sokemon
20 Ağustos 2007, 15:13
http://img399.imageshack.us/img399/9480/dscf0005ih9.jpg (http://imageshack.us)
İlk test sürüşümüzü BMW ÖZGÖRKEY (bornovada) gerçekleştirdim.Bu konuda bana çok yardımcı olan Savaş bey'e ve BMW ÖZGÖRKEY'e çok teşekkür ederim....
Çok ilginç bir gündü rengine bayıldığım F800S i deneme fırsatım olacaktı...İlk hazırlıklar ve genel bilgilendirmeden sonra motorun üzerinde idim.Sadece ben ve sarı F800S
Teknik Özellikler:
Yapı: Su soğutmalı paralel iki silindir, silindir başına 4 sübaplı, 4 zamanlı, çift denge miline sahip motor.
Motor Hacmi: 798cc
BorexStroke: 82 mm x 75,6 mm
Beygir Gücü: 85 HP @ 8000 d/d
Tork: 86Nm @ 5800 d/d
Sıkıştırma: 12.0 : 1
Besleme: Elektronik Püskürtme
Egzoz: 3 yollu katalizör
Şehir içi tüketim: 3,4lt / 100km
Şehir dışı tüketim: 4,4lt / 100km
Yakıt: 95 oktan kurşunsuz
Alternatör: 400W
Vites kutusu: 6 ileri, tel debriyaj
Aktarım: Kayış
Ön çatal: 43mm teleskopik, ayarsız
Arka maşa: Tek taraflı maşa, sonsuz hidrolik ayarlı önyükleme(preload)
Ön/Arka yaylanma: 140mm / 140mm
Ön/Arka Fren: 320mm, 4'lü kaliper / 265mm tek kaliper, ABS
Ön/Arka lastik: 120/70-ZR-17 / 180/55-ZR-17
Kuru Ağırlık: 187kg
Islak Ağırlık: 209kg
Sele Yüksekliği: 820-790mm
Depo: 16lt(rezerv ile birlikte)
Rezerv: 4lt
teknik özelliklerine sahip F800s in hangi sınıfta oldugunu kestirmek zor.Çift silindirli motor hastası ben bu motoru begendim..O ses beni motosikletin üzerinde iken gayet tatmin etti...
Sele Yüksekliğinin 86 cm oldugu f800s te benim ayaklarım tam olarak yere bastı(1.80 cm boyum) oturuş pozisyonu ise çok olmasada rahat.+ bir özellik selenin arkasındaki dayanak oldukca iş görür vaziyette f800s te böyle çok işe yarayacak özellikler mevcut...
Motosikleti 50 km kadar deneme fırsatı buldum Üzerinne ilk oturdugumda ne oldugunu tam kestiremediğim f800s yola girince gayet güzel performans sağladı..Üzerinde 120/70-ZR-17 ön 180/55-ZR-17 arka lastik ebadı bulunan F800s te continental(benim denediğimde) lastik mevcuttu ve motosikletin tutuşu gayet iyi...
F800s frenleri gayet iyi üzerinde abs standart olan f800s te ön tekerde 320mm, 4'lü oynar kaliper
arkada ise 265mm tek kaliper(tek disk), BREMBOnun BMW için ürettiği diskler mevcut...Sürüş sırasında özellikle test ettiğim frenler başarılı.Savaş beyin uyarısınada değinmeden geçemiyeceğim...Freni ezerek sıkıyoruz bu sayede duruşumuz mesafesi kısalıyor..Bu konuda genel bir araştırmam olacak...
http://img475.imageshack.us/img475/8020/dscf0015qn2.jpg (http://imageshack.us)
http://img501.imageshack.us/img501/1452/dscf0022kb8.jpg (http://imageshack.us)
Motosiklette güç aktarımı arka tekerleğe sağ taraftan kayış yardımı ile sağlanıyor..Bu tarz bir motosiklette bunu görmek ilgi çekici...Kompresyon sırasında biraz dikkatli olmak gerekiyor...
