PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 70 i gecmiyor vites atmiyor



yunusserhat
06 Mayıs 2007, 22:39
arkadaşlar bende ramzey 125 cc scooter var.herhangi bir problemi yoktu zaten 900 km de herneyse bir gun calismamaya basladi sonra akuye baktirdim aku bitmis aku doldurunca canavar gibi calisti fakat daha sonra 2-3 saat gezdikten sonra motordan bir turlu randiman alamadim.yani gaz veriyorum almiyor titretiyor ileri geri attiriyor daha sonra 70 i gecmemeye basladi yani motora gaz versemde almiyor acaba sebebi gene akudemidir yoksa farkli bir sey mi oldU?

babaçi
06 Mayıs 2007, 22:59
arkadaşlar bende ramzey 125 cc scooter var.herhangi bir problemi yoktu zaten 900 km de herneyse bir gun calismamaya basladi sonra akuye baktirdim aku bitmis aku doldurunca canavar gibi calisti fakat daha sonra 2-3 saat gezdikten sonra motordan bir turlu randiman alamadim.yani gaz veriyorum almiyor titretiyor ileri geri attiriyor daha sonra 70 i gecmemeye basladi yani motora gaz versemde almiyor acaba sebebi gene akudemidir yoksa farkli bir sey mi oldU?
900 km deysen büyük bir ihtimalle garantin vardır.servise götür baktır,bunların aküyle ilgisi yoktur, debriyaj balatası arızalı gibi gözüküyor

yunusserhat
06 Mayıs 2007, 23:14
debriyaj balatalari pahalimidir hocam ya yeniletsek çok para gidermi birde galiba aküyü doldurmak için gerekli olan malzemede gitmiş olabilir dediler o parçanında fiyatını söylebilir misiniz ? bu aralar sıkışığımda bilelimde ona göre götürelim tamirciye.

babaçi
06 Mayıs 2007, 23:31
debriyaj balatası 60-70 ytl civarı işçilik ne alırlar bilemem ,konjöktör fiatlarınıda bilmiyorum.garantin yokmu servise bi götür belki garantiden değişir

msoysarac
06 Mayıs 2007, 23:32
Aküyle alakası yok bence. ve debriyaj balatasındaysa GARANTİDEN DOLAYI bedavaya değişmeleri gerekiyor.

Çünkü senin motorun SCOOTER. debriyajı sert-yumuşak bırakma şansız zaten yok. O yüzden serviste ''müşteri kullanım hatası'' derlerse SAKIN KABUL ETME. değişmeliler... kolay gelsin...

bu arada, ben KANUNİ'nin Konjektörünü değiştiğimde 15 flandı. (1-2 ay önce)

babaçi
06 Mayıs 2007, 23:36
Aküyle alakası yok bence. ve debriyaj balatasındaysa GARANTİDEN DOLAYI bedavaya değişmeleri gerekiyor.

Çünkü senin motorun SCOOTER. debriyajı sert-yumuşak bırakma şansız zaten yok. O yüzden serviste ''müşteri kullanım hatası'' derlerse SAKIN KABUL ETME. değişmeliler... kolay gelsin...

bu arada, ben KANUNİ'nin Konjektörünü değiştiğimde 15 flandı. (1-2 ay önce)

bunu kesinlikle yap,ve bence o şekilde kullanma allah korusun giderken kitlenir filan

frog
06 Mayıs 2007, 23:45
servis bi çözüm bulamazsa sat o motoru(tabi alan olursa).
bi daha çin işi birşey almazsın:cat:

teknikhoca
07 Mayıs 2007, 00:30
Dostum merhaba;

Öncelikle arıza hakkında daha fazla fikir vermelisin. Şu anda ancak senin anlattıklarınla "tahminen" birşey söylenebilir. Şimdi?
1- Motor aküyü neden bitirdi? Bir sabah geldin ve marş basmadı mı? yoksa, far açık kaldı, aküyü mü değiştirdin? Şöyleki, çin mal scooterlerin orjinal aküleri çok kötü. Özellikle bobinin veya konjektörün yanmasına neden olabiiyor. Senin akün değiştikten sonra bu arızanın çıkması, ateşleme sisteminin kontrol edilmesi ihtimalini akla getiriyor.

2- Motorun 70 km'yi nasıl geçmiyor? 70km'ye geldiğinde motor çok mu bağırıyor? Kalkışların nasıl? Titreme hafif gazla kalkışlarda, hafif tekleme şekilinde mi gerçekleşiyor. Eğer motorun son devirde 70km'yi geçmiyorsa, variatorün ön kısmında yer alan ağırlıkların ve karşısındaki sac plakanın yerine oturmamasından kaynaklanır. Ayrıca, bu ağırlıklarda problem varsa, kalkışlarda titremeler yaşanır. Ayrıca, arka tekerleğin göbeğinde yer alan, kavrama balatası tırnakları arızalanmıştır. Balata bu kadar km'de bitmez. büyük bir ihtimalle tekerin ilk hareketini sağlayan ve merkezkaç kuvveti ile motora yaklaşık 3000 devir verildiğinde dışarı doğru açılıp balatanın dışındaki kampanaya kilitlenerek, arka tekerleğe hareket iletimini sağlayan bu tırnaklarda sorun yaşanılabilir.

3- Motor 70'km hıza ulaştığında motor çok fazla bağırmıyor, ama daha fazla gitmiyorsa, arıza elektrik sistemi, bobin, buji, besleme sistemi, karbüratör üzerinde durulmalıdır. Zira kalkışlarda titreme motorun kalkış için yeterince güç üretememesinden kaynaklanıyor olabilir.

Arızayı daha net açıklamalısın

yunusserhat
07 Mayıs 2007, 21:38
hocam şimdi sorun şöyle ;

1-motoru çalıştırmaya çalıştığımda çalışmıyor bir kez yapmıştı sonra gidip aküyü doldurtturduk tekrar çalışmaya başladı bugün gene bitmiş.yani aküde veya aküyü dolduran konjektör galiba onda kesin bir sorun var.

2-birde şöyle bişey var.mesala gaz veriyorum devir atacakken yani vites atacakken bir türlü vitesi atmiyor.yani motoru zorluyor veya tam olarak emin değilim ama arada bir titteritiyor.egsozdan da yüksek sesler çıkartmaya başladı.şimdi ilk 1000 km bedava bakım var ona götürecem.bakalım ne diyecekler birde sizin fikrinizi alayım nedir sizce problem.

teknikhoca
07 Mayıs 2007, 22:13
Merhaba;

CVT aktarma sistemine sahip motorlarda, ilk hareket 2000-3000 devir civarında başlar. Bu devirden sonra motor 4000-6000 arasında sabitlenir ve kasnaklar ileri geri hareket ederek hız artırımı sağlanır. Yani aslında motor devri sabit kalarak, kasnaklar hareket eder ve hız artar. Kasnaklar en son çapa ulaştıklarında (70km civarı) kasnaklar sabitler, bu sefer hız motor devri arttıkça artar.

İlk bakımda variatörün kontrol ettirmelisin. Zİra titreşimlerin kaynağıda aktarma sisteminden gibi gözüküyor