Orijinalini görmek için tıklayınız : Mondial 125 Kt Test
xufuk
26 Aralık 2007, 18:26
Arkadaşlar ben bir senelik 125 kt kullanıcısıyım ve bilgilerimi paylaşmak istedim.
Benim ilk motorum motor sağlam ama şase o kadar iyi değil 95 oktan kurşunsuz benzin kullanın yüksek oktana gerek yok sıkıştırma oranı çok düşük 9.0.1 bu sıkıştırma oranına 93 oktan çok iyi dir kullanım Kılavuzundada 91 oktan dan yüksek az kurşunlu veya kurşunsuz benzin öneriyor.
Gelelim motor yağına Kullanım kılavuzunda 20/50 öneriyor katıksız kalite diye ben castrolün 15/40 power1 kullanıyorum sorun yok nispeten yağ kalın istiyor makine fazla ısınan bir makine olduğu için kalın yağ daha iyi yağlamöa yağar yüksek ısılarda.
Lastikleri şamrelli geliyor bu iyi değil ama dış lastikler Dubless özellikli 35 ytl masrafla tublees oluyor sibob değişiyor sök tak şamrel iptal bide arka lastik yol ıslaksa yola tutunma kabileyeti çok kötü hemen kayıyot virajlarda ani frenlerde bence değişiminde fayda var söküp takması çok zor kalın olduğu için..
Şimdi hızda sıra yol düzgün olursa ben E-5 te 120km/s gördüm internette dişli değişimiyle daha fazla sürat yaptını duydum devir düşüyo hız yükseliyo ama yokuşlarda kalkması zor olur 125 cc için hele iki kişi çok zor ön dişli 15 arka dişli 41 genelde önü 17 dişli yapıyorlar...
Yolda karşılaştığım kuryelerle konuştum 125 kt kullanan 30000km yol almış olanını gördüm titreşim yüzünden ön çamurluk kırılmış arka demir çantanın takılı olduğu kırılmış kaynaklıydı ama sanki bir 30000 daha giderim der gibiydi
Sanki titreşim yüzünden sibob ayarları çabuk bozuluyor gibi tabi uzun yol giden ve 100 km nin altına inmeyenler için OHV motor yani sibobları itecekler itiyor zincir sistemi yok en tatlı kullanımı 7000- 7500 devirde en fazla gücüde bu devirde veriyo zaten kullanım kılavuzunda tabi 70-80 km sabit hızda gidersiniz.
Depo su oldukça büyük 14,5 litre benzin göstergesi yok ama yedek depo sayesinde pek sorun olmuyor ben yedek depoyle 22 km yol gittim ve hala benzin vardı km ye 75000 yakıyor parçaları uygun fiyatta bir honda kalitesi yok ama iş görür bir makine yolda bırakmaz benim motorum 10,000 km ye geldi bir masraf açmadıbuji değitirdim ilk 500 bakımında NGK buji yan ayaklık unutulmaya karşı stop ettiriyor motoru bu iptal ediliyor zaten zamanla kendisi bozulup düşüyor
Gelelim en önemli mevzulardan birine motorun titreşim 80-90 dan sonra gerçekten çok fazla sanırım bu nedenle bazı vidalar gevşiyor veya fabrikada yeterince iyi sıkılmadığı için ben motor saplamasındaki vidaya zamanında fark ettim gevşediğini 3000 km civarındaydı motor biraz daha fark etmeseydim arka teker salıncakla fırlayacaktı heralde arka tekerin ylpalamasından anladım elle tüm vidaları kontrol etmekte fayda var bide sürekli debriyaj el sıkacağını tutan vida gevşiyo onuda düz torna vidayla sıkıştırıyorum uzun yolda titreşim rahatsız edici hep 70-80 le giderseni rahatsız etmiyo ama arkadaki için aynı şey geçerli değil sırtlık sırtıma masaj yapıyor ayaklarım uyuştu diye şikayetler geliyor arka ayaklıklar titreşimi daha çok hissettiriyor
Sabahları Ciglesiz kesinlikle çalışmıyor önce cigleyle çalıştırıyorum 15-20sn sonra rolantiyi 200devirde ısınmaya bırakıyorum ciklesiz uğraşmayın hele kışın akü biter ama karbiratör hava ayarrıyla bu sorun çözülüyormuş bunlar tabiki benim izlenimlerim genelde hep eksi özellikleri yazdım aklıma gelenler bunlar yapılması gereknler yağını değiştirin fazla zorlamayın motoru yüksek oktan kullanmayın yani kaliteli yağ ve zamanında değiştirin yağı motorsikletler için üretilmiş yağ kullanın ki şanzımanda korunsun
Başaka izlenimi olan arkadaşlar varsa paylaşırlarsa sevinirim
sorusu olan arkadaşlarada yardımcı olmaya çalışıyım...
ÖZELLİKLERİ :
Motor : Tek Silindir, 4 Zamanlı
Silindir Hacmi : 124 cm³
Silindir Çapı ve Strok : 56.5 x 49.5
Sıkıstırma Oranı : 9.0:1
Maksimum Tork : 9,3 NM / 7000
Soğutma : Hava Soğutma
Çalıştırma : Elden Ve Ayaktan Marşlı
Ön fren : Disk
Arka fren : Kampana
Yağlama Tipi : Yağ Pompası
Ateşleme : Elektronik CDI
Ön Süspansiyon : Hidrolik Ön Maşa
Arka Süspansiyon : Hidrolik Amortisör
Ön Lastik : 3,00 – 18
Arka Lastik : 3,50 – 16
Ağırlık : 122 kg
Boyutlar U-G-Y mm : 2040 x 865 x 1200
Şanzıman : 5 Vites
mzcı
26 Aralık 2007, 19:06
bizim arkadaşda da var bu makinadan 8000 km de kalkışta sanzımandan tuhaf bir ses geliyor çözemedim makina yakışıklı ğösterişli bir makina silindir cok terliyor ğibi motoru tutan saplamalar cok zayıf sinyaller ve far plastik motor aslında o kadar da kötü değil ama servisler berbat fiyat perfonmans bakımından alınabilir bir makina
xufuk
27 Aralık 2007, 10:26
Şanzımandan gelen ses kullandığı yağdan ola bilir yada bebriyaj balatasının sonuna gelmiştir bence bu iki konuya dikkat etsin.
Her servis bir değil bide servisini değiştirmeyi denesin ben istanbuldayım sürekli kullandığım iki servis var fena değil.....Mondial servis ikisida biri kyomki apaçi TVS gibi markalarında servisini veriyor... istanbul /çapada diğeri motorumu aldığım yer servisini okadar beğenmesemde sorun çöze biliyor istanbul /bağcılarda
kıllıtarkan
27 Aralık 2007, 11:40
ilk defa bir çinli için bu kadar uzun bi yazı okudum ellerine sağlık
xufuk
28 Aralık 2007, 01:23
Teşekkürler elimden geldiğince bilgilerimi paylaşmak istedim belki almak isteyen arkadaşlara bir yol göstermiş olurum başka bilgi verecek arkadaşlar varsa beklerim...
Başka bilgilerini paylaşmak isteyen 125 kt kullanıcısı yokmu Arkadaşlar
Bu arada dün kaza yaptım çiğ yağmış zeminde motoru yatırdım ve 20-25 metre sürüklendim şunları söyleye bilirim lastikleri kesin değişin motora motor koruma demiri kesin taktırın çünki bacağımın veya ayağımın kırıl masını engelleyen oydu motoruda korudu ama bacağım daha önemli sadece kalçam ağrıyor asfalta sürüklenmeden dolayı fuul korumalı montumda iş gördü yani dirseğimin asfalta nasıl çarptığını ben bilirim.
Hava güzelde olmuş olsa unutmayın E-5 ' çiğ yağa bilir beni düşürende çiğdi ama verilmiş sadakam varmışki arkadan araç gelmiyordu 125 kt si olan arkadaşlar koruma demiri taktırın ve iyi bişey olsun bacağınızı koruyacak kadar uzun titreşimden kırılmayacak kadar sağlam....
Yeni bir durumdaha silindir üst kapak contası çok çabuk yağ sızdırmaya başlıyor pek sorun yaratmıyor ama titiz kullanıcılar için bir uyarı
alplion
14 Ocak 2008, 18:45
benim kt ile birlikteliğim 2 sene ve 8000 küsür km oldu. saolsun benzin bitmesi ve lastik patlaması hariç hiç yolda bırakmadı.üstünde zama zingo hiç bir aksesuar yok.yüksek hızlarda vibrasyonu çok düz yolda 105-110 arası max yapabiliyorum.iyi kide almışım dediğim bi motor.parçası hem ucuz hem de çok rahat bulunabiliyor.ugur un satış sonrası hizmetlerinde bütün parçaları fiyatları ve isimleri mevcut.parasına göre 4-4 lük motor.
Bende sadece tek sis farı var frın hemen altına mondial yazısının oraya taktım role ile bağlantı yaptım sadece uzun yolda kör noktalarda yakıyorum bir sorun yaratmadı arkadada 35 litrelik kappa taktım daha yeni ağırlık olunca sanki motorun dengesini etkiliyormuş gibi...
o_yagmur
15 Ocak 2008, 17:02
guzel bilgiler vermişsin paylasım için teşekkurler
alplion
15 Ocak 2008, 17:45
benim arkada 46 lt heralde çin işi çanta var.vede çok işe yarıyor.
güsel ve aydınlatıcı bir yazı olmuş eline sağlık
Beğendiğinize sevindim Mondialin sitesinde parça fiyat listeside bulunmaktadır keşfedeli pek olmadı benim ama güzel bişey pistondan ampüle kadar fiyat listesi tüm mondialcilerin işine yaraya bilir...
100 cup la ilgili bilgisi olan varsa (mondial) memnun olurum.
xufuk
20 Şubat 2008, 16:13
125 Kt nin Arka lastiğinin kalitesi gerçekten çok kötü hemen kaydırıyor ıslak viraj ıslak zemin hiç affı yok bence 2000-3000 kmden sonra hemen değişin bide kışın aldıydanız hemen değişinderim kuru havada çok iyi ama virajlarda fren yapmayı bırakın tabi yol ıslanmışsa motoru yatırır yatırmaz arkanın kaydığını hissediyorsunuz ama dediğim gibi kuru havada ve yağmurun zaten temizlediği yol tutuşun iyi olduğu zeminlerde iyi sadece süpriz mesela viraja biraz hızlı girdiniz ve bir baktınız virajın içi ıslak hemen yanlayı veriyor motor biraz daha kauçuk oranı iyi bir lastik bu durumdan daha rahat kurtulmanızı sağlaya bilir benim kişisel önerim....
Neden 125 kt almalıyız neden almamalıyız dersek Ekmeğini bu işten çıkaran arkadaşlar kuryeler nispeten Honda Yamaha gibi markalara bakmalı bence ama bütçesi kısıtlı arkadaşlar için vitesli motoru öğrenmek isteyen arkadaşlar için geçiş motoru olabilir veya akşamları ve hafta sonları zevk için kullanmak isteyenler için sorunsuz bir motordur bence scooterları yaramaz belirtiyim aynı anda aldığım arkadaşımın scootırından biliyorum veya bir motora bu kadar verilirmi deyip sadece hevesini almak isteyenler için mükemmel Hondanın 150cc cbf ye göre parça fiyatları çok çok çok ucuz buda bir artısı ama Honda titan cg bu motorların kalitesini kesinlikle aramayın.....
yakuza42
20 Şubat 2008, 19:10
Tşkler paylaşım için. güzel bilgiler yardımcı olur alacak arkadaşlara..her zaman
Kanuni Seyhan 150 Bunlardan daha iyi demi arkadaşım sanki onda bir kalite kokusu var gibi :)
yani 125 Kt alacağıma 150 Seyhan tercih ederim ben
xufuk
20 Şubat 2008, 22:13
Bencede Kanuni Motorsikletler daha iyi tabi mondiale göre bir fark var ama oda çin malı ve kendi sınıfında iyi Bir ara bir çok kuryenin altında vardı bide montajı türkiyede Kanuni fabrikalarında yapıldığından daha iyi topluyor olabilirler.
Ama fiyat farkıda var bunuda göz önünde bulundurarak Hondada ala bilirsin Mondial ile Kanuni arasında gözle görünür bir fark var yani üç kuruş daha fazla verip aynı cc bir honda al bence illada ucuz olsun hevesimi alıyım vitesliden diyosan 125 kt en iyisi Temiz kullanır bakımlarını zamanında yaparsan uzun zaman götürür seni....
hgunarbay
20 Şubat 2008, 22:17
125 kt mondialin en başarılı olduğu modellerdir verildiği parayı çok çok hakediyor
yakuza42
20 Şubat 2008, 22:19
mondial 125 kt'nin motorunun bana pek dayanacağını sanmıyorum :)
fatihsevim
20 Şubat 2008, 22:34
arkadaşlar kt coook saglam bir motor bizde var şimdiye kadar bizim yaptıklarımız dısında sadece farları ve tekerleri patlattı baska bişeyi yok motor 1 lt benzinle 45 km gitti 125cc iken 130 gordu yokus asagı(dişli 16lık)1500cc iken duz yolda 125 civarı bişey gordu kanunıler renk bakımı olarak guzel fakat kt kadar performanslı değil sadece kanınide orjinal 150 cc benim tercihim mondialden yana olur
xufuk
21 Şubat 2008, 10:16
Motoru 125cc den 150cc ye çevirmişsiniz galiba bunu nasıl yaptınız biraz açıklaya bilirsseniz kaça mal oldu hangi marka motor parçalarını kullandınız hangi parçalar değişti piston,Krank,Krank kolu ,Silindir Bunlar motorun fiyatını bulur bence işçilik yeni bir 150cc alsak daha mantıklı değilmi?
alplion
21 Şubat 2008, 11:03
Tşkler paylaşım için. güzel bilgiler yardımcı olur alacak arkadaşlara..her zaman
Kanuni Seyhan 150 Bunlardan daha iyi demi arkadaşım sanki onda bir kalite kokusu var gibi :)
yani 125 Kt alacağıma 150 Seyhan tercih ederim ben
tabi tercih meseleside mondial 2200 ytl,kanuni 2600 ytl bence mondial ile kanuni arasında 400 ytl lik fark yok.mondial Türkiyede servis ve yedek parça temini olarak kanuni den yüzlerce kat daha iyi.
fatihsevim
21 Şubat 2008, 11:13
Motoru 125cc den 150cc ye çevirmişsiniz galiba bunu nasıl yaptınız biraz açıklaya bilirsseniz kaça mal oldu hangi marka motor parçalarını kullandınız hangi parçalar değişti piston,Krank,Krank kolu ,Silindir Bunlar motorun fiyatını bulur bence işçilik yeni bir 150cc alsak daha mantıklı değilmi?
arkadaşım burda herşey var
http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/35637-125li-i-150lik-yapt-k.html
xufuk
21 Şubat 2008, 12:15
Paylaşım için sağol bir anda parlak bir fikir gibi gelmişti 150cc ye çevirmek ama istanbulda bunu yapıcak uğraşıcak usta tanımıyorum adamlar daha sibop ayarını tutturamıyor bişeyi yapıyo bişeyi bozuyo böyle karışık bir işi yaptırtamam sanırım kendi elimden gelse ide süper olurdu sadece yağ değişimi buji değişimi akü bakımı elimden geliyo.....
xufuk
29 Şubat 2008, 10:17
125 KT nin Dayanıklılığı Hakkında. Bide Kaç Litre Motor yağı koymalıyız ?
Yorum yapabilecek Arkadaşlar varmı ?
Ben 1,050 litre veya 1,100 litre koyuyorum (Bir litre Elli gram veya Bir Litre Yüz gram) Şu kullanım kılavuzu kafamı karıştırdı yoksa 1 litre yeter diye düşünürdüm ama maxsimum kapasite 1,4 litre diyor buda 1 litreden fazla olması gerektiği fikrini uyandırıyor kullanma kılavuzunda..15/40 Castrol Power1
Sinan Er
29 Şubat 2008, 10:22
125 KT nin Dayanıklılığı Hakkında. Bide Kaç Litre Motor yağı koymalıyız ?
Yorum yapabilecek Arkadaşlar varmı ?
Ben 1,050 litre veya 1,100 litre koyuyorum (Bir litre Elli gram veya Bir Litre Yüz gram) Şu kullanım kılavuzu kafamı karıştırdı yoksa 1 litre yeter diye düşünürdüm ama maxsimum kapasite 1,4 litre diyor buda 1 litreden fazla olması gerektiği fikrini uyandırıyor kullanma kılavuzunda..15/40 Castrol Power1
Yağ filtresini değiştirirsen 1400 değişmezsen 1100
xufuk
29 Şubat 2008, 10:36
Yağ filtresini değiştirirsen 1400 değişmezsen 1100
Teşekkürler bu benim Aklıma gelmemişti Kullanım kılavuzunda maxsimum 1,4 yazıyodu dışarı boşaldıktan sonra 1,6 diye başka bir ibare vardı demek yağ fillitresi değiştikten sonra demek istemiş 1,6 bunu anladım..
125 kt nin yağ filitresi motorun yanında bir vida var onu açıyorum süzgeç gibi bir şey var onu üfliyorum siliyorum sonra yerine takıyorum bunu çıkarınca motor daha fazla yağ çıkartıyor galiba bir yerlerden yoksa öyle arabalardaki gibi bir filitre değil söktüğünde içinde bir miktar yağ saklasın Hani Terzilerin eskiden parmağına iğne batmasın diye işaret parmağına taktıkları Yüzük gibi bişey.....Yağ kontrol Çubuğunun üstündede 1.Oil Diye yazıyor o Pilastik Yağ çubuğu Bu konu bayağı kafamı karıştırıyor o yüzden..
regresyon59
01 Mart 2008, 20:36
Yeni bir durumdaha silindir üst kapak contası çok çabuk yağ sızdırmaya başlıyor pek sorun yaratmıyor ama titiz kullanıcılar için bir uyarı
Evet dediğin gibi. Mondial 125 kt lerde conta problemi var. Piyasada contasından yağ kaçırmayan 125 kt çok az desem yeridir. Sanırım fabrikasyon hatası.
Sağa sola sinyaller içerden kırılmaya başladı titreşimden sanırım bide kalitesiz parçadan dolayı Honda CG nin sinyallerini düşünüyorum uyarmı bilmiyorum Ampülü tutan vidalar plastik yerinden kırılıyor ve ampül sağa sola sallanıyor...
http://img340.imageshack.us/img340/1566/dpr8ea91qh9lv8.jpg (http://imageshack.us)
Arkadaşlar 125 Kt 'em de kullandığım buji bu ama bazı servisler NGK nın bir başka modeli olan DR8EA veriyor İki bujide gözle gözükür fark yok sadece çok dikkatli incelendiğinde DPR8EA 9 biraz daha uzun ucu.....
Arkadaşlar KT nin kullanım kılavuzunda 0.6-0.7mm buji öneriyor yukardaki buji DPR8EA 9 nın özelliği 0.9mm miş bende yeni öğrendim sanırım uygun buji DR8EA dır....
http://img511.imageshack.us/img511/6539/ngkks6.jpg (http://imageshack.us)
http://img511.imageshack.us/img511/6539/ngkks6.89aea71aa8.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=511&i=ngkks6.jpg)
http://img91.imageshack.us/img91/9808/ngkdr8eadx7.jpg (http://imageshack.us)
İki bujinin farkı uzatılmış izalotör ve 0.9mm uzun tırnak yani yanma odasına biraz daha yakın oluyo yani benim kullanıpta sorun yaşamadığım DPR8EA 9 dur. ama doğru olan DR8EA dır... iki bujide kullanıla bilir
Arkadaşlar bu geçtimiz cumartesi kaza yaptım ve omuzum yerinden çıktı sol montum dizliğim kaskım çok iyi olmasına rağmen arabanın teki geldi arkadan...Sanırım koruma demirime veya omuzuma bindirdi kendimi yerde buldumm koruma demirini fazla büyük olması motoru koruyo ama sizi teyet geçmek isteyen olursa kötü oluyoo....
http://img218.imageshack.us/img218/8880/dsc00211oj3.jpg (http://imageshack.us)
Benim motorun resmi.. :-)
http://img216.imageshack.us/img216/2725/sakatkolsf4.jpg (http://imageshack.us)
buda omuzumun durumu kıyafetlerim fuldu bir kaç çürük çarık dışında başka zarar yok
Arkadaşlar motorumu satıyorum herşeyiyle ilgileneler için linki aşda...
http://www.sahibinden.com/motor_pantolon_mont_kask_kappa_dizlikWQQaXQQ710654 3WQQpXQQdisplayitem
digi_boy26
15 Mart 2008, 18:35
geçmiş olsun ufuk. motorun güzelmiş. bu kazadan sonra yaptırdıgın hali mi?
Kocaman Koruma demiri yüzünden Motorda tek çizik bile yok resmen havada gitti sadece koruma demirinin yanı sürtünmeden ezik bide koruma demirinde biraz yamulma var olan omuzuma oldu resmi çektikten ertesi günü kaza yaptım..
Delta_jemoli
08 Şubat 2009, 04:15
Merhaba
Kendi bilgilerime dayanarak aldığım 125 kt den çok memnunum. Motora biraz 15 yıllık motor tutkumu Harley Davidsondan esinlenip kendi çapımda motorumu kişileştirdim uşakta motorum tekdir özeldir kim görse cembabanın motor derler.
Test sounçları başlığı altında tüm yorumları okudum güzel bir paylaşım olmuş fikir ve öneriler de mantıklı. Benden sadece eleştiri şu yönde;
Motorumu ilk aldığımda yıkadım yağladım cilaladım bakım yaptım en çok zarar gören kısım depo , Boyası çok hassas onun için cilasıs kullanmaya başlamayın.
Birde kendi deneyimlerime dayanarak ilk bakım yaptığımda motora lastik kalitesini anlamak için test yaptım, Lastik kalitelimi değilmi anlamak için yapmanız gereken arab sabunu ile tertemiz yıkamak durulamak ve kurutmak, sonuç olarak lastik pırıl pırl ve parlıyorsa lastik iyidir ve iyi yolda tutar ve aynı zamanda kavuçuk oaranı çok demektir. Ama testim sonucunda %30 bir canlılık vardı lastiklerde yani lastiklerin kavuçuk oranı düşük arkadaşların söylediği gibide motor ıslak zeminde tabiri cayizse göt atıyor. Söyliyeceklerim bu kadar almak isteyen alsın derim , şu sebebden dolayı yine alınır motora aksesuar olarak yapmak istedikleriniz hayalinizle sınırlı ne isterseniz yapabiliyorsunuz beni etkileyen yönü ise bu aslında. Ben harbi Harley Davidson hastasıyım kanıma işledi bu marka istanbulda H.O.G dan - Bir çok dostlarım var her hafta görüşürüz. Fakat emekliliğime bıraktım bu tutkumu emekli oldummuydu hemen bir Harley Davidson Ultra Classic Electra Glide alıcam 2 adet bir eşime birde kendime türkiyeyi fet ettikden sonra dünyayı gezicem o derece iliklerime işlemiş bir efsane markadır benim için. Aslında harley davidsonunda hastası olmamızın sebebi yapıcağınız herşey aksesuar ve motor güçlendirmesi hayalinizle sınırlı ne isterseniz yapabiliyor olmanız güzel. Örnek Sposster modelinde binlerce farklı tarzda aksesuarda motor var. Ben diyorum ki yaşasın motor tutkusu , KASKSIZ ASLA MOTORA BİNMEYİN VE UNUTMAYIN BEL KEMERSİZ MOTOR KULLANILMAZ HADİ MOTOR KIYAFETİ ALMADINIZ DİYELİM AMA BEL KEMERİNİ MUHAKKAT ALINIZ. BÖBREKLER BOŞLUKTA OLDUĞUNDAN İLK ZARAR GÖREN ORGANIMIZ, TABİ BİZİM HABERİMİZ BİLE OLMUYOR. YOLUNUZ VE FARINIZ AÇIK OLSUN.
aktör56
24 Mart 2009, 22:54
125 kt gerisi hikaye ;)
nigdeli48
16 Nisan 2009, 22:17
titresimde motor kullanmak isteyenler varsa alsin.
masaj salonuna gitmeye gerek yok mondial 125 kt masaj yapiyor insana yeterince.
BARIŞŞ
28 Nisan 2010, 18:54
Slm mondial 125 kt kullanıcıları..mondial 125 kt almak istiyorum.. Bu motoru daha önce kullananlardan yardım istiyorum..sizce nasıl bi motor? Uzun yol yapmak için değil..günlük ihtiyaçlarımı karşılasın yeter.. Ancak yine de kaliteliş olması önemli yardımlarınız içi n şimdiden teşekkürler..
erkan32
05 Temmuz 2010, 17:05
Merhaba 125 kt kullanıcıları. 2008 model 13000 km de yim motorumda. En cok yasadıgım sıkıntı devir saati ve km saatindeydi. Ne yaptıysam ibrelerdeki titremeyi kesemdim garati dahilinde değişti en fazla 1 ay dayandı yeni göstergeler. şehir içi oldukca konforlu uzak mesafelere seyehat için biraz yorucu titreşimden dolayı. Motora cok güzel modfiye yapılıyor. Depoya bakmanız gerekiyor. Ben uzun yol yaptıgım için 8000k xenon far taktım, ayrıca 2 tane sis farı var. ıspartadan alanyaya sorunsuz gttim geldim 2 günde yaklasık 600 kmyol yaptım yolda hicbir sorunla karsılasmadım. Motorda km artıkca baklacak yerleri de artıyor. Arka disliden ses geliyordu. Janttki lastik takozları degistrttim yerine teflon takoz taktırdım.birz olsun titreme gecti. Lastik takozlar torku tam vermiyor tekerlege. Lastiklerim aldıgımdan beri daha hiç patlamadı masallah 2 yıl oldu motorumu alalı. Tek sorunum göstergelerde. Bunun çözümü için her yolu dendim. Olmadı :( fikirleriniz varsa buyrun anlatın arkadaslar. Km saati 80 i gecince gösterge cubugu yerinde durmuyor devir saati 6 yı gecınce cubuk yerinde durmuyor asagı yukarı oynayıp duruyor
ugur2209
27 Ekim 2010, 19:19
ben 3 yıldır 125 kt kullanıyorum motorum 2005 model ve şuan 55000 km de.mondialin ürettiği en iyi motor bence.motoru çok sağlam ufak tefek masrafları çıkıyo tabi mesela karbüratörboğazı plastik olursa çatlıyor zamnla ben iki defa plastik taktırdım en sonnda demirini buldum şu an sorun yok.bir defa subap ayarı yaptırdım 15000 km önceydi galiba şuan herhangi bi sorun yok.egzozlarını değiştirdim oda biraz küflenmişti biraz titizimdir 2005 model motorumda 1 gram küf yok nikelaj kısmları gayet dayanıklı.aldığımdan beri motorumn kaç km hız yaptığını çözemedim çünkü 80-90 dan sonra ibre kafayı sıyırıyo::).sinyal gurubu çok dayanıksız yanndan geçerken sürtünsen kırılıyoama ben joponla yapıştırıyorum oluyo:D.alacak olanlara tavsiye ediyorum parasına göre en harika motor.ha ben çin malı binmem diyen ukelalar da oluyo tabi e kardeşim paramız varda biz mi harley binmiyoruz.motorumu çok seviyorum yakıtıda iiyi ama benzin pahalı 80 yakıyodur herhalde ama kesin bildiğim bir şey var yedekle tam 70 km gidiyor şaşmaz eğer motoru kurcalatmadıysanız kuruşu kuruşuna 125 ktler aynı yakıyor.50000 km yol yaptım bir kere lastiği patlamaz mı bi motorun maşallah hiç patlamıyor.okudum birkaç arkadaşımn yazısını gerçektende arka lastik yağmurlu havalarda yağ gibi kayıyo imkansız sadece arka frenle duramazsınız.ön lastik arkaya nazaran daha kaliteli bence. iç lastik var ön tekerlekte ama arkada yok.3 yıllık deneyimlerimle 125 kt bu arkadaşlar 100 km den sonra yormaya başlıyor.uzun yol gideceksen eğer motoru ver arkadaşına sen arkaya bin 70-80 le rahat rahat git.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:12 ----------
kardeşim göstergelere bi çözüm bulamazsın motor çok titiriyo çünkü üretüm hatasımıdır artık bilemm.bende 3 yıldır çözemedim artık uğraşmıyorum.ama devir saatim iyi çalışıyor benm 5. viteste devir 5 ise 60 la gidiyorsun devir 8 ise 90 la gidiyorsun bunu denedim kesin doğru ama devir saatimde 9 a gelince sallanmay başlıyo:) 125 kt ile düz yolda 115 i geçtim diyen yalan söyler arabayla denedim en iyi zamnnda rüzgar yokken 115 yaptı motorum yeter dahane olsun
rally_driver
24 Kasım 2010, 03:45
15 gün önce Z.burnundaki Kenan Ustadan 125 KT'sini satın aldım. 15 gündür üzerindeyim. Ufak tefek şikayetlerim var onları da ustanın yanına gidince sanırım çözeceğim. Bazıları ;
1- Sol botumun üzerinde yağ damlamaları var
2- Arka tekerlekteki dişli sallanıyor ve vidaları titreşimden gevşiyor
3- Siboplardan küçük vuruntular duyuyorum. Ayar lazım.
Motor aldığımda 17.000 km. de idi şu an 18.500 oldu.
Genel olarak memnunum. Bu benim ilk motosikletim olmasına rağmen beni hiç üzmedi. Başlangıç için inanılmaz keyifli bir motor olduğunu söyleyebilirim. Islak zeminlerde arka tekerleğin kayması konusu benimde başıma geldi ama yüksek süratlerde olmadığım için ufak kaymaları toparlayabildim.
Tek sıkıntım rampalara 5. vitesle ve 120 ile dahi girmiş olsam yaklaşık 200 m. sonra motor bayılıyor ve 4 e atıyorum. Şayet rampa uzunsa bazen 4 ten 3 e atıyorum . Bu da beni sıkıntıya sokuyor açıkçası ...
Sonuç olarak başlangıç için ideal ancak ilerleyen zamanlarda size yetmeyecek bi motor bu ...
Herkese selamlar
baris09k
29 Mart 2013, 19:28
Ben 2006 yılında sıfır satın aldım mondial 125kt 2011 yılına kadar kullandım sonra yurtdışına gittim biradere bıraktım motoru o kullanıyor halen.Mondial' in en dayanıklı motoru diyebilirim çok memnunum.Hatta türkiyeye tekrar geldigimde yine sınır birtane alıcam bayiden.Sıfır motoru almanın tadı çok başka kızlığını sen bozuyorsun sesi çok süper herşeyi yepyeni düşün fabrikadan çıkıyor sen biniyorsun o zevk anlatılmaz yaşanır.
MAVROCU
24 Ocak 2015, 23:28
herkese merhaba . benimde bi sorunum var bide siz kt kullanıcılarının yorumunu almak istedim . subap iticilerinin birinin uç topuzu kırılmıştı ses yapıyodu tik tik tik diye değiştik ve ses kesildi ve şimdi aynı sesi yapıyo ve ses yine aynı yerden geliyo yine iticilede mi yoksa başka bi yerden mi ses geliyodur acaba ? Bide mondial 10 40 yağını kullanıyorum sizce iyi mi ??
tomarza
19 Temmuz 2015, 01:28
slm arkadaşlar ben 2006 model 125 kt aldım aldıgımda 1200 km ve az kullanılmış temiz bir motor hiç sıkıntısı yoktu ama tek sıkıntısı 70 i geçmiyor ve daha yeni bir sorun olmaya basladı zor çalışıyor mesele motoru çalıştırayım 10 dk gezim durdurayım 5 dk sonra çalıştırmak istesem olmuyor jikleyle çalışıyor zorlanıyor. bu sorun 100 km yaptım biraz sıkıstırdım motoru 2 kişiyidk 220 kg filan varız. 70 km yapıp bir yere çektik durdurdum motoru ve 10 dk sonra çalıştıramadım motor sıcak çalışmadı ayak pedalıyla da calışmadı. vurdurarak çalıştırdım. ozamandan beri bir sıkıntı vermeye basladı 2 gün böyle devam etti. simdi ise marsa basıyorum cııırrrrr diye ses geliyor lambalar kısılıyor önceden kısılmıyordu. şimdi hiç çalıştıramıyorum marşla ayak pedalıyla çalıştırıyorum bu sorunlar hakkında bana biraz yardımcı olurmusunuz motoru ölü filan dediler ama az kullanılmiş bir motor. suan 2200 km de şimdiye kadar sorunsuz gezdik hiç bir sıkıntı vermedi. hız ve bu çalışma konusunda yardımlarınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkür ederim
marlox
09 Şubat 2016, 12:39
selamlar...
uzun yıllardır motoiklet sürücüsüyüm
az yaksın ve cafe racer custom una uygun olsun derken kt ile karşılaştım.
varmı izmir yakınında motorunu satan arkadaş.
motor aksamı ve şanzıman sistemi çalışsın yeter...
ali kırbaş
26 Nisan 2016, 19:06
merhabalar yakın bir zamanda 2012 model 5000 kmde hiç işlem görmemiş durumda bakımları hariç tabi 125kt aldım 2006 yılından beri gönlümde ayrı bir yeri vardı çok çok memnunum kullanımı çok keyifli gerçekten 50 60km yol gittim hiç duraksamadan ve çok çok keyif vericiydi ama kafam takılan birkaç konu var mesela km saati 60tan sonra sadece titriyor yukarı çıkmıyor birde malum ön dişli değişimi ile uzun yol için rahatlatmak istiyorum motoru bu uygulamayı yapan varmı acaba ne önerirsiniz ve km saati normaldedemi böyle devir saati çabuk patlıyor diye duymuştum ama
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO