Orijinalini görmek için tıklayınız : 1-100 7 sn. 120 km/hız Ateşleme Sorunu
SistemExpert
16 Nisan 2007, 01:23
Tüm motor ustalarına ve tutkunlarına selamlar.:rendeer:
Virago 535 motor satın aldım.3 haftadır kullanıyorum.Ateşleme yada sebebini bilemediğim bir sorun yaşıyorum.Motor yeterince iyi hızlanmıyor :pale: .120 km hizi aşamıyorum.Otobanda 120 yaparken birden (3.sn içinde) 175 e çıktım:queen: .Ah dedim motor açıldı sanırım.Yolculuğumun geri kalanında üstün performans la devam ettim çok mükemmeldi.Ancak ne zaman geri dönecekken bir daha çalıştırdım yine otobanda 120 i aşamıyorum yavaş hızlanıyor.Satın aldıgım yer motorun 1 sene yattıgını zamanla alışacağını söyledi ancak palavra.Kurum murum oldugu yok motorda.Mobil 3 litre motor yağı 2T ile 2600 cm3 sıfır temiz yağ değiştirdim vites değiştirmemdeki rahatlık ve bir miktar performansım arttı.Sorun çok can sıkıcı kendim motorun sahibi olarak hakimi olmak istiyorum.Tavsiyeleri iyi ustalardan kullanıcılardan bekliyorum.Bu tutukluk neden olabilir.Sevgiler. :( :salut:
can-ahmet
16 Nisan 2007, 02:27
direkk tamire aldın yere çekk o motoruu ahh ahh rodajj dol madan niee yağğ deiştiriosunn hata yapmıssın motoru aldın yere çekk
dgrmr
16 Nisan 2007, 02:32
can-ahmet arkadaş (sistemexpert) sıfır aldım diye belirtmemişki belki galeriden ikinci el aldı. Tabi onu yazarsa, ben yardımcı olamam ama yardımcı olacak kişilere de daha iyi fikir vermiş olur. Hasta derdini iyi anlatacak ki teşhis iyi olsun teşhiz iyi olacak ki tedavi yerini bulsun. Vay be özlü bir söz oldu...
SistemExpert
17 Nisan 2007, 13:15
Çok özür dilerim motor ikinci el , belirtmeyi unutmuşum 24.000 km de Virago 535 ilginiz için çok teşekkür ederim. Akü den bu sorunu yaşıyor olabilir miyim ? Aküyle ilgisi filan ? Arada bitiyor.Vurdurmak zorunda kaldım 3 -4 kez.Kontak kapalı olması durumunda bile sorun yaşıyorum ateşlemeye giderken akünün fayda durumunu bilmiyorum.
Çok sevgiler.
nitrious81
17 Nisan 2007, 13:20
İŞte bıraz kulfet cıkarırlar ama bence yetkılı servıse bı gotur dedıgıne gore motor hem 24000 km hemde 1 yıl yatmıs sen bence bı servıse getır tam bı bakım yaptır madem almısın 100 - 150 daha bayıl ıyıce bakımını yaptır.
ARBETUS
17 Nisan 2007, 16:40
virago 535 4 zamanlı bir makina değilmi neden 2t motor yağı koydun ki içine? bir de 535 lerde bu tür lronik sorunlar olduğunu duymuştum. ikinci motor olarak düşünüyordum ustam 535 lerde kronik problemler çıkabileceğini son hızının düşük olabileceğini söylemişti daha sonraları tanıdığım iki motorcu abi de daha önce aldıkları 535 lerde hızlanma problemi olduğunu söylemişlerdi. hızlanmama sebebini tam olarak bilemiyorum ama mutlaka işinin ehli birisine gitmelisin ve en kısa zamanda da 4t bir motor yağı koymalısın motoruna. ayrıca benim tanıdığım 535 sahibi site modlaeından olcan138 nickli kişidir
sağlıcakla
Sen aldığın yere bir sorsana hava filtresi , karbüratör , sübap , akü , elektrik tesisatı ne durumda bakımları yapılmamışsa yaptır bari.
hondapilotu
18 Nisan 2007, 02:38
Abicim motorun 3 sn gibi kısa süre içinde 120 den 170 KM hıza çıktığına göre yağ yada motorun açılması gibi problemleri olmadığını düşünüyorum .
Akünün şarj olmayışıda bu sorunla alakalı bence elektrik devresinde şase (kısadevre) varsa veya şarj dinamosunda bi problem varsa yeterli gerilim sağlanamaz ve ateşleme randımanlı olmaz.
Sanırım bi kısadevre söz konusu 120 hızla giderken kısadevre kesildi ve daha verimli ateşleme yapıldı hız 170 e kadar çıktı
Diye düşünüyorum.
tkalfaoglu
18 Nisan 2007, 13:51
Benim tahminim karbüratör ayarları / pislik kaçması yada benzin emişi ile ilgili bir sorun olacağıdır (tıklalı hava yada benzin filtresi?) -t
SistemExpert
18 Nisan 2007, 20:37
Arkadaşlar motoru Atatürk Oto Sanayi de S.M. den satın aldım.Teknik servisi yamahanın resmen racing ve motorcross servisi gibi çalışıyor.Açıkçası ilgi göstermedikleri için hiç memnun değilim motoru aldıgım yerden.Sorunu böyle sizler gibi güzel insanlarla paylaşıyorum.Bugün motorda bir problem daha olan signal rölesi ve marş rölesinin aynı kutu içinde oldugu bir flashor kutusunu da arızalı buldum açıkçası motorun ilk sahibi koyduktan sonra hiçbir b.k yapmamışlar.Ne yağ değişmiş ne filtreler.Beldeyama dan 3 hafta da gelecekmiş parçalar.2T Mobil marka motor yagını da servisi bana verdi.4T olması gerektiğini düşünüyorum.Karbüratör ayarını kendim yapma şansım var mı açıkçası bilirsiniz motor hergün 5-10 harcaya harcaya harcayacak yer kalmadı.Kullanım klavuzunda '' Yamaha XV535s i satın aldığınız için sizi kutlarız.Bu Model Yamaha'nın kaliteli spor , gezi ve yarış motorlarındaki engin deneyiminin sonucudur.Bu motor , Yamahayı bu sahalrda lider yapan yüksek dereceli işçilik ve güvenirliliğini temsil etmektedir. yazıyor :) Kronik değildir sanırım sorun.Tüm bu sorunlar için motorun arasına bi 150 lik mi sıkıştı yoksa :( çok sevgiler.
virago 535 4 zamanlı bir makina değilmi neden 2t motor yağı koydun ki içine? bir de 535 lerde bu tür lronik sorunlar olduğunu duymuştum. ikinci motor olarak düşünüyordum ustam 535 lerde kronik problemler çıkabileceğini son hızının düşük olabileceğini söylemişti daha sonraları tanıdığım iki motorcu abi de daha önce aldıkları 535 lerde hızlanma problemi olduğunu söylemişlerdi. hızlanmama sebebini tam olarak bilemiyorum ama mutlaka işinin ehli birisine gitmelisin ve en kısa zamanda da 4t bir motor yağı koymalısın motoruna. ayrıca benim tanıdığım 535 sahibi site modlaeından olcan138 nickli kişidir
sağlıcakla
Ya dostum bu arada motor hakikatten kullanım klavuzu da 4 zamanlı aynen.4T lazım buna ne olur ne yapacağız acil değiştireyimmi ? 60 Lira verdim 3 litre motor yağına fitil fitil çıkarırım bi bok olsun motora.Bu ne saygısızlık böyle.
Teşekkür ederim.
yürekçe
18 Nisan 2007, 21:29
sen bence bir ustaya git ve artçı olarak arkasına bin. 15-20 dakika gidin ve görün ve sonra garantili olarak ustayla konuş. yapabilecekse yapsın. bence karbüratörü, filitreleri çıkarttır. sonra toparlasınlar ve randıma bak. ne de olsa garantili tamire sokuyorsun. sonrasında onlar uğraşsın... ama tecrübelerimden şunu gördüm kardeş : eskide rahmet olsa, bir pazarına nur yağarmış. ben bir gün 0 motor alacağım kendime....
ARBETUS
19 Nisan 2007, 11:23
Ya dostum bu arada motor hakikatten kullanım klavuzu da 4 zamanlı aynen.4T lazım buna ne olur ne yapacağız acil değiştireyimmi ? 60 Lira verdim 3 litre motor yağına fitil fitil çıkarırım bi bok olsun motora.Bu ne saygısızlık böyle.
Teşekkür ederim.
4t olmalı elbet çünkü 2t motor yağlarının yapısı ile 4t lik yağların farklı benim bunu söylememdeki amaç performansdan ziyade motorunun hareketli parçalarını korumaktı. çünkü 2t lik yağlar 2 zamanlı motorlarda benzinle karışıp yanması için tasarlanmıştır. 4t lik olan ise bu amaç için değildir.
bir de castrolün 4T motosiklet yağlarını bile litresini 15-18 liradan bulabildiğin istanbul piyasasında sana 20 liradan litresi 2T motor yağı veren yer neresi ise düşündürücü bence. daha ehli bir servise götür motorunu derim ben.
sağlıcakla.
yasincapo
03 Şubat 2009, 13:51
Slm arkadaşlar sizin gibi profesyonel arkadaşlara bir sorum olacak...
Şu anda bende 250 cc seyhan chopper var, bu motor çift karbüratör ve performans hava filtresi takmak istiyorum...
Bu hava filtrelerinden iki tane aldım, ama bunu almadan önce başka bir hava filtresi denedim[normal kutu içi filtre], ama istediğim verimi alamadım, belli bir seyirde iken motor boğulmaya başlıyor ve çalıştırırken problemler çekiyorum.
Sizlerin yorumlarınızı bekliyorum, bu motora performans hava filtresi olurmu , yada takan binen farkına varan varmı?
Acilll yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.:salut:
Whitehair
03 Şubat 2009, 14:16
Selam,
Bence hernekadar karbüratorr ile ilgili pislik ihtimali olsada 120 den sonrası gelmediği için beyin ile ilgili bir sorun varmış gibi geliyor.
clemenze
03 Şubat 2009, 14:48
Her nekadar konu eskide olsa birkaç fikir belirtmeden edemedim... Madem uzun süre yatmış; benzine tiner karıştırıp yüksek hızlara çıkabilirsin-ki bu motorun kurumunu falan atacaktır. KArbüratör ayarlarını kontrol ettitirip gerekirse meme ebatını en uygun hale getirtebilirsin, hava ayarı ve elcikteki gaz ayarlarını kontrol etmen motoru hareketlendirecektir. Ayrıca jikle'yide gözardı etme, zira görevini yapmayan jikle motoru sağır bile edebilir...
..Bütün bunlar az çok benimde başıma gelmiş bir durum olup, ustanın yaptığı ayardan sonra motorum kendine gelmiştir..
osmaniyeli
03 Şubat 2009, 16:06
Her nekadar konu eskide olsa birkaç fikir belirtmeden edemedim... Madem uzun süre yatmış; benzine tiner karıştırıp yüksek hızlara çıkabilirsin-ki bu motorun kurumunu falan atacaktır. KArbüratör ayarlarını kontrol ettitirip gerekirse meme ebatını en uygun hale getirtebilirsin, hava ayarı ve elcikteki gaz ayarlarını kontrol etmen motoru hareketlendirecektir. Ayrıca jikle'yide gözardı etme, zira görevini yapmayan jikle motoru sağır bile edebilir...
..Bütün bunlar az çok benimde başıma gelmiş bir durum olup, ustanın yaptığı ayardan sonra motorum kendine gelmiştir..
ortak benzine hiç tiner kattın mı ben kattım benzin lapa lapa yağı dibine çöktü
içi plastik gibi oldu çamur gibi işte
sonra karburatör ün içi bu tortuyla doldu yani senin anlayacapın hapı yuttum depo u filan komple temizledim
saf tiner benzinsiz veya etanol belki olur zippo gazı da oldu denedim
ama uçarsınız muçarsınız motorunuz elinize sağlık olur ona göre
tiner katmayın!!!!!!!!
not: bendeki selulozik tinerdi
draggy
03 Şubat 2009, 16:35
Benzin-tiner karışımını hiç duymamıştım, gerçekten bu doğru mu, tiner malum tehlikeli bir sıvı, kafamız bulanmasın ya da motor havaya uçmasın :silent:
takendy
03 Şubat 2009, 17:01
::plus1::
hortttttttt
:pr:::plus1::
ozgurakman
03 Şubat 2009, 17:07
ne tineri yahu. motorun içindeki bütün yağı siler. yani yağsız çalışıyor gibi olur. tiner KESİNLİKLE koymayın!!!
Birden 120den 170e çıkıyorsa bence tek silindire düşüyordur. zorlanma ve aşırı ısınma var mı?? bir de bujilerini kontrol et muhtemelen ateşlemede bir sorun var.
barannet
03 Şubat 2009, 17:16
evet bendeki 125lik kymco bir yıldan fazla yatmıştı biraz kullandık ama hala yatıyor garajda. tiner koysam performansı değişir mi?
yasincapo
03 Şubat 2009, 23:19
Slm arkadaşlar sizin gibi profesyonel arkadaşlara bir sorum olacak...
Şu anda bende 250 cc seyhan chopper var, bu motor çift karbüratör ve performans hava filtresi takmak istiyorum...
Bu hava filtrelerinden iki tane aldım, ama bunu almadan önce başka bir hava filtresi denedim[normal kutu içi filtre], ama istediğim verimi alamadım, belli bir seyirde iken motor boğulmaya başlıyor ve çalıştırırken problemler çekiyorum.
Sizlerin yorumlarınızı bekliyorum, bu motora performans hava filtresi olurmu , yada takan binen farkına varan varmı?
Acilll yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar, şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.:salut:
Eski bir konuya renk verdim ama benim soruma yanıt bulamadım yahu:silent:
exile
03 Şubat 2009, 23:24
Eski bir konuya renk verdim ama benim soruma yanıt bulamadım yahu:silent:
almak istediğin ses ise açık tip havafiltresi kullanmalısın, tabi yeni filtre için karbüratörlerden hava ve benzin ayarları iyi ayarlanması lazım çift silindir kardeş silindir bir makina sonuçta işinin ehli sadece tek silindir motosikletlerle uğramayan bi usta bulmalısın, karbüratörleri aynı oranda ayarlaması lazım sanırım bunun için olması lazım bi senkron cihazı vardı.
istediğin performansa bence bu tip bi makinayla performans için uğraşma, çok sağlam çok dayanıklı motosikletler değil limitlerini aşmadan motosikleti zorlamadan tatlı tatlı kullanırsan daha sağlıklı mutlu günler seni bekler... sağlıcakla
yasincapo
04 Şubat 2009, 00:00
almak istediğin ses ise açık tip havafiltresi kullanmalısın, tabi yeni filtre için karbüratörlerden hava ve benzin ayarları iyi ayarlanması lazım çift silindir kardeş silindir bir makina sonuçta işinin ehli sadece tek silindir motosikletlerle uğramayan bi usta bulmalısın, karbüratörleri aynı oranda ayarlaması lazım sanırım bunun için olması lazım bi senkron cihazı vardı.
istediğin performansa bence bu tip bi makinayla performans için uğraşma, çok sağlam çok dayanıklı motosikletler değil limitlerini aşmadan motosikleti zorlamadan tatlı tatlı kullanırsan daha sağlıklı mutlu günler seni bekler... sağlıcakla
Teşekkür ederim kardeşim ama şu anda motosiklette hava filtresi takılı değil. Normal kutu içi filtre taktım ve verim alamadım hatta karbüratörün pistonları bile şişti...
Şimdi karbüratörün hava ayarlarını yaptırdım, tabi filtre takılınca rölantı baya düşürmek gerek, bende normal filtre yerine performans filtresi takmayı düşünüyorum, bunu takarkende havayı direk dışardan almayı düşünüyorum, araya aparat olarak da egzos borusu takacağım...
Yapacağım işlem motora faydalı olur mu? Dediğin gibi japonlar kadar sağlam ve performanslı değiller ama elimizde olan makine bu:unsure:
exile
04 Şubat 2009, 00:05
motora pek bi faydası olacagını sanmıyorum zaten motorda alabileceğin net hız maximum 120 rampa inerken yuselik çıkarken düşer bu önemli değil o tip bi motorda ses almak istiyosan egzozlarla ugraş yakıt sistemini hiç karıştırma derim, makinanın limitleri belli sonuçta hem klasik tarzı gözüken bi motosiklette spor hava filtreside hoş göstermez kendini orjinali neyse onu kullan bence,
perfomans konusuna gelince pek bişey değişmez değişsede biraz tork artışı olur onuda hisseetmezsin zaten, rampalardada pek bayılan tarz da bi motoru yok, bence hiç oynama
yasincapo
04 Şubat 2009, 00:14
teşekkür ederim kardeşim verdiğin bilgiler için.
Ama şu anda motorsiklette hava filtresi yok. Orjinal hava filtresi taktığımda ise performansda düşüklük oluyor. Malum hava filtresi motor bloğunun arkasında , ne kadar hava biriktirse bile mutlaka belli bir müddet sonra sıcak motorun etkisi oluyor. Genelde 5inci vitese geçtiğimde düşüş görüyorum ve motor çok yoruluyor...
Onun için ya hava filtresi takmayacağım, takmadığım zamanda dış etkenlerden korumak zor olacak, yada başka bir şey deneyeceğim ne yapacağımı bende bilmiyorum.
Egzostlarla oynamayı düşünmüyorum motorun muayenesine gideceğimde problem olabilir.
Bu hava filtresini kullanan nasıl uygulayacağımı anlatacak birileri lazım:bounce:
clemenze
04 Şubat 2009, 00:28
Arkadaşlar, bu tiner olayı şaka yada uydurmasyon değildir. Uzun süre yatmış makineler için zaman zaman bazı ustalar bu yöntemi denemektedir. Tabiki bunun belli bir ölçüsü var, nedir örneğin; 5 lt benzine 50 gram gibi... Yüksek süratlerde karbüratöre nüfus etmesini sağlamaktır(selülozik tiner). Bunun kesin bir çözüm olduğunun iddiasıyla uğraşmakta ayrı bir konudur-ki böyle bir amacım yok. Arkadaşımızın motosikletinin 1 yıl kadar yattığını ve ustanın kurum bağlamıştır kelimelerinden yola çıkılarak yapılmış bir çözüm önerimidir...
exile
04 Şubat 2009, 00:33
Arkadaşlar, bu tiner olayı şaka yada uydurmasyon değildir. Uzun süre yatmış makineler için zaman zaman bazı ustalar bu yöntemi denemektedir. Tabiki bunun belli bir ölçüsü var, nedir örneğin; 5 lt benzine 50 gram gibi... Yüksek süratlerde karbüratöre nüfus etmesini sağlamaktır(selülozik tiner). Bunun kesin bir çözüm olduğunun iddiasıyla uğraşmakta ayrı bir konudur-ki böyle bir amacım yok. Arkadaşımızın motosikletinin 1 yıl kadar yattığını ve ustanın kurum bağlamıştır kelimelerinden yola çıkılarak yapılmış bir çözüm önerimidir...
bu senin dediğin yöntemi sanırım akdenizden istanbul a balık çeken kamyoncularda yapıyor daha performasnlı gelsinde balıklar bozulmasın diye
clemenze
04 Şubat 2009, 00:45
bu senin dediğin yöntemi sanırım akdenizden istanbul a balık çeken kamyoncularda yapıyor daha performasnlı gelsinde balıklar bozulmasın diye
Kamyoncularla alakalı arkadaşlara sor istersen, belki aradığın cevabı bulursun.
SistemExpert
04 Şubat 2009, 01:16
Arkadaşlar ilginiz için hepinize çok teşekkür ederim.Gerçekten güzel bir forum burası.Ben bu motoru geçen sene sattım.Şu an Kawasaki VN 1600 Mean Streak kullanıyorum kısacası emsalsiz bir ürün.Şimdi bu konuyla ilgili olarak sorunun kaynağını anlatayım kısaca.motoru götürmediğim usta kalmadı maslakta ustayım diye gezinen çok usta var.Açıkçası durum şundan ibaret motorunuzu hissetmeniz , bir bütün olmanız büyük bir duygu ve anlam kazandırıyor.İşin özü alırsın motoru kucağına karbüratör depo filtre söktüm
ulan birde ne göreyim Karbüratör içindeki fişeklerden bi tanesinin kulak contası gevşek , hava kaçırıyor sanırsam ateşleme sırasında. sonra contayı çıkarırken mika olan bu malzemeyi kırdım , neyse japonla yapıştırdım 1 numara zımpara ile ince rötüş düzelttikten sonra tekrar contayı olması gerektiği gibi kulakla birlikte karbürator havzasının iiçine yerleştirdim.İğne ayarları ile oynamadım.Biraz acaip bir malzeme narin.Sonra karbüratör filtreler derken tarabyadan maslaka yoluna bir basayım dedim 2 kişi artçımla , yaklaşık 7 saniyede motor 190 km ye ulaştı.enteresan bir saçmalık var ama motora nos takmış gibi fena oldu.Benzin tasarrufu bile sağladı alet.Sevgiler herkese.Tiner filan katma olayı bazı motorlarda belki faydalı olabilir ama normalde Türk usulü bir iş sanırsam. WD 40 kodumun kimyasalı romatizmaya bile iyi geliyor neredeyse .. sevgiler herkese çok sağolun.
karafetva
08 Şubat 2009, 00:57
Selamun aleyküm
Evvela tiner yağı silip atacağı sözü düşünülmelidir. Dört zamanlı da yakıttaki tinerin yağ kısmına bulaşmayacağını düşünürsek yağı silip atması pek mevzu olmaz. İki zamanlı da da yağ sentetikse tinerin de sentetik olması lazım yağı çözmesi için Selülozik tiner yakıttaki yağı çözmez sanırım ama karışımsal etkisi ne olur bilmem.
Esas mevzu olan hızlanma probleminde sorun çözülmüştür belki ama bu problem bujinin üst bağlantıdan kıvılcım kaçırmasından dolayı daha önce birinin yazdığı gibi tek silindir düşmekten olabilirdi. (Tek silindire düşmek belki kıvılcım kaçırmaktan olmayabilir.)
, Hayırlı günler
mrock
08 Şubat 2009, 01:06
Merhaba arkadaşım başlığın hepsini okuyamadım ama galiba 2T yani iki zamanlı motor yağı koymuşsun motoruna hemen acilen boşalt yağını.Motor bir süredir çalışmıyormuş ve km side 24000 dayandıysa boşalttığın yağa 4T yağ koymadan önce motor yağ haznesine kapasitesi kadar gaz yağı doldur ve 40-50 sn rolantide çaılıştır motorunu.Daha fazla çalıştırma ama..! motordaki bütün kurumu isi pası çözer gaz yağı.Bu kısa çalışmaının ardından tapadan gaz yağını boşalt ve çıkan simsiyah kurumları görünce şaşıracaksın. ardından bir süre yağ koyma ve boşaltma tapasını tozsuz bir ortamda açık tut ve kalan gaz yağının uçmasını sağla gerekirse bir günden fazla süre açık tut tapaları ve tekrar 4 zamanlı motor yağını doldur. Makinen rahatlasın biraz.Sorun gider mi kesin bilemem ama yağına çok dikkat et b undan sonra...kolay gelsin ;)
WKEOPSW
26 Haziran 2013, 13:21
slm arkadaşlar 3 yıldır virago 535 kullanıyorum ve aynı sorundan dolayı motoru komple yeniliyorum şuana kadar ki maliyeti 3.000 tl ve bitmedi.konu başlıgını açmış olan kardeşime tek ve net birşey söylüyorum motora daha fazla binmeden iyice araştır ve viragodan anlayan bir ustaya götür.motorun tek silindire düşüyo ve yüksek devirde tekrar devreye giriyor motorun açılması şart o motor açıldığında eğer şanslıysan 2 000 tl ye anlayan usta işi bitirir eger sıkıntı büyükse 4000tl yi gözden çıkarmalısın dost acı söyler :(
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO