PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincir ya da kayış koparsa?



a vagrant
16 Nisan 2007, 18:13
Arkadaşlar merhaba.BMW F 650 GS veya CS modellerinden birini almayı düşünüyorum.Ancak CS modeli zincir yerine kayış kullanmış.CS modeline güven olur mu?:)Koparsa yedek kayışla değiştirmek mümkün mü?(kanaatimce değil...)Ve de koparsa ne yapılabilir?
MT'de bu modeli kullananlar varsa onların görüşlerine başvurmak istiyorum.
Teşekkürler.

tkalfaoglu
16 Nisan 2007, 18:23
Sanırım uzun sure dayanıyormuş kayışlar..

Ama kayışta da ilginc bir olay var, UFAK TAŞLAR arasına girerse (zincire giremiyor), birkaç saat içinde kayışı bitirebiliyor. :(

a vagrant
16 Nisan 2007, 19:03
Sanırım uzun sure dayanıyormuş kayışlar..

Ama kayışta da ilginc bir olay var, UFAK TAŞLAR arasına girerse (zincire giremiyor), birkaç saat içinde kayışı bitirebiliyor. :(

ağabey o zaman biz de temizleriz diş fırçasıyla:)
bu CS çok hoşuma gitti.kayış değiştirmek mümkün değikl di mi?

bu arada teknikhoca da bişeyler yazacak sanırım.

teknikhoca
16 Nisan 2007, 19:09
Kayışlı sistemlerin zincirli sistemlere göre yapı olarak farklılıkları yok. Yani kayış gerdirmeside zincir gibi. Değiştirilebiliyorlar (yoksa zaten ilk defa takılamazlardır) Avantajı zincire göre daha sessiz. Ayrıca, zincir gibi her bakla arasında boşluk bulunmadığından daha sarsıntısız ve temiz bir aktarma sağlanabiliyor. Yağlanma ihtiyacı da yok. İçlerinde (kullanıldıkları yere göre) çelik lifler bulunması ömürlerini artırıyor. Korkulacak bir şey yok anlayacağınız.

Bütün modern otomobillerde motor güç aktarımlarında kayışlı sisteme geçilmiştir.

a vagrant
16 Nisan 2007, 19:14
Kayışlı sistemlerin zincirli sistemlere göre yapı olarak farklılıkları yok. Yani kayış gerdirmeside zincir gibi. Değiştirilebiliyorlar (yoksa zaten ilk defa takılamazlardır) Avantajı zincire göre daha sessiz. Ayrıca, zincir gibi her bakla arasında boşluk bulunmadığından daha sarsıntısız ve temiz bir aktarma sağlanabiliyor. Yağlanma ihtiyacı da yok. İçlerinde (kullanıldıkları yere göre) çelik lifler bulunması ömürlerini artırıyor. Korkulacak bir şey yok anlayacağınız.

Bütün modern otomobillerde motor güç aktarımlarında kayışlı sisteme geçilmiştir.


sağolasın.birşey daha soracağım teknikhoca.daha doğrusu iki.
1-modern otolar kayışı bırakıp zincir sistemine geçiyor yavaş yavaş:)
2-değiştirilebilirler elbette ama yolda kalırsam yedeğiyle değiştirebilirmiyim?en büyük sorun bu olacaktır.

teknikhoca
16 Nisan 2007, 19:44
Yeni nesil bazı diesel araçlarda özel kompozit malzemelerden yüzey aşınması çok düşük zincir sistemine geçiliyor. Ama tamamen değil. Ayrıca diesel araçlardaki düşük motor devri, zincirin toplam ömrünü olumlu yönde etkiliyor. (diesellerde max 4000 devir var. Ancak benzinlilerde 6000-8000 arası) Ayrıca, eski nesil araçlarda 100.000km'lerde zincir gergi bilyaları sık arıza yapardı. Tama zincir kayışa göre daha uzun ömürlüydü ancak, değiştirilmesi, kayışın iki misline maloluyordu.

Yolda zincir koparsa, arka tekeri sökerek veya kopan baklanın yerine arkasındaki gelen baklayı takarak sorunu halledebilirsin. Ancak kayışı değiştirsen bile kayışın gerilebilmesi için özel gerdirme aparatın olmalıdır (arka tekeri tek başına gerdiremezsin) Bence korkun yersiz. Kayış sistemi en az zincir kadar (hatta daha fazla) ömürlüdür. Elimde olsa (ki denedim arka tekerde ve şanzuman tarafında uygun yer bulamadım) bende motoruma kayış takardım. Arka tekerimin her defasında yağlı gözükmesi hoşuma gitmiyor. Zinciri yağlamayı unuttun mu, 5000km'de de bitebiliyor zincir

a vagrant
16 Nisan 2007, 19:50
Yeni nesil bazı diesel araçlarda özel kompozit malzemelerden yüzey aşınması çok düşük zincir sistemine geçiliyor. Ama tamamen değil. Ayrıca diesel araçlardaki düşük motor devri, zincirin toplam ömrünü olumlu yönde etkiliyor. (diesellerde max 4000 devir var. Ancak benzinlilerde 6000-8000 arası) Ayrıca, eski nesil araçlarda 100.000km'lerde zincir gergi bilyaları sık arıza yapardı. Tama zincir kayışa göre daha uzun ömürlüydü ancak, değiştirilmesi, kayışın iki misline maloluyordu.

Yolda zincir koparsa, arka tekeri sökerek veya kopan baklanın yerine arkasındaki gelen baklayı takarak sorunu halledebilirsin. Ancak kayışı değiştirsen bile kayışın gerilebilmesi için özel gerdirme aparatın olmalıdır (arka tekeri tek başına gerdiremezsin) Bence korkun yersiz. Kayış sistemi en az zincir kadar (hatta daha fazla) ömürlüdür. Elimde olsa (ki denedim arka tekerde ve şanzuman tarafında uygun yer bulamadım) bende motoruma kayış takardım. Arka tekerimin her defasında yağlı gözükmesi hoşuma gitmiyor. Zinciri yağlamayı unuttun mu, 5000km'de de bitebiliyor zincir


Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim.Bakalım başka ne yorumlar yazılacak?Özellikle BMW F 650 CS ve diğer kayış aktarmalı modelleri kullananlar yazarsa sevinirim.Tecrübe ve deneyimleriniz önemli.

patriote
17 Nisan 2007, 16:55
Kayışlı tek motorum 88 model Kawasaki'ydi.
Hiç bir sorun yaşamadım.
Kayış değiştirme gereği de duymadım.
Şu anda harap ve bitap düşmüş durumda evde yatıyor ama kayış hala sağlam.
Yaklaşık 9 senedir yatıyor.
Yazları gittiğimde ziyaret edip, mum dikiyorum.:)
Tabii kullanacak olsam kayışı mutlaka değiştiririm.

a vagrant
17 Nisan 2007, 18:34
Kayışlı tek motorum 88 model Kawasaki'ydi.
Hiç bir sorun yaşamadım.
Kayış değiştirme gereği de duymadım.
Şu anda harap ve bitap düşmüş durumda evde yatıyor ama kayış hala sağlam.
Yaklaşık 9 senedir yatıyor.
Yazları gittiğimde ziyaret edip, mum dikiyorum.:)
Tabii kullanacak olsam kayışı mutlaka değiştiririm.

Teşekkürler Patriote.BMW F 650 CS almayı düşünüyorum.Bir gördüm aşık oldum.:)Hayırlısı ne ise o olsun.