Fatih
28 Temmuz 2007, 11:19
2.5 ay evvel aldığım Kanuni Storm motosikletimin 300 km de egzozu patladı ve garantiden değişti. Şuan 3300 km de ve egzozun perçinleri attı, servise gidip yazdırdım tekrar garantiden değişcek.. Acaba tekrar egzoz patlar ise bildiğim kadarı ile aynı sebepten 3 kez arıza veren ürünler "kusurlu mal" oluyor ve yenisi ile değiştirilmesi gerekiyor. Acaba motosikletimi değiştirme hakkım olur mu?
Böyle giderse ya yakacam ya değiştirtcem de :)
miter
28 Temmuz 2007, 11:31
Evet bir ürün garanti kapsamında aynı yerden 3 kez arıza yaparsa bunu üreten veya getiren firma değiştirmek zorundadır.Bu mal ayıplı mal sayılır..Gerçi firmalar bunu değiştirmemek için çok zorlarlar ama hakkınızdır.Asla pes etmeyin...Dilerim kazasız belasız kullanırsın ve bir arıza daha yaşamazsın.
Fatih
28 Temmuz 2007, 11:43
En kötü ihtimal mahkemeye vermekle tehdit ederim
Onlar zaten bu olayın farkındadır
Zorluk cıkarcağını zannetmem.
Acaba 2 kez egzozun değiştiğini anlarlarsa bir daha bozulmasın diye yoshi egzoz yollamasınlar :queen:
KALDERA
28 Temmuz 2007, 12:27
başlığın biraz hatalı gibi.
garanti koşullarının çin malları ile farklı bir işlevselliği yoktur.
beyaz eşyada yada elektronikte neyse motordada aynıdır..
bakın haklarımız ilgili yasa ile nasıl korunmuş...belki sizlere bir ışık tutabilir..
Yargıtay Ayıplı Malların, Satıcıya İadesi Hakkında Ne Diyor?
4077 s. Tüketicin Korunması Hakkında Kanun'un "Ayıplı Mal ve Hizmetler" başlığını taşıyan 4. maddesinde: Ambalajında, etiketinde tanıtma ve kullanma klavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen veya standardında tespit edilen nitelik veya niceliğe aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomi eksiklikler içeren mal veya hizmetler, "ayıplı mal veya hizmet" olarak kabul edilmiştir.
Satılan malın ayıplı olduğunun anlaşılması üzerine tüketici, malı teslim aldığı tarihten itibaren 15 gün içerisinde bu malı satıcıya geri vererek;
a. değiştirilmesi,
b. ödediği bedelin iade edilmesi,
c. ayıbın neden olduğu değer kaybının, malın bedelinden indirilmesi,
d. ücretsiz olarak tamir edilmesi,
konusundaki seçimlik haklarından birini talep edebilir. Satılan maldaki ayıbın "gizli ayıp" niteliğinde olması durumunda tüketici 15 günlük süre ile bağlı değildir. Tüketici bu taleplerden herhangi birisini tercihte yine serbesttir. Satıcı, tüketicinin seçtiği talebi yerine getirmekle yükümlüdür.
Yargıtay 13. Hukuk Dairesi 9.11.1998 tarihinde verdiği kararında (1999/6654 E. 1998/8835 K. ) yukarıda belirtilen seçimlik haklardan birini tercih ederek, satıcıya bildiren tüketicinin sonradan bundan dönerek diğer seçimlik haklarından birini kullanamayacağını belirtmektedir. Ancak aynı yasanın 13. maddesinde "garanti belgeli mallar" bakımından tercih hakkını ilk olarak onarım yönünde kullanan tüketici bakımından sonradan malın yenisi ile değiştirilmesini talep hakkını tercih edebilme imkanı getirilmiştir. Buna göre ilgili madde ve tebliğ hükümlerine göre satıcı, malın garanti süresi içerisinde malın gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması durumunda, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında ücret talep etmeksizin malın onarımı için, kendisine teslim edildiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde tamir ile yükümlüdür. Satıcı, bu yükümlülüğünü gereği gibi yerine getirmez veya tamir süresini uzatırsa veya onarım yapılmakla birlikte aynı arızanın ikiden fazla, farklı türden arızaların dörtten fazla ortaya çıkması ve malı kullanamamanın süreklilik kazanması veya malın onarımının mümkün olmadığının tespit edilmesi durumunda, tüketici başlangıçta onarım hakkını kullanmış olsa bile yenisi ile değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir.
Tüketicinin yukarıda belirtilen haklarından birini veya 13. maddeden kaynaklanan yenisi ile değiştirilmesi hakkını kullanabilmesi, satın aldığı malın iade edilmesi ön koşuluna bağlanmamıştır. Söz konusu 15 günlük süre sadece ayıp ihbarı bakımından getirilmiştir.
________________________________________
Bu arada ampul olsun ıvır olsun zıvır olsun her şey 2 yıl garantili garantiye girmeyen hiçbir yer yok eğer kullanıcı hatası değilse ve motoru başka bi tamirciye kurcalatmadıysanız. Örneğin asyalarda alarm taktırmak garanti dışı bir sebepmiş
1. kural 30 gün içinde satıcıya malın ayıp durumunu yazılı yada sözlü olarak bildirmek zorundasınız tavsiyem iadeli taahütlü posta çekin mail olmaz.. ayrıca bayiye çekeceksiniz
yasada ayıplı mal: bir ürün aynı arızayı 2 den fazla farklı arızaları 4 den fazla yapıyorsa o mal ayıplıdır
motorunuz inneden ipliğe 2 yıl garantilidir ampul de dahil ...
servise gittiğiniz zaman en küçük bişey için tutanak tutturun servis tutanağı kendisi ile firma arasında tutuyor bitane a4 kağıdına yaptırdığınız tamiratı yazın altına imza atıp kaşe bassın. ve motoru kesinlikle başkasına yaptırmayın
2. 30 gün içinde bildirdiğiniz zaman 4 tane seçimlik hakkınız var
a- değişmesi talebinde bulunabilirsiniz
b- iadesi talebinde bulunabilirsiniz
c- tamir hakkını kullanabilirsiniz
d- tamir ücretini yada ayıplı olma oranı kadar malın bedelinden düşttürebilirsiniz
bunlardan işinize geleni seçin eğer örneğin motoru değiştirmezlerse kaymakamlıklarda yada valiliklerde olan tüketici heyetine malın garanti belgesi ve faturalarıyla (fotokopileri) ayırca servisin olduğuna dair yeri de başvuruda fotokopi çektirin yani kitapcıkta ) birlikte başvurun oradan alacağınız dilekceye ayıp hallerini yazın heyet onlardan savunma alacaktır . mahkemelik bile olsanız heyetin verdiği karar bağlayıcıdır
büyük şehirlerde özellikler kurulmuşu olan tüketici mahkemeleri vardır buralara direk gidip bavşurabilirsiniz
bu iş için yapacağınız tek masraf fotokopi parası 50- 100 bin ... geri kalan tüm masrafları harç pul ıvır zıvır hepsi sanayi bakanlığına ait yani siz hiç bir masraf etmiyosunuz
hakkınızı savununun çekinmeyin masrafınızda yok ayrıca avukat tutmanızada gerek yok
eğer iade almak isterlerse sizin yapmış olduğunuz tüm plaka masraflarıyla dahil iade etmek zorundalar. Kullanma parası vs düşülmez çünki siz malı ayıbından dolayı iade ediyorsunuz. Birde malın iadesi ile ilgili size kurulması muhtemel olan tuzaklar var ki bu tuzaklara çok dikkat edin
SATICININ MUHTEMEL TUZAKLARI : malın iadesini istediyseniz ve iade ettiyseniz malı sizden alıp sanayi bakanlığına göndereceklerdir Siz malı teslim edersiniz adamlar motoru yapar yaptırır ondan sonra gönderir sanayi bakanlığına mal sanayi bakanlığında incelenir bozukluğu varmı yokmu tespit edilir eğer sanayi bakanlığı motorda bir sorun bulamaz ise mal size geri gönderilir ve size iadeden ödedikleri para geri istenir ve ayrıca bu konuyla ilgili masraflarda.
TUZAK TAN KURTULMANIN YOLU :
MOTORU bayiye yada artık her neresi olursa olsun ama servis ama başka biyere teslim etmeden önce mahkeme açıp bilir kişiye problemlerle ilgili tutunak tutturun veya bir paket yaptırıp paketi de notere mühürletin . yani sanayi bakanlığına gitmeden önce motor açılmasın ve yaptırılmasın
MALI VADELİ ALAN ARKADAŞLAR İÇİN
Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.
Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.
________________________________________
Bu bilgiler ışığında YAZACAĞINIZ İADELİ TAAHÜTLÜ MEKTUBA
Borçlar Kanunu 205/2". maddeye göre; satıcı, alıcının mal için yaptığı masrafları ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları da kusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
İbaresi gereğince ;
Benim talebim;
(PEŞİN ALDIYSANIZ )
ÜRÜNÜ SATIN ALMIŞ OLDUĞUM FİYAT OLAN .......... YTL + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFI, NAKDEN TARAFIMA ÖDMENİZ..
YADA
ÖDEDİĞİM TAKSİTLERİ NAKDEN TARAFIMA İADE EDİP KALAN TAKSİTLERİ İPTAL EDİP. + PLAKANIN TRAFİKTEN SİLİNMESİ İÇİN GİDECEK MASRAFLARI KARŞILAMANIZDIR.
onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...
HA BİRDE İADE DURUMUNDA PLAKAYI TRAFİKTEN SİLDİRMELİSİNİZ YOKSA VERGİLERİNİ ÖDER DURURSUNUZ TABİ BUNADA PARA GİDİYOR BUNA 70 PAPEL CİVARI GİDİYOR BUNLARIN HEPSİNİ ONLAR ÇEKECEK
Parayı kredi kartıyla ödemiş olmanız ne kadar para ödemiş olduğunuz konusunda bir ispat olacağından sizin işinize yarayacak bir durum.Önemli olan sözleşmede belirlenen ve gerçekte ödediğiniz miktardır.Firma aldığı parayı bankaya geri ödeyecek,bankada size tekrar ödeme yapacaktır.
Öncelikle firmaya kanuni olan haklarınızı ve garanti belgesindeki garanti sözleşmesi hükümlerine göre onlarla anlaşma yoluna gidin,eğer kabul etmezlerse mahkemeye başvuracağınızı söyleyin.
siz tamire götürdüğünüz zaman size nerelerde sorun olduunu yapılıp yapılmadığını yazan ve bunların masrafını ve masrafın garantiden karşılandığını vs ler yazan bi rapor mutlaka alın elinize yani yaptırdığınız her türlü tamire tutanak tutturun...
Sizin aldığınız firma bayii mi?Siz ithalatçı firmaya değil BAYİİYE dava açacaksınız.Siz onların dediğine bakmayın yani ithalatcı firmaya açacaksın filan derlerse .ayrıca da Sakın sanayiye götürmeleri için de vermeyin tuzağa düşmeyin
Yine ayrca
Tüketici Hakem Heyetinin Kararını bekleyin.Bu heyet zaten bilirkişi incelemesi de yaptıracaktır.Ancak aracınızın değeri Hakem Heyetinin vereceği kararın bağlayıcı olduğu sınırın üzerinde olduğu için satıcı bu karara itiraz edebilir.Eğer itiraz ederse sizi bulunduğunuz yerde Tüketici Mahkemesine, yoksa Asliye Hukuk Mahkemsine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla dava açarak Hakem Heyetinin verdiği kararıda delil olarak sunabilirsiniz...Bu ara Tüketici Mahkemesine açacağınız davanın da harç masarafından muaf olunğunu bilmenizde fayda var
Ayrıca bakın şu linkte bi otomobili bile değiştirmişler bunlar yargıtay kararı http://www.ada.net.tr/hukuk/yargitay2.htm Bu linkteki 15 günlük süre sizi korkutmasın,orada da bahsedildiği gibi bu süre gizli olmayan yani mal teslim alındığında ilk bakışta yada ilk kullanımda farkedilebilecek olan ayıplar için sözkonusudur.
ALINTIDIR....