PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Hayat Onda Mı Acaba?



Sayfa : 1 [2]

Khutuck
10 Eylül 2008, 16:20
honda motordada iyi satıo her taraf honda activa kaynıyor yanılıorum mu

Motorda iyi satıyor, ama motor piyasasına göre...

Yeni bir Civic'in fiyatı 50 küsür bin YTL.

Bir Activa 3.000 YTL.

15 Activa satmakla bir Civic satmak arasında ciro farkı yok. 15 Activa'nın lojistiği, nakliyesi, satış kanallarına bindirdiği iş yükü bir Civic'ten çok daha fazla.

Bu sebeple Honda otomobile daha fazla odaklanıyor.

sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 16:32
Bmw nin araba satış ve servisi sayısına bakın. Peki İstanbulda Sadece bir adet istinyede motosıklet servisi oldugunu biliyormusunuz. Motorsiklet gerceğine bir örnek daha. Koca BMV . İstanbuldaki servis sayısı bir.

Onun için Hondanın servis organızayonu BMW nın yanında SÜPER.
Anadolu yakasında 10 tane var. Ve Genelde hepsi hakkında iyi düşünceler var.

Tabi bu benim 357 km deki sıfır motorun arızalı cıktıgı ve balata için bekleyeceğim gerceğini değişitrmiyor.

h2o
10 Eylül 2008, 16:37
Bmw nin araba satış ve servisi sayısına bakın. Peki İstanbulda Sadece bir adet istinyede motosıklet servisi oldugunu biliyormusunuz. Motorsiklet gerceğine bir örnek daha. Koca BMV . İstanbuldaki servis sayısı bir.

Onun için Hondanın servis organızayonu BMW nın yanında SÜPER.
Anadolu yakasında 10 tane var. Ve Genelde hepsi hakkında iyi düşünceler var.

Tabi bu benim 357 km deki sıfır motorun arızalı cıktıgı ve balata için bekleyeceğim gerceğini değişitrmiyor.

arz talep ile alakalı ... ülkemizdeki motor sayısına bakalım bide otomobil bu sonuçtanda olayı anlarız...

sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 17:01
arz talep ile alakalı ... ülkemizdeki motor sayısına bakalım bide otomobil bu sonuçtanda olayı anlarız...

Sonuc. Motosikletin varsa ve parca yoksa 3 hafta beklenecek dediyse kuzu kuzu bekleyeceğiz. :cherry: Üstelik HONDA motosiklet bile olsa.

m.şanveren
10 Eylül 2008, 17:26
siz paradan haber verin para oldumu hayat hepsinde oluyo:cat:

sbuyukkilic
10 Eylül 2008, 17:57
siz paradan haber verin para oldumu hayat hepsinde oluyo:cat:

Paraylada saadet olmuyor:cherry:

Para nerde . Bayıde Hondada.
Motor nerde Serviste
Parca Nerde Japonyada- Veya İspanyada
Şenol Nerde Arabada- Dolmuşta


:cherry:


Motorda iyi satıyor, ama motor piyasasına göre...

Yeni bir Civic'in fiyatı 50 küsür bin YTL.

Bir Activa 3.000 YTL.

15 Activa satmakla bir Civic satmak arasında ciro farkı yok. 15 Activa'nın lojistiği, nakliyesi, satış kanallarına bindirdiği iş yükü bir Civic'ten çok daha fazla.

Bu sebeple Honda otomobile daha fazla odaklanıyor.

www.sikayetvar.com a bakılırsa biz hondayı başkabir gözle görüyoruz halbukı onlar gördüğümüz yerde değil gibi. Arabasına parca bekleyenler v.s v.s Honda 18 sayfa -Toyota 3 adet. Toyotanın motorsikleti yokmu.....)))))) Aman benim durumum iyi. Orayı gördükten sonra 3 haftaya razıyım...)))

enolaguy
11 Eylül 2008, 06:01
Arkadaşlar motor bu tabii arıza yapacak BMW bile yapmıyormu hemde çok yapıyor ben çok uğraştım mesela BMW ile... Üstelik kronik sorunları da var ve öyle bindebir fabrika üretim hatası bir numunenin sizi bulması gibi de değil yani hepsinde var olan kroniklerden bahsediyorum BMW de ama birde binip gittinizmi üzerine ne kronik kalır aklınızda ne bişey çünkü motorötesi gider namussuz isviçre saati gibi çalışır desem yeridir Honda ya gelelim Bir boxer BMW ruhunu onun sürüş mükemmelliğini ve hazzını Honda dan alamazsınız ama kesin olarakta şunu söyleyebilirimki Honda BMW den daha sorunsuzdur ve en az onun kadar uzun ömürlü ve sağlamdır. Arkadaş Honda da sorun yaşamış ve tabiiki haklı ama onunki bir Honda geneli değil tamamen şansızlık çünkü 20 honda daha alsa arıza çıkmayacağı ihtimali en az yüzde 99 olacaktı. Türkiyede olmayan parçalar 1 ayda geliyor bu doğru ama Türkiye Suzuki Yamaha ve Kawa nında rafta spesyal olarak sadece farları stopları ve birkaç basit parçasını bulursunuz diğer herşeyi için 1 ay beklersiniz bu rafta hazır bulunma oranı ise Honda da en azından motorun tamamının % 60 ıdır ki bu diğerleri adına hatırı sayılır farktır. Diğer taraftan Başlıkta honda hayat gerçekten ondamı ? denmiş eğer gerçekten onda olmasaydı bu laf her nasıl olmuşsa slogan olmuş olmazdı derim.

Bir dip not düşelim isterseniz

1978 de Türkiyeye gelen ilk japon motoru Honda dır ve Honda CB125 olarak gelmiştir ve bugünün CBR125 i benzeri bir motordur tabii o zamanlar racing falan yoktu Türkiyede Japon olarak 250cc motor bile yoktu sadece ingiliz alman ve harleyler vardı büyük motor olarak ve Birde Hondanın GL1000 adında muhteşem bir goldwing i vardı ve ilk modeli 1975 üretimliydi 4 silindir boxer ve su soğutmalı bir motordu sanırım 1984 yılında ben çocuktum ve iki arkadaş karar verip tüm paralarımızı toplayıp 1976 model bir tane satın almaya karar vermiştik adam garajda çalıştırıp boşta gaza biraz dokunduğunda tok egzost sesinden damdaki atermit bile düşüp kafamıza inmişti O zamanlar Türkiyedeki Tek japon Hondaydı ve ne Kawanın ne suzuki ve yamahanın 1975 yılında 1000 lik motor üretimi bırakın Türkiye yi Dünyada bile yoktu sadece kawanın 1977 üretimli Z1000 motoru vardı oda hava soğutmalıydı BMW nin en büyük motoru da 1000 likti modeli de R100RS ti ve hava soğutmalıydı yağ soğutması bile yoktu şimdi hatırlarımda o zamanlar Japonlar için GL1000 gibi bir makineye rağmen hep tel maşa denir ikinci sınıf görülürdü doğrusu bizde öyle düşünürdük. Şimdi siz dilerseniz internetten aratın 1976 model Honda GL 1000 diyin ve BMW 1976 R100RS diyin her ikisininde resimlerine iyi bakın motor teknik özelliklerini bulabilirseniz inceleyin aradaki güç farkına dizayn farkına dikkat edin 1976 da O zaman tel maşa denen dayanmaz denen Hondanın bugünkü resimlerine bakın O zamanlar dünyanın en sağlamı olarak bilinen BMW R100RS lerinin bugünkü hallerine bakın Honda nın Neden hayat onda sloganını hak ettiğini anlarsınız. Bugünkü yamaha ybr ve suzuki 125 tek silindirler de hep o 1977 üretimli Honda motorudur onlarıda yanyana koyun tıpkısının aynısıdır silindir kapağına kadar birebir kopyasıdır hepsi Yıllarca Hondayı taklit etmiştir ne kawada ne suzukide ne yamahada bırakın Goldwing i bir Pan European ayarında motor bulamazsınız bu bile bir referanstır.

http://www.davidst.com/motorcycle_reviews/big/1976_gl1000.jpg

Resimdeki motor 2006 değil 1976 model 32 yaşında tel maşa bir Honda dır. BMW ye :rendeer: ne tel maşalar gördük biz sadece hayat değil gönlümüzde onda :)

sbuyukkilic
11 Eylül 2008, 09:34
Şimdi bütün bunları yapan Honda kac tane deauvill satmış oldugu Türkıye için Stoğunda belirli seviyede parca tutamıyorsa o zaman diğerleriyel bir fark göremiyorum. Ben farklı zannederdim.