http://img341.imageshack.us/img341/315/dscf0006km3.jpg (http://imageshack.us)
http://img341.imageshack.us/img341/7545/dscf0001ry4.jpg (http://imageshack.us)
Sanmayınki aşağıdaki resimdeki depo bende öyle sanmıştım fakat 2 .resimde daha iyi anlıyacagınız üzere o depo değil arkadaşlar depo oturdugumuz selenin altında.BMW mühendisleri aerodinamide 14 lt lik bir fazlalıgın hesabını ince yapmış olmalılarki verdikleri cevap bu hakikatende viraj alırken bunu hissedilir derecede hissediyorsunuz aranızda benim gibi meraklı arkadaşlar var ise deponun altında ise ABS ünitesi ve kocaman bir hava filtresi mevcut şahsen ben merak ettim:)
http://img201.imageshack.us/img201/2227/dscf0009zo8.jpg (http://imageshack.us)
Göstergeler kontak kapalı durumda iken aşağıdaki gibi görünüyor.Manuel devir ve hız göstergesinin yanında dijital bir ekran...Manuel göstergeler gayet hoş ve karizmatik BMW bence iyi iş çıkarmış manuel olmasına ragmen gayet iyi.Güvenli sürüşten bahsediyorsak ve intikal süremizi düşünecek olursak hız göstergesinin yukarıda olması çok mantıklı motosiklet üzerindeyken kendinizi kaptırdıgınızda hafifçe hız göstergesine bakmanız yeterli olacaktır;)...
http://img477.imageshack.us/img477/5533/dscf0003rr7.jpg (http://imageshack.us)
Peki dijital göstergede neler mevcut..Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi dijital ekranımızda kocaman herkesin rahatlıkla görebilmesi için tasarlanmış bir vites göstergesi,benzin miktarı, ısı göstergesi,saat,odometre, 2 trip, ve hoşuma giden mevcut benzin ile kaç km yol yapabileceginizin ufak bir göstergesi bunların haricinde kronometre gibi ara ara ihtiyaç olabilecek bir özellikte mevcut ben dijital göstergeyi çok begendim fakat vites göstergesi biraz daha küçük olabilirdi.
http://img201.imageshack.us/img201/4703/dscf0008hh0.jpg (http://imageshack.us)
F800s te resimlere dikkatli bakarsınız süspansiyon ayarı ve darbe ayarı(2.resimde) var süspansiyon ayarını cevirmesi biraz zor ama 2 özellikte bence çok işlevsel...
http://img183.imageshack.us/img183/1655/dscf0011rl2.jpg (http://imageshack.us)
http://img183.imageshack.us/img183/725/dscf0023zf4.jpg (http://imageshack.us)
İLgi çekici bir özelliğe değinecek olursak ABS nin standart oldugu bu motosiklette maşaların altına eğildiğimde görüyorumki bir direksiyon amörtisörü sorusunu sordugumda bununda ABS gibi standart oldugunu öğreniyorum ki yolda motorun asfalt üzerinde akmasına etkisi büyük....
http://img261.imageshack.us/img261/51/dscf0021fn8.jpg (http://imageshack.us)
http://img261.imageshack.us/img261/237/dscf0020zv8.jpg (http://imageshack.us)
DİĞERLERİ......
http://img261.imageshack.us/img261/6936/dscf0002gz3.jpg (http://imageshack.us)
http://img261.imageshack.us/img261/3154/dscf0004bv4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/4403/dscf0013qn4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/5081/dscf0014tp4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/4168/dscf0019lw2.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/2450/dscf0024zq3.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/2646/dscf0018xa9.jpg (http://imageshack.us)
Kendimi motor üzerindeyken hiç göstermedim ama son 2 resimde dikkatli bakarsanız secersiniz amatör fotografcılık üzgünüm:)
http://img406.imageshack.us/img406/909/dscf0016zc6.jpg (http://imageshack.us)
Elimi motosikletin üzerinde dolaştırırken gördüğüm aliminyum destekli yalıtıcı ısı ve ses yalıtımını sağlıyor detaylı baktıgınızda görebilirsiniz...Bu da güzel bir özellik...
http://img406.imageshack.us/img406/9161/dscf0025yh1.jpg (http://imageshack.us)
F800s ile yola cıktıgınızda altınızda rengi bir çita misali davranışlar gösteriyor gucunu gerekli yerlerde gösteriyor zaten 12.0 : 1 sıkıştırma oranı ve 5800 d/d tork oranı bence fena değil unutmadan tork değerendirmesi yaparken devir dagılımına göre oranlıyacagımızı unutmayalım...Vites aralıklarının yeterince iyi oldugu motosiklette arkadan görünüm güzel ,arka stop lambası ile bikaç kişinin yazısını okuduysamda akşam binme fırsatım olmadıgından güneş altında gördüğüm farlarla ve stoplarla ilgili kesin yorum yapamıyacagım..Ama farların teknik acıdan görünülebilirliği ve görüş açısı gayet iyi...Motosiklette gaza biraz yüklendiğinizde hemen yanıt alabiliyorsunuz...Virajlı yollarda motosikletin dengesi oldukça iyi sanırım sele altı benzin deposu biraz değişiklik katmış makinaya..ABS nin olması herkes tartışa dururken size bir guven veriyor özellikle hakimiyette zorluk cekiyorsanız(frenleme anında) bu motosiklet düşünülebilir...Küçük küçük bir çok özelliği var F800S in boyalarının kalitesi ,benzin kapağının sağ tarafta olması bile bence bir avantaj benzin alırken motosiklet üzerinden inmezseniz elektriklenme yolu ile bir yangına sebep olabilirsiniz!!!Bu böylelikle otomatik olarak engellenmiş oluyor...gibi gibi gibi...
Motosikletin begenmediğim yanları ise en başta korna ve sol sinyal bu ikisine basarken oldukca zorlanıyorsunuz hatta karıştırabiliyorsunuz veya basamıyosunuz bu iki düğmeyi hiç sevmedim katılım formunada özellikle belirttim...Belli bir devirden sonra motosikeltte hafif bir titreşim başlıyor çok rahatsız edici olmayan bu özellik yinede bir eksi puan....
Fiyatının diğer rakiplerine biraz yüksek olması bir diğer eksi sayılabilir gibi görünsede BMW nin servislerinin 10000 km de bir yapıldıgını unutmamak gerek....Ben kendi adıma motosikleti begendim hareket kabiliyeti yüksek,çok fazla yakıt tüketmeyen,uzun yolda başımızı şişirecek kadar sesi olmayan çok güzel sarı rengiyle sizi BMW standlarında bekliyor...
İLGİLENENLER İÇİN TEKNİK_MOTOR RESİMLERİ
http://img513.imageshack.us/img513/3010/motorblokoy8.jpg (http://imageshack.us)
http://img239.imageshack.us/img239/3962/oliewegll3.jpg (http://imageshack.us)
http://img259.imageshack.us/img259/2818/nokkenassenta0.jpg (http://imageshack.us)
http://img484.imageshack.us/img484/9412/massacompensatiegz3.jpg (http://imageshack.us)
http://img263.imageshack.us/img263/3993/framesuspensionom6.jpg (http://imageshack.us)
http://img259.imageshack.us/img259/3492/blokenuitlaatbi8.jpg (http://imageshack.us)
Yazan : Çağatay 'alsancaksurucukursu forumundan alıntıdır'
sorularınız için msn : alsancaksurucukursu@hotmail.com
İlk test sürüşümüzü BMW ÖZGÖRKEY (bornovada) gerçekleştirdim.Bu konuda bana çok yardımcı olan Savaş bey'e ve BMW ÖZGÖRKEY'e çok teşekkür ederim....
Çok ilginç bir gündü rengine bayıldığım F800S i deneme fırsatım olacaktı...İlk hazırlıklar ve genel bilgilendirmeden sonra motorun üzerinde idim.Sadece ben ve sarı F800S
Teknik Özellikler:
Yapı: Su soğutmalı paralel iki silindir, silindir başına 4 sübaplı, 4 zamanlı, çift denge miline sahip motor.
Motor Hacmi: 798cc
BorexStroke: 82 mm x 75,6 mm
Beygir Gücü: 85 HP @ 8000 d/d
Tork: 86Nm @ 5800 d/d
Sıkıştırma: 12.0 : 1
Besleme: Elektronik Püskürtme
Egzoz: 3 yollu katalizör
Şehir içi tüketim: 3,4lt / 100km
Şehir dışı tüketim: 4,4lt / 100km
Yakıt: 95 oktan kurşunsuz
Alternatör: 400W
Vites kutusu: 6 ileri, tel debriyaj
Aktarım: Kayış
Ön çatal: 43mm teleskopik, ayarsız
Arka maşa: Tek taraflı maşa, sonsuz hidrolik ayarlı önyükleme(preload)
Ön/Arka yaylanma: 140mm / 140mm
Ön/Arka Fren: 320mm, 4'lü kaliper / 265mm tek kaliper, ABS
Ön/Arka lastik: 120/70-ZR-17 / 180/55-ZR-17
Kuru Ağırlık: 187kg
Islak Ağırlık: 209kg
Sele Yüksekliği: 820-790mm
Depo: 16lt(rezerv ile birlikte)
Rezerv: 4lt
teknik özelliklerine sahip F800s in hangi sınıfta oldugunu kestirmek zor.Çift silindirli motor hastası ben bu motoru begendim..O ses beni motosikletin üzerinde iken gayet tatmin etti...
Sele Yüksekliğinin 86 cm oldugu f800s te benim ayaklarım tam olarak yere bastı(1.80 cm boyum) oturuş pozisyonu ise çok olmasada rahat.+ bir özellik selenin arkasındaki dayanak oldukca iş görür vaziyette f800s te böyle çok işe yarayacak özellikler mevcut...
Motosikleti 50 km kadar deneme fırsatı buldum Üzerinne ilk oturdugumda ne oldugunu tam kestiremediğim f800s yola girince gayet güzel performans sağladı..Üzerinde 120/70-ZR-17 ön 180/55-ZR-17 arka lastik ebadı bulunan F800s te continental(benim denediğimde) lastik mevcuttu ve motosikletin tutuşu gayet iyi...
F800s frenleri gayet iyi üzerinde abs standart olan f800s te ön tekerde 320mm, 4'lü oynar kaliper
arkada ise 265mm tek kaliper(tek disk), BREMBOnun BMW için ürettiği diskler mevcut...Sürüş sırasında özellikle test ettiğim frenler başarılı.Savaş beyin uyarısınada değinmeden geçemiyeceğim...Freni ezerek sıkıyoruz bu sayede duruşumuz mesafesi kısalıyor..Bu konuda genel bir araştırmam olacak...
http://img475.imageshack.us/img475/8020/dscf0015qn2.jpg (http://imageshack.us)
http://img501.imageshack.us/img501/1452/dscf0022kb8.jpg (http://imageshack.us)
Motosiklette güç aktarımı arka tekerleğe sağ taraftan kayış yardımı ile sağlanıyor..Bu tarz bir motosiklette bunu görmek ilgi çekici...Kompresyon sırasında biraz dikkatli olmak gerekiyor...
http://img341.imageshack.us/img341/315/dscf0006km3.jpg (http://imageshack.us)
http://img341.imageshack.us/img341/7545/dscf0001ry4.jpg (http://imageshack.us)
Sanmayınki aşağıdaki resimdeki depo bende öyle sanmıştım fakat 2 .resimde daha iyi anlıyacagınız üzere o depo değil arkadaşlar depo oturdugumuz selenin altında.BMW mühendisleri aerodinamide 14 lt lik bir fazlalıgın hesabını ince yapmış olmalılarki verdikleri cevap bu hakikatende viraj alırken bunu hissedilir derecede hissediyorsunuz aranızda benim gibi meraklı arkadaşlar var ise deponun altında ise ABS ünitesi ve kocaman bir hava filtresi mevcut şahsen ben merak ettim:)
http://img201.imageshack.us/img201/2227/dscf0009zo8.jpg (http://imageshack.us)
Göstergeler kontak kapalı durumda iken aşağıdaki gibi görünüyor.Manuel devir ve hız göstergesinin yanında dijital bir ekran...Manuel göstergeler gayet hoş ve karizmatik BMW bence iyi iş çıkarmış manuel olmasına ragmen gayet iyi.Güvenli sürüşten bahsediyorsak ve intikal süremizi düşünecek olursak hız göstergesinin yukarıda olması çok mantıklı motosiklet üzerindeyken kendinizi kaptırdıgınızda hafifçe hız göstergesine bakmanız yeterli olacaktır;)...
http://img477.imageshack.us/img477/5533/dscf0003rr7.jpg (http://imageshack.us)
Peki dijital göstergede neler mevcut..Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi dijital ekranımızda kocaman herkesin rahatlıkla görebilmesi için tasarlanmış bir vites göstergesi,benzin miktarı, ısı göstergesi,saat,odometre, 2 trip, ve hoşuma giden mevcut benzin ile kaç km yol yapabileceginizin ufak bir göstergesi bunların haricinde kronometre gibi ara ara ihtiyaç olabilecek bir özellikte mevcut ben dijital göstergeyi çok begendim fakat vites göstergesi biraz daha küçük olabilirdi.
http://img201.imageshack.us/img201/4703/dscf0008hh0.jpg (http://imageshack.us)
F800s te resimlere dikkatli bakarsınız süspansiyon ayarı ve darbe ayarı(2.resimde) var süspansiyon ayarını cevirmesi biraz zor ama 2 özellikte bence çok işlevsel...
http://img183.imageshack.us/img183/1655/dscf0011rl2.jpg (http://imageshack.us)
http://img183.imageshack.us/img183/725/dscf0023zf4.jpg (http://imageshack.us)
İLgi çekici bir özelliğe değinecek olursak ABS nin standart oldugu bu motosiklette maşaların altına eğildiğimde görüyorumki bir direksiyon amörtisörü sorusunu sordugumda bununda ABS gibi standart oldugunu öğreniyorum ki yolda motorun asfalt üzerinde akmasına etkisi büyük....
http://img261.imageshack.us/img261/51/dscf0021fn8.jpg (http://imageshack.us)
http://img261.imageshack.us/img261/237/dscf0020zv8.jpg (http://imageshack.us)
DİĞERLERİ......
http://img261.imageshack.us/img261/6936/dscf0002gz3.jpg (http://imageshack.us)
http://img261.imageshack.us/img261/3154/dscf0004bv4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/4403/dscf0013qn4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/5081/dscf0014tp4.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/4168/dscf0019lw2.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/2450/dscf0024zq3.jpg (http://imageshack.us)
http://img406.imageshack.us/img406/2646/dscf0018xa9.jpg (http://imageshack.us)
Kendimi motor üzerindeyken hiç göstermedim ama son 2 resimde dikkatli bakarsanız secersiniz amatör fotografcılık üzgünüm:)
http://img406.imageshack.us/img406/909/dscf0016zc6.jpg (http://imageshack.us)
Elimi motosikletin üzerinde dolaştırırken gördüğüm aliminyum destekli yalıtıcı ısı ve ses yalıtımını sağlıyor detaylı baktıgınızda görebilirsiniz...Bu da güzel bir özellik...
http://img406.imageshack.us/img406/9161/dscf0025yh1.jpg (http://imageshack.us)
F800s ile yola cıktıgınızda altınızda rengi bir çita misali davranışlar gösteriyor gucunu gerekli yerlerde gösteriyor zaten 12.0 : 1 sıkıştırma oranı ve 5800 d/d tork oranı bence fena değil unutmadan tork değerendirmesi yaparken devir dagılımına göre oranlıyacagımızı unutmayalım...Vites aralıklarının yeterince iyi oldugu motosiklette arkadan görünüm güzel ,arka stop lambası ile bikaç kişinin yazısını okuduysamda akşam binme fırsatım olmadıgından güneş altında gördüğüm farlarla ve stoplarla ilgili kesin yorum yapamıyacagım..Ama farların teknik acıdan görünülebilirliği ve görüş açısı gayet iyi...Motosiklette gaza biraz yüklendiğinizde hemen yanıt alabiliyorsunuz...Virajlı yollarda motosikletin dengesi oldukça iyi sanırım sele altı benzin deposu biraz değişiklik katmış makinaya..ABS nin olması herkes tartışa dururken size bir guven veriyor özellikle hakimiyette zorluk cekiyorsanız(frenleme anında) bu motosiklet düşünülebilir...Küçük küçük bir çok özelliği var F800S in boyalarının kalitesi ,benzin kapağının sağ tarafta olması bile bence bir avantaj benzin alırken motosiklet üzerinden inmezseniz elektriklenme yolu ile bir yangına sebep olabilirsiniz!!!Bu böylelikle otomatik olarak engellenmiş oluyor...gibi gibi gibi...
Motosikletin begenmediğim yanları ise en başta korna ve sol sinyal bu ikisine basarken oldukca zorlanıyorsunuz hatta karıştırabiliyorsunuz veya basamıyosunuz bu iki düğmeyi hiç sevmedim katılım formunada özellikle belirttim...Belli bir devirden sonra motosikeltte hafif bir titreşim başlıyor çok rahatsız edici olmayan bu özellik yinede bir eksi puan....
Fiyatının diğer rakiplerine biraz yüksek olması bir diğer eksi sayılabilir gibi görünsede BMW nin servislerinin 10000 km de bir yapıldıgını unutmamak gerek....Ben kendi adıma motosikleti begendim hareket kabiliyeti yüksek,çok fazla yakıt tüketmeyen,uzun yolda başımızı şişirecek kadar sesi olmayan çok güzel sarı rengiyle sizi BMW standlarında bekliyor...
İLGİLENENLER İÇİN TEKNİK_MOTOR RESİMLERİ
http://img513.imageshack.us/img513/3010/motorblokoy8.jpg (http://imageshack.us)
http://img239.imageshack.us/img239/3962/oliewegll3.jpg (http://imageshack.us)
http://img259.imageshack.us/img259/2818/nokkenassenta0.jpg (http://imageshack.us)
http://img484.imageshack.us/img484/9412/massacompensatiegz3.jpg (http://imageshack.us)
http://img263.imageshack.us/img263/3993/framesuspensionom6.jpg (http://imageshack.us)
http://img259.imageshack.us/img259/3492/blokenuitlaatbi8.jpg (http://imageshack.us)
Yazan : Çağatay 'alsancaksurucukursu forumundan alıntıdır'
sorularınız için msn : alsancaksurucukursu@hotmail.com