Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprilia ETV MILLE 1000 Caponord Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Ra_Messu
09 Mayıs 2012, 02:09
Hey, Capocular duruyor mu?
güzel motormuş..kullananların hepsi çok övüyolar...
shi_bumi
13 Eylül 2012, 22:56
Capo başlığı biraz yavaşlamış ama ben yine de birkaç şey sorayım. Belki cevap veren çıkar. 2. el bir Capo alınırken nelere dikkat etmek gerekir ? Genel olarak 2. el bir motosiklet alırken nelere bakılacağı malum ama benim öğrenmek istediğim bir Capo'da özellikle nerelere bakmak lazım ? İlgilendiğim bir Capo var ama egzozunun içini boşaltmışlar. Bu haliyle o kadar ses çıkartıyor ki bence kullanmak imkansız. İnsanlar neden bunu yapar bilmiyorum. Bu egzozu eski haline döndürmek mümkün olabilir mi ?
shi_bumi
21 Eylül 2012, 21:27
Arkadaşlar herkese merhaba. Bir Capo kullanıcısı olmaya çalışıyorum ancak daha içime sinen bir tanesini bulamadım. Geçen günlerde bir Capo'yu almak üzereydim ancak elektrik sisteminde problemler olduğunu farkettim ve şimdilik vazgeçtim. Çok büyük ihtimalle statörü yani alternatörü arızalı idi. Yaptığım ölçümlerde 4000 devirde ancak 9-10 volt veriyordu tüm fazlar ve fazların hepsi birbiriyle kısa devre idi. Konjektörün ölçümünü yapmadım bu durumu görünce. Zaten motosiklet elektrik üretmiyor bu haliyle.
Forumları incelediğimde Caponord'un neredeyse tek kronik arızasının elektrik sorunu olduğunu görüyorum. Sorun basit gibi görünüyor ancak neredeyse aynı sorun bundan önceki motorum olan Hyosung GT650'de de vardı ve inanın o kadar basit ama bir o kadar da can sıkıcı bir sorun ki. İnsanın yolda kalmasına yol açıyor. Ben eski motorumda yaptığım sürüşlerde yanımda bir alternatör ve bir konjektör taşımayı adet edinmiştim sırf bu yüzden.
Ayrıca motor araba aküsünden takviye edilse bile çok zor çalışıyor. Defalarca marşa basmak gerekiyor. Alternatör arızası böyle bir duruma yol açar mı bilmiyorum.
Bu kadar problemden sonra başkası olsa arkasına bakmadan motordan uzaklaşırdı ancak ben çok da büyük problemler olmadığını düşünüyorum. Ayrıca motorunun bakımlarını genelde kendisi yapan biri olarak alternatör ve konjektör değişimi gibi şeylerin çok basit olduğunu, yurt dışında da uygun fiyatlı parçaların bulunduğunu biliyorum. Bu yüzden siz arkadaşların görüşünü almak istiyorum. Muhtemelen bir çok Capo kullanıcısı benzer sorunlarla karşılaşmışlardır. Nasıl çözdünüz acaba ?
shi_bumi
17 Ekim 2012, 14:33
Sitede hiç Capocu yok mu ?
slowly
20 Ocak 2013, 10:40
Merhaba.. Bilmiyorum bir Caponord aldınız mı ya da hala niyetiniz var mı.. Yardımcı olmak isterdim...
shi_bumi
20 Ocak 2013, 19:41
Merhaba.. Bilmiyorum bir Caponord aldınız mı ya da hala niyetiniz var mı.. Yardımcı olmak isterdim...
Kasım ayı içinde aldım capoyu. Ufak tefek uğraşıyorum zaman buldukça...
sedat_57
02 Kasım 2013, 11:57
Yüksek cc ye geçişte herkesin hayallerini süsleyen bi motor caponord..heleki şu zamanda 12-13 bin lira gibi paralara alınabiliyor..Keşke canım ülkemde hak ettiği yeri bulsaydı..Son bi kaç gündür bende araştırıyorum..Alacağımızdan değil fazla bilgi göz çıkarmaz :P
bobin arızası olduğunda renault 19 bobinini ,
konjektör arızası olduğunda lombardini traktör konjektörünü ,
ayna için ybr 125 aynasını,
marş otomatiği olarak bws 100 otomatiği,
sinyal olarak kanuni sinyalini
kullanabilinecek makine.
Ekşi sözlükte gördüm belki kullanıcıların işine yarar..
shi_bumi
02 Kasım 2013, 13:37
Ben alalı neredeyse 1 sene oldu.
Ateşleme bobini olarak Fransız (Citroen, Peugeot, Renault) V6 motorlu araçların bobinleri tam olarak uyar. (Valeo marka)
Konjektör neredeyse mutlaka arızalanır. Çözüm yeni nesil motorlarda kullanılan MOSFET konjektör kullanmaktır. Ben E-bay'den aldığım, Yamaha RX1 kar motorundan çıkma bir MOSFET konjektör kullanıyorum. Maliyeti 20 dolar...
Hemen her türlü ayna uyar. Ama en güzeli Aprilia Pegaso aynasıdır. Benimkinin üzerindekiler orjinal aynaları ve çok memnunum. Ne titreşim ne başka bir problem.
Konjektör arızası hemen hemen %100 meydana geleceği ve bitik aküyle marş basmaya çalışacağınız için marş rölesi cortlayacaktır. 10 liraya alacağınız çin malı scooter rölesi işinizi görür. Bir tane de yedek bulundurursunuz işlem tamam.
Asıl kritik problemi deponun altında bulunan yakıt quick-disconnect valflerinin plastik olmasıdır. Bu valfler zamanla titreşimle veya depoyu 3-5 defa özensiz kaldırırsanız yakıt kaçırmaya başlar. Çözüm aynı vaflerin metal olanlarını takmaktır.
Statörden gelen akımı konjektöre taşıyan 2 adet kahverengi soket vardır. Bunlar neredeyse mutlaka yanarlar. Hatta tam yukarıda bahsettiğim yakıt valflerinin altında olduğu için bu iki arızanın aynı anda olmasının motorun yolun ortasında yanması gibi trajik sonuçları olabilir. Çözüm bu soketlerdeki terminalleri söküp güzelce lehimlemektir.
Ön süspansiyon 2003 ve öncesi modellerin çok yumuşaktır. Çözüm daha sert yay takmaktır.
Tüm bunların dışında bence 1000cc enduro-touring sınıfının bu fiyatlara alınabilecek en iyi motorudur. Yakışıklıdır. 2004 ve üzeri ABS'lidir. Yol tutuşu ve virajı harikadır. Çok ucuza mal edebileceğiniz bir kablo ve bilgisayar programı ile motorun ECU'suna erişebilir ve ateşleme haritaları vb. dahil hemen her şeyiyle oynayabilirsiniz.
Seveni çoktur. Facebook'daki grubumuz çok faaldir.
Parçası bulunmaz söylemi tamamen bir şehir efsanesidir. Hemen her parçasını internette bulursunuz. Yurtdışından getirtebilirsiniz. Mesela benim alet 2003 model ve önümüzdeki ay ABS sistemi takıyorum. ABS beyni dahil tüm gerekli parçaları E-bay'den aldım. Maliyet 300 dolar.
amaninmb
02 Kasım 2013, 14:10
ooooo çok ilgimi çekti :) maxiscooter hayranı olarak enduronun apriliasıda vay canına dedirtti...
sedat_57
02 Kasım 2013, 15:53
Ben alalı neredeyse 1 sene oldu.
Ateşleme bobini olarak Fransız (Citroen, Peugeot, Renault) V6 motorlu araçların bobinleri tam olarak uyar. (Valeo marka)
Konjektör neredeyse mutlaka arızalanır. Çözüm yeni nesil motorlarda kullanılan MOSFET konjektör kullanmaktır. Ben E-bay'den aldığım, Yamaha RX1 kar motorundan çıkma bir MOSFET konjektör kullanıyorum. Maliyeti 20 dolar...
Hemen her türlü ayna uyar. Ama en güzeli Aprilia Pegaso aynasıdır. Benimkinin üzerindekiler orjinal aynaları ve çok memnunum. Ne titreşim ne başka bir problem.
Konjektör arızası hemen hemen %100 meydana geleceği ve bitik aküyle marş basmaya çalışacağınız için marş rölesi cortlayacaktır. 10 liraya alacağınız çin malı scooter rölesi işinizi görür. Bir tane de yedek bulundurursunuz işlem tamam.
Asıl kritik problemi deponun altında bulunan yakıt quick-disconnect valflerinin plastik olmasıdır. Bu valfler zamanla titreşimle veya depoyu 3-5 defa özensiz kaldırırsanız yakıt kaçırmaya başlar. Çözüm aynı vaflerin metal olanlarını takmaktır.
Statörden gelen akımı konjektöre taşıyan 2 adet kahverengi soket vardır. Bunlar neredeyse mutlaka yanarlar. Hatta tam yukarıda bahsettiğim yakıt valflerinin altında olduğu için bu iki arızanın aynı anda olmasının motorun yolun ortasında yanması gibi trajik sonuçları olabilir. Çözüm bu soketlerdeki terminalleri söküp güzelce lehimlemektir.
Ön süspansiyon 2003 ve öncesi modellerin çok yumuşaktır. Çözüm daha sert yay takmaktır.
Tüm bunların dışında bence 1000cc enduro-touring sınıfının bu fiyatlara alınabilecek en iyi motorudur. Yakışıklıdır. 2004 ve üzeri ABS'lidir. Yol tutuşu ve virajı harikadır. Çok ucuza mal edebileceğiniz bir kablo ve bilgisayar programı ile motorun ECU'suna erişebilir ve ateşleme haritaları vb. dahil hemen her şeyiyle oynayabilirsiniz.
Seveni çoktur. Facebook'daki grubumuz çok faaldir.
Parçası bulunmaz söylemi tamamen bir şehir efsanesidir. Hemen her parçasını internette bulursunuz. Yurtdışından getirtebilirsiniz. Mesela benim alet 2003 model ve önümüzdeki ay ABS sistemi takıyorum. ABS beyni dahil tüm gerekli parçaları E-bay'den aldım. Maliyet 300 dolar.
Kronik sorunların neredeyse tamamının 2004 ve üzeri modellerinde olmadığını okudum doğrumudur peki.. Yakıt tüketimine değinirsek 120-140 km/h temposundaki 100 kmdeki tüketimi ne olacaktır..
shi_bumi
02 Kasım 2013, 19:04
Kronik sorunların neredeyse tamamının 2004 ve üzeri modellerinde olmadığını okudum doğrumudur peki.. Yakıt tüketimine değinirsek 120-140 km/h temposundaki 100 kmdeki tüketimi ne olacaktır..
Yanlış, sadece dediğim gibi ön amortisörler o kadar eleştirilmiş olacak ki çatalların içindeki yayı değiştirip daha sert bir hale getirmişler. Ben 2003 model motorum için Almanya'dan 70 avroya Wilbers marka bir yay aldım, çok memnunum.
Konjektör, yakıt quick-disconnect valfleri, kahverengi soketler gibi kronik arızaları 2004 ve üzerinde de vardır. Ama gerçekten kafaya takacak bir husus değil bunlar. Hepsini 100-200 dolar civarına halledebilirsiniz. Türkiye'de ve dünyada o kadar seveni ve fanatiği var ki size yardım edecek birini mutlaka bulursunuz. Hele İstanbul'da hem aşık kullanıcıları hem de aşık ustaları vardır :) Ben İzmir'de olanlara zevkle yardımcı olurum.
Yakıtına gelince. Ben motorumun ateşleme bobinleri, bujiler ve buji kablolarını alınca değiştirmiştim. Hava filtresi K&N filtre. Aynen dediğiniz sürat aralığında benim motorum 100 km.de yaklaşık 5.2 litre tüketir. Çok kontrollü gidersem 4.8 litreye kadar düştüğünü görmüşlüğüm vardır. Ama elinizin altında sizi kışkırtan o güç varken maalesef çok kontrollü gidemiyorsunuz :) Üzerindeki ECU yazılımı, ABD'de bulunan bir elemanın sadece Caponorda yönelik kafaya takarak dynoda geliştirdiği bir ateşleme haritasıdır. Zaten hemen hemen tüm capo kullanıcıları yazılımlarını bu adamın hazırladıkları ile değiştirmiştir. Bu haritayla hemen tüm devirlerde çok lineer bir güç ve tork eğrisi elde edilir.
Eğer 1000cc enduro touring sınıfına geçmek istiyorsanız, cebinizdeki para 12-15 bin TL ise ve karakterli bir makina almak arıyorsanız size gözü kapalı caponord almanızı öneririm. Mümkünse 2004 ve üzeri (sadece ABS li olduğu için) ve hatta bulabilirseniz Rally Raid modeli olursa tadından yenmez.
http://img842.imageshack.us/img842/6717/czuk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/842/czuk.jpg/)
spidrexxx
18 Aralık 2013, 15:48
2004 model Caponord sahibiyim. Yeni buluştuk kendisiyle ancak değişmesi gereken şeyler var. Ön- arka lastikler, ön-arka fren balataları, akü ve ön sinyaller değişecek. Bu konuda tavsiye almak istiyorum. Fren için Brembo, akü için Yuasa YTX14 BS, lastikler için Metzeller Tourance EXP düşünüyorum. Sinyal işini ebay'den halledeceğim sanırım. bunların dışında tavsiyesi olan arkadaşların fikirlerini duymak isterim. Herkese kazasız günler...
shi_bumi
28 Aralık 2013, 02:26
Depo altındaki yakıt valflerinin durumu nedir ? Konjektör ?
bizim bi arkadaş aldı bu motordan
bi akşam bindim hava soğuktu jeen ve deri mont la kask vs yok harbiden totom dondu makina iyi gidiyor tıpkı VARA gibi
alan yanılmaz
shi_bumi
29 Aralık 2013, 03:02
Vara ancak capo'nun aynasında yer bulur kendine :)
bosgezenadam
12 Eylül 2019, 17:44
Tüm iki teker dostlarına merhabalar, uzun zamandır forumları takip ediyorum, aktif olarak hiç bir foruma kayıtlı da değilim, yalnız birşeyler yazmam gerektiğini hissettim. Yıllar sonra bu başlığı tekrardan forum tabiri ile hortlattıysam affola.
İki teker hayatıma yaklaşık 4 sene önce 400'lik dominar ile başladım, kendisi ile kısa bir sürede yaklaşık 45.000km uzun yol yaptım, bu yolların içerisinde d-915'den tutunda, taşyollardan, küre dağlarından tutunda, bolu dağlarına kadar sürdüm. Piyasa da o zamanki fiyatları ile alınabilecek en mantıklı ve içerisinde sağlamlığı bir japon kadar olan bir motorsiklet olduğunu bizzat kullanım şartları ve başlangıç deneyimi ile test ettim. Defalarca düşürdüğümü tahmin edebilirsiniz.. Daha sonra 2014 Model f800gs adv ile tanıştım, bajajdan kendesine geçtiğimde hem ağırlık hemde yükseklik olarak biraz zorlandım. Motor gerçekten de çok iyi ve yere sağlam basıyordu, lakin bajajdan alıştığım titreşim hala devam ettiği gibi lastiğinde etkisi ile sanki titreşim ikiye katlanmıştı. Parça sayısı fazla olmasına rağmen fiyatları çok pahalıydı. Günler geçti, gün geçti, internette dolaşırken daha önce hiç görmediğim bir motor ile tanıştım, caponord. ikinci el fiyatları çok uygundu neredeyse f800 satıp iki tane alabiliyordum, ki aldım. 116.000km ilk sahibinden temiz bir caponord sahibi olmam la beraber zamanın nasıl geçtiğini anlamadım, 4 ayımdayız ve şu anda capocan, 136.000km de. Her hafta mümkün olduğunca kendimi hafif stabilize dağ yollarına atıyorum, virajlara giriyorum anı hızlanma ani fren yapıyorum yok banamısın demiyor. 1200GS ile bir hızlanma denememiz oldu, resmen 3 boy fark attı. Motor 6bin devirden sonra bir anda 13.bin devirlere geliyor, böyle bir hızlanma eş değer ducati multistarada falan olması gerekli. Parça fiyatları çok uygun, büyük şehirlerde belli başlı ustaları varki en iyi ustası capocanlar için istanbul yedi moto hüseyin küçük. En güzeli ise, gittiğim her yerde, her toplantıda sanki kendi başıma farklı bir dünyayım, insanların bakışı bile değişiyor. r1250 gs sahibi omm eğitmeni bir abimizin dediği tek kelime, bugun bu kasanın sıfırı olsa bir dk düşünmeden alırım. Capocanlar iyi motormuş bende anlıyanlar arasına katıldım. Eğer bir gün farklı bir deneyim yapmak isterseniz, tenere, africatwin arasında kalırsanız caponurdu tercih etmelisiniz. En azından, beni bulun, bir iki tur atın fikriniz değişecektir. 2019 Yılından tüm caponord sevenlere selamlar. bosgezendoluadam
tommygun
12 Eylül 2019, 18:54
Tüm iki teker dostlarına merhabalar, uzun zamandır forumları takip ediyorum, aktif olarak hiç bir foruma kayıtlı da değilim, yalnız birşeyler yazmam gerektiğini hissettim. Yıllar sonra bu başlığı tekrardan forum tabiri ile hortlattıysam affola.
İki teker hayatıma yaklaşık 4 sene önce 400'lik dominar ile başladım, kendisi ile kısa bir sürede yaklaşık 45.000km uzun yol yaptım, bu yolların içerisinde d-915'den tutunda, taşyollardan, küre dağlarından tutunda, bolu dağlarına kadar sürdüm. Piyasa da o zamanki fiyatları ile alınabilecek en mantıklı ve içerisinde sağlamlığı bir japon kadar olan bir motorsiklet olduğunu bizzat kullanım şartları ve başlangıç deneyimi ile test ettim. Defalarca düşürdüğümü tahmin edebilirsiniz.. Daha sonra 2014 Model f800gs adv ile tanıştım, bajajdan kendesine geçtiğimde hem ağırlık hemde yükseklik olarak biraz zorlandım. Motor gerçekten de çok iyi ve yere sağlam basıyordu, lakin bajajdan alıştığım titreşim hala devam ettiği gibi lastiğinde etkisi ile sanki titreşim ikiye katlanmıştı. Parça sayısı fazla olmasına rağmen fiyatları çok pahalıydı. Günler geçti, gün geçti, internette dolaşırken daha önce hiç görmediğim bir motor ile tanıştım, caponord. ikinci el fiyatları çok uygundu neredeyse f800 satıp iki tane alabiliyordum, ki aldım. 116.000km ilk sahibinden temiz bir caponord sahibi olmam la beraber zamanın nasıl geçtiğini anlamadım, 4 ayımdayız ve şu anda capocan, 136.000km de. Her hafta mümkün olduğunca kendimi hafif stabilize dağ yollarına atıyorum, virajlara giriyorum anı hızlanma ani fren yapıyorum yok banamısın demiyor. 1200GS ile bir hızlanma denememiz oldu, resmen 3 boy fark attı. Motor 6bin devirden sonra bir anda 13.bin devirlere geliyor, böyle bir hızlanma eş değer ducati multistarada falan olması gerekli. Parça fiyatları çok uygun, büyük şehirlerde belli başlı ustaları varki en iyi ustası capocanlar için istanbul yedi moto hüseyin küçük. En güzeli ise, gittiğim her yerde, her toplantıda sanki kendi başıma farklı bir dünyayım, insanların bakışı bile değişiyor. r1250 gs sahibi omm eğitmeni bir abimizin dediği tek kelime, bugun bu kasanın sıfırı olsa bir dk düşünmeden alırım. Capocanlar iyi motormuş bende anlıyanlar arasına katıldım. Eğer bir gün farklı bir deneyim yapmak isterseniz, tenere, africatwin arasında kalırsanız caponurdu tercih etmelisiniz. En azından, beni bulun, bir iki tur atın fikriniz değişecektir. 2019 Yılından tüm caponord sevenlere selamlar. bosgezendoluadam
Bizim de bir arkadaş 1200'lüğünü kullanıyor. Kısa bir süre deneme imkanı yakaladım. 250'likten inip Capo.ya binince "bu motorsa benimki ne?" hissiyatı oluşuyor. Gerçekten müthiş bir makine, bizim arkadaş da bakımlarını Çağlayan 7Moto da yaptırıyor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO