PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha FJR1300AS Yarı Otomatik Sürüş Keyfi



mete_han
16 Eylül 2007, 02:27
http://img253.imageshack.us/img253/6936/rfrfiu5.png (http://imageshack.us)


http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.png (http://imageshack.us)
http://img519.imageshack.us/img519/1875/gthyjupd0.6364d74021.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=519&i=gthyjupd0.png)




YARI OTOMATİK FJR1300AS VİTES SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR ?

Yamaha tarafından bu sene motosiklet pazarına sunulan
YCC-S (debriyajsız otomatik vites değiştirme) sistemli FJR1300AS’ler Ağustos sonuna doğru Yamaha yetkili satıcılarında satışa sunulacak.

Avrupadaki yoğun talepten dolayı bu güne kadar ithal edilemeyen bu modelden Türkiye'ye bu sene sadece 3 tane getirilecek.

Motosiklet dünyasının kurallarını değiştiren yeniliklere imzasını atan Yamaha’nın yeni modeli FJR1300AS dünyanın ilk yarı otomatik vitesli motosikleti. YCC-S sistemli FJR1300AS’lerdeki 5 vitesli şanzıman ve debriyaj sistemi klasik FJR1300A modelindekinin aynı olmakla beraber AS modellerinde ilaveten, çok gelişmiş bir bilgisayar tarafından kontrol edilen debriyaj kontrol ve elektronik vites değiştirme sistemi bulunmaktadır.

YCC-S sistemi genel olarak Formula 1 arabalarındaki sistemle aynı. Vitesin ne zaman ve nerede değiştirileceğine tamamen sürücü karar vermektedir. Sistem sadece vites değiştirmek için harcanan fiziksel gücü ortadan kaldırarak FJR1300’ün üstün sürüş konforunu daha da arttırmakta.

Özellikle dur-kalk hareketinin çok yapıldığı şehir içi trafik kullanımında veya vites değiştirme ihtiyacının çok olduğu bol virajlı yollardaki kullanımlarda debriyajı kullanan sol elin ve vites değiştiren ayağın ne kadar zorlandığı bütün motosiklet sürücüleri tarafından bilinir. YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift) sürücülerin motosiklet kullanırken vücuduna binen yükün bir kısmını ortadan kaldırmaktadır. (Ayrıca sol ayağınızdaki bot veya ayakkabının üstü artık zedelenmeyecek.)

YCC-S sistemi hem elle, hem de ayakla kullanılabilir. Sistem aşağıda anlatıldığı şekilde çalışmaktadır;

1- Kontak anahtarına çevirerek "Start" pozisyonuna getirin.

2- Ön freni sıkarak motoru çalıştırın.


3- Ayağınızla vites pedalını kullanarak motoru boşa alın. (Vites pedalı en alt pozisyonda)
Standart, ayakla kumanda: FJR’nizi debriyaj maneti olmadan, vites pedalını ayağınızla kumanda ederek standart şekilde kullanabilirsiniz.

Gösterge panelindeki dijital bir gösterge hangi viteste olduğunuzu gösterecektir.





Elle kumanda: Vites değişimini elle kumada edebilmek için, gidon’un sol tarafındaki kumanda gövdesindeki elle kumanda seçeneği düğmesine basın. Düğmenin yanında bulunan yeşil ışık yanacaktır. (Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır pozisyondadır.)


4- Sistem, motor yüksek devirdeyken boştan vitese geçirmenize izin vermez.
Elle kumanda seçilmiş ise; birinci vitese geçmek için sol işaret parmağınızla vites yükseltme düğmesine basın.

Vites küçültmek için sol baş parmağınızı, vites yükseltmek için sol işaret parmağınızı kullanın.

5- Motosikleti durdurmak için, normalde olduğu gibi, fren yapın ve aynı anda ayakla veya elle kumada ederek vites küçültün. YCC-S sistemi tamamen durmanıza çok yakın bir süre önce debriyajı ayıracaktır.

6- Motoru viteste bırakarak park ettiğinizde; sistem durmadan önce ayırdığı debriyajı, motoru stop etttikten 3 saniye sonra bırakarak arka tekerleği kitleyecektir.

Kullanım sırasında ayakla kumanda dan elle kumandaya, elle kumanda dan ayakla kumandaya geçme: Motosikleti kullanırken istediğiniz an elle kumanda seçeneği düğmesine basarak elle kumanda durumuna geçebilirsiniz. Bu durumda düğmenin yanındaki ışık yanacaktır.
Ayakla kumanda sistemi her durumda kullanıma hazır olduğundan, vites değiştirme sistemini istediğiniz an - sistem hangi pozisyonda olursa olsun – ayakla kumanda edebilirsiniz. Ayrıca sürüş sırasında istediğiniz an elle kumanda seçeneğini kapatabilirsiniz.


FİYATI 42.500 YTL...cik...


pan europa ...gold wıngden daha çekici geliyor bana...vites kullanımları gayet rahat...uzun yolda çok rahat olduğunu düşünüyorum...Sadece Yeniköyde Honda Engin Pazarbaşı abimizin ısrarlarıyla üzerine oturmuşluğum var...:P

berk
16 Eylül 2007, 02:36
güzel motorda goldwing ile karşılaştırdığım zaman fiyatı pahalı geliyor.

http://donald.hypermart.net/MCWeb/MCs/YamahaFJR1300.htm

Donald Duck ın fjr 1300 ile ilgili yazısı

mete_han
16 Eylül 2007, 02:42
haklısın Pan Öro 31.500.- YTL....ben köklü Hondacıyım...atadan ...ama göynüm bu yavruya kayıyor...


http://www.honda.com.tr/motosiklet/prices.htm


aradaki 10.000 ytl fark neden acaba...

Strom
16 Eylül 2007, 04:18
su cümleye uyuz oldum, biraz cift dalacam izninizle ..

"Avrupadaki yoğun talepten dolayı bu güne kadar ithal edilemeyen bu modelden"

bu yalan olsa gerek, macamiz yiyip de böyle pahali ya da lüks bir touring getiremedik diyeceklerine yogun talep deyip eksikliklerini baskasina yüklüyorlar...
Türkiye Afrika'daki kücük bir ülke mi ki ? avrupadan sonraya kalsin hem de topu topu 3 motosiklet icin.bas parayi al motoru bu kadar basit

belki forumlarda okudugum arizali ürün icin aylarca bekleme olayi da avrupadan kaynaklidir, herhalde bir anda herkesin motoru ayni noktadan ayni anda ariza yapiyor olmali ki , zavalli bize sira gelmiyor öyle mi?

aargh
16 Eylül 2007, 04:33
Hayallerimdeki "ben"in hayallerindeki motor tipi. :wiinkk:

iskenderunlu
30 Nisan 2009, 13:26
geçen gün iskenderunda bi motosiklet geçti. netten sadece yamah aolduğunu görebildim. devasa bişey
sonra sağolsun googleden aradım bayagı. ve buldum
o cengaver fjr1300 müş.
ya benim tabularım yıldı sen nasıl bir aletsin arkadaş ya
ikinci elleri sahibinde.com da bayağı uygun
kullanan var mı acaba?

G.BEREKET
30 Nisan 2009, 13:32
İlerde param olursan kesin düşüneceğim modellerden yarı otomatik olması çok güzel.

mete_han
30 Nisan 2009, 16:34
geçen gün iskenderunda bi motosiklet geçti. netten sadece yamah aolduğunu görebildim. devasa bişey
sonra sağolsun googleden aradım bayagı. ve buldum
o cengaver fjr1300 müş.
ya benim tabularım yıldı sen nasıl bir aletsin arkadaş ya
ikinci elleri sahibinde.com da bayağı uygun
kullanan var mı acaba?


aslında o makina ağır abi motoru zengin fantazi motoru...garajda arabaları olup sırf pazar günü için buna para verenlerin motoru...2.el bile bizi aşar derim...

Khutuck
30 Nisan 2009, 16:40
Yahu ne anlar insanlar otomatik/yarı otomatik vitesten ki? Debriyaja basmadıkça araç kullandığımı hissedemiyorum bir türlü... Trafikte rahat olabilir, ama motosiklet bu, amacı sürüş zevki.

mete_han
30 Nisan 2009, 16:43
Yahu ne anlar insanlar otomatik/yarı otomatik vitesten ki? Debriyaja basmadıkça araç kullandığımı hissedemiyorum bir türlü... Trafikte rahat olabilir, ama motosiklet bu, amacı sürüş zevki.

abicim inan yarıotomatikden aldığım keyfi bana hiç bir makina vermedi...:cat:bu İstanbul trafiğinde düşük cc vitesli hamallık derim...

Khutuck
30 Nisan 2009, 16:48
Abi FJR1300 dediğin alet trafik için mi yapılmış :P Bu alet şehir içinde kullanılmaz ki zaten, 270 kilo motor! Buna 45 bin liracık veren adam bir de bakkala gitmek için Activa alsın :) BMW R1200 Adventure bile daha hafif :) Uzun yolda gezmek için bu motor, virajlı bir yolda viteslerle ve debriyajla oynamanın keyfini vermez bence yarı otomatik.

TanImsIz
30 Nisan 2009, 16:49
Daha güncel motorların testine yer versek nasıl olur :)

mete_han
30 Nisan 2009, 16:59
Daha güncel motorların testine yer versek nasıl olur :)

kanka 2007 topacı hortlamış günahım ne...:)

sereye
01 Mayıs 2009, 02:12
Bununla PAN ve BMW LT karşılaştırılması linkini verebilir misiniz değerli arkadaşlar.

mete_han
01 Mayıs 2009, 10:51
Bununla PAN ve BMW LT karşılaştırılması linkini verebilir misiniz değerli arkadaşlar.

veremeyiz arkadaşlar...:P

kendin arasana abi...:cherry: