Orijinalini görmek için tıklayınız : Iridyum buji ...
SmirnouF
26 Aralık 2007, 01:27
he birazda geyikten cikip foruma faydali olalim di mi :).iste size iridyum buji,yeni teknoloji ...
Dünya buji pazarının lideri NGK, yeni Iridium IX buji ile yüksek teknoloji doğrultusunda büyük bir atılım gerçekleştirmiştir. Çünkü laboratuar testlerinde, iridyum sayesinde bujiler adeta birer güç santralı dönüştüğü görüldü. Sonuçta iridyum, yüksek teknolojiye son derece uygun bir asil metaldir. İridyum başka platin metalleriyle alaşım halinde Rusya, Kolombiya, Güney Afrika ve Kanada’da doğal rezerv halinde bulunmaktadır.
Ayırt edici özellik: İridyum başka hiçbir asil metalin olmadığı kadar serttir ve çoğu kimyasala karşı dayanıklıdır. Gök kuşağının tüm renklerinde ışıldayan, gümüş-beyaz renkli bu asil metal ancak 2450 derecede erir.
Değerli asil metal, olağanüstü kalitenin arandığı her yerde, dolma kalem uçlarında, elektrotlarda, kimya sanayiinde ve uzay araçlarında kullanılıyor. Bu avantajlardan şimdi NGK, yeni Iridium IX bujilerinde de yararlanıyor. Yeni buji neslinin temel malzemesi olan iridyum, buji teknolojisinde yeni bir çığır açtı
özellikle soğuk havada daha iyi çalışma sağlıyor ve doğal olarak standart olanlardan daha performanslı bir ateşlemesi var, ayrıca kurum vs den kolay kolay etkilenmeme özelliğine sahip. bence herzaman yüksek devirli motorlarda kullanılır deselerde iridyum buji alıp takmakta fayda var..
torento_1987
26 Aralık 2007, 01:46
güzel bilgiler varr, kaçaymış bu yeni Iridium IX buji
ii bişey yani:)
aYe görmesin:P
bambu
26 Aralık 2007, 01:47
Asil metal ne demek? Hiç duymamıştım.
GeCe__
26 Aralık 2007, 01:54
ngk ırıdyum bujı 30 ytl ama yenı cıkmadı vardı zaten ne zamandan berı.
tamda sözün üstüne gelmış ben bugun buz motordan aldım :)
ngk ırıdyum bujı 30 ytl ama yenı cıkmadı vardı zaten ne zamandan berı.
tamda sözün üstüne gelmış ben bugun buz motordan aldım :)
zelasun içinmi aldın ?
GeCe__
26 Aralık 2007, 02:00
hee beğenemedınmı ? :)
öncekı motorumada almıştım choper böle seylerın ıyısı her zaman guzeldır
yok beyenememe meseledi deilde
hava soğutmalı diye biliyorum ben onları
bildiğim kadarıyla iridyum bujide daha yüksek ateşleme yaptığı için daha çok ısıtıyor makinayı, bi sıkıntı olmasın diye şeyeettim..
http://www.ngk.com.tr/Yenilikcilik_ve_teknoloji.1873.0.html
şu adreste resimlerle de gösterilmiş, dediğim gibi yüksek ateşleme yüksek ısı getirecektir.. kışın çok üzmez ama yazın üzebilir..
haca soğutmalıysa tabi:)
GeCe__
26 Aralık 2007, 02:19
:) ırıdyum bujı esıttır performans bujısı ıcın en çok uretılmıstır yanı yuksek devırlı motorlar ıcın oda oluyorkı racıng ler tabı kendımı tam anlamıyla race den saymıyorum öle bı plemıgım yok ama sonucta gayet sağlıklı kendı motorum ıcın zaten zararlı olsa almam arastırmasını yapıyorum artı choper da bıle almıstım gayette guzeldı :cat:
daha yuksek atesleme yaptıgı ıcın bızım motoru patlatıcak halı yok :)
kanımca en cok soğuk havalarda ve yuksek devırlerde yararıın göruruz bırde en az 1 sene gıder normal kosullarda
bu arada evet acık hava soğutmalı motorum :cherry:
istburak
26 Aralık 2007, 02:26
ABİbenim motoroda olurmu cbr125r eğr olursa nerden temin edbilirim
GeCe__
26 Aralık 2007, 02:39
olmazmı bızım ark ın cbr 125 ınde ırıdyum var zaten o motorun sıbopları ıle oynanmıs bu arada o yuzden o kadar hız yapabılıyor
donuste köprü yolunda bıraz gazlıyalım dedık ben 145 ark 170 görmus fakat onun km telı kopmus o hızda zuahah bak zealsun sağlam cıktı :mrgreen:
burakcım bujının kodu DPR8EIX-9 ngk ırıdyum bujı kutusu mavılımsı bısey ustunde ırıdyum yazıyor zaten örnek olarak buz motorda var kabatasta yerı var ınt. bul telını al sor yeterlımı ? :)
istburak
26 Aralık 2007, 02:46
sğol abisi iyi oldu bakıma gitcem zaten bunu taktırırım
hartoksi
26 Aralık 2007, 03:00
Orijinal bujinin değiştirilmesi halinde, ateşleme sürati de değişeceğinden, avans ayarı yapmak gerekir. Sadece bujiyi değiştirerek sonuç elde etmek tesadüfidir hatta performans kötüleşebilir.
ozrace
26 Aralık 2007, 03:38
scooter ada takılırmı acaba:silent:
mhrrmkpnr
26 Aralık 2007, 03:52
scooter ada takılırmı acaba:silent:
bununla ilgili bikaç başlık daha vardı ve cok fazla ısı ve guc elde ettigi için tek silindir ve ufak ccli motorla için tehlikeli oldugunu okumustum helede bzimki gibi çin malı motorların omrunu alık almaz derecede kısaltabilecek bişey yani bu yuksek ccli makinelere gore bsy sulanmayın ole:queen::queen:
Fulish
26 Aralık 2007, 04:53
iridyum daha uzun ömürlü olucaksa hemen değiştirtebilirim :) Abi bıktım insan 6 ayda buji bitirir mi bitio işte
ARBETUS
26 Aralık 2007, 08:52
Benim motorumda var cr7hix tanesi 25 liraya almıştım. Memnunum.
denizcimuzaffer
26 Aralık 2007, 09:11
Birkaç da ben ekleyeyim:)
İridyum metali yüksek ısılarda dahi mukavemet özelliklerini çok değiştirmez. Bujuilerde kullanılmasının esas sebebi de budur. Yüksek devir ve güçlerde dolayısı ile yüksek sıcaklıktaki yanma odasında ateşlemenin değişmeden devam etmesinde çok önemli katkılar sağlar. İridyum Bujiler extra güç üretmekten ziyade motorun olması gereken performansını her güç üretimi pozisyonu için ideal değerlerde tutar. Yani motorum patlayacakmı acaba gibi kaygılar gereksizdir:) Çok sert bir metal olduğundan korozyona dayanıklıdır, yani uzun ömürlüdür, şöyleki, kullanmakta olduğumuz bujiler zamanla kötüleşir ve giderek performans düşer, iridyumlu ise çok daha uzun bir kullanma süresinde bile aynı durumda kalabilir.
Şimdi eklemek istediğim bir nokta daha; Kış geldi havlar soğudu, yol şartları kötüleşt ve trafik hızımız düştü, yani düşük güçlerde kullanmaya başladık motorlarımızı. Bu durumda iridyumlu takar isek çok bir faydasını göremeyebiliriz ya da anlayamayabiliriz. Yine de arkadaşım kullanıyor ve ''İlk çalıştırmada faydasını gördüm, normal buji varken motor zor start alıyordu, şimdi kibrit gibi'2 dedi. Ben de en kısa zamanda değiştirip denemeyi düşünüyorum. Sonuçları yazarız:)
intercom
26 Aralık 2007, 10:19
Kesinlikle tavsiye edebilirim İRİDİUM bujiyi,
eski nesle nazaran en az iki kat daha ömürlü olmasının yanı sıra diyerlerinden de iki kat hılzla ateşleme yapar, bu özelliği motorun yanmamış benzin atmasını, patlamanın daha düzgün (ortalamalı) olmasını sağladığından motor benzini daha tasaruflu harcar.
Ben aynı gün hem İridium bu hemde K&N flire taktırp motorun emisyon ayarlarını da yaptırdım. sonuc: sanki başka bir motor ve 100 km de 6,5 litreden 5,5 düşen benzin sarfiyatı.
cumoni
26 Aralık 2007, 12:26
... bujının kodu DPR8EIX-9 ngk ırıdyum bujı kutusu mavılımsı bısey ustunde ırıdyum yazıyor zaten örnek olarak buz motorda var kabatasta yerı var ınt. bul telını al sor yeterlımı ? :)
Bana yeterli değil! Ben biraz beceriksizim de internette arama hususunda! Rica etsem yardımcı olur musunuz: Kabataş'taki bu yerin adresini ve telefonunu öğrenmek istiyorum. Anında irtibat kurup, motoruma uygun olanı varsa gidip alacam şu bujiden ve hemen motoruma takıp, onu mutlu edecem!
Bazı arkadaşlar, hava soğutmalı ve küçük hacimli motorlara iyi gelmez, çok ısıtır falan diye saçmalamışlar... Sanırım bu arkadaşlar bujinin görevinin ne olduğundan habersizler! Motoru ısıtan buji değil, motorun yanma odasında oluşan patlamanın yarattığı alev basıncıdır. İlk etapta, yanma ne kadar rahat ve iyi olursa motorun ısınması da o oranda fazla olur gibi düşünebilirsiniz. Ama aslında öyle değildir; YETERSİZ ATEŞLEME İLE ZORLANAN MOTOR DAHA FAZLA ISINIR!
jesse
26 Aralık 2007, 12:39
kesinlikle iridyum buji!!! ve hava filitresi ,, bakımda ilk degiştirdiğim parçalardır...
kıllıtarkan
26 Aralık 2007, 12:39
paylaşımın için teşekkürler
iyi bişey herhalde bu buji :)
Tequ
26 Aralık 2007, 12:46
yine bu forumda okuduğum bir yazıya göre bu iridyum buji yağmurlu havada yada sulu ortamda sorun çıkarıyormuş. Tak die motoru stop ettirip uzun süre çalışmıyormuş ... O halde bize gelmez bu buji :P
Kaiser
26 Aralık 2007, 12:51
Tek başına iridyum bujiden performans beklemek yararsız arkadaşlar. Daha çok yüksek devir çeviren, bujinin çok fazla ateşleme yaptığı modellerde ( supersportlar ) avantajı var. Motorunuzun hava filtresinden ekzos sistemine kadar modifiye ettiyseniz bunuda uygulayarak sistemi tamamlayabilir, belli bir avantaj sağlayabilirsiniz. Benim motorum yüksek devir çeviriyor olmasına rağmen servis gerek yok dedi. Eğer daha iyi ateşleme istiyorsanız motorunuza uygun çift tırnaklı buji kullanın, yanmanın daha sağlıklı olmasını sağlayın.
cumoni
26 Aralık 2007, 12:52
Tequ, olmaz öyle bir şey! Kim yapmış bu sululuğu?
... Eğer daha iyi ateşleme istiyorsanız motorunuza uygun çift tırnaklı buji kullanın, yanmanın daha sağlıklı olmasını sağlayın.
O devir kapandı be kardeşim! Artık herkes biliyor tırnak sayısını arttırmanın sadece bir aldatmaca olduğunu ve hatta çok tırnaklı bujilerin tek tırnaklıdan daha kötü sonuçlar doğurduğunu.
Bujiye gelen elektrik gerilimi bellidir. Tırnak sayısını arttırmanız ateşlemeyi güçlendirmez, aksine elektrotlar arasında gerilim bölünmesine sebep olarak ateşleme kıvılcımının daha zayıf oluşmasına sebep olabilir; elektrotlar arasındaki mesafe eşit ise akımın ikiye parçalanıp zayıflaması kaçınılmazdır. Eşit değil ise, bu sefer de sadece yakın olan elektrotlar arasında kıvılcım atlaması (ateşleme) oluşur ve diğer tırnak veya tırnaklar hiçbir görev yapmazlar!
SmirnouF
26 Aralık 2007, 22:45
O devir kapandı be kardeşim! Artık herkes biliyor tırnak sayısını arttırmanın sadece bir aldatmaca olduğunu ve hatta çok tırnaklı bujilerin tek tırnaklıdan daha kötü sonuçlar doğurduğunu.
Bujiye gelen elektrik gerilimi bellidir. Tırnak sayısını arttırmanız ateşlemeyi güçlendirmez, aksine elektrotlar arasında gerilim bölünmesine sebep olarak ateşleme kıvılcımının daha zayıf oluşmasına sebep olabilir; elektrotlar arasındaki mesafe eşit ise akımın ikiye parçalanıp zayıflaması kaçınılmazdır. Eşit değil ise, bu sefer de sadece yakın olan elektrotlar arasında kıvılcım atlaması (ateşleme) oluşur ve diğer tırnak veya tırnaklar hiçbir görev yapmazlar!
aciklama super,dogru diye bilinen bi yanlisi guzel aciklamissin :cat:
MoToR
26 Aralık 2007, 23:48
Benim modifiyeli jincunuma ustam taktı NGK (R) serisi harflerin ne anlama geldiğini bilmiyorum ama o taktıysa bir bildiği vardır elbet.Ustam çok zeki çoooook.
Tequ
26 Aralık 2007, 23:58
Tequ, olmaz öyle bir şey! Kim yapmış bu sululuğu?
sanırım ates nickli arkadaş.. XT660X i vardı yağmurlu bir havada motoru stop etmiş iridium buji yüzünden.. daha sonra gidip 5 ytlik orjinal bujisinden taktırmış tekrar.. Eğer ki öyle bir olay yoksa iridyum buji ufak bi su temasında stop ettirmiyorsa bende taktırayım..
lodos
27 Aralık 2007, 00:04
hangi tarz motosiklet için hangi tür bujinin takılması gerektiği ngk nın sitesinde açıkça yazıyor arkadaşlar
Böylece motosikletinizden türünün gerektirdiği şekilde kullanımına uygun olarak daha fazla istifade edeceğinizi unutmayın ...
ayrıca cbr'ıma geçen yıl haziran ayında iridyum bujiyi taktırmak istediğimde yetkili servis(izmir yükseliş) karşı çıkmış kullanım klavuzundaki n9 bujiyi kullanmamı istemişlerdi.
sebebini sorduğumda çok yüksek ısı ver devirlere çıkan 600 ve üstü race makinelere taktıklarını, 125 cc makineye fayda sağlamayacağını söylemişlerdi
bende takmadım :)
çift tırnaklı bujilerinde extra fayda sağlamadığına bende katılıyorum bu arada
:wiinkk:
Gültekin
27 Aralık 2007, 00:51
cumoni ve denizcimuzaffer abiler olayı harika anlatmışlar. :cat:
eklemek istediğim, düşük cc'lere tek faydası, bobinden gelen yüksek voltajın maksimum sayıda çakması, çabuk deforme olan klasik bujilere oranla daha fazla kıvılcım oluşturması, dolayısıyla yanma sayısıyla birlikte, verim kalitesini yükseltmesi olacaktır.
uzun ömürlü olması da, fiyatına oranlandığında kafa kafaya gelebilir belki.
ama her zaman kaliteli yanma olasılığı yüksek olacak.
alıp kullanmaya değer... :cat:
denizcimuzaffer
27 Aralık 2007, 01:02
Kesinlikle tavsiye edebilirim İRİDİUM bujiyi,
eski nesle nazaran en az iki kat daha ömürlü olmasının yanı sıra diyerlerinden de iki kat hılzla ateşleme yapar, bu özelliği motorun yanmamış benzin atmasını, patlamanın daha düzgün (ortalamalı) olmasını sağladığından motor benzini daha tasaruflu harcar.
Ben aynı gün hem İridium bu hemde K&N flire taktırp motorun emisyon ayarlarını da yaptırdım. sonuc: sanki başka bir motor ve 100 km de 6,5 litreden 5,5 düşen benzin sarfiyatı.
İntercom arkadaş denemiş ve tecrübesini yazmış. Bir de hangi tür bir motoru var açık yazar ise diğerlerimizde yararlanırlar mdiye düşündüm.:) Denemek, yani amprik verilerin, bizim gibi motosiklet kültürü yaygınlaşmamış yerlerde çok önemsenmesinin gerektiğini düşünürüm.
İki şey paylaştıkça büyür derler, Bilgi ve Sevgi:)
cumoni ve denizcimuzaffer abiler olayı harika anlatmışlar. :cat:
eklemek istediğim, düşük cc'lere tek faydası, bobinden gelen yüksek voltajın maksimum sayıda çakması, çabuk deforme olan klasik bujilere oranla daha fazla kıvılcım oluşturması, dolayısıyla yanma sayısıyla birlikte, verim kalitesini yükseltmesi olacaktır.
uzun ömürlü olması da, fiyatına oranlandığında kafa kafaya gelebilir belki.
ama her zaman kaliteli yanma olasılığı yüksek olacak.
alıp kullanmaya değer... :cat:
Benzer bir kanaatim var gültekin, teknolojiyi takip etmek arkasında bir bilgi birikimi var sa iyi bir şeydir:cat: Bir ara TV de, aynaya saç sipreyi sıkınca Cine-5 i çekiyor diye çıkartmışlardı, hiç denemedim bile:queen:
Gültekin
27 Aralık 2007, 01:10
Benzer bir kanaatim var gültekin, teknolojiyi takip etmek arkasında bir bilgi birikimi var sa iyi bir şeydir:cat: Bir ara TV de, aynaya saç sipreyi sıkınca Cine-5 i çekiyor diye çıkartmışlardı, hiç denemedim bile:queen:
abi bi ara kısmet olur görüşürsek, bu cine5-sprey mevzuunu hatırlat, sana bomba gibi bir hikaye anlatayım. hayatımın en büyük salaklığıdır. :queen::queen::queen:
denizcimuzaffer
27 Aralık 2007, 01:19
abi bi ara kısmet olur görüşürsek, bu cine5-sprey mevzuunu hatırlat, sana bomba gibi bir hikaye anlatayım. hayatımın en büyük salaklığıdır. :queen::queen::queen:
Sanırım ben anlatmış bile oldum:queen::queen:
sen seninkileri annat, sonra ben Pakistanlıların barında başıma gelenlerden başlayıp .....:queen:
Tequ
27 Aralık 2007, 02:12
birisi bana iridium bujinin yağmurlu yada sulak yerlerde(dere geçişleri vs.) sorun yaratıp yaratmayacağı konusunda bilgi verebilir mi? sabah servise gidicem gitmişken taktırayım :P
GeCe__
27 Aralık 2007, 03:03
inanmıyorum ya bılmıyenler bıle ırıdyum bujı hakkında neler yazmslar daha arastırma yapmadan etmeden hey allahım neyse
CUMONİ bıraz gec oldu ama anca arkadasım ksuura bakma yenı ınt. gırdım.
0.212.2520659 kabataştakı buzmotor.DPR8EIX-9 NGK IRIDYUM BUJI fakat senın motora hangısı uyumlu onu bılemem sorarsın en olmadı :cat:
birisi bana iridium bujinin yağmurlu yada sulak yerlerde(dere geçişleri vs.) sorun yaratıp yaratmayacağı konusunda bilgi verebilir mi? sabah servise gidicem gitmişken taktırayım :P
dostum ne alakası var ya ne sorunu ? hıcbır sorun yasamazsın.böle seyler cıkarmıyalım lutfen kafamızdan yok öle bişi yanı.rahat ol taktırmak ıstıyorsan taktır
Cyber
27 Aralık 2007, 18:53
IRIDIUM Buji'de dikkat edilmesi en önemli şeylerden birtanesi de , " MOTORU BOĞMAMAK ".
Eğer motor boğulursa, buji'leri iyice temizlemeden çalıştıramazsınız.
tbk_1980
27 Aralık 2007, 19:01
IRIDIUM Buji'de dikkat edilmesi en önemli şeylerden birtanesi de , " MOTORU BOĞMAMAK ".
Eğer motor boğulursa, buji'leri iyice temizlemeden çalıştıramazsınız.
Buda ne alaka bende var ird. buji ve standart bujiden daha boşluklu (yani tırnak aralığı aynı ama elektrodun inceliği vs. şeylerden daha boş yer var) olduğundan çapak, yağlanma gibi sorunlar çok zor oluşur bence Neyle nasıl temizliycekmişiz peki anlatırmısın..........
Cyber
27 Aralık 2007, 19:06
"motoru boğmak" ne demek önce bunu bir öğren istersen...
alakasını anlarsın.
"motoru çalıştırmaya çalışırken gaz koluna yüklenip pompa yapılması sonucu karbüratörün içinin gazla dolması, iyice nemlenmesi, tamamen gaz dolup tutuşturmayı yapacak hava alamadığı için ateşleme yapmaması hali.."
maranga44
27 Aralık 2007, 19:50
ya lütfen bizim şim şu çift tınaklı olmayan irididyum olmayan bujilere dönsek olmazmı.yani tükiş buji benim motor 301 lik mzde sanırım anlamaz öyle şeylerden
tbk_1980
27 Aralık 2007, 19:50
"motoru boğmak" ne demek önce bunu bir öğren istersen...
alakasını anlarsın.
"motoru çalıştırmaya çalışırken gaz koluna yüklenip pompa yapılması sonucu karbüratörün içinin gazla dolması, iyice nemlenmesi, tamamen gaz dolup tutuşturmayı yapacak hava alamadığı için ateşleme yapmaması hali.."
Peki silindirin içi benzinle hatta yağla doldu diyelim ird. buji çalışmazmı şimdi.........
Tequ
27 Aralık 2007, 21:07
walla buqün taktırdım iridium bujimi.. Farkedilir şekilde performans artışım oldu.. Önümüzdeki ilk yağmurdaki yada deredeki performansını da yazarım:P
denizcimuzaffer
27 Aralık 2007, 21:10
walla buqün taktırdım iridium bujimi.. Farkedilir şekilde performans artışım oldu.. Önümüzdeki ilk yağmurdaki yada deredeki performansını da yazarım:P
Heeeehh sana gurban Tegu, işte böyle ekleyin neticeleri ki biz de bilgilenelim.:)
mete_han
27 Aralık 2007, 22:20
abilerim bizim cbf 150 ye gereklimi..ne dersiniz....:)
Tequ
27 Aralık 2007, 22:21
abilerim bizim cbf 150 ye gereklimi..ne dersiniz....:)
olmassa olmaz :P
SmirnouF
28 Aralık 2007, 00:24
abilerim bizim cbf 150 ye gereklimi..ne dersiniz....:)
abi ,uzerinde tasidigi yuk itibari ile senin motosiklet agir vasita geciyo,arastirmak lazim agir vasitalar icin kullanilmasi caiz mi ? :queen::queen::queen:
walla buqün taktırdım iridium bujimi.. Farkedilir şekilde performans artışım oldu.. Önümüzdeki ilk yağmurdaki yada deredeki performansını da yazarım:P
desene kobay Tequ oldu :P
2 zamanlılar için iridyum buji varmı:silent:
06bluedragger
30 Aralık 2007, 22:32
ya arkadaslar iridyum bujiyi baya önce duymustum
kanuni hussara iridyum buji uygulayan varmı yada bilgisi olan beni aydınlatsın
:silent:
tourgood
10 Ocak 2008, 10:48
walla tiger için de ayrı bi başlık açtım ama d8ea diye bi buji söylüyor herkes. iridyum wersiyon takamıyormuyuz kaplancığımıza?
ARBETUS
10 Ocak 2008, 10:54
Tiger için açılan topice yazdım dostum.
tourgood
10 Ocak 2008, 10:57
ne gibi sorunlar vardı mesela? benim de motorumda ufak sorunlar var da acaba buji den mi..
mesela 90kmle süratle giderken, vites küçültüp gaza yüklendiğimde sanki dizel motor gibi önce bi gazı alıyor (sanki debriyajtaymış elim gibi), sonra hızlanma yapıyor..
kusura bakmayın 50 defa sordum ama sonuç olarak NGK D8EA iridyum yani ha? paketinde iridium falan yazmıyor da o yüzden sordum.. sarı renkte bi kutusu var.. iridyum olanlarda gümüş renkli kutusu ve kocaman iridium yazıyor da
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO