mete_han
16 Eylül 2007, 02:27
http://img253.imageshack.us/img253/6936/rfrfiu5.png (http://imageshack.us)
http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.png (http://imageshack.us)
http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.6364d74021.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=519&i=gthyjupd0.png)
YARI OTOMATİK FJR1300AS VİTES SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR ?
Yamaha tarafından bu sene motosiklet pazarına sunulan
YCC-S (debriyajsız otomatik vites değiştirme) sistemli FJR1300AS’ler Ağustos sonuna doğru Yamaha yetkili satıcılarında satışa sunulacak.
Avrupadaki yoğun talepten dolayı bu güne kadar ithal edilemeyen bu modelden Türkiye'ye bu sene sadece 3 tane getirilecek.
Motosiklet dünyasının kurallarını değiştiren yeniliklere imzasını atan Yamaha’nın yeni modeli FJR1300AS dünyanın ilk yarı otomatik vitesli motosikleti. YCC-S sistemli FJR1300AS’lerdeki 5 vitesli şanzıman ve debriyaj sistemi klasik FJR1300A modelindekinin aynı olmakla beraber AS modellerinde ilaveten, çok gelişmiş bir bilgisayar tarafından kontrol edilen debriyaj kontrol ve elektronik vites değiştirme sistemi bulunmaktadır.
YCC-S sistemi genel olarak Formula 1 arabalarındaki sistemle aynı. Vitesin ne zaman ve nerede değiştirileceğine tamamen sürücü karar vermektedir. Sistem sadece vites değiştirmek için harcanan fiziksel gücü ortadan kaldırarak FJR1300’ün üstün sürüş konforunu daha da arttırmakta.
Özellikle dur-kalk hareketinin çok yapıldığı şehir içi trafik kullanımında veya vites değiştirme ihtiyacının çok olduğu bol virajlı yollardaki kullanımlarda debriyajı kullanan sol elin ve vites değiştiren ayağın ne kadar zorlandığı bütün motosiklet sürücüleri tarafından bilinir. YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) sürücülerin motosiklet kullanırken vücuduna binen yükün bir kısmını ortadan kaldırmaktadır. (Ayrıca sol ayağınızdaki bot veya ayakkabının üstü artık zedelenmeyecek.)
YCC-S sistemi hem elle, hem de ayakla kullanılabilir. Sistem aşağıda anlatıldığı şekilde çalışmaktadır;
1- Kontak anahtarına çevirerek "Start" pozisyonuna getirin.
2- Ön freni sıkarak motoru çalıştırın.
3- Ayağınızla vites pedalını kullanarak motoru boşa alın. (Vites pedalı en alt pozisyonda)
Standart, ayakla kumanda: FJR’nizi debriyaj maneti olmadan, vites pedalını ayağınızla kumanda ederek standart şekilde kullanabilirsiniz.
Gösterge panelindeki dijital bir gösterge hangi viteste olduğunuzu gösterecektir.
Elle kumanda: Vites değişimini elle kumada edebilmek için, gidon’un sol tarafındaki kumanda gövdesindeki elle kumanda seçeneği düğmesine basın. Düğmenin yanında bulunan yeşil ışık yanacaktır. (Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır pozisyondadır.)
4- Sistem, motor yüksek devirdeyken boştan vitese geçirmenize izin vermez.
Elle kumanda seçilmiş ise; birinci vitese geçmek için sol işaret parmağınızla vites yükseltme düğmesine basın.
Vites küçültmek için sol baş parmağınızı, vites yükseltmek için sol işaret parmağınızı kullanın.
5- Motosikleti durdurmak için, normalde olduğu gibi, fren yapın ve aynı anda ayakla veya elle kumada ederek vites küçültün. YCC-S sistemi tamamen durmanıza çok yakın bir süre önce debriyajı ayıracaktır.
6- Motoru viteste bırakarak park ettiğinizde; sistem durmadan önce ayırdığı debriyajı, motoru stop etttikten 3 saniye sonra bırakarak arka tekerleği kitleyecektir.
Kullanım sırasında ayakla kumanda dan elle kumandaya, elle kumanda dan ayakla kumandaya geçme: Motosikleti kullanırken istediğiniz an elle kumanda seçeneği düğmesine basarak elle kumanda durumuna geçebilirsiniz. Bu durumda düğmenin yanındaki ışık yanacaktır.
Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır olduğundan, vites değiştirme sistemini istediğiniz an - sistem hangi pozisyonda olursa olsun – ayakla kumanda edebilirsiniz. Ayrıca sürüş sırasında istediğiniz an elle kumanda seçeneğini kapatabilirsiniz.
FİYATI 42.500 YTL...cik...
pan europa ...gold wıngden daha çekici geliyor bana...vites kullanımları gayet rahat...uzun yolda çok rahat olduğunu düşünüyorum...Sadece Yeniköyde Honda Engin Pazarbaşı abimizin ısrarlarıyla üzerine oturmuşluğum var...:P
http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.png (http://imageshack.us)
http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.6364d74021.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=519&i=gthyjupd0.png)
YARI OTOMATİK FJR1300AS VİTES SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR ?
Yamaha tarafından bu sene motosiklet pazarına sunulan
YCC-S (debriyajsız otomatik vites değiştirme) sistemli FJR1300AS’ler Ağustos sonuna doğru Yamaha yetkili satıcılarında satışa sunulacak.
Avrupadaki yoğun talepten dolayı bu güne kadar ithal edilemeyen bu modelden Türkiye'ye bu sene sadece 3 tane getirilecek.
Motosiklet dünyasının kurallarını değiştiren yeniliklere imzasını atan Yamaha’nın yeni modeli FJR1300AS dünyanın ilk yarı otomatik vitesli motosikleti. YCC-S sistemli FJR1300AS’lerdeki 5 vitesli şanzıman ve debriyaj sistemi klasik FJR1300A modelindekinin aynı olmakla beraber AS modellerinde ilaveten, çok gelişmiş bir bilgisayar tarafından kontrol edilen debriyaj kontrol ve elektronik vites değiştirme sistemi bulunmaktadır.
YCC-S sistemi genel olarak Formula 1 arabalarındaki sistemle aynı. Vitesin ne zaman ve nerede değiştirileceğine tamamen sürücü karar vermektedir. Sistem sadece vites değiştirmek için harcanan fiziksel gücü ortadan kaldırarak FJR1300’ün üstün sürüş konforunu daha da arttırmakta.
Özellikle dur-kalk hareketinin çok yapıldığı şehir içi trafik kullanımında veya vites değiştirme ihtiyacının çok olduğu bol virajlı yollardaki kullanımlarda debriyajı kullanan sol elin ve vites değiştiren ayağın ne kadar zorlandığı bütün motosiklet sürücüleri tarafından bilinir. YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) sürücülerin motosiklet kullanırken vücuduna binen yükün bir kısmını ortadan kaldırmaktadır. (Ayrıca sol ayağınızdaki bot veya ayakkabının üstü artık zedelenmeyecek.)
YCC-S sistemi hem elle, hem de ayakla kullanılabilir. Sistem aşağıda anlatıldığı şekilde çalışmaktadır;
1- Kontak anahtarına çevirerek "Start" pozisyonuna getirin.
2- Ön freni sıkarak motoru çalıştırın.
3- Ayağınızla vites pedalını kullanarak motoru boşa alın. (Vites pedalı en alt pozisyonda)
Standart, ayakla kumanda: FJR’nizi debriyaj maneti olmadan, vites pedalını ayağınızla kumanda ederek standart şekilde kullanabilirsiniz.
Gösterge panelindeki dijital bir gösterge hangi viteste olduğunuzu gösterecektir.
Elle kumanda: Vites değişimini elle kumada edebilmek için, gidon’un sol tarafındaki kumanda gövdesindeki elle kumanda seçeneği düğmesine basın. Düğmenin yanında bulunan yeşil ışık yanacaktır. (Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır pozisyondadır.)
4- Sistem, motor yüksek devirdeyken boştan vitese geçirmenize izin vermez.
Elle kumanda seçilmiş ise; birinci vitese geçmek için sol işaret parmağınızla vites yükseltme düğmesine basın.
Vites küçültmek için sol baş parmağınızı, vites yükseltmek için sol işaret parmağınızı kullanın.
5- Motosikleti durdurmak için, normalde olduğu gibi, fren yapın ve aynı anda ayakla veya elle kumada ederek vites küçültün. YCC-S sistemi tamamen durmanıza çok yakın bir süre önce debriyajı ayıracaktır.
6- Motoru viteste bırakarak park ettiğinizde; sistem durmadan önce ayırdığı debriyajı, motoru stop etttikten 3 saniye sonra bırakarak arka tekerleği kitleyecektir.
Kullanım sırasında ayakla kumanda dan elle kumandaya, elle kumanda dan ayakla kumandaya geçme: Motosikleti kullanırken istediğiniz an elle kumanda seçeneği düğmesine basarak elle kumanda durumuna geçebilirsiniz. Bu durumda düğmenin yanındaki ışık yanacaktır.
Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır olduğundan, vites değiştirme sistemini istediğiniz an - sistem hangi pozisyonda olursa olsun – ayakla kumanda edebilirsiniz. Ayrıca sürüş sırasında istediğiniz an elle kumanda seçeneğini kapatabilirsiniz.
FİYATI 42.500 YTL...cik...
pan europa ...gold wıngden daha çekici geliyor bana...vites kullanımları gayet rahat...uzun yolda çok rahat olduğunu düşünüyorum...Sadece Yeniköyde Honda Engin Pazarbaşı abimizin ısrarlarıyla üzerine oturmuşluğum var...:P