa,mesela yaptığı yalpa sonucu disk ile kaliperin sürtünmesinden kaynaklı disk yamuluyor olamaz mı ?Ya da benzer bir problemden ötürü disk yamuluyor da olabilir,tam olarak herşeyin işleyişinin normal olduğunu kontrol etmek faydalı olabilir.Aslında üst düzey bir problem varsa arkadaşın bunu kullanırken hissetmesi lazım,ama diskin yamulduğunu da motordan indiğinde gördüğünü söylüyor.
Diski değiştirsin tamam ama diskin haricinde başka etkenden kaynaklanıyor olabilir bu problem,bu açıdan da bakmak lazım.

ben bunun için motorun ne olduğunu sordum..
çinlilerde kaliperleri tek taraftan pistonlu yapmışlar, doğal olarak fren kolunu sıktığın zaman tek taraftaki balata yaklaşırken diğer taraf sabit kalıyor, doğal olarakta en küçük bi ayarsızlıkta yüklenmeden dolayı eğilme yapabilir..
motorun ne olduğunu bi anlasak, daha rahat yardımcı olabiliriz:wiinkk:

aragon
15 Ocak 2008, 18:39
forrap kardeş sanırım en mantıklı sen yaklaştın olaya.
söledim ya diski tornacıda düzelttiğimi ama incelterek düzelttim.
yeni bir disk almak sorun değil ama aldığım disk de yamulursa o zaman ne olacak.
motorun markası keeway speed 150.geçen sene kaza yapmıştım ön düzen dağılmıştı(ama sorun arkada).motorun çatısında 2 cm kadar bi yamukluk var.
arkadaşlar motoru sürerken belli olmuyor bu problem düşük hızlarda fren yaparken çok az belli oluyor.
arkadaşın dediği gibi ya cantta ya da disk bağlantı noktalarında sorun var.
asıl büyük sorun bunu yapacak nitelikte tamirci yok.
inanmayacaksınız ama tamircinin biri bu problemi söyledim. diske toz kaçmıştır dedi ve diske bi su sıktı gönderdi.
adamlar resmen dalga geçiyor ya.bende adama tabiki si...dir git lan dedim tabi.başka ne diyeyim adam resmen dalga geçiyor benle.

İHTİYAR
15 Ocak 2008, 19:39
Vaaay vaay vaayyy demek bir su sıkıp gönderdi,bir de aspirin verseydi bari,yola cıkmadan önce depoya atardın bir tane iyi gelirdi.
Ondan sonra yok şu motor kötü yok bu motor kötü.Millet anlamıyor,sözde tamirciler de anlamıyor az birşey anlayan kullanıcı da kendi işini kendi görüyor.


Kaliper pistonlarını kontrol ettirin,sıkışıp kalmış bir piston sebebiyle,bir yüzünden baskı gören disk yamuluyor olabilir.Yeni disk almanız daha iyi olur.Motorlarımızın diskleri otomobillerin ki kadar kalın olmadığı için,tornalama vb. işlemler sağlıklı olmaz.
Kolay gelsin.:cat:

Rigel
15 Ocak 2008, 20:03
Kardeşim, o motoru doğru dürüst bir serviste yapılmadan sürme. Neler olabileceği hakkında en ufak fikrin yok gibi senin. Resmen havaya uçarsın. Bu motorda olabilecek en ciddi sorunlardan birisi. Bu forumda neler neler okuduk, tekerleği fırlayanlar, jantı kırılanlar... Sakın yapılmadan BİNME...!!!

slayer2694
15 Ocak 2008, 21:26
ısınan diskleri buz gibi suyla soğutmaya kalkarsan anında 8 olur.ya da tam tersi de olabilir.böyle bir işlem yaptın mı?

digi_boy26
15 Ocak 2008, 22:09
scooter yada ne bilim başka tarz bi motormu anlayamadım. ya da okudum kaçırdım. scooter ise direk jantı değiştirceksin. ben değiştircem mesela bende de var aynı sorun. motor yalpalı sıkıyo ön fren çok az bişey huzuzrsuz etmiyo ama dağlıklı olmuyo. arka ise o da aynı şekilde. jantta eğilmeden dolayı olmuştur o yalpalık. :)