PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ramzey QM 200 GY hakkında



EL250C
23 Eylül 2007, 16:08
selam.abimle cross almayı düşünüyoruz.ramzey qm 200 mü alsak,yoksa qm150 mi.forumda okuduğum kadarıyla ramzeyin en iyi motoru qm 200 müş.öyle diyor arkadaşlar.ramzeyden daha iyi bir marka var mı eşdeğer fiyatlarda.özellikleri gönderiyorum.sizce hangisi olmalı.ramzeyci arkadaşlar özellikle cevap yazarsa sevinirim.motorda ne gibi sorunlar çıkıyor.paylaşırsanız sevinirim.
http://www.erginltd.com.tr/images/4_1_b.jpg

• Ön Fren
Disk

• Benzin Motor Tİpi
Tek Silindirli 4 Zamanlı Hava Soğutmalı

• Silindir Hacmi
149.4 cc

• Max. Güç
11.5 Hp. / 8000 rpm.

• Çalıştırma Tipi
Elektrikli / Kick Startlı

• Ekonomik Yakıt Tüketimi
2,1 Lt. / 100 Km.

• Arka Lastik Ebat
4.10 - 18 - 4

• Boyutlar
2245 mm x 830 mm x 1190 mm

• Şanzıman / Debriyaj
5 Vites / Islak - Çoklu

• Ağırlık
118 Kg.

• Arka Fren
Disk

• Yağlama Tipi
Basınç / Püskürtme

• Ateşleme
Elektronik CDI

• Ön Süspansiyon
Hidrolik Ön Maşa

• Arka Süspansiyon
Hidrolik Tek Amortisör

• Yakıt Tank Kapasitesi
8 Lt.

• Ön Lastik Ebat
2.75 - 21 - 4



http://www.erginltd.com.tr/images/4_2_b.jpg

• Şanzıman / Debriyaj
5 Vites / Islak - Çoklu

• Benzin Motor Tİpi
Tek Silindirli 4 Zamanlı Hava Soğutmalı

• Silindir Hacmi
199.1 cc

• Sıkıştırma Oranı
9.4 : 1

• Max. Güç
11.5 kw. / 8000 rpm

• Çalıştırma Tipi
Elektrikli / Kick Startlı

• Max. Hız
120 Km / h

• Ekonomik Yakıt Tüketimi
2.2 Lt. / 100 Km.

• Boyutlar
2100 mm x 810 mm x 1185 mm

• Ön Lastik Ebat
2.75 - 21 - 4

• Ağırlık
127 Kg.

• Ön Fren
Disk

• Arka Fren
Tambur

• Yağlama Tipi
Basınç / Püskürtme

• Ateşleme
Elektronik CDI

• Akü
12 W / 9 Ah

• Ön Süspansiyon
Hidrolik Ön Maşa

• Arka Süspansiyon
Hidrolik Tek Amortisör

• Yakıt Tank Kapasitesi
10.6 Lt.

• Arka Lastik Ebat
4.10 - 18 - 4

sizce hangisi?

fiyatlarınıda vereyim.sıfır km de

150 cc cross :2.649ytl

200cc cross :2.982ytl

redrose
23 Eylül 2007, 16:45
Cross iyi bir seçim, yol aramak gibi derdin olmaz her şartta gidersin, çinli kroslar aşa yukarı aynı fabrikadan çıkıyolar, o nedenle mondial hariç diğerleri aynı gibi, ufak tefek değişiklikler dışında. Mutlaka Blanstörlü olmak kaydı ile, 2.el almanı tavsiye ederim, fiyatta çok avantajın olur.

EL250C
23 Eylül 2007, 17:31
redrose kardeş zongshen gy a200 nasıl.motorundan memnun musun.sorun çıkarıyo mu.avantajları vaar mı.blanstör var galiba senin motorda.araştırmıştım daha önce.peki blanstörün etkisi nasıl.

Gültekin
23 Eylül 2007, 18:21
blanstör diye bir şey yok arkadaşlar.
zongshenlerde bulunan o parçanın ismi BALANSÖR !!!'dür

(balans sönümleyici, balans bozukluğunu giderici manasına gelir.)

EL250C
23 Eylül 2007, 18:53
teşekkür ederim düzeltiğin için.valla bende balansör diye biliyorum ama belki teknikte veya markadan markaya adı değişebilir diye düşündüm.ha balansör ha blanstör.anlaşabildik mi birazda bu önemli.:)

DISTORTEDMAN
24 Eylül 2007, 18:37
Ramzeyin 200cc.liğini 3 aydır kullanıyorum arkadaşım. Koşturmacadan ötürü araziye henüz çıkma fırsatım olamasada, 15.4Hp motoruyla E5'te depar atmam gereken yerlerde beni hiç üzmeyen bir makine. Üstelik artçımla birlikteyken hız neredeyse hiç farketmiyo. Tabi artçım 55kg. ama ağırlık ağırlıktır yinede :) Bide buna rağmen 9YKR (95lira) yakıyor 1km.de müthiş makina. Motorundan çok memnunum ama selesini beğenmedim, beğenemedim ki bütçeyi düzelttiğim gibi daha konforlu bir enduro falan alcam inşallah, şöyle 650cc.liğinden :) Benim motoru satarsam 2500YTL'den aşağı vermek istemem, yazık olur :pale: Sanada mutlaka ikinci el almanı tavsiye ederim. Çünkü bu motorun bana maliyeti yaklaşık 3700YTL oldu. Satarken yarıyarıya zarar etme ihtimalim çok gibi. Ama bizim makineler genelde 2000-2500YTL'ye gidiyor alıcısını bulabilirsen. Sıfır alma kesinlikle. İyi bir motor ustasıyla samimi ol. Gerisi hikaye, en azından çin mallarında böyle bence...

huma
24 Eylül 2007, 19:38
pioneer marka 200 cc lik kross lar var onlarıda düşün gerçekten iyi makineler.

hedowich
24 Eylül 2007, 19:46
kankamda var yesili 200 luk beraber heryere gidiyoruz herşekilde arkamda mükemmel derecede memnun sadece çin işi olduğu için vidası oynuo sıkıosun tıtresımden ampulu patlıo değiştiriosun oakdar onun dışında motoru çok sağlam

EL250C
24 Eylül 2007, 23:05
hedowich kardeş balansör var mı motorda.titreşimi rahatsız ediyormu yolda. asfaltta nasıl, arazide nasıl titrerşim.selesi hakkında yorumunu bekliyorum.rahatsızmış galiba.ikinci el alacaz bu gidişle.ajantajı çok gibime geliyo.zaten fiyatlarıda gayet uygun..acemilik var ilk motorum olacak.artık alınca dağ bayır demem gezerim.ankarada hüseyin gazi dağına tırmanmayı pilanlıyorum acemiliği atınca.baharda olur bu hayalim.huma kardeşim hemen bakacam önerdiğin markaya.bir inceleyim. ne olacak.:)

edoxk
24 Eylül 2007, 23:19
bende merak ediyorum rameyi

hedowich
24 Eylül 2007, 23:27
şöyle söyliyim çoğu çinli kross arasında en güzel selelerden birine sahip oldukça geniş bence,ki yazın beraber 605 kmlik bi seyehate çıktık :) balansör varmı sorarım ama titreşim var kross sonuçta:cherry:

kroscu01
24 Eylül 2007, 23:30
redrose kardeş zongshen gy a200 nasıl.motorundan memnun musun.sorun çıkarıyo mu.avantajları vaar mı.blanstör var galiba senin motorda.araştırmıştım daha önce.peki blanstörün etkisi nasıl.

dostum çinlerin içinde en iyisi 200 ramzey başka makina arama honda 200den daha iyi şu an gezi yazılarında bizim ekibin resim ve flimlerimiz var ordan ramzeyin gücünü seyredebilirsin her zaman yardıma hazırım

EL250C
24 Eylül 2007, 23:33
sağol canım.çoook teşekkür ederim.

ne güzel şeyler yapmışsnız.harika..çok sevindim.izlerken çok eylendim.müthi videolar.fotolarda öyle.çok çok teşekkür ederim

THE_LANCET
25 Eylül 2007, 00:00
EL250C gönderdiğin bilgilerde beygir güçleri aynı yazılanlar doğru ise tabii. bu durumda yakıttan tasarruf amaçlı düşünüle bilirse 150cc likte olabilir ama bilgim yok sadece tahmin yürüttüm yakıt konusunda açıkcası bende merak ettim... bende bilgi bekliyorum özellikle kroscu abimizden...:cat:

EL250C
25 Eylül 2007, 00:10
valla ramzeyin sitesinden aldım. beygir güçlerinin birimleri farklı.biri hp diğeri kw.kw tın daha büyük olduğunu biliyorum.distordermant(umarım doğru yazmışımdır) arkadaşım 15.4 hp vır demiş.kw tı beygire çevirince bu sonuç çıkması lazım.veya buna çok yakın bir değer.

yakıt konusuna gelirsek beygir güçlerinden dolayı 200 cc seçilebilir.ben 200 cc yi seçerim.0.1 litre fark var nede olsa

DISTORTEDMAN
25 Eylül 2007, 10:06
Lancet yakıt tüketimi 95lira (9.5kuruş) diiyorum hala yakıt bilgisi bekliyorum diyosun. Faydalanmak için lütfen biraz daha dikkatli okuyun. Motorumla 4.ayımdayım ve ilk motorum. 3000km.'ye yaklaştım. Bunun tamamı şehir içi, henüz uzun yola yada şehir dışına çıkmadım.

Titreşim elbette var. 6000 devirden sonra ben burdayım diyor. Balansör var ama yeterli gelmiyor. Ancak biraz incelediğim balansörsüz modelleri de olan Zongshen'e göre çok çok az bir titreşim.

Eğer kros alacaksan düşünülecek bir model. Ama iki tip sorunu var. Başına gelme olasılığı en az %50 diyebilirim. Karbüratörü Japon malı yada dizaynı Mikuni marka (belkide tekdir çin krosları arasında bu özellik) motorla tam uyum sağlamıyo ölçü bazında. Forumdaki kullanıcı arkadaşlar bi tornacıya gidip hallettiler. Diğer tip sorunu da egzosa kaçan ve yazık olacak gaz-hava karışımını emme valfine geri veren bir valf yada boru gibi bir sistem var motorda, bunu iptal edince düzeliyor. Sorunların her ikisi de motorun stop etmesi şeklinde kendini gösteriyor. Biri ani gaz vermede diğeri de ani gaz bırakmada stop etmeye sebep oluyor. Ancak çözümleri var tabi dediğim gibi. Bende ani gaz bırakmadaki sorun var. Ama müzmin değil eskiden günde onlarca başıma gelirken artık ayda 4-5 stop edecek kadar azaldı. Bende kurcalatmadım böyle iyileşme olunca. Durum bu. He eğer kros alacaksan kesinlikle Ramzey derim. Çünkü kötünün mükemmeli bu. Diğer çinlileri alınca karşına başk başka sorunlar çıkacak. Japon alırsan o başka tabi. Ama başlangış için tavsiye etmem. Bi gaz yada fren teline 50YTL ödemek istemezsin heralde çünkü ilk motorun olacağından kimbilir ne hatalar yapacaksın.

Naci63
25 Eylül 2007, 10:08
EL250C gönderdiğin bilgilerde beygir güçleri aynı yazılanlar doğru ise tabii. bu durumda yakıttan tasarruf amaçlı düşünüle bilirse 150cc likte olabilir ama bilgim yok sadece tahmin yürüttüm yakıt konusunda açıkcası bende merak ettim... bende bilgi bekliyorum özellikle kroscu abimizden...:cat:

Beygir güçleri aynı değil. Arada 4 bg fark var. Çünkü 200 cc cross modeli Kw cinsinden verilmiş (1 kw= 1.351 beygir). Ayrıca 200'lük cross'lar her zaman 150'liklere tercih edilmeli. Eğer araziye çıkmayı düşünüyorsanız 200'lük sizi utandırmayacaktır. Kroscu01 arkadaşımın dediklerine de aynen katılıyorum. Sele konusu ise tüm cross modelleri için aşağı yukarı aynıdır. Rahat bir sele için, turing veya cruiser motosiklet almalısınız (veya yüksek cc'li enduro-ama bunların araziye pek yüzü yoktur). Pioneer ve Ramzey 200 cc ise çindeki aynı gruba ait iki kardeş fabrikanın ürünleridir. Ama bunları ülkemize getiren firmalar farklı. Yakıt konusu ise 35 km/litre (80-100 km hızda otoyol sürüşü).Selamlar.

EL250C
25 Eylül 2007, 15:49
ramzeyde cantlarda tel atma olayı oluyormu.mondialde varmışöyle okumuştum.kros yapan arkadaşlar ramzeyin orjinal lastiği araziye uyumlu mu.tırmanmalarda inmelerde nasıl.yoksa değiştirmelimiyiz lastikleri.resimlerinde bayağı bir dişli duruyor ama yamahanın motorlarına bakınca biraz küçük dişlere sahipmiş gibi geldi bana.

DISTORTEDMAN
25 Eylül 2007, 18:09
Tel atma olayı Ramzeyde varmış diye birşey sözkonusu olamaz. Tüm tel jantlarda akort ayarı gerekli zamanlarda yapılmazsa tel de atar. Şambrelde patlar. Henüz araziye fırsat bulamadığımdan lastik dişlerine yorum yapamayacağım ama asfaltta pek iyi olduğu söylenemez. Tabiki bu lastiğin kabahati değil o araziye göre tasarlandı çünkü.

EL250C
25 Eylül 2007, 19:21
tel jantlarda akort ayarı ne zamanlar yapılır.km ye göre mi yapılıyo, sorun çıkartmaya yaklaşıncamı.periyodik bakım zamanı nasıl.ne kadar süre sonra tekrar etmemiz gerekir.maliyeti konusunda bir bilginiz varmı.:silent:

DISTORTEDMAN
26 Eylül 2007, 10:00
Elinle kontrol edersin yada olayı aşmış ve profesyonel olmuşundur yolda giderken sertliği yada tekerin zor dönüşünü hissederek farkedersin. En güzeli periyodik bakımlarını yaptırırken kontrol ettirmen en azından. Bu kadar detaya da girmene gerek yok kaç km. ne kadar süre falan... Motorunu aldığın zaman varsa kitapçığında bu bilgiler yazar zaten. Yoksa da aldığın modelin forumdaki kullanıcıları sana bilgi verir. Bence ne istediğine iyice karar ver önce. Cross gerçekten istediğin motormu? Yoksa asfalt motorumu aslında kullanırken seni rahat ettirecek? He ben karar verdim kardeşim, cross alcam diyosan Ramzeyi git al. Motor gücü, yakıtı seni hiç üzmez. Yedek parça sorunu varmış. Ben yaşamadım ama yaşayanlar var.

armadillo
26 Eylül 2007, 10:18
Ya biri şu ramzey e yazsın, sitelerine koyduğu fotograflar çok kötü, millet siteye bakıp kötü imajlar ediniyor. İsterlerse ben çeker gönderirim. Benim motorum vallahi de oradakinden daha yakışıklı.

DISTORTEDMAN
26 Eylül 2007, 10:36
armadillo zaten ben forumlarda araştırmaya başlamadan önce sitelerde gezindiğim dönemlerde, ramzeyin crossunu ihtimaller listeme eklememiştim bile. O nasıl ilkel bir site. Yönetim, pazarlama zayıf işte. Kendi bilecekleri iş tabi. Ama iş yedek parça teminine gelince böyle sakin konuşacağımı sanmam.

EL250C
26 Eylül 2007, 18:44
abicim ben karar verdim kros alacam.abim üniversitede (bilkentte) öğrenci. o orda kullanacak.dağ bayır orman çok okulunda.benim okuldada (hacettepede) kross yeri var.koşu için kullanılıyo ama ben orda kross yapcam.ormanlık alanın içinde.hem asfaltta kullanacam hem arazide.okul içinde ve mahallede kullanacam.arada da geziye çıkacam(dağa,bayıra falan).
ramzeyde ben karar kıldım ancak abimle biraz daha inceleme gerektiğini düşünüyor.
ha bide motor almanın en uygun zamanı hangi dönemdir.biz kışın almayı düşünüyoz.ocak şubat gibi falan.ucuz olur diye planlıyoruz.siz ne diyonuz bu konuda

buralpdi
26 Eylül 2007, 19:03
alacaksan ramzey aldıktan sonra 1000km kadar motorunu üzme rodajını güzel yap sabırlı ol. 1000km.bakımını yaptırdıktan sonra iyi bir ustaya iki tekerinde akortunu yaptır ondan sonra korkma.ben 6.ayda aldım dağ tepe geziyorum istop etme sorunu vardı onuda çözdük.makina güzel.tabiki ufak tefek kusurları olacak.baktığınız zaman iyi markalardada bazı hatalar olabiliyor.şehir içi kullanımıda güzel ben aldığıma pişman değilim motorumu seviyorum

150GY-A, 200GY-A, 200GY-2 ve Türevleri Buraya 46-49 sayfalarında gezi resimlerim var bakabilirsin

DISTORTEDMAN
27 Eylül 2007, 09:51
He bu arada seni neredeyse tüm çin malı krosları kapsayan başlığımıza davet edelim tabi. Orada daha çok bilgiye ulaşıp bir takım konularda daha iyi fikirlere sahip olabilirsin :wiinkk:

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/12367-150gy-a-200gy-a-200gy-2-ve-turevleri-buraya.html

EL250C
27 Eylül 2007, 11:04
sağol distortedman kardeş.orayıda bir karıştırıyım.bakalım.:cat:

MAGNETO
19 Aralık 2007, 23:09
MERHABA BENDE RAMZEYDEN BİR CROSs ALDIM ŞİMDİLİK BİRsorun yok motor içinde bek sorunu vardır bu motorun diyen olmadı şimdiye kadar

http://img111.imageshack.us/img111/671/98336343yo4.jpg

alacak san cross alacan bradırım ŞŞIıııı


http://img111.imageshack.us/img111/671/98336343yo4.jpg

Naci63
24 Aralık 2007, 15:26
Hayırlı olsun arkadaşım. Güle güle ve kazasız binişler dilerim. Bu arada Ramzey 200 için şunu söyleyeceğim. Yaz boyu kapalı garajda tam üç buçuk ay yattı motorum. Ekim ayında garajı açtım, cikleyi indirdim, benzini açtım ve tek kısa marşla motorum çalıştı. sonra 2 ay daha yattı motorum ve yine aynı şekilde tek marşla çalıştı. Başka diyeceğim yok. Tüm Ramzey crossculara selamlar.

bobtiger
10 Şubat 2008, 07:23
merhaba,
bende bir QM200-GY-B aldim,,,
1.5 ay once ama havalar nedeniyle hala kulanmadim.şimdilik garacda, hafta da 2 kere çaliştiriyorum aku boşalmasin diye.
bence QM200-GY ( Ramzey ) sahibi olanlar bu sayfada yazsalar iyi olur .
teşekkurler

bobtiger
12 Şubat 2008, 07:35
merhaba
bunlarda benim QM200GY-B resimleri
http://img248.imageshack.us/img248/889/dsc00522wz0.th.jpg (http://img248.imageshack.us/my.php?image=dsc00522wz0.jpg)
http://img523.imageshack.us/img523/12/dsc00518xg4.th.jpg (http://img523.imageshack.us/my.php?image=dsc00518xg4.jpg)

Naci63
12 Şubat 2008, 19:20
Hayırlı olsun bobtiger. Güle güle bin. Güzel motor, inşallah memnun kalacaksın. Selamlar.

bobtiger
13 Şubat 2008, 06:55
Sağol Naci63
teşekkür ederim

bobtiger
15 Nisan 2008, 08:24
merhaba arkadaşlar
ramzey QM200 user manual da yaziliyor ilk 800 km 5000 rpm altinda gitmek gerekiyor ... 1600 km ---- 7500 rpm
sizce bunlari dikkata almaliyim?
şimdilik 300 km dayim ve 5000 rpm den fazla geçmiyorum.

DISTORTEDMAN
15 Nisan 2008, 09:46
Tabiki dikkate alman gerek. Ben uymaya çalıştım. Sadece bikaç kez aşmış olabilirim ama rodaj çok önemli. 1600km.den sonra 7000-8000 leri vurursun zaten :wiinkk:

Naci63
15 Nisan 2008, 10:16
merhaba arkadaşlar
ramzey QM200 user manual da yaziliyor ilk 800 km 5000 rpm altinda gitmek gerekiyor ... 1600 km ---- 7500 rpm
sizce bunlari dikkata almaliyim?
şimdilik 300 km dayim ve 5000 rpm den fazla geçmiyorum.

Mutlaka dikkate al. Ben şahsen öyle yaptım. ileride faydasını göreceksin. Selamlar.

bobtiger
15 Nisan 2008, 13:31
Teşekkurler
şimdiye kadar dikkat etmişam 1600 km kadar da ederim. ama bir az zor du . burdaki teknisiyen arkadaşim diyordi ki motor lar fabrika da test den geçmişler ve test halinde daha yöksek rpm lerde çalişdirilmişlar , o nedenle rodaji çok önemsemiyor. ama ben oygulayacağim

DISTORTEDMAN
16 Nisan 2008, 10:18
Eğer fabrikadaki testlerle iş bitmiş olsa kitapçığına yazma şu km.ye dek bu en fazla devirde kullanın gibi bilgiler. Aksi halde bi farkı olur başka markalardan ve heeey heeey benim motorumu alırsanız rodaj süresi diye bişey yok. Plakayı çıkartın ve basın gidin yolunuza diye reklam yaparlar aksine. Bence kitapta yazanları uygula :cat:

picasso
24 Eylül 2009, 01:54
böööö:)

hort hort hortlakcık :)

:queen:

snapper42
05 Eylül 2013, 15:11
Ben daha yeni ramzey qm 200 gy aldım ve arka dişlisi 56 lık tahminime görede ön 15 lik olması lazım tork güzel ama motor hız konusunda 80 km geçmiyor bu motorun orjinalindeki dişli ölçülerini bilen varsa çok sevinirim