PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw BMW F650 (1994-2000 arası) paylaşımları



Sayfa : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10

nantepli
25 Mart 2010, 22:07
Arkadaşlar 98 model f 650 buldum fiyatı makul geldi bana fakat boya ister ve lastik (acil olmasada) kısacası 6.000 e mal olacak gibi km si 31.000 görünüyor ama inandırıcı değil motoru ustama gösterdim ciğer iyi dedi dişli ve zincirler iyi dedi ama çok kararsız kaldım ne olur bana acil fikir verirmisiniz.Yaklaşık 5 dakika falan kullandım gaz yemesi ve gidişi inanılmaz geldi bana lütfen yardım önümde 2 gün var karar vermek için pazartesiye kadar bağladım motoru ama ne yapacağımı bilmiyorum .Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

rasta07
25 Mart 2010, 23:24
nantepli dediğin özelliklerde gerçekten sağlamsa makine verilir o para , hatta pazarlıkla 5 - 5500 arasına indirirsin ...

Yalnız bu yaştaki makinelerde bazı şeyleri göze almak lazım , motorla ilgili özellikle büyük bir sorun çıkmazsa gerisini kendinde halledersin ...

2 aydır bu motora sahibim keyfi kontrol için söküp takmadığım yeri kalmadı , geçen pazar öylesine sübapları kontrol ettim 1 - 2 saatimi aldı , oldukça basit bir motor ama inanılmaz keyifli torklu bir makine ...

Temizse ve sende iyi bakarsan ömürlük motor...

nantepli
08 Nisan 2010, 00:03
Cevabınız için çok teşekkürler rasta 07 şu an motoru almış durumdayım.Forum başlarında bir arkadaşın yazmış olduğu gibi hava filtresinden benzin gelmesi sorunu yaşadım fakat daha çözüme ulaştırmadım.Bakacağız artık.

rasta07
08 Nisan 2010, 01:28
Hayırlı olsun yeni motorun , güle güle kullan...

alketas
08 Mayıs 2010, 23:22
Selam arkadaşlar,
başlığı hortlatmak gerek:) Öncelikle gerçekten harika bir başlık olmuş ve çok faydalı bilgiler mevcut. Herkese teşekkür ederim. Ben de 97 F650 mi 1 hafta önce aldım. 23 binde bir tanıdığımdan aldım ve tekirdağdan istanbula getirdim. Ancak motor hararete çok yatkın, 1 saatlik sürüşlerde ısınmaya ve insanın bacağını yakmaya başlıyor. Sizlerde de böyle bir durum sözkonusumudur?
Ayrıca diğer bir soru ideal kullanım devri nedir. yukarıda arkadaşlarımdan birisi rölanti için 1500 demişti. vites geçişi için kaç devir önerirsiniz?

frustrated
08 Mayıs 2010, 23:25
selam
evet özellikle yazın bacakları baya yakıyor..motorun tipik özelliklerinden biri imiş..şortla binme onun için.. :P ingilizcen varsa f650.com & f650 co.uk ye mutlaka bak..

alketas
08 Mayıs 2010, 23:38
selam
evet özellikle yazın bacakları baya yakıyor..motorun tipik özelliklerinden biri imiş..şortla binme onun için.. :P ingilizcen varsa f650.com & f650 co.uk ye mutlaka bak..

hızlı cevap için teşekkürler frustrated. mesela sen kaç devirde kullanıyorsun motoru?

frustrated
08 Mayıs 2010, 23:39
ben 3-5 bin arası kullanıyorum genelde...

alketas
08 Mayıs 2010, 23:44
Motora ufak çapta bir bakım yaptırdım. yarın sarıyer sırtlarına doğru bir test sürüşü yapıcam. 3-5 arası kullanırım. bilgi için teşekkür ederim.

rasta07
09 Mayıs 2010, 18:24
Selam arkadaşlar,
başlığı hortlatmak gerek:) Öncelikle gerçekten harika bir başlık olmuş ve çok faydalı bilgiler mevcut. Herkese teşekkür ederim. Ben de 97 F650 mi 1 hafta önce aldım. 23 binde bir tanıdığımdan aldım ve tekirdağdan istanbula getirdim. Ancak motor hararete çok yatkın, 1 saatlik sürüşlerde ısınmaya ve insanın bacağını yakmaya başlıyor. Sizlerde de böyle bir durum sözkonusumudur?
Ayrıca diğer bir soru ideal kullanım devri nedir. yukarıda arkadaşlarımdan birisi rölanti için 1500 demişti. vites geçişi için kaç devir önerirsiniz?

Rölantisi 1500 doğrudur , vites geçişlerini yüksek tutmakta yarar var , sabit hız da giderken 3500-4000 arası vites geçişlerinde ise 5000 e kadar çıkarak vitesi yükseltebilirisn , tek silindir karakteristiği yüksek devir istiyor doğrusu , kesinlikle 3500 ün altına inmemeni tavsiye ederim...

Hayırlı olsun yeni motorun...

alketas
09 Mayıs 2010, 23:38
Teşekkür ederim Rasta07,
Bugün bahsettiğim test sürüşünü gerçekleştirdim. Senin de söylediğin gibi 3500-4000 arası gayet makul özellikle 4000 devire ulaştığında çok iyi performans sergiledi. Rölanti ise 1500 de idi. demekki şuan için problem yok.
Bilgi ve yardım için tekrar teşekkürler.

rasta07
09 Mayıs 2010, 23:43
[B]Bende bugün yağını değiştirdim canavarın :) , 33 Tl ye Bmw 'den filtre aldım , 40 Tl de yağa para vererek 73Tl ye bu yağ değişimini atlatmış bulunuyorum :) ...

Ayrıca yağ değişimini kendinizin yapmasını tavsiye ederim , sağı solu açtıkça arada pislenen yerleride köşe bucak temizleme fırsatı buluyorsunuz :) ...

Son olarak şunu söylemek istiyorum ( yazdıkça yazasım geliyor nedense :mrgreen: ) , ilk çalıştırmada motora gaz vermemeye dikkat edin , özellikle yap ışığı sönene kadar aman diyorum ....

alketas
10 Mayıs 2010, 23:19
ben motoru aldığımda yağını ustaya değiştirtmiştim. Ancak bir psoblem var çünkü park ettiğimde yağ damlatıyor. onu ustaya göstermem lazım. Ayrıca 1 den 2. vitese geçerken de çok zorlanıyor. Yağ değişimini henüz öğrenemedim öğrendiğimde tabiki kendim yapmayı isterim.

a vagrant
10 Mayıs 2010, 23:24
ben motoru aldığımda yağını ustaya değiştirtmiştim. Ancak bir psoblem var çünkü park ettiğimde yağ damlatıyor. onu ustaya göstermem lazım. Ayrıca 1 den 2. vitese geçerken de çok zorlanıyor. Yağ değişimini henüz öğrenemedim öğrendiğimde tabiki kendim yapmayı isterim.Kaç model sizin motor?
Yağ damlatma sebebi alttaki karter tıpasıdır. Söküp takarken çok dikkatetmek gerek. Alüminyumdan yapılma.
Vites geçişleri birkaç bin km böyle gider. Zamanla yumuşaayacak yağ eskidikçe. Debriyaj ayırmayı motor yağı ile yapıyor.

azgurbuz
10 Mayıs 2010, 23:24
Aluminyum yağ tapa pulunu yağla beraber değişmen ve tapayı 40Nm ile sıkman lazım.

Arada bir yan kapak vidalarının gevşek olmadığını kontrol et; yan kapaklardan da yağ sızabiliyor.

a vagrant
10 Mayıs 2010, 23:27
Alt tıpa sürekli değişmez. Benim motorda öyle(2004) Bulmak zaten zor. Azgürbüz'e katılıyorum. Onu yazmayı unuttum. Yan kapaklar da gevşiyor. sık sık kontrol en iyisi. Tek silindirliler böyle:)

Gültekin
11 Mayıs 2010, 03:01
Yağ değişimini henüz öğrenemedim öğrendiğimde tabiki kendim yapmayı isterim.

Öncelikle hayırlı olsun motorunuz. Güle güle kullanın.
Herkese elletmeyin. Belli başlı ustalar var.
Nette biraz arayın, bulursunuz.

Yağ değişimi için bu bağlantı yardımcı olabilir. >>> http://f650.azbuz.ekolay.net/readArticle.jsp?objectID=5000000007276300

Kolay gelsin.

frustrated
11 Mayıs 2010, 12:32
yağ damlatma sebebi hava filtresinden atılan yağ da olabilir..tıpaya elinizi şöyle bir gezdirin yağ olup olmadığına bakın..

frustrated
11 Mayıs 2010, 16:00
selam
f650 voltaj regulatörünün muadili olan sanel marka SRR 685 model regulatörü anadolu yakasında nerede bulabilirim?
teşekkürler
bilmeyenler için mevzu:
http://www.r11gs.com/forum/viewtopic.php?f=170&t=188

Gültekin
11 Mayıs 2010, 18:24
selam
f650 voltaj regulatörünün muadili olan sanel marka SRR 685 model regulatörü anadolu yakasında nerede bulabilirim?

http://www.sanel.com.tr/iletisim.htm

http://www.sanel.com.tr/bayi.htm

alketas
11 Mayıs 2010, 18:30
bilgi ve link için teşekkürler arkadaşlar. Benim motor 97 model 23 bin km de. aslında gayet temiz bir alet ancak uzunca bir süre yatmış, sahibi pek kullanmamış. Bu nedenle bir randumansızlık mevcut. 10 km yol alınca motor ısınmaya falan başlıyor. Yarın ortaköye eski motorumu götürdüğüm ustaya götüreceğim. usta yaparken izleyip biraz göz hırsızlığı yapıp sonraki ayarları kendim yapabilirim diye düşünüyorum.

rasta07
12 Mayıs 2010, 00:12
[B]Bence böyle bir motorla uğraşıyorsak ustaya ( çok uç durumlar hariç ) ihtiyaç duymamalıyız , zira motorlar yaşlı ve metal yaşlanması dediğimiz durumun yaşanması çok doğal . Düzgün kullanımda sorun çıkartmıyor yalnız yine de ufak tefek şeyleri elbette istiyecektir , bir rölanti ayarı , karbiratör temizliği , yağ değişimi kafası çalışan herkesin yapabileceği şeyler ve inanın bu şekilde motorla aranızda ki bağda güçleniyor :cat:...

msn adresim : forumrasta@yahoo.com , eklerseniz bildiklerimizi bilmediklerimi karşılaştırabilir , sorunlar için çıkış arıyabiliriz , sorun yok dersek muhabbet ederiz :mrgreen: ...

Bu arada kullanıcı arkadaşlara ufak bir not düşiyim , kablo bağlantılarından dolayı sıkıntı yaşıyabilirsiniz , özellikle soketleri pas sökücü veya muadilleri ile temizlemenizi tavsiye ederim , sonra benim gibi yol ortasında korna çalışmayınca zor durumda kalabilirisn :) , şu ana kadar fren ışığı ve korna da sıkıntı yaşadım ikisinide çözdüm ama dediğim gibi soketleri temizlemek lazım ...

rasta07
13 Mayıs 2010, 22:01
Bugün arka fren balatalarını değiştirdim , kısa kısa anlatıyım , 10 dk lık bir işlem için fazladan ustalara para vermeyin...

- Elbette öncelikle bir takım balataya sahip olmamız lazım :) , bmw'de 40 euro filanmış , ben 25 tl ye kore malı aldım 10 tl ye çin malıda mevcut , yani geniş bir ürün yelpazesi biz f650 kullanıcıları için seferber olmuş durumda :mrgreen: , kendiniz alıcaksanız balataları sökerek yanınızda götürün , örnek olsun , sonra benim gibi 2. kez gitmek durumunda kalırsınız ....

- Motorumuzu orta sehpaya aldık , balatalarımızı üstten tutan 1 adet pim görüyoruz , ve bu pimin ucunda yerinden çıkmasını engellemek amaçlı başka bir parça var ...

- O parçayı çıkartıyoruz . Sonra pim'in sizden taraftaki kısmına ince ( ama sağlam ) bir çivi yada ince tornavida parçası dayıyarak arkasından çekiçle ufak darbeler vurarak pim'i çıkartıyoruz .

- Pim'i çıkartamamızla birlikte balatalar elimize geliyor zaten .

- Yeni balatalarıda çıkardığımız şekilde takıyoruz , yönlerine , yerlerine azami dikkat ediyoruz . Zaten hata yaparsanız pim oturmayacaktır .

-Yeni balatalar elbette öncekilerden kalın olacağından ( ve yeni olduğundan ) yerine zor oturacaktır , biraz zorluyarak ....vs gibi yollarla oturtuyoruz balataları , ayrıca orda ayak freninden etkiyi aktaran bir piston var o en geride durmalı , öndeyse bir tornavida ile geri doğru ittirmelisiniz.

En kötüsünü düşünürsek beceremezseniz eski balatarı yerine takarsınız :mrgreen: ...

Resim çekmeye vaktim olmadı , bir ara çekebilirsem numaralandırarak eklerim buraya ...[/B]

sercan2667
13 Mayıs 2010, 22:10
bmw alıyosan bakımında yapacan hele eski ise çocuğun gibi bakacan

frustrated
19 Mayıs 2010, 15:35
herkese selam.
bu aralar f650 sinin aküsünü yada hava filtresini sökecek arkadaşlardan bir ricam olacak..motordan gelip hava kutusuna bağlanan fazla yağı atma amaçlı siyah plastik hortum akünün arkasından hava kutusuna bağlanıyor..hava kutusunda bu hortumun bağlanabileceği 2 tane uzantı var..sizin motorunuzda bu hortumun hangi girişe bağlı (sağ veya sol) olduğunu söyleyebilir misiniz?
teşekkürler.

rasta07
19 Mayıs 2010, 23:47
herkese selam.
bu aralar f650 sinin aküsünü yada hava filtresini sökecek arkadaşlardan bir ricam olacak..motordan gelip hava kutusuna bağlanan fazla yağı atma amaçlı siyah plastik hortum akünün arkasından hava kutusuna bağlanıyor..hava kutusunda bu hortumun bağlanabileceği 2 tane uzantı var..sizin motorunuzda bu hortumun hangi girişe bağlı (sağ veya sol) olduğunu söyleyebilir misiniz?
teşekkürler.

Teknik ktapta ayrıntılı çizimi vardır esasında , birgün açıp bakmak lazım ...

frustrated
27 Mayıs 2010, 22:19
selam,
ustalara bir sorum var:
-alternatörün olduğu kısımda yağ olması normal midir? normalse yağ buraya nerden ulaşır?
-motorun yağını boşaltmadan alternatör kapağını açabilir miyiz?

ozanpinar
28 Mayıs 2010, 16:48
arkadaşlar, F650 için elinizde PDF ve benzeri formatlarda Teknik Kitapçıklar var mı?

frustrated
28 Mayıs 2010, 17:17
arkadaşlar, F650 için elinizde PDF ve benzeri formatlarda Teknik Kitapçıklar var mı?

ingilizce clymer kılavuzu var..

ozanpinar
28 Mayıs 2010, 18:02
oo süper, daha ötesi yok ki zaten, rapidshare.com ya da ozanpinar@gmail.com a gönderebilir misin lütfen?

ben de f650.com'daki DVDleri indiriyorum. İnceleyip işe yarar olduğuna kanaat getirirsem burada yazacağım.

---------------------

motorumu aldığım arkadaş kışa girerken Castrol 4T 10-40 yağ kullanmış, kışın en fazla 1000 km kullanıldığından yağı değiştirmek istiyorum. Öncelikli hedefim fabrika değerleri içinde kalarak en uygun güncel yağları belirlemek, sonra da icraat.

Bu arada Gaz yağı bulunmuyor, ben de dün Carrefour'dan Castrol Zincir temizleyici ile Yağlayıcı wax aldım, eski bir diş fırçası ya da ayakkabı fırçası ile ana temizliği yapmayı düşünüyorum. ancak işe girişmeden manual ve videolara göz gezdirmek istiyorum ki parça artırmayalım, ya da birşeyleri elimize almayalım.

frustrated
28 Mayıs 2010, 18:05
dvd ler çok güzel benim çok işime yaradılar..yalnız manual 22 mb..yollamaya çalışıcam..

rasta07
29 Mayıs 2010, 01:04
Bu arada Gaz yağı bulunmuyor, ben de dün Carrefour'dan Castrol Zincir temizleyici ile Yağlayıcı wax aldım, eski bir diş fırçası ya da ayakkabı fırçası ile ana temizliği yapmayı düşünüyorum. ancak işe girişmeden manual ve videolara göz gezdirmek istiyorum ki parça artırmayalım, ya da birşeyleri elimize almayalım.

Temizlik için gaz yağı çok iyi olur , sanayi bölgeleride veya motorcularda elbet gazyağı vardır iyice araştırmanı öneririm ....

Parça arttırıcak pek birşey yok zaten 3-4 parça çıkarttığında ulaşılmadık yeri kalmıyor motorun :) ....

frustrated
30 Mayıs 2010, 16:16
http://hotfile.com/dl/45573484/a411cbe/Bmw_F650_1994-2000_Workshop_Manual.pdf.html

ozanpinar
30 Mayıs 2010, 18:54
çok teşekkürler.

muh1
31 Mayıs 2010, 04:18
herkese merhaba. ben şu anda motorsuz bir motorcuyum. 6yıl önce yzf 750 mi sattım. şimdi f 650 gs almayı düşünüyorum. 2000-2002 model arası için nakitim var. 8-10 yıllık bir motor bana büyük sıkıntı yaşatırmı.

rasta07
21 Haziran 2010, 00:43
Arkadaşlar geçen haftasonu 2 günlük bir kampa gittim döndükten sonra motoru kapattım ve 2 gün ellemedim , daha sonra çıkardığımda motordan benzin aktığını farkettim , araştırmalar ve soruşturmalar sonucu hava filtresinden geldiğini ve sebebinin karbiratörün üstünde 2 tane pimden kaynaklandığını öğrendim , büyük ihtimalle pislik geldi bir şekilde temizleyince geçti , ayrıca içinde bulunan yayları biraz daha esnetmekte yararlı oluyor , sorunu aştım başınıza gelirse diye buraya da not düşeyim istedim , biraz karışık geliyordur büyük ihtimalle başınıza gelince aydınlanır bütün yazılanlar :cherry:...

bur-k@
21 Haziran 2010, 21:35
arkadaşlar bana da f 650 tamir bakım dvd lazım özel mesaj olarak yollarsanız çok sevinirim

Sinan Aksu
27 Haziran 2010, 19:42
Herkeze merhaba.
Ben bu ilandaki model ile ilgileniyorum.
Bu F560'lerin kronik arızası varmıdır? Alırken nelere dikkat etmem gerek?
Veya sizler kullanıcı olarak bana bilgi verebilirmisiniz?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-f-650-tertemiz-98-f650/detay

Lancelot
27 Haziran 2010, 20:33
Bu motorun 2 adet üretim hatası var. 1.si konjektörünün yeri. 2.si radyatörünün yeri. Daha doğrusu radyatörüne su koyma yeri. Konjektör halen selenin altında ise acilen yerini değiştir. Çoğunda arka çamurluğa yakın bir yere alınmıştır. Bunda göremedim.

2.si ise radyatör suyu selenin altından konur der ustalar. Ama; o küçücük depodan radyatör e giden hortum tıkanıyor. Ve motor susuz kalıp silindir kapak contası yakıyor. Radyatörün üzerindeki termostatlı kapak o kadar ulaşılması zor bir yerde ki; su koymak ölüm. Bir de mümkünse su yerine her daim antifiriz koymanı öneririm.

Son olarak ön amortisör keçelerine de dikkat et. Onlar da sık dağılabiliyor. 6000 den de fazla vermemeye çalış derim ben

rasta07
27 Haziran 2010, 22:53
Bu motorun 2 adet üretim hatası var. 1.si konjektörünün yeri. 2.si radyatörünün yeri. Daha doğrusu radyatörüne su koyma yeri. Konjektör halen selenin altında ise acilen yerini değiştir. Çoğunda arka çamurluğa yakın bir yere alınmıştır. Bunda göremedim.

2.si ise radyatör suyu selenin altından konur der ustalar. Ama; o küçücük depodan radyatör e giden hortum tıkanıyor. Ve motor susuz kalıp silindir kapak contası yakıyor. Radyatörün üzerindeki termostatlı kapak o kadar ulaşılması zor bir yerde ki; su koymak ölüm. Bir de mümkünse su yerine her daim antifiriz koymanı öneririm.

Son olarak ön amortisör keçelerine de dikkat et. Onlar da sık dağılabiliyor. 6000 den de fazla vermemeye çalış derim ben


Benim konjektörüm sele altında , antalyada kullanmama rağmen hiç sorun yaşamadım öncelikle ...

İkinci olarak su koyma konusu kısmen doğru sayılır yalnız , 1.5 lt lik pilastik su şişleri ile su eklemek 1 dk mı almıyor , alttan ağızını denk getirdikten sonra şişeyi sıkarak parça parça kısa zamanda suyu eklemek mümkün :) ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:49 ----------


Herkeze merhaba.
Ben bu ilandaki model ile ilgileniyorum.
Bu F560'lerin kronik arızası varmıdır? Alırken nelere dikkat etmem gerek?
Veya sizler kullanıcı olarak bana bilgi verebilirmisiniz?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-f-650-tertemiz-98-f650/detay

Bu yaştaki motorlarda kronik arızalar sahibinden dolayı olur , onun için pek söylenicek bişey yok arıza konusunda , güvendiğin bir ustaya göstermeni tavsiye ederim yalnızca ....

Bende motorumu satmayı daha şehir içine uygun modellere bakmayı düşünüyorum :) , tabi hayırlısı demek lazım şimdilik....

Lancelot
28 Haziran 2010, 01:04
İlla ki yaşarsın o konjektörle. Hava sıcaklığı ile ilgisi yok bunun. Mutlaka yanacaktır bir gün. %99 u selenin altından çıkarılmıştır F650lerde konjektörün. Kullanım alışkanlıkların buna mahal vermiyor demektir böyle bir problem yaşamadı isen. Böyle bir sorun olmasa piyasada bulunan neredeyse tüm F650 lerin kojektörlerinin yerini değişmezdi değil mi ?

Sinan Aksu
01 Temmuz 2010, 18:08
Benim konjektörüm sele altında , antalyada kullanmama rağmen hiç sorun yaşamadım öncelikle ...

İkinci olarak su koyma konusu kısmen doğru sayılır yalnız , 1.5 lt lik pilastik su şişleri ile su eklemek 1 dk mı almıyor , alttan ağızını denk getirdikten sonra şişeyi sıkarak parça parça kısa zamanda suyu eklemek mümkün :) ....

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:49 ----------



Bu yaştaki motorlarda kronik arızalar sahibinden dolayı olur , onun için pek söylenicek bişey yok arıza konusunda , güvendiğin bir ustaya göstermeni tavsiye ederim yalnızca ....

Bende motorumu satmayı daha şehir içine uygun modellere bakmayı düşünüyorum :) , tabi hayırlısı demek lazım şimdilik....


İlan sahibi ile iletisime gectim, ilan detayinda yazan bilgilerle adamin telefonda verdigi bilgiler biribiri ile alakasiz, bu nedenle vazgectim. Sanirim bi süre bekleyip F650GS modellerine bakacagim. İlgilendiginiz icin tesekkur ederim. :rendeer:

bur-k@
18 Temmuz 2010, 23:16
servis manuel arıyorum elinde olan yok mu ? özel mesaj yoluyla ya da mail atabilir mi lütfen

eyüb
30 Temmuz 2010, 11:36
arkadaşlar merhaba motorumu satıyorum ilgilenirseniz teşekkürler


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-f-650-gs-gercekten-temiz-f-650-gs-28949174/detay

rasta07
21 Ağustos 2010, 11:58
Konuyu güncelliyelim biraz :)....

http://www.motobins.co.uk/ arkadaşlar daha önce bahsedildi sanırım ama tekrar hatırlatalım , bu siteden her türlü parçaya ulaşmak mümkün , geçen hafta yağ pompasının plastik dişlilerinden sipariş ettim 1 hafta içinde PTT aracılığı ile elime ulaştı , tavsiye ederim arkadaşlar herhangi bir üyelik istemiyor sadece kredi kartı ile hallediyorsunuz...

Ayrıca şu yağ pompası konusunuda izah ediyim , 2 hafta önce motorda durup dururken yolda yağ lambası yandı , tabi panik oldum haliyle :) , zira bu motorlara yağ ve benzin koyduktan sonra hiç bir sorun yaşamazsınız ama yağ lambası yanınca korkmak lazım . Yağ çubuğuna baktım yağ sıfır gözüküyor , mümkün değil filan diyorum kendi kendime :) . Eve yakındım zaten eve getirdim diğer gün acaba sıcaklardan mı yaktı diye yağı tamamlıyım dedim üstüne 3 Lt yağ koydum banamısın demedi aldı hepsini yağ çubuğunda halen yağ gözükmüyordu :D ( ki yağ kapasitesi 2,3 lt ) , akanda bir yer yok diyorum şaseye mi gidiyor nereye gidiyor :D ....

Neyse sonunda alttan yağı boşalttım , 5 küsür lt yağ çıktı :) , motorun yağ pompasının olduğu tarafı açtım , 4 tane plastik dişli var , dişleri aşınmış ve birini yerinden çıkarmış , yani yağ pompası yağı çekiyor ama yukarı pomplamıyorumuş :) . Yağ karter içine dolduğundan motora bir zarar vermedi , filtreyi filan kontrol ettim herhangi bir metal tozu filan yoktu...

Yağ değişimi yapacak olursanız motorun sol tarafı açarak bu dişlileri kontrol etmenizi öneririm , benim ki 15 seneden sonra aşınma yapmış normaldir , sizde bir kontrol edin derim...

İyi forumlar herkese ...

sercan2667
06 Eylül 2010, 02:01
97-98-99 arasında fark var mı..almayı düşünyorum hangi sorunnlar beni bekliyor

rasta07
06 Eylül 2010, 10:47
97-98-99 arasında fark var mı..almayı düşünyorum hangi sorunnlar beni bekliyor

94 - 2000 arası modeller genel itibari ile aynı , bazılarında hararet göstergesi bazılarında saat koymuşlar konsola . Herşeyi ile aynı sayılır.

anesmotor
06 Eylül 2010, 11:32
Sayın F650 sahipleri. Motosikletinize Metzeler Tourance lastikler, MT özel %10 indirimli. KARGO ÜCRETSİZ.


ANES MOTOR BEŞİKTAŞ ŞUBESİ
0212 216 20 16
0554 880 05 75

sercan2667
07 Eylül 2010, 22:47
bu fiyatı 6.5 7 arası olanlar a bakıyorum 98 den aşağı bakmak istemiyorum bana elimde hurda kalacak gibime geliyor.lafın gelişi yani yoksa R25 vardı

rasta07
08 Eylül 2010, 00:57
bu fiyatı 6.5 7 arası olanlar a bakıyorum 98 den aşağı bakmak istemiyorum bana elimde hurda kalacak gibime geliyor.lafın gelişi yani yoksa R25 vardı

daha önce yazmıştım bu motorlarda sahipleri belirleyici olur temizlik konusunda , onun dışında yaş çok mühim değil . Umarım gönlünce bir motor bulabilirsin.

Yalnız en kötüsünü düşünsek ve motor kısmının zarar gördüğünü varsaysak bile tamamen orjinal parçalarla 1.5 milyara yeni bir motor oluşturursun ve sanki yeni rodaj yapıyormuşçasına kullanırsın. önünde bir 100 binleri daha devirecek bir motorun olur. Yurtdışı orjinal parçaları çok uygun fiyatlara bulmak kolay , sana toplamak veya toparlıcak birilerini bulmak kalıyor :) ...