PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 [89] 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201

GeCe__
27 Ocak 2007, 19:40
sioux ne alakası var ya herkez söler kaca aldıgını sen bılırsın yanı eyw

sioux
27 Ocak 2007, 19:54
2006 model 1.800' e aldım. kask, dizlik.eldiven vs.. 320 YTL, artı noter, ruhsatta cabası. Gece__ hatırlatmasaydın daha iyiydi kaç para harcadığım aklıma geldi:pale:

vıceroy
27 Ocak 2007, 20:13
Sioux,aldığın rakam alet temizse normal benim 2007 model herşey dahil 2900 ytl verdim 100 de süsü tuttu..
ressamım hoşgeldin tatilde gezi olursa takılalım.Bu arada motordaki tadilat duran usta işine benziyor,gayet başarılı güle güle kullan.
Arkadaşlar bu gün viteslerin geçişlerde pek tadı yoktu bide silkeleme yapıyor zannedersem 500 km de bir zincir gevşiyor.parçaları uydurabilsem adam gibi setlerle,motor aksamında değişim yapardım.:bounce:

GeCe__
27 Ocak 2007, 20:52
vıceroy sen 2007 modelmı aldın arada bı fark varmı acaba?:)

sıoux vala motor temızse cok iyi fıyata almısın söyledıgın ıcınde saol bu arada:cat:

vıecroy senın motyor daha yenı demekkı:mrgreen: benımkı 15100 kmde:queen:

ressam_01
27 Ocak 2007, 21:38
Sioux,aldığın rakam alet temizse normal benim 2007 model herşey dahil 2900 ytl verdim 100 de süsü tuttu..
ressamım hoşgeldin tatilde gezi olursa takılalım.Bu arada motordaki tadilat duran usta işine benziyor,gayet başarılı güle güle kullan.
Arkadaşlar bu gün viteslerin geçişlerde pek tadı yoktu bide silkeleme yapıyor zannedersem 500 km de bir zincir gevşiyor.parçaları uydurabilsem adam gibi setlerle,motor aksamında değişim yapardım.:bounce:
abi merhaba insallah gezi olursa gelecem senınle tanısmıs oluruz hemde.koltukta sizin ustanın işi mersinde yaptırmıstım:)
gece yazıları nası silecegimi söylermisin zarar vermeden tabii:D

kimyacı_23
28 Ocak 2007, 01:25
Arkadaşlar bizim motorda yan ayaklık var ya; Üzerine ayak koyduğumuz yer değil , motoru ayakta tutandan bahsediyorum.Yan sehpada diyebiliriz onu hiç değiştiren oldumu içinizde motoru onunla bıraktığımda çok güvensiz oluyor birisi motoru düzeltse yada dokunsa kendisi kapanıyor bu sorununuzu nasıl çözdünüz ben kendimce bir şeyler yaptım ama tam istediğim gibi olmadı değiştiren varsa ne taktınız bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Saygılar::piloot::


yan ayaklıgın kendiliğinden atmasını istemiyorsanız,ayaklığı tutan civatayı keserek kısaltınız ( bakınca görürsünüz sadece ayaklığı tutacak kadar olursa yeterli) o zaman ayaklık kendiliğinden atmıyo içiniz rahat oluyor ben oyle yaptım yoksa en ufak harekette motor düşebiliyor.

vıceroy
28 Ocak 2007, 12:00
:bounce: Gece dostum,2007 de hiç bir fark yok.sinyaldeki hatalar düzeltilmiş sadece. 1500 km deyim. titreşimi onun için soruyorum zaten. Şimdi birde vites geçişlerini kafaya taktım sağlıklı çalışmıyor zaman zaman. belli oldu bu alete lastik ve motor aksamı dahil 1000 ytl daha harcamadan bir honda gibi saat misali çalışmayacak anlaşılan.

balayyusuf
28 Ocak 2007, 16:58
Kimyacı Dostum Yan ayaklıktaki sorunu bende ayaklığı tutan vidanın altına kalın bir pul koyarak hallettim bu şekilde arkadan fazla çıkmadı ve şimdi atmıyor kesmeme gerek kalmadı önceden çok tehlikeliydi ufak bir harekette düşme tehlikesi oluyordu bu arada sioux un aldığı rakam normal zaten piyasa o rakamlarda şu sıralar sıfırı için bir karmaşa yaşanıyor her yer farklı fiyat çekiyor ben motomaxa mail attım eski stoklar tükendi yeni gelenler 4.099 dur şu an yeni satılacak olanlar böyledir dediler.
:cat:

Bu arada GECE_ bir ara şu Menderes ustaya seninde uygun olduğun bir zaman gidelim valla bana iyi bir usta lazım ayrıca Hasanpaşayı biliyorum yeri kolay anlaşılan çok sağol

RESSAM motorunun koltuğu çok güzel olmuş begendim bunu kim yaptı döşemeci mi? Bu arada yazıları silmek çok kolay o yazılar yapıştırma yani yazıyı köşesinden tırnağınla kaldır ve yavaşça çek çok kolay çıkıyor çıkardıktan sonra kalan yapışkan izlerinide hafif tinerli bir bezle sil süper oluyor zarar vermiyorsun yani.
bende GECE ye katılıyorum o 150 cc yi sök valla motorun karizması zarar görmesin.:cherry:

ressam_01
28 Ocak 2007, 17:48
RESSAM motorunun koltuğu çok güzel olmuş begendim bunu kim yaptı döşemeci mi? Bu arada yazıları silmek çok kolay o yazılar yapıştırma yani yazıyı köşesinden tırnağınla kaldır ve yavaşça çek çok kolay çıkıyor çıkardıktan sonra kalan yapışkan izlerinide hafif tinerli bir bezle sil süper oluyor zarar vermiyorsun yani.
bende GECE ye katılıyorum o 150 cc yi sök valla motorun karizması zarar görmesin.:cherry:

ben kotuktaki yazıdan bahsetmiştim...onların kolaycıktıgını biliyorum yinede sagol;)

oldwolf
28 Ocak 2007, 18:17
arkadaşlar herkese selam uzun süredir yazamayanlardanım bende :) umarım herkes ve motoru iyidir. arkadaşlar bi sıkıntım var yardımcı olabilecek arkadaşlardan tavsiye ve yardım bekliyorım. motoruma hala bi sissybar taktıramadım bizim buralarda pek anlayan olmadığı için bu işlerden. bi tane sissybar buldum fakat sadece sissybarın dayanma kısmı var yani u şeklindeki arkasındaki demiri ve dayanma kısmı motora takabilmek için çanta demirlerinin oralardan bir bağlantı kısmına ihtiyacım var bu işlerle uğraşan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum herkese saygılar

vıceroy
28 Ocak 2007, 20:05
oldwolf u şeklindeki demiri motorun kasaına değilde,cantanın demirine küçük bir kaynakla sabitleyebilirsin aynı zamanda daha sağlam olması için arka çamurluğun içinden gelerek çanta demirini sabitleyen vidaya montaj yap. yeterince sağlam olur. Ressamım aynı yerde yaptırmışız antep bile ustayı tanıyor adam sanatçı. :P

Dün yamaha süren bir arkadaşa sürdürdüm şu titreşim olayını fazla buldu,km ilerlese bile çok az bir azalma olur hayal kırıklığına uğrama dedi :cyclopsan titreşim azaltan bir sistem de yokmuş motorda...

balayyusuf
29 Ocak 2007, 00:28
RESSAM kardeş koltuktaki yazı için nalburlarda satılan bir sıvı var ben şimdi adını hatırlayamayacağım ama daha önce topikte bir arkadaş adını yazmıştı tiner benzeri ama tiner değil(bir nalbura sor verirler) o sıvı ile zarar vermeden kolayca çıkarabilirsin arkadaşım.:cat:

GeCe__
29 Ocak 2007, 11:34
ressam_01 kusura bakma pazar gunlerı ınt. gırmıyorum koltuktakı yazıyı selülozık tınerle cıkartıyorsun:cat: .balayyusuf sanırım senınde demk ıstegın buydu:) tmm bı ara gıdelım senle menderesın yanına ne demek.

vıceroy anladım sınyaller ne gusel bastıgında yanıyor tekrar bastıgında sönuyor

oldwolf bende kanunı seyhanmı ceyhanmı herneyse:) onun sısbary var ve hergun cok begenıyor ıstersen sende onlardan al bende kargoyla almıstım sende öle alabılırsın tel acıp konusursun parasını yatırırsın hesaba 2 gunde gelır heralde telını bulursan yazarım ıstersen yada bılen arklar varsa yazsınlar

hergören dıgcektım anlayıs ıste:P

ressam_01
29 Ocak 2007, 17:51
tesekkur ederim arkadaslar. o yazıyı hemen iptal edecem
viceroy zaten ondan baskada yapan yok ki memlekette:):) ama bunu bildigi için sanırım cok pahalı yapıyor işi

vıceroy
29 Ocak 2007, 18:13
evet dostum biraz tuzlu,sisibar,koltuk tadilatı,elcikte püskül ve depo üstü kılıf bende 100 ytl tuttu. senin geleceğini ona söylemiştim aslında bilmem hatırlattımı sana! güle güle kullan.

ressamım bu arada sende titreşim ne alemde? sıfırken nasıldı şu anda nasıl?

ressam_01
29 Ocak 2007, 22:59
abi merhaba nasılsın.bu motorlarda arkadaslarında dedigi gibi normal titreşim ilk zamanlar yani4000 km ye kadar bya bir rahatsız ediyordu beni bende senin gibi cok sinir oluyordum bu işe fakat şimdi okadar degil yine titriyor ama o kadar degil sen gecenın de dediği gibi boşveerrr binmene bak:) ben mersine her gelmeme biyerleri bozuluyor titresimden ama napalım bu benım motorum ve onu çok seviyorum sevdigim içine hataları cok gözüme batmıyor:P
birde bu benim km saati herkesinki gibi bozuk sanırım ama arabayla denedim120 vurdu ama gösterge hala 80 di :mrgreen: :queen:


daha once sana yazmıstım ama gormedin sanırım ...abi cok fazlaydı ama şimdi okadar yapmıyor 6000e yaklastım.ama bitti demek degil bu hala titriyor bunlarda normal.motoru tutan civataların arasına şu motor takozu diyorlar ya onun gibi sertbir plastikten tatktırmayı düşünüyorum o zaman iyi olur insallah...
sende besbini devirene kadar baya bir azalma olur titresimde...AMA BİTMEZ sende alısırsın bu olaya:):):)

oldwolf
30 Ocak 2007, 02:10
evet arkadaşlar öncelikle şu koltuklardaki yazıları silmeye yarayan sıvının adı "solvent" koltuğa zarar vermiyo sadece boyayı siliyo zaten boya temizlemeye yarayan bi sıvı temin etmekte zorlanan arkadaşlara tavsiyem reklamcılara başvurun hemen her reklamcıda vardır onlar çok kullanıyo.

vıceroy tavsiye için sağol dostum sıkıntı orda zaten çanta demirleri ile sissybarı birleştirecek bi parça bulamamda ve yaptıramamda

gece tavsiyenden sonra seyhanınkine baktım netten bizim motorda nasıl duryo bilmiyorum ama bana biraz küçük geldi biraz daha büyük bişey istiyorum ben aslında elimdeki sissybar gayet güzel istediim gibi ama motora uyduramadık bitürlü işte

Starwars-14
30 Ocak 2007, 02:17
Starwars lastik havalarını 28-32 kim ayarladı biraz yüksek değilmi ama memnunsan bende yarın bu değerlere çıkarayım lastikleri .D:cherry: eneyeyim madem.kitapçıkta 28 inç diyor yanılmıyorsam bende ona göre yapmıştım ama madem sen tecrübe ettin onuda deneyeceğim sagol arkadaşım


Dostum yeni ordum,bence boyle bastir hacvalarinii benim oncedende boyleydi simdi de boyle ve cooooooookkk memnunum tavsiye ederimmm...

balayyusuf
30 Ocak 2007, 02:41
Dostum yeni ordum,bence boyle bastir hacvalarinii benim oncedende boyleydi simdi de boyle ve cooooooookkk memnunum tavsiye ederimmm...

Starwar-14 sağol yaptım söylediğin gibi bugün denedim lastik kaysa bile düzgün kayıyor sevdim bu değerleri bende memnun oldum.:cat:

vıceroy
30 Ocak 2007, 16:22
Oldwolf; bizdeki sana yazdığım şekilde yapılmıştı sorun çıkmadı.
Arkadaşlar servisten yeni geldim,benzin deposu dahil söküldü. Gözümüzün görebildiği tüm vidalar sıkıldı. motor kasaya 3 yerden üçgen demir parçalar ile 3 er vida ile sabitlenmiş olduğunu gördüm (titreşimi önleyecek hiçbir aparat yoktu). Kullandığımız motor 1960' lı yıllarda kullanılan motor sistemiymiş.Yani 1980 sonrası üretilen zincirlilerden değil de,içinde mil çubukların işlediği tipten. Zincirli sistemde üstüne bir fincan kahve koysanız dökülmezken bizimkinde durum farklı. Zincirlilerin riski ise bakan usta biraz gereğinde fazla zinciri sıkarsa motor daha erken deforme olup pahalı parçalar ile can yakarken bizim tipte bu sorun motoru üzmezseniz risk sıfırmış. Sonuç olarak titreşim %60 azaldı bundan ötesi şamda kaysı :P Saygılar.

ressam_01
31 Ocak 2007, 15:41
Oldwolf; bizdeki sana yazdığım şekilde yapılmıştı sorun çıkmadı.
Arkadaşlar servisten yeni geldim,benzin deposu dahil söküldü. Gözümüzün görebildiği tüm vidalar sıkıldı. motor kasaya 3 yerden üçgen demir parçalar ile 3 er vida ile sabitlenmiş olduğunu gördüm (titreşimi önleyecek hiçbir aparat yoktu). Kullandığımız motor 1960' lı yıllarda kullanılan motor sistemiymiş.Yani 1980 sonrası üretilen zincirlilerden değil de,içinde mil çubukların işlediği tipten. Zincirli sistemde üstüne bir fincan kahve koysanız dökülmezken bizimkinde durum farklı. Zincirlilerin riski ise bakan usta biraz gereğinde fazla zinciri sıkarsa motor daha erken deforme olup pahalı parçalar ile can yakarken bizim tipte bu sorun motoru üzmezseniz risk sıfırmış. Sonuç olarak titreşim %60 azaldı bundan ötesi şamda kaysı :P Saygılar.

abi kurtuldun desene o problemden.hayırlı olsun iyi sürüşler

vıceroy
01 Şubat 2007, 18:01
Yarın motorun ön dişlisini bir yada iki boy büyüğü ile değiştiriyorum usta hangi durumu onaylar beraber bakarız,sizleride bilgilendiririm.Bu vesileyle motorda yakıt biraz daha düşecek,vites aralıkları artacak ve çekişte artmış olacak. 150 cc birnevi olacak 250 cc...hadi hayırlısı.:bounce: (tireşime hayır)
orjinal dişlinin kaçlı olduğunu ve çapını bilen varmı? parça kataloğunda bile belirtilmemiş meslek sırrı gibi!

borty
01 Şubat 2007, 21:20
selam millet

uzun bi aradan sonra merhaba diyim dedim,1 .viteste bi sorun var,galiba sanursam dişlide problem var 2.de sorun yok,bilgiisolan,başına gelen varmı.

deşkürler

vıceroy
02 Şubat 2007, 17:58
Eveet ön dişlimiz 17 likmiş,söktük yuvaya max.18 lik dişli sığabildi.Herhangi bir sürtünme söz konusu olmadı. işlem 20 dk sürdü.SONUÇ...inanılmaz,bir boy büyümede sürdüğüm modellere göre mondial mct 250 tadını verdi.Vites aralıkları genişledi ve motor rahatladı,artık ağlamadığı için titreşimide azaldı.Usta haklı çıktı bizim motor güçlü ve kaliteli.Bu teknik işi fabrikası ne diye düşünüpte yapmaz anlamadım! süper shadow satışını düşürür diyemi acaba? Hiç bir zararı söz konusu olmadığı gibi tersine motor rahatladı. İşlem 15 ytl tuttu.değişen yerin resmini köşeye koydum fakat nette problem var zannedersem. Saygılar.:cat:

GeCe__
02 Şubat 2007, 20:03
abı sen sımdı 17 lık yerıne 18 lıkmı takdın ve motor degıstı harıka oldu sadece 1 dıs ıcınmı?? öle bısey varsa hemen bende yaptırım:) bırazda aydınlatırsan sevınırım

vıceroy
02 Şubat 2007, 20:17
Saygıdeğer dostum gece, usta bi diş bir insan adımı gibidir dedi. 18 dişxdevir sayısı= performans.:P

sadece diş sayısı değil çap ta büyüyor sonuçta vitesli bisikletlerdeki gibi düşün
inceleme şansın olursa bir kıyasla.

vıceroy
02 Şubat 2007, 21:01
Artık tek derdim lastikler ve jant. Acaba metzellere bayılacağıma, dubless duro + düzgün bir camt mı alsam? bizdekileri şişirtmek bile dert araya pompanın ucu bile zor giriyor. :silent: tencere kapağı gibi :queen:

GeCe__
03 Şubat 2007, 11:14
tancere kapagı komık olmus:) evet lastık sısrmekte bı deert dun aksam bı bakayım dedım bu aksam braz uzun yola gıdıcem cunku ön 26 arkada 26 cıktı:) hemen önü 28 arkayıda 32 yaptım ben en cok artcımla bındıgım ıcın.dubless duro ne?:) jantlan ne ısın var ya ne gusel jantlarımız var bence onlarla oynama baska seyler yapabılırsın. ben akuyu degıstırdım arklar 9 amp. aldım gusel oldu en cok sıs taktırdıgım ıcın aldım zaten.debrıaj balatasıda bıtıktı onuda aldım tayvan malı bugun taktırıcam ıns.

ressam_01
03 Şubat 2007, 18:27
evet joun paul:) tmm saol ressam makbule gecti:mrgreen:

sorun degil kardes... ya bu dişliden bende istiyorum nasıl olacak burada bulamıyorm....

vıceroy
03 Şubat 2007, 19:59
Ressamım kanuni yetkili servisinde bile vardır 10 ytl civarı. olmadı mersine yolun düşerse mezitlide kale yolunda sam motor var yetkili keeway-hyosung satıcısı yol kenarında onlarda var.
gece duro lastik markası tahminim dubless lastiklerin tanesi 50-60 ytl arası. http://www.konar.com.tr/ dan incele istersen.:bounce:

Ressamım mesajını sonradan okudum yaa kusura bakma ,ilk fırsatta servisten sorayım varsa senle anlaşırız. Sana dişli hakkında bilgi verenler aleti incelemeden tahmini konuşmuşlardır. Dişli yuvası çok geniş olmadığı gibi 18 likten büyük takarsan hem döküm kısmına,hemde üzerine taktığın parlak plastik kapağa sürter, hatta kapanmaz bile. Kendin söküp inceleyebilirsin, yan ayaklığın üstünde cdı yazan yerin hemen yanındaki 2 vidalı kapakta. Performanstan kesin memnun kalırsın. (motosiklet parçası satan her yerde olmalı aslında,her motora uyar bu dişliler modelden bağımsız):cat:

Boğaçhan
03 Şubat 2007, 22:47
Eveet ön dişlimiz 17 likmiş,söktük yuvaya max.18 lik dişli sığabildi.Herhangi bir sürtünme söz konusu olmadı. işlem 20 dk sürdü.SONUÇ...inanılmaz,bir boy büyümede sürdüğüm modellere göre mondial mct 250 tadını verdi.Vites aralıkları genişledi ve motor rahatladı,artık ağlamadığı için titreşimide azaldı.Usta haklı çıktı bizim motor güçlü ve kaliteli.Bu teknik işi fabrikası ne diye düşünüpte yapmaz anlamadım! süper shadow satışını düşürür diyemi acaba? Hiç bir zararı söz konusu olmadığı gibi tersine motor rahatladı. İşlem 15 ytl

Vıceroy kardeşim, bilgi paylaşımın için teşekkürler, bir sorum olacak: Taktırmış olduğun Dişlinin marka vb. bir tanımlaması var mı? mutlaka vardır. Kısaca dişliyi ne deyip de alacağız. yazabilirsen memnun olurum, oluruz.


kanuni yetkili servisinde bile vardır 10 ytl civarı

(motosiklet parçası satan her yerde olmalı aslında,her motora uyar bu dişliler modelden bağımsız)

Tanımlaması bu kadar değildir muhakkak! marka vb. yok mu?

vıceroy
03 Şubat 2007, 22:49
Boğaçhan,bendekinin bir markası yok. motor ön dişlisi der satın alırsın. :bounce:

Bulunduğunuz illerdeki sanayii lerde yada motosiklet yedek parçacılarında mutlaka vardır. Servisinizdeki ustalara bir sorun onlar mutlaka daha öncede yapmıştır. Farzedinki hatalı kullanım sonucu dişli sıyırdınız veya kırdınız! Nerden ne alıp takıyor bu ustalar? :P

Boğaçhan
03 Şubat 2007, 23:07
Bu kadar basitse dişliyi alıp ben kendim de hallederim, ne de olsa serde teknisyenlik( Tekerlekli Araç) var. yanlız; anti parantez şunu söyliyeyim; yapılan işlem sonucunda hız artar, bu Doğru. ama...! Devir sayısıyla ilintili olarak özelikle yokuş çıkarken veya artçı ile kullanımda, eskiden kullandığın vitesden bir düşüğünü kullanmak zorunda kalacağını/ kalacağımızı değerlendiriyorum.

Bu arada sen de benim gibi avatar problemi yaşıyorsun galiba, şu an gözüken avatar iradem dışında orda duruyor, Chooper takılıyoruz, milletle dalga geçer gibi bir Racing resmi uygun olmuyor ama...

Thunder79
04 Şubat 2007, 02:01
cobalt hjm menderese sordum hondanın balatasıyla çözcekmiş detayını o biliyor. kornayı takdırdım ses mükemmel :D

vıceroy
04 Şubat 2007, 10:05
Evet avatar sorunum var bu iş nasıl çözülecek bilmiyorum! motor tamirinden daha zor geldi hangi resmi koysam açmıyor zannedersem.sözde değişen parçanın dijital resmini koymuştum!! Genellikle artçılı kullanıyorum vites sorunum olmadı hiç ama yayla yolunda denemedim.Motor rahatladığına göre vites düşeceğimi zannetmiyorum! :bounce:

ressam_01
04 Şubat 2007, 16:32
ya ben dün bir dişşlei buldum fakar oarta göbeği geniş geldi takamadık burada da yok artık adanadan veya osmaniyeden almam lazım :(

balayyusuf
04 Şubat 2007, 20:43
Merhaba arkadaşlar kusura bakmayın ama sormak istediğim nokta şu sadece 17 lik olan dişliyi 18 yapıyoruz dimi başka hiç birşey değişmiyor ve değişimin yapıldığı yerde yan yana kaç dişli var 5 adet mi ve diğerleri kaçlık bu değişimden sonra mesela 1 den 2 ye geçerken meydana gelen vites aralığı geçiş nasıl oluyor diğer viteslere geçişlerden ne kadar farklı bu işi yapmış olan arkadaşlar cevaplarsa ve kazanımlarını yazarlarsa sevinirim.:silent:

sioux
05 Şubat 2007, 00:52
arkadaşlar forumda okuduğum kadarıyla motor soğukken ilk çalıştırma jigle en yukarıdaki konumdayken yapılıyor.benim sorunum jigle en yukarıda çalıştırdığımda gaz vermeyi bıraktığım an stop ediyor sorun nerde,ne yapmak lazım? bir de menderes ustanın adresini tarif edebilirseniz sevinirim...

oldwolf
05 Şubat 2007, 01:35
sioux jikle tam yukardeyken gazı bırakınca stop etmesi normal, bişey yapmana gerek yok o şekilde biraz çalıştırdıktan sonra 30 sn 1 dk kadar, ortaya al jikleyi stop etmez motor iyce ısınıncada en alta al.

arkadaşlar bu dişli olayını bende yapmak istedim ama burdaki usta dişliyi büyütünce motor kalkışta ağırlaşır kalkarken zorlanır ama hızlandıktan sonra bi problem olmaz dedi dişliyi değiştiren arkadaşlar motorun ilk kalkışı nasıl bir değişiklik hantallaşma oldumu ve dişli değiştirme olayının titreşim üzerinde bir etkisi görüldümü acaba.....

titreşim demişken motorun şaseye bağlantı noktalarındaki vidaların somunları arasına kauçuk conta koyulması titreşimi kesiyomuş tamamen kesmesede büyük oranda azaltıyomuş bunu deneyen yapan arkadaş varmı bide bu kauçuk conta nasıl bişey dir nerden temin edilir burda hiç biyerde öyle bişey bulamadımda :queen: herkese saygılar

vıceroy
05 Şubat 2007, 10:26
Helal oldwolf, kavuçuk iyi fikir. Metal somun ile civata aralarına tekrar gevşeme olursa tüp lastiği takmayı hedefliyorum. Bende motor çok rahatladı, önceki sayfada motorun kaliteli ve güçlü olduğunu söylemiştim kesinlikle 1. viteste zayıflama söz konusu değil. Yaa parçayı bulduysanız hepsi bir yağ değişimi kadar tutuyor,denersiniz haa memnun kalmadınızmı (hiç sanmam) söker eski orjinali takarsınız. İşlem son derece basit motor bloğunun içi ile oynanmıyor sonuçta,kendiniz bile denersiniz ne olacak. :bounce:

Sitede birkaç gündür çin-japon malı muhabbetlerinin ateşlendiği günlerde macar sertifikalı çinli motorumuz keeway den son derece memnun olduğumu ve parasının hakkını verdiğini belitmek isterim.Derdim sadece daha daha neler yapabilmektir.:cat: EN ÇOK OKUNAN VE GÖRÜNTÜLENEN OLMAK AYRICALIKTIR...

ergeser
05 Şubat 2007, 15:12
dişli degiştircek arkadaşların dikkatine
dişli sayısını 1 veya 2 diş artırmak motoru zorlamaz sadece performansı vede hızı bir miktar arttırır . şanzıman vede motor da problem yapmaz.

yanlızca 1/2" 20diş üstüne cıkmanız motorun kalkışta zorlanmasına ve motorun ömrünün kısalmasına neden olur size tafsiyem 1 veya 2 dişten fazla artırmayın.
mekanikçi olarak bilgimi vede tecrübelerimi söyliyem dedim.

vıceroy
05 Şubat 2007, 15:33
Ergeser dostum, bir sayfa evel yazdım zaten motorun dişli takıcağınız alanı çok dar, 18 likten fazlası hem plastik kapağa hemde döküm bloğa sürter isteselerde 1 dişten büyüğü imkansız. Teknik yorumun için teşekkür ederim. Saygılar. :bounce:

oldwolf
06 Şubat 2007, 01:05
sioux önemli değil dostum. bu arada tüp lastiği benimde aklıma gelmedi değil :queen: viceroy ama sanırım sert düşer oda pek fayda etmez arkadaşlarla biraz kafa yorduk ve kavuçuk olayını çözdük şöyle bi ayakkabı tamircisine gidip kavuçuk ayakkabı tabanı alıcaz (hem kavuçuk hemde yeterli kalınlıkta) bu kavuçuk tabanı motorun şaseye bağlanan toplam 5 vidası var zaten onlara uygun büyükükte yuvarlak contalar şeklinde kesicez conta ve somunlar arasına yerleştiricez hatta somunlarda şu sıkıldığı zaman gevşemeyen yanlış hatırlamıyosam fiberli somun deniyodu onlarla değiştirilebilir bu planı hayata geçirdikten sonra sonucu sizlerle paylaşırım arkadaşlar ama malum mevsim kış kütahyada hava -7,8 her yerde kar durum böyle olunca motoru çıkarıp bunları yapmam için biraz bekliycez artık :queen: herkese saygılar

ginger
06 Şubat 2007, 12:38
ginger okuyosa sanırım sinir olmuştur :P martta 1800 e ondan almıstım motorun fıyatı (sıfır fiyatı) 2 ye katladı . hemde sezon sonunda :mrgreen:

heuhheauae vakit vardı dur eski forumuma bir giriyim bakayım dedim birde baktım ne gördüm :)
sinir filan olmadım baba yani sokaktan bir adama satmış olsaydım biraz üzülürdüm ama neyseki bu forumdan kaliteli bir insana sattım motorumu ondan sinir olmadım.
bu arada cbf150 aldım aşırı memnunum iyiki almışım :) artık o forumdayım :)

saygılar çapırcı arkadaşlarıma....


ben motorumu buradan ginger dan aldım aldıgımda 1200 km deydi simdi 3400 de bu gune kadar da 1 kez olsun basımı agrıtmadı servıse sadece rutın bakım yada cay ıcmeye gıttım ılk motorum motor kullanmayı sl le ogrendım belkı ileride baska bır motorum olur ama dertlı sorunlu da olsa ılk gozağrılarının yeri baska ( ıyı de olsa kotu de olsa ) :)

m.köyde noter işlemlerini bitirdikten sonra yağmur altında seni nasıl bırakmıştım iş yerine :) işe geldiğimde donum bile ıslaktı :)

cobalt
06 Şubat 2007, 19:02
ewt ginger unuturmuyum ilk gun sıpa gibi ıslanmıstık ıkımızde ustelık benım kıyafet te uygun degıldı kask tan baska bısey yoktu :) neyse o da tatlı bı anı kaldı zaten karakacan ı satacak olursam yıne forumdan bırıne satarım
thunder ustad saol ist. e yenı geldım yarın ararım menderes ustayı olmaz sa ıstedıgın ozellıkte yay yapan lar var yaptırırsın dedıler bı bakıcaz artık

ressam_01
06 Şubat 2007, 20:30
evet fikir iyi gibi gözüküyo ama hayata geçirince sonuç ne olacak görecez bakalım:queen: bide kimseden ses çıkmadığına göre bu conta olayını deneyen yok sanırım

ben bir ara conta değilde oradakı vidaları tümden ssökup cıkarmıstım vede titreme sıfır olmustu yemın olsun:):) ama sonucta 200 km uzun mesafe gidince anladım ki iyi bir fikir degilmiş:) contayıda bayadır düşünüyordum da zamanım olmadı bugun ayrın halledecem

GeCe__
06 Şubat 2007, 21:07
vıcroy buralardayım dostum saol anımsadıgın ıcın:) okuyorum yazılıarınızı merak etmeyın. dişli olayını bende yapıcam ama bıraz bının bakalım herhangı bı sorun olucakmı ben onun pesındeyım:bounce: gerekırse hakan abıyle beraber takıcaz 18 lik. bende haftasonu sıleye gıttım dun sabah geldım dondum yollada ama napalım motorun pıslıkten gözukmuyordu yenı yıkattırmadan geldım sımdı bomba gıbı oldu:mrgreen: akuyu degıstırıp sıs farıda taktırınca gercekten karanlık yollarda cok faydası oluyo

balayyusuf kardes naber yaa:) ben canta buldum ama ıscılık sana ait yarın aksam gelıcem musaıtsen bı göruselım pekıselım:P

Boğaçhan
07 Şubat 2007, 00:26
Arkadaşlar Vibrasyon ve giderilebilmesiyle ilgili yazdıklarınızı okudum, daha öncede belirttiğim üzre; Motosiklet olmasa da, 4 Tekerlekli araçların teknisyenliğini yaptım, o nedenle biraz çok bilmişlik yapmamı mazur görün.
-Bizim sahip olduğumuz motosikletlerde vibrasyon çok olmamakla birlikte var. inkar edemeyiz. Şahsım olarak bugüne kadar çok rahatsız olduğumu söyliyemem, vibrasyonun tamamen giderilebilmesi imkansız, ama azaltabilmek diğer türlü söyleyişle, hissedilebilirliğini azaltmak mümkün.
-Vibrasyon bildiğiniz üzre; düzenli bir tempoda tekrarlanan hareketler esnasında bu tempoya muhalif kuvvetlerin ve dengesizliklerin oluşturduğu bir tepkidir. İmalat aşamasında halledilmesi gereken bir problem.
Kimi motorlarda Vibrasyona karşı düzenekler geliştirilmiştir. Mesela ''Balancing Sistem'' gibi, hatta duymuşsunuzdur ''Arabamın Tekerlerine Balans Yaptırtdım ''der... Otomobil, vb. kullanıcısı dostlarınız.
Burda yapılan; Lastik ve Jant'dan oluşan bir tekerin herhangi bir yerindeki istenmeyen bir ağırlığın, dönme hareketi esnasında oluşturduğu vibrasyonu engellemek/dengeye getirmek için, karşıt bir ağırlığın (Balans ağırlığı) takılması veya çıkartılması.
eeeeeeeeeeeeee dediğinizi duyuyorum, bizde de vibrasyon denen titreşime sebeb olan etmen de; Krank'ın dönme hareketi esnasında mükemmel bir dengenin kurulmamış olmasıdır. Fabrika isteseydi bu vibrasyon illetini hallederdi ama...! BU EK BİR MALİYET DEMEKTİR. Yani kısaca motor aksamına ilişkin yapılacak pek bir şey yok. Biz bu motorları böyle kullanacağız.
Durun daha bitmedi, verdiğm adresteki resimlere bir bakın..
http://www.fkk.com.tr/motorTakoz.html
Gördükleriniz değişik motor, şanzıman, vb. TAKOZ'larıdır.(*Firmayla bir alakam yok, sadece örnek vermek ve fikir edinebilmeniz için, rastgele konmuş bir adrestir. Resimleri direkt yapıştırmayı beceremedim de...:pale: )
-Takoz kullanımından amaç; Vibrasyona sebeb olan kaynakların üretmiş olduğu titreşimi yaşam alanlarına, araç içlerine sokmamak veya uzak tutmak.
Şu an kullanılmakta olan tüm motorlu araçlarda; bu tür kaynakların şasi vb. bağlantıları hep bu takozlarla yapılır. Dolayısıyla da; istenmeyen titreşimlerden en az şekilde etkileniriz.
Şimdi zurnanın ''Zırt'' dediği yere geldik: Bütün bunları niye anlattım.
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM, MOTOR ŞASİ BAĞLANTILARINI UYGUN TAKOZ BULUP YAPACAĞIZZZZ. HEPSİ BU. Bu konunun üstatları tüm oto sanayilerinde var.

inanın...! motosikletimin bağlantılarını alıcı gözüyle incelemedim bile. Havaların iyileştiği bir zamanda , ne yapılabilir, inceleyeceğim.... uygulanabilecek bir şey bulursam , paylaşırım. Yolunuz ve Farınız açık olsun.

GeCe__
07 Şubat 2007, 11:28
boğaçhan ellerıne saglık usunmedıgın ıcın en azından bazı arkadasları bılgılendırmıs oldun.

vıceroy hos bulduk yaa coluk cocuk nasıl:) evet bende dun aksam bızım menderesın yanındaydım bıraz geyık yaptık bıde ampulum bıtmıstı onu degıstırdım arka kampanayı sıkılastırdım dişli olayınıda sordum uzun lafın kısası hiiç bır zararı olmaz dedı ama kalkısı yavaslatır son hızın artar dedı benım ıcın kalkısta önemlı yaa napsam aaba bılmıyorumkı:cyclopsan :)
fıberlı somunda yapın bakalım nasıl olucak harbı azalıcakmı, tamamen gıtmez ama bak mumkun degıl bence boğaçhanında dedıgı gıbı

cobalt
07 Şubat 2007, 11:34
sevgili arkadasım fıkır guzel ama verdıgın adrestekıler otomobiller ıcın motorumuzun baglantılarına baktıgımızda 2mm lık bır contanın bıle ne kadar zor takılacagı asıkar oto takozlarını veya benzerı mamullerı kullanmak hayal gıbı ama bı yolu bulunuyorsa neden olmasın ?
hem boylesı de fena degıl bobrek tası falan olusmaz ıste tıtresımle kırar atarsın :)
gece : karakoyde paslanmaz fıberlı somun satan bır yer buldum baska yerde yok zaten :) fıber dedıklerı somunun ucunda bır kısım , mavı ve somundan daha dar vıda buraya dıs acarak gıdıyo o yuzden sıkı oluyor hemen gevseme falan yapmıyor ama bıldıgıın kılıtlı somunlarla guzelce sıkarsan da gevseme yapmaz