Olcan138
07 Kasım 2007, 13:14
http://img413.imageshack.us/img413/5893/resim1243qq6.jpg
X9 testi umulmadık bir şekilde başladı; scooter konforuna kendini kaptıran komtan, bu virüsü bulaştıracak sıradaki hedef olarak beni seçmişti:)... Öylesine hal-hatır sormakla başlamış bir muhabbetin devamında Piaggio X9 veya Beverly test etmek isteyip istemediğim sorusu beni de bir hayli heyecanlandırdı ve zaten uzaktan uzaktan beğendiğim X9’u kaçırmak istemedim... Konu üzerine Ferco Motor yetkilileriyle de konuşup görüştükten sonra Park Orman’daki test alanından motosikleti almak için can atıyordum...
http://img223.imageshack.us/img223/2282/resim1244ck4.jpg
Park Orman’da Engin Bey’in sıcak karşılaması ve test sürüşü için gelen onca kişinin arasında bile gösterdiği ilgi gerçekten mutluluk ve güven vericiydi. Cennete mi düştüm diye sağda solda duran onlarca motora bakarken, bir sonraki gelişimde birçoğunu kullanıp döneceğimi bilmiyordum tabii ki...
http://img413.imageshack.us/img413/2184/resim1240hp9.jpg
Çay-kahve destekli bir süre muhabbetten sonra artık X9’umla baş başa kalma vakti gelmişti ve 4 günlük ~120-130 km’lik birlikteliğimize ilk gazımızı açıyorduk...
Piaggio X9 250 Evolution
http://img223.imageshack.us/img223/2109/x9steelgreymw6.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/6919/x9tekniknq8.jpg
X9’a oturup genişlik ayarlı koltuğunda rahatça yayıldığınızda, gözünüze ilk çarpan tabii ki gösterge paneli. Benzin, hız, devir ve hararet göstergelerinin sıralandığı ön cam altındaki göstergenin yanı sıra, direksiyon üzerinde de saat, sıcaklık, yapılmış maksimum hız, kat edilmiş mesafe gibi verileri gösteren ve tripmetre olarak kullanılabilen bir yol bilgisayarı mevcut.
http://img223.imageshack.us/img223/710/x9screenqb6.jpg
Sürüş konusuna geçildiğinde ise X9’un gaz elciği hem ani tepkilere cevap verecek kadar hassas, hem de ufak hataları tolere edebilecek kadar güvenli. Dengesi ve kolay hâkimiyet sağlanabilmesi de özellikle acemi sürücüleri veya scooterlara çok alışık olmayanları memnun edecek noktalar. Frenler önde çift, arkada tek disk olarak kullanılmış ve beklediğimin üstünde başarılıydılar.
http://img205.imageshack.us/img205/4876/resim1241qo0.jpg
Performans olarak değerlendirildiğinde, X9 tam bir şehirli; çılgınlıklar yapıp sizi şaşırtabiliyor da, limitlere yaklaştığınızda sizi uyarıp, “Benden bu kadar.” demesini de biliyor. İlk hızlanmada gayet tatmin edici, sıradan bir seyir anında ise gaz elciğini zorladığınızda, sizi heyecanlandıracak kadar eğlenceli bir hızlanma sağlayabiliyor. Ulaşabileceği son sürat konusuna gelince ise bende durduğu süre içinde 125-130 km/h gibi değerlerin üstüne çıkmadıysam da yol bilgisayarında kayıtlı 141 km/h bu konuda yeterli veriyi sağlıyor.
http://img413.imageshack.us/img413/1517/resim1214nj0.jpg
Görüntüsü gayet büyüleyici olan X9 Evolution’ın topcase’i isteğe bağlı olarak takılıyor ve sele altındaki geniş bölmeyle birlikte özellikle vitesli motosikletten inip kaskını montunu yanında taşımak zorunda kalanlar için inanılmaz bir bagaj hacmi sunuyor. Sele altı bölmeye kask-yağmurluk-eldiven gibi şeyler aynı anda sığdırılabilirken, topcase’de de bir kask veya bir montun yanı sıra yağmurluk-eldiven sığdırabilecek yer kalıyor. Standart sunulan ön siperlik beni başlarda kafama vurduğu rüzgarla çıldırtsa da, ayarlanıp daha dikleştirilerek rüzgardan etkilenmemeyi sağlayabiliyor. Ön sinyallerin de üzerlerine yerleştirildiği aynalar, geniş bir görüş alanı sunuyor, trafikte de yeterince yüksek kalarak sorun teşkil etmiyorlar.
http://img205.imageshack.us/img205/3963/resim1246rt8.jpg
Modelin kumanda kolları ise gayet sade tasarlanmış; solda kısa-uzun far seçimi, sinyal switch'i, korna ve dörtlü flaşör düğmesi, sağda engine run-off switch'i ve elektronik ateşleme düğmesi bulunmakta.
http://img205.imageshack.us/img205/9657/resim1226sp1.jpghttp://img413.imageshack.us/img413/4282/resim1225sn8.jpg
Bu kısmı sona bırakmak istemezdim ama, konunun üzücü yanı Piaggio X9’ların uzun süredir piyasadaki varlığı sonucu, artık yerlerini yeni nesil Piaggio Evo’lara bırakacak olmaları sebebiyle sıfır satışlarına son veriliyor. Yılların birikimi sonucu mükemmelleştirilmiş bu modelden artık sadece birkaç adet kullanılmamış olan var.
http://img223.imageshack.us/img223/2663/resim1239dm2.jpg http://img413.imageshack.us/img413/4999/resim1238yh9.jpg
Siz de Vespa, Gilera, Piaggio modellerinden birini test etmek isterseniz kısa süreli test için http://www.vespaturkiye.com/test-ride.asp adresinden başvuru yapabilir, ve şartlara uygun olmanız durumunda Ferco Motor’un Park Orman’daki parkurunda test sürüşüne katılabilirsiniz.
X9 testi umulmadık bir şekilde başladı; scooter konforuna kendini kaptıran komtan, bu virüsü bulaştıracak sıradaki hedef olarak beni seçmişti:)... Öylesine hal-hatır sormakla başlamış bir muhabbetin devamında Piaggio X9 veya Beverly test etmek isteyip istemediğim sorusu beni de bir hayli heyecanlandırdı ve zaten uzaktan uzaktan beğendiğim X9’u kaçırmak istemedim... Konu üzerine Ferco Motor yetkilileriyle de konuşup görüştükten sonra Park Orman’daki test alanından motosikleti almak için can atıyordum...
http://img223.imageshack.us/img223/2282/resim1244ck4.jpg
Park Orman’da Engin Bey’in sıcak karşılaması ve test sürüşü için gelen onca kişinin arasında bile gösterdiği ilgi gerçekten mutluluk ve güven vericiydi. Cennete mi düştüm diye sağda solda duran onlarca motora bakarken, bir sonraki gelişimde birçoğunu kullanıp döneceğimi bilmiyordum tabii ki...
http://img413.imageshack.us/img413/2184/resim1240hp9.jpg
Çay-kahve destekli bir süre muhabbetten sonra artık X9’umla baş başa kalma vakti gelmişti ve 4 günlük ~120-130 km’lik birlikteliğimize ilk gazımızı açıyorduk...
Piaggio X9 250 Evolution
http://img223.imageshack.us/img223/2109/x9steelgreymw6.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/6919/x9tekniknq8.jpg
X9’a oturup genişlik ayarlı koltuğunda rahatça yayıldığınızda, gözünüze ilk çarpan tabii ki gösterge paneli. Benzin, hız, devir ve hararet göstergelerinin sıralandığı ön cam altındaki göstergenin yanı sıra, direksiyon üzerinde de saat, sıcaklık, yapılmış maksimum hız, kat edilmiş mesafe gibi verileri gösteren ve tripmetre olarak kullanılabilen bir yol bilgisayarı mevcut.
http://img223.imageshack.us/img223/710/x9screenqb6.jpg
Sürüş konusuna geçildiğinde ise X9’un gaz elciği hem ani tepkilere cevap verecek kadar hassas, hem de ufak hataları tolere edebilecek kadar güvenli. Dengesi ve kolay hâkimiyet sağlanabilmesi de özellikle acemi sürücüleri veya scooterlara çok alışık olmayanları memnun edecek noktalar. Frenler önde çift, arkada tek disk olarak kullanılmış ve beklediğimin üstünde başarılıydılar.
http://img205.imageshack.us/img205/4876/resim1241qo0.jpg
Performans olarak değerlendirildiğinde, X9 tam bir şehirli; çılgınlıklar yapıp sizi şaşırtabiliyor da, limitlere yaklaştığınızda sizi uyarıp, “Benden bu kadar.” demesini de biliyor. İlk hızlanmada gayet tatmin edici, sıradan bir seyir anında ise gaz elciğini zorladığınızda, sizi heyecanlandıracak kadar eğlenceli bir hızlanma sağlayabiliyor. Ulaşabileceği son sürat konusuna gelince ise bende durduğu süre içinde 125-130 km/h gibi değerlerin üstüne çıkmadıysam da yol bilgisayarında kayıtlı 141 km/h bu konuda yeterli veriyi sağlıyor.
http://img413.imageshack.us/img413/1517/resim1214nj0.jpg
Görüntüsü gayet büyüleyici olan X9 Evolution’ın topcase’i isteğe bağlı olarak takılıyor ve sele altındaki geniş bölmeyle birlikte özellikle vitesli motosikletten inip kaskını montunu yanında taşımak zorunda kalanlar için inanılmaz bir bagaj hacmi sunuyor. Sele altı bölmeye kask-yağmurluk-eldiven gibi şeyler aynı anda sığdırılabilirken, topcase’de de bir kask veya bir montun yanı sıra yağmurluk-eldiven sığdırabilecek yer kalıyor. Standart sunulan ön siperlik beni başlarda kafama vurduğu rüzgarla çıldırtsa da, ayarlanıp daha dikleştirilerek rüzgardan etkilenmemeyi sağlayabiliyor. Ön sinyallerin de üzerlerine yerleştirildiği aynalar, geniş bir görüş alanı sunuyor, trafikte de yeterince yüksek kalarak sorun teşkil etmiyorlar.
http://img205.imageshack.us/img205/3963/resim1246rt8.jpg
Modelin kumanda kolları ise gayet sade tasarlanmış; solda kısa-uzun far seçimi, sinyal switch'i, korna ve dörtlü flaşör düğmesi, sağda engine run-off switch'i ve elektronik ateşleme düğmesi bulunmakta.
http://img205.imageshack.us/img205/9657/resim1226sp1.jpghttp://img413.imageshack.us/img413/4282/resim1225sn8.jpg
Bu kısmı sona bırakmak istemezdim ama, konunun üzücü yanı Piaggio X9’ların uzun süredir piyasadaki varlığı sonucu, artık yerlerini yeni nesil Piaggio Evo’lara bırakacak olmaları sebebiyle sıfır satışlarına son veriliyor. Yılların birikimi sonucu mükemmelleştirilmiş bu modelden artık sadece birkaç adet kullanılmamış olan var.
http://img223.imageshack.us/img223/2663/resim1239dm2.jpg http://img413.imageshack.us/img413/4999/resim1238yh9.jpg
Siz de Vespa, Gilera, Piaggio modellerinden birini test etmek isterseniz kısa süreli test için http://www.vespaturkiye.com/test-ride.asp adresinden başvuru yapabilir, ve şartlara uygun olmanız durumunda Ferco Motor’un Park Orman’daki parkurunda test sürüşüne katılabilirsiniz.