PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motor ve araba km sayaçları farklı mı?



Sayfa : 1 [2]

Sinan Er
05 Haziran 2007, 01:17
çin mallarının en son keşfettiğim numarası kilometre olayı arkadaşlar

motorlar normalden fazla hız gösterıyor gittiğiniz hıza göre değişiyor

siz 100 km görüyorsunuz ama o 70 le gidiyor

bu marka ve modellere göre değişiyor ama asıl sorun şu

katettiğimiz mesafe


evet katettiğimiz mesafede bu oranda uzun hesaplanmış oluyor yani yaptığımızı sandığımız 100 km yol aslında 70 km

bunun gerçek anlamıda yakıt hesabında ortaya çıkıyor

marka motorlar gerçek yakıt tuketımlerı ıle çinmallarından daha az yakıyorken onların bu halde bile biraz fazla görünmeleri ne kadar buyuk bir fark olduğunu gösteriyor

kısaca çin malı piyasa motorları gerçek birer yakıt canavarı

kısaca farklı motorlarla aynı yolu giderek bunu öğrenebiliriz inanmayan denemsını yapsın

sonuçları burada paylaşalım ki gerçek anlamda maliyet performans işletme rakmlarını ortaya çıkararak ucuza aldığımızı sandığımız motorların bize gerçek malıyetı ortaya çıksın


http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/32194-cin-motorlarinin-km-saati.html

xnode
05 Haziran 2007, 02:08
Xnode alıntı yaptığım yazından şöyle birşey anlaşılıyor.
Kmsaat - mil cinsinden se farklılık olur. Yoksa böyle bir fark olmaz.
Ve bütün araçlarım km saatleri uluslararası bir standarda göre yapılmıştır.
Bu nedenle herhangi bir farklılık olmaz.

Ben mi yanlış anladım bilmiyorum.

Standardın ne olduğunu herhalde buradaki herkes biliyordur.

Yazmış olduğun yoruma karşılık ben de kazın ayağının öyle olmadığını ve
motosikletlerin her zaman beş- on kilometre fazla gösterdiğini anlatmak istedim.
Sözlerimin doğru olup olmadığını da kendiniz ölçebilirsiniz.

Hiçbir teknik cihaz bulamazsanız, bir polisten rica edin radarla hızınızı ölçsün.:)

Olayı uluslararası standarda bağlamaya gerek yok...

Evet ben standartlardan bahsetmiştim.
Ben olayı şöyle algıladım. Arabadaki gösterge ile motordaki gösterge aynı mı yani ölçü bakımından... O yüzden öyle bir cevap vermiştim.
Motorlardaki eksik ölçüm standartları bağlamaz. O başka bir problemdir elbette.
Selamlar.

patriote
05 Haziran 2007, 05:29
Bazı arkadaşlar, tekerlek çapı ya da çevresi hesaplarına girmişler.

Daha önce anlatmaya çalıştım ama, yazılanları okumadan direkt fikir beyan etme alışkanlığımız olduğu için aynı konu ısıtılıp ısıtılıp gündeme geliyor.

Sanırım tekrar açıklamakta fayda var.

KM/H kavramı o aracın bir saat içerisinde yapacağı yol demektir.
Bunun çevirisi hız oluyor.

Bir araca hız göstergesi takılırken aracın tekerlek mesafesi,çevirdiği devir ve lastiklere aktardığı devir hesaplanarak, çıkan sonuca göre hız göstergesi takılır.
(teknik olarak tam böyle değil ama yakın)

Yani lastik çevresi 50 cm olan bir araç 50 km/h ile giderken, bir saatte 50 km yol alabiliyorsa,
lastik çevresi 100 cm olan bir araç, 50 km/h hızla bir saatte 100 km yol alır gibi bir mantık saçma sapan bir mantıktır.

Eğer bu mantalite doğru olsaydı, radarlar her araca göre farklı yapılmak zorunda olurdu.:)
Çünkü her aracın lastik çevresi farklı...
Lastik iddiası doğru kabul edilirse, aynı hızda aynı deviri çeviren ve tekerlere aktaran bir otomobil ile otobüs, karşılaştırıldığın da, otobüsün otomobile göre iki kat fazla yol alması gerekirdi.

Bir arkadaşımız olayı daha teknik olarak açıklamış aslında ama onu da okumamışsınız.

Sonuç olarak konumuz motosiklet olduğu için, biz işin iki teker kısmına gelelim.

Motosikletler, trafikte diğer araçlardan biraz daha hızlı gitmek zorundadırlar.
Bu nedenle bir hız toleransı vardır.
Hızlanma mesafeleri daha kısa olduğu için de çok çabuk yüksek hızlara çıkabilirler.
Buna gerek kalmaması ve daha bir çok teknik detay nedeniyle, hız göstergeleri bir miktar yüksek gösterir.
Bu sapmalar aslında tüm motosikletlerin teknik kitapçığında da yazılıdır.
Belki Türkiye'de böyle bir uygulama olmadığından, ya da okuma alışkanlığımız olmadığından, sanırım gözden kaçıyor....