PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : zincir ayarı



berlinetta06
24 Ekim 2007, 11:31
arkadaşlar merhaba..
sitenize yeni üye oldum.benim bir sorununm var.bende 2006 model superlıght 150 var.yanlız motoru kullandığım zaman zincir sesini çok duyuyorum.bunun bir ayarı var mıdır??varsa nereden yapılıyor yardımcı olursanız çok sevinirim..bu arada ben ankaradayım.sl ci tanısabiliriz...

thedentist
24 Ekim 2007, 12:03
zincirin yağsız kaldığı için ses geliyo olabilir.çok gergin olduğu yada çok gevşek olduğu için de ses gelebilir.gerginliği anlamanın yolu motor çift ayaktayken zinciri elinle hafif yoklarsın.2-2.5 cm bi boşluk olması gerekiyo.daha sonra motoru ayaktan indir ve eğer yanında bi arakadaşın varsa onu motora bindirip zinciri tekrar kontrol et.eğer boşluk hala yeterliyse zincir ayarın iyidir.ama motor boştayken zincir çok boşta yada aşırı gerginse zinciri ayarlatman gerekli.çok gevşek zincirin atma riski aşırı gergin zincirinde kopma veya dişlilere zarar verme riski vardır...sen gerekli kontrolleri yap ama eger kendim düzeltemem dersen bi servise götür.basit bi işlemle zincir ayarın yapılabilir.ama en öenmlisi zincirini 500-600 km de bir yağlamayı unutma.şimdi kış geldi.yerler ıslak.yaz günü gibi değil.yoldan sıçrayan sular zincire zarar verebilir...

berlinetta06
24 Ekim 2007, 19:06
teşekkür ederim verdiğin bilgi için.sanırım çok gergin.bu gerginliğini ben kendim yaparım.ama zincirin neresinden yaparım onu bilmiyorum.ama çok sağol yardımların için...

denizcimuzaffer
24 Ekim 2007, 20:34
Berlinetta arkadaş, zincirin arka dişli ile ön dişli arasında kalan mesafenin tam orta kısmından baş parmağın ile 2 kg gibi bir kuvvetle bastır, zincir 10 derecelik bir açı yapacak kadar aşağıya iniyor ise ayar tamamdır. Daha boş ve ya gergin ise, arka tekerlek civatalarını çok az gevşetip, zincir germe mekanizmasını kullanarak ger ya da boşalt. Zincir ayar mekanizması, arka maşanın arkaya bakan ucundadır. Genelde 13 mm anahtar ile döndürülebilecek bir civatadır. Dikkat: mekanizmanın kontraları ve ya emniyet sistemi olabilir, öncelikle onu gevşetmelisin. Zor değil, bir kaç kez üst üste yaparsan anlayacaksındır. Fazla gergin olursa zincire zarar verdiği gibi, dişlilere ve yataklarına da zarar verir. Çok gevşek olursa sürüş sırasında zincir atabilir ki sonuçları tekerlek kilitlenmesinden tut da dişli yamulmasına kadar kötü sonuçları olabilir.