Orijinalini görmek için tıklayınız : pürüzsüs vites değişimi
promote
12 Nisan 2007, 21:20
bana en mükemmel vites atımı nasıl yapılır anlatabilir misiniz.. ben değiştirdiğimde bazen boşa alıyorum veya tekletiyor veya takur tukur sesleri çıkartıyorum ..
pürüzsüz bir vites değişimi nasıl olur motora ve benim psikolojime zarar vermeden..:cherry:
sonix
12 Nisan 2007, 21:30
debriyaja bas ,basılı tuttuğunda vitesi at.Vitesi attıktan sonra debriyajı bırak bu arada gaz vermeyeceksin.
tan21
12 Nisan 2007, 21:34
tak ve tok sesleri fazla getirtmeden zorladan yap bu işi dişli kırdınmı ayrı kalırsın motordan bayada para verirsin :(
debriyaj telini yağlamayı deneyebilirsin belki yağsız kalmıştır ;)
megadeth
12 Nisan 2007, 22:05
motorun marka ve modeli nedir eğer yarı otm ise üzerinde biraz daha çalışman lazım onların vites geçişler biraz daha farklı manuel ise vites hassasiyetini yerinde biraz kavrayıp pratik yapman kazasız sürüşler
srhtsglm
12 Nisan 2007, 22:12
devirde önemli tabi.devrini bulursan vites geçişlerin pürüzsüz olur.
promote
12 Nisan 2007, 22:24
adım adım hatta saniye saniye nasıl yapıyorsunuz değişimi
ben şöyle yapıyorum hatam ne ?
motor gaz verdiğimde eğre zorlanma sesi gibi bişi hissedersem vit değişe bileceğimi anlıyorum debriyaja bastırıyorum ayağımla vites çubuğunu kaldırıyorum debriyajı bırakıyorum yavaşca ..
ama ii olmuyor eksik bişeyler veya zamanlama hatası yapıyorum galiba
ReBeR
12 Nisan 2007, 23:10
aslına bakarsan bir refleks oluyor. insan motoru taanıdıktan sonra ne ses dinliyor nede seda!:) tam olarak birşey diyemeyecem belli devirlerde vites istediğinde kendini buna göre ayarlayabilirsin. o vurma sesi muhtemelen debrij tam ayırmadığı için oluyor. önce enjektörle içine yağ dök debriyaj telinin. birde devriyaj manetinin yanında ayar vidası var, muhtemelen gevşek ayarlı debriyaj o vidayı sık biraz
myheart
13 Nisan 2007, 02:23
debriyajını ayarlattır tam kavramıyo olabilir.. Bide debriyaja bastıgında gaz vermem motora debriyajı kaldırırken hafif bi gaz versen yeter...
Prometheus
13 Nisan 2007, 02:26
bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz :P aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız :P
viper_1
13 Nisan 2007, 02:28
bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz :P aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız :P
Doğru söze ne denir... :mrgreen: :mrgreen:
promote
14 Nisan 2007, 00:05
tahriş olmasın tabi tahriş para demek
mostwanted_57
14 Nisan 2007, 00:10
bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz :P aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız :P
puhaha diyesim geldi... ::xrock::
killing_machine
14 Nisan 2007, 00:16
bu ne abi, popo mu siliyonuz vites mi değiştiriyorsunuz :P aman tahriş etmeyin vitesi, krem var tahriş olursa sürün sonra da pudralarsınız :P
muahahhaa :queen: ben bizim motorların vitesini attırırken debriaja bile basmıyom.:queen: :queen:
hele cawanın atarken caarrttt diye ses geliyo mz de de boşa geçiyor gazı hep kökünde kullandığımızdan motor bi ağırıyor sonra vitesi geçirmeyi deneyince ondanda cccaaaarrrrt diye sees geliyor .
AMA SONUÇTA GEÇİYOR.
Olcay Avşar
14 Nisan 2007, 10:13
Debriyajın hiç bir önemi yok vites atarken, en önemli şey doğru deviri yakalamaktır. Doğru deviri yakaladığınızda debriyaja basmadan bile rahatca vites atabilirsiniz.
Bu her motora göre değişir, kendi motorunuzda farklı devirlerde deniyerek bunu bulabilirsiniz.
Mesela 10 bin devir çeviren bir motorda en rahat vites geçişi 5-6 bin civarındadır.
Yüksek devirde, yani sert kullanımda vites atmak her zaman ses yapar ve zordur. Çünkü motosiklet debriyajları yapıları gereği tam anlamıyla kavrama yapmazlar. Motosiklet şanzımanları arabalar gibi değildir senkromeç yoktur, yani debriyajı sıktığınızda dişililer hali hazırda dönmeye devam ederler.
bahadinli
14 Nisan 2007, 11:14
abıcım illede debrıyaja basıp vıtes atıcam dıyosan çift debriyaj yapıcaksın.... bızım şirkettekı kamyonun şoföru öle yapıo...nasıl oldgunu sorma bnde bılmıooommm :cherry:
debrıyaja ılk basıtıgnda bosa al..bırak debrıyajı sonra tekrar bas ve vıtese tak.ama hızlı bır sekılde yap...bekleyıp yapma.... işte öle bısey yaw... :P
BİSANCI_42
14 Nisan 2007, 11:20
Debrİyaj Telİnİn Gergİnlİk Ayarini İyİ Yaptir Belkİ Tam Çekmİyodur O YÜzden Yarim Debrİjajda Vİtes AttiĞin Zaman Sorun Çikartir Öyle Bİ Sorun Yoksa Bİr DĞer Vİtese Atmak İÇİn Debrİyaja Tam AsilmiŞken Vİtese At Ve Debrİyaji Birakirken Tam O Zamanda Ayni Oranda Gaz Ver Sankİ Motor Kendİ Kendİne Vİtes AtiyormuŞ Gİbİ Gelecektİr Ve HİÇ Bİr Sorun YaŞamazsin Bİraz Daha AÇik İstersen Şİmdİ 1. Vİteste Kalktin,devrİnİ Aldi 2 Ye Atmak İÇİn Debrİyaji Çektİn Vİtesİ Attin Atiiktan Sonra Debrİyaji Bİrakirken Ayni Oranda Gaza Bas Bİrİnİ Birakirken Bİrİnİ Çek O Zaman Sorun Olmaz Ben Öyle Yapiyorum Ve HİÇ Bİr Sorun Olmuyor Tabİİ Kİ Vİtesİ Attiktan Sonra Gazada Basabİlİrsİn Ama SonuÇta OtobÜs SÜrmÜyorsun Motosİklette Serİ Olmalisin HİÇ Bİlmİyorsan Honda Tİtanda BaŞlangiÇ Yap O Motorlar Katir Gİbİdİr HerŞeyİne Eyvallah Der Ama Çİnlİ İse Dİkkatlİ Ol BaŞina İŞ Getİrmesİn
İHTİYAR
14 Nisan 2007, 11:33
Debriyajın hiç bir önemi yok vites atarken, en önemli şey doğru deviri yakalamaktır. Doğru deviri yakaladığınızda debriyaja basmadan bile rahatca vites atabilirsiniz.
Bu her motora göre değişir, kendi motorunuzda farklı devirlerde deniyerek bunu bulabilirsiniz.
Mesela 10 bin devir çeviren bir motorda en rahat vites geçişi 5-6 bin civarındadır.
Yüksek devirde, yani sert kullanımda vites atmak her zaman ses yapar ve zordur. Çünkü motosiklet debriyajları yapıları gereği tam anlamıyla kavrama yapmazlar. Motosiklet şanzımanları arabalar gibi değildir senkromeç yoktur, yani debriyajı sıktığınızda dişililer hali hazırda dönmeye devam ederler.
Halk dilinde kara şanzıman diye adlandırılır.Eskiden kamyon ve otobüsler böyleydi.
Motorlarımızda kara şanzımandır 2007 RR lar bile Yani kamyoooon.:queen:
tubis
14 Nisan 2007, 11:37
Önceden anlamıyodum yazılanları artık anlıyorum :) Ne güzel, çünkü vitesli kullanmayı öğrendimmmmmmm :queen: :queen:
zatoichi
14 Nisan 2007, 12:31
debriyaja bas ,basılı tuttuğunda vitesi at.Vitesi attıktan sonra debriyajı bırak bu arada gaz vermeyeceksin.
çok doğru söylemişsin +1
bir de debriyaj kullanmadan vites geçirmenin bir zararı var mı peki ?
tubis
14 Nisan 2007, 13:03
Debriyajın hiç bir önemi yok vites atarken, en önemli şey doğru deviri yakalamaktır. Doğru deviri yakaladığınızda debriyaja basmadan bile rahatca vites atabilirsiniz.
bir de debriyaj kullanmadan vites geçirmenin bir zararı var mı peki ?
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Kardeş aynı problemi bende yaşıyordum motoruma ilk binmeye başladığımda, sonradan baktım ki motorumda hata yok sonra hatayı kendimde aramaya başladım ve kendi kendime değişik devirlerde vites değiştirmeyi denedim, değişik zamanlamalarla debriyajı sıkıp bırakmaları denedim ve sana belki yalan gelir ama tam 1000 km sonra hiç hissettirmeden vites seğiştirmeye başladım ve motoruma kızmaktan vazgeçtim artık..
Çünkü vites geçişlerinde bırak sesi vitesin değiştiğini bile hissedemez oldum (bu tabi ki düz yolda geçeli yokuş yukarı değil). Sana da tavsiyem kendini ve motorunu denemendir, elin alışınca sorunsuz bir sürüş yaşayacağına eminim..
Kazasız sürüşler..
zatoichi
16 Nisan 2007, 11:47
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
debriyaj kullanmadan vites değişiyordur, ama zararı var mı yok mu pek net belirtilmemiş.
tubis
16 Nisan 2007, 11:49
Ne demiş Olcay doğru deviri yakaladığın zaman, her motorda farklıdır senin motorunda da sen bileceksin :) :cat:
karakartal18
29 Ağustos 2008, 00:18
debrıyaj kullanmadan vıtes kullanmanın zararı var tabıkı arkadasım...debrıyaja basınca bosa cıkıor ve kolay gecıs yapıosun basmadan atınca bosa cıkmıor zamanla dıslılere zararı olur dıye duymustum...hem neden basmıcaksın kı debraja paraylamı basmak:queen:
EA-Bolu
29 Ağustos 2008, 00:39
dostum vitessiz motor al eniyisi vites derdinden kurtul. :mrgreen:
sametrix
29 Ağustos 2008, 01:00
Konuyu açan çoktan vites takmayı öğrenmiştir yada şanzımanı eline almıştır :D
saltano
29 Ağustos 2008, 22:25
şanzıman yagıla motor yagı biliyorsun ortak çalışır debriyaja bastında eyer debriyaj cekmiyorsa manetin oldu yerden ayarla eyer pıroblem farklıyse motoruna ..özellikle motul yagsını koymanı tavsiye ederim ozaman busorun ortadan kalkıcaktır
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO