PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprilia ETV MILLE 1000 Caponord Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : [1] 2 3 4 5

Prometheus
22 Temmuz 2007, 00:33
http://img156.imageshack.us/img156/6825/111vn4.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/9222/222or7.jpg

O kadar BMW başlığından sonra bunu açmasam ayıp olurdu :cherry:

Son model Caponord'un özellikleri
http://i55.photobucket.com/albums/g142/b_bullseye/capo.jpg

Motor Hacmi: 998cc
Max Güç: 98 bg @ 8250 d/d
Max. Tork: 97 Nm @ 6250 d/d
Şanzuman: 6 vites
Aktarım: Zincirli
Sele Yüksekliği: 820mm
Yakıt Deposu: 25lt
Frenler: Ön çift disk, ABS, arka tek disk
Ağırlık: 225kg

Caponord 2 model olarak çıkıyor. Aynen BMW'nin 1200GS ve 1200GS Adventure olarak araziye daha yatkın olanına Adventure dediği modele, Aprilia ise Caponord Raid demektedir. Raid modeli tek renktir rengi ise şudur:

http://www.aprilia.lt/img/modeliai/enduro/caponordrallyraid/foto_mod_pg_48_1059131580.jpg

http://www.maxmoto.co.uk/images/Aprilia%20Caponord%20Raid.gif


Benim sahibi olduğum normal Caponord ise farklı renklerde görülebilir. Özellikle dikkat etmeniz gereken şey 2004 ve sonrası modellerinde (ki bu modellerde ABS standart) ön sinyallar kafa grenajından ayrı şekildedir.

Aşağıdaki fotoğraftaki 2004 öncesi bir Caponord (ön sinyaller kafa grenajına bitişik):

http://www.tailofthedragon.com/aprilia/caponord.jpg

Şu ise 2004 sonrası:

http://www.motorbike-search-engine.co.uk/2006_Bikes/capo.jpg

Aşağıdaki link'ten 360 derece görünüm, resmi fotoğraflar ve diğer bilgilere ulaşabilirsiniz


http://www.aprilia.com/modelli/adventure/modello.asp?id=79

http://www.aprilia.com/upload/modelli/adventure/p00271_0079.jpg

http://www.aprilia.com/upload/modelli/adventure/p00268_0079.jpg

http://www.aprilia.com/upload/modelli/adventure/p00270_0079.jpg

tubis
22 Temmuz 2007, 00:35
Çok çok yakışıklı motor :cherry:

R3N
22 Temmuz 2007, 00:38
hımmm güzel bir motora benziyor :P , biraz iri galiba :P , benim gibi ufak tefekler üzerinde cüce izlenimi verebilir :)

motorlu avukat
22 Temmuz 2007, 00:42
Siyah renkli olan büyüleyici güzellikte görünüyor .

just_life
22 Temmuz 2007, 01:05
topiiinn hayırlı olsun onur.. güzel motormuş bu aprillia :D

Prometheus
22 Temmuz 2007, 01:09
topiiinn hayırlı olsun onur.. güzel motormuş bu aprillia :D

hehe sağol dostum :mrgreen:

valienthyri
28 Temmuz 2007, 18:04
Merhaba Arkadaşlar Motorumu Alali Yaklaşik 15 Gün Oldu Aprilla Capanord 2002 .önceki Motorum 650 Cc Ve Yağ Soğutmaliydi. şu Anda çok Memnunum Bu Motorumdan Umarim Böyle Devam Eder. Bu Motor Hakkinda Bana Tavsiyesi Olan Arkadaşlar Olursa Sevinirim şimdiden çok Teşekkür Ederim.

Tutkun
09 Ağustos 2007, 02:26
Merhaba arkadaş, motorun hayırlı olsun. Motor hakkında bilgi sahibi değilim ama görüntü olarak süper bir motor. Belki de dünyanın en yakışıklı motorudur. Bugünlerde ben de büyük bir motor almayı düşünüyorum ve şimdilik seçimim Afrika Twin den yana. Capo da harika bir motor ama africa gibi tam enduro olmadığı için tercih dışı bıraktım. Sizin görüşleriniz nasıl yani ilk izlenimleriniz nelerdir.

Tutkun
09 Ağustos 2007, 02:32
Çok baba bir motor gerçekten de. Hereşeyiyle mükemmel bir motor. Africa dan vaz mı geçecez yoksa nedir. Şu enduro modeli olan Raid Türkiye'de bulunur mu acaba. Fiyatı nerelerdedir. bilenvarsa yardım lütfen.

bende_emre
09 Ağustos 2007, 03:23
paylaşım için teşekkürler :) siyahıda benım hoşuma gitti :)

ylmzzz
09 Ağustos 2007, 03:45
Maşallah maşallah. Doğru yolu en sonunda buldun herkes mutlu:cherry: Gerçi yolu biraz uzattın ya neyse :)

valienthyri
09 Ağustos 2007, 15:35
tutkun öcelikle senin de dediğin gibi görünüş olarak gerçektende çok heyecen verici olduğu gibi kullanım performans olarakta aynen öyle şu istanbul dışınada veya uzun yolda çıkma fırsatı bulmadım ama heyacanla bana yaşatacağı zevki şimdiden görür gibiyim. ben senin gibi enduru motor tutkunuyum ama önceki motorlarımdam sonra capo da karar kıldım sanırım yanlış yapmadığımı düşünüyorum yedek parça konusuna gelince şu ana kadar ben bir sorun yaşamadım africa twin de gerçektende çok güzel motor umarım senin içinde hayırlısı olur sağlıklı sürüşler

Prometheus
09 Ağustos 2007, 20:38
Çok baba bir motor gerçekten de. Hereşeyiyle mükemmel bir motor. Africa dan vaz mı geçecez yoksa nedir. Şu enduro modeli olan Raid Türkiye'de bulunur mu acaba. Fiyatı nerelerdedir. bilenvarsa yardım lütfen.

Raid ile Capo arasında ciddi farklar yok. Bu sene Motomax'ın anlaşması yüzünden gelmedi Türkiye'ye. Seneye Ferco Motor getirecek ama :cat:

movistar
09 Ağustos 2007, 21:36
ne rahattır amma bu biliyonmu.. çok güzelmiş.

Tenere600
10 Ağustos 2007, 16:35
Çok baba bir motor gerçekten de. Hereşeyiyle mükemmel bir motor. Africa dan vaz mı geçecez yoksa nedir. Şu enduro modeli olan Raid Türkiye'de bulunur mu acaba. Fiyatı nerelerdedir. bilenvarsa yardım lütfen.

Raid Türkiyede kafi miktarda vardır.Sıfırının üretimi yoktur.Yalnız ikinci el bulunabilir.

Fatih
15 Eylül 2007, 00:24
Bilgiler Endurocu.com (http://www.endurocu.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4102&postdays=0&postorder=asc&start=0#top) dan alıntıdır

http://img183.imageshack.us/img183/3473/img0210lb5.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y207/burcinhan/Resim058.jpg

APRILIA ETV 1000 CAPONORD
DİZAYN
Geniş ön cam ve el korumaların üzerine yerleştirilmiş sinyaller, sürücü ve yolcuyu maksimum derecede rüzgardan koruyor. Motorun orta bölümü (yakıt deposu ve şasi) mükemmel sürüş pozisyonu ve rüzgar koruması sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir. Arka tarafa doğru daralan yapısı, motorun rahat kullanımını ve yeterli miktarda aerodinamik hava akışını sağlar. Diğer spor modellerde de olduğu gibi Caponord da tüm rüzgar tüneli testlerine tabi tutulmuştur. Böylelikle turbulans engellenip, aerodinamik kabiliyeti ile sürücü ve yolcunun korunması arasında mükemmel denge sağlanmıştır.

MOTOR
ETV 1000 Caponord, Aprilia’nın güçlü, 60 derecelik V çift silindirli motoru ile donatılmıştır. Bu motor Caponord’a yüksek beceri ve çok yönlü kullanım imkanı sağlamaktadır. Güçlü ve agresif olan RSV’nin motoru Caponord için özel olarak ayarlanarak rahat kontrol, dengeli güç dağılımı, daha düz tork eğrisi elde edilmiştir. Kısaca, motor daha uzun yollar için rahatlatılmıştır.

-Yatay yerleştirilmiş, 60 derecelik V çift silindirli motor (kısa ve kompakt yapısı şasiye çok uygun bir şekilde yerleşmektedir) , silindir başına 4 sübap ve üstten çift egsantrikli (DOHC) Egsantrik zamanlama sisteminde zincirin yanında dişliler de kullanılmıştır.

-EFI (Elektronik yakıt enjeksiyon sistemi)

-CDI (kapasitif deşarjlı ateşleme) , CDI çift bujili ateşleme sistemi (TSI-Twin Spark Ignition) ile birlikte kullanılarak her silindirdeki ateşlemeyi çift buji ile sağlar. Ateşleme zamanı, yakıt enjeksiyon sitemini de kontrol eden motor yönetim sistemi tarafından kontrol edilmektedir.

-Kuru karter yağlama , kuru karterler ıslak karterlere göre daha sağlam ve kompakt yapı sağlarken, motorun ekstra koşullarda dahi yağsız kalma riskini yok ediyor. Yağlama sisteminde yağ pompasının yanında, ikinci bir pompada yağ dönüş hattına yerleştirilmiştir. Ayrı bir yağ deposu ve yağ soğutucusu motor bloğunun ön kısmına yerleştirilmiştir.

-Sübap zamanlama sisteminde beraber kullanılan zincir ve dişli , motor bloğuna yerleştirilerek silindir kafasının boyutları küçültülmüştür.

Aşağıdaki sadece Aprilia’ya ait patentli uygulamalar Caponord’da kullanılmaktadır:

-AVDC (Anti Vibration Double Countershaft) sistemi. Motor kranklarında çift countershaft kullanılarak vibrasyon engellenmektedir

- PPC ( Pneumatic Power Clutch) destekli hidrolik debriyaj sistemi arka tekerleğin kilitlenmesini engellemektedir.

Aprilia ETV 1000 Caponord’u mükemmel touring makinası yapan özellikler:

-Özel olarak dizayn edilmiş piston ve ateşleme odası, özellikle alt devirlerde ideal kompresyon oranı (10.4:1) oluşturarak daha düz tork eğrisi elde eder.

-Özel kam mili yapısı düşük devirlerde daha fazla tork elde etmeyi sağlar.

-47 mm’lik gaz kelebeği düşük hızlarda da yumuşak güç ve tork geçişi sağlar.

-SAGEM elektronik ateşleme sistemi. CPS ( Crankshaft position sensor) 10 derecelik açılarla krank pozisyonunu tesbit ederek özellikle alt devirlerde motorun daha akışkan güç üretimini sağlar. Jikle artık tarihe karıştı, rölanti artık otomatik olarak kontrol ediliyor. Sagem enjektörler zehirli gaz atımını azaltarak yasal emisyon limitlerini fazlasıyla karşılamaktadır ve Sagem patentli yakış akım sistem kontrolü bulunmaktadır.

-Her bir silindir için diferansiyel enjeksiyon ayarları maksimum yanma sağlamaktadır.

-Yakıt enjeksiyon kontrol ünitesi, gaz kelebeklerinin açılma ve kapanma hareketlerini kontrol eder ve (DIAC- Dynamic Ignition Advance Control Sistemi) enjeksiyon ve ateşleme parametrelerini değiştirerek gücün düzenli olarak üretilmesini sağlar.

-Hassas olarak ayarlanmış emme ve egzos sistemi düşük devirlerde alınabilecek en yüksek tork’u sağlamaktadır.

-Yüksek Güçlü Alternatör bu gerçek touring makinasının elektrik enerjisi ihtiyacını fazlasıyla karşılamanın yanında, far ve 12 Volt’luk aksesuar soketine bağlanmış tüm cihazlara yeterli enerji sağlamaktadır.

Aprilia ETV 1000 Caponord’un motoru krank üzerinde 98 beygir (8,250 r.p.m) ve 6,250 devirde 95 Nm tork üretmektedir.

ŞASİ
ETV 1000 Caponord dünyada alüminyum perimetrik şasiyi kullanan ilk ve tek touring motorudur. Sıkıştırılmış alüminyum alaşımdan yapılan şasinin birleşim yerlerinde alüminyum-magnezyum kaynağı kullanılmıştır. Bu sıradışı şasi sınıfındaki en yüksek stabiliteyi sağlıyor.

Şasi oluşturulurken ağırlık merkezinin mümkün olduğu kadar motorun ağırlık merkezine yakın olması sağlandı. Bunun yanında şasinin bu özel yapısı rahat bir sürüş pozisyonu sağlarken turbulans ve engellemenin yanında bacak ve topuktaki yorulmaları en aza indirmektedir.

Arka çatal da alüminyum magnezyum alaşımdan yapılmıştır .

EGZOS

Egzos sistemi tamamen çelikten üretilmiş çift susturucudan oluşmaktadır. Egzos çıkışlarının yerleşimi ve ebatlarına aerodinamik ve sürüş testleri sonucunda karar verilmiştir.Elde edilen sonuç aşağıdaki teknik ve pratik avantajları sağlamıştır.

-mükemmel denge

-düşük gürültü

-yüksek hızlarda rahatsız etmeyen turbulans

-Kompakt ve dar kuyruk yapısıyla kolay çanta montajı

-Euro 2 emisyon standartlarına uygunluk

SÜSPANSİYON

Süspansiyon olarak yarış endurolarında kullanılan dayanıklı tip sspansiyonların aynısı kullanılmış, fakat tüm sürüş durumları için konfor sağlayacak şekilde kalibre edilmiştir.

-50 mm Marzocchi çatal (175 mm) Yine Aprilia ETV 1000 Caponord , 50 mm’lik çatalın standart olarak kullanıldığı dünyadaki tek çift silindirli yol endurosudur. Bu çatal, en üst seviye performans ve sağlamlığın yanında, bükülmemesi ile de sınıfındaki diğer mtosikletlerden farklılık gösteriyor.

-Sachs arka amortisör yük ve sıçrama ayarlı . APS (Aprilia Progressive System) bağlantısı. Pratik ve kolay ulaşılabilen ayar mekanizması tüm yol, sürüş ve yük koşullarına göre süspansiyon ayarlarının hızlı ve kolay yapılmasını sağlıyor.


SÜRÜŞ POZİSYONU

Son derece düşük sele yüksekliği, sürücünün tüm durumlarda güvenli olarak ayağını yere basmasına imkan tanır. Tüm hızlardaki tam rüzgar koruması Caponord’un bir ayrıcalığıdır. Bu rüzgar koruması, geniş camın yanında el koruması ve özel şekilde dizayn edilmiş şasi ve yakıt tankı ile sağlanmaktadır. Sadece Caponord sürücü ve yolcuya uzun yolculuklarda bu seviyede bir konforu sağlayabilir. Caponord’un Perugia Üniversitesi’nde yapılan rüzgar tüneli testlerinde inanılmaz sonuçlar elde edilmiştir. Caponord’un aerodinamik katsayısı (CX) sürücünün motorunu dik olarak kullandığı hallerde bile iyi olduğunu göstermektedir. Kullanılmadığı durumlarda sökülerek geniş bir taşıma alanı oluşturulur. Kilitlenebilir kapak sayesinde yolcu oturmadığı zaman sele altı bölüm kilitlenebilir.

JANTLAR VE TEKERLEKLER

Aprilia ETV 1000 Caponord’da patenti Aprilia’da olan telli tubeless jantlarla donatılmıştır.

İçi boş teller ve başları ağırlığı düşürürken sağlamlığı arttırmaktadır.


GÖSTERGELER

Gösterge panelinde çift analog göstergenin yanında kolay okunabilir, çok amaçlı dijital gösterge de bulunmaktadır. Bu dijital göstergede saat, ortam sıcaklığı, radyatör suyu sıcaklığı ile beraber kalan yakıt miktarı litre olarak gösterilmektedir.Bu gösterge aynı zamanda motorun servise gitme uyarısını ve enjeksiyon sistemde oluşabilecek hataları göstermektedir.

Kolay okunabilir geniş gösterge paneli, mavi renkle ışıklandırılmıştır ( 3 farklı yoğunluk seviyesinde ayarlanabilir) Bu Aprilia’nın hoş görünen ışıklandırması aynı zamanda göz yorgunluğunu azaltmaktadır.

ELEMANLAR
Aprilia ETV 1000 Caponord’un frenlerinde de olabilecek en üst teknolojiler kullanılmaktadır:

-Brembo Fren Sistemi Freudenberg fren hortumları ( teknik karakteristiği metal örgülü hortumlarla aynı) ön frende 30 mm’lik paslanmaz çelik, çift disk ve çapları 32 ve 30 mm olan çift pistonlu kaliperler kullanılmıştır. Arka frende 270 mm’lik paslanmaz çelik disk ve 34 mm’lik karşılıklı çift piston kaliper bulunmaktadır. Yeni tip fren balataları kullanılmıştır.

-Ayrılabilir dayanıklı sele montaj şasisi

-Farlarda düzgün ışık dağılımını sağlayan kompleks yüzey yapısı. Farlar, sürüşte en kritik nokta olan ön bölgenin ağırlık dağılımını etkilememesi için özel bir plastikten yapılmıştır. Farlar yatayda ve dikeyde rahatlıkla ayarlanarak yük durumuna göre en optimum hale getirilebilir. Işığın derinliği, genişliği ve yoğunluğu 2 tane H4 55W halojen ampul tarafından sağlanmaktadır.

-Pratik 12 Volt’luk güç soketi birçok cihazınızı ve aksesuarınızı kullanmanızı sağlar.

Prometheus
15 Eylül 2007, 00:28
fotoğraftaki motor da Burçin Abi'nin (Tenere600) motoru :cherry:

alp_tunay
15 Eylül 2007, 00:42
fotoğraftaki motor da Burçin Abi'nin (Tenere600) motoru :cherry:

Hemen de tanıdın..Helal.....:P:P:P

Geliyom Ankaraya...1 tur atarız Capoyla......:P:P

SAKİ
15 Eylül 2007, 01:38
İtalyan derim başka'da bişey demem adamlar yapıyorlar helal olsun.

Morchella
27 Ekim 2007, 15:33
Kullanan arkadaşlar benzin tüketimi hakkında bilgi verebilirler mi Capanord'un. Tüketimin biraz fazla olduğunu duydum da. Tabi motorun cüssesi de büyük yakıcak diceksiniz belki ama ne de olsa önemli bence. Şimdiden teşekkürler.

Prometheus
28 Ekim 2007, 02:51
100 km'de 5 lt yakıyor benimki.

alp_tunay
28 Ekim 2007, 02:57
100 km'de 5 lt yakıyor benimki.

Bak gene sallamaya başladı... Yapma olm milleti yanlış yönlendirme.... Aprilia dan reklam parasımı ne alıyon.......:queen::queen:

R3N
28 Ekim 2007, 09:45
80-90 geçilmeden sabit hızla kullanırsa dediği doğru :cherry:

epeydir de foruma girmemişim :)

okantezer
28 Ekim 2007, 10:33
100km sabit sürat 5 ila 5,5 lt doğrudur...

mete_han
28 Ekim 2007, 11:29
Hemen de tanıdın..Helal.....:P:P:P

Geliyom Ankaraya...1 tur atarız Capoyla......:P:P


Bak gene sallamaya başladı... Yapma olm milleti yanlış yönlendirme.... Aprilia dan reklam parasımı ne alıyon.......:queen::queen:

alpcim bak pro senle muyatap olmuyor ama sen maşallah yıkama yağlamaya devam ediyon...şimdi bu yaptığın yalakalık değilmi...40 yaşında adamsın utan biraz kendinden...ağzınıda sil...:farao:

Prometheus
28 Ekim 2007, 12:57
Bak gene sallamaya başladı... Yapma olm milleti yanlış yönlendirme.... Aprilia dan reklam parasımı ne alıyon.......:queen::queen:

Geldin kendin gördün motoru hala konuşuyon yaa :P :cherry:

Prometheus
01 Aralık 2007, 13:37
Başlığımız sahipsiz kalmasın :)

http://www.caponord.eu/caponord2003pic.jpg

http://www.motopalsta.com/images/koeajot/Caponord_kaarteessa.jpg

http://www.moto-station.com/uploads/27_normal.jpg

http://photos.motorcycle-usa.com/IMG_5891A.jpg

http://www.motorcycle-usa.com/photos/wIMG_0166.jpg

http://www.lerepairedesmotards.com/img/fond/aprilia_etv1000caponord_.jpg

http://www.motortravel.info/motorgallery/aprilia/caponord03.jpg

http://img162.imageshack.us/img162/8600/269539611737ni3.jpg

mete_han
01 Aralık 2007, 14:43
Başlığımız sahipsiz kalmasın :)

http://www.caponord.eu/caponord2003pic.jpg]

procum bu fotodaki yuvarlak var ya...hani şu tepede olan...:P


o ne abi...:cherry:

aYe
01 Aralık 2007, 14:53
procum bu fotodaki yuvarlak var ya...hani şu tepede olan...:P


o ne abi...:cherry:

:queen::queen::queen::queen::queen::queen:

mete_han
01 Aralık 2007, 14:57
:queen::queen::queen::queen::queen::queen:


pro bize bir mesaj vermeye çalışıyo ama çözemiyorum...kriptolu yazıyo valla...neye hizmet ediyo bu arkadaş...yoğsam Gökkuşağı ambiansımı...:queen:


pro istifa...böyle moda AYE gibi üye işte daha ne olsun...:queen:


bi semihkante eskik....

Prometheus
01 Aralık 2007, 16:10
procum bu fotodaki yuvarlak var ya...hani şu tepede olan...:P
o ne abi...:cherry:

O "yuvarlak" dediğin şey dünya oluyor. Hani biz endurocular gezmeyi çok severiz ya o bakımdan. Çok gezen mi bilir çok foruma takılan mı misali hani :) Bizim için dünya o, sizin için yuvarlak olabilir tabi; ee olacak o kadar fark :cherry:

tubis
01 Aralık 2007, 16:23
Neden sürekli yuvarlaklara takılıyorsun Mete abi, geçmişten gelen kötü bir anın mı var.. :mrgreen:

Fatih
02 Aralık 2007, 18:36
http://img128.imageshack.us/img128/2052/20015c115c145cbikepics1dx1.jpg

http://img128.imageshack.us/img128/1146/20015c115c145cbikepics1nz4.jpg

platonik askim. ::xs22::

seni uzaktan sevmek
aşkların en güzeli
alıştım hasretine
gel desen gelemem ki
:rendeer:

mete_han
02 Aralık 2007, 21:08
O "yuvarlak" dediğin şey dünya oluyor. Hani biz endurocular gezmeyi çok severiz ya o bakımdan. Çok gezen mi bilir çok foruma takılan mı misali hani :) Bizim için dünya o, sizin için yuvarlak olabilir tabi; ee olacak o kadar fark :cherry:


procan 2.el bir safari motoru aldın 40 yıllık endorucu oldun he ona yanarım...ağır abilerin anlatacakları çok hikayeleri vardır...senin nen var la anlatacak...yani şu an için çakma çömez endurocusun.:P..dur daha Aprılıa yedek parça fiyatlarını bilmiyorsun...onları ezberlede öyle gel... :P


Neden sürekli yuvarlaklara takılıyorsun Mete abi, geçmişten gelen kötü bir anın mı var.. :mrgreen:


tubişim Proya karşı özel bir ilgim var napayım...kimseyi kategorize etmeye gerek yok...:P

tubis
02 Aralık 2007, 21:18
Onur bu lafların altında kalmaz :P

Fatih
02 Aralık 2007, 22:10
Bu laflara karşı söylenecek iki söz vardır.
1. Kimsenin zoruna gitmesin
2. Para = Huzur

Dipnot: Pro nun avukatı değilim :)

mete_han
02 Aralık 2007, 22:35
Bu laflara karşı söylenecek iki söz vardır.
1. Kimsenin zoruna gitmesin
2. Para = Huzur

Dipnot: Pro nun avukatı değilim :)


Valla hocam bzim makinalar traş inan buna...yani işin aslı şudur...


Ya büyük makinan olacak yada olmayacak...bi uzun gezide yoldaki ağaçları saymak yerine kosantre olmayı tercih ederdim bende...Pro en güzelini yaptı....biz takılıyoz ona...yuvasından çıkarmaya çalışıyoz tubişle...keza bu ara uzaklaştı bizden...

erdo2002
02 Aralık 2007, 22:48
http://img128.imageshack.us/img128/2052/20015c115c145cbikepics1dx1.jpg

http://img128.imageshack.us/img128/1146/20015c115c145cbikepics1nz4.jpg

platonik askim. ::xs22::

:rendeer:

bunlar yeni kasası herhalde :silent:Çok güzelmiş.Fakat büyük gözüktü gözüme şehiriçinde çok zor olur bunları kullaması.devamlı şehirdışına çıkanlar için iyi:wiinkk::cat:

Fatih
02 Aralık 2007, 22:49
Abicim adam büyük (http://www.motosiklet.net/forum/gezi-yazilari/38744-25-26-kasim-akcakoca-gezisi.html) oynuyor.
Demiş ki;

Korumalar tam, motorlar 650cc ve üstü olunca; bir de üstüne delilik eklenince sonuç ortada

Korumalar ve delilik konusunda kuşkumuz yokta.. Senin cc lerin kurtarmıyor sanırsam :)
Keske bizimde olsa da gezebilsek şehir şehir :)

mete_han
02 Aralık 2007, 22:58
offf nedyon aklım gidiyo valla ama gezimizide motora göre ayarlıyoruz naparsın...tın tın gidiyoz yolmu bize hakim bizmi yola anlamıyoz...

Prometheus
03 Aralık 2007, 01:20
bunlar yeni kasası herhalde

2003 ve önceki kasa o. Şeytan kulağı sinyalleri var, 2004 ve sonrası kasasını ilk mesajımda belirtmiştim.

Diğer konulara gelirsek, bugüne kadar CBR 125 ve GT250R kullanmıştım toplamda 8000 KM. Her iki motorumda da beni rahat ettirecek motorun enduro olduğunu söyledim. CBR 125 başlangıç için çok güzel bir motordu, birçok kez yere düşmesini engelledim tutarak, çünkü çok hafifti.

Ardından aldığım 250cc olan GT250R ise silindir hacmine göre süper bir aletti. 140-150 civarını rahat yapıyordu. Bu da uzun yol için istenen şeylerin başında geliyor aslında. Sonuçta ben de Aprilia ile son sürat gitmiyorum. GT250R'ın beni tek üzen yanı oturuş pozisyonuydu. O da sevenlerine has yapılmış tabi doğal olarak :)

Motosiklet dünyasında eğer benim gibi vakti kısıtlı biriyseniz, motor hacminiz kadar plan yapabiliyorsunuz ne yazık ki. Ama örneğin Ümmet Abi için zaman sıkıntısı olmadığı için çok uzun yolları 125-150 cc ile yapabiliyor.

Ankara MT'deki birkaç arkadaşımla beraber sırasıyla İstanbul, İzmir ve Antalya planlarımız var. En kısası İstanbul, o da git gel 1000 KM'ye yakın yol demek oluyor. Bu planları yapabilme hayali kurmamızın en büyük etkeni sahip olduğumuz motorlar, silindir hacimleri ve konforlu süratleri.

Sonuç olarak, CBR 125 ile 600 KM'lik Eskişehir (git gel, bir gece konaklamalı) ve yine o civarda tutan bir mesafe ile Bolu-Yedigöller'e gittim (Yedigöller EMOK kampındaki tek 125cc SS benimkiydi). GT250R ile yine İstanbul yolculuğu ve Ankara'nın ortalama git-gel 200 km'lik ilçelerine seyahatlerim oldu. Önemli olan gezmeyi istemek. Motor hacminiz sadece zaman ve uzakları planlama özgürlüğü kazandırıyor.

sky_forever
03 Aralık 2007, 01:38
Şaka gibi alet bunlar 1200 gs tarzı hayalimi oluşturan makinalar heybeti gücü rahatlığı resimlerden anlaşılıyo daha hiç binme fırsatım olmadı ama bigün birinin arkasına binicem ve nasıl gidiyo görücem kısmetse :)

Fatih
03 Aralık 2007, 01:39
Önemli olan gezmeyi istemek. Motor hacminiz sadece zaman ve uzakları planlama özgürlüğü kazandırıyor.

Olay budur
şeyi .oklu scooter ile 3 ayda 5200 km yaptım.
2 saat dinlenme ile zonguldak - istanbul git gel yaptım (900 km)
Yaza daha büyük cc li bişi alcam daha cok gezicem
Sonraki yaz daha da büyük cc li bişi alcam cok daha cok gezicem
Gezicemde gezicem
ohh

Prometheus
03 Aralık 2007, 01:43
Olay budur
şeyi .oklu scooter ile 3 ayda 5200 km yaptım.
2 saat dinlenme ile zonguldak - istanbul git gel yaptım (900 km)
Yaza daha büyük cc li bişi alcam daha cok gezicem
Sonraki yaz daha da büyük cc li bişi alcam cok daha cok gezicem
Gezicemde gezicem
ohh

gezmeyi ve uzun yolları seviyorsan endurodan şaşma :cat:

alp_tunay
03 Aralık 2007, 02:07
gezmeyi ve uzun yolları seviyorsan endurodan şaşma :cat:

Buyur... Len pro....

Gezmeyi ve uzun yol yapmayı istiyorsa ya maxi scooter alıcak ya da touring bir makina...

Herkes dere tepe meraklısı değilki lem.....:cherry::cherry::cherry:

Barış Şuşut
03 Aralık 2007, 04:34
otobanlarında jant kıracak kadar derin çukurlar olan bir ülkede turing makina bence uzun yol için çokta ideal değil .. 600 cc alt limitli endurolar uzun yol için uygun .. tek silindirliler biraz titreşim yapacağı için en az çift silindirli ve cebide az yakacak olan enjeksiyonlu olanlar daha bi öne çıkıyo gibi ..
anaaa tarife bak v-storm :)

Prometheus
03 Aralık 2007, 13:00
V-Strom enduro değil Barış Abi :cherry: Süspansiyondan kaybediyor kendileri. Yeni Transalp'e daha uygun senin tarifin. Ayrıca ne kadar çok silindir o kadar çok dert. Pegaso, F650GS, XT660R gayet güzel makinalardır. Limitleri zorlanmadıkça konforludurlar da. :cat:

efendy_iso
03 Aralık 2007, 13:22
yav bin cc motor nasıl teker yapmaz yaaaa

Prometheus
03 Aralık 2007, 13:35
yav bin cc motor nasıl teker yapmaz yaaaa

Hem ağır olduğu için hem de patinaj yapmadığı için. Güvenlik meselesi yani :)

Fatih
03 Aralık 2007, 19:49
yav bin cc motor nasıl teker yapmaz yaaaa

Tek teker mi dedi biri ?
Buyrun onuda yaptırdık :)

http://img260.imageshack.us/img260/4806/20055c105c205cbikepics4ra3.jpg

Hız olarak sorularınız olursa şurdan bakın.

http://img260.imageshack.us/img260/3879/20055c035c115cbikepics3tx2.jpg

sonradan farkettim,
vites boşda?