Orijinalini görmek için tıklayınız : motosikletin motorundan gelen ses
taner_k
16 Nisan 2007, 19:16
merhaba arkadaşlar.. motordan hafiften gelen ses gün geçtikçe arttı ve şu an dayanılmaz bir hal aldı.hem rolantide hemde hareket halindeyken şıkırr şıkır ses geliyor motorun içinden..ve gaz verdikçe gelen ses artıyor sinir oluyorum sebebi nedir nası çözüm bulabilirm yardımcı olursanız sevinirim.
zydar
16 Nisan 2007, 19:33
büyük ihtimalle subaplardan geliyor ses ayar yaptırman gerekiyor
teknikhoca
16 Nisan 2007, 19:47
Gy 125 mi 200 mü senin ki?
srhtsglm
16 Nisan 2007, 19:51
sübap ayarı yaptır.piyano salıncaklarada baktır
GorkeM
16 Nisan 2007, 20:04
sübap ayarı yaptırman gerekiyor :cat:
Usta bence de sübap ayarı istiyor motorun,
ve baktırınca sonucu da buraya yazarsan iyi olur herkesi bilgilendirmiş olursun, biliyorsun herşey tecrübeden geçer :)
taner_k
17 Nisan 2007, 09:20
Gy 125 mi 200 mü senin ki?
150 hocam 150..dün sordum bi tamirciyee .krank değişçek dedi ses kranktan geliyor dedi şaşırdım ..dedimm sübappplarr ...yok yok krank al gel dedii:silent: :silent: :silent:
TRUCKER
17 Nisan 2007, 09:50
krankları kontrol ettir bence
nitrious81
17 Nisan 2007, 13:16
YUzde 75 subap ayarıdır ama madem usta onu al dedı sende al gotur bakalım arkadasların dedıklerı dogru.
teknikhoca
17 Nisan 2007, 13:37
Taner_k merhaba;
Dostum kusuruma bakma, isme bakmadırm. Sadece Zealsun'u gördüm. Haftasonu biraz rahatsızdım.
Motorundaki kran sesi ile sübab sesi arasında bariz fark vardır ve krank sesi öyle kendini kolay kolay belli etmez. Zira krank takır takır ses yapacak boşluğa geldiyse, zaten o motor yürüyemez. Bu yüzden krank sesi olduğunu tahmin etmiyorum.
Krank sesi varsa, motorun çekişinin düşük olması gerekir. Zira boşluğu artan sübablarda tam açılım sağlanamadığı için performans düşüklüğü yaşanır. Ancak bundan şikayetin yok sanırım.
Krank sesi sabit gazda veya gaz kesmelerde kendini belli eder. Gaz artırımlarında kesilir. Krank, yağsız kalmak, uygun yağ kullanmamak, motorun sıkıştırılması veya uzun km'lerde ortaya çıkarki, tahmin etmiyorum. Sesin oluşumunu biraz daha detaylı anlatırsan daha çok yardımcı olunacaktır.
Krank sesi motor soğuk yada sıcak farketmeksizin aynı şekilde duyulur. Sübab boşluğu motor soğukken daha yüksek, ısındıkça daha düşük hale gelir. Aklın rahat etsin dersen, Motor sıcakken sübab ayarlarını ustaya kontrol ettir. Sübablarında maksimim 0.05mm sentil boşluğu olmalıdır. Oda sentil girmekle girmemek arasında kalmalıdır. Eğer motor sıcakken de sübablarında boşluk 0.05mm den fazla ise, korkma ayarlanınca saat gibi olacaktır.
taner_k
17 Nisan 2007, 17:40
Taner_k merhaba;
Dostum kusuruma bakma, isme bakmadırm. Sadece Zealsun'u gördüm. Haftasonu biraz rahatsızdım.
Motorundaki kran sesi ile sübab sesi arasında bariz fark vardır ve krank sesi öyle kendini kolay kolay belli etmez. Zira krank takır takır ses yapacak boşluğa geldiyse, zaten o motor yürüyemez. Bu yüzden krank sesi olduğunu tahmin etmiyorum.
Krank sesi varsa, motorun çekişinin düşük olması gerekir. Zira boşluğu artan sübablarda tam açılım sağlanamadığı için performans düşüklüğü yaşanır. Ancak bundan şikayetin yok sanırım.
Krank sesi sabit gazda veya gaz kesmelerde kendini belli eder. Gaz artırımlarında kesilir. Krank, yağsız kalmak, uygun yağ kullanmamak, motorun sıkıştırılması veya uzun km'lerde ortaya çıkarki, tahmin etmiyorum. Sesin oluşumunu biraz daha detaylı anlatırsan daha çok yardımcı olunacaktır.
Krank sesi motor soğuk yada sıcak farketmeksizin aynı şekilde duyulur. Sübab boşluğu motor soğukken daha yüksek, ısındıkça daha düşük hale gelir. Aklın rahat etsin dersen, Motor sıcakken sübab ayarlarını ustaya kontrol ettir. Sübablarında maksimim 0.05mm sentil boşluğu olmalıdır. Oda sentil girmekle girmemek arasında kalmalıdır. Eğer motor sıcakken de sübablarında boşluk 0.05mm den fazla ise, korkma ayarlanınca saat gibi olacaktır.
:rendeer: :rendeer: :rendeer: :rendeer: bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim .ama ne varki teknik hocaya ayrı bir teşşekürü borç biliyorum çünkü bana birçok olayda yardım etti ..allah razı olsun dostumm:cat:
sesi tarif etmek güç ama inan anlıyabileceğini bilsem arar telden dinletirdim sana :queen: :queen:
takır takır bir ses yok ama şıkır şıkır zincir gibi mi desemm bilemiyorum yaa:pr:
şıkışışıkışık diye bir ses geliyor gaz verince artıyor.motor 4500km de..yağ15/40 castrol power kullanıyorum.2000de değiştrimiştim bide dün değiştirdiim .ayrıca motorda performansda zayıflama var..gaz verince hemen hızlanmıyorr motorr..
yani istiyorum bi eksoz sesi duyimm. ama o ses zevkimi mahvediyor..sipariş etmişler krankı ..subap diye direttim ama kaç seneelik motor tamircisiyim subaplar öle hemen bişi olmaz 10000 de bakcaz onlara bişi olmamıştır süpaplara dedi:silent:
motorun sıcaklığı yada soğukluğunda pek fark göremedim...
teknikhoca
17 Nisan 2007, 18:01
@taner_k dostum. Teşekkür ederim düşüncen için. Bende senin gibi burada bildiğim birkaç bilgi varsa onu herkesle paylaşıyorum. Allah herkesten razı olsun.
Benim motorda sübab ayarını yaptıktan sonra bahsettiğin sese benzer bir ses oluşuyordu. Sırf bunun için 3 defa motoru indirdim. Sonunda bizdeki sistem üstten egzantirikli. Zinciri geren plastik bir parça var. Bu parçayı takarken üst kapak contasını yenilemiştim. Ancak kapak contasını alenade kestirdiğimden dolayı, conta aynı zamanda bu plastiğin gövdeye sıkıştırılması görevinide üstleniyormuş. Sonunda kestim.
Ancak senin motora müdahale olmamış. 4500'de kesinlike krank arızası vermez. Ustanın emeğine veya tecrübesine saygım var. Ancak Krank arızası periyodik ses yapmaz. Şimdi;
Krank bizim motorlarda (abi bir becerebilsem resim eklemeyi. Ne yapsam beceremiyorum) krank mili ile birlikte sıkı geçmedir. Krank iki şekilde arızalanır. Uzun km'ler sonunda krank kolu, (pistonun bağlı olduğu kısım) krank mili üzerinde aşınmaya bağlı boşluk yapar. Bu boşluk yukarı aşağı salınımda belli olur. Daha çok motora tam gaz verildiğinde veya gaz kesildiğinde, yani motor yüke bindiğinde, piston büyük bir güçle bu boşluğa baskı yapar. Buda kütür kütür ses gelmesine neden olur. Bu arıza birde, modifiyeli motorlarda, bilinçsiz güç alımlarında ortaya çıkar.
Diğer boşluk krankın sağa sola yaptığı boşluktur. buda motor üst devre çıkıldığında, pistonu bir yönde kasmaya zorlar ve kranktan uğultu gelmesine yol açar. Tabi bu boşluğa bağlı olarak krank bilyalarıda aynı sesi verir. şimdi bunların hepsi, uzun km'ler veya bilinçsiz güç alma çabalarından ortaya çıkar.
Bir motorun ömrü, birim zamanda yaptığı devir sayısı ile ölçülür. Yani, 4 silindirli bir motorun 150.000km gibi bir ömrü varsa, bu motorun tüm ömrü boyunca son viteste 4500 devirde seyrettiği varsayılarak hesaplanır. Sübab ayarı gerektiren motorlarda, 10.000Km'dekontrol edilmesi gereken bu değer, bizim motorlar için yaklaşık 5000km civarıdır (benim el kitabında yazıyor). Ancak üst kapak açıldıktan sonra, sübab piyasonusun bir boşluk kontrolüne ihtiyaç olmalıdır.
Bujiyi yerinden çıkart. Ayak marşına elinle yavaş yavaş baskı uygula. Pistonun hareketleri esnasında bir zorlanma hissediyor musun kontrol et. İki gündür hastalıktan ruhu teslim etmekle uğraşıyorum evraklarda sorun çıkıyor. Ama yarın çarşıya ineceğim. Sana daha detaylı bilgi vermeye çalışırım.
Dünyada en zor şey seni dinleyen ve anlattıklarına değer veren birisini bulmaktır. Ve ben sizlerle bunu doyasıya yaşayan birisiyim. :rendeer: :rendeer: :rendeer:
Carcharoth
17 Nisan 2007, 18:32
teknikhoca cidden öylesin eyvallah. Motorun bu kadar düşük km'de krank'tan problem çıkartacağını bende hiç sanmıyorum. Neyse en doğru cevabı teknikhoca vermiş ben kafanı karıştırmayayım.
taner_k
17 Nisan 2007, 18:46
bir kaç ustaya daha sesi dinleticem ve subaplarda sorun var deselerde krankı değiştirtcem .biliyorum bir sakıncası olurmu değişmesinin ? sonuçta yenillensinnn dicem :) ve ardından supap ayarlarınıda yap motor eskisi gibi performans göstermiyor dicem ve zorla yaptırıcam ..bir hafta sonrasına bu işleri yaptırdıktan sonra ne olduğunu tekrar paylaşıcam ..umarım hallolur..
teknikhoca sana çok geçmiş olsun diliyorum..yüzyüze tanışmasakta vermiş olduğun değeri burda çok net bir şekilde görüyoruz..
paylaşımlarından dolayı gerçekten takdiri hakediyosun..allah seni başımızdan eksik etmesin.birçok konuda yazmış olduğun detaylı anlatımlar mt net ailesi için çok özel.ve inan bunları bir kitapta toplasan hiç fena olmazz.. saygılar sevgilerrr...
teknikhoca
17 Nisan 2007, 18:54
Dostum @taner_k
.Krank yenilenmesinde motor açısından herhangi bir sorun olmaz. Ama bu Çinliler öyle uyanık adamlar ki, motorun her bir civatasını sadece bir sıkımlık yapmışlar. Ben üçüncü defa motor indirdim ve tüm vida yerleri yeniden klavuzla açılmak zorunda kaldı. Ayrıca, sorun çıkmadığı sürece, gereksiz yere motorunu kurcalatman, sana hem emek kaybı hemde motorunda soğumana neden olur. Yarın akşam bir görüşelim, ondan sonra hep birlikte karar veririz. Senin motorunun alt yapısını bilmiyorum. Ama yarın CAmgözlerden tek tek parçaları alıp bir inceleyeyim. Neresi arıza yapma ihtimali var bir bakalım. ona göre görüşürüz. Bu ailenin bir üyesi olabilmek çok güzel.
taner_k
17 Nisan 2007, 19:32
tamam dostum yarın görüşürüz o zaman..iyi akşamlar
taner_k
19 Nisan 2007, 12:34
????????????????????????????
teknikhoca
19 Nisan 2007, 18:48
Dostum @taner_k;
Geciktiğim için lütfen kusuruma bakma dostum. Dün elimde fazla birşey yoktu. Bugün biraz daha veri buldum. Ayrıca (kimse kusura bakmasın) Adana Büyük Köy Muhtarlığı'nda bir iş halletmek inan çok zor. Neyse konuya gelelim;
Senin motorun bilindiği üzere yağ soğutuculu. Yağ soğutma sistemi aslında hava soğutmalı motorların baş düşmanı olan düşük ve rölanti devirlerinde oluşan ısının tamamen motor kanatları ile değil, motor yağı yardımıyla atılmasını sağlamaktı. Yağ 120 dereceye kadar ısındığında bile herhangi bir buharlaşma sorunu çıkarmadan görevini devam ettirebilmektedir. Senin motorun, normal chopper motorunun olması gerektiği (kesinlikle motorunu küçümsemek amacıyla söylemiyorum) gibi düşük devirli ve yüksek hacimli değil. Özellikle yüksek ağırlığın kaldırılabilmesi için yüksek devirde yüksek güç elde edilmeye çalışılmıştır. Bu nedenle motorunun yüksek hızlara çıkmayacağı düşünülerek oluşan ısının atılabilmesi için yağ soğutucusu tercih edilmiştir.
Yağ soğutucusu, sık sık yağ değişimi ile peteklerinin temiz tutulması ile korunabilmektedir. Soğutucun, uzun yağ değişimi periyodu uygulanırsa, veya petekleri iyi temizlenmezse, tıkanarak yağın geçişini engellemekte, bu nedenle uzun rölanti bekleyişlerinde veya düşük hızlardaki seyirlerde ideal yağlama yapılamamaktadır.
Yağ soğutuculu motorlar, düşük devirlerde uzun süre kullanılmamalıdır. Zira yağ soğutma işlemi, düşük yağ basıncı nedeni ile sağlanamakta, ısıya bağlı olarak yağ incelmesi ve yağ yakması sorunu ile karşılaşılmaktadır.
Senin motorun bloktan egzantirikli bir model. Kran mili standart ve bence boşluk yapacak bir malzeme kalitesizliği göstermemektedir. Krank döküm bir ağırlık ve geçme bir kola sahip. Bu kol, bizim motorlarla aynı. Ben bu motoru 3 defa indirdim ve krank yanal boşluğunu 0.4-0.6mm ye kadar normal olarak ölçtüm. Bu boşluk zaten yağ basıncı ve filmi ile doldurulmaktadır. Eğer yağ incelmesi veya aşırı ısıya bağlı yağ eksiltmesi varsa, bu boşluk yağla doldururlamaz ve krank lokurtu şeklinde ses yapabilir (tahmin)
Tavsiye; Motoruna elletme. Öncelikle yağını değiştir. Değiştirmişken yapabiliyorsan yağ soğutma radyatörünü bir kontrol ettir derim. Zira geçmişte buna bağlı bir sorun yaşanmıştı hatırlıyorum. Sübab boşluklarını da 0.1mm (emme) 0.15mm (ekzost) yaptır ve çok memnun kalarak sürmeye ve doğanın keyfini çıkarmaya devam et dostum.
taner_k
19 Nisan 2007, 19:08
dostum açıklamaların için teşekkür ederim.yağı zaten yeni değiştirdim..haftaya başka tamirceye gidicem bakalım ne olacak.sonuçu burdan yazarım.tavsiyelerin için çok ama çok sağol
Jazzbass
19 Nisan 2007, 19:25
Aynı ses benim kawasaki motorumdan da geliyordu. Motoru açtık egzantrik zinciri dişlisinden attı atacak vaziyetteydi. Anormal bir durum yani seninkide büyük ihtimal.
Tavsiyem ;
- En yakın zamanda bir ustaya yada servisine göstermen
- Göstereceğin yerde ustana güvenmen(!) Ustan üçkapıtçı olmamalı 1 e 20 dememeli.
Ben çok çektim umarım sende çekmezsin dostum. İnşallah hallolur. Kolay gelsin :rendeer:
teknikhoca
19 Nisan 2007, 20:21
Dostum @taner_k
Aslında sesin muhteviyatı gerçekten çok önemli. Dinlemeden tahminle ancak bu kadar yardımcı olunacaktır sana. Bir olay gelmişti başıma. Zealsun'u yeni almıştım. Sabah çalışmayınca jigleyi kullandım. İnan motor avas vuruntusu gibi bir ses çıkartıyordu. Motoru servise götürdüm (hiç jigleyi motordan vuruntu sesi geldiğini görmemiştim) Servis bana (abi motor inecek, piston boşluk yapmış) dediler. Motor daha 500-600km yeni gitmişti. Olur mu dedim, olabilir. Ses piston boşluğundan geliyor. Benzin fazla gelince motor güçle pistonu boşlukta sallıyor dedi. Piston sallıyormuydu bilmiyorum ama usta epey sallıyordu. Sonunda şu testleri yaptım;
Motoru indirip, Şanzumanı söktüm. Bujiyi de söktüm. İnanmayacaksın alttan ütü ile buhar verdim (gülme) pistonu elimle hareket ettirmeye çalıştım. herhangi bir kaçakla karşılaşmayınca içim rahat etti. Bunun üzerine "neden jiglede bu ses geliyor" sorusunu araştırmaya başladım. Jigle hava filtresinin girişini kapatınca, emiş esnasında sadece az miktar hava ve bol miktar yakıt geliyordu. Bu durumda ateşleme zamanından çok önce hava ve yakıt karışımı yanmaya çalışıyor ortaya detenasyon dediğimiz vuruntu sesi oluşuyordu. Tevit etmek için de moto çalışırken ekstra olarak karbüratöre yakıt püskürttüm (enjektörle) egzosu neredeyse kucaklıyordum. Buna rağmen ne krank nede piston oluşan güce zayıflık gösterdi.
Yine ses, gören piston krank dedi. Sonunda bizdeki egzantirik üstte olduğundan zincir civataları kapağa sürtüyordu. Bir başka defa, sübablar 0.4mm boşlukluydu ses geldi.
Motorunun sesini iyi dinlemelisin. Farklı ortamlarda farklı açılardan defalarca dinlemelisin. Eğer motorunu seviyorsan onu dinle. Ve unutma, bu motoru Çinlilerde yapsa, bir çok deney ve araştırmadan sonra ortaya çıkarmışlar, türlü testlerden geçirmişlerdir. Teknik hesap, analiz sorgu ve araştırma sürecidir. Bütün bunların birleşimi TECRÜBEDİR. Tecrübe, yıllar boyu bir vidayı sola doğru 12 defa çevirmek değildir.
Jazzbass
19 Nisan 2007, 20:46
Dostum @taner_k
Aslında sesin muhteviyatı gerçekten çok önemli. Dinlemeden tahminle ancak bu kadar yardımcı olunacaktır sana. Bir olay gelmişti başıma. Zealsun'u yeni almıştım. Sabah çalışmayınca jigleyi kullandım. İnan motor avas vuruntusu gibi bir ses çıkartıyordu. Motoru servise götürdüm (hiç jigleyi motordan vuruntu sesi geldiğini görmemiştim) Servis bana (abi motor inecek, piston boşluk yapmış) dediler. Motor daha 500-600km yeni gitmişti. Olur mu dedim, olabilir. Ses piston boşluğundan geliyor. Benzin fazla gelince motor güçle pistonu boşlukta sallıyor dedi. Piston sallıyormuydu bilmiyorum ama usta epey sallıyordu. Sonunda şu testleri yaptım;
Motoru indirip, Şanzumanı söktüm. Bujiyi de söktüm. İnanmayacaksın alttan ütü ile buhar verdim (gülme) pistonu elimle hareket ettirmeye çalıştım. herhangi bir kaçakla karşılaşmayınca içim rahat etti. Bunun üzerine "neden jiglede bu ses geliyor" sorusunu araştırmaya başladım. Jigle hava filtresinin girişini kapatınca, emiş esnasında sadece az miktar hava ve bol miktar yakıt geliyordu. Bu durumda ateşleme zamanından çok önce hava ve yakıt karışımı yanmaya çalışıyor ortaya detenasyon dediğimiz vuruntu sesi oluşuyordu. Tevit etmek için de moto çalışırken ekstra olarak karbüratöre yakıt püskürttüm (enjektörle) egzosu neredeyse kucaklıyordum. Buna rağmen ne krank nede piston oluşan güce zayıflık gösterdi.
Yine ses, gören piston krank dedi. Sonunda bizdeki egzantirik üstte olduğundan zincir civataları kapağa sürtüyordu. Bir başka defa, sübablar 0.4mm boşlukluydu ses geldi.
Motorunun sesini iyi dinlemelisin. Farklı ortamlarda farklı açılardan defalarca dinlemelisin. Eğer motorunu seviyorsan onu dinle. Ve unutma, bu motoru Çinlilerde yapsa, bir çok deney ve araştırmadan sonra ortaya çıkarmışlar, türlü testlerden geçirmişlerdir. Teknik hesap, analiz sorgu ve araştırma sürecidir. Bütün bunların birleşimi TECRÜBEDİR. Tecrübe, yıllar boyu bir vidayı sola doğru 12 defa çevirmek değildir.
+1
Kesinlikle iyi bir ustanın eline verilmeli ve işi bilen birileri sökmeli. Motor sökülünce usta arkadaşlarımız daha iyi bilir toplanmasıda ayrı derttir. Her tamirci (mobilet tamircileri) toplayamaz dağıtamaz motoru. O yüzden gideceğin servisi iyi düşün doğru karar ver :rendeer:
ErTech
19 Nisan 2007, 21:03
Teknikhoca bilgiler için çok teşekkür ediyorum..
Bende bir süredir motorumu dinliyorum, motordan bu tip şıkırtı sesleri geliyor... Ama her zaman değil... Şİmdi bir fikir edinmiş oldum... 8000 akımına 1000 km var.. o zamana kadar motoru izlemeye alıp siteye danışacağım şeyler olacak o zamanda yardımlarını isteyebilirim :)
teknikhoca
19 Nisan 2007, 23:12
Türkiye'de yanlış yapılan bir uygulama var. Bunu ustalara anlatınca kızıyorlar bana." Bu ustalık değil" miş (buradaki yazım kimseye itafen yazılmamıştır. Genel düşüncelerim olup, şahsi anlamda hakaret içeren her cümle tarafımca kabul edilmektedir)
Herhangi bir mekanizma, kaçıncı defa sökülüyorsa sökülsün, demontaj şeması oluşturulmalıdır. Basit bir şey. Kitapcıdan 3 milyona 100 adet beyaz kayıt. Sökerken, hangi civatayı, nasıl söktünüz bir yere not edilmelidir. Bu işin tecrübeyle alakası yoktur. Siz çok iyi bir ustasınızdır, ama o gün çırağa kızgınlığınız, dikkat etmeniz gereken bir noktayı atlamanıza neden olur. Ayrıca, montaj resimleri incelenirse, her montajın bir alt montajı olduğunu görürsünüz. Bunlarda tek tek not edilmelidir. Tüm ayarlarda, tırnak çakısı, gazete kağıdı, mendil, (benim gibi) buharlı ütü, tost makinesi (onu acıkınca kullanıyorum genelde) kullanmayıp, kesinlikle ölçü aletleri ile kontroller yapılmalıdır. Çok nadir karşılaştım, sente ayarını veya sübab ayarını sentil ile yapanı. Maket bıçağı veya jilet kullanan var. "tık" sesine göre ayar yapan var. Tecrübe tek başına değil, bilgi ile harmanlandığında yeterli sonuca ulaştırır. Nadir gördüğüm bir konu, ustalar genelde motordan gelen sesleri çeşitli testlere tabi tutmadan değerlendirmemelidir. Tık sesi, envai çeşit yerden gelebilir. Yankı neticesinde şanzumandaki bir ses, size sübab vuruntusu gibi gelebilir. 1997 senesinde, 1 haftalık (sıfır) bir mazda 323 geldi, eski çalıştığım servise. O zamalar servis danışmanıydım. Adam, "ön göğüsten ses geliyor" dedi. Tabiki bizler hemen, bağlantılar, gösterge paneli, torpido kontrolü yok yok.... Adam sadece önden ses geliyor dedi. Çok tecrübeli ve bilgili teknik bir ustamız vardı. Adama türlü sorular sordu. Arabayı önce çukura soktu. Sonra sert kalkış ve duruş yaptı. Direksiyonu sağa ve sola çevirdi sertce giderken. Sesin tam yerini buldu ve biz o kısmı söküp, düşen yüyük parçasını aldık. Lütfen testeler yapmadan kesin kanaat getirmemelidir.
@ertech dostum.
Bu sitedeki herkes her konuda yardıma hazırdır. Bu güvenle motoruma biniyorum hep. Hep danışabileceğim birileri var güveniyle.
taner_k
20 Nisan 2007, 10:32
hocam bıkmadan usanmadan yazıyorsun yaaa..:rendeer: eminim birçok üye bunları okuduğunda daha bilgili oluyor ve bilinçli hareket ediyor..motorda irili ufaklı o kadar parça varki gerçekten bazı sorunları kestirebilmek çok güç ..ve dediğin gibi tecrübe istiyor.öncesinde de bir test ve deneme gerekli..motorun çinli yada japon olması sorun olmıyacağı anlamına gelmiyor.çevremde ne kadar kaliteli motorların ne kadar basit şeylerden dolayı hareket bile etmediğini yolda kaldığını duydum..
kesin ve net birşey sölemek gerekirse sorunsuz motor olmaz..biraz daha genelleme yaparsak hayatta ne sorunsuz kii ? ?
tkalfaoglu
20 Nisan 2007, 11:09
Yağ soğutuculu motorlar, düşük devirlerde uzun süre kullanılmamalıdır. Zira yağ soğutma işlemi, düşük yağ basıncı nedeni ile sağlanamakta, ısıya bağlı olarak yağ incelmesi ve yağ yakması sorunu ile karşılaşılmaktadır. .
Hocam bilgiler için çok teşekkürler - fakat Düşük Devir nedir? 0-2000RPM? 2000-3000 RPM? 3000- 4000?
Benim Hyosung GT250R de yağ radyatörlü, ondan sordum.
Sagolun, -turgut
kuvva
20 Nisan 2007, 12:06
teşekkürler teknikhoca,
emeğine ve ellerine sağlık, gerçekten faydalı bilgiler verdin.
teknikhoca
20 Nisan 2007, 23:01
Dostum @tkalfaoğlu;
İfade olarak düşük devir, motorun tork üretmeye başladığı devir ile maksimum torkunun %80'inin üretilmeye başladığı devir bandını kapsar. Bu normal motorlarda rölanti devri ile (900) başlar ortalama 3000 devre kadar sürer.
Ancak motosikletlerde durum farklı. Genel olarak birçok motor (seninkinin özelliklerini bilemiyorum tahmini söyleyeceğim) 1400 devir dakikada rölantiyi yakalayıp, 5000-7000 devir bandında maksimum torku yakalarlar. Bu devirlerden sonra motor gerçekten güç üretmeye başlar ve performans gösterir. Ortalama bir motosiklet motoru ZORLANMADIĞI SÜRECE minimum 3000 devir bandında seyretmelidir. Ancak hafif rampa, sollama gibi kriterlerde 3000 devir çok alçak kalacaktır.
Özetle... 0-3000 devir bandında motorunuzu çok sıkışık trafikte zorlayıcı şekilde sürmemeliyiz.
taner_k
21 Nisan 2007, 10:32
ben sürekli 6000-7000 devirle sürüyorum motoru eğer anlattıklarını yanlış anlamadıysam bu durum motor için kötü gibi gözüküyor..patlaatcazzz mı yoksa motoruuu:queen:
tkalfaoglu
21 Nisan 2007, 11:44
Sayın TeknikHoca,
Bilgiler için çok teşekkür ederim!
-turgut
taner_k
24 Mayıs 2007, 12:14
dün krank değişti.. bugunde kullanmak nasip oldu..şıkırtılı ses azalmış baya..ama psikolojik mi bilmiyorum şimdide farklı bi ses duyuyorum..ritimli bir şekilde tak tak diye bişi vuruyor..şimdide bu nedir diye düşünüyorum..başka bir tamirciye gidip sesini dinleticem..ve birde çırr çırr diye bi ses geliyor..gairpten sesler mi duymaya başladım ben yaaa anlamıyorum..:pr: boştayken ses yok vitese atıp gaz verince çırrrrrrrrrrrrr çırr ..üff üff:pale:
leventmotor
24 Mayıs 2007, 22:18
Teknikhocam forum kirliliği yaratmamak için bende buradan bir soru soracağım.Bende üsten egzantirikli ramzey 200 gy var.Motor rolentada ve 3000 devire kadar hiç ses yok.Fakat 3000 devirden sonra motordan ses geliyor.2500 km de sibop ayarı yaptırdım ses kesilmedi.3000 km de siboplara tekrar baktırdım fakat değişen bir şey olmadı.Şu anda 6700 km de ses gelmeye devam ediyor.Sizce bu ses nerden olabilir.
teknikhoca
24 Mayıs 2007, 23:14
Sesi biraz daha tarif edebilir misin?
Yaptıkları sübap ayarı değerini biliyor musun?
Ancak ses sübap ayarından gelmiyor sanki. Zira sübab ayarı soğukta rölantide belli eder kendini. Isınınca daha tiz bir tıkırtıya dönüşür. Ancak 3000'den sonra gelen ses artıyor mu? üst devirlerde kesilen bir ses mi? Dikkatli dinlersen bu devrin altında da sesi duyabiliyor musun?
Küçük bir ihtimal. Yağ pompanı kontrol ettir derim. Üst kapak ve egzantirik grubu yağ pompası ile yağlanır. Pompanın debisi yetersizse, motorun üst devirlerde yeterli yağlama sağlayamıyorsa, eksik yağlanan sübablar birde ısıya bağlı yağ incelmesiyle ses yapıyor olabilir. Bizim motorları biraz zorlayınca ısınan yağa bağlı benzer ses duyuyoruz. Ancak sesi daha detaylı anlatırsan seviniriz.
Birde, performans ve yakıt değerlerin nasıl? Ara gazlarda motorun nasıl? Yağ tüketimin var mı? Ayrıca bu seslerin alternatör (dinamodan) gelme ihtimali de mevcut (dinamo sistemindeki arıza bu sese benzer sorun yaratabiliyor). Çok sevdiğim hocam @naci63'ün motorunda da aynı ses var. Onun motoru son derece sağlıklı. Tüm ayarları titizlikle yapılmış. Motorun çekişi bir harika ama ses onda da var.
Ancak senin motorun sanırım bloktan egzantirikli.
leventmotor
25 Mayıs 2007, 00:40
Evet hocam ustanın dediğine görede ses sübaplardan gelmiyor.Piyanolardan olabilir dedi.Fazlada kurcalatmak istemiyorum,naci63 beyin motorunun aynısı;ramzey kros.3000 devirden sonra başlıyor üst devirlerdede aynı seviyede devam ediyor.Tırlama sesi.19 yıldan beri motor kullanıyorum bencede sübap sesi değil.Naci beyinki gibi performans süper, km de 90 kuruş yakıyor.2000 km de yağı değiştiriyorum.Çok azyağ eksiltmesi var.Ses sanki gevşek bir vida tırıltısı gibi.TEŞEKKÜRLER.
mistiklaz
22 Haziran 2016, 01:17
Benim motorum 2015 R25 2800 km de .. Motor rölantideyken pıtı pıtı çalışırken normal sesiyle birlikte tok olmamak kaydıyla taktaktak diye ses geliyor motordan. Debriyajı kavrayınca ses gidiyor bırakınca tekrar hafifçe vurmaya devam ediyor.Bu şekilde 400 km yol yaptım uzun yol babında. Motor ısınınca daha da hissedilir seviyelere çıkıyor ses. Yamaha servisine gösterdim. Yamahalarda kronik bir sorun neredeyse her motorunda var diyor r6 ve r1 de de var bu ses diyor ama benim motordaki kadar hissedilir seviyelerde değil. Ne yapmalıyım?
NoWyld
22 Haziran 2016, 02:24
Benim motorum 2015 R25 2800 km de .. Motor rölantideyken pıtı pıtı çalışırken normal sesiyle birlikte tok olmamak kaydıyla taktaktak diye ses geliyor motordan. Debriyajı kavrayınca ses gidiyor bırakınca tekrar hafifçe vurmaya devam ediyor.Bu şekilde 400 km yol yaptım uzun yol babında. Motor ısınınca daha da hissedilir seviyelere çıkıyor ses. Yamaha servisine gösterdim. Yamahalarda kronik bir sorun neredeyse her motorunda var diyor r6 ve r1 de de var bu ses diyor ama benim motordaki kadar hissedilir seviyelerde değil. Ne yapmalıyım?
Vay canına be. Hortlatmada literatüre girecek bir örnek
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO