Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti soğuktan koruma.
digi_boy26
16 Kasım 2007, 01:17
Arkadaşlar malum artık kış aylarına gircez.Motorunu benim gibi dışarıda bırakacak arkadaşlar için bi başlık açayım dedim. Motoru dışarda bırakırken ne yapmalıyız ? dışarıda duran motora bişey olurmu? sadece branda yeterlimi? ayrıca üstüne naylon kilim vb. bişeyler daha örtmelimiyiz ? bi de bazen soğuk oldugu zamanlarda akü sanki zayıflıyor gibi geldi. marş kendini zor döndürüyordu. bunun için ne yapabilirim ? teşekkürler...
babaçi
16 Kasım 2007, 01:41
kilim vs. sarmanın bir etkisi olacağını zannetiyorum,eğerki uzun süre kullanmayacaksan kapalı bir yere koymalısın
okayyorukcuoglu
16 Kasım 2007, 10:39
abi motorunu battaniye veya bezlede olabilir ört sonra brandasını ger ben naylon ile örtüyordum bezle örtüp sonra naylonu çekiyordum üstüne şimdi özel branda diktirecem altını lastikli yaptırım yanlız 3 , 4 gündebir çalıştır yoksa akü bitiyor
mehmetcalli35
16 Kasım 2007, 11:05
Dışarda durmasını bir zararı olmaz.Yalnız arkadaşında dediği gibi ara sıra çalıştırmalısın.Bu hem akünün bitmesini önleyecek hemde karbüratörün falan uzun süre çalışmamasından kaynaklanan tıkanma gibi problemlerini ortadan kaldıracaktır.
Tassadar
16 Kasım 2007, 11:27
yanlış işler yapmayın
2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir
okayyorukcuoglu
16 Kasım 2007, 11:33
yanlış işler yapmayın
2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir
ne yapmalıyız bilgi verebilirmisin akü nasıl şarj olacak
mehmetcalli35
16 Kasım 2007, 11:39
yanlış işler yapmayın
2-3 günde bir çalıştırıp bırakmak hiç çalıştırmamaktan daha fazla zarar verir
Belki senin dediğin doğrudur.Ama merakettim 2-3 günde bir motoru çalıştırmak neden zarar verir motora :silent: Aydınlat bizi :bounce:
navigator55
16 Kasım 2007, 12:09
Soğuk bir çok aksamın düşmanıdır,özellikle de aküyü perişan eder ,yani ısı ne kadar azalırsa akünün iş yapma gücü de düşmeye başlar,özellikle de uzunca
bir süre kullanamayacaksan,söküp tampon şarja bağlamalı serin ve kuru bir yerde saklamalısın.Arada ölçüm yaptırmalı ve 12Volt un altına düştüyse problem
başladığını anlamalısın.Eğer öngörülen yağı değilde kalın evsafta bir yağ konduysa mesela 20W-50 varsa yağında katılaşması neticesi marş motorun ve akün iyice zorlanacaktır.
Diğer husus lastiklerdir ki malum kauçuk karışımıyla bir kimyasal ürünüdür ve soğukta büyük değişime uğrarlar,en büyük değişim ise sertleşmeleri ve yol tu
tuşunun çok zayıflamasıdr.Bu nedenle park ettiğin yerde tahta palaka üzerine eğer mümkün değilse koli kartonuna bırakmak epeyce iş görür.Naylon esaslı
brandalar ise içinde nemi barındırdığından boyada ve çoğu yerde küf ve iz yaparlar.Depoyu dolu ve içine karbüratör ve sibop temizleyici katkıyla bırakmak da iyi bir yöntemdir.Kısa süreli çalıştırma yarar yerine zarar verir,en iyisi 10-15 dakkada olsa turlamak yani azalan çoğalan yüke binmesini sağlamaktır.
motobey
16 Kasım 2007, 13:20
Bir hususuda ben yazayım elimden geldiğince.
Motoru üç dürt günde bir kısa süreliğine de olsa çalıştırmak aküyü belki çok az da olsa toplayabilir ama 5-10 dakikalık bir çalıştırma egsoz aksamını tam olarak ısıtmayacaktır. Daha sonra stop ettiğinde yeterince ısınmayan egzos içinde oluşan su buharını dışarı atamayacak ve egzos içinde hapsedecektir. Belki kısa vade sorun olmaz ama uzun vadede egzosun ömründen en az %20 oranında çalacaktır. Çünkü egzos dışından ziyade içinden çürür ve sizde bu kısa çalıştırmalarla ömründen çalarsınız. Hatta kara kışta motor ustaları egzosun çıkış deliğini sıkıca kapatmayı tavsiye ederler. Çalışmazken bile ortamın nemine maruz kalmasın diye.
denizzy
16 Kasım 2007, 13:30
benim şöyle bir sorunum oluyor bu günlerde motorum dışarı da durduğundan sabah çalıştırdığımda tan olarak ısıtıyorum sonra yola çıkarken ön amortisörlerden sürtünme sesi geliyor ufak bir çukur veya taşın üstünden geçtiğim zaman tak diye bir ses de duyuyorum ama yarım saatlik bir kullanımdan sonra düzeliyor benim düşüncem amortisördeki yağ donmasada kristallesiyor veya çok soğuduğu için böyle yapıyor ama ne derece doğru bilemem bunun sebebi nedir ve nasıl bir önlem alınabilir.???
(NOT:Kapalı garajim yok)
motobey
16 Kasım 2007, 14:10
Amortisör keçelerini, yağını ve segmanlarını kontrol ettir. Muhtemelen soğuktan dolayı yeterince ince olmayan veya kalitesiz olan yağ hemen katılaşıyor ve ilk başlarda keçe ve segmanların yağlanması uzun sürüyor. Yağın kendi haline dönüp hem tepki hemde yağlama yapması için geçen sürede segmanlar amortisör tüpüne sürterek ses yapıyor. Belli bir süreden sonra ısınan yağ yağlama işlemini yapmaya başlayıp sesi kesiyor. Bu arada eğer amortisörler çok yumuşaksa eğer içinde olması gerekenden daha az bir yağda konulmuş olabilir. Bu eksiklikte ilk başta sese sebebiyet verebilir. Segmanlarda ve keçelerde hata olduğunu zannetmiyorum çünkü çatal üzerinde herhangi bir yağ atığı olduğuna dair birşey yazmamışsın. Bu hususuda kontrol et derim. Benim aklıma gelenler bunlar. Gözden kaçanlarıda arkadaşlar ekleyecektir mutlaka.
digi_boy26
16 Kasım 2007, 21:21
arkadaşlar bilgiler için teşekkür ederim çok faydalı olcak bu başlık :)
aküyü söksem, çalıştırmak istediğim zaman : bu süreyi minimum 3 günde 1 10 dk rolantide ya da teker havada orta yüksek gazlı (scooter oldugu için) çalıştırsam ya da yaklaşık 5metrekare bahçemiz var orda ileri geri yapsam dönsem yeterli olurmuki ? ama ana yollar temizlenince çıkar bi 5 dk turlarım...
örtüye gelince. brandacıya diktirdiğim 45 ytl değerinde dikişli alttan iple büzdürmeli bi brandası var motorun. ayrıca kendim forumda gördüğüm kalın naylon brandadan yapcam. etekli olcak yere tamamen kapancak yani maksatım motoru korumaya alırken kenarlarına tahta taş gibi şeylerle bastırcam ki alttan soğuk almasın. sonra da eski kullanılmayan kilimler var yolluk tipi ve büyük akre kilimlerden 3x3 ebadında. onu da brandayla naylon arasına koysam korumuş oluruz heralde dimi?
dream_way
16 Kasım 2007, 22:00
dostum bence 2 günde 1 aküyü hiç sökme.motorunu yıpratma. sağlam bir şekilde sararsan kar yağmasa bişey olmaz ama kar yağarsa veya don olursa ne kadar sararsan sar donar aküyü bir çıkardın iki çıkardın 3.de nem tutan elektrik aksamı yanarsa bu sana daha pahalıya olabilir. bu arada ön cam (rüzgarlık) taktır .mühüm olan can sağlığı
nitrious81
17 Kasım 2007, 01:47
Valla karlı ve asırı sagnak havalar harıc motoru yatırmıyorum gecen kıs nerdeyse hergun calıstı ve kullandım motoru hıc kapalı bı yerde tutmadım bır tek kar yagdıgında ustunu ortmustum.Dedıgın gıbı Aku yu yıyor soguk benımde basıma gelmıstı..
airman
17 Kasım 2007, 08:45
Arkadaşların söylediklerin bende birkaç nokta eklemek istiyorum.
önce motoru uzun süre yatıracaksanız (laying up)
motosikleti temizleyiniz.
bataryayı (akü) sökünüz.(asit seviye kontrolu ve kuru bir odaya alınız)
spray yag ile fren, disk ve debriyaj kıollarını yaglayınız.
krom kaplama ve parlak metal olan yerleri asitsiz bir yagla yaglayınız. (vaselin gibi)
Motosikleti kuru ve kapalı bir yere orta sehpa veya bir tahta sandık üzerine park ediniz.
Motosikleti Uzun süreli yatırmayacaksınız içi müflonlu iyi bir branda işinizi görür.aküyü sökmeye gerek yok.
sıvı sogutmalı motorlarda antifriz kontrol edilmeli
motorda bulunan kaucuk contaların sertleşmemesi için yagla beslenmesi gerekli buda haftada bir defa uygun bir havada 5 dakika çalıştırmakla saglanır akü problemlerinde akünün dışarıda şarja baglanması gereklidir.
Eskişehirde bulundum Allah kolaylık versin motorcu için çok uzun bir kışı var.
digi_boy26
17 Kasım 2007, 20:57
Arkadaşların söylediklerin bende birkaç nokta eklemek istiyorum.
önce motoru uzun süre yatıracaksanız (laying up)
motosikleti temizleyiniz.
bataryayı (akü) sökünüz.(asit seviye kontrolu ve kuru bir odaya alınız)
spray yag ile fren, disk ve debriyaj kıollarını yaglayınız.
krom kaplama ve parlak metal olan yerleri asitsiz bir yagla yaglayınız. (vaselin gibi)
Motosikleti kuru ve kapalı bir yere orta sehpa veya bir tahta sandık üzerine park ediniz.
Motosikleti Uzun süreli yatırmayacaksınız içi müflonlu iyi bir branda işinizi görür.aküyü sökmeye gerek yok.
sıvı sogutmalı motorlarda antifriz kontrol edilmeli
motorda bulunan kaucuk contaların sertleşmemesi için yagla beslenmesi gerekli buda haftada bir defa uygun bir havada 5 dakika çalıştırmakla saglanır akü problemlerinde akünün dışarıda şarja baglanması gereklidir.
Eskişehirde bulundum Allah kolaylık versin motorcu için çok uzun bir kışı var.
Evet Eskişehir'imizin kışı bu kez daha sert geçcek gibi görünüyor. ama bu tavsiyelerinizi hep uygulucam. scooter da olsa motorumu en iyi şekilde korumak istiyorum. :)
arkadaşlar bu motoru kışa hazırlama ile ilgili çok açıklayıcı bir topic vardı..
işte o topic.. burda gerekli bilgilerin hepsi mevcut..
http://www.motosiklet.net/forum/faydali-bilgiler/5092-motorsikletinizin-kislik-bakimi-ve-korunmasi.html
agokce
17 Kasım 2007, 22:13
benim gibi yap. motorunu müstakil evi olan arkadaşının salonuna koy.:mrgreen:
mete_han
17 Kasım 2007, 23:04
http://img143.imageshack.us/img143/8043/dedededecf4.jpg (http://imageshack.us)
http://img240.imageshack.us/img240/4494/dededededededyz0.jpg (http://imageshack.us)
http://img220.imageshack.us/img220/6681/sssssssssssssssssstd6.jpg (http://imageshack.us)
abiler benim düldül kapı önünde böle duruyor...
headhunter251
18 Kasım 2007, 00:12
abi alıcan eline aküyü oda sıcaklığında bir yerde muhafaza edicen hafta bir filan takıp bi çalıştırıcan akün bitmeyecek sen de mutlu olucan:cherry:
cbf 150
18 Kasım 2007, 00:41
bir eklemede ben yapayım uzun süreli kullanmayacaksanız yanma odasını ve segmanları yaglamak için bujiyi sökün 1 çorba kaşığı kadar mümkünse kullandığınız motor yağının aynısı olan yağı buji deliğinden dökün ve motora bir tur attırın yani piston aşağı ve yukarı hareketini tamamlasın sonrada yağlı bir bezle buji deliğini sıkıca kapatın böylece uzun süreli yatan motordaki krozyonu engellemiş olursunuz
trdfx1
18 Kasım 2007, 02:18
3 günde 1 de depoya öksürük şurubuyla soğuk algınlıgğı hapı atın :P:P:P:wiinkk: ya bu kadar korkmayın arkadaşlar bi şey olmaz siz kendinize dikkat edin
alp_tunay
18 Kasım 2007, 02:26
3 günde 1 de depoya öksürük şurubuyla soğuk algınlıgğı hapı atın :P:P:P:wiinkk: ya bu kadar korkmayın arkadaşlar bi şey olmaz siz kendinize dikkat edin
İşte cevap bu.... 1 haftayla 2 haftayla bişe olmaz... Korkmayın...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO