PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mobylete, Peugeot, Bisan 103 ve 105 Ciler Buraya



Sayfa : 1 [2] 3 4

crxforever
24 Mayıs 2006, 00:01
benim tahminim 4 silindir çiftle aynı hızı yapar o da iyi ayarlı ise 150 160 filan.
çünkü silindir sayısı arttıkça kranklara binen yük artar ve devir çevirme yeteneği azalır.

bigbangson
27 Mayıs 2006, 19:35
evet dostum haklısın normalde fakat birşey var 4 platinli yapıp helezonik sistemli ateşleme verirsek devir sürekli artar yani şöyle düşün ilk önce ateşleme 1 den başlayacak ( 1 turu 4 e böl) ateşleme yaptı diyelim 1/4 tamamlandı sonra sonra 3 vuracak 2/4 tur bitti sonra 2 vurdu 3/4 tamam en son da 4 ateşledi tam bir tur attı kranklar değil mi?
yani buda sana sürekli artan bir zamanlama kazandırır...
fakat benim sistemim biraz faklı kayışsız oynar yanak yok değişik bir sistem kayışta yok herşey zincirli ( gerçi zincirin kopmasından sonra eksantrik kayışı yapmayı düşünüyorum da) buda demektirki klasik devirle kayışı gerip ön çapı büyüten bir varyatör yok....

hesaplarıma göre bu sistem düzenli çalıştığında yapması mümkün olmasada hem gövde hem aerodinamik hem hareketli aksamdan dolayı ( teker mil bilyalar v.s.) inanması güç ama 285 km/h hıza ulaşıcaktı fakat ben farklı bir düzenleme yapıp en fazla 180 km/h hızını geçmiyeceğim ki buna da lastiklerimin dayanması zor görünüyor..

bigbangson
27 Mayıs 2006, 19:58
valla resim yüklemeye çalıştım olmuştur inşallah

bide kusura bakmayın webcamle çektim makinem bozuldu ve hala bitmediii...

zincir kopunca ayağım biraz hasar gördü şimdilik biraz yattı bu iş ayağım düzelene kadar....

crxforever
27 Mayıs 2006, 20:58
geçmiş olsun.umarım önemli birşey yoktur.
lastikler için çözüm tubeless kullanabilirsin.benim bahsettiğim olay ateşleme izin verse bile
krankın ve silindirlerin o hızları kaldırmayaçağı ama yapan sensin yinede sen bilirsin.:mrgreen:
ayrıça yüksek hız için mobilete uyabileçek jant ve tubeless lastik bulunabilir.bençe o kadar masraf etmişsin emek harçamışsın lastikleri de kitabına uydurabilirsin.
bu arada silindirler 50lik mi;?
bir şey daha soraçağım trde su soğutmalı glardoni silindir bulabilir miyim?

catma
27 Mayıs 2006, 21:17
1987 yılında ortaokul 1.sınıfta tatil hediyesi olarak alınan ilk motorum.. 103 sport daha bende bi ara resimlerini eklerim....:)

bigbangson
29 Mayıs 2006, 22:23
saol dostum iyiyim önemli bişey yok..sadece işlerime biraz engel oldu bu arada motor parçaları hakkında bilgim yok ben motor tamircisi değilim ayrıca bandirma da motor parçaları da yok o yüzden pek bilgi sahibi değilim bu konuda fakat su soğutmalı silindirler bildiğim kadarıyla iyi değilmiş bir motor tamircisi arkadaş söledi o da bilmiyomuş varmı yokmu galiba yok yani...
glardoni su soğutmalı silindir duymamış hiç tr de yok heralde..
tekrar teşekkür ederim..

SmirnouF
30 Mayıs 2006, 00:38
su an her marka motora biniyorum ama hala benimde eskilerden kalan bi 103'um var.canim sikildikca orasini burasini acip topluyom.size 1 - 2 oneri
1=motorun uzerindeki gereksiz aksesuari cikarin(mesela granaj,tabii far kalsin:P )
2=ben bi yerde cift tirnak pejo bujisi bulmustum.arayip bulabilirseniz katki saglar motora.
3=silinidirin icindeki hava tahliye deligini genisletin.(hani eksozun baglandigi yerde)
4=karburator memesini buyultun.bunu herkes bilir
aklima gelenler bu kadar,aklima geldikce yazarim...

crxforever
30 Mayıs 2006, 01:21
saol smirmouf
bunların tamiratının kolay olması çok büyük bir avantaj insan sıkılınça söküp takıyor.
yeni çıkan cub türü motorlarla uzun yolda rampada başedemeseler de moped üretiçileri fiyatları makul bir seviyeye çekseler daha uzun süre satılır bence.
bigbanson,
parça konusunda bir sıkıntın olursa konyada mobylette parçası çok yardımçı olabilirim.tamirçi de-ğilsin peki motor toplamayı nasıl öğrendin?ben de imkanım olunca 0 dan bir makine (tek silindir ama)toplamak isterim.

SmirnouF
30 Mayıs 2006, 15:47
parca konusunda cok saol kardesim.benim baba meslegi oto doseme.11 yasindan beri babamin yaninda calisiyodum yazlari.babamin tamirhanesinin yaninda bi motor tamir atolyesi vardi.isimi bitirdikce yan dukkana kacar motorlar tamir edilirken izlerdim.aklima takilanlarida sorardim.kulaklari cinlasin bulent abi anlatirdi neyin ne oldugunu.sonra kendim sokup toplamaya basladim.simdi fazla karisik olmadigi surece cogu motoru sokup toplayabilirim

pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...

crxforever
30 Mayıs 2006, 16:10
pejo ve mobiletlerde calistirma jilesinin sibonuna dikkat edin.cok ufak bosluk kalmasi motoru kuvvetten dusurur...
bende de öyle bir durum var sanırım bir kontrol edeyim.bir de bende 19luk karbüratör var ne yaparsam yapayım rölanti ayarını tutturamadım bir yolu var mıdır;?

SmirnouF
30 Mayıs 2006, 17:41
diyaframinda problem olabilir veya keceler patlamis olabilir ama buyuk ihtimal diyaframdandir

bigbangson
30 Mayıs 2006, 20:54
saol dostum parça konusunda şimdilik lazım değil ama ileride olacak..yardıma ihtiyacım olabilir..nikelaj kaplama konusunda bilgin vardır heralde kaça malolur tüm parçalar gövde dahil...motor toplamayı nerden öğrendin dersen de 92 de motoru aldım ilkokul yıllarındada 2 ve 4 zamanlı motorların çalışma prensiplerini ansiklopedilerden öğrendim ve sonrada motorda sök tak derken işi çözdüm sonra çift yaptım birinde görmüştüm inceledim aynısını yaptım sonra 4 ün planını tasarladım kafamda yıllar önce şimdide yapmaya çalışıyorum bundan sonraki de 12 silindir olacak ( burdaki tornacılar yapmıyor bizim işleri tek sorun o kendim yaptığım için zor oluyor ve ayarsızlık olabiliyor 12 de mutlaka bulmam gerekecek bir tornacı ) inşallah gülme ama olacak dersem ve kafama taktıysam kesinlikle olacaktır önemli olan maddiyat ve iş durumu (ben marangozluk yapıyorum baba mesleği üni.dende elektrik 2 yıllık onunda faydası var tabi) hem işlere hem motora vakit bulmak zor oluyor yorgunluk falan neyse birgün 12 silindirde olacak yani planlar hazır :) işte o zaman mobylette görecek tüm arkadaşlar..
Snirnof yazmış problemin cevabını keçelerden değildir bence olsa yağlanmadan anlardın motor bölümünde dediği gibi diyaframdandır yapraklar kopuk yada tırnaklar ayarsız olabilir bi değiştir dene olmazsa ateşlemen düzensiz olabilir ve karbüratör probleminde olabilir fazla hava alırsa devir artar ama düzensiz çalışır (yarış yapıyosan benzin musluğunu açıp kapatmayı dene motorun daha fazla devir alır mesela):queen:

he bide motor toplayacağın zaman haberleşelim benimde sana yardımım dokunabilir...

crxforever
30 Mayıs 2006, 21:26
nikelaj olayının fiyatlarını bilmiyorum.ama ön janta 30 kaat istemişlerdi geçen sene yenisi zaten o fiyat.
çarşıya inince sorarım ustama.nikelaj kadro sağlam birşey istiyorsan ramzey krom renkte kadro üretmiş onu uygulayabilirsin.pejo kadrosuna mobilet motoru bağlantı takozlarını filan ayarlayınca olur sanırım.

aslında motorumdan memnunum ama hem üstten depo olması (hız yönünden bir eksi)
hem de kredi kartı borçlarım yüzünen satabilirim.plakalı sadece kadrosu olan moblet var onu alıp ruhsat işlemlerini filan yaptırıp 1 sene içinde 0 dan bir makine toplama planım var.ama eğer böyle yaparsam da yanına derli toplu az yakan 4 zamanlı bir motor almak lazım.biri binmek diğeri kurcalamak için.dediğin gibi herşey paraya ve zamana bakıyor.bir de bilgi işi daha avans ayarı yapamıyorum:pale:

usta 12 silindir sanmıyorum olacağını olsa da araba parasına filan gelir.:)
http://zozi.net/forum/viewtopic.php?t=246
bu linkte 5 silindirli puh moped var belki projen için fikir verebilir.
bir de bu sitede çift kafa mz diye bir konu var ilgini çekebilir bir fikir verebilir
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=13056

SmirnouF
31 Mayıs 2006, 15:37
zaten 12 silindiri tacakac bi sase bulunamaz ama gercekten basarabilirsen senin icin iyi bi tecrube olur.umarim basarirsin.allahin iziyle 10 haziran gibi turkiyede olcam ve benim ucan tenekeyi toplaycam.eski halinin ve yeni halinin fotolarini koyarim buraya.kafamdakileri basarabilirsem tam bir canavar cikarcam ortaya.sonrada yegenime vercem motoru:D:D

bigbangson
02 Haziran 2006, 14:59
valla 12 silindir için tabiki şasede oynamalar yapmak lazım biraz yani:) yapmayı bildikten ve çok istedikten sonra yapamayacağın hiçbirşey yoktur.....

dostum 5 silindir olayına baktım süper yapmışlar ve tam bir profesyonel işi senin benim yapabileceğim bişi değil yani takım lazım ve en önemlisi parça olayı sistem harika düzenlenmiş puch biraz farklıdır olabileceği en iyi sistem düşünülerek yapılmış harbiden tuttum o motoru fakat bir kaç ayrıntı unutulmuş daha doğrusu tam olarak bitirilmemiş anladığım kadarıyla yapım aşamasında gibi görünüyor ve çok yüksek duruyor tehlike arzediyor buda ama güzel gideceğine eminim profesyonel işi ne de olsa sponsor olayı var işin içinde keşke buradada olsa neler üretirim bir bilsen...
bu arada inşallah bugün başlayacağım çalışmalarıma az kaldı be olacak bu iş.....

SmirnouF
04 Haziran 2006, 15:05
siz bu kadar fazla silindir motosiklet yaparsaniz silindirlerin yarisi cok fena sekilde isincak cunku yarisi on tarafinda olcak motorun ve ruzgar ile sogutcak kendini,ama arkada olan silindirlerde cok yuksek bi isi oluscak.yani pek randimanli bi sey olmaz sanirim

bigbangson
06 Haziran 2006, 21:05
motorların önlü arkalı olacağını söylediğimi hatırlamıyorum ama neyse önlü arkalı değil arkadaş bu işler sadece senin bildiğin gibi yapılmayabilir belki bir başkasının daha iyi bir fikri vardır değil mi ama? o yüzdendirki bu teknoloji sürekli yükseliyor hep aynı düşünen insanlar olsaydı bu kadar gelişeceğini sanmıyorum eeee ne de olsa türk aklı işte bulur bir yolunu ama yinede düşünceni paylaştığın için saol...
pekte haksız değilsin ısı olayı yoğun olacak fakat onada bir çare düşünmüştüm.....

crxforever
07 Haziran 2006, 00:08
bugün motorun birkaç yerine kaynak yaptırmak için
depoyu ve motoru söktüm çelik kaynağı yaptırdım.daha önçe yaylana yaylana giden motorum.şimdi takoz gibi oldu.meğerse benim amortisörden sandığım yaylanmanın bir kısmı kadrodaki çatlaktan oluyormuş:mrgreen:
konuyla alakası yok ama paylaşmak istedim:mrgreen:

bigbangson
07 Haziran 2006, 18:38
aman ha motoruna dikkat et şaseyi iyiki farkettin benim bir arkadaşım v kadro motorla giderken ortadan ayrıldı kaza yaptı kötü oldu hastaneler falan çok uğraştı iyiki önceden farkettin dikkatli ol kusura bakma bu ara görüşemedik işlerim var da:)

crxforever
07 Haziran 2006, 20:15
saol.arkadaşına çok geçmiş olsun tekrardan.
motor şimdi hiç esnemiyor .benim korkum da 2 ye bölünmesiydi.
bu motorlardan 2.el alaçaklara tavsiyem alırken yan kapakları söküp kasnağın olduğu yere baksınlar.ufak bir çatlak da olsa zamanla ilerliyor.ben enayi gibi aldım:queen: şimdi uğraşmak zorunda kaldım.dün tam bir günümü aldı söküp sanayiye götürüp kaynattırmak.
(bunu da yazdım ya motoru ilerde bu siteden kimseye satamam artık:)).

SmirnouF
10 Haziran 2006, 18:33
motorların önlü arkalı olacağını söylediğimi hatırlamıyorum ama neyse önlü arkalı değil arkadaş bu işler sadece senin bildiğin gibi yapılmayabilir belki bir başkasının daha iyi bir fikri vardır değil mi ama? o yüzdendirki bu teknoloji sürekli yükseliyor hep aynı düşünen insanlar olsaydı bu kadar gelişeceğini sanmıyorum eeee ne de olsa türk aklı işte bulur bir yolunu ama yinede düşünceni paylaştığın için saol...
pekte haksız değilsin ısı olayı yoğun olacak fakat onada bir çare düşünmüştüm.....
Peki onlu arkali yapmadin,tek sansin yan yana dizmek olur silindirleri.hesapla bakayim 12 silindirin genisligi ne kadar olur.benim tahminim 1.5 metre falan.hadi yerlestir bakayim 12 silindiri bu sekilde saseyede goreyim.aklina baska bi yontem gelirse soylede bileyim kardesim...:farao: :farao: :farao:

SmirnouF
13 Haziran 2006, 20:32
bi fikir daha vereyim.Fiat BIS diye arabalar var biliyonmu ?ha iste yapacagin 12 silindir motoru ona tak.6 silindir bi yana diger 6 tanede diger yana.bide onlara V motor sekli falanda ver.En azindan V12 arabam var dersin.iyi fikir ama di mi.dene bak guzel olcak.belkide fiat firmasi arabayi yeniden uretmeye karar verir :cat: :cat: :cat:

bigbangson
21 Haziran 2006, 16:16
bi fikir daha vereyim.Fiat BIS diye arabalar var biliyonmu ?ha iste yapacagin 12 silindir motoru ona tak.6 silindir bi yana diger 6 tanede diger yana.bide onlara V motor sekli falanda ver.En azindan V12 arabam var dersin.iyi fikir ama di mi.dene bak guzel olcak.belkide fiat firmasi arabayi yeniden uretmeye karar verir :cat: :cat: :cat:

yahu kardes dalgamı geçiyosun sen bak aklına bir fikir gelmiş kendin yapsana madem biliyosun ben sana demedimki arabaya motor takacam diye fikir senin paylaştığın içinde gayet güzel ama ben niye yapacam onu anlamadım 12 silindir mobylette tamam mı anlaştıkmı ben onu yapıcam ilerde sana nasıl olacağını söylemiyorum çünkü nede olsa onada bir kulp takacaksın olmaz etmez diye kendi kendine yorumlar yapma bence önce sor öğren fikrin varsa dinlenirsin ama yoksa sadece dinle ve öğren buraya gelen tüm insanlar böle yaparlar yada yapmalıdırlar.. bide eğer yazarsan terbiyeni bozma delikanlı ol...:pr:

almina_05
21 Haziran 2006, 17:23
slm bende de bı 103 var ama delı bısı 115 km yı rahat goruor cıf egzoz tek sekman glardonı hız sılındırı 19 19 karburator mavı ve cızıksız aksesuarlı pckopatghostrıder arkadasımız motoru gordu ama resım koyamıom ayrıca 45 14 dıslı 103 le sorusu olanlara yanıtlayabılırım her konuda

süleyman_kınlı
21 Haziran 2006, 17:38
İlk gözağrım,(yanılmıyorsam 1977 model) babamın kırmızı-beyaz bir mobileti idi.Babam motoruna çok iyi bakar ve ona çok özen gösterirdi.Arkadaşlarıyla uzun motor gezilerine çıkarlar;bazen biz çocuklarını da götürürlerdi.Hatta bir Fenerbahçe-Trabzonspor Cumhurbaşkanlığı Kupası maçı için;ilçemizde elektrikler kesilince yakınlardaki Seki Köyü'ndeki bir kahveye maç izlemeye gittiğimizi daha dün gibi hatırlıyorum.O maçı Fenerbahçe 2-1 kaybetmişti.Hey gidi günler hey...

almina_05
22 Haziran 2006, 19:23
kımsede konusmuo yokmmu103 hastası

maitan
23 Haziran 2006, 18:21
arkadaşlar bende bir pejo panter var.yeni aldım.250 ye.masrafı 100 ü geçti ama hala istediğim gibi olmadı.karbüratörde sorun vardı.rolantisi çok yüksekti.tamirciler karbüratörün değişmesi lazım dediler 45 milyon fiyat biçtiler.
ben pek anlamıyorum.ama geçenlerde gittim ustaya karbüratörün içinde yaylı küçük bir parça vardı.tabiki içindemi yoksa giriştemi onu anlamadım.onu değiştirdi.şimdi rolanti düzeldi ama bu seferde biraz ısınınca motor duruyor.bu durum mevsimden mi yoksa kabüratördenmi?
45 milyon makul bir fiyat mı?bide bu panterlerin orjinal fotoları olan varsa paylaşırsa iyi olur.

SmirnouF
28 Haziran 2006, 11:53
yahu kardes dalgamı geçiyosun sen bak aklına bir fikir gelmiş kendin yapsana madem biliyosun ben sana demedimki arabaya motor takacam diye fikir senin paylaştığın içinde gayet güzel ama ben niye yapacam onu anlamadım 12 silindir mobylette tamam mı anlaştıkmı ben onu yapıcam ilerde sana nasıl olacağını söylemiyorum çünkü nede olsa onada bir kulp takacaksın olmaz etmez diye kendi kendine yorumlar yapma bence önce sor öğren fikrin varsa dinlenirsin ama yoksa sadece dinle ve öğren buraya gelen tüm insanlar böle yaparlar yada yapmalıdırlar.. bide eğer yazarsan terbiyeni bozma delikanlı ol...:pr:

Yaa nasil yapcan gercekten cok merak ediyom.bana ozelden nasil yapacagini yazarmisin ? Gercekten bana mantikli gelmiyo bu is ama insallah basarirsin...

bigbangson
28 Haziran 2006, 15:56
özelden yazmama gerek yok herkes bilgilensin belki ben yapmadan bir başkası yapar işine yarar sonuçta bu zevk işi paylaşım güzeldir olay şu v kadro şasede şaseye bayağı bir değişiklik yapmak gerekiyor öncelikle direksiyon milini öne alman gerekiyor ayrıca arka mafsalıda geriye atıcaksın yani motor oldukça uzayacak buda viraj alışlarını engelleyecek ama drag amaçlı olduğu için sorun yok yani yatıramıyavcaksın ki zaten motorların bağlantısındanda pek mümkün gözükmüyor sonra silindirirlerden 6 tanesini biraraya getiriceksin diğer 6 sınıda tabi bunları şimdi anlatmak çok güç fakat 6 sını sağ 6 sını sol tarafa yerleştireceksin motora paralel bir şekilde sonuçta 2 adet krank ucun olacak bunlarıda arabaların şaft bölümündeki sistem gibi birleştireceksin ki bu bölümün bilgi sahibi bir torna ustasına yaptırılması gerek yani dengesiz devir sorun olmayacak daha yöntem bulunur kayışlıda olabilir bu iki sıranın bağlantısını teke düşürünce artık arka tekere aktarım sorun olmaz heralde şimdi asıl sorun manyeto yani ateşleme bunuda 2 şekilde düşündüm 1:6 silindir bir araçın distürbitörünü kullanmak 2 adet diğeride 2 manyeto ile 4 sıra ateşleme sağlamak 3 er silindire hükmedecek 1 ateşleme zamanı 6 sıra bir yerde sistem 1:3:5/7:9:11 aynı 2:4:6/8:10:12 olacak bilmem anlatabildim mi bir fikrin varsa buraya yazarsın arkadaşım belki yardımın dokunabilir ama özele yazma herkes paylaşsın ok.

SmirnouF
29 Haziran 2006, 16:27
Bak iste bu mantikli umarim basarabilirsin.Sonucu bende cok merak etmeye basladim valla

almina_05
06 Temmuz 2006, 02:34
buranın ıyce tadı kactı ha kımse yasmıo gelın yazın beraber konusalım

okan4037
06 Temmuz 2006, 02:36
bızım burda bı cocuk var mobıletı modıfıye yapmıs 140 basıyo fıyo tabıkı yalan soluyo arka tekerıde bısıklet tekerı

Topuz
06 Temmuz 2006, 13:48
arkadaşlar, 05 Temmuz 2006'da akşam star haberde yayınlanan bir durumu sormak istiyorum:

4-5 tane genç, bir karayolunda moped (ben böyle biliyorum ama, mobilet mi yoksa nedir emin değilim, çalıştırmak için bisiklet pedalları gibi pedalları olan aletten bahsediyorum) leri ile görüntüleniyor. görüntüyü çeken kameranın bulunduğu araç onların yanına yaklaşıyor ve aynı hızda gidiyorlarken, kamera arabanın ibresini görüntülüyor. ibre 150'nin tam üstünde.

bu gerçek mi? bu aletler böyle hız yapar mı? inanamıyorum.

SmirnouF
06 Temmuz 2006, 17:23
muhuhuhauha ne o kadar hiz yapmasi yaa cigeri ne bu aletlerin.A.q. hadi 150 km yaptigini farzet,ben titanla 130km gordugumde motoru hissedemiyodum altimda,o .ik kadar pejo 150 km de ucar gider...

voldemort
06 Temmuz 2006, 17:47
Aq neki :silent: oldumu sence

almina_05
06 Temmuz 2006, 22:38
sız ne konustunuzu bılmıyonuz galıba ıdda eden varsa amasyalı varsa gelsın benım motorla deneyek kac yapıomus o motor bı yere ucmaz sen rahat ol sen motor surmeyı bılmıosan o senın sorunun motoru kotuleme arkadasım gel 150 yapıomu yapmıomu gosterelım sen heralde hıc anlamıosun bu pejo ıslerınden glardonı aırsal 19 19 karburator blok farklı grang duymadınmı hıc topuz bunları ogren ondan sonra motor hız yapmaz de

bigbangson
07 Temmuz 2006, 23:47
heheh bu motorlar benzemez diğerlerine ölüsü gider modifiyelisi uçar arkadaşlar..150 bir motor için hız değildir belki çin malları ,için hız olabilir ama mobylette için hız değildir bu motorlar gider çünkü 2 zamanlı çünkü her tür modifiyeye uyar çünkü vitesli değildir çünkü yapmayı bilen yapar tek sorunları lastikleri ve şasesi biraz daha sağlamlaştırılırsa 200 görebilirsin..inanmazsanız bana 10.000 ytl verin size 200 gördüreyim..

jackoben
09 Temmuz 2006, 02:26
Durun arkadaşlar sakin olun! Mopedler hepimizin geçmişinde çok önemli yer tutar. Çocukluğum Antalyanın kasabalarında geçti. O zamanlar, otomobiller parmakla sayılacak kadar az idi ama her kezin bir mopedi vardı. Yani mopedler arabamız, Jawa motorlar minibüsümüzdü.Abartmıyorum kalabalık aileler Jawa motorlarla 5-6 kişi binerek seyahat ederlerdi. Buarada bilgi olarak paylaşayım, Ramzey tüm mopedlerin parçalarını üreten bir geçmişe sahiptir. Parça sorunlarında uyabilir diye düşünüyorum(hala moped de üretiyorlar sanırım).Bir de egzosları çok iyidir aklınızda olsun...

almina_05
09 Temmuz 2006, 02:43
hala uretımı devam edıo bızım eksozlar orjınal olmıo cogunlukla mesala benımkı nurelı cıft egzoz buyuk kapak cok acaıp ses cıkarıo ramzey emoya gore satamıo buralarda bu motorlara heves olacak yapacan bıs oyleyız

jackoben
09 Temmuz 2006, 05:15
Almina Helal olsun size...Yalnız modifikasyon bilgilerinizi paylaşırken daha saygılı ve yardım sever olun.(Amerikalılar garajlarında araç modifiye etmek için erkek erkeğe mangallı eğlenceler yaparlar. Biz hiç olmaz ise tartışmayalım derim.) Buarada amasya çook güzel bir yerdir. Elmalar ne vaziyette. ..

SmirnouF
09 Temmuz 2006, 17:10
yaa sız ne ıddaa ediyonuz annamadım vallah.150-200km süratlar.vallah ınternet cafe ıcınde yazıyı okurken seslı guldum ve herkes bana baktı.200km hızmış muhhauhah.hadı yap 200'de goreyım motorun uzerınde nasıl durabılcen.Bosa seyler ıddaa etmeyin.biraz mantıklı seyler ıddaa edın.
Ayrıca bırı yukarda demıskı sen motordan anlamıyon.Kardesım ben profesyonelım bu ıste,hem tamır ve bakım hemde kullanma ve aksıyon

rsc86
09 Temmuz 2006, 17:23
sizin yaptığınız modifiye sürüşünüz bir sanat dalı bence döktürün yeteneğinizi şey izmir altındağa satılık bir mobillet gördüm 300 ytl biraz fazla değilmi motor bira hurdaya dönmüştü

almina_05
09 Temmuz 2006, 22:59
jackoben elmalar oluo gel beklerız smirnouf gardas bu ısler paraya bakar ucar demıssın ustunde duramassın demıssın bunlar yurek ısteyen seyler tabıkı sende o yurek var bılıom ama mademkı motordan anlıosun bak fazla ıddıa etme ben 135 le 150 arası gorduruom benım motora ha ınanmayabılırsın o senın bılecen bısı ama yapar ugrasırsan buralarda motor manyagı cok bız yapıyorus yapaman gardas sen 150 km dıosan gelıp gorursun bız neyse onu konusuruz 200 ıddaa etmem yapan yapar yapamz demem ama sana bı sıte verım bak ıstersen o zaman tekrar konusalım www.motor.prensi.com

jackoben
10 Temmuz 2006, 04:07
:farao:
yaa sız ne ıddaa ediyonuz annamadım vallah.150-200km süratlar.vallah ınternet cafe ıcınde yazıyı okurken seslı guldum ve herkes bana baktı.200km hızmış muhhauhah.hadı yap 200'de goreyım motorun uzerınde nasıl durabılcen.Bosa seyler ıddaa etmeyin.biraz mantıklı seyler ıddaa edın.
Ayrıca bırı yukarda demıskı sen motordan anlamıyon.Kardesım ben profesyonelım bu ıste,hem tamır ve bakım hemde kullanma ve aksıyon


SMirnouf arkadaşım bak başka bir topikte bisikletin motora nasıl dönüştüğünü, bisikletten 40/60 km'ye çıkan bisiklet/motorların patentinin 1916 yılına ait olduğu ver teknik çizimle patent resimlerini inceledik. Bisiklet mopede dönüşürse moped neden motora dönüşmesin dimi...

bigbangson
11 Temmuz 2006, 01:17
burada işler kızıştı anlaşılan şase sağlamlaşırsa tekerler ayarlanırsa diyoruz yinede o motorun üzerinde durulmaz deniyor sanki mobylettenin üstüne bincez sadece mobylette motoru kullanarak yeni bir motor yapçez yahu adamlar yapmış 300 yapıyon yinede uçmuyosun şimdi dersin sen onların aerodinamiği var şaseler farklı v.s. yapan yapar bilen bilir konuşanda konuşur tabi.motordan gerçekten anlayan bir insan yani tamamından bu işi yapar ( motorsiklet tamircisi demiyorum) sonuçta hepimizde birer beyin var ve onu kullanma sitillerimiz farklı değilmi?imkansız diye birşey yoktur ama yapabilene:D

SmirnouF
16 Temmuz 2006, 14:15
Hadi o zaman gösterin bana bişeyler.Kimse beni bi pejonun üstünde 150 km hız yapıp sağlam durduğunu iddaa edemez

bigbangson
17 Temmuz 2006, 16:11
geri kalmış beyinlerle bu ülke ilerleyemez ve nedendir bilinmez ki ülkemizde bu insanlardan bolca var sanki bile bile akıllarını kullanmak istemezler ve güzel ülkemizin akıllı ve mantıklı beyinlere ihtiyaçları var..polemiğe girip boş bir yolda ilerleyeceğimşize birbirimize destek olup daha hızlı ilerlememiz daha makbule geçer..zaten bişeyler yapmaya çalışan insanlarımıza her birim kendince köstek oluyor bari kend,i kendimize destek olalım...mı? yoksa rahatınız iyimi...:(((:pr:

crxforever
17 Temmuz 2006, 18:50
arkadaşlar bu motorlarda 200 yapan bilmiyorum.ama çift silindirlilerde 160+ yapanları var gözümle gördüm ama bunun için çift farklı silindir kullanılıyor
emişler genişletiliyor karbüratörler büyütülüyor debriyaj yani variatör ayarlanıyor.
kısacası her parçası değişiyor.
kadro yere en yakın hale getirilip sağlamlaştırılıyor.ve motorun ömrü de günlük kullanıma uygun olmuyor.
yolun düz ve rüzgarsız olması gerekiyor. bazen hızlı giden kamyonların ve diğer büyük araçların rüzgarına girerek hız kazanıyorlar.
üzerinde nasıl durdukları ise tamamen muamma.ben 90la mobilet üzerinde
güvende hissetmiyorum.
yapılan iş ne kadar mantıklı ve güvenli tartışılır ama uğraşılırsa yapılması mümkündür.

karasahin24
21 Temmuz 2006, 19:43
bana peugeot 103ü tam manasıyla hızlandıracak acıklamalı bilgi veren vermı kendine güvenen ben yaptım diyen karasahin103@hotmail.com benle görüşsün lazım

BİSANCI_42
24 Temmuz 2006, 10:58
abi mobilet yapmak zevk işi çünkü gariban uzun yola gelmiyo kim nederse desin iki zamanlının kahrı kısa mesafede çekiliyor 4 zamanlıdan şaşmayın hem kendiniz hem çevre için:cat:

siz naaptınız mobilet ve 200km/h saçmalamayın o yapsada üstünde durulmaz uçurtma gibi uçarsınız dalga geçmeyin yaf onda aerodynamic in i si yok mantıklı olalım:pr: