PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2 zamanlılarda tasarruf



rapunzel
25 Aralık 2007, 23:51
herkese merhaba,

2 zamanlı motorların bi şekilde daha az benzin harcayarak gitmesi mümkünmü?
özellikle 90- 95 model yamaha endurolar için soruyorum.

yeni karbüratör kitler var, benzini iyonize eden sistemler var, bide atık benzini tekrar yakmaya yarayan sistemler var.

bunlar hakkında daha detaylı bilgisi olan veya başka önerileri olan cevaplarsa çok sevinirim.

ucanteneke5
26 Aralık 2007, 00:09
arkadaşım bahsetiğin o endurolarda ekonomiye gidersen hiç bir zevk alamicağana emin olabilirsin.
iki zamanlı zaten benzin gügünle gider ve ekonomiyi hiç sevmez.

ExTReMa
26 Aralık 2007, 00:14
karbüratör hava ayarını açarsın fakir karışım olur ama arkadaşında dediği gibi motosikletin seriliği azalır..
Bence bırak karıştırma zaten orjinal olmayan karbüratör koyarsan performans düşer orjinal gibi olmaz..
Bırak biraz fazla yaksın aldığın zevke değer :)
Dtr125 ler için diyorum :)

alp_tunay
26 Aralık 2007, 00:21
herkese merhaba,

2 zamanlı motorların bi şekilde daha az benzin harcayarak gitmesi mümkünmü?
özellikle 90- 95 model yamaha endurolar için soruyorum.

yeni karbüratör kitler var, benzini iyonize eden sistemler var, bide atık benzini tekrar yakmaya yarayan sistemler var.

bunlar hakkında daha detaylı bilgisi olan veya başka önerileri olan cevaplarsa çok sevinirim.

Eğer aynı devir sayısını 4 zamanlıda yap sana garanti veriyorum daha fazla yakacaktır..... Bahsettiğin makina devirden alıyor gücünü.... Bırakta o kadar fazlalık olsun.....:cat::cat::cat:

aYe
26 Aralık 2007, 00:28
Tüp taktır :cherry:

alp_tunay
26 Aralık 2007, 00:34
Tüp taktır :cherry:

Adam endurodan bahsediyo.... Touringten diiil....:queen::queen:
İlk zıpamada tüp kafasına düşsün yani diyon....:queen::queen:

aYe
26 Aralık 2007, 01:06
Adam endurodan bahsediyo.... Touringten diiil....:queen::queen:
İlk zıpamada tüp kafasına düşsün yani diyon....:queen::queen:

Abi rapunzel diye adam mı olur.:queen:

Yada çocukken beni feci yemişler:P

Tüp konusunda ciddiydim hem, nos tüpü gibi takılabilir, yani madem yakıt bu kadar önemli, çözüm için kastırmak lazım:)

alp_tunay
26 Aralık 2007, 01:09
Abi rapunzel diye adam mı olur.:queen:

Yada çocukken beni feci yemişler:P

Tüp konusunda ciddiydim hem, nos tüpü gibi takılabilir, yani madem yakıt bu kadar önemli, çözüm için kastırmak lazım:)


Hadi taktın diyelim...2 litre lpg yle ne kadar gitcek?...Tepenin başında gaz istasyonu yoktur bence...:queen::queen::queen:

aYe
26 Aralık 2007, 01:14
Hadi taktın diyelim...2 litre lpg yle ne kadar gitcek?...Tepenin başında gaz istasyonu yoktur bence...:queen::queen::queen:

Benzin deposu şeklinde gaz deposu yaptırsın, basınçla dolduğu için benzinden daha çok gaz alıcaktır.

Hem kimsede gaz takılı oldugunu anlayamaz.

GKN
26 Aralık 2007, 01:20
arkadaşım bahsetiğin o endurolarda ekonomiye gidersen hiç bir zevk alamicağana emin olabilirsin.
iki zamanlı zaten benzin gügünle gider ve ekonomiyi hiç sevmez.

:cat::cat:
kompresyonu düşük ve patlatma gücüyle giderler, piston her yıkarı çıkışında patlatma gerçekleşir, her patlatmada benzin demektir..

bambu
26 Aralık 2007, 01:24
Töpe töpee :P Piknik tüpü takın en iyisi, hem dağa ormana pikniğe gittiğinde çıkartır sucuk filan pişirirsiniz:mrgreen:

rapunzel
26 Aralık 2007, 01:47
Tüp taktır :cherry::pr:

sen taktırdın memnunsun heralde, çok yakışmıştır, aman dikkat uçmayasın

aYe
26 Aralık 2007, 02:12
:pr:

sen taktırdın memnunsun heralde, çok yakışmıştır, aman dikkat uçmayasın

Ben ciddi söylemiştim bunu, kimseyede ciddi birşey yazmaya gelmiyor.

Fizik ve kimya kanunları hep aynı şeyi işaret eder...

Girenler=Çıkanlar+Kayıplar

1 koyup 2 almak ticarette vardır.

Sizde bunu aradığınıza göre alırken kazanmak zorundasınız, yani daha ucuz bir yakıta yönelmelisiniz.

Onun dışında yapacağınız her hangi bir tasarrufa yönelik modifiyenin bire bir karşılığını gaz kolunu daha az çevirerek alabilirsiniz.

Psikolojik olarak bunu beceremem derseniz, gaz kolunun %50'den fazla dönmemesi için engelleyici bir pim eklemek şeklinde motosikletinize modifiye yapabilirsiniz.

Ayrıca benim motosiklette böyle bir ekonomi arayışım yok, o yüzden tüp'e de ihtiyaç duymuyorum, bulsam roket taktırıcam:P

bambu
26 Aralık 2007, 02:18
Ayrıca benim motosiklette böyle bir ekonomi arayışım yok, o yüzden tüp'e de ihtiyaç duymuyorum, bulsam roket taktırıcam:P

Aha gelecek seneki doğum günü hediyeni buldum aYecan :P

demirgursel
26 Aralık 2007, 13:28
gaz piston iğnesini aşağı al ,küçük meme varsa eğer onu değiştir ,rölantin yüksekse düşür,yakıtın farkeder.

THE_LANCET
26 Aralık 2007, 13:56
Töpe töpee :P Piknik tüpü takın en iyisi, hem dağa ormana pikniğe gittiğinde çıkartır sucuk filan pişirirsiniz:mrgreen:

Burda (sivas) Uzaktan bir akrabada Hero honda var.(4zamanlı) :) O motosikletinin arkasına bir kanca yapmış, tüpü arkaya asmış. Birde hortum bulup bağlamış. Tam inceleme vaktim olmadı ama motoru piknik tüpüyle çalışıyor. :) Performanstanda neredeyse hiç bişey kaybetmediğini söyledi :)
Bu arada demirgürsel en uygun cevabı vermiş.

civarda gezer
26 Aralık 2007, 17:24
arkadaslar ben 91 mz etz 251 kullanıyorum yakıtı cok ama cok yakmassa cokta gitmiyor tüp konusuna gelince bahsedilen motorsiklet 2 zamanlı bu 2 zamanlı motorsikletlere tüp takılma konusu kafama acıkca yatmadı

mzcı
26 Aralık 2007, 18:01
dostum 2 zamanlıda tasarruf olurmuymuş hiç iki zamanlı demek benzin düşmanı demek :queen::queen:eski teknoloji demek sadece orjinal adamlar biner 2 zamanlıya en belirğin örneği jawa ve mz dir :queen:ve benzini dert etmezler kendimde dahil benzin bulursak bineriz bulamazsak yürümeye devam:queen:tasarruf istiyorsan ğit dört zamanlı al :cat:

demirgursel
28 Aralık 2007, 01:14
gaz piston iğnesini aşağı al ,küçük meme varsa eğer onu değiştir ,rölantin yüksekse düşür,yakıtın farkeder.

artı lastiklerini sürekli kontrol et inik lastik çok etkiler:cat:

aYe
28 Aralık 2007, 07:19
hacimlerine oranla çevirdikleri yüksek devir ve güç zaten neden çok yaktıklarını çok iyi anlatıyor
az yaksın istiyosan tüp taktır:P

http://img227.imageshack.us/img227/4136/mnt0610s59p2grzl5.jpg

Geyik yapmadığımın, ciddi ciddi cevap verdiğimin ispatı başka bir başlıkta Gökhan'dan gelmiş...

Bunlarda değişik uygulamalar, bir tanesi arkaya ciddi ciddi tüp bağlamış, bunu önermiyorum tabiki...

http://www.motosiklet.net/forum/guncel-haberler/21718-lpgli-motosiklet-yapti.html
http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=238653
http://www.merhabagazetesi.com.tr/eski/arsiv/2006/09/19/index.htm
http://www.kenthaber.com/Arsiv/Haberler/2006/Eylul/15/Haber_165415.aspx

GKN
28 Aralık 2007, 14:26
:cat::cat::cat:
bu arada aYe nin resimde gösterdiği tüplü motosiklet BMW tarafından üretilmiştir..
bilginize..:wiinkk:

jesse
28 Aralık 2007, 14:29
abi mantık olarak uygulanır da çok tehlikeli yaww ...??? oyle değilmi

longinus
28 Aralık 2007, 16:13
motor+tüp...:queen:
bi sırta.. bi de kaska bu amblemden... tamamdır:queen::queen:

http://img257.imageshack.us/img257/4954/danger4mh4.gif (http://imageshack.us)