Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
zeda3000
07 Aralık 2005, 12:03
Arkadaslar kask kilidi yada kancasi diye bir sey yok walla motoru ters ettim duz ettim bulamadim. Sanal kilit var herhalde 3000 km den sonra gorunuyor bize ne biliyim nedir bu sacmalik.
Bir arkadasimiz anahtari motorun uzerinde birakinca alarm caliyor demis bir kac dakkika sonra walla biraktim banamisin demedi yatti uyudu motor. Nasil yapmis bizede anlatsin..Kitapcikta da yok oyle bir sey.
Dun 500 km bakimini bitirdik, iice konustuk teknisyen arkadasla ne yapabilir diye bu motorda , kendiside diyor bu motorun montaji ii ve modifiye etmeye cok uygun. Yapaceklarimizi size siraliyim ben kararliyim bu motoru yaza kadar super super light yapacam. 2 sene binecem ama farkli olacak hic sikilmamak icin.
2000 km plantinuim buji takilacak
3000 km de arka disli degisecek
4000 km de on disli degisecek
5000 km 200 luk yada 250 lik piston kolu takilacak (Kanuni Tiger in ki uyuyor)
Krank kolu degisecek
Acik hava filtresi takilacak
Arka tekerlek kalinlastirilacak.
Bakalim daha neler yapabilecez. Bu soylediklerim inanin pahali olaylar degil. Sadece sizi kaziklamak istemiyen ve isinin ehli ii bir usta bulun gerisi kolay. Bu motorun goruntusu harika ve yeterli gucu verdinizmi 250 cc hic bir motor size yetisemez.
Ben kafaya taktim 1000 ytl yapacagim bir masrafla bu motoru essiz bir hale getirebilirim . 50 ytl ye ruhsata yazdirabiliyorsunuz tum degisiklikleri ve hepsi yasal.
250 cc lik Regal Raptor alacaginiza gidin bu motoru modifiye ettrin hem goruntusu daha gusel hemde teknik olarak daha elverisli bir motor.
(4000 ytl regal ama adamlar bir alarm bile vermiyorlar)
Gecen hafta 500 cc Suziki bir chooper ci ile konustum oda actirmis egzozu ve diyor yapabilecegini yaptir , farki goreceksin motordan inmek istemiyeceksin.
Ne olursa olsun ama ehliyeti ocakta cikartiyorum ve guvenli suruse devam , bunlar sadece zevk icin. Arkadaslar dikkatli olun siz ne kadar hizli giderseniz sizi o kadar az goruyorlar.
Ben size demedinmi bizi gormuyorlar yada gormek istmemiyorlar diye. Sabah kiz arkadasimi ise goturur iken Tali yoldan cikan bir kargo firmasinin arabasini gordum. Onumdeki butun araclarin gecmesini bekledi hepimiz ana yolda ilerliyoruz sira bana gelince beni hice sayarak ustume surdu hic bakmadan bodozlama girdi yola. Arka frene asildim ve gidonu kirdim , sanliydim ve toparladim ve kendimizi zor kurtardik. Arkada tasidigim can icin telaslandim motor umrumda bile degil ama adam o kadar kornaya ragmen bakmadi bile , ilerde yakaladim ve yolunu kestim sen ne yapiyorsun dedim tali yoldan cikiyorsun ana yolda ben varim yol hakki sennim mi ki dedim adam evet dedi bana ne , sen ne yapiyorsun ki dedi . Ise gec kaliyordum ve bu tartismanin sonu gelmiyecegi belli biz iki tekerlekliyiz ve koca bir hiciz onlara gore. Plakasini aldim. Kargo firmasinin mudurunu aradim ve soyledim adam ozurler diledi gecmis olsun dedi ve gereginin yapalicagini soyledi. Insallah tabi kim bilir. Ama diyeceksiniz ki bu olayin keeway ile ne alakasi var . Arkadaslar frenlar bir harika tutuyor , inanin eski motorum olsaydi kaya kaya girerdim o arabaya.
snrtrt
08 Aralık 2005, 02:57
ben cem alperin kardeşiyim abim yazmamış yer bakırköyde 12 takistle mont kask herşeyi verdiler.. bonus karta tabii
eminöününde fiyatlar aynıydı .. abimden fırsat buldukça bende bostancı sahilde gezecem .. :=) ..
zeda3000
08 Aralık 2005, 10:40
Arkadaslar zincir yaglamada dikkat etmeniz gereken onemli bir husus. Gres yagindan fazla surmeyin , benim kine fazla surulmus her gidisimde yag sicratiyor jant ta ve jantim batiyor , simsiyah oluyor. Janti her gun silmekten icim bayildi walla.
zipir
08 Aralık 2005, 16:03
arkadaşlar salı günü aldım motoru bayiden bi arkadaş eve kadar getirdi beni garaj var bizim sitede burda çalış yavaş yavaş kullanırsın dedi ileri geri falan valla ben motora bindim ilk 2 kere stop ettirdim ondan sonra 100mt gittim geri geldim ondan sonra çıktım yola motorcuya gittim adamın ağzı açık kaldı nası geldin dedi sen nası getirdiysen öyle dedim neyse yani anlıcanız çok rahat kullanması 2 gündür geziyorum valla ço rahat motor yarı ehliyete de yazılıyorum artık hayırlısı havalar da güzel giderse kimse indiremez beni valla sizin sayenizde jigle ve rodaj konusunda da bi sıkıntı yaşammam herhalde devamlı okuyorum çünkü yazdıklarınızı darısı herkesin başına
cem.alper
08 Aralık 2005, 16:26
selam millet bugun moturu aldım ve ilk yolum bahcelievlerden levent oldu jikle ortada geldim ve 80 den sonra kastı motor ve 80 civarı hafif bir vibrasyon oldu sanırım jikle etkiledi ama super zevk aldımm
marta kadar bekliyecek olmam cok kotu malum ehliyet yok...
ya sabır diyecez
tirit@msn.com konuşmak isteyenler içinnnn
Makine
08 Aralık 2005, 17:11
cem.alper
jikleyi sadece soğuk çalıştırmada kullanacaksın motor biraz ısındıktan sonra kapatacaksın.
ginger
08 Aralık 2005, 19:29
Alarm Olayı;
Motoru stop ettim.İndim.Anahtardan alarmı kurdum.Alarm 2dk sonra ötmeye başladı.Motora gidip baktığımda anahtarları üstünde unuttuğumu gördüm.
2 Anahtar kullanıyorum alarmlıyı motora takmıyorum yağmurda ıslanıp bozulmasın diye.
cobalt
09 Aralık 2005, 10:34
ginger alarm ın kumandasının uzerıne jelatın kaplamayı dene belkı ıslanmayı engeller
jameika34
09 Aralık 2005, 15:14
Ya Arkadaşlar Hayrettin34 Diye Bir Arkadaş Vardı SİSİBAR imalatı yapacaktı. Ondan Haberi Olan Varmı. Yada Tanıyan.....:mad:
borty
09 Aralık 2005, 19:41
arkadaşlar
isteyenler sissybar ve aynaları yana açan aparat temin edebilirim işte resimler
zeda3000
10 Aralık 2005, 16:48
Kiyametler kopuyor gordugum kadari ile hadi gecin yeter bu sinir ve herkez lafina dikkat etsin. Burasi yargilama sitesi degil motorcu gruplarinin bulusup bilgi alisverisi yaptigi bir yer. Motordan sikayeti olan aynen gecsin sikayet mektubunu ithalatci firmaya soylesin dusuncelerini.
Ne ise arkadaslar simdi gelelim maydonozun faydalarina. :-)
Yarin motorize07 grubu ile 200 km bir geziye cikiyoruz ve bu benim ilk uzun yolum olacak rodajdan sonra bakalim nasil gececek.
Bugun web sitelerinde gezinirken keeway markasi adi altinda bir minichooper gordum cok hosuma gitti. Sizde bu linke bir bakin bence land cruiser den bin kat daha gusel. Neden kimse bu motordan daha evel bahis etmemis ajaba. Ama bilgiler Hungaria dilinde yazilmis oldugundan cok bir sey anladim denemez.
http://www.platinamotor.hu/lista/keeway/keeway.htm
Arkadaslar dun 250 km none stop gezi yaptik molalar dahil 9 saatimizi aldi. Ne ise bosverin simdi siz geziyi de gelelim incelmeye . 750 km olan motorum hic sorun cikarmadi (simdi 1000km oldu hey hey), yokuslarda biraz zayif kaldi , sanirim bu daha cok benim hatam idi cunku daha 1 aydir biniyorum ve iki kisi ile ilk defa uzun yol yaptim belki de ramplara yanlis hiz ve devir ile girdim. Max surat 105km/h idi ama yokus asagi , inanin asildim ,ama duz yolda 90 km/h gecemedi.Teknik olarak hic bir sorun veya problem yasamadim. Uzun yol dan ogrendigim bir kac sey. Kesinlikle ama kesinlikle sisy bar sart , articinizin beli cok agriyor ve izdirap cekiyor kendini orda tutmak icin surekli kendini duzeltiyor koltuk uzerinde buda sizin surus dengenizi bozuyor. Mola verdiginiz anda egzoza dikkat!!!! inerken siz ve articiniz motorun solundan inmeye dikkat edin. Egzoz asiri sicak ve degdigi her seyi yakiyor. Kalkislarda deviri cok yukseltip daha fazla hizlanacaginizi zanetmeyin sadece bosuna benzin tasarufu oluyor. 3000 km de arka disliyi degistecem amacim cekisi artirmak basarili olursam en azindan rampalarda daha az zorlanirim gibi geliyor. Ve son kesifim HIZ SABITLIYICI .(Yada benim gaz kolum arizali :-) ) Normal seyirde iken bir iki kez hafif ara gazi veriyorum debriyaja dokunmadan ve gaz kolu bulundugu noktada kaliyor. Uzun yolda mukemmel bir sey yorulmak yok. Deneyin ve bana haber verin eger gaz kolum arizali ise biliyim kendimi kandirmanin bir anlami yok :-)
http://img377.imageshack.us/img377/3595/dsc009842iu.jpg
Bu da kucuk bir resim geziden hatira , tum keeway cilere kazasiz ve zevkli surusler.
snrtrt
12 Aralık 2005, 16:50
sisy bar konusunda sana katılıyorum.. abimle 1 dakikalık bi tur attık da arkadaydım çok kötü bi his... motorun 1. eksiği sisy barı olmaması 2. side aynalardan bi şey gözükmüyor.. onunda yükseltilmesi lazım.
onun dışında oldukça keyifli bir şey motor kullanmak
purifier
12 Aralık 2005, 17:02
son kesifim HIZ SABITLIYICI
senin gaz telinde problem var büyük ihtimal.böyle birşey normalde sürüş güvenliğini azaltır.sistem olarak konmuş olabileceğini zannetmiyorum.teli çeken yayı bir kontrol etmek lazım.tam kesin de bilemiyorum tabii.
ginger
12 Aralık 2005, 17:15
GAZ ELCİĞİ !
Benimde gaz elciğimde bazen sorunlar oluyordu.Elciğin başındaki gümüş aparatı biraz gevşetip geri alırsan sorun düzeliyor.Ordaki gümüş parça elciği sıkıyor.
Bendende iki resim
Ercument
12 Aralık 2005, 18:31
Arkadaşlardan biri Bahçelievlerde bir bayiden peşin fiyatına 12 ay taksitle SL aldım diye yazmıştı bir zamanlar ben araştırdım 12 aya faiz uygulanıyormuş.
Buda 100 YTL fark demek oluyor. Avrupa yakasında peşin fiyata 12 ay vade yapan bayi bilen varmı özellikle zeytinburnu - bakırköy civarı yada bahçelievlerdeki bayinin adını ve yerini bilen var mı?
Olcan138
12 Aralık 2005, 19:31
...özellikle zeytinburnu - bakırköy civarı yada bahçelievlerdeki bayinin adını ve yerini bilen var mı?
Taksit olayını bilmiyorum ama http://www.motomax.com.tr/bayiler.asp adresinden tüm motomax bayilerinin adlarına ve adreslerine ulaşabilirsin.
Ayrıca,
59 İSTANBUL BAHÇELİEVLER TEKAY 0212 539 04 01 0212 555 19 62
69 İSTANBUL Z.BURNU ÖNCÜ 0212 679 92 88 YEŞİLTEPE MAH.57/1 SOK NO.6
73 İSTANBUL Z.BURNU KARİZMA 0212 679 63 64 0212 415 56 88 PROF.DR.TURAN GÜNEŞ CAD.NO.34
74 İSTANBUL BAHÇELİEVLER MOTO VİZYON 0212 557 72 87 0212 641 99 65 TALATPAŞA CAD. 26/B
Bunlar da Bahçelievler ve Zeytinburnu bayileri...
zipir
12 Aralık 2005, 21:43
http://img382.imageshack.us/img382/7576/resim120wj.jpg (http://imageshack.us)
http://img382.imageshack.us/img382/271/resim21lz.jpg (http://imageshack.us)
http://img382.imageshack.us/img382/271/resim21lz.jpg (http://imageshack.us)
buda ben ve motorum nası ama
polygram
13 Aralık 2005, 01:23
arkadaşlar herkes 110 km yi yokuş aşşa geçiyo diyor ama ben bu hızı düz yolda yapıyorum.yokuş aşşa dahada kopuyo.3000 küsur km deyim.(ilk alanlardanım)hiç bi sorun yok.bazı arkadaşlar orta jiklede gittiklerini yazmışlar.Ben hiiiç ortada gitmedim aldığımdan beri.en üsste ısıtıp enaltta kullandım.ve rodajı çok iyi tamamladım.Bu iyi rodaj tamamlaması motorun performansına accaaip etki ediyor.bu yüzden motor rodajdayken kesinlikle 50-60 km yi geçmeyin.2 kişi dik yokuşlarda zorlamayın.uzun yola çıkmayın.sabit hızda gitmeyin.saatlercede deli gibi kullanmayın.yüksek devirde kullanmayın.yeni alan arkadaşlar bunlara uyarlarsa 110 km yi çook rahat görürler otobanda yokuş aşşaa bu hızı da geçerler.(bu arada motorumda hiç bir modifiye parça yoktur değişim yoktur bilginize)
zipir
13 Aralık 2005, 20:21
yüksek devir derken kaç mesela ben 5000 deviri geçmemeye dikkat ediyorum en fazla da 55-60 falan yapıyorum hiç zorlamıyorum iyimi böyle rodaj bitene kadar bi de rodaj 500km de mi biter 1000km demi
polygram
13 Aralık 2005, 20:52
55-60 km iyi tabii 5. vitesteyken :) 5000 devri geçmemeye çalış.
rodaj 500 de bitiyor diyolar fakat pistonların ve diğer parçaların tam olarak motora uyum sağlaması 1000- 2000 km arasın da değişiyor. 500-1000km arasında sen yine motoru çok zorlama 60 - 70 arası git. doğru viteslerde kullan.1000-1500km de 70- 90 km hız .2000 km de artık kopabilirsin. biraz sabırla motorunu çok iyi bişekilde açarsın. unutma jikle giderken hep en aşağıda.
borty
14 Aralık 2005, 01:40
istanbullu keeway super lightçılar bir el kaldırın lütfen kaç kişiyiz,motor iki kişi çok zorlanıyor bana göre ama bu arad benim kg 84 arkadakide ortalama 55-60 desek ki 80 lik oturduğuda oldu ba bas gitmiyo normalmi sizce
zeda3000
14 Aralık 2005, 12:05
Arkadaslar su rodaj olayini biraz acikliyim galiba bayagi bir yanlis anlama var. Birinci kural tum motorlu tasitlar icin gecerli motoru nasil acarsaniz oyle devam eder. Rodaj aninda olan motor vites ve piston kollari her noktaya degmeye basliyor ve cok hafif bir surtunme yapiyor ve alisiyor. Bazi arkadaslarimiz iste sakina basmayin zorlamayin filan deneyor. Bu dogru bir bilgi ama tam olarak degil. 500 km lik rodaj zamaninda hic basmamak ve motoru zorlamamak yanlis olur. 100-150mt lik kisa suruste gaza asilin ve 9000 devire kadar cikin ve gazi kesip yine sakin suruse devam . Ne yaparsaniz ilk 3000 km ye kadardir ondan sonra motorda hic bir degisim olmaz. 500km-3000 km yavas yavas motorda degisim olur. Bunun rodaj suresi ile cok alakasi yoktur. 3000 km ye kadar sik yag degisimi motor piston yuvasindaki capaklarin daha cabuk temizlenmesini saglar.Bu motorlar fabrikasyon hizli montaj sisemi ile uretilmektedir. Kimse tek tek pistondaki capaklari temizlemek icin ugrasmaz. Siz her yag degistirisinizde bu capaklarda azalma olur ve yuksek hizlarda piston kolunda tikanma riski azalir. Yada bizim hizim 100 km/h gecmiyor neden ajaba dedigimiz gibi. Son bilgi de rodaji cok abartmayin dogru rodaj ile yanlis rodaj li motor arasinda ki hiz farki 5km/h gecmez. Yani oyle kritik bir farklar olusmaz. Size tavsiyem bu konulari yaris motorlari ile ilgili sitelerde arastirmaniz. Daha teknik ve dogru bilgilere ulasabilirsiniz
Ercument
14 Aralık 2005, 16:10
Arkadaşlar koltuktaki yazıları çıkarmak için solvent arayanlar vardı isteyene temin edebilirim. ücretsiz. isteyenler ercument_doganay@mynet.com adresine mail atsın ben geri dönerim. Avrupa yakasındayım
polygram
15 Aralık 2005, 01:48
dogru rodaj ile yanlis rodaj li motor arasinda ki hiz farki 5km/h gecmez.
5-10 km arası değişir kardeş.
ilhanca_
15 Aralık 2005, 18:50
merhaba arkadaşlar.
Bugün itibari ile benimde bir keeway superlight 150 im oldu. Üç aydır hemen hemen hergün sizlerin yazdıklarınızı okuyordum. Nedir ne değildir diye... sizlerden çok şey öğrendim. Hepinize çook çook teşekkür ederim. Motorum cumartesi günü gelecekmiş. Henüz binmek nasip olmadı. İnşallah hayırlısıyla gelir de bende sizlerle birşeyler paylaşırım.
Hepinize kazasız, sağlıklı mutlu günler diliyorum.
Kısmetse yazın 1500 kmlik yol yapmayı düşünüyorum. Sizce bu motor 2 günde 1500 km yapabilirmi.
zeda3000
16 Aralık 2005, 11:53
Rahatlikla yapar sadece hava filtren , bujin ve yagin temiz olsun yeter. Bosuna benzin harcamaz ve motoru temiz tutarsin bu uzun yolda. Lastik havalarini kontrol et , Uzun yolda lastik ler cok isinir. Benim anlamadigim 1500 km yolu iki gunde nasil yapacaksin saate 100km/h ile gitsen 12 saate 700 km yol ancak yaparsin ki cok zor oda , insani bittirir. Ikinci gun tekrar ayni yolu yapmak o yorgunlukla bence delilik. En onemlisi dikkatli sur , motor araba gibi degildir insani cok yorar uzun yolda belin ve bacaklarin cok agriyacak simdiden soyleyim. Sana kazasiz belasiz yolculuklar dostum.
Arkadaslar Jikle konusunda bir sey danismak istiyorum benim subap ayarlarindan suphem var cunku. Jikleyi en ust kademeye aldiizmi motor soguk havada hemen calisiyor bu dogru ok ama jikle en ust kademe de iken gazi birakir isem motor stop ediyor ve rolantide calismiyor. Rolantide sadece orta ve en alt pozisyonda calisiyor.Herkez demi boyle yoksa benim subap veya karburator ayarlarimda bir sorunmu var ajaba. Cevaplarinizi bekliyorum.
ginger
16 Aralık 2005, 12:13
Motor Yorgunluğu;
Bazı günler motor üstün de 50 - 60 km yol yaptığım oluyor.Öncelikle belli bir km den sonra Motordan indiğim anda başımda bir ağrı, üstümde ağır bir yük taşımışcasına bitkinlik oluyor.Akşamına ve ertesi gün ise belden aşşağıdaki tüm kaslarım bacak kollarım ve omuzlarım acayip sızlıyor.Arkadaşımla sohbetim sırasında vücudun sıradan yaptığı haraketlerden hariç birşeyler yapıp kasların çalıştığından ağrılar normal bir süre sonra mevcut yerler kas yapıcak ve ağrımayacak dedi.Yaptığım bu kadar düşük km lerde bu kadar işkece çektikten sonra sölediğim km ile kıyasladığımda sanırım ölürüm o km den sonra :)
Jigleyi Nasıl kullanıyorum;
Tamircim ve aldığım yer (Beşiktaş Motodinamik Şen Bey) öğretileri üzerine,motor soğuk iken jigle en üstte elim gazı veriyor konumda ikine çalıştırma düğmesine basıyorum, elimi gazden çekersem anında stop ediyor bir süre böyle sürekli gaz verir şekilde çalışırdıktan sonra ortaya alıyorum eğer motor çok ısınmamışsa ortadada gaz vermeyi bırakırsam stop ediyor ısınmışsa sorun yok, bu halde gaz verip vitese takıp yola çıkıyorum 5-100 mt gittikten sonra en alta alıp yoluma devam ediyorum.
Çok Acelem Var Isınmasını Bekleyemeceğim;
Hemen en üstte gaz vererek çalıştırıyorum,üstüne atlayıp ortaya alıyorum (elimi gazdan hiç çekmeden) sonra hemen 1 e takıp basıyorum hemen ardından (sonra orda unutmayayım diye) en alta alıp devam ediyorum.Bu yaptığım yanlış bir haraket olabilir ama öyle.
Acemlilik Anısı
Jigleden bir haber motoru aldım.Arkadaşla eve götürdük (gezme tozma bittikten sonra) neyse ertesi gün gezeceğimiz tuttu.Bas marşa bas bas bas çalışmıyor ayak pedalı vurdurma ne varsa yaptık o kadar çok uğraştıkki motorla uğraşılarımızdan motor ısındıda çalıştı (ayak pedalıyla 30-40 denem yapmışsızdır) dedik marşı arızalı bujiyi bile yeniledik (gerçi onu yenilemek kalite bişey almak zaten istiyorduk) sonrada öğrendik jigle yukarıda anlattığım gibi kullanılmalıymış.
A2 Ehliyet
Dün aldım ehliyeti arkadaşlar kaça mal oldu demeyin bilmiyorum bölük pörçük bir dolu para verdim 400 civarı olmuştur sanırım (b den yükseltme) Dün karşıya gidip geldim polislerin gözüne bakıyorum çevirsinler diye hiç oralı olmuyorlar :)
Kaza
Çarşamba günü Sultanahmette bır vırajı dondum 20-30 ile gıderken en sağ şeritte bir yan şeritten önüme fırlayan Clio marka taksiye sağ arka köşeden çarmamak için ön arka kompresör ne varsa yaptım motorun ön lastiği sola doğru kayıp beni sağ tarafa kaldırımın üstüne attı.Kot pantolon (Altında eşofman) vardı mont full kask ve korumalı eldivenler vardı kot bıle yırtılmadı çok yavaştım sanırım ondan.Kalktım yerden napıyorsun dıye bağırdım taksiciye.Noldu abi dedi tırsmış gözlerle şerefsiz.Önume cıktın kardeşim dedim abi görmedim cart curt o kadar çok sinirlendimki hareketsiz kaldım.Teşekkürler abi dedim sıfır km motor sıfır km sürücü ilk sen yere yapıştırdın dedim.Abi özür dilerim cart curt ıvır zıvır (ehliyetimde yok çok palazlanamıyorum) neyse git işine abi dedim.Motoru çalıştır içim rahat etsin gideyim dedi.Neyse çalıştırdım biraz ıg mıg dedi ama çalıştı motor.Sonra herkes yoluna gitti.
ilhanca_
16 Aralık 2005, 15:05
günde ortalama 70 km ile 10 saat gitsem günde 700 km. iki gündede 1400 km. Ben dayanırım ama motor dayanırmı onu bilmiyorum işte. Yazın okul bitiyor motoru memlekete kamyon içinde göndermeyede kıyamıyorum. deli cesaretimde sürerek gitmekten yana.
borty
16 Aralık 2005, 17:14
ginger geçmişolsun
ilhanca merak etme ben sakaryaya 2 saatte gittim hiç durmadan 140 km.ama belim ağrıdı 1.5 saatte 15 er dakikalık çay molaları ile heryere gidersin ama yazın 2 saati geçersen motor şişer
herkese selamlar en güzel keeway benimkisi :queen:
sijelli
16 Aralık 2005, 23:51
kardeşim bütün hepsinde böle anlatamıyorlar bunu satarken bu bi özür değil bütün motorlarda böle ortada kullanmayın sakın sonra 100 yapıyo 110 yapıyo diyosunuz ortada ısıtın 1 dakka daha fazla değil altta kullanın hava sıcaksa ortada çalıştırın hemen aşağıya alıp gazlayın süper benzin kullanın ve hava filitresini temizleyin 4000 km yi geçince ben geçtim saf alkol atın depoya 1 litre kadar benzin katkısı kullanın motora nekadar bakarsanız okadar hızlı gidiyor....130 u gören yokmu yaw bana özelmi??? 2006 model diyemi:)
gerçi onu yenilemek kalite bişey almak zaten istiyorduk) ginger bizim bujiler çok iyi bi marka (torch)yenileme gerekmez ama acemiliğin sırasında boğduğun için 110 geçmicek motorun onu biraz zorla derim ....
iyi sürüşler
snrtrt
17 Aralık 2005, 12:36
Motor Yorgunluğu;
Bazı günler motor üstün de 50 - 60 km yol yaptığım oluyor.Öncelikle belli bir km den sonra Motordan indiğim anda başımda bir ağrı, üstümde ağır bir yük taşımışcasına bitkinlik oluyor.Akşamına ve ertesi gün ise belden aşşağıdaki tüm kaslarım bacak kollarım ve omuzlarım acayip sızlıyor.Arkadaşımla sohbetim sırasında vücudun sıradan yaptığı haraketlerden hariç birşeyler yapıp kasların çalıştığından ağrılar normal bir süre sonra mevcut yerler kas yapıcak ve ağrımayacak dedi.Yaptığım bu kadar düşük km lerde bu kadar işkece çektikten sonra sölediğim km ile kıyasladığımda sanırım ölürüm o km den sonra :)
bunun sebebi daha yeni motor kullanman.. vücut bilmediği bir hareketi yada herahngi bir şeyi yapınca kaslar normalden fazla kasılır..
ilk kez araba kullanırkende aynısı olur motor kullanırkenden...
bunun sebebi kasların fazla kasılmasıdır istem dışırdır ... belli bir süre sonra kendimiizi strese sokamadan kullanmaya başlıcaz :) o zaman bu ağrılar olmaz
zeda3000
17 Aralık 2005, 15:02
Sijeli saf alkol katarsan tabiki motor 130 yapar ama gel de bunu birde senin subaplara soralim kesin jilet gibi olmuslardir. Yani yedin motorun omrunu bir gusel. Ben hizimdan memnunum sonuc olarak 150 cc lik motor daha fazlasini beklemek bence yanlis. Dedigin gibi basmak isteyen alacak daha kaliteli bir sey parasina kiyip. Ben modifiye etmeyi kabul ederim ama benzin deposuna katgin her madde motorun zararina . Katki maddelerine dikkat motor icin degilse lutfen katmayin 2 sene yurt disinda otomotiv sanayinde calistim ve bildigim tek sey benzin haric hic bir katki maddesi otomobil ve motor icin ayni degil. Eger katki maddesi bulursaniz motor icin dikkatli okuyun bir temizliyici ozelligi olan vardir birde koruyucu. Temizliyici ancak siyah duman goruldugunde kullanilir. Koruyucu ise daha motor temiz iken (Teflon icerikli olmasi tavsiye olunur) .
ginger
17 Aralık 2005, 16:47
Selamlar
Hepinizin geçmiş olsun dileklerine teşekkür ederim.
BUJİ
Bujiyi zevk için değiştirdik bize satan yerde bujinin biraz daha kaliteli olması halinde çalışmasının daha güzel olacağını söylemişti.Olduda.12 ytl ye markasını unuttuğum ama en kalitesinden bişey taktırdık.Eskisinide verdi bana al dursun yanında yolda kalırsan takar kullanırsın dedi.
130 KM
Bence bizim motorlarda 90ı geçmek diğer motorlarla 90ı geçmekten extra tehlikeli.Benim fikrimce bizim motorlarımız piyasa malı motorlardan bir kalite iyi ama genel olarak iyi değil.Diğer bir değişle kötünün iyisi.Aniden ne yapacağı belli olmaz hemde hiç.Stop eder eksoz düşer ön lastik fırlar Allah korusun ne olacağı hiç belli olmaz (kendi fikrimce yanlış anlaşılmasın motor ustası değilim)O yüzden mantıklı dikkatli gitmekte fayda var diye düşünüyorum.
İLGİNÇ ARIZA
Perşembe akşamı karşıya gittim.Leventten Maltepeye.Dönüşte 2.köprüden geleyim dedim bilirsiniz orası biraz uzun.Git git epey canım sıkıldı karanlık yollarda gece saat 11 civarı hafif yağışlı rüzgarlı (kask mont epey rüzgardan hırpalıyor adamı) Bu arada ayakkabı olarak böyle havalarda nalburdan 20ytlye aldığım kahverengi (bazı kuryerlerde var bilirsiniz) botları giyiyorum :) şantiyeci botu diye arkadaşlar arasındada takılıyoruz.Tavsiye ederim sizede.Arkadaşın 250 ytlye aldığı %100 su geçirmez özellikli bileklikli Goretex botları bile su geçiriyor motor üstünde, benim şantiyeci botları banamısın demiyor :) Polisler kurye sanıp bakmıyor bile bana :) Neyse farımın dikine ilerlerken farın yanıp yanıp sönmesi epey tırsmama neden oldu.Noldu motorun içine şeytn mı girdi diye espri yaptım geçti.Eve doğru git gide kıpırdanması epey uyuzlanmama neden oldu.Biraz önce sanayiye gittim o tarafta işim vardı ustamada uğradım.12 ytl lik olduk ayak üstü :) farım aptallamış içindeki tel bir deyip bir değmiyormuş değiştirdik düzeldi.
Farın altına gelen kısımda aşşağıya bakan yüzde iki adet yıldız vida ile açılıyor far.Bilginize.Sonra açıp lamba olarak xeon tibi bişey takıcam.
USTA ÖĞRETİLERİ
Motoru çalıştırırken farların kapalı olsun,
Sabah ilk çalıştırırken akünün ömrü için ayak pedalı ile çalıştır,
dedi...
MOTOR ÜSTÜNDE UZUN YOL YAPMAK
Tamircide epey usta motorcular vardı ben ezik ezik yanlarında takılırken 1400 lük choperlar racingler gelip gidiyor geyik yapıyorduk bir tanesi anlattı.Epey baba bir yamahası vardı ama modelini bilmiyorum.Oraya gittik buraya gittik 350km yol yaptım böle eve geldim kapıdan girer girmez yığıldım kaldım diyordu.Birisi 700 km den mi bahsetti ? Yamulursunuz bence.
Neyse arkadaşlar bugünkü durumlar böle.Müşterideyim şimdi motor aşağıda yatıyor.Birazdan atlar eve giderim.Yaz gelsede gezsek.
Hepinize iyi hafta sonları.
zeda3000
17 Aralık 2005, 19:09
Ginger o far olayi benim motoru aldigim ilk gunu basima geldi ayni sorun fisi temasizlik yapiyordu. Hizli montajdan dogan klasik bir sorun her markada olabilir. Ama gece uzun yolda olmasi gercekten insani korkutuyor.
Birde Xenon lamba takmani pek tafsiye etmem takacaksan balast unitesinin kaliteli olmasina dikkat et. Yoksa akunu yer bitirir. Neden diyeceksin Xenon lamba ilk yanma aninda 13000 Vat lik bir patlama ile calisiyor ve balast daha sonra bu dereceyi 6 Volta endeksliyor. Kotu bir balast unitesi 1 haftada yeni bir aku almana sebep olabilir ve akunu garanti kapsami disinda birakir. Her ne kadar korkunc bir isik ver digi dogrudur ama bence halogen lamba takman sana yeterli olacaktir.Eger bulursan bu firmalari tercih et Osram , Philips , Hella , General Electric.60V bir ampul senin isini gorur. Xenon bir kotulugude yuksek isik olmasindan dolayi farin icindeki reflektoru zamanla karartir ve far gorev yapamaz hale gelir.
Baadir http://www.imageshack.us/ sitesine gidiyorsun resimlerin 640 cozunurlukte olmasi lazim Browese kismindan resmi sec ve host it tikla. Sonra yeni acilan sayfadaki en altaki http ile baslayin link ki kopyala , Burda resim ekleyi tikla ve kopyaladigin linki buraya yapistir. Bu kadar iste. Hadi gorelim resimlerini
sijelli
17 Aralık 2005, 20:08
zeda3000
arkadaşım aldığın eğitimi daha öncede yazmıştım ama silinidi mekanikten anlıyosun diye yazmıştım bende az çok anlarım alkol atmadım ben daha katkı maddesi ilkten kullanmak lazım malum yurtdışından geliyor ve karbüratördeki çapakları temizlemek zor bu her motorda olur sonra servise vermeye söküp temizlemeye gitmesi sıfır motor alıyosun ama motorun süpaplarında öle aşmış bişey olacağını sanmam nasıl alışırsa öle gider arabamdada aynı şekilde kullanıyorum motorumdada bana hakkını vermemek gibi geliyor. senelerdir böle kullanıyorum motorlu cihazları ve hiç bir sorun yok artısı var diğer arkadaşlarından daha hızlı daha açık ciğeri açıkta diye biliriz ama 100 yapmak saçma bende arn 125 vardı onla 115 yapıyodum çok rahat bunla 100 yapıyosa onu alırdım cüsseye bakaraktan yarışamaz ama yolda geçersede komik olur beee
keyifli sürüşler
baadir
18 Aralık 2005, 00:43
http://img43.imageshack.us/img43/3073/phot01328de.th.jpg (http://img43.imageshack.us/my.php?image=phot01328de.jpg)http://img311.imageshack.us/img311/93/phot01285xo.th.jpg (http://img311.imageshack.us/my.php?image=phot01285xo.jpg)
işte bu da benim keewayyiiimmmmmmmmm.......
baadir
19 Aralık 2005, 12:30
selam, motoru alalı 5-6 gün oldu ve şu anda 40 km civarındayım. ilk günler jiklenin kullanımıyla ilgili problemlerim oldu ama onu da aştım. şu anda motor herşey iyi gidiyo tabi havalar düzelse de daha da kullanabilsem. motor için ilk fikrim şu oldu. resimlerde çok güzel bu motoru yakından inlelediğinizde bir çok aksamının pilastik ve kalitesiz olduğunu anlıyosunuz. buı ilk başlarda çok düşündürücü oldu benim için ancak daha sonra bu aksamların aslında o kadar da önemli olmadığını teknik kalitenin daha önemli olduğunu anladım.
bu motordan önce hiçbir motor tecrübem yoktu ve bir motorun nasıl kullanıldığını da sadece bu forumdaki yazılardan öğrenmiştim. motorun montajlandığı gün bi deneme sürüşü yapmak istedim. ama mağazadakiler herhalde beni motordan anlıyo zannettiler ve beni yanlız bıraktılar. benim de kendime güvenim tamdı ama nerden bilebilirdim 1. vitesin aşağıya doğru olduğunu. on dakika motoru kaldırmakla uğraştım ve başaramadım tabi. her defasında motoru istop ettirdim. ve o anlarda büyük bir hayal kırıklığı yaşadım diyebilrim. sürekli kendime nası kullanıcam ben bu aleti diye sordum. neyseki artık öğrendim ve kendimi geliştirmekteyim. hatta mümkün olduğu kadar hergün binmek istiyorum.
biraz sonra kask almak için sirkeciye gidicem. yavaş yavaş bütün aksesuarlarımı tamamlamak ve kışın gönül rahatlığı içinde motorumu kullanmak istiyorum.
hepinize sevgiler.
eğer bi kış toplantısı düşünürseniz mutlaka haber verin lütfen 0535-778-1158
ben bu motor olayını çok sevdim yaa:pale: :cyclopsan
baadir
20 Aralık 2005, 22:39
hepinize çok teşekkürler arkadaşlar...:rendeer:
şu anda 85 km civarındayım ve büyük bi sorunla karşılaşmadım... artık motora alıştım sayılır...hem de aynalara bile:P
iki gündür zeytinburnundan davutpaşaya okula gidiyorum merter üzerinden... bırakın ehliyeti plakam bile yok... çok büyük bir risk alıyorum ama naapıyım dayanamıyorum... ama inşallah yarın plaka işini hallediyorum...
hepinize sevgiler... inşallah yakında görüşme imkanı buluruz...:rendeer:
zipir
20 Aralık 2005, 23:09
ZıpırDost biz Twister Honda ve Seyhan 250 Choper cı ve ben keeweyci 3 arkadaş sürekli oralardayız 3müzdede ehliyet var ama bende yokken bol bol oaralarda yada kilyos yolunda filan takılıyorduk sende katıl bize oralarda polis filan yok hemde uzun yol :)
karşılaşmadık hiç ama ben hergün yağmur yağmadığında tabi oralarda en az 3-4 saat geziyorum
arkadaşlar bugün 175 km ye geldi benim motor ilk defa bugün biraz basıyım dedim ve çok şaşırdım daha önce 80 i geçemeyen arkadaşların yazılarını okumuştum valla gaza biraz asıldım bi baktım 70 -80 diye gidiyo daha fazla zorlamak istemedim gerçi hiç zorlamadım şundan eminiim elimi gazdan çekmeseydim 100ü çok rahat geçecekti motor valla ben bastıkça açılıyodu sanki daha fazla istiyodu ama tırstım malum rodaj denilen şu illetten kurtulamadık henüz bi bitse şu valla su aygırı kescem sevabına dağıtcam bütün motorcu arkadaşlara
ayrıca şu yandaki çantaları çıkarttım malum kış yağmur çamur kar falan zarar veriyo deriye garaj var bizim sitenin ama üstü açık 2 tane branda koyuyorum üst üste ama yinede ıslanıyo çantalar biraz çatlama falan oluyo deride yaza doğru tekrar takarım ama böyle sanki daha güzel görünüyo gibi geldi bana
zicirde biraz bollaştı ama rodaj bitmeden dokunmak istemiyorum rodajdan bi kurtulsak neler yapcamda işte......
air-brush yaptırcam depoya güzel değişik bişey aynaları değiştircem egzoza ya delik açtırcam yada değiştircem allah kısmet ederse marta kadar bambaşka bi keewayim olcak tabi ancak ruhsata bakarak anlıyabilceksiniz keeway olduğunu baya bi değiştircem görünüşü
şimdilik bu kadar hepinize keyifli kazasız belasız sürüşler
zeda3000
21 Aralık 2005, 11:06
Arkadaslar 430 km deyim tek depo ile ve halen gidiyor son iki cizgiye gelmesine cok az kaldi yaa bu aletin benzini bitmiyormu 500 km ye kadar cekmeyi deneyecem eger yolda kalmaz isem. Benim eski mondial bile bundan cok yiyiyordu. Sasirdim kaldim walla.
ginger
21 Aralık 2005, 13:19
İnşallah birgün görüşürüz zipir.Ben çantaları tepe tepe kullanıyorum birşey olursa yenisini alırım.Eksozu çok az deldirdim ama kafa patlatıyor uzun yolda sıkar sanki bu gürültü.Zincirin daha 175 kmde bollaştıysa bence artık götür.Sonra 500 bakımına birdaha götürürsün.Ben 250 lerde bolladı çok can sıkıyordu kalkışta gittim ayarlattım.
Yanlış hatırlamıyorsam 468 km ile gitmiştim full depo ile ama yedek depoyu açmamışım dahada giderdim açsam sanırım.Bu arada bu yedek depo işinide tamircim öğretti ne kadar doğru bilmiyorum o günkü gibi yolda kalmamak için hep full çekiyorum.
Yedek depo olayı anlattığı göre şöyle; bir musluk varya yakıt için kullanmadığınız kapıyorsunuz yakıtı.O musluğun uzun kısmı en yukarıda iken yedek depo açık ortada tüm depolar kapalı en altta ise iken yedek depo kapalı ama normal depo açık konumda oluyormuş.
Tamircinin yalancısıyım.
fotomoto
21 Aralık 2005, 16:19
Arkadaşlar ne güzel walla imreniyorum size , kış falan demiyor motor alıyorsunuz. Bide üstüne binip geziyorsunuz bu havalar da , walla helal size.
Bende aslında bu mevsimde motorumu almanın avantajlı olacağını düşünüyorum ama son iki tercihim arasında karasız kaldım yaa :pale:
Mondial 250 MCT ve SuperLight tan birini alacam ama birtürlü karar veremiyorum.
İkinci el uygun fiyatlı bir MCT buldum , gösterdim motoru , usta sorun yok güzel motor dedi , 2500 km de. Biraz da bindim motora kalkışta zincirden çat çut sesler falan geldi , ayak koyma yerleri falan gevşekti, sanki yürürken dağılacakmış gibi geldi bana.
Superlight sanki daha derli toplu sorunsuz bir makina gibi geliyor bana , sizlerin tecrübeleri + gittim bayide gördüm , bende iyi izlenim bırakıyor. Taksitte var.
Walla napcamı bilemiyorum. Düşünüyorum kara kara :salut:
Superlight ın çantasız halini çok merak ediyordum. bayaa bakındım göremedim çantasız bir SL . Walla ben de oturdum fotoğraf üzerinde söktüm çantaları :cherry:
Paylaşayım sizlerle ..
65
zeda3000
21 Aralık 2005, 17:16
Ginger bilgi dogru bende sprdum servise aynisini soylediler. Yedek depo 1.5 lt daha ekliyor menzile.
Fotomoto mondial 250 cc superlight ise 150 cc tabiki arada bir cekis farki olacak bu inkar edilemez. Iscilik ve goruntu dersen bence Superlight derim. Burada ellerine saglik gusel bir photoshop calismasi olmus. Ama alsana kucuk bir tavsiye. Deri cantalari sokecegine uzerine oto kokpit temizliyici sprey sik. Silikon hem besler hemde tam koruma saglar.Sildinmi camuru altinda hic bir sey kalmaz. Ozelikle yaz aylarindaki sert gunes icinde bire bir. Birde asla sifir motor gibisi yoktur. Garantisi senin , senin rodajin ve kullanim bicimine gore ayarlanmis motordur. Dikkat etti isen piyasada satilik bayagi Jinlun ve Mondial chooper var ama Keeway hic te o kadar yok. Sence neden??
zipir
21 Aralık 2005, 19:31
evet arkadalar bugün 210km yi gördüm yarın zinciri halletcem bide belki 1 delik açtırcam egzozza valla nazar değmesin iyi gidiyo ardasırada gaza asılıyorum 5000-6000 devire kadar bi arkadaş öyle yazmıştı yanlış hatırlamıyosam vede sık vites değiştiriyorum en fazla 50-60 a çıkıyorum sonra hemen gaz kesiyorum rahatlatıyorum motoru 210 km oldu %65 falan dolu hala depo belki biraz daha fazladır bugünlük rapor budur eyvallah
demgah
22 Aralık 2005, 00:04
Merhaba Arkadaşlar,
- Zeda 3000 ün dediklerine aynen katılıyorum satlık ilanlarına baktığınızda birçok mondial ve jinlun var bu bir kıstas değil ama neden satıldığınıda sorgulamak lazım ayrıca mondial ve keeway arasındaki yaklaşık 400-500 YTL lik fiat farkını da unutmamak lazım
- İstanbulda keeway SL i satmak isteyen ilk kişi de benim ama birçok kez tekrar ettiğim gibi bu motordan memnuniyetsizlik anlamına gelmiyor keeway verilen paraya göre alınabilecek en iyi, tarzı olan bir motor bence benim satma sebebim ise keewayi başlangıç motoru olarak almam ve iki hafta önce racing tarzı bir motor almam
esen kalın
ilhanca_
22 Aralık 2005, 01:43
arkadaşlar motorum geldi
6 ay taksitle 2490 ytl ye aldım. aslında 2590 zannediyordum.
Acemilik zor. o kadar forumları okusamda ilk günümde epey zorlandım. Kullanma talimatı gelmemişti bende deneme yanılma yöntemiyle birşeyler yaptım. en zoruda alarm oldu. Rezil olduk anlıyacağınız. Okula gittim motorla, herşey süper tabi, iş motora binip gitmeye gelince motor cır cır bağırıyor. direksiyonu elliyorum ötüyor basıyom ötüyor, kafayı yedirtecekti bana. Alarmdan çıkarmanın nasıl olduğunuda bilmiyorum, bir ara bıraktım öylece motoru baktım ortalık sesten hareketlendi sonra internette girip motomax ın sayfasından alarmın nasıl kapandığına baktım, ilkinde işe yaramasada sonra çözdüm susturmayı. Acemilik zor dedimya. Sinyallerde takıldı kafama... Ya bu sinyaller nasıl kapanıyor. Sinyali yakıyorum sönmüyor bir dakika yanıyor. bunun daha erkenden kapatabileceğimiz yol yokmu.
ilhanca_
22 Aralık 2005, 01:54
Unutmadan sizlere birşey daha sormak istiyorum. Selenin arka çamurluğa vidalımı olması gerekiyor. Sanırım benimkinde montajda sorun var. somun içinde kırılmış gözüküyor. Satan bayiye sordum o da pek birşey anlamadı. Benimde içime sinmedi açıkçası. Tam arka çamurluğun üstünde selenin en arkasında. Delikleri örtüştürmeye çalıştım (daha doğrusu alttakinde vida kırılmış gibi geldi bana) tam üst üste gelmedi 3-5 milim kayma var.
Son olarak bu jikle olayı. Yukarıda soğukken duruyor ortada sıcakken ya en altta ne zaman geliyor. Kafam karıştı benim. Soğukken yukarda çalıştırdıktan sonra öylemi kalıyor yoksa konumunu değiştiriyormuyuz.
Dedim ya acemilik zor.
Herkese kazasız güzel günler.
zeda3000
22 Aralık 2005, 11:02
Ilhanca : Dostum kazasiz belasiz surusler hayirli olsun
Alarm cok basit Kilit isareti kapali olan dugmeye bas alarm devreye girer ve tek bip sesi gelir. Km/h gostergesinde kirmizi bir isik yanip durur. Kilit isareti acik olan kirmizi dugmeye basar isen iki kez bip sesi duyarsin ve alarm acilir. Yildirim isareti motoru uzaktan calistirmak icindir.
Jikle sabah ilk calistirmada en ust kisma(Jikle acik gaz yolu kapali) getir ve gazla calistir gazi hic kesme motor bir kac saniye bagirsin ve gazi kesmeden jikleyi orta kisma al(Yari jikle ve gaz yolu ile beraber calisiyor) 5 dk sonra ya kenara cek yada bekle jikleyi asagi konuma al ve jikle kapali olur.(Jikle kapali gaz yolu tam acik) Gun icinde orta jikle ile drikt calistirabilirsin.
Koltugunda montaj hatasi suphesi var ise git servise baktir , gerekirse soksunler , o kadar para verdin 0 km motor diyoruz yani hatasiz sorunsuz olmali. Servis umursamamizlik yapabilir inat et.Bu senin en dogal hakkin.
ilhanca_
22 Aralık 2005, 16:47
Teşekkürler. Hepimize kazasız güzel günler.
Bende 2590 biliyordum ama kredi kartından 2490 çekmişler. Sonrasınada karışmadım zaten. Bir ara şüpheye kapıldım acaba bunlar yanlışlıkla scoter getirmesinler bana diye, çünkü bir modelin fiyatı 2490. telefon açıp 150 Sl ım ne zaman gelecek diye muhabbet ettik biraz. Ve şüphemde kalktı böylelikle.
Çamurluğun içinde kırılan vidayı söktürdüm bugün.
Zeda3000 bilgilendirdiğin için çok çok teşekkürler.
Olcan138
22 Aralık 2005, 22:25
Arkadaslar Icindeki susturuculari oksijen kaynagiile cikardik
zeda3000 28. sayfada 23.11.2005 tarihinde yazmış bunu. Yine de kendisine sormak lazım...Ben de çok merak ediyorum gerçi susturucuları çıkarılmış Superlight sesini.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO