PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw BMW F650 (1994-2000 arası) paylaşımları



Sayfa : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10

emrenakipogl
09 Eylül 2010, 03:19
Öncelikle burdaki tüm kullanıcılara kazasız ve sorunsuz keyifli sürüşler diliyorum...

Ben Uludağ Üniversitesinde okuyorum ve öğrenimim uzun olduğu için pek pahalı makinalara yeltenemiyorum. Bir cross makinam vardı ÇİN malı tabi motora bindim neye bindim onu da pek anlamadım... 7 yaşından bu yaşıma kadar ilk kendi motorum bu oldu ve her zaman dikkatli oldum.

Burda ve diğer yerlerde yazılarım hepsini okudum... Ben bir tane güçbela bir 1994 model BMW F 650 GS almaya karar verdim bunun içinde birisiyle anlaştım.

GENEL OLARAK BU MARKA BU MODEL İÇİN YAZILANLAR BUNLARDI

Genel kanı zaten sorunlu motordur bunlar diye başlayıp şu sırayla devam ediyor ...
1- Yağ müşürü problemi
2- Motor gaz yemiyor veya tekliyor ne yapmalıyım
3- Hava filtresinde benzin vardı
4- Radyatöre su koyma yeri nerde bulamıyorum veya o küçük bölümde var gözüküyor diyor ancak hararetten conta yakıyor ( çünkü o küçük radyatör su göstergesinden tüm radyatör belli olmuyormuş arada bulunan küçük kanal tıkanıp su var gözükebiliyormuş)
5- Konnektör problemi ( selenin altında bulunduğu için iyi hava alamayarak problem çıkarıyormuş)
6- Tam bilmiyorumda yağ pompalayan bir bölümü varmış sanırım ve burada bir problem çıktığında yapılması zormuş ve yapılsada olmuyormuş kesin çözümüde yeni blok almak gerekiyormuş)
7- Akü problemi ve elektrik sorunu
8- Motorun verimi ve sesi fazla gaz verince patlama sesi duyuluyormuş
9- En önemlisi rotax diyorlar bu doğru yani tam bir BMW den bahsetmiyoruz zaten baştan

1. Sorum : Burda kullanan bu işlerden anlayan birileri var mı ? Nedir ne değildir bu acaba ? Varsa bu sorunlar başlarına gelenler yazabilir mi ? Bu sorunlar çok para harcamadan çözebileceğimiz rutin sorunlardan mıdır ? Ve sorun yaşamadan bunlar için önlemler alsak yeterli olur mu?

2. Sorum : Konuştuğum motor sahibinin motorunun dış kaplaması genel olarak güzel 2012 kadar muayenesi de var. Ancak enterasan bir kaç durum vardı ?

- Motoru çalıştırıp gazına fazla basınca 3.000 ve 4.000 devirlerde patlama sesi duydum
- Motorun yağı olmasına rağmen yağ ışığı yanıyordu usta bişeyler dedi pek anlamadım
- Motor sahibinin usta arkadaşı motora garanti veriyor iyidir carttır curttur die
- Motor bloğunun sağ kapağının üzerinde BMW kabartması sol kapağında yoktu
- Motorun deposunu temizlemek için motordan gelen bir tane silindirik tüp vardı depodan almıyordu benzinin bize depoyu temizlemek için dedi
- Birde usta morotu gösterirken bize deponun ttam önünde yağı ve onu pompalayan kısımda bak yağ burdan gidiyor pompası çalışıyor gördün mü dedi ? Bu ne demek ?
- Motoru bırakınca sustu yaklaşık jikleyibıraktıntan sonra 3-4 dakika içinde
- Son olarak motorun sağ sinyal grubuna basınca yanıyor güzel ancak sol tarafı yakınca sağ ön lamba hafif çalışıyor geri kalan elektrik tesisatı normal

Benim gördüklerim

Genel Fiziki Durumu : İyi
Ses senkrenizasyonu : İyi
Motor Blok Görünümü : Bir kaç kez açılmış tamir görmüş yani
Gaz Yeme : İdare Eder - Kötü 3.000 devirde ama usta depo temizleniyor diyip bir tüp bağlamış
Muayeneden Geçme : Geçmiş
Zincir : İyi
Balatalar : İyi yeni değişmiş
Akü : iyi değişmiş ( 26 amper akü yerine 28 mi ne takılmış 2 amper büyüğünü takmışlar nedenini bilmiyorum )

Almayı çok istiyorum ancak korkularımı bu motor için tüm söylenenleri buraya yazdım... Anlayan motorseverler varsa lütfen bu konularda buraya bişeyler yazabilirlermi acaba ? Sizce bu motoru alsam neler olur tüm bu bilgilerin ışığında ???

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:12 ----------

Öncelikle burdaki tüm kullanıcılara kazasız ve sorunsuz keyifli sürüşler diliyorum...

Ben Uludağ Üniversitesinde okuyorum ve öğrenimim uzun olduğu için pek pahalı makinalara yeltenemiyorum. Bir cross makinam vardı ÇİN malı tabi motora bindim neye bindim onu da pek anlamadım... 7 yaşından bu yaşıma kadar ilk kendi motorum bu oldu ve her zaman dikkatli oldum.

Burda ve diğer yerlerde yazılarım hepsini okudum... Ben bir tane güçbela bir 1994 model BMW F 650 GS almaya karar verdim bunun içinde birisiyle anlaştım.

GENEL OLARAK BU MARKA BU MODEL İÇİN YAZILANLAR BUNLARDI

Genel kanı zaten sorunlu motordur bunlar diye başlayıp şu sırayla devam ediyor ...
1- Yağ müşürü problemi
2- Motor gaz yemiyor veya tekliyor ne yapmalıyım
3- Hava filtresinde benzin vardı
4- Radyatöre su koyma yeri nerde bulamıyorum veya o küçük bölümde var gözüküyor diyor ancak hararetten conta yakıyor ( çünkü o küçük radyatör su göstergesinden tüm radyatör belli olmuyormuş arada bulunan küçük kanal tıkanıp su var gözükebiliyormuş)
5- Konnektör problemi ( selenin altında bulunduğu için iyi hava alamayarak problem çıkarıyormuş)
6- Tam bilmiyorumda yağ pompalayan bir bölümü varmış sanırım ve burada bir problem çıktığında yapılması zormuş ve yapılsada olmuyormuş kesin çözümüde yeni blok almak gerekiyormuş)
7- Akü problemi ve elektrik sorunu
8- Motorun verimi ve sesi fazla gaz verince patlama sesi duyuluyormuş
9- En önemlisi rotax diyorlar bu doğru yani tam bir BMW den bahsetmiyoruz zaten baştan

1. Sorum : Burda kullanan bu işlerden anlayan birileri var mı ? Nedir ne değildir bu acaba ? Varsa bu sorunlar başlarına gelenler yazabilir mi ? Bu sorunlar çok para harcamadan çözebileceğimiz rutin sorunlardan mıdır ? Ve sorun yaşamadan bunlar için önlemler alsak yeterli olur mu?

2. Sorum : Konuştuğum motor sahibinin motorunun dış kaplaması genel olarak güzel 2012 kadar muayenesi de var. Ancak enterasan bir kaç durum vardı ?

- Motoru çalıştırıp gazına fazla basınca 3.000 ve 4.000 devirlerde patlama sesi duydum
- Motorun yağı olmasına rağmen yağ ışığı yanıyordu usta bişeyler dedi pek anlamadım ( yeni elektrik tesisatı çekilmiş motora sanırım ondan çünkü yağı vardı motorun )
- Motor sahibinin usta arkadaşı motora garanti veriyor iyidir carttır curttur die
- Motor bloğunun sağ kapağının üzerinde BMW kabartması sol kapağında yoktu
- Motorun deposunu temizlemek için motordan gelen bir tane silindirik tüp vardı depodan almıyordu benzinin bize depoyu temizlemek için dedi
- Birde usta morotu gösterirken bize deponun ttam önünde yağı ve onu pompalayan kısımda bak yağ burdan gidiyor pompası çalışıyor gördün mü dedi ? Bu ne demek ?
- Motoru bırakınca sustu yaklaşık jikleyibıraktıntan sonra 3-4 dakika içinde
- Son olarak motorun sağ sinyal grubuna basınca yanıyor güzel ancak sol tarafı yakınca sağ ön lamba hafif çalışıyor geri kalan elektrik tesisatı normal

Benim gördüklerim

Genel Fiziki Durumu : İyi
Ses senkrenizasyonu : İyi
Motor Blok Görünümü : Bir kaç kez açılmış tamir görmüş yani
Gaz Yeme : İdare Eder - Kötü 3.000 devirde ama usta depo temizleniyor diyip bir tüp bağlamış
Muayeneden Geçme : Geçmiş
Zincir : İyi
Balatalar : İyi yeni değişmiş
Akü : iyi değişmiş ( 26 amper akü yerine 28 mi ne takılmış 2 amper büyüğünü takmışlar nedenini bilmiyorum )

Almayı çok istiyorum ancak korkularımı bu motor için tüm söylenenleri buraya yazdım... Anlayan motorseverler varsa lütfen bu konularda buraya bişeyler yazabilirlermi acaba ? Sizce bu motoru alsam neler olur tüm bu bilgilerin ışığında ???

rasta07
11 Eylül 2010, 21:14
Emre kardeşim , oldukça uzun yazmışsın elimden geldiğince cevaplamaya çalışayım:

Öncelikle "genel kanılar" olarak yazdığın şeylere değinmek gerekirse ;

-yağ müşürümde sorun yok ,
-gaz yeme sorunum yok , arada olursa da motordan değil yakıttan kaynaklı olabiliyor ( özellikle yakıt bitmeye yaklaştığında seviyeden dolayı düşen basınç yüksek devirlerde gaz yememe gibi sonuçlara sebep olabilir ) , yakıtta ki pislik , karbüratörün uzun süre temizlenmemesi ..vs gibi sebepler bulunabilir.
-Hava filtresinde ki benzinin sebebi karbüratör çıkışında motora benzini gönderen kısım da ki yayların gevşemesinden oluyor , eğer motoru birkaç saat kullanmıyacaksan yakıt musluğunu kapatarak bu sorunu aşabilirsin ( yayları dahi ellemeden soruna geçici çözüm olur) , ki yayları değiştirir veya biraz esnetirsen o sorun da aşılır , bende bir kere oldu düzelttim şu an sorun yok.
-Radyatöre direk ağzından su koymak çok kolay , kolay kolay da su eksiltmiyor , biraz önce 750 km'lik br geziden geldim ( ki toroslarda gezdim çoğunlukla , yani performansı yüksekti ) hiç su ile ilgili sorun yaşamadım , eksilmede olmadı. Dİrek gidonun altından bir pet şişe yardımı ile kolayca ekliyebilirsin , sadece hava yapmamasına dikkat etmek gerek.
-Konnektör sorunum da yok ve selenin altında konnektörüm :) , sorun yaşarsan da alırsın dışarıya çok zor bir konu değil.
- Valla benim sorunum yok akü veya elektrikle ilgili , 2 sene önce aküde sorun yaşayan bir arkadaşım 15 Tl ye çin malı bir akü takmıştı , halen çalışıyor :mrgreen: , Genel elektrik sorunundan kastın nedir anlamadım ama yaşlı bir makine olduğundan kablolarda kopukluk veya korozyon olabilir söker değiştirirsin , öyle gizli saklı yerlerde değil kablolar. ( Ben kornanın kablosunu değiştirdim mesela )
-Motor değerleri 55 Hp 60 Nm gibi bir değerdi sanırım , ama bu verimi almak zor tahmin edersin bu yaştan sonra , ama şahsi deneyimim olarak yazabilirim , torosları tırmandım geçtiğimiz birkaç gün , bayırda araba solladığımda , hızlanması çok güzel , 3 . vites ile başladığım bir bayırda çok rahat 4 ve 5 . viteslere geçebiliyorum , 60 dan 100 küsürlere çıkıveriyor. Bayırda ki bu örneği düz yolda sen düşün. Ama zorlamamak gerektiğine inanıyorum , dediğim gibi çok genç bir motor değil elbette , düz yolda 100 sabit hızla gidiyorum gerektiğinde 120 -130 a çıkıyorum , daha fazla zorlamamaya gayret ediyorum , bir arkadaşım 170 yaptığını iddia ediyor ama dediğim giib ben zorlamama taraftarıyım :mrgreen:, . Patlama sesi viteste gaz kestiğinde yapar ara sıra , mesela bayır aşşağı motor freni ile saldığında arada patırdama olur , ama gaz verdiğinde olmaması lazım , oluyorsa çiğ benzin alıyordur , dikkat etmeni öneririm . Genel kültür bilgisi olarak şunu da ekliyim karbüratörlü motorlar gaz kestiğiniz de enjeksyonlular gaz açtığınızda eksozdan patlama sesi gelir , herzaman olmasada gelmesi normaldir....
-Rotax konusu doğru olabilir , ama bmw ismini koyduysa üstüne benim için yeterli bir kalite ölçüsüdür. Aksi düşünce sahibini bağlar :).



Sorularına gelicek olursak :

- Öncelikle sorun yaşamak konusunu çok kafana takmıcaksın , sorunsuz yaşamak istiyorsan araba kullanmanı öneririm :) . En yeni motorlar bile ufak bir elektrik hatasından beyin yakıyor dağ başında bırakabiliyor veya olmuyacak bir anlık hatadan başka sorunlar çıkabiliyor , bunlar bu işin göze alman gereken parçaları.

Elbette üstte de birçok kez dediğim gibi yaşlı motor , sıfır motorlardan daha fazla bakıma ihtiyaç duyar . Yalnız önünde mükemmel bir kaynak mevcuttur , yıllardır kullanılmış bir motor olmasının verdiği avantaj olarak . www.f650.com mesela , her soruna cevap bulabileceğin bir yer , elinden geliyorsa kimseye ihtiyaç duymazsın , parça gerektiğinde yurtdışı sitelerde birçok orjinl ürün ve muadil mevcut . Borusanda da var en son çare olarak :cherry:. En basit yaz başında birkaç plastik dişli lazım oldu ingiltereden sipariş ettim 1 haftada geldi , maliyeti bana 50 tl filan çıktı.

Bunun dışında hiç problem çıkarmaz dersem yalan olur , ama uğraşırsan aşamıyacağın sorun yok.

-Motorla ilgili yazdıkların ilginç şeyler , birçoğunu anlıyamadım doğrusu :mrgreen: , mesela depoyu nasıl temizliyormuş merak ettim . Görmediğim motor hakkında ön yargılı olmak istemem , ama ince eleyip sık dokumanı öneririm . Çok kötü durumda olursa kısa zamanda F650 bakımı üzerine türkiye çapında isim yapabilirsin :cherry: ...

İyice araştırmanı öneririm sonuç olarak , uzun yazmışsın uzun cevaplamaya çalıştım , hem diğre arkadaşlara da bilgi olur , ekstra şeyler olursa cevaplamaya çalışırım.

İyi forumlar herkese...

azgurbuz
13 Eylül 2010, 09:36
Daha önce bir arkadaşta sormuş; alternatör kapağının içinden yağ buharı çıkıyor ve kapağı kirletiyor. Sorunmudur?

http://i661.photobucket.com/albums/uu332/azgurbuz/IMG_1699.jpg

rasta07
13 Eylül 2010, 23:39
Daha önce bir arkadaşta sormuş; alternatör kapağının içinden yağ buharı çıkıyor ve kapağı kirletiyor. Sorunmudur?



Alternatör'ün fazla ısınmasına yorulabilir mi acaba ? Pek rast gelmediğim bir arıza ama normalde olmaması gerektiğini farzedersek sorun yaratabilir , enazından yağ eksiltmesine sebep olabilir.

Ayrıntılı cevap bulursanız paylaşırsınız umarım..

lieber_mann
22 Eylül 2010, 15:51
arkadaşlar merhaba ben bursa'dan katılıyorum.
şu anda bir ybr125 kullanıcısıyom fakat motorumu değiştirmek istiyorum.düşündüğüm model de ya f650 ya da gs modeli.f650'nin düzünü alsam bana sorun çıkarır mı 94 model bu arada motor.
hangisini alsam önemli değil de benim boy sorunum var boy=1.63 bacak boyu=70cm. şimdi ben bunu alsam benim ybr kadar rahat kullanbilirmiyim.benim ybr pek fazla dengeli motor değil.bazen duruş esnasında düştüğümde oldu bacaklarımın kısa gelmesinden dolayı.ben mbunu ybr'nin lastiklerinin ince olması ve ağırlık nokatsının da motorun üstlerğinde olmasına bağlıyorum.sizce f650'nin ağırlık noktasının yere yakın olmasından dolayı bir avantajım olabilir mi?haha rahat kullanabilirmiyim.motor sürme konusunda kendime güveniyorum fakat işte boy büyük bir problem.
bir defasında f650'ye bindim sadece üstüne oturdum.parmak üçlarım ile değiyorum.
size sormak istediğim bu f650'nin selesini daha aşağıya alma imkanımız var mı mesela 700mm ile 730mm...
arkadaşlar cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.
saygılar kazasız belasız sürüşler dilerim.

rasta07
22 Eylül 2010, 20:42
gerekli tecrüben varsa sıkıntı çekmezsin , çok dengeli bir motordur...

Huckle
11 Ekim 2010, 13:54
Merhaba F650 Kullanıcıları,

Benim de 97 model Beyaz bir F650'm var. Sorun şu ki; kısa bir arazi maceram sırasında ön disk'i yamulttum. Fiyatı 500 TL civarında. Bu fiyat da Borusan değil, piyasada uygun fiyatlar sunan Bempar gibi bir kaç firma araştırmam sonucunda. Sahibinden'de ikinci el ve sıfır olarak üreten 2-3 kişi var, burda da fiyatlar 250 - 350 TL civarında.. Tornaya girmesi de mümkün değilmiş (Bizzat sanayide ustalarla görüşüldü).

Sizin çözüm önerilerinizi de merakla bekliyorum??

rasta07
12 Ekim 2010, 18:06
Ön disk konusu şakaya gelmez , çok fazla alternatiflere yönelmeden en kaliteli seçenek ile arızayı aşmakta yarar var bence ..

rasta07
09 Kasım 2010, 12:58
Daha önceki linkler sağlam mı bilmyorum ama bmw manual kitabı , ingilizce :

http://www.upload.gen.tr/d.php/s16/y3our0sp/Bmw.pdf.html

Huckle
11 Kasım 2010, 19:50
Sevgili 2000 model öncesi F650 kullanıcıları,

10 puanlık bir uzmanlık sorusu daha sormak istiyorum. Geçen hafta web'den yaptığım debriyaj ve fren manetleri maalesef f650 Gs in olduğu için motora uymadı. F650 ve F650 Gs'in manetleri farklıymış.. F650 için olanını nerden bulabilirim??

rasta07
12 Kasım 2010, 00:59
Sevgili 2000 model öncesi F650 kullanıcıları,

10 puanlık bir uzmanlık sorusu daha sormak istiyorum. Geçen hafta web'den yaptığım debriyaj ve fren manetleri maalesef f650 Gs in olduğu için motora uymadı. F650 ve F650 Gs'in manetleri farklıymış.. F650 için olanını nerden bulabilirim??

http://www.motobins.co.uk adresinde bulabilirsin , sanırım 20 pound civarındaydı , 5 -10 gün arasında elinde oluyor , ancak kayıtsız yolluyorlar ptt kargoda "kaybolduğu" oluyor , gerçi sağolsunlar tekrar yolluyorlar :) ...

Kayıt filan istemeden direk kredi kartı üzeride halledebiliyorsun...

Huckle
12 Kasım 2010, 11:13
http://www.motobins.co.uk adresinde bulabilirsin , sanırım 20 pound civarındaydı , 5 -10 gün arasında elinde oluyor , ancak kayıtsız yolluyorlar ptt kargoda "kaybolduğu" oluyor , gerçi sağolsunlar tekrar yolluyorlar :) ...

Kayıt filan istemeden direk kredi kartı üzeride halledebiliyorsun...

Çok sağol üstadım.. TR'de bulabilmek pek mümkün değil galiba.. Velomoto'da da bir çok parçası var ama bizimkilerin parçaları için Yurtdışı alternatiften ziyade zorunluluk olmaya başlıyor gibi sanki..

rasta07
12 Kasım 2010, 11:30
Doğrusu Tr den bulmakla dışardan bulmak arasında bir fark yok , inan yurtdışından alırken başın ağrımaz , malzemeyi kutu ile değilde zarf ile yollamalarını rica et gümrük sorunuda yaşamazsın ...

Çok ivedi birşey değilse vida'yı dahi yurtdışından alma taraftarıyım , sonradan çıkan sorunlarla başın ağrımıyor...

mertersel
15 Kasım 2010, 02:42
Bilmeyenler için aktarayım, 2000 e kadar olan F650 lerin konjektörleri sele altında olduğu için ısınma ve bozulma sıkıntıları yaratabiliyor. Sıklıkla da karşılaşılabiliyor. Orjinali oldukça pahalı bir parça. Borusan dan test edildi onaylandı. Bu motora Sanel SRR 685 Lombardini Su motorunun konjektörü uymaktadır. Fiyatı da 25 lira gibi bir şey idi. Bağlantı girişleri biraz farklıdır ama ustanız kolaylıkla o farklılığı halledebilir. Bilginiz olsun. Başka bir forumda bu bağlantı ile ilgili detaylı bir konu da var. Burada paylaşmak yasak mı bilmiyorum o nedenle paylaşmadım. Ufak bir google araması ile bulabilirsiniz.

Huckle
06 Aralık 2010, 12:38
Bir uzman sorusu daha :)
Her ne kadar her ustadan farklı bir cevap alıp kendi kafama göre yapsam da, ön ve arka lastik basınçlarını kaç psi basıyorsunuz?

rasta07
06 Aralık 2010, 15:16
Ön 28 , arka 30 basıyorum , 2 kişi yada yükle gidiceksem ön 30 arka 32 ...

Şimdiye kadar bir sıkıntı çekmedim. Zaten hava basıncı iyi olmazsa kullanıma yansıyor hemen...

Huckle
08 Aralık 2010, 12:38
Ön 28 , arka 30 basıyorum , 2 kişi yada yükle gidiceksem ön 30 arka 32 ...

Şimdiye kadar bir sıkıntı çekmedim. Zaten hava basıncı iyi olmazsa kullanıma yansıyor hemen...

Cevap için teşekkürler, ben tek kişilik kullanımda ön 30 - arka 32 kullanıyorum fakat f650.com sitesinde iyice kafam karıştı. Abiler 34 - 40 kullanıyorlarmış.

Ben de geçenlerde 32 - 38 bastım ama özellikle virajlarda avantaj yerine sanki dezavantaja dönüştü.. Yine bildiğimizden devam etmekte fayda var sanırım..

peacemaker_
26 Ocak 2011, 02:56
arkadaşlar merhaba ben bursa'dan katılıyorum.
şu anda bir ybr125 kullanıcısıyom fakat motorumu değiştirmek istiyorum.düşündüğüm model de ya f650 ya da gs modeli.f650'nin düzünü alsam bana sorun çıkarır mı 94 model bu arada motor.
hangisini alsam önemli değil de benim boy sorunum var boy=1.63 bacak boyu=70cm. şimdi ben bunu alsam benim ybr kadar rahat kullanbilirmiyim.benim ybr pek fazla dengeli motor değil.bazen duruş esnasında düştüğümde oldu bacaklarımın kısa gelmesinden dolayı.ben mbunu ybr'nin lastiklerinin ince olması ve ağırlık nokatsının da motorun üstlerğinde olmasına bağlıyorum.sizce f650'nin ağırlık noktasının yere yakın olmasından dolayı bir avantajım olabilir mi?haha rahat kullanabilirmiyim.motor sürme konusunda kendime güveniyorum fakat işte boy büyük bir problem.
bir defasında f650'ye bindim sadece üstüne oturdum.parmak üçlarım ile değiyorum.
size sormak istediğim bu f650'nin selesini daha aşağıya alma imkanımız var mı mesela 700mm ile 730mm...
arkadaşlar cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum.
saygılar kazasız belasız sürüşler dilerim.

merhaba lieber mann öncelikle söyleyeyim bi f650 kullanıcıs değilim.şu aralar almaya ciddi niyetlendim.bir yerde motorun bir parçasını ayarlayarak(amortisörleri diycem yanlış ise affola :) ) sele yüksekliğinin düşürüldüğünü okumuştum.o kadar çok sayfa okuyorumki inan nerede gördüğümü hatırlamıyorum.biraz tararsan forumları görebilirsin...
çok yakında bir f650 kullanıcı olarak deneyimli arkadaşların bilgisine sıkça başvuracağımın sinyallerini de vereyim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:54 ----------


Cevap için teşekkürler, ben tek kişilik kullanımda ön 30 - arka 32 kullanıyorum fakat f650.com sitesinde iyice kafam karıştı. Abiler 34 - 40 kullanıyorlarmış.

Ben de geçenlerde 32 - 38 bastım ama özellikle virajlarda avantaj yerine sanki dezavantaja dönüştü.. Yine bildiğimizden devam etmekte fayda var sanırım..

acaba daha yüksek basıldığında yakıt tasarrufu mu sağlıyor ki? bir satılık f 650 ilanında 100 km de 10 tl yaktıgı yazışmış.çok şaşırdım,gerçekliğini de sorguladım bakalım sahibinden nasıl bir cevap gelecek :)

rasta07
26 Ocak 2011, 13:07
Geçen hafta düşük devirlerde yağ lambasında göz kırpma dediğimiz yanıp sönme olayı oluyordu . Müşürden şüphelenmiştim ancak farklı bir yerdeymiş sıkıntı :) . F650lerde şaseden yağ çıkışı kısmında metal bir filtre var , o dolmuş . Yağ değişimi yapıcaktım zaten üstüne denk geldi. Yağ değişimi ile birlikte onu da temizledim hava tutarak , sorun kalmadı .

Bu tip bir sorun yaşayanlara örnek olsun , yağ müşürü değilse sorun dediğim filtre olabilir.

peacemaker_
30 Ocak 2011, 01:46
Birşey sormak istiyorum.Bmw F650 lilerin km saat gösterge takımının fiyatı hakkında bilgisi olan var mı?

rasta07
30 Ocak 2011, 02:26
http://www.motobins.co.uk/bmw-parts.php?model=F%20Series , INSTRUMENTS kısmında var , e-bay da vardır araştırmak lazım...

rasta07
08 Şubat 2011, 20:42
Arkadaşlar çok sevdiğim motorumu satmış bulunmaktayım . Şimdi şimdi satmasamıydım düşüncesi oturdu iyice içime :):) ...

Hayırlısı diyelim , ileride tekrar bmw ile yolumuz kesişir sanırım...

Huckle
09 Şubat 2011, 13:29
Arkadaşlar çok sevdiğim motorumu satmış bulunmaktayım . Şimdi şimdi satmasamıydım düşüncesi oturdu iyice içime :):) ...

Hayırlısı diyelim , ileride tekrar bmw ile yolumuz kesişir sanırım...

Hayırlısı olsun dostum. Bu başlık altında verdiğin tüm cevaplardan yola çıkarak Bmw'siz kalamayacağın açık :)

mavi prens
22 Şubat 2011, 16:43
merhaba arkadaşlar,yazdıklarınızın hepsini olmasada yarısından fazlasını okudum,zaten 12 sayfa tutmuş :) kimse pek ugramıyor sanırım....

ikinci motorum mct chopper'ımı büyütme istegi uyandı içimde ama nasıl birşey aradıgımıda bilmiyordum açıkçası.hem görünüş hem tarzı beni tatmin edecek bir motor düşünüyordum derkenn görevdeyken bizim motorize (yunuslar :) ) arkadaşların motorlarına yanaşıp duruyordum nasıl bişiler vs diye.varadero degilde beni bmw daha çok çekiyordu nede olsa çocukluktan kalma bmw tutkum vardı. bi ara f650'nin üstüne bindim şöyle bi bakim nasılmış diye dedim ve beni nasıl etkiledi anlatamam.sadece üstüne oturmakla bu kadar etkilendim siz düşünün :) oturma pozisyonu gayet rahat ve güven verici derken dayanamayıp anahtarı istedim 'sürmemek şartıyla' :) kontaga bastıgımda o cigerden gelen bögürtü beni yedi bitirdi mest oldum :cherry: gösterge paneli zaten hoş,ekranlı vs hoşuma gidiyodu...o bögürtüsü hala içimde yaw :) nasıl canım çekiyo anlatamam :cherry: içimde kaldı bi binemedim yahu :))) maddi durum olsa bi enduro alıcam ama 2000 tl'lik chopper'dan sonra şu sıralar durum pekte müsait degil.çin min buna benzer enduro olsa uygun alırdım yani :)) 4500 en düşük fiyatı...neyse eski meski ama çok hoş motor bence.

canicellat
11 Mart 2011, 20:31
Herkese Merhabalar; 97-99 model arası F650 almak istiyorum. Km olarak 60.000 & 80.000 arası fiyat olarak 5.000 & 6.000 arası extraları mevcut alınır mı tavsiye edermisin ve istanbuldan ikamet etmekteyim şehirdışından alabilirim antalya'dan beğendiğim bir motor var 700km yolda bana sıkıntı çıkarabilirmi?

Cevaplarınız için teşekkürler

Gültekin
14 Mart 2011, 17:07
http://i55.tinypic.com/1ze8aja.jpg

Aküleri söktüm ve 2011 bahar bakımlarını yaptım. :)
Suları tamamlandı, şarjları yenilendi.
Zıpkın gibiler ve sezona hazırlar.

Fıstıkın ilanı da güncellendi. >>> http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-temiz-faal-41798362/detay

(Başlığa biraz hareket gelsin yahu.)

excavatus
23 Mart 2011, 22:25
Selamlar arkadaslar, 98 model lacivert bir f650 ST sahibiyim bir aydir.. kafama takilan bir kac soru var onlari sormak istiyorum...

Birincisi, bu konjektoru sele altindan almazsak cok sorun acar mi basimiza. Benim makinanin konjektoru orjinal, makina 99.000`de ve hala sela altinda duruyor.

Bir diger konu, fren diskleri hala orjinal diskleri oldugu icin bayagi bir incelmis. Su anda pek bir skinti yaratmiyorlar ama, degistirmek istiyorum yaz gelirken. Balatalarla beraber degistirecegim ama disk fiyatlari cok yuksek geldi. En azindan benim baktiklarim beni asiyor. Fren disklerini biraz makul fiyatlarla, guvenligimi de tehlikeye atmadan nasil halledebilirim acaba?

son olarak ise, makinanin bir top case`i var. Ben buna yan canta da alacagim ancak fiyatlar gene en buyuk kriter. Hard Case olan yan cantalar icin takmam gereken baglama aparati canta fiyatina neredeyse. Acaba bu koltuk altindan askilari gecirilen KAPPA cantalarin kullanimi nasildir? onlar icin de yine bir baglanti demiri takmaya gerek var midir? F650 sahibi arkadaslar kullandiklari cantalar hakkinda bilgiler verebilirse cok sevinirim.

Saygilar, sevgiler.

rasta07
23 Mart 2011, 22:49
excavatus hayırlı olsun motorun , güzel bir tercih yapmışsın .

Konjektör'ü kafana takma , bende uzun süre koltuk altındayken kullandım hiçbir sorun yaşamadım , eğer sorun yaşarsan o zaman düşünürsün öyle bir değişikliği . Çok fazla bir para değil zaten ...

Sadece diskler değil , yedek parçaların tümü için yurtdışı'nı tavsiye ederim , ebay , motobins ...vs gibi siteler mevcut . Yalnız disk ve balata konusu mühim , bu konularda şansını denemeni önermem , en kaliteli malzemeyi baz alarak fiyatlara bakarsın umarım .

Yan çanta konusunda bez çantalar için demir'e filan gerek yok , oldukça kullanışlı ve fiyatları uygun oluyor.

Tekrar hayırlı olsun , burdan cevaplamayı atladığımız sorular olursa özel mesaj yoluyla da sorularını elimden geldiğince severek cevaplarım ...

İyi akşamlar.

excavatus
23 Mart 2011, 23:30
excavatus hayırlı olsun motorun , güzel bir tercih yapmışsın .

Konjektör'ü kafana takma , bende uzun süre koltuk altındayken kullandım hiçbir sorun yaşamadım , eğer sorun yaşarsan o zaman düşünürsün öyle bir değişikliği . Çok fazla bir para değil zaten ...

Sadece diskler değil , yedek parçaların tümü için yurtdışı'nı tavsiye ederim , ebay , motobins ...vs gibi siteler mevcut . Yalnız disk ve balata konusu mühim , bu konularda şansını denemeni önermem , en kaliteli malzemeyi baz alarak fiyatlara bakarsın umarım .

Yan çanta konusunda bez çantalar için demir'e filan gerek yok , oldukça kullanışlı ve fiyatları uygun oluyor.

Tekrar hayırlı olsun , burdan cevaplamayı atladığımız sorular olursa özel mesaj yoluyla da sorularını elimden geldiğince severek cevaplarım ...

İyi akşamlar.

Hocam tesekkur ederim verdigin bilgiler icin.
Sunu sormak isterim, Bez canta kullaniyor musun? veya kullandin mi? marka model soracagim o yuzden :)

Disk konusunda da zaten pek ucuza kacasim yok.. ama pahalisi da bu aralar asiyo beni. Bu diskler ne kadar daha gider onu bir turlu soyleyebilen olmadi bana..

soyle diyeyim, dedigim gibi diskler 0 makina uzerinde gelen diskler, su anda balatalarin temas yuzeyi, diskin orjinal yuzeyinden 3mm kadar asagida..

rasta07
24 Mart 2011, 00:16
Bende orjinal yan çantalar vardı , ama olmasaydı bez çantalara yönelirdim . Tabi senin kullanım amacın önemli burda ...

Disklerde sorun olmaya başlarsa zaten frenajda hisettiricektir , belli bir süre vermek zor , biraz sana kalıyor . Yenisi herzaman iyidir tabi :) ...

Yinede ayrıntılara takılmadan keyif sürme taraftarıyım , sorunlar gelmeden kendini hisettiriyor zaten , yeter ki motoru iyi tanıdığımızdan emin olalım...

excavatus
24 Mart 2011, 12:53
Saolasin...
Dedigin gibi kendini hissettiriyor sorunlar..

Bakalim, canta konusunda riske giricem, alicam bi bez canta kappa. Olmazsa sahibinden de satariz.. sonrasina bakariz..

Frenler konusunda da, biraz sorun vardi, borusan`da, fren hidroligi degisti ilk bakimi sirasinda. Simdi canavar. Accik dokunuyosun.. miss.. herhangi bi sorun yok.. sadece egilip bakinca ve dokununca.. "ANAMM!! bitmis lan diskler" gibi bi tepki veriyo insan.. o kadar incelince.. :)) balatalar da eski, onlari da degistireyim once.. disklere sonra bakariz..

daha teker istiyo motor.. off of.. canta, teker, frenler..

DusenAdam
24 Mart 2011, 22:57
Arkadaşlar, F650'nin benzin deposu yanlara doğru tombul duruyor ve ön sinyaller de hayli çıkıntılı, motor yatarsa hemen sinyaller kırılır ve depo ezilir gibi bir hissiyat oluştu bende, bu konuda ne söylersiniz?

malina
25 Mart 2011, 00:45
Arkadaşlar, F650'nin benzin deposu yanlara doğru tombul duruyor ve ön sinyaller de hayli çıkıntılı, motor yatarsa hemen sinyaller kırılır ve depo ezilir gibi bir hissiyat oluştu bende, bu konuda ne söylersiniz?
hocam motor koruma demiri motoru korurken aynı zamanda depo için de belli bir seviye farkı oluşturduğu için ezilmeleri engeller diye düşünüyorum.
Sinyal için tasa etme, Bw's nin sinyali 5 tl.

@excavatus
ben geçen yıl motorun dışında duran konjektörün arızası sonrası malum sanel konjektörü aldım, sele içine taktırdım. şimdilik sorunsuz. umarım yazın da sorun çıkarmaz.
uzun yol için bir tane de yedek alırım yanıma. :)
ayrıca çanta dert değil de sen bir an önce lastik ve fren eksiklerini tamamla derim naçizane...

rasta07
25 Mart 2011, 00:50
Yatsın diye yapılmadığı kesin , kırılması muhtemel :) ...

excavatus
25 Mart 2011, 10:01
ayrıca çanta dert değil de sen bir an önce lastik ve fren eksiklerini tamamla derim naçizane...

Vallahi son aldığım bilgilere ve bilirkişi raporlarına göre uzun yola çıkmadığım sürece (2000+ km) bu lastikler bu sezonu çıkartabilecek durumdaymış. Ramazan bayramına kadar vaktim var yani.

Fren konusunda da, bakcaz bakalım.. of masraf.. :))

rasta07
25 Mart 2011, 20:29
Bilirkişi'nin kim olduğu merak ettim doğrusu , uzun yola gidemeyen lastik şehiriçi nasıl kullanılabiliyor anlıyamadım :) ...

Yol tutuşu her zaman önemli , belki iyi niyetle şehiriçi bişey olmaz denilebilir ama fren ve lastiklere yapılan masraf masraftan sayılmaz , zaruri ihtiyaçtır bunlar ...

Yine de tekerinizin düz basmasını dilerim...

excavatus
26 Mart 2011, 02:07
Sooole diyem... tekerleklerde goruntu itibariyle hic bi sorun yok.. hatta tahminen 2k-3k yol yapmislar en fazla..

ancak tekerlekler 2007 imalati.. o yuzden.. sehir ici, kisa mesafelerde, dusuk hizlarda, cok da buyuk problem cikarmazlar diye dusunulmekte.. ancak uzun yolda.. dikkat seviyesinin daha dusuk oldugu, hizin daha yuksek oldugu uzun yolculuklarda, riske girmemek gerekebilir.. 4 yas bir teker icin fazla dediler bana..

bur-k@
26 Mart 2011, 17:55
Selamlar arkadaslar, 98 model lacivert bir f650 ST sahibiyim bir aydir.. kafama takilan bir kac soru var onlari sormak istiyorum...

Birincisi, bu konjektoru sele altindan almazsak cok sorun acar mi basimiza. Benim makinanin konjektoru orjinal, makina 99.000`de ve hala sela altinda duruyor.

Bir diger konu, fren diskleri hala orjinal diskleri oldugu icin bayagi bir incelmis. Su anda pek bir skinti yaratmiyorlar ama, degistirmek istiyorum yaz gelirken. Balatalarla beraber degistirecegim ama disk fiyatlari cok yuksek geldi. En azindan benim baktiklarim beni asiyor. Fren disklerini biraz makul fiyatlarla, guvenligimi de tehlikeye atmadan nasil halledebilirim acaba?

son olarak ise, makinanin bir top case`i var. Ben buna yan canta da alacagim ancak fiyatlar gene en buyuk kriter. Hard Case olan yan cantalar icin takmam gereken baglama aparati canta fiyatina neredeyse. Acaba bu koltuk altindan askilari gecirilen KAPPA cantalarin kullanimi nasildir? onlar icin de yine bir baglanti demiri takmaya gerek var midir? F650 sahibi arkadaslar kullandiklari cantalar hakkinda bilgiler verebilirse cok sevinirim.

Saygilar, sevgiler.

yan çantaları ikinci el almakla birlikte touratechden de alabilirsiniz türkiye dist. türkiyede var görmek isterseniz

bunlar yan çantalar

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=3_37_256&osCsid=ddbd3a492ff599ca1f04a299bd993355

bunlar da demirleri ;

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=3_37_257&osCsid=ddbd3a492ff599ca1f04a299bd993355

canicellat
26 Mart 2011, 22:28
Herkese Merhaba arkadaşlar,
3 gün önce Bmw F650 sahibi oldum ve gerçekten kalitesini gücünü yolda gösteriyor. Sizden bir isteğim olucak. Arka lastiğin arkasında bulunan plastiği nereden temin edebilirim. Resimde kırmızı ile çizdiğim parça..

http://img683.imageshack.us/img683/9969/adszshbz.png (http://img683.imageshack.us/i/adszshbz.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

DusenAdam
27 Mart 2011, 00:41
Yatsın diye yapılmadığı kesin , kırılması muhtemel :) ...
Evet ama sonuçta bunlar kendi başına ayakta duramayan aletler :) ve ustalık düzeyine bakmaksızın dalgınlık vb. çeşitli nedenlerle yan yatabiliyorlar. Sinyaller sorun değil ama basit bir yatmada depo eziliyorsa can sıkıcı olur. (Almayı düşünüyorum da ondan araştırıyorum.)


Sooole diyem... tekerleklerde goruntu itibariyle hic bi sorun yok.. hatta tahminen 2k-3k yol yapmislar en fazla..
ancak tekerlekler 2007 imalati.. o yuzden.. sehir ici, kisa mesafelerde, dusuk hizlarda, cok da buyuk problem cikarmazlar diye dusunulmekte.. ancak uzun yolda.. dikkat seviyesinin daha dusuk oldugu, hizin daha yuksek oldugu uzun yolculuklarda, riske girmemek gerekebilir.. 4 yas bir teker icin fazla dediler bana..
Altı üstü 200 cc'lik bir motosikletim var. 2006 model bu motosiklet birkaç yıl boyunca çok az kullanıldığı için, 2010 yılı itibarıyla lastikleri yeni gibi görünüyordu ama sertleştiği için kuru asfaltta bile kaymaya eğilimi gösterdikleri için değiştirdim. İnanın yol tutuşu ve frenlemesi çok değişti, ki aldığım yeni lastikler de ucuz lastikler. Bütçenizi çok zorlamayacaksa değiştirin derim. Mümkünse kaliteli lastiklerle...

rasta07
27 Mart 2011, 01:22
Evet ama sonuçta bunlar kendi başına ayakta duramayan aletler :) ve ustalık düzeyine bakmaksızın dalgınlık vb. çeşitli nedenlerle yan yatabiliyorlar. Sinyaller sorun değil ama basit bir yatmada depo eziliyorsa can sıkıcı olur. (Almayı düşünüyorum da ondan araştırıyorum.)





Hiç tecrübe etmedim allahtan , o yüzden tahmin olarak yazdım ama yan yatarsa bişey olurmu diye de alınmayacak motor değil , temizini bulursan düşünmeden almanı öneririm...

Hayırlısı olsun ....

acayüp
27 Mart 2011, 01:35
Merhaba arkadaşlar. Sevdiğim bir abim 2000 model 18bin kmdeki ve 3 yıldır trafikte olan kırmızı motorunu satmak istiyor. Ciddi düşünenler bana özel mesaj atabilirler. Eksiği fazlası hatası kusuru arızası yok. Pırıl pırıl motordur. İlan verilmedi daha.
Herkese kazasız sürüşler.

rasta07
27 Mart 2011, 01:38
2000 Modeller , GS'tir yalnız , fundurolarda en yükse 99 var ...

excavatus
28 Mart 2011, 13:50
yan çantaları ikinci el almakla birlikte touratechden de alabilirsiniz türkiye dist. türkiyede var görmek isterseniz

bunlar yan çantalar

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=3_37_256&osCsid=ddbd3a492ff599ca1f04a299bd993355

bunlar da demirleri ;

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=3_37_257&osCsid=ddbd3a492ff599ca1f04a299bd993355

650 ve 680 Euro diyo bu arkadaslar :)
bi de ustune 180 Euro baglanti aparati diyo.

bunun ikinci elini bulsak bulsak kaca bulacaz ki acep?

Sanki ben 200 tl ye kappadan heybe alicakmisim gibi geliyo... ama kullanici yorumlari bulamiyorum onlarla da ilgili..

excavatus
14 Nisan 2011, 13:07
Evet gene ben...

Arkadaşlar öncelikle Lastik işini gönlümü rahatlatarak sonuca kavuşturdum. Tekerleklerin raf ömrü 5 yıl, kullanım ömrü 3 yıl olarak, 3 büyük lastik üreticisinden tescil ettirdim. (michelin, continental, lassa) hepsine tek tek mail attım, hepsi de telefonla geri döndüler sağ olsunlar. Tekerlekler eğer bayi de uygun koşullarda saklandıysa 5 yıl raf ömrü varmış. Kullanım sırasında da eskimeden ve aşınmadan dolayı değişmesi gerekmez ise, 3 yıllık ömürleri varmış. Yani 2012 yazına kadar lastik istemeyecek benim maviş.

Çanta konusunda neredeyse karar verdim ancak şu kafama takıldı. Heybe şeklinde çantalardan alıcam ama soldaki çanta direk egzos koruyucunun üstüne gelecek. yanma etme olmaz mı diye düşünüyorum aslında. Heybe çanta kullanan arkadaşlar bu egzos konusunda beni aydınlatabilir mi biraz?

Motorunda disk veya balata değişimi yapmış arkadaşlar mümkünse kullandıkları markaları yazabilirler mi?

Neyse gelelim sonuca. 13 yaşında motor. Tabiki arızaları olacak. 1000km'yi devirdim artık 1 ay oldu alalı. Bu yaşta.. bu kadar sorunsuz... bu kadar rahat bir makina.. gerçekten temiz bakıldıkça ömürlük. Hedefim bu makinada 100.000 devirmek artık :) bakalım başarabilecek miyim?

Benim karafatma (1973 Jawa-250) çok kıskanıyor. Ama yapacak bir şey yok. Havalar biraz düzelsin gönlünü alırız onun da.

GaCCaLL
14 Nisan 2011, 23:32
benim asyada da egzoz koruma demiri mevcut ve heybe çanta kullandım memlekete gidip gelirken dediğin gibi onun üstüne yaslanıyordu iyice bağlayınca hiç bir problem olmamıştı.

rasta07
01 Haziran 2011, 01:27
http://www.dosya.tc/down/4Y0Bhp/Bmw.pdf.html f650 service manuel ...

excavatus
06 Haziran 2011, 10:46
Arkadaşlar selam.
Hastamız 98 Model F650 ST.
Şikayeti, yan sehpadayken marş motorunun boşa dönmesi, orta sehpada çalışması.
Sorunu, marş kitlemesinin yağ kaçırması.

Tedavisi nasıl olur bu işin? kaça patlar bana...
Eğer kitleme değişecekse diye başlayıp, çok yüksek rakamlar ile biten cümleler kurdu insanlar bana... sinir yaptı bende sonra...

rasta07
07 Haziran 2011, 01:09
Marş rublesi değişicektir , sol kapak açılıp ulaşılıyor . İşinin ustası bir kişi için 30 dk lık işlem . Benim motorumun rublesi de problemliydi , satan arkadaşa da söyledim zaten bunu , o parçayı istanbuldan bulup taktırmış , 150 tl dedi sanırım yanlış hatırlamıyorsam . Araştırılabilir ayrıntılı , aklımızda olsun :)...

excavatus
07 Haziran 2011, 11:10
Marş rublesi değişicektir , sol kapak açılıp ulaşılıyor . İşinin ustası bir kişi için 30 dk lık işlem . Benim motorumun rublesi de problemliydi , satan arkadaşa da söyledim zaten bunu , o parçayı istanbuldan bulup taktırmış , 150 tl dedi sanırım yanlış hatırlamıyorsam . Araştırılabilir ayrıntılı , aklımızda olsun :)...

150tl gibi bir fiyatsa ruble.. hiç düşünmeden alayım..
nereden aldığını bulabilir miyiz arkadaşın, veya motoru sattığın arkadaşa ben direk ulaşabilir miyim acep?