PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : teknik proplem,devirin takılı kalması



movistar
01 Mayıs 2007, 15:36
motor konusunda uzman arkadaşlar,makinam cbr 125 r
15 ila 30 km gibi bi yolculukta, yavaşlamam gerektigi zaman devir 4000 de takılı kalıyor
örnek ışıkta bekliyorum.motor boşta devir 4.000 de kalıyor ve motoru stop etmek zorun da kalıyorum.motoru yüksek devirde kullanma alışkanlığım yok.
kendimizin halledebileceği bi proplemmidir? fikirlerinizi bekliyorum

bahadinli
01 Mayıs 2007, 15:40
abıcım sorun karburatörde olmasın...devır 4000 den asagı ınmıyorsa rölantı ayarın fazladır....

dedıgınden bu anlasılıo....baskada bı problem yoktur....

movistar
01 Mayıs 2007, 15:50
abıcım sorun karburatörde olmasın...devır 4000 den asagı ınmıyorsa rölantı ayarın fazladır....

dedıgınden bu anlasılıo....baskada bı problem yoktur....

rölanti ayarı normal çalışırken 1200 de çalışıyor direk 4000 e çıkmıyor motor çalışır çalışmaz devir 1200 de kalıyor biraz yol katettikten sonra durma pozisyonunda takılı kalıyor.ve bazende hiç sorun olmuyor 1500 e kadar düşüyor ışıkta

bildiğim tek sorunu var sabahları sogukken geç ısınıyor.2 üç dk ısınmadan rölanti 1100 e kadr düşüyor sabit durmuyor.

bahadinli
01 Mayıs 2007, 15:55
abıcım rölantı kendı kendıne 4000 e kadar artıyorsa sorun karburatördedır...
devir 4000 de oldugu halde rölantı gene düşükse sorun devır saatınde yada devır saatıyle ılgılı bır yerdedır...
abıcım kulagınla dınle bakalım 4000 devırde motor hızlı calısıyorsa karbüratörde sorun olabılır..yada gaz telındede bı sorun vardır....gaz verdıgınde gerı bırakmıyordur oda 4000 devırde calısıyordur.....

alplion
01 Mayıs 2007, 15:59
gaz teli aşınmış olmalı tel tel kopar oda tel in kablosuna takılır ve geri bırakmaz belki sebep bu olabilir.gaz telini değiştirmeni tavsiye ederim

movistar
01 Mayıs 2007, 16:10
usta çıkarken proplem olmuyor kendiliğinden kesinlikle çıkmıyor o devre inerken oluyor 4. vites 3 vites 2 vites 1 vites diyorum orda kalıyor devir 4000 de.tekrar ikiye alıyorum vitesi yine orada kalıyor vites boşa alıyorum devir 4000 de kalıyor motor cayır cayır bagırıyor.
bende bazen kenara çekip bekliyorum 45 ,50 saniye sora kendiliginden devir 1400 e kadar iniveriyor.gaz teliyle alakalı bi proplem yak diye düşünüyorum az çok motrdan anlarım.
debriyaj telini de kaontrol ediyorum o anda sıkıp sıkıp burakıyorum dreksiyonu saga sola ceviriyorum bi gerilme varsa kurtulsun diye.ama nafile.
bi ihtimal dediğiniz gibi karburator


gaz teli aşınmış olmalı tel tel kopar oda tel in kablosuna takılır ve geri bırakmaz belki sebep bu olabilir.gaz telini değiştirmeni tavsiye ederim

evet gaz telinide değiştirelim bari dediğiniz gibi içten kırılma varsa içerde ince katmanlara takılıyor olabailir :pale:
inşallah gaz telindendir.

rayjay
01 Mayıs 2007, 17:20
jikle acik kalmis dicem ama sonradan yapiyomus

movistar
01 Mayıs 2007, 17:38
evet jikleyi hiç kullanmıyorum herzman kapalı konumda

frosen
01 Mayıs 2007, 18:18
Bozuktur tamirciye götür :mrgreen:

tubis
01 Mayıs 2007, 18:20
Akçor dan mı aldın motoru? 2. el mi?

movistar
02 Mayıs 2007, 13:15
Akçor dan mı aldın motoru? 2. el mi?

2. el akçordan almadım,ama servisi tamamen akçor motor plaza'ya baglı yapıldı
bi süre önce 12000 bakımından çımıştı.


Bozuktur tamirciye götür :mrgreen:

abi bravo yaa :cat: :mrgreen:

tubis
02 Mayıs 2007, 13:38
Gitsene Akçor yardımcı olur :)

tegin
02 Mayıs 2007, 15:48
Devir saati mekanikmi elektronikmi ?
takılı kalması makanik olma şüphesini uyandırıyor.

Sanayide vs. kilometre saati tamir eden ustaları araştırmanı öneririm.

düzeltme : motor normal, devir saati sorunlu olarak algılamıştım....
yucikanın söylediklerine bende katılıyorum.

yucika
02 Mayıs 2007, 16:07
Bence karbüratöründe bir sorun var. Ya karbüratörün yayı bozuk kelebeği kapatamıyor yada karıncalanma (bi nevi paslanma ama böyle tabir ediyolar) var takılıyor. Her zaman yapmadığını söylemişsin buda benim düşündüklerimi destekliyor. Motor bağardığına göre devri saati normal çalışıyor, devir gerçekten yüksekte takılı kalıyor.
Eğer yapabilirisen karbüratörü sök güzelce bütün parçalarını temizle iyice içini kontrol et bakalım paslı gibi görünen yerler var mı? Yayını kontrol et deforme olmuşmu yada ezilmiş mi? Olmazsa biraz çekerek yayı açmaya çalış. Gaz telinide komple sök WD40 le hortumunu temizle sonra makine yağıyla yağlayıp geri tak. Bunları bir dene yapabilirsen. Büyük ihtimal sorunun çözülür.
Olmazsa mecburen servise :salut:

tkalfaoglu
02 Mayıs 2007, 17:10
Ne olur, şuna "proplem" demeseniz olur mu? Sanırım aradığınız kelime "problem" olacaktı :)

movistar
02 Mayıs 2007, 22:35
Bence karbüratöründe bir sorun var. Ya karbüratörün yayı bozuk kelebeği kapatamıyor yada karıncalanma (bi nevi paslanma ama böyle tabir ediyolar) var takılıyor. Her zaman yapmadığını söylemişsin buda benim düşündüklerimi destekliyor. Motor bağardığına göre devri saati normal çalışıyor, devir gerçekten yüksekte takılı kalıyor.
Eğer yapabilirisen karbüratörü sök güzelce bütün parçalarını temizle iyice içini kontrol et bakalım paslı gibi görünen yerler var mı? Yayını kontrol et deforme olmuşmu yada ezilmiş mi? Olmazsa biraz çekerek yayı açmaya çalış. Gaz telinide komple sök WD40 le hortumunu temizle sonra makine yağıyla yağlayıp geri tak. Bunları bir dene yapabilirsen. Büyük ihtimal sorunun çözülür.
Olmazsa mecburen servise :salut:

evet izah ettiginiz gibi servisteydim bugun sonuç karbüratordenmiş cumartesi yapılacak.
@bahadinli usta :cat:

Carcharoth
02 Mayıs 2007, 23:02
movistar

Detayları ve masrafı CBR125R topicine bildirebilirmisin. Merak ettimde :)

chkaralama
07 Mayıs 2007, 12:58
debiryaj balatasını yada halatı değiştirdin mi daha önce? onlardan kaynaklı olabilir

jeolog25
08 Mayıs 2007, 00:29
motor konusunda uzman arkadaşlar,makinam cbr 125 r
15 ila 30 km gibi bi yolculukta, yavaşlamam gerektigi zaman devir 4000 de takılı kalıyor
örnek ışıkta bekliyorum.motor boşta devir 4.000 de kalıyor ve motoru stop etmek zorun da kalıyorum.motoru yüksek devirde kullanma alışkanlığım yok.
kendimizin halledebileceği bi proplemmidir? fikirlerinizi bekliyorum


Arkadaşım Sen O Söylenenleri Unut. Sorun Şu Karbüratörde Rölanti Memesi Vardır Buradan Benzin Ayarı Yapılır Bu Ayar Fazla Açıktır. Bu Rölanti Memesi Motor Soğukken Zengin Karışım Olsun Dİye Konulmuştur O Açıktır Soğukken Sorun Olmaz Ama Motor Isınınca Yanma Daha İyi Oluur Zengin Karışım Çok Güç Üretir Ve Isınınca Devir Artar. Tavsiyen Rolanti Memesini Ayarla Kıs Onu Rolanti Gaz Ayarını Tekrar Yap.

movistar
08 Mayıs 2007, 15:17
@ chkaralama abimiz,hayır bi müdahalede bulunmadım.
motor yapıldı proplem tam olarak servisin söylediği şu:
manifold hortumu sertleşmiş,verimliligini yitirmiş,oda hava aldırıyorumş.manifold hortumunu değiştirdik.karbiratoru ayarladık..

manifoltun içinde hortum olurmu?manifold denilen parça aliminyum gibi görünen çelik yada döküm iki ucu karşı tarafa puntalı gibi yapışan ,sökülebilen bi aksam deyilmidir.görünümü zaten hortuma benzer egri dirsek şeklinde değilmidir.arasında conta vardır.
hava alması sertleşmesi ve bozulması nasıl neden meydana geliyor.?
@ jeolog usta durum bu

jeolog25
31 Mayıs 2007, 22:49
@ chkaralama abimiz,hayır bi müdahalede bulunmadım.
motor yapıldı proplem tam olarak servisin söylediği şu:
manifold hortumu sertleşmiş,verimliligini yitirmiş,oda hava aldırıyorumş.manifold hortumunu değiştirdik.karbiratoru ayarladık..

manifoltun içinde hortum olurmu?manifold denilen parça aliminyum gibi görünen çelik yada döküm iki ucu karşı tarafa puntalı gibi yapışan ,sökülebilen bi aksam deyilmidir.görünümü zaten hortuma benzer egri dirsek şeklinde değilmidir.arasında conta vardır.
hava alması sertleşmesi ve bozulması nasıl neden meydana geliyor.?
@ jeolog usta durum bu

Kardeş Öncelikle Kusura Bakma Geç Yazdım Ama Pek Sık Girmiyorum.
Manifolt Konusunda Söylediklerin Doğru Contalardan Hava Alabilir Tabi Düşük Bir İhtimal Ama Kompresöre Sert Ve Çok Yuklenmekten Belki Olabilir Ama Bu Senin Bahsettiğin Sorunu Doğurmaz Oradan Hava Alma Vakumu Düşürür Ve Az Benzin Gitmesini Sağlar Bu Da O Sorunu Yaratmaz Yani Isınınca Contalar Yumuşuyor Ve Hava Alıyor Dersek Bu Devirin Yükselmesine Değil Düşmesine Neden Olur Çünkü Fakir Karışım Gider. Dediğim Olayı Yaptınmı Sorun Çözülmeli Ama Yine Olmadı Diyelim Eğer Otomatik Jikle Varsa Karbüratör Üzerinde Ona Bak. Ama Bence Yine Benzin Ayarındandır Soğukken Ayarlanmıştır Ve Isınca Daha İyi Yanma Olduğundan Güç Arıp Devir Yükseliyordur. Aynı Sorunu Bende Yaşadım Çünkü. Hatta Benimki Otomatik Olduğu İçin Daha Sıkıntılı Oluyordu Durduramıyordum :) Yol Ortasında Karbüratörle Uğraşmış Tamir Etmiştim. Tekrar Kolay Gelsin Sana.

bahadinli
31 Mayıs 2007, 23:07
evet izah ettiginiz gibi servisteydim bugun sonuç karbüratordenmiş cumartesi yapılacak.
@bahadinli usta :cat:

bisey bılıyozda konusuyoz heri...:bounce::bounce:

sizde benım gıbi 3-3,5 mılyar cıvarı motordan zarar etseniz :salut::pr: ögrenırdınız neyın ne oldugunu.....
yardımım dokunduysa ne mutlu bana....


Kardeş Öncelikle Kusura Bakma Geç Yazdım Ama Pek Sık Girmiyorum.
Manifolt Konusunda Söylediklerin Doğru Contalardan Hava Alabilir Tabi Düşük Bir İhtimal Ama Kompresöre Sert Ve Çok Yuklenmekten Belki Olabilir Ama Bu Senin Bahsettiğin Sorunu Doğurmaz Oradan Hava Alma Vakumu Düşürür Ve Az Benzin Gitmesini Sağlar Bu Da O Sorunu Yaratmaz Yani Isınınca Contalar Yumuşuyor Ve Hava Alıyor Dersek Bu Devirin Yükselmesine Değil Düşmesine Neden Olur Çünkü Fakir Karışım Gider. Dediğim Olayı Yaptınmı Sorun Çözülmeli Ama Yine Olmadı Diyelim Eğer Otomatik Jikle Varsa Karbüratör Üzerinde Ona Bak. Ama Bence Yine Benzin Ayarındandır Soğukken Ayarlanmıştır Ve Isınca Daha İyi Yanma Olduğundan Güç Arıp Devir Yükseliyordur. Aynı Sorunu Bende Yaşadım Çünkü. Hatta Benimki Otomatik Olduğu İçin Daha Sıkıntılı Oluyordu Durduramıyordum :) Yol Ortasında Karbüratörle Uğraşmış Tamir Etmiştim. Tekrar Kolay Gelsin Sana.

jeolog abııı bende zemın etüd fırmasında sondörum....
gecen cuma gunu morsette anahtarı unutum kafama dong ettı...5 tan dikiş attılar....tanısalım kaynalasalım....

ozgur1087
31 Aralık 2010, 17:19
slm arkadaşlar konu eski ama buaralar aynı sorunu yaşadığım için bu başlık altına yazmak istedim.aynen benim motosikletimdede ısınınca devir 3bin ciwarında takılı kalıyor boştaykende aynı sonra kendikendine yawas yawas iniyor 1500 e.we aşırı benzin kokusu we aşırı yakıt sarfiyatı war.5liraya gittiğim yolu 10 liraya gitmeye basladım.jikleden şüpelendim bugün jiklenin telini söktüm komple ama değişen bişey yok.sonuç olarak kalkışlarda titretme düşük dewirlerde boğulma benzin kokusu we aşırı yakıt tüketimi war hala.karbüratör hawa ayarındanmı yapıyor olabilir bu arada motosikletm cbx 250 twister.

_OLD_
31 Aralık 2010, 18:26
Karburatör bakılmak istiyor.Sanki ana memeyi kontrol eden iğneli diyafram bozulmuş.

ozgur1087
31 Aralık 2010, 21:30
Karburatör bakılmak istiyor.Sanki ana memeyi kontrol eden iğneli diyafram bozulmuş.

verdiğiniz ceva içn teşekkürler.karbüratörde sorun olduğu kesin ama malesef aydın da servis yok,motorun en son bakımını yapan usta da karbüratörden anlamadığını söyledi.en yakın kuşadasında war.bu şekilde sürmeye dewam ettiğim sürece zaten servis parasınıda yakıta vermiş oluyorum :))öğrenciyken sahip olunabilecek en son motsikletlerden birisi 250 ve üzeri hacimdeki honda.parçaları çk pahalı küçük yerlerde markaya göre muamele yapan ustalarda çok..şimdilik yapabilceğm bişey yok sanırım bir süre yatırcaz motoskleti.

ExTReMa
03 Ocak 2011, 01:28
Emiş manifoltundan hava alıyor olabilir..
Vakum hortumlarına bir bak çatlamış olabilirler.

THE_LANCET
03 Ocak 2011, 05:30
Boğulma oluyorsa benzin çok hava az gidiyordur. böylelikle benzinin tamamını yakamadığı için burnuna çiğ benzin kokusu geliyordur.