PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piaggio X9 250 Evolution [Test]



Olcan138
07 Kasım 2007, 13:14
http://img413.imageshack.us/img413/5893/resim1243qq6.jpg

X9 testi umulmadık bir şekilde başladı; scooter konforuna kendini kaptıran komtan, bu virüsü bulaştıracak sıradaki hedef olarak beni seçmişti:)... Öylesine hal-hatır sormakla başlamış bir muhabbetin devamında Piaggio X9 veya Beverly test etmek isteyip istemediğim sorusu beni de bir hayli heyecanlandırdı ve zaten uzaktan uzaktan beğendiğim X9’u kaçırmak istemedim... Konu üzerine Ferco Motor yetkilileriyle de konuşup görüştükten sonra Park Orman’daki test alanından motosikleti almak için can atıyordum...


http://img223.imageshack.us/img223/2282/resim1244ck4.jpg

Park Orman’da Engin Bey’in sıcak karşılaması ve test sürüşü için gelen onca kişinin arasında bile gösterdiği ilgi gerçekten mutluluk ve güven vericiydi. Cennete mi düştüm diye sağda solda duran onlarca motora bakarken, bir sonraki gelişimde birçoğunu kullanıp döneceğimi bilmiyordum tabii ki...


http://img413.imageshack.us/img413/2184/resim1240hp9.jpg

Çay-kahve destekli bir süre muhabbetten sonra artık X9’umla baş başa kalma vakti gelmişti ve 4 günlük ~120-130 km’lik birlikteliğimize ilk gazımızı açıyorduk...

Piaggio X9 250 Evolution


http://img223.imageshack.us/img223/2109/x9steelgreymw6.jpg
http://img223.imageshack.us/img223/6919/x9tekniknq8.jpg

X9’a oturup genişlik ayarlı koltuğunda rahatça yayıldığınızda, gözünüze ilk çarpan tabii ki gösterge paneli. Benzin, hız, devir ve hararet göstergelerinin sıralandığı ön cam altındaki göstergenin yanı sıra, direksiyon üzerinde de saat, sıcaklık, yapılmış maksimum hız, kat edilmiş mesafe gibi verileri gösteren ve tripmetre olarak kullanılabilen bir yol bilgisayarı mevcut.


http://img223.imageshack.us/img223/710/x9screenqb6.jpg

Sürüş konusuna geçildiğinde ise X9’un gaz elciği hem ani tepkilere cevap verecek kadar hassas, hem de ufak hataları tolere edebilecek kadar güvenli. Dengesi ve kolay hâkimiyet sağlanabilmesi de özellikle acemi sürücüleri veya scooterlara çok alışık olmayanları memnun edecek noktalar. Frenler önde çift, arkada tek disk olarak kullanılmış ve beklediğimin üstünde başarılıydılar.


http://img205.imageshack.us/img205/4876/resim1241qo0.jpg

Performans olarak değerlendirildiğinde, X9 tam bir şehirli; çılgınlıklar yapıp sizi şaşırtabiliyor da, limitlere yaklaştığınızda sizi uyarıp, “Benden bu kadar.” demesini de biliyor. İlk hızlanmada gayet tatmin edici, sıradan bir seyir anında ise gaz elciğini zorladığınızda, sizi heyecanlandıracak kadar eğlenceli bir hızlanma sağlayabiliyor. Ulaşabileceği son sürat konusuna gelince ise bende durduğu süre içinde 125-130 km/h gibi değerlerin üstüne çıkmadıysam da yol bilgisayarında kayıtlı 141 km/h bu konuda yeterli veriyi sağlıyor.


http://img413.imageshack.us/img413/1517/resim1214nj0.jpg

Görüntüsü gayet büyüleyici olan X9 Evolution’ın topcase’i isteğe bağlı olarak takılıyor ve sele altındaki geniş bölmeyle birlikte özellikle vitesli motosikletten inip kaskını montunu yanında taşımak zorunda kalanlar için inanılmaz bir bagaj hacmi sunuyor. Sele altı bölmeye kask-yağmurluk-eldiven gibi şeyler aynı anda sığdırılabilirken, topcase’de de bir kask veya bir montun yanı sıra yağmurluk-eldiven sığdırabilecek yer kalıyor. Standart sunulan ön siperlik beni başlarda kafama vurduğu rüzgarla çıldırtsa da, ayarlanıp daha dikleştirilerek rüzgardan etkilenmemeyi sağlayabiliyor. Ön sinyallerin de üzerlerine yerleştirildiği aynalar, geniş bir görüş alanı sunuyor, trafikte de yeterince yüksek kalarak sorun teşkil etmiyorlar.


http://img205.imageshack.us/img205/3963/resim1246rt8.jpg

Modelin kumanda kolları ise gayet sade tasarlanmış; solda kısa-uzun far seçimi, sinyal switch'i, korna ve dörtlü flaşör düğmesi, sağda engine run-off switch'i ve elektronik ateşleme düğmesi bulunmakta.


http://img205.imageshack.us/img205/9657/resim1226sp1.jpghttp://img413.imageshack.us/img413/4282/resim1225sn8.jpg

Bu kısmı sona bırakmak istemezdim ama, konunun üzücü yanı Piaggio X9’ların uzun süredir piyasadaki varlığı sonucu, artık yerlerini yeni nesil Piaggio Evo’lara bırakacak olmaları sebebiyle sıfır satışlarına son veriliyor. Yılların birikimi sonucu mükemmelleştirilmiş bu modelden artık sadece birkaç adet kullanılmamış olan var.


http://img223.imageshack.us/img223/2663/resim1239dm2.jpg http://img413.imageshack.us/img413/4999/resim1238yh9.jpg

Siz de Vespa, Gilera, Piaggio modellerinden birini test etmek isterseniz kısa süreli test için http://www.vespaturkiye.com/test-ride.asp adresinden başvuru yapabilir, ve şartlara uygun olmanız durumunda Ferco Motor’un Park Orman’daki parkurunda test sürüşüne katılabilirsiniz.

asden
07 Kasım 2007, 14:46
çok güzel bir inceleme olmuş x evolar da çıksa da artık fiyatlarını görsek.

pyro
07 Kasım 2007, 15:34
X9'un yerine X Evo'mu gelecek?? Bence X-evo, X9'un yerini tutamaz. Ben yeni kasa bir X9 bekliyorum. İtalya fuarında X7 açıklanmış ama ortada X9 yok şimdilik.

Olcan138
14 Kasım 2007, 02:54
Hazır burda bir "yeni kasa" lafı yakalamışken:cherry:, eski kasa ve yeni kasa X9'ların yanyana fotoğraflarını koyayım:


http://img122.imageshack.us/img122/2838/resim1233tp6.jpg

http://img129.imageshack.us/img129/6348/resim1234zu9.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/3008/resim1235ty3.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/4086/resim1236wq1.jpg

Modellik için Korhanx9'un x9'una teşekkür ediyorum.:)

ozrace
14 Kasım 2007, 03:10
gerçekten güzel bir scooter.askerden sonra scootermı-viteslimi seçiminde scooter ı seçersem listeme girebilir.paylaşım için teşekürler olcan:cat:

koray gfb
14 Kasım 2007, 03:10
çok güzel bi çalışma gayet başarılı bir test olmuş teşekkürlerr yeni kasa ve eski kasa arasında pek bi fark yokk gibi :silent:

Olcan138
14 Kasım 2007, 03:34
gerçekten güzel bir scooter.askerden sonra scootermı-viteslimi seçiminde scooter ı seçersem listeme girebilir.paylaşım için teşekürler olcan:cat:
"Dış etkenler":P seni scooterla devam ettirmez gibi geliyor bana...:)


çok güzel bi çalışma gayet başarılı bir test olmuş teşekkürlerr yeni kasa ve eski kasa arasında pek bi fark yokk gibi :silent:
Biri 2000, biri 2003 model, 2000 olan Honda parçalarıyla donatılmış, 2001'den sonra Piaggio üretimine geçmiş. Farklılıklar sadece dış görünümdeki birkaç ayrıntıdan ibaret.

celıl ybr
02 Mart 2008, 22:15
cok hos bı motor aynısı enıstemde var 2006 model olması lazım motru cok hor hullanıyo grenajların cogu kırılmıs ayna kırılmıs onu bantlamıs motorun hertarafı cızık ıcınde bence hıc motorun hakkını varemıyo dıyorum bu motor bende olcak uzerıne tozun zerresını kondurmam bee:)

abal
02 Mart 2008, 22:44
aynı yerde nexus 500 ü test etmiştim.:cat: fakat hava şartları nedeni ile çok kısa ve çok yavaş bitti.:pr:

lacivert
24 Ocak 2009, 23:48
arkadaşlar bende cbr125 var 250 cc scooter la takas istiyordum. Piaggio X9 250 buldum. Fiyatı 4000 TL 2005 model. Fakat 31000 km de. Motor hakkına pek bilgim yok. Kullanmışlığımda yok. Biraz araştırdım. Yorumlar genelde iyi. Fakat kilometresi biraz fazla gibi geldi bana. Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olabilirlerse sevinirim.

G.BEREKET
27 Ocak 2009, 23:41
Bencede kilometresi biraz fazla ama eğer bakımları düzgün yapılmışsa motora iyi bakılmışsa motor kaliteli bence problem olmaz ama iyi bakın ufak tefek kazası varmı vs...

E-M-R-E
19 Şubat 2009, 13:28
italyanın scooter gözdelerimden biri ahh ulan ahhh . .:mrgreen:

altan57
18 Şubat 2012, 01:29
Merhaba bende yaklaşık bir yıldır pıaggıo x9 250 kullanıyorum ve kullanış açısından çok memnun olduğumu belirtmek isterim bana yan tarafta yazan x9 yazıları lazım ferco motorda başka yerden bulabilirmiyim yardımcı olurmusunuz. tşk.