Demek trabzondan birisindede debriaj balatası lazım olsa. Bekle 1 ay.

Zaten motor olsun sahibinden coma koyup satacağım.
Tabi tüm bu başınma gelenleride not düşerek.:farao:

Hepimizin beklediği veya benim hayalımdeki honda ortaya cıkmaya başladı.
Tabi bir tanıdığı devreye soktuk:cherry: 11.09.2008 saat 11.00
Zaten presedürler işliyor ve son olayan bir parca zaten ucak kargosundaymış.
Ama neden müşteri şikayetleri dönüp müşteriye bilgi vermemiş araştıracaklar.

Parca bu sabah motatele gelecekmiş. Yağlama işleminden sonra yarın takılıp
motor teslim edilecekmiş. Kimse 2 gün motorum yatacak diye kıyamet koparmadı. Hondadan beklenilen ilgi ve alaka ve geri dönüş olmayınca oluyor bunlar. Eğer x bir marka olsa kaderimize razıyız derdik. Nasıl olsa parcayı gec getirmenin bir cezası yok.:pale: Ama Hondayı tercih edenler daha fazlasını hak ediyor diye düşünüyorum. Aırzanın nedeninide araştıracaklarmış:cat: Hondayı hondada görevli kişileri ihmalleri yaralıyorsa
onları araştırmak Hondadaki yetkililerin işleri. 100 sene calışırsın ama 1 senede
seviyeni koruyamassan zarar görürsün. Bakalım Motorumuzu alalımda :)

enolaguy
14 Eylül 2008, 07:03
Şimdi bütün bunları yapan Honda kac tane deauvill satmış oldugu Türkıye için Stoğunda belirli seviyede parca tutamıyorsa o zaman diğerleriyel bir fark göremiyorum. Ben farklı zannederdim.

Demek trabzondan birisindede debriaj balatası lazım olsa. Bekle 1 ay.

Zaten motor olsun sahibinden coma koyup satacağım.
Tabi tüm bu başınma gelenleride not düşerek.:farao:

Hepimizin beklediği veya benim hayalımdeki honda ortaya cıkmaya başladı.
Tabi bir tanıdığı devreye soktuk:cherry: 11.09.2008 saat 11.00
Zaten presedürler işliyor ve son olayan bir parca zaten ucak kargosundaymış.
Ama neden müşteri şikayetleri dönüp müşteriye bilgi vermemiş araştıracaklar.

Parca bu sabah motatele gelecekmiş. Yağlama işleminden sonra yarın takılıp
motor teslim edilecekmiş. Kimse 2 gün motorum yatacak diye kıyamet koparmadı. Hondadan beklenilen ilgi ve alaka ve geri dönüş olmayınca oluyor bunlar. Eğer x bir marka olsa kaderimize razıyız derdik. Nasıl olsa parcayı gec getirmenin bir cezası yok.:pale: Ama Hondayı tercih edenler daha fazlasını hak ediyor diye düşünüyorum. Aırzanın nedeninide araştıracaklarmış:cat: Hondayı hondada görevli kişileri ihmalleri yaralıyorsa
onları araştırmak Hondadaki yetkililerin işleri. 100 sene calışırsın ama 1 senede
seviyeni koruyamassan zarar görürsün. Bakalım Motorumuzu alalımda :)

Bak dün aldın işte motoru hiçte debriyajında sorun yoktu saat gibide sayıyordu pırıl pırılda yapmışlardı sen bindiğinde bile hala motoru siliyorlardı bu kadar şikayet etmemelisin :)

hondaRED
14 Eylül 2008, 16:09
arkadaşlar honda ile mondial falan karşılıştırılıyor bunlar aynımı değil kaç tane honda var türkiyede kaç tane mondial hondanın ayda sattığı yedek parçayı mondial senede satamıyodur belkide böyle arada küçük aksaklıkların yaşanması çok hayret verici bişey değil sizinde dediğiniz gibi ilk defa olmuş bi olay bir daha olmaması temennisiyle

sbuyukkilic
14 Eylül 2008, 19:00
Merkezden ve servisten aradılar. Cumartesi Motoru aldım. Şu anda problem cözüldü gibi gözüküyor. Ama sıfır makınada olunca acaba tekrarlarmı diye ufak bir korkum var. Honda cözümü muhakkak bulur. Ancak müsteri hızmetleri biraz daha olayların üzerine girmeli ve olayın acılıyetine göre cözüm üretmeli.
Sıfır makanada arıza yaşayan bir müşteriye 3 haftada parcan gelir dememeli.
Ufak detaylar var bakalım onlarla ilgili müsteri hizmetlerine yaptıgım bildiriler havadamı kalacak , yoksa cevap gelecekmi.Ama şu anda sorun çözüldü.
Arızanın tekarlamaması dileğiyle teşekkürler.


Bak dün aldın işte motoru hiçte debriyajında sorun yoktu saat gibide sayıyordu pırıl pırılda yapmışlardı sen bindiğinde bile hala motoru siliyorlardı bu kadar şikayet etmemelisin :)

Yanlız herhalde ben öyle zannaetim ama bazen yaptı gibi geldi.
Bazen özellikle denedim yapmadı. Bıraz kullanayımda 1000 bakıma kadar.:wiinkk:
Bu seferde sis lambası calışmıyor. Acma düğmesi içeri kactı. :cherry:
Var bi kısmetsizlik ama.:pale: Orijinal Honda aksesuarı.
Pazartesi servise soracağım askesuarları satıp takan servismi yapar yoksa bütün servislermi.
Güzel motor gösterişli motor. Kullanıcılar fazlalaşsa bundan etkilenen ve motor alanda eminimki cok artacaktır. Bu kadar yakın oldugumuza göre meraba deseydiniz:cherry:
Madem Konu acıldı. Babam 50 lık 100 luk 150 lık Honda aktıvaları yalovada senelerce PROBLEMSİZ kullandı . HONDA Hrv kullandım. Hondayı sevmesem
güvenmesem Motora o kadar para verip X bir markadan deauvill alıp binmezdim. Hondayı anlatmaya gerek yok. Arkadaşla birlikte bende de aynı sıkıntının olması Eyvah K7 Burgman dedirtti ve panık başladı.

Yanlız 35-40 derece sıcaklık olan bir ülkede, motor ve su soğutma ısısıyla birlikte yüzlerce dereceye cıkan ısı yağı suya cevirir. Onun için 15/50 castrol
veya motul yağları bu ısının aldıntan daha performanslı kalkacaktır.
Yoksa 20 km de motorun ısınmasıyla başlayan arıza ya kullanıcının katkısı
ne derecedir bilemiyorum:wiinkk: Arkadaşım da mı hatalı.:wiinkk:
Saygılar.

enolaguy
15 Eylül 2008, 04:32
10W 40- 15W 50 den incedir ama bana kalırsa Türkiye şartları her ne kadar sıcakta olsa su soğutmalı ve yüksek devirli bir motora(yüksek devirli çünkü kıyas alınan otomobillerdir) üst sınırı 50 ( çalışma sıcaklığına erişildiğinde yağın aldığı değer ) olan bir yağ bence kalın gelebilir... Eğer motor dragstar olup hava soğutmalı olsaydı onun cidarları deauville den sıcak olacağı için aşırı ısıyı dengelemek için üst sınırı 50 olan bir yağ daha uygun olabilir derdim ama bunu deauville için diyemiyeceğim bana 10w 40 daha mantıklı geliyor.
Yağın suya çevrilmesi durumu için şunu söyleyebilirim motor sıcakken yağ su gibi olmasada ona yakındır çünkü yağlama için zaten öyle olmak zorundadır sıcak motordan aldığımız bir yağ ise boza gibi yada soğukta kartere koyduğumuz vizkozitede olan bir yağ gibi davranıyorsa zaten asıl o yağ bozuk demektir :) Kısacası sözün özü yarı sentetik 10w 40 su soğutmalı bir motor için iyidir diğer taraftan 12 13 bin devir çeviren racing motorlar için daha spesifik yağlar kullanılabilir ama deauville gibi bir motor için bunun hiç anlamı ve en küçük faydası dahi yoktur :)

Motul türü pahalı yağlar ise köpürme oranı aşırı iyileştirilmiş olan full sentetik yağlardır ( yağda köpürme genellikle çok yüksek devirlerde oluşan ve istenmeyen bir durumdur) bu tür yağlar genellikle aşırı ısıya örneğin bir racing motorun yüksek devirlerde sıkıştırıldığında oluşan yüksek cidar ısısına karşı yağı yanarak zarf özelliğini kaybetmesi sonucu silindir cidarını kazıklayarak çizmesine yada yağın yüksek piston hızından dolayı zarf özelliğini yitirmesine ve silindiri çizmesine karşı dayanıklı yağlardır. Ama Deauville in motoru o derece yüksek devirlere çıkamayacağından 10W 40 yağın ne köpürmesi ne yanması ne de zarf özelliğini yitirmesi imkansız olduğundan motul un deauville e faydası sıfırdır rahatlıkla denebilir yani sana ha motul ha mobil 10w 40 fark etmez :)

sbuyukkilic
15 Eylül 2008, 08:44
10W 40- 15W 50 den incedir ama bana kalırsa Türkiye şartları her ne kadar sıcakta olsa su soğutmalı ve yüksek devirli bir motora(yüksek devirli çünkü kıyas alınan otomobillerdir) üst sınırı 50 ( çalışma sıcaklığına erişildiğinde yağın aldığı değer ) olan bir yağ bence kalın gelebilir... Eğer motor dragstar olup hava soğutmalı olsaydı onun cidarları deauville den sıcak olacağı için aşırı ısıyı dengelemek için üst sınırı 50 olan bir yağ daha uygun olabilir derdim ama bunu deauville için diyemiyeceğim bana 10w 40 daha mantıklı geliyor.
Yağın suya çevrilmesi durumu için şunu söyleyebilirim motor sıcakken yağ su gibi olmasada ona yakındır çünkü yağlama için zaten öyle olmak zorundadır sıcak motordan aldığımız bir yağ ise boza gibi yada soğukta kartere koyduğumuz vizkozitede olan bir yağ gibi davranıyorsa zaten asıl o yağ bozuk demektir :) Kısacası sözün özü yarı sentetik 10w 40 su soğutmalı bir motor için iyidir diğer taraftan 12 13 bin devir çeviren racing motorlar için daha spesifik yağlar kullanılabilir ama deauville gibi bir motor için bunun hiç anlamı ve en küçük faydası dahi yoktur :)

Motul türü pahalı yağlar ise köpürme oranı aşırı iyileştirilmiş olan full sentetik yağlardır ( yağda köpürme genellikle çok yüksek devirlerde oluşan ve istenmeyen bir durumdur) bu tür yağlar genellikle aşırı ısıya örneğin bir racing motorun yüksek devirlerde sıkıştırıldığında oluşan yüksek cidar ısısına karşı yağı yanarak zarf özelliğini kaybetmesi sonucu silindir cidarını kazıklayarak çizmesine yada yağın yüksek piston hızından dolayı zarf özelliğini yitirmesine ve silindiri çizmesine karşı dayanıklı yağlardır. Ama Deauville in motoru o derece yüksek devirlere çıkamayacağından 10W 40 yağın ne köpürmesi ne yanması ne de zarf özelliğini yitirmesi imkansız olduğundan motul un deauville e faydası sıfırdır rahatlıkla denebilir yani sana ha motul ha mobil 10w 40 fark etmez :)


15 Gün önce Aynı Motor sahibi Cüneyt beyle Güngör motorda servisteyken ve onun Motoru hakkında konuşurken Hondadan yetkili Şener Bey de tesedüfü ordaydı.
Meydana gelen benimle aynı durumdan dolayı Bir dahaki bakım ve yağ değişiminde servise hada kalın ve bu duruma uygun bir yağ koyun demişti. Demin bu konuyu telefonda konuşurken Cüneyt bey hatırlattı. Daha kalın derken ne demişti hangiorandan bahsetmişti şu an hatırlayamadık. İşimiz olan bir konu olmadıgından tabiki bazen hem duyduklarımız hemde Şener beyin bu şekilde söylemesi kafaları karıştırdı. İlk yag değişiminde ve Diğer Motorda kafamızdaki acabayı atmak acısından 10/40 dışında deauville hangi marka ve ne kalınlıkta yağ koyulabilir. Nasıl olsa garantıden değişmeyecek olan yağ parası müsteriden alınacağı için parasal acıdan sorun olmayacaktır.

Acıklamalarınız için teşekkür ederim.
Motorsiklet dünyasında servisler dışında motosıklet kullanan arkadaşlarında birbirini bu şekilde bilgilendirilmesi hoş. :rendeer:

&BAHADIR&
23 Ocak 2009, 02:55
Arkadaşlar motorunuzun markası ne olursa olsun arıza verebilir bunlar mekanik araçlardır.Sonuçta hiç bir şey kusursuz değil.

Gültekin
02 Ağustos 2009, 16:08
(Başlığa istinaden) Onda onda... :P

Honda, 440 bin aracını kontrolden geçirecek

Japon otomotiv şirketi Honda, bazı ''Accord'' ve ''Honda'' modelleri dahil, ölüme sebebiyet verme potansiyeli bulunan hava yastığı kusuru yüzünden 440 bin aracı kontrolden geçirecek.

Japonya'nın ikinci büyük otomotiv şirketi Honda, çok satan bazı sedan araçlardaki haya yastığı şişiricisinin, çok fazla hava basıncı yüzünden kopabileceğini ve hava yastığından fırlayan metal parçaların araçtakilere zarar verebileceğini açıkladı.

Honda sözcüsü Sage Marie, bu sorun yüzünden biri ölümle ve bazıları yaralanmalarla sonuçlanan vakalar meydana geldiğini söyledi.

Honda'nın, 2001 ve 2002 model Accord ile 2001 Civic ve 2002-2003 model Acura TL sedanları toplayacağı, araçlardaki kusurlu hava yastığının sürücü hava yastığı olduğu belirtildi.

Şirket, bu modellerin sahiplerinin, araçlarının kontrolden geçirilecekler arasında olup olmadığını belirlemek için Honda'nın ''www.owners.honda.com/recalls'' internet sitesinden öğrenebileceklerini kaydetti.

Honda, daha önce geçen yıl Kasım ayında, bazı 2001 model Accord ve Civic araçları hava yastığı kusuru yüzünden kontrolden geçireceğini açıklamıştı.

aa
02 Ağustos 2009, Pazar

http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=876068&title=honda-440-bin-aracini-kontrolden-gecirecek

RoLa
02 Ağustos 2009, 16:41
hondaya fazla güvenmeyin ortada bıraktığı çok kişi war

CallofJuarez
02 Ağustos 2009, 16:48
Hondayı karalama kampanyası başlamış.Yapmayın arkadaşlar.Hondanın ne kötülüğünü gördünüz.Şu hava soğutmalı cbf150'mi 1 sene kullandım.Bir kere yolda bırakmadı.CBF150 ile günde 1.000 km yapan var.Bu kadar yola hangi motor dayanır.Hangi honda arıza yapmış.Şöyle bir geniş açıyla bakarsak yüzde kaç arıza yapıyo.Binde bir desek yeri var.Yok cbf150'nin ampulu patlıyomuş.Bunlar sorun mu yaw.Alırım yanıma yedek ampul patlayınca değiştiririm.Yeterki beni yolda bırakmasın.

matrixkamil
02 Ağustos 2009, 17:05
2008 1000RR ı unuttunuz herhalde hani şu yag yakan :cat: