PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sis Farı Montajı Nasıl Yapılır ?



xufuk
07 Aralık 2007, 19:00
Arkadaşlar motorsikletime sis farı takmak istiyorum bunu nasıl yapıcam yardımcı ola billirmisiniz.
Aküm 7 amper kaç wat sis farı almalıyım ne gibi malzemeler lazım röle cablo vs..
aküme veya şarj dinomosuna veya elektirik tesisatına zarar verirmi?
yardımcı olabilirseniz çok sevinirim şimdiden teşekkürler....

Röle sis farına ne yararı vardır takmak mecburimidir tesisatı korurmu yoksa ön fardan kablo çekip veya boş bir kablo arayıp bulup taksak olurmu + - diye
röle takmak mecburi ise bağlantı uçları nasıl olmalı?

Olcay Avşar
07 Aralık 2007, 19:15
Bu aşlık işini görür ;

http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/26421-sis-lambasi-montaji.html

xufuk
12 Aralık 2007, 17:50
bu konu biraz karışık anlayan arkadaşlar basit şekilde anlata bilirlerse sevinirim sadece tek sis farı montajı yapmak istiyorum röle almalımıyım nasıl bağlıycam basit bir dille

enduro59
12 Aralık 2007, 18:09
Tavsiye Etmem Aküyü çabuk Bitirirsin

Kaiser
12 Aralık 2007, 18:52
7 amper aküye hiç tavsiye etmem. Motor çalışırken bile şarj olamaz. Motoru stop edip tekrar başına geldiğinde sadece tık sesi duyarsın marştan.

iptaluyelik02
12 Aralık 2007, 19:09
akünün amperi için bir sey demem ama röle gerektiği kesin.
Ayrıca kimi arkadaşların zannettiği gibi sis farları uzun farlarla paralel olmaz Sis farları zaten uzak değil yakın mesafeyi aydınlatır.
Siste uzun farlarla gidilemeyeceği için kısa farlar yakılır en uygun kombinasyon sis+yakın far şeklinde olmalıdır.

xufuk
13 Aralık 2007, 16:34
Bilgiler için teşekkürler ben çift sis farı kullanmıycam tek olucak buda akünün üstündeki yükü azaltır ve bir anahtar düşünüyorum açıp kapata bilmek için.
Sadece gerekli olduğunda bazen E5 de gelirken yol karanlığa boğuluyo önümü göremiyorum çukuramı gidiyorum hiç farkedemiyorum bu durum için vaya altarnetif ne önere bilirsiniz ben 55wat lık tek sis farıdüşündüm motorum mondial 125 kt vitesli FaRIN altına yere doğru bakıcak şekilde.

iptaluyelik02
13 Aralık 2007, 18:05
tek sis farı yerine ön farına halojen taksan görünüm daha iyi kalır bence
forumda halojen montajından bahsediliyordu

caner22
13 Aralık 2007, 23:15
benim akü 5 amper ben takmayı düşünüyorum 500mt mesafeli sis lambası buldum ne kadar doğru bilmiyorum :( her zaman kullanmam sadece uzun yolda ve sellektö r için iyi olucağını düşünüyorum.

xufuk
14 Aralık 2007, 10:11
helojen far biraz fazla ısı veriyomuş galiba bide bizim farların yuvasına uy gunmudur acaba daha fazla bigisi olan varmı arkadaşlar

helojen far biraz fazla ısı veriyomuş galiba bide bizim farların yuvasına uy gunmudur acaba daha fazla bigisi olan varmı arkadaşlar
Fazla ısı yüzünden farın aynası bozula biliyormuş eksileri artıları neler dir acaba sanki sis farı daha uygun gibi geliyo bana gerektiğinde açacamız için fazla sorun yaratmaz dimi?

navigator55
14 Aralık 2007, 11:36
35 Watt lık ampül bile kullnsan 7 Amperlik aküyle bu iş olmaz ama ille de takacam yaşadığım bölgede çok sık sis oluyor ve ben binmek zorundayım
işe gidiş gelişte diyorsan ilk önce aynı ebatta 10-12 Ah lık bir akü alman
lazım ,tabii ki röle ve diğer malzemeleri de ciddi bir elektrikçiye yaptırmak kaydıyla.
Yok eğer sadece görüntü içinse bu dediklerin unut gitsin,en iyisi ciddi bir
çakar alıp(kalitelisi 50-70 YTL dir) montaj yaptırmandır.

xufuk
14 Aralık 2007, 13:28
aküyü büyütsem şarj dinamosuna veya elektirik tesisatına bir yükü olurmu bide akünün boyut olayları var standart değil sanırım

dream_way
14 Aralık 2007, 17:02
dostum bi taktır baktınki randuman alamıyorsun ozaman da daha kaliteli bir akü alırsın. motorun resmi falan olsaydı arkaaşlar sana daha iyi bir şekilde yardımcı olurdu.

planet58
14 Aralık 2007, 17:32
Arkadaşlar hepinize selam, sis farı için bu kadar endişelenmeyin. Zira sis farları siste önünüzü görmek için değil karşıdan gelenin sizi daha çabuk farketmesi için sarı renkte yapılırlar. Yapılan araştırmalar sarı ışığın siste daha önce ve kolay farkedildiğini göstermiş....

Sevgiyle kalın Allah'a emanet olun..

xufuk
14 Aralık 2007, 17:45
Bana karanlık yolda özellikle E-5 teki lambalar yanmadığı zaman lazım sis te kullanmayı düşünmüyorum önümü göremiyorum tek farkettiiğim şeritin çizgileri bazen çukuramı gidiyorum neyin üstünden geçiyorum hiç bilmiyorum.
motorum Mondialin 125kt motoru hani şu cohoper tipi olan vitesli 12v 7Ah akü
halejen far fikri fena gelmedi benim ön far 35 wat 40-45 wat helejan ampül ola bilir deneyen arkadaşlar varmı nerden temin ede bilirim...

iptaluyelik02
14 Aralık 2007, 17:58
sis farları siste önünüzü görmek için değil karşıdan gelenin sizi daha çabuk farketmesi için sarı renkte yapılırlar. Yapılan araştırmalar sarı ışığın siste daha önce ve kolay farkedildiğini göstermiş....

Sevgiyle kalın Allah'a emanet olun..

Ben de diyorum ki sis farı siste önünüzü daha iyi görmek içindir.Görünürlüğü arttırmak için olsa idi adı" görünürlük farı" olurdu ve
tamponun altına değil olabildiğince yükseğe takılırdı.
Sis farı kısa huzmelerden daha yakın ve sağa-sola doğru yayılan bir alanı aydınlatır.İşte bu yayılma sis farının karşıdan görünürlüğünü arttırır ama asıl fonksiyonu siste görülmeyi değil görmeyi sağlamaktır.
Siste farın huzmesi kısaldıkça önünüzü görebilirsiniz.O yüzden siste kısa huzmeli far kullanılır.Sİs farı ise minumum huzmeyi sağlar.[/SIZE]


benim akü 5 amper ben takmayı düşünüyorum 500mt mesafeli sis lambası buldum ne kadar doğru bilmiyorum :( her zaman kullanmam sadece uzun yolda ve sellektö r için iyi olucağını düşünüyorum.
[SIZE="5"]500 m mesafeli sis farı aldatmacadır.O farla açık havada 500 m den görünebilirsin siste en çok 10 15 m görürsün:(

xufuk
15 Aralık 2007, 16:22
roleyle montajını bilen yokmu arkadaşlar montaj bilgisi lazım fazla karışık olmadan anlata bilirseniz sevinirim....

euphrates
15 Aralık 2007, 16:33
Ben de diyorum ki sis farı siste önünüzü daha iyi görmek içindir.Görünürlüğü arttırmak için olsa idi adı" görünürlük farı" olurdu ve
tamponun altına değil olabildiğince yükseğe takılırdı.
Sis farı kısa huzmelerden daha yakın ve sağa-sola doğru yayılan bir alanı aydınlatır.İşte bu yayılma sis farının karşıdan görünürlüğünü arttırır ama asıl fonksiyonu siste görülmeyi değil görmeyi sağlamaktır.
Siste farın huzmesi kısaldıkça önünüzü görebilirsiniz.O yüzden siste kısa huzmeli far kullanılır.Sİs farı ise minumum huzmeyi sağlar.[/SIZE]


[SIZE="5"]500 m mesafeli sis farı aldatmacadır.O farla açık havada 500 m den görünebilirsin siste en çok 10 15 m görürsün:(

haklısın :cat:
sisin tamamen yere inmediği kısımlara ışık vermek suretiyle daha iyi bir görüş sağlanır. daha yüksek açılı uzun farlar sisin parlaklığını artırdığı için görüş çok kısalır.

yanlış bilgi = kaza...:farao:

başkentin_asi_pilotu
16 Aralık 2007, 16:02
Arkadaşım ilk olarak dediğin işlem yapılır neden yapılmasın. bunun için önemli olan seçeceğin ampulün watt ı 7 amperlik bir akü demişsin 25 watt lık ampul bulabilirsen tek bir ampuk 2 amperden biraz daha fazla çeker. 35 watt lık bir ampul ise2.9 yani 3 amper çeker. tabi sen iki tane takacaksan bu ikisini topla örneğin 25 wattlık iki ampul toplam 4 amperden biraz daha fazla çeker ve kurtarır.

Rölenin ise iki ana görevi vardır;

birincisi Fazla akım çeken sistemleri çalıştırmak için az akım çeken bir sinyalle devreye girmek yani bir nevi kalın bir anahtar görevi

ikincisi ise kalın kesitli kabloların yollarının uzamasını ve unun sonucu oluşacak güç kaybını azaltmaktır.

söylediğin sistem içinse dediğim şekilde bağlantı yapılması durumunda röleye gerek yok zaten fazla bir akım yükü olmayacak rölesiz bir bağlantı için;

ilk olarak şaseleme nasıl onu bulman sana avantaj olur. bunun için br lambanın bir ucunu artıya dier ucunuda gövdedeki metal bi yere değdir eğer lamba yanarsa eksi şaselemedir. tam terside olabilir ama dünya standardı genelde bdur buna göre yazıyorum.

farları ve düğmeyi takacağın yeri ayarladıktan sonra akünün artı kutbundan bir kablo al ve kısa devre yapması zor olan aküye en yakın yerde 25 wattlık ampul için 5 amperlik bir sigartaya giriş yap. bunun amacı hem fazla ekletrik yüklerinde sistemi korumaktır hemde tesisatta oluşacak kısa devre durumundan kaynaklanacak yangın tehlikesini azaltmaktır. daha sonra sigortanın diğer ucundan çıkan kabloyu anahtara kadar getir. anahtarın çıkışınıda direk lambalara ver. ampullerde + - farkı olmaz ama genel montaj talimatları ve standart ampül duyusunun etrafına - dip kısmınada + vermeyi söyler ve bir çok durumda bu montaj avantajdır. + bağlantısdı bitince eksi bağlantısını ise gövdeden elektrik alabileceği metal bir yere sabitle tamamdır. yanlız kabloyu çekerken sigorayı kutusuna takma atabilir. işlemler bitince de sigortanı tak düğmeni aç ve sistem çalışır.



ha röleli daha karışık bence gerek yok ama illa bağlayacam dersen de anlatırm.

ama bana sorarsan bu işlemle ilgili eğitimin yada bilgin yoksa sakın yapma çünki elektrik işi şakaya gelmez yangına sebep olur..

xufuk
18 Aralık 2007, 11:45
bilgilerini paylaştığın için sağol başkentin asi pilotu sanki roleyle bağlantı daha sağlam olurmuş gibi geliyo bide roleyle nasıl bağlıycamı anlatırsan çok iyi olucak anahtarı rolenin önünemi koymalıyım yoksa lambayla role arasına mı ?
role bağlantıları nasıl olmalı 87-86-30-85 gibi rakamlar var + - nereye giricek anahtar nereya bağlanacak lamba çıkışı hangi ayaklardan olucak ayrıntılı bir şekilde....

http://by121fd.bay121.hotmail.msn.com/cgi-bin/getmsg?msg=A95223F6-456C-4812-A3E6-115D505AA274&start=0&len=13490&msgread=1&imgsafe=n&curmbox=00000000%2d0000%2d0000%2d0000%2d0000000000 01&a=78be93989d1ea6dbc30989c13a0334a0b93ac686acfa0959 0e59ba55c9fb6999&curmbox=00000000%2d0000%2d0000%2d0000%2d0000000000 01&a=78be93989d1ea6dbc30989c13a0334a0b93ac686acfa0959 0e59ba55c9fb6999

bu arada gitti gidiyor comda beyaz ışık motorsiklet ampülü siparişi verdim..
helegon gazlı çift duylu 35/35 olduğu yazıyo star markaymış 9,90 falan fiyatı işe yarar umarım ama resim koyamıyorum daha öğrenemedim..
ama linki bu.. http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-ISIK-MOTORSIKLET-FAR-AMPULU_W0QQidZZ7073837

roleyle bağlantıyı bir türlü anlayamadım aküden çektiğimiz artı uç roleye giriyo ama kontak açıkken 12v lık bir boş kablo daha bulmamız gerektiği söyleniyo sis farı montaj formunda anahtara girecekmiş yardım lütfen..
http://www.motosiklet.net/forum/fayd...i-montaji.html

başkentin_asi_pilotu
18 Aralık 2007, 12:50
Röleyle bağlanmtı nasıl yapılır?

İlk olarak röle için bu hata ek olarak birde tetik hattı alman lazım. yazıya dökersek;

ilk önce röle ayaklarını yazıyım istersen;

beş bacaklı standart bir rölede numara simgeleri şunlardır;

85 ve 86 numaralı ayaklar tetik ayaklarıdır. bunlardan birisini (dünya satadardında 86. ayaktır) şaseye yani - kutba bağla diğerini ise artık kullanım tarzına kalmış istersen aküden alacağın artıya bir düğme takarak istersen kontak anahtarından artı çekerek kafana göre kullanımını istediğin şekilde artıya bağlayacaksın. yanlız bu gelecek olan artı lambaları yakacağından bir düğmeyle getirmen en iyisidir.

30 numaralı ayak güç girişidir. bunu lambalara gidecek artıyı gireceksin aküden gelen.

87a bu uç 30. ayaktan gelen artıyı direk olarak sen 85 ve 86 ncı ayaklardan tetik vermeden geçişini sağlar sen düğmeyi açtığında ise buradan elektrik geçişi kapanır bunun bizimle bi alakası yok bu sebeple önemli değil

87 bu ayak ise 30 dan gelen elektriği tetiklerden elektrik geçipte röle çalışırken akımın çıktığı uçtur bunuda direk olarak lambalara girersin..


gelelim yapımına. ilk olarak aküden yine 5 amperlik sigortayla çıktık. bu sefer elektik kablosunu yolda uygun bir yerde iki kola ayırıyoruz ve birisini ewlimizin altında bulunan düğmeye diğerini ise rölenin 30 yazılı yerine giriyoruz. daha sonra düğmeden alacağımız + yı rölenin 85 numaralı ayağına giriyoruz. 86 numaralı ayağa ise gövdeden veya eksiyi alabileceğimiz bir yerden direk eksi veriyoruz. daha sonra 87 den alacağımız kabloyuda lambalara gönderiyoruz... buda bu kadar. olmazsa sana kabaca bi şema çiziyim.


bu sistemlerin harici negatif tetikli sistemlerde yapılır kontak artı anahtarlılarda yapılır ancak elektrik bilgin azsa bunlar kafanı iyice karıştırır en basiti budur..

http://img170.imageshack.us/img170/9046/f78416b2wg3.th.jpg (http://img170.imageshack.us/my.php?image=f78416b2wg3.jpg)

İşe buda resmi. kusura bakma teknik resmim okuldada 30. du :) kafana takılan bi yer olursa sorarsın..

AdanaLy_
18 Aralık 2007, 13:27
arkadaş sen montajını yap, tesisatını da bi oto elektrikçiye yaptır.röle gerekse o takar zaten...

xufuk
18 Aralık 2007, 13:50
BAş kentin asi pilotu süpersin ya mükemmel anlatmışın aradığım bilgi tam olarak budu anlatımın çok iyi kafam hiç karışmadı vallahi yapa bilirim sanırım anlamadığım şey roleye neden ikitane + girmemiz gerektiğiydi tetklemek içinmiş - lerin biri role için diğeri - lambaya ikitane ben - yi roleden almayı düşünüyordum yanlışmış role de sürekli elektirik olması bir sorun yaratmaz dimi direk aküden alıcam ya yaksa ikinci bir anahtar yapmamı da önerirmisin son olarak.
Sana tekrar tekrar Teşekkürler...

30 numaralı ayağada bir anahtar yapmalımıyım sürekli role elektirik e maruz kalıpda bir sorun yaratmaması için
Role 86 numaralı ayağına- kutup vericem şaseden bunulmbalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için şaseden başka bir - kutupmu çekmeliyim ?

lambalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için başka bir - şaseden çekmelimiyim

navigator55
18 Aralık 2007, 15:55
Aydınlatmada ana huzme (main beam) esas alınırsa buna ilave olarak karanlık ve hızlı gidilebilen yollarda güvenliği artırmak üzere PASSING LIGHTS veya hızlı yarışlarda kullanılan Competititon lights tercih edilir,ama yoğunlukla farklı bölge ve hava şartlarına seyahat eden araçlarda tabii ki tercihan FOG LAMPS (sis) tercih edilir.Senin de ifade ettiğin gibi sis te zaten koca kütlesi olan araçlar bile büüyük risk altındayken motorla trafiğe çıkman çok riskliidir,bence alacağın
ilave lamba setinin kutusunda PASSING TYPE yazısına özellikle dikkat etmalisin
(Hella ,Bosch, Valeo, KC Hilites) gibi ciddi markaların kutularında aydınlatma tipini de yazar.
Böylece standart olarak diyelim ki 20 adıma kadar giden ışık dilimin 30 adıma çıkabilecek ve ışık demeti sana büyük ölçüde güvenlik sağlayabilecektir.Sadece
ampülle bunu sağlayamazsın.Ciddi markalardan tercih edersen tabii ki bedeli yüksektir ama sonucu direk güvenliğini garantiler.

xufuk
18 Aralık 2007, 18:43
Navigatör arkadaşım sağol bildiğin bir ampül varmı önere bileceğin nerden ala bilirim benim bulduğum marka star diye marka benim motora uygun yuvası olan
http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-I...0QQidZZ7073837 bu Linki tıklarsanız göreceksiniz benim istediğim zaten siste görmekten çok karanlıkta göre bilmek E-5 te giderken bazen kenardaki sokak lambaları çalışmıyor ve nereye gittimi göremiyorum artık elektirik kesintisimi yoksa arızamı bilemiycem istanbulda oturuyorum arkadan gelen araçlar yolu çok güzel aydınlatıyor ama onlar basıp gidiyor benim motorum 125 cc bide önümü kestiremiyince hızımı düşürüyorum önümde çukurmu var bariyermi hiç bilmiyorum motorum Mondial 125 kt honda cg lerile aynı far proglemim sis değil yanizifiri karanlık çözümüde sis farı olarak düşündüm..
Zaten hep çalıştırmayı düşünmüyorum gerekli olduğu zamanlarda görünüş diye bir derdimde yok önümü rahatlık la görüp seçe biliyim yeter bildiğiniz bir başka yöntem varsa yardımcı olursanız çok sevinirim ben star marka 35/35 wat helegon ampülü sipariş verdim bide55 watlık sis takıcam altına düşüncem budaha öncede hondadan osramın 35/35 ini almıştım ama üzerindekiyle aynı 35/35 plips motorumun üzerindeki ampül şişman bişey ampül kısmı....

başkentin_asi_pilotu
18 Aralık 2007, 22:12
BAş kentin asi pilotu süpersin ya mükemmel anlatmışın aradığım bilgi tam olarak budu anlatımın çok iyi kafam hiç karışmadı vallahi yapa bilirim sanırım anlamadığım şey roleye neden ikitane + girmemiz gerektiğiydi tetklemek içinmiş - lerin biri role için diğeri - lambaya ikitane ben - yi roleden almayı düşünüyordum yanlışmış role de sürekli elektirik olması bir sorun yaratmaz dimi direk aküden alıcam ya yaksa ikinci bir anahtar yapmamı da önerirmisin son olarak.
Sana tekrar tekrar Teşekkürler...

30 numaralı ayağada bir anahtar yapmalımıyım sürekli role elektirik e maruz kalıpda bir sorun yaratmaması için
Role 86 numaralı ayağına- kutup vericem şaseden bunulmbalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için şaseden başka bir - kutupmu çekmeliyim ?

lambalara uzata bilirmiyim yoksa lambalar için başka bir - şaseden çekmelimiyim

arkadaşım istisnalar hariç tüm otomobil elektrik tresisatlarında 30 numaralı ayağa sürekli akım gider yani düğme falan koymana gerek yok zaten bir kısadevre ve yangın durumunda sigorta yanarak sistemi devre dışı bırakır sorun çıkrmaz bu yüzden korkma. oraya anahtar koymana dahi gerek yok. gelelim - kutuplara. benim motorumda - kutup motosikletin iskeletinden gidiyordu ingiliz otomobilleri hariç tüm otolardada durum böyle yani metal her yer - gücü verir. bunuda öğrenmek için işleme başlamadan bir ampul al kablonun birisini akünün artı kutup başına bağla diğerini ise buyasız metal bi yüzeye değdir eğer lamba yanarsa negatiş şaselemedir sis lambalarının eksisini demir bi yere bağlarsın röleyiede aynı yaparsın işlem tamam. ha baktın şasi alamıyosun aküden birde eksi kutbu çıkar bunun birisini rölenin ayağına diğerini ise lambalara gir sorun olmaz. artıda bir sigorta olduğu sürece korkma akü kutpuna en yakın ve gövdeye değmesi en uzak yere sigortanı koy hatta bantla güelce gerisinden korkma. röle bir nevi elektrik anahtarıdır farları motor çalışmazken açık bırakmadığın sürece elektrik harcamaz..

xufuk
19 Aralık 2007, 13:33
Çok yardımcı oldun teşekkürler baş kentin asi pilotu bide şu ampül hakkında görüşlerini öğrenmek isterdim http://urun.gittigidiyor.com/BEYAZ-I...0QQidZZ7073837 bu ampülüde takıcam bu gün artık sorun olmaz heralde bayramdan sonrada sis farı alıcam sayende anlamadığım bişey kalmadı sağolasın.....

başkentin_asi_pilotu
19 Aralık 2007, 16:54
estafurullah lafımı olur ;) ampulüde inceleyemedim neyse o sayfayı açmıyor olmazsa akşam tekrar akarım kardeş.