Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektrik Problemi
SeRHaTeKiNci
21 Aralık 2007, 13:25
Merhaba.
Öncelikle Bayramınız mübarek olsun..
Motorumda (Kanuni Popcorn 90), elektrik problemi olduğunu düşünüyorum.
Motorumu 3 Temmuz 2007'de aldım. Motorumun aküsü de yeni doğal haliyle. Üzerinde gelen akü var. Birgün aküsünün boşaldığını farkettim. Gittim servise. Aküyü doldurdum. Ertesi gün öğlen yine boşaldı akü. Dediler ki, konjektör arızalı. Yeni konjektör geldi garantiden. Konjektörü taktım. Aküyü de tekrar doldurdum. Ondan sonra motorumu bir süreliğine satılması için galeriye vermiştim. Bayram arefesi motorumu çıkardım. Akü boşalmıştı. Ee, 2 ay kadar hiç çalışmadan yattığı için çok normal bişeydir bu. Tekrar doldurdum. Ve yine 24 saat sonra aküm boşaldı.
Şimdi size sorularım şunlar:
1. Motorumun konjektörü yine mi arızalandı?
2. Motorumda elektrik kaçağı var da, onun için mi, akü sürekli boşalıyor?
NOT: Arkadaşlar bu sorun, motorun farlarını aküye bağladıktan sonra başladı. Benim motorun farları, motor çalışmadığı sürece yanmıyordu. Ben onları kontağı açtığım zaman yanacak şekilde bağladım.
Sorunun bununla alakası olabilir mi?
Bir sorunum daha var..
Şimdi motorum yavaş yavaş gidiyorken, gaz yemiyor. Yani benzin bitmiş gibi oluyor. Ve stop ediyor. En son stop ettikten sonra hiç çalışmadı. Halbuki benzin de vardı motorda.
Bu sorun 2 ay yattıktan sonra başladı. Karbüratör pislenmişte, sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi?
Bujiyi hiç degiştirmedim. 4000 KM'de motorum. Bujiden de kaynaklanabilir mi?
SaLToN
21 Aralık 2007, 14:21
Elektrik problemi motoruna bağladığın Far, alarm, sis lambası vs şeyler akünü somuruyor ve alternatör den çıkan akım hem tesisatı çalıştırıp hem aküyü şarj etmeye yetmiyor olabilir.
Motorunun yavaş giderken sanki cikle çekilmişcesine gaz yemeyip benzin bişmiş taklidi yapmasının sebebide hava ayarının bozulmuş olması olabilir.
SeRHaTeKiNci
21 Aralık 2007, 14:36
Elektrik problemi motoruna bağladığın Far, alarm, sis lambası vs şeyler akünü somuruyor ve alternatör den çıkan akım hem tesisatı çalıştırıp hem aküyü şarj etmeye yetmiyor olabilir.
Motorunun yavaş giderken sanki cikle çekilmişcesine gaz yemeyip benzin bişmiş taklidi yapmasının sebebide hava ayarının bozulmuş olması olabilir.
Öncelikle teşekkürler..
Fakat ben motoruma hiç bir far, alarm vs baglamadım. Sadece farlarım kontak açıkken yanmıyordu, onu kontak açıkken yanacak şekilde bağladım. Kablolarla ilgili bir oynama yani.
denizcimuzaffer
21 Aralık 2007, 14:40
Serhat,
öncelikle tahminen konjektörün bozulmuştu bu da akünün dolmamasına, bazende yüksek akım ile dolarak kaynamasına neden olmuş, ardından da akünün uzun süre yatması ile akün bozulmuş gibi görünüyor.Bir akü 3-4 ay gibi bir sürede bu kadar boşalıp doldurulmuş ise muhtemelen artık kullanılmaz duruma gelmiştir. Benim tavsiyem bir oto elektrikçisine git ve akünü türlü durmlar için ölçtür. (Rolentide, rolenti artı farlar yanarken, yüksek devirde ve yüksek devir de farlar yanarken... gibi) bu test, akünün durumunu ortaya koyacaktır.
Motorunun stop etmesi buna da bağlı olabilir. Şarj iyi tutamayan akü, yolda boşalabilir ve motoru stop ettirebilir (belli bir süre sonra çalışıyor ise muhtemelen böyledir...) Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.
Bakalım sorunun ne çıkacak, takipteyim:)
SeRHaTeKiNci
21 Aralık 2007, 14:51
@denizcimuzaffer
Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.
Motoru galeriden aldığımda, içinde bir gram bile benzin kalmamıştı..
gokhan150zat
21 Aralık 2007, 15:29
Bence bi kablonun ucu açık kalmış kaçak yapıyorr olabilir
bi iştimaya çek sen onları
başkentin_asi_pilotu
21 Aralık 2007, 15:56
Serhat,
öncelikle tahminen konjektörün bozulmuştu bu da akünün dolmamasına, bazende yüksek akım ile dolarak kaynamasına neden olmuş, ardından da akünün uzun süre yatması ile akün bozulmuş gibi görünüyor.Bir akü 3-4 ay gibi bir sürede bu kadar boşalıp doldurulmuş ise muhtemelen artık kullanılmaz duruma gelmiştir. Benim tavsiyem bir oto elektrikçisine git ve akünü türlü durmlar için ölçtür. (Rolentide, rolenti artı farlar yanarken, yüksek devirde ve yüksek devir de farlar yanarken... gibi) bu test, akünün durumunu ortaya koyacaktır.
Motorunun stop etmesi buna da bağlı olabilir. Şarj iyi tutamayan akü, yolda boşalabilir ve motoru stop ettirebilir (belli bir süre sonra çalışıyor ise muhtemelen böyledir...) Bir ihtimalde, özellikle 2 zamanlı motorlarda uzun süre çalıştırılmayınca karbüratörde benzin uçuyor ve yağ kalıyor. bu yağ oksitlenerek bir anlamda balçık gibi bir tabakaya dönüşüyor ve karbüratörün görevini engelleyebiliyor.
Bakalım sorunun ne çıkacak, takipteyim:)
Hocam sağolsun gerekn bilgiyi vermiş. bende arızanın bu olduğu kanısındayım. şasiden dolayı akünün boşalması ihtimali isede düşünülebilir. yaptığı bu drek bağlamada güç kablosunun meta hiç bir yüzeye çıplak olarak değmediğinden eminmisin?
_alp_
21 Aralık 2007, 18:36
Farlari nasil bagladigini da ayrintili yazsan iyi olurdu. :)
ümmet perkitan
21 Aralık 2007, 18:42
bu sorunları çok yaşamış birisi olarak benimde naçizhane fikrim stortörden kaynaklanıyor olabilir,birde bunu dene istersen.tabi sadece öneri.
İHTİYAR
21 Aralık 2007, 19:15
Merhaba.
Öncelikle Bayramınız mübarek olsun..Teşekkürler sizin de bayramınız kutlu olsun
Motorumda (Kanuni Popcorn 90), elektrik problemi olduğunu düşünüyorum.
Motorumu 3 Temmuz 2007'de aldım. Motorumun aküsü de yeni doğal haliyle. Üzerinde gelen akü var.Yeni ancak kuru tipte bir aküyse ve çin malıysa akü sorunlu olabilir Birgün aküsünün boşaldığını farkettim. Gittim servise. Aküyü doldurdum. Ertesi gün öğlen yine boşaldı akü. Dediler ki, konjektör arızalı.Burada konjektör gerçekten arızalıdır ve aküyü de bozmuş olabilir Yeni konjektör geldi garantiden. Konjektörü taktım. Aküyü de tekrar doldurdum. Ondan sonra motorumu bir süreliğine satılması için galeriye vermiştim.Burada film kopmuş çünkü konjektör değiştikten sonra neticeyi gözlemleme şansın pek olmamış galiba Bayram arefesi motorumu çıkardım. Akü boşalmıştı. Ee, 2 ay kadar hiç çalışmadan yattığı için çok normal bişeydir bu.Evet bu tespitin doğru Tekrar doldurdum. Ve yine 24 saat sonra aküm boşaldı.
Şimdi size sorularım şunlar:
1. Motorumun konjektörü yine mi arızalandı?Belki
2. Motorumda elektrik kaçağı var da, onun için mi, akü sürekli boşalıyor?Olabilir
Sorunun bununla alakası olabilir mi?
Bir sorunum daha var..
Şimdi motorum yavaş yavaş gidiyorken, gaz yemiyor. Yani benzin bitmiş gibi oluyor. Ve stop ediyor. En son stop ettikten sonra hiç çalışmadı. Halbuki benzin de vardı motorda. Ateşleme sistemin bu genel elektrik arızası sebebiyle çalışmıyor olabilir.
Bu sorun 2 ay yattıktan sonra başladı. Karbüratör pislenmişte, sorun bundan kaynaklanıyor olabilir mi?Olası
Bujiyi hiç degiştirmedim. 4000 KM'de motorum. Bujiden de kaynaklanabilir mi?olabilir
Biraz imkan ve becerin varsa bu sorunu çözebilirsin.
Bir araçtan motoruna takviye yap motorunun çalışması lazım.
Çalışmıyorsa akü ve konjektör denkleminden vazgeçip ateşleme ve yakıt sistemine yönelmeni tavsiye ederim.
SeRHaTeKiNci
22 Aralık 2007, 00:27
Yardımlarınız için teşekkür ederim..:rendeer:
Öncelikle akümü kontrol ettireceğim.
Daha sonra, elektrik kaçağı var mı diye baktıracağım.
Sonra konjektörü kontrol edecegim.
Ve en sonunda, motoru sevmedigim birisine satacağım.. :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO