PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet bakım ürünleri ve Egzost Boyama İle İlgili



guveli28
10 Nisan 2007, 22:46
Arkadaşlar,

Motorumun egzostu henüz pas yapmadı ama yaza giriyoruz daha temiz bir görüntü için boyamayı düşünüyorum.

Forumda manifold ile ilgili bir konu var. oradan biraz baktım.

Olaya en yatkın boya ısıya dayanıklı boya olduğu kesin.
Nette biraz araştırdım.

Macota markayı ben ilk kez duydum ancak çok fazla ürünü var.

Örneğin 800 dereceısıya dayanıklı mat siyah egzost boyası 17 YTL

http://209.85.135.104/search?q=cache:5kIXMcbzac8J:www.siberstore.com/urun_bilgisi.php%3Fproducts_id%3D52653+egzost+boya s%C4%B1&hl=tr&ct=clnk&cd=1&gl=tr

Boya öncesinde temizlik ve ince zımparanın haricinde, pasa karşı önlem için ısıya dayanıklı astar atmak lazım mı? Bu işi yapan oldumu daha önce?

Birde yıkama vb. durumlarda malum elektrik aksamı ıslanıyor. Kablo bağlantıları ve tesisatı koruma amaçlı bir kaç sprey koruyucu baktım.

Bu WD40 olayını tam çözmüş değilim. Maşallah padişah macunu gibi bişey kullanan herkez mennun :)
WD40 elektrik aksamda koruma konusunda etkilimidir?
Bununla ilgili yine macota marka ürünler var ama dediğim gibi bu markayı ilk kez duydum, güvenilirmi bilmiyorum.

http://www.hepsiparis.com/macota-cmt-su-gecirmez-elektrik-kontak-spreyi-091933-p-1685.html?osCsid=4c698d87b8c1234868e06812f278748a

http://www.hepsiparis.com/macota-lo-svitato-pas-sokucu-super-yaglayici-sprey-091932-p-1684.html

konu ile ilgili bilgisi olan varsa paylaşmasını rica ederim.

saygılar

ŞABAN PINAR
10 Nisan 2007, 23:41
Paslanmaz Veya AlÜmİnyum Malzeme KullanmadiĞin SÜrece Cok Fazla Dİger Malzemelere İnanmiyorum.wd 40 Pas SÖkÜcÜ Olarak Duydum GÜÇlÜ Kİmyasal Oldugu İÇİn Elektİrİk Aksama DeĞdİrme.elektİrİk Tesİsati İcİn Kablo Oksİt Temİzleyİcİ Spreyler Var ElektronİkÇİler Kullaniyor.ayrica Boyali Ekzosun HoŞ Durmayacagina İnaniyorum.ayrica Ben Makİna Teknİsyenİyİm.kendİm Bİr Eksoz ÇaliŞmam Var Yapmayi DÜŞÜnÜyorum Netİce Alirsam TÜm ArkadaŞlara Duyuracagim.

Luxor
11 Nisan 2007, 00:07
Paslanmaz Veya AlÜmİnyum Malzeme KullanmadiĞin SÜrece Cok Fazla Dİger Malzemelere İnanmiyorum.wd 40 Pas SÖkÜcÜ Olarak Duydum GÜÇlÜ Kİmyasal Oldugu İÇİn Elektİrİk Aksama DeĞdİrme.elektİrİk Tesİsati İcİn Kablo Oksİt Temİzleyİcİ Spreyler Var ElektronİkÇİler Kullaniyor.ayrica Boyali Ekzosun HoŞ Durmayacagina İnaniyorum.ayrica Ben Makİna Teknİsyenİyİm.kendİm Bİr Eksoz ÇaliŞmam Var Yapmayi DÜŞÜnÜyorum Netİce Alirsam TÜm ArkadaŞlara Duyuracagim.

arkadaşım kızma ama şu mesajını düzgün karakterler ile yazsan olmazmıydı?
okumaya çalışırken başım döndü resmen ve okuyamadım bile.
lütfen biraz dikkat...

jeansatar
11 Nisan 2007, 01:02
arkadaşlar boyalı egsoz çok kötü ve biçimsiz duruyor.Ben bunu yapmış olan bir arkadaşın motosikletini gördüm hemde chooper modeli bir makineye yapmıştı heryeri ışıl ışıl kromajlı ama egsozu mat siyahtı.İyi durmadığını söylediğimde özrü kabahatinden de büyük''su gelen yerlerini kurutmadığım için bekeleme süresinde pas tutumuştu bende zımparalayıp boyadım'' dedi.......Kısacası ben gittim gördüm inceledim HİÇ TAVSİYE ETMEM

guveli28
11 Nisan 2007, 09:51
bizim scooterların egzost zaten mat siyah. bu arada boyayacağım dediğim yer mat siyah kısmı. egzostun üzerindeki nikelajı boyadan önce vidalarından söküp çıkartacağım ve egzostu öyle boyayacağım.

boyalı egzost kuruduktan sonra tekrar nikelajı yerine monte edeceğim.
yani nikelaj kısmında paslanma yok bende.

yapılan yorumlarda boyalı egzostun güzel görünmediği yazıyor. zannedersem nikelajın üzerinin mat siyaha boyanmasını kasdediyorsunuz.

manifoldun görünmeyen yerinde boyama olayını denemk en mantıklısı.

Pas a karşı astar konusunda fikri olan varmı??
Birde macota marka ürünler ile ilgili :)

yucika
11 Nisan 2007, 12:15
ısıya dayanıklı boya sıcak yüzeye atılırsa daha dayanıklı oluyor. Bildiğim kadarıyla astara gerek yok ancak yüzey boyadan kirden ve pastan tamamen arındırılmış olmalı. İyibir zımpardan sonra sentetik tinerle silerek temizleyin. Daha sonra maskeleme yaparak motoru çalıştırın eksoz ısınınca yerinde boyayabilirisniz.

redrose
11 Nisan 2007, 12:22
Fazla masraflı olmazsa;eksozunu yenile gitsin. Tertemiz olur :)

guveli28
11 Nisan 2007, 12:39
redrose, egzost yenilemek 135 ytl. boyamak 30-40 ytl.

asıl sorun para deil. malum bizim egzostların boyası dandik, metal yüzey de iyi korunmadığından paslanmaya müsait, iyibir antipas ve boya ile hem mevcut egzostun ömrü yeni egzosttan daha fazla olur hemde sevdiğim bir şeyle uğraşarak eğlenceli vakit geçirmeiş olurum:mrgreen:

yucika
11 Nisan 2007, 12:48
guveli28, polisanın ısıya dayanıklı siyah sprey boyası var. Praktikerde nalburlarda falan bulunuyo. Fiyatıda 10 ytl civarında. Eksozu iyice zımparalayıp tinerle temizle. Daha sonra boyanmasını istemediğin yerleri maskele. Motoru 3-5 dakika çalıştır ki eksoz ısınsın. Dha sonra boyayı sıcak eksoz üzerine ince katlar halinde püskürt. Kuruma eksoz sıcak olduğu için çok hızlı olacaktır. Bir tarafı boyarken öbür taraf kuruyacaktır zaten. 2-3 kat boya geç hatta kutu bitene kadar boya istersen. Ne kadar kalın olursa o kadar darbelere dayanıklı olur.

cankan
11 Nisan 2007, 13:44
yucika, boyanın darbeye ne gibi bir etkisi olabilirki?

SuSpect
11 Nisan 2007, 14:10
Eğer olabilirse bende, benim cbr 125 in egzosundaki sarılıkları götürecek bir boya kullanmak isterim. Ama bu boyamıdır yoksa sarılıkları giderecek bir spreymidir bilmiyorum tek istedigim rengi falan değişmeyecek sadece sarılıklar gidip normal kendi çelik rengine dönecek.

varmı böyle bişi

yucika
11 Nisan 2007, 14:41
yucika, boyanın darbeye ne gibi bir etkisi olabilirki?
Tabiki motoru devirince falan faydası olmuyor ancak boya çok ince olursa en ufak kum tanesi çarpınca bile zedelenir ve altından pas yapmaya başlar. Öndeki araçlardan gelebilecek ufak tefek taşların etkisini azaltır.


Eğer olabilirse bende, benim cbr 125 in egzosundaki sarılıkları götürecek bir boya kullanmak isterim. Ama bu boyamıdır yoksa sarılıkları giderecek bir spreymidir bilmiyorum tek istedigim rengi falan değişmeyecek sadece sarılıklar gidip normal kendi çelik rengine dönecek.

varmı böyle bişi

Bunlar yüksek ısıdan oluşan kromajdaki saramalar ise gidermek çok kolay değil. Tüp içinde satılan krom parlatıcıları var ben 404 ünkini praktikerden almıştım. Üstübü yada bir beze döküp saatlerce ovalıyosun bayaa yararı oluyo. işlem bitince yıkayıp durulaman gerekir. Birde bulabilirsen Texaco nun sprey krom parlatıcısı var. Kullanması çok pratik ama fiyatı tuzlu.

gupilya
11 Nisan 2007, 19:26
dikkate alınması gereken bir başka konu; sprey boyanın ne kadar alanı boyayacağı. tek kat kapatmazsa iki kat boya atmak gerekir. bir kutu ile hallederim dersin iki kutu gider. iyi sallamazsan kapatmama ihtimali büyüktür. kullanma süresi geçmiş sprey boyalara dikkat etmek gerekir. boyanacak yüzeyin iyi zımparalanması, kromajlı ise tamamen temzilenmesi, mümkünse döner fırçayla alttaki metal açığa çıkıncaya kadar kazınması boyanın iyi tutmasını sağlar.
mat ya da yarı mat eksoz güzel durur. zevk meselesi.

maxx75
13 Nisan 2007, 20:05
WD40 etkili bi pas sökücüdür... Aynı zamanda paslanmayı onlemede yardımcıdır...Ben mekanik işiyle ugraşırım ve alet arabamızda her zaman bulunması gereken olmazsa olmazlardandır...