PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kymco Ck 125'in yokuş tırmanma değerleri bumudur?



acemi60
19 Aralık 2007, 00:59
Kymco ck 125 için

orta eğimli yokuş 3.vites 40 km/h.
dik yokuş 2.vites 20 km/h.

rodaj da(500km.de) olan motorumun kış şartlarında yokuş tırmanma değerleri bunlar...

Motorumun yokuş tırmanmasını berbat buluyorum. Bu arada yokuşu hızlı çıkması için gaza aşırı bir yüklenme yapmıyorum. Gazı yediği/yiyebildiği kadar veriyorum. Benim motorumda mı bir sorun var. Yoksa Kymco ck 125'in yokuş tırmanma kapasitesi bu mudur? Sorun varsa ne olabilir. Motorun 300 km. bakımını yaptırdım. 95 oktan kurşunsuz benzin kullanıyorum. Kymco ck 125 kullanıcıları tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.

başkentin_asi_pilotu
19 Aralık 2007, 01:13
Kymco ck 125 için

orta eğimli yokuş 3.vites 40 km/h.
dik yokuş 2.vites 20 km/h.

rodaj da(500km.de) olan motorumun kış şartlarında yokuş tırmanma değerleri bunlar...

Motorumun yokuş tırmanmasını berbat buluyorum. Bu arada yokuşu hızlı çıkması için gaza aşırı bir yüklenme yapmıyorum. Gazı yediği/yiyebildiği kadar veriyorum. Benim motorumda mı bir sorun var. Yoksa Kymco ck 125'in yokuş tırmanma kapasitesi bu mudur? Sorun varsa ne olabilir. Motorun 300 km. bakımını yaptırdım. 95 oktan kurşunsuz benzin kullanıyorum. Kymco ck 125 kullanıcıları tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim.

benim cbr 125 16.000 km deki motor o hızda çıkıyo seninki bence gayet iyi bile artı rodaj bakımı nasıl 300 km anlıyamadım?

torento_1987
19 Aralık 2007, 01:17
iyidir iyi fazla zorlama motorunu ,, hem dik yokuşta 20 ile giderken neden 2. viteste gidiyorsun ki at 1e,,
_ hatta aklıma bişey geldi beyaz ın bi reklamı vardı orda bağırttırma şunu 3 e al diyordu bende sana
_bağırttırma şunu 1 e all :mrgreen::cat::wiinkk:

acemi60
19 Aralık 2007, 01:19
benim cbr 125 16.000 km deki motor o hızda çıkıyo seninki bence gayet iyi bile artı rodaj bakımı nasıl 300 km anlıyamadım?

Kymco CK 125'in ilk bakımı 300km.de yapılıyor. Onu kasdetmiştim.

Duruma bakılırsa bu değerler normal. Bu duruma göre 250cc.den aşağı motora hiç binmemeli.

GKN
19 Aralık 2007, 01:25
300 de yapılması senin avantajına, motordan çıkan yağa baktınsa içinde talaşlanmış şekilde silindirden sıvanan bolca parçacıklar görmüşsündür
temiz yağ ile rodaja devam etmen dediim gibi senin artına..

hızlanmalara gelince rodajdaki 125lik bi motor için normal gibi geldi ama bahsettiğin rampaların diklik seviyesini tam olarak hayal edemedim:)

demirgursel
19 Aralık 2007, 10:10
evet hocam gkn'ninde dediği gibi rampanın diklik derecesi çok önemli 1,
ve seninde dediğin gibi 200-250 likten aşağı makinaya binmemek gerek(imkan dahilinde) 2.

cumoni
19 Aralık 2007, 10:33
Bu arada yokuşu hızlı çıkması için gaza aşırı bir yüklenme yapmıyorum. Gazı yediği/yiyebildiği kadar veriyorum. Benim motorumda mı bir sorun var.
Sorun motorunda değil, sende!
Rodajdaki motora yediği/yiyebildiği kadar gaz verilmez! Rodajdaki motor mükmün olduğunca düz yollarda ve artçısız olarak (zorlamadan) kullanılır. Bu aşamada motorunu rampalara vurup deneme tahtası yapmanın alemi yok; bu tür denemeleri rodajdan sonra yapmalısın!

digi_boy26
19 Aralık 2007, 20:31
bu başlığın açılması güzel oldu. yaz başında bitane de ben alcam inşallah kırmızısından. evet made in korean ck125 kullanan arkadaşların görüşlerini bekliyoruz... :)

SeRHaTeKiNci
19 Aralık 2007, 20:40
bu başlığın açılması güzel oldu. yaz başında bitane de ben alcam inşallah kırmızısından. evet made in korean ck125 kullanan arkadaşların görüşlerini bekliyoruz... :)

Kardeşim bende alacağım Kymco CK125.
Ama Kore malı degildir Kymco. Tayvan malıdır.
Yanlış bilgin var sanırım.

vlad1462
19 Aralık 2007, 20:46
bende alıcam diyecem ama utanıyorum.siteye üye olduğumdan beri bu kim bilir kaçıncı alıyorum dediğim motor olucak,her ay fikir deiştire deiştire bi hal oldum.bi ara gs 500 alıyodum bi ara keeway supershadow bi ara cbr 125 bi ara ybr 125.....arada başka alıyorum dediklerimi hatırlamıyorum hatta:cherry:
neyse bende alıcam gibi görünüyo şimdilik:silent:

acemi60
21 Aralık 2007, 02:43
Sorun motorunda değil, sende!
Rodajdaki motora yediği/yiyebildiği kadar gaz verilmez! Rodajdaki motor mükmün olduğunca düz yollarda ve artçısız olarak (zorlamadan) kullanılır. Bu aşamada motorunu rampalara vurup deneme tahtası yapmanın alemi yok; bu tür denemeleri rodajdan sonra yapmalısın!

Bu konuya açıklık getireyim. Motoru özel olarak yokuşlarda kullanmıyorum. Malumunuzdur istanbul 7 tepe üzerinde kurulmuş. Geçmek zorunda olduğumuz yokuşları pas geçme şansımız yok. Şu ana kadar 5000 deviri hiç geçmedim. Yokuşlarda ise tutunamadığı viteste hiç ısrar etmedim. Hiç artçı ile binmedim. Kısacası motoru hiç zorlamadım. Tartıştığım motorun normalde sergilediği performans. Bana bir anormallik var gibi geldi. Serviste sordum 300 km. bakımında, motorun gayet normal olduğu söylendi. Ama tecrübeli arkadaşların bu sayfada söylediklerine bakılırsa bu hacimdeki motorda ancak bu kadar güç oluyor galiba.
Selamlar...

dgrmr
21 Aralık 2007, 05:05
benim cbr 125 16.000 km deki motor o hızda çıkıyo seninki bence gayet iyi bile artı rodaj bakımı nasıl 300 km anlıyamadım?

Allah Allah senin motorda bir sorun olmasın? Rampa yukarı orta diklikte bir yokuşta yani 25-35 derecelik bir yokuşta cbr ile rahat 4. vitese kadar devir alıp 90-95 km/s hıza ulaşabilirsin daha dik yokuşlarda 3. viteste 80-85 km/s hızlara ulşabilirsin. Tabi dip gazdaki değerler bunlar.

Hadi yokuş 70-75 derece falan diyelim (yani gayet dik) 2. vitese kadar rahat devirlenir ama yokuşun uzunluğuda çok önemli. Ayrıca ben 90 kg'yim. Sizin bahsettiğiniz yokuşlar 65-70 derece falansa birşey diyemem tabi... Eğer öyleyse Kymco'nun da cbr'nin de söylediğiniz tırmanma kapasiteleri normal. Fakat 30-35 derecelik yokuşlardan bahsediyorsanız bir sorun var demektir cbr için, kymco kullanmadığım için bilmiyorum...

karmacoma
21 Aralık 2007, 06:07
üstad ben en son kendi ateşimin 39.5 dereceye çıktığını hatırlıyom gerisini hatırlamıyom havale geçirmişim :queen:
amma çok derece demişsin
ama benmi yanlış biliyorum hani 90 derece olunca L olmuyomu yani dik, 70-75 derece diyosun :silent:
o derecelere en son kıbrısda bi tank çıkmıştı o da halen orda durur inemiyo geri

başkentin_asi_pilotu
21 Aralık 2007, 16:00
Allah Allah senin motorda bir sorun olmasın? Rampa yukarı orta diklikte bir yokuşta yani 25-35 derecelik bir yokuşta cbr ile rahat 4. vitese kadar devir alıp 90-95 km/s hıza ulaşabilirsin daha dik yokuşlarda 3. viteste 80-85 km/s hızlara ulşabilirsin. Tabi dip gazdaki değerler bunlar.

Hadi yokuş 70-75 derece falan diyelim (yani gayet dik) 2. vitese kadar rahat devirlenir ama yokuşun uzunluğuda çok önemli. Ayrıca ben 90 kg'yim. Sizin bahsettiğiniz yokuşlar 65-70 derece falansa birşey diyemem tabi... Eğer öyleyse Kymco'nun da cbr'nin de söylediğiniz tırmanma kapasiteleri normal. Fakat 30-35 derecelik yokuşlardan bahsediyorsanız bir sorun var demektir cbr için, kymco kullanmadığım için bilmiyorum...

vallahi yokuşlarda bildiğiniz üzere kimse açı ölçümü yapmaz orta diklikte bir yokuşta durum bu. ha ben tam gaz pozisyonunda kolay klay gitmem motoru sıkıştırmadan çıkabildiği urumlar bunlar... arkadaşında motorunun rodaj devresinde olduğunu düşünürsek bence doğal...

MURATCBF150
21 Aralık 2007, 17:03
2 vıteste ne yırmısı at sen o motoru kardesım

başkentin_asi_pilotu
21 Aralık 2007, 19:16
2 vıteste ne yırmısı at sen o motoru kardesım

arkadaşın bahsettiği motor avatarındaki değil yanlız artı rodajda olan bir motor

dgrmr
21 Aralık 2007, 21:13
üstad ben en son kendi ateşimin 39.5 dereceye çıktığını hatırlıyom gerisini hatırlamıyom havale geçirmişim :queen:
amma çok derece demişsin
ama benmi yanlış biliyorum hani 90 derece olunca L olmuyomu yani dik, 70-75 derece diyosun :silent:
o derecelere en son kıbrısda bi tank çıkmıştı o da halen orda durur inemiyo geri

Yahu elime gönye almadım da 70 derece rampa bulabilirsin zannımca, 90 derece "L" oluyor tabiki, 70 dereceyi de "K" harfinin bir kolundan biraz daha dik gibi düşün. Fakat İstanbul'da özellikle Avrupa yakasında 65-75 derecelik rampalar var tabi net değil göz kararı söylüyorum, belki 60 derecedir belki 65. Yani çizemediğim için eğimi anlatmak için söyledim.

Hakkaten yav amma derece demişim farkında olmadan ama... :) . Karmançorman abi kendine dikkat et, hemen yakalıyosun yahu sen de....

Asi Pilot şimdi daha iyi anladım seni, zaten 13 beygir sıkıştırmadan çıkmaz.

Yok yahu şimdi iyice düşündümde 70 derece çok dik, ilk yazımdaki 70'leri 50-55'lere düşürmek istiyorum kabul görürse... :)

digi_boy26
22 Aralık 2007, 00:21
o derecelere en son kıbrısda bi tank çıkmıştı o da halen orda durur inemiyo geri


evet görme şansım oldu o tankı.askerliğimi lefkoşe'de yaptım. :)

rodajının nasıl yapıldıgını anlatın bu motor için. ilerde bizler için döküman olur. teknik bilgilerde rodaj başlığını okudum ama çok kafa karıştırıcı.

bu motora sahip birisi desinki : (atıyorum örnek: ) "3000deviri ve 60km/h geçmeden 1 ay ya da 500 km bin. sonra 500 km bakımını yaptır. düz yolda deneme yap 130 km hıza çıkabiliyorum ben. sonra git istediğin yere." gibi böyle kullanıcıların kendilerinden bilgiler istiyoruz :)

acemi60
23 Aralık 2007, 09:36
Tartışmalara açıklık getirmek için yer adı vereceğim. Dün Üsküdar-Riva gezisi yaptım. Kymco ck 125 motorum bu yol üzerinde en dik olan yokuşu 3. vites 40 km/h ile çıkabildi(tek kişi). Bu durum normalmidir? Özellikle Kymco ck 125 kullanıcıları cevap yazarlarsa sevinirim.

Rodaj konusunda bir arkadaşımız sorun sormuş. Öncelikle bu konuda bir kafa karışıklığı olduğunu söylemek gerekiyor. Herkes kendine göre birşeyler uyduruyor. Önemli olan Motosikletin el kitabında ne yazdığı. Tabii ki okuma özürlü olduğumuzdan bunları kimse okumuyor. Kymco ck 125 için Fabrikanın yazdığı şu; ilk 1000 km. 60 km/h. üzerine çıkmayın. Ama genel bir bilgi olarak 5000 deviri geçmeme konusunu ekleyebiliriz. Daha sonraki dönemde 7000 devir limitini ve en son olarak 9000 deviri aşmamak lazım.

Selamlar...

Kymco ck 125 motorum şu anda 650 km.de Üsküdar-riva arasını artçı ile beraber gittim. Motora ilk defa artçı ile biniyorum. Kardeşim 80,ben 78 kiloyum.
Üsküdar-Beykoz-riva arasındaki yolarda 1. vites 20km/h hıza düştüğüm oldu. Dönüşte devir kaybetmemek için biraz daha dikkat ettim. Sonuç aşağı yukarı aynı. 2.vites 25 km/h. Tabii ki düz yolda değil. Düz yolda hızlanması gayet iyi. Düz yoldaki performansına hiç bir diyeceğim yok. Ama yokuşlarda verdiğim değerlere düşebiliyor.
Bu forumlarda Kymco ck 125'in performansını iyi bulanlar pazarlamacı değilse benim motorumda arıza var.
Özellikle Kymco kullananlardan cevap bekliyorum.

acemi60
05 Şubat 2008, 21:51
Bugün motorumu Kızıltoprak'taki İSTANBUL MOTOR'a 1000km bakımına götürdüm. 1000 km. bakımında motorun sübaplarının gevşek olduğu ve sübap ayarı istediği tesbit edildi. Bu güne kadar şikayet etiğim yokuşlarda güç düşüklüğünün nedeni belki de budur. Motorum bakımdan bugün çıktı. Biraz kullandıktan sonra sonuçları yazacağım. Servisten dönüşte otobanda 100km hıza rahatlıkla çıktı. Hız meraklısı olmadığımdan ve motorun teknik bekgelerinde max. hız 90km/h yazdığından motoru fazla sıkıştırmadım.İyi sürüşler.

CK125Cİ
18 Temmuz 2008, 03:59
arkadaşlar ben yeni ck 125 aldım 1000 km ye kadar 60 hızı geçemicemmi bili verirmisiniz

THE_LANCET
18 Temmuz 2008, 04:45
arkadaşlar ben yeni ck 125 aldım 1000 km ye kadar 60 hızı geçemicemmi bili verirmisiniz

Kullanım kılavuzu yok mu? Kılavuzda yazar. Kymco'cuların sohbet mekanı adında bir başlık var. Orada istediğin bir çok bilgiye ulaşa bilmen mümkün.

yakuza_89
21 Kasım 2008, 20:59
slm millet kymkoyu benden iyi tanıyan yoktur heralde bu sitede ck 125 ortalama 100de 65-70 dereceli bir rampayı uzunlugu 400 metre 3cü viteste 90 km ye ulasıyor 4 de takıyorum yol bitiyor düz yolda ise 2 kisi 140 dayıyor dahada gider ama km teli patlıcak diye korkuyom gaz kesiyorum ama kullanmasını iyi biliceksin tabikide debrajı gazı videsi deviri millet

msnm ufuk_1140@hotmail.com
arkadaş olmak isteyen varsa eklesin konusalım tanısalım

fender_str
22 Kasım 2008, 19:57
Kymco ck 125 için

orta eğimli yokuş 3.vites 40 km/h.
dik yokuş 2.vites 20 km/h.

rodaj da(500km.de) olan motorumun kış şartlarında yokuş tırmanma değerleri bunlar...

Motorumun yokuş tırmanmasını berbat buluyorum. Bu arada yokuşu hızlı çıkması için gaza aşırı bir yüklenme yapmıyorum. Gazı yediği/yiyebildiği kadar veriyorum. Benim motorumda mı bir sorun var. Yoksa Kymco ck 125'in yokuş tırmanma kapasitesi bu mudur? Sorun varsa ne olabilir. Motorun 300 km. bakımını yaptırdım. 95 oktan kurşunsuz benzin kullanıyorum. Kymco ck 125 kullanıcıları tecrübelerini paylaşırlarsa sevinirim. Benden 125uag var senin motorun aynısı.senin bahsettiğin değerlerin 2 bazende 3 misli yokuş hızı var..:pale:

aargh
22 Kasım 2008, 20:04
Eski bir konu ama madem hortladı ben de görüş bildireyim.

Öncelikle yokuşların dikliği hakkında kimsenin kesin fikir beyan etmesi doğru değil. Çünkü ortada yokuşların dikliğini anlamamıza yarayacak herhangi görsel vb. materyal yok. Ayrıca CK125 sahibi arkadaşın o yokuşların başında hangi hızda ve hangi viteste girdiği de çok önemli. Yani yokuşların dikliğinni haricinde kulanım şekli de alacağınız performansı etkiler.


Bir çok arkadaş şöyledir de böyledir diyip sözkonusu modele not vermişler.
Enteresan...

yakuza_89
23 Kasım 2008, 11:22
arkadasım rampanın başında dur kalk yapıpta o hıza ulasıyorum ben ben puch kullanmayla başlamısım neyin ne oldunu iyi biliyorum 8-9 senedir motor üzerindeyim ben 90 km ile çıkıyor dedim gibi