Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
selase
30 Ağustos 2006, 19:52
slm arkadaşlar
sl 150 bi ara kampanyadaydı ve fiyatı ortalama 2400 e düşmüştü şuan kampanya bitti ve yine 3000lira..sl 150 lerde 2. el piyasası tam olarak nedir?
motoru satmak isitiyoruz ama çok farklı fiyatlar teklif ediliyo.biri 1500 derken öteki 2250lira veriyo..motorumuz 6500km de ve çok ii durumda ayrıca sisybarıda var..2000lira normal bi fiyatmı sizce?
zeda3000
30 Ağustos 2006, 20:02
2250 istemelisin sahsi gorusum. Motor az km yapmis ve sisy bar var diyorsun.Kaza da yoksa hic bence gayet dogal bir fiyat. Eger acil satacaksan 2000 pazarlikla inersin. Bazi insanlar icin 2500 ytl haftalik kazanc bile olabiliyor o yuzden 400 - 500 kaybetmisler cok umursamiorlar.Zevk icin alip canlari sikilinca satiyorlar. Bizim pazarda boyle allak bullak oluyor tabi..
Aytekin
30 Ağustos 2006, 23:40
Özkan, eğer senin motor alacağın bayi 2000 lira fiyat veriyorsa normal sayılabilir. Ama biraz daha pazarlık yapıp yükseltebilirsin fiyatını. Tabi en güzeli kendin satman...
GeCe__
31 Ağustos 2006, 11:25
saol zeda3000 ama 13 beygır degıl 10.5 beygır ben böle bılıyorum ve bır sl ci arkadassada sordum oda 10.5 dedi..13 beygır olucagını hıc sanmam o zaman bence daha atak gıderdı dıye dusunuyorum...bence bızım 2. el motor en assaga 2 mılyar eder 2.5 bucaga kadar yolu var hatta.. ve maalesef benzın depom benzın kacırıyor 2 gunden berı garantıden depo degısıcek...saygılar...
cobalt
31 Ağustos 2006, 11:37
hocam ben 1900 dedım 2005 mod. 3400 km de yuzune bakan olmadı ınat degılmı satmıyorum ıste :)
tüzemen
31 Ağustos 2006, 12:05
hocam ben 1900 dedım 2005 mod. 3400 km de yuzune bakan olmadı ınat degılmı satmıyorum ıste :)
Çok ucuz fiat vermişsin. ben daha yeni 2.250 ye sattım 2005 model 4000 km de idi. sisy bar ve bir kaç aksesuar daha vardı.Ama sonradan takılan aksesuarlar motorun değerini artırmıyor bilesiniz. 2000 YTL üzeri sizin kar ınızdır. Noter bile siz soylemeseniz dahi 2.250 değer gösteriyor. Ondan aşağısı da motora hakaret olur yani.
zeda3000
31 Ağustos 2006, 12:31
Motorumuza 10.5 beygir diyen dostlarimaza ben ekteki resimi sunuyim. Ben ispatladim sira sizde:) Lutfen HP kismina bakiniz. Hata bile yapmamisim 13.5 hp
http://img317.imageshack.us/img317/199/hppl1.jpg
www.vento.com sitesine girim Rebillan bizim motorun USA deki ismi. Tum bilgiler orda.Saygilar
cobalt
31 Ağustos 2006, 13:48
tuzemen haklısın ama dedım ya ınat ıste satmıyorum yanına ıkı tane daha da motorum olsun bunu satmıycam dusunsenıze normalde ışe arabayla gelıyordum arabaya ayda 3 depo olan benzın harcamam arabada 1 depo motorda 1 depo oldu sonuc yaklasık 250 ytl lık bır tasarruf mıktarı 150 kredı taksıtı +50 otopark 50 de bana ıste :)
not: zaten motoru gınger dan 1800 e almıstım daha sezon acılmadan mart basında
tüzemen
31 Ağustos 2006, 14:07
cobalt bence en kısa zamanda elinden çıkar inat etme. :=))
çünkü Çin malının belli bir ömrü var(tabiki ekonomik gücüde hesaba katmak lazım).sattığım kişi şu anda servisten çıkamıyor yeni yeni arızalar çıkmaya başlamış bendeyken olmayan arızalar.
Bu arada şunu da belirteyim 150 cc SL motor 100 km de 2.5 lt yakıyordu en az. Ama şu an bindiğim 750 cc japon bile 90-100 km ortalama hız da 100 km de 3 litre yakıyor. yani aynı sarfiyatla daha güçlü motora biniyorsun. 4000 km ye varana kadar servise gittiğimin sayısını unutmuştum ama şimdi bu motorla 3500 km yaptım henüz uğramadım.
Karar senin tabiki ben sadece fikir veriyorum. Ama büyük bir motora geçiş için çok iyi tecrübe oldu benim için.iyiki emsallerinin en iyisi olan SL 150 almışım.Ekonomi de önemli tabiki eğer gücün varsa Çin olmayan bir motora geçmeni tavsiye ederim.(Her ne kadar Macar deseler de şanzmanın iç aksamı hep çinli diğer aksamlar da oyle.)
GeCe__
31 Ağustos 2006, 14:10
eyw zeda3000 bende bı ara 13 beygır dıye bılıyordum ama cogu kısı 10.5 dedı bırde ruhsatta 75 yazıyor am sanırım onu bılmem kaç ıle carpıyorsun ve 10.5 cıkıyor.. resım ıcın saol ama ben söle dusunuyorum ordakı yurt dısındakı motor belkı o 13 beygır olabılır ama bızımkını pek sanmıyorumda neyse:)....sımdı sıze mantıksız gelebılır ordakı 13 burdakı 10.5 dıye ama...baska kaç beygır oldugunu bılen varsa sölesın lutfen...bırısıde bana 7.5 beygır dedı vala:)
Aytekin
31 Ağustos 2006, 14:39
Ülkelere göre ithal edilen modellerde güç farkı olabilir. SL150'nin Motomax sitesinde 7,5 KW güce sahip olduğu verilmiş.
75KW=10.19HP
Kendileri denemek isteyen arkadaşlar için işte unit convertor linki
http://www.digitaldutch.com/unitconverter/
zeda3000
31 Ağustos 2006, 14:57
Gece motor USA de de Turkiyede de ayni beygir ve ayni motor.Motor blok kalibi bir kez yapilir pahali bir maaliyettir.Ayni gucteki ve cc deki motor farkli HP lerde olamaz zaten imkansiz . Ikiside ayni 150 cc ayni 62 piston nasil farkli beygir olacak onu anlamadim. Anlayan var ise anlatsin.:)
Motor pasalar gibi 13.5 HP. 62 capli piston var ve 9000 rpm guc uretiyor. Fabrika cikisi on disli 17 ve arka disli 42.
Ilgili siteden hesabi yapmak mumkun ben yaptim 13 cikti.
http://www.revsearch.com/dynamometer/torque_vs_horsepower.html
GeCe__
31 Ağustos 2006, 15:01
yaw tmm ama ruhsatta nıye öle yazıyor??
zeda3000
31 Ağustos 2006, 15:39
senin ruhsati kim yaziyor dersin. Takipci , takipcide bilgileri saticidan aliyor. Gel deneyelim ruhsata yanlislikla 13 degil 23 beygir yazalim , yine onaylanir. Kimse kontrol etmiyorki. Ornegin benim ruhsatta HP kismi bos.
obkavi
31 Ağustos 2006, 15:53
arkadaşlar benim ruhsatta da 7,5 hp yazıyor ama bildiğim kadarıyla 10,19 hp 7,5 kw ama üstündekinide sayarsan 12,19 beygir :)
cobalt
31 Ağustos 2006, 16:14
tuzemen aklımda hyo gt250r var ama butce uygun olursa cbf 500 de aklım kaldı
obkavi
31 Ağustos 2006, 16:15
arkadaşlar köprü ücretleri 4 ytl olmuş haberiniz olsun , bende bikaçgündür kulağımın arkası kaşınıyo diyodum bi orası kalmışştı oda d...z....dü tamaaaam
lubimaya54
31 Ağustos 2006, 16:50
zeda haklısın benım ruhsattada süperlight değilde superlighs sesımı bıle cıkarmadım mesela 2003 te araba almısıtık babamla sase nol arını kontrol edelıom dedilk 3 rakam hatalı gittik adamlar ruhsata daksil cekıp duzelttiler
Carlitoturco
31 Ağustos 2006, 23:24
Arkadaşlar bu topikte hep kavga oluyor ya, aslında kavgayı bi kenara bırakalım da en azından istanbulda oturan arkadaşlarımızla bi gün toplanalım, toplu bir keeway grubu ile istanbulu dolaşalım bişeyler yapalım, ne dersiniz? Cevap yazın mesajı arada kaynatmayın. En kalabalık grubuz ama hiç bir araya gelemedik.
CaVreS
01 Eylül 2006, 00:44
Arkadaslar 130 km hıza ulaşmak istiyorum lakin bulundugum yerde ön ve arka dislileri degistirme imkanım yok. Biriniz nerden temin edeceğimi soyleyebilir mi? Motorcu ruhu aşkına yardım edin.
Sinan Er
01 Eylül 2006, 02:02
sizdaha oraya yeni mi geldiniz bakın ben teaaa nezaman ne yazmışım
ÜSLLUBUMU BEĞENMEYEN ARKADAŞLARIN TEPKİLERİNİ DİKKATE ALARAK YAZIMI DÜZENLEDİM
ÖZÜRDİLERİM ARKADAŞLAR O SIRADA ELLERİM TİTRİYORDU BİRAZ SERT KONUŞDUM
bugün motorla 50 km yol yaptım indiğimde bir tuhaf oldum her tarafım titremekten kendini kaybetmiş nerdeyim neyim davasında idim
yeterince motorsiklet tecrübesi olmayan ve bu tip motorlara ilk kez binenlerin yaşadıkları o güzel motorsiklet deneyimi karşısında altlarındaki makinanın kötü yönlerini yeterince doğru analız edememeleri çok normal
bizde bu yanlış analıze güzenip motor aldık ( hata bana ait )
bu sitede motordan iyi anlayanlar çok fazla var ama bu başlık altında pek yok gibi
çok zayıf bir motor
aynalardan görebildiğim kollarım geriyi görebilmem için değişmesi gerek
vitesler bi dert 2. 3. viteslerde yavaşlamaya gör giden motor stop edince birden bir rezaletin ortasında kalıyorsun boşu bulmak çok zor bazen ızdırap
ammmaaa denge derseniz on numara
rüzgar deseniz hiç etkilenmiyor
rahatmı rahat
ekonomikmi ekonomik
yakışıklı mı yakışıklı
gidiyomu ... gitmiyo ama yağmasa da gürlüyor varmı var işde
uzun lafın kısası arkadaşlar bu motorla toplam 110 km falan yaptım 50 si bu gün
iyisini kötüsünü söylüyorum
öncelikle bu motoru seçme nedenim 13,5 beygir gücü idi ( motovizyon böyle dedi kendi sitesinde de bu şekilde yazıyor) ama 13,5 falan değil kataloğunda yazdığı gibi 7.5 kw yani 10 bg
hesabıda şu şekilde oluyor 1 bg = 0,745 kw
ters orantı uygularsak 7,5 kw / 0,745 = 10 bg
bu motorun uygunluk belgesinde de 7,5 kw olarak geçiyor
satıcılar ve motomax gerçekte bu motor 13,5 bg diyerek satıyor
motorun gidişi de 10 bg den fazla değil bu verim rodaj döneminde de aynıdır rodajdan sonrada aynı
BURDA VURGULANMAK İSTENEN ŞUDUR
SATICILAR YALAN SÖYLÜYOR OLABİLİR
bilmeyenler için söyleyeyim rodaj döneminin amacı sürücü güvenliğinden emin olunması yani montaj hatalarının ortaya çıkması parça hatalarının ortaya çıkması ve bu esnada sürücünün zarar görmemesi bu nedenle yavaş gidilmesi talep ve tavsiye edilir aksi taktirde kişi motorsikleti normal hali ile kullanabilir bu garantiden çıkarmaz
rodaj devresinin ikinci amacı motor bloğu içindeki parçalarda pistonlarda yataklarda vs hareketli-hareketsiz tüm parçaların çapak atması nedeni ile oluşan pisliğin motora zarar vermemesi sık yağ değişiminin amacı da bu zaten
rodajdan sonra vibrasyonun azalması bana hurafeleri andırıyor biri söylüyo (uyduruyo) diğerleri inanıyo azalmayacak
motorun her yerinden ses geliyor gelmeye de devam edecek
motorda kavrama problemi var bu tamamen başlı başına arıza ( imalat hatası )
yok lastiği değiş şu kadar para yok bujiyi değiş şu kadar para yok cc bar yok onu taktır yok onu değiş yok bunu tak = maliyete bak
madem bunları değişecektim para harcayacaktım neden bu motoru aldım
MOTORUN 3. AY SONUNDA MALİYETİ TAHMİNEN 4.000.-YTL ( nedeni ise güven vermeyen hayati parçaların değiştirilme mecburiyeti )
alın size ekonomik choper bu motorun fiyatı 8.750 arada 4.750.- ytl fark var
http://www.suzuki.com.tr/index.asp?a...&motolink2=206
ben bu motoru sl150 lamdan önce görseydim kesinlikle bunu almak için bütcemi zorlardım neyse giren girdi
kimse demesin bu paraya bu anca diye ( :pr: KİMSE DEMESIN BU PARAYA BU ANCA DİYE :salut: )harcanan ekstralar ve zaman kaybı hesaba katılınca bu motor ve benzerleri fiyatlarının 1,000 - 1,500 ytl daha fazlasına geliyor buda sl150 için 4,000 ytl ye tekabul ediyor.
bu motordan alacak arkadaşların sağlıklı karar vermelerine yardımcı olmak için bu rakamsal hesabı yapıyorum tabiki ömrünün ne kadar olduğuda meçhul
o da daha extra bir hesap ikinci el durumu da var
kısacası o kadar da ucuz değilmiş bu makinalar
110 kmde bunu öğrendim şimdi iki plan var kafamda
beygir gücünden yola çıkarak motoru iade etmek ki bu çok kolay olur her yere yazmışlar 13,5 diye bende de kayıtları var
ama iade etsem ne olacak daha fazlasını alacak param yok :silent:
şimdiye kadar bir sürü çin malı el aleti kullandım hiçbiri sorun çıkarmadı hepsinden memnunum çin malı kullanmayı biliyorum bunu da güzel kullanırsam zarar etmem
pahalı markanın bakımı yedek parçası da pahalı olur o da ayrı bir dert
ben bu motoru eşşek gibi kullanacağım kaliteli bir motora eşşek muamelesi yapılırmı ? o halde buna herşey yapılır
çok yazmışım kimse okumaz bitireyim bari 200 km olunca yine yazarım
HA UNUTMADAN BU MOTORU BU SİTEDE BULUNUN BAZI ÇOK ZENGİN ARKADAŞLAR MOTORSİKLET KULLANMAYI ÖĞRENEBİLMEK İÇİN ALIYOR VE BİNİYOR ÖĞRENİNCE SATACAKLAR TABİİ ESKİDEN SÜRÜCÜ KURSLARINDA MZ LER TİTANLAR OLURDU ŞİMDİ SL LAR DOLMUŞhttp://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?p=221885#post221885
ben bu yazıyı yazdıktan sonra motomax bg gücünü sl tanıtım sayfasında 7.5 kw olarak değiştirdi
Thunder79
01 Eylül 2006, 10:59
Arkadaslar 130 km hıza ulaşmak istiyorum lakin bulundugum yerde ön ve arka dislileri degistirme imkanım yok. Biriniz nerden temin edeceğimi soyleyebilir mi? Motorcu ruhu aşkına yardım edin.
bir arkadaş dişli oranlarından 130 a ulaşamayacağını belirtmişti
şanzımanı değiştirip bide NOS kullanırsan muhtemelen 150 yi bile görürsün :queen: ama 70 bile gayet rahat oluyoır boş yolda hıza ne gerek :queen:
zeda3000 hocam özeldende attım ama burdanda yazayım.aydındayım.Motorumla ufak bir kaza yaptım ve şu an darıcadayım.Kırılan parçalarını, ön camını,yeni uzun aynalarını,rahat koltuğunu nerden temin edebilirim.COk acil çünkü birdaha gelemiyecem buralara.Adres söylaersen cok sevinirim.gerçi adreste pek işime yaramıyacak,yabancısıyım buraların.Saygılar
zeda3000
01 Eylül 2006, 11:19
dostum ben antalya merkezdeyim eger istiyorsan aksam ustu seni ustaya gotiriyim o sana yol gosterir.Ancak boyle yapabiliriz. Ozelden devam ederiz...
obkavi
01 Eylül 2006, 11:28
argat sağol dostum, bak söylüyorum iyiki varsın sen yazmayınca bana sıkıntı geliyo,
bak sana bu sl in hikayesini anlatayım sen karar ver ve artık bırak b..k atmayı
mart 2006 da hediye kask+alım satımda içinde olmak üzere sıkı bipazarlıkla 2599 ytl ye aldım karakaçanımı
aldığım gün alarmı bozuk çıktı iki gün içinde geldi, benzinciye gittim benzini aldım gösterge çalışmıyo gittim fişi takılmamış onu yaptırdım, 500 km bakımına gittim 20,000 ytl herşey dahil bakımını yaptırdım, o arada 700 km civarıydı debriyaj sorunu çıktı mail attım ertesi gün geldi yaylar değişti para vermedim. sonra 1750 km falan oldu tekra debriyajla ilgili sıkıntılarım oldu mail attım motomax a istediler servise bıraktım ogün motoru aldılar 2 gün sonra servise bıraktılar para vermedim. uzun yola yola çıkacaktım 2500 km bakımını yaptırdım 30 ytl verdim ayrıca uzun yol olacağı için lastikte sıkıntı çıkmasın diye tubless yaptırdım 60 ytl verdim bakımdan sonra alarm yine bozuldu mail attım ertesi gün bayiye alarm geldi yarın taktıracağım şu an 3,000 km yi geçtim sorunum yok 1,200 km lik istanbul-zonguldak-bartın -amasra ve dönüş yolu yaptım 1 hafta içinde 380 km yolu 4:30 saatte gittim 2 kez 5 er dk lık molalarla hiç sorun yaşamadım
yani anlayacağın 3000 km sonrası 2 kez debriyaj yayları 2 kez alarm değişti şu an flaşör arızalı onunda mailini attım oda yarın servise gelir sanırım 500 ve 2500 bakımları yapıldı 50 ytl toplam bakım ücreti hariç cebimden para çıkmadı
max. göstergede yazan 100 kmh görebiliyorum 2 kişi 82+60 kg de 95 görüyorum sencede 10 ps olabilirmi, titresim 80-85 den sonra başlıyor o da 150 cc tek silindir için normal daha ne bekliyosun. rüzgarı karşılaması çok çok ii değil ama kötü de değil sadece çok rüzgarlı havada boğaz köprüsünü anadolu yakasından avrupaya geçiş tarafında sıkıntı yaratıyor o taraf daha çok rüzgar alıyor kolayı var başka bi aracı siper alıyorum. titresimden ayna falan düşmedi şimdiye kadar motor fiyakalı albenisi var az yakıyor 430-440 km arası bi depoyla. lastik biraz zayıf kayıyo ama dikkatli kullanırsan sorun yok. 380 km yol gittim 200 km otoban inince hiç biryerim titremedi kıçımda acımadı bilmiyorum benimki TÜRK erkeği tipi (malum atalarım at sırtında 100 kiloluk kılıcı sallayarak aral gölünden viyana kapılarına kadar gitmiş kıçı acımamış sanırım)benimki tenekeden sanırım. peki sen bu sıkıntıları 110 km yol yaparak anladın barış yani ben 3000 km de anlayamadım oda olabilir karadenizliyim (orjinal lazım) kafam kalındır biraz geç anlarım onuda anladım ama ekonomik bi chopper 8,500 ytl civarı nerede var anlamadım
drag star, shadow, virago gibi motorlar 14,750 den başlıyo yine bi çinli alacaksam negerek var altımdaki çinlilerin ağa babası
2599 + 30+20+60 = 2,709 ytl ye geldi motor 4,500 e falan değil (gerçi benim matematiğim biraz zayıftır ÜNİVERSİTEYİ 2. SINIFTA BIRAKTIM, 7 yılda kendi işyerimi çalıştırdım esnafım kafam para hesabına basmaz )
dostum en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum ama sen yine haklısın kafana göre takıl
yine diyorum iyiki varsın sen yazınca ben gülüyorum bizleri neşelendiriyosun sağolasın
cobalt
01 Eylül 2006, 11:42
carlito yagmurlar bastırmadan olur derım
sorma sahıl kentlı yakınlarımda bı bayıı getırmıs 4 tane kırmızı gtr onunden gectıkce ıcım gıdıyo ama suan borcları temızlemekle mesgulum onumuzdekı sezona ınsallah
CaVreS
01 Eylül 2006, 12:55
[QUOTE=Thunder79;411544]bir arkadaş dişli oranlarından 130 a ulaşamayacağını belirtmişti
şanzımanı değiştirip bide NOS kullanırsan muhtemelen 150 yi bile görürsün :queen: ama 70 bile gayet rahat oluyoır boş yolda hıza ne gerek :queen:[/QSadece disli degisimi ile 10-15 km extra hız mumkunmüş yapan arkadaslar var.Diger modifiyeleri burda yapmam mumkun olmadigindan dislilerle yetinmek zorundayim.
zeda3000
01 Eylül 2006, 14:50
NOS takarsan motorun blogunu erimis bir mum gibi toplarsin yerden.Sakin oyle bir sey deneme. Yuksek isiya dayanmaz. Cruiser motorlar zaten hiz icin degildir.Zaten 150 cc bir motorun modifiyeden sonra 130 yapmasi yeterince tatmin edici. Bu motorun en sevdigim yani dusuk hizda giderken egzozdan gelen o hiriltisi. Pata Pata seni hic bir seye degismem.
kimyacı_23
01 Eylül 2006, 18:25
merhaba arkadaslar 1 haftadır ders calısıyorum internete ugrayamadım.
ist-elazıg yolculugu basarıyla gercekleşti yolda fazla bi problemle karsılaşmadım.toplam 1600 km yol yaptım foto ları yakın bir zamanda koyarım yarın sınava gireceklere basarılar.ruzgarınız bol olsun
Carlitoturco
01 Eylül 2006, 19:29
Ben bu topik altında yazışan üyelerin biraraya gelme (buluşma) ümidini kestim. Şöyle grup halinde istanbul turu atsak güzel olurdu ama olmuyor kimse sallamıyor, çünkü msjlar dikkate alınmıyor, buraya yazanların çoğu istanbul dışından, istanbullu olanlar ise pek bu topiğe girmiyor, uğramıyor neyse bildiğiniz gibi olsun... Bende artık bu başlığa çok az yazıcam, çünkü bura amacının çok dışına çıkmaya başladı...
Jazzbass
01 Eylül 2006, 19:43
argat sağol dostum, bak söylüyorum iyiki varsın sen yazmayınca bana sıkıntı geliyo,
bak sana bu sl in hikayesini anlatayım sen karar ver ve artık bırak b..k atmayı
mart 2006 da hediye kask+alım satımda içinde olmak üzere sıkı bipazarlıkla 2599 ytl ye aldım karakaçanımı
aldığım gün alarmı bozuk çıktı iki gün içinde geldi, benzinciye gittim benzini aldım gösterge çalışmıyo gittim fişi takılmamış onu yaptırdım, 500 km bakımına gittim 20,000 ytl herşey dahil bakımını yaptırdım, o arada 700 km civarıydı debriyaj sorunu çıktı mail attım ertesi gün geldi yaylar değişti para vermedim. sonra 1750 km falan oldu tekra debriyajla ilgili sıkıntılarım oldu mail attım motomax a istediler servise bıraktım ogün motoru aldılar 2 gün sonra servise bıraktılar para vermedim. uzun yola yola çıkacaktım 2500 km bakımını yaptırdım 30 ytl verdim ayrıca uzun yol olacağı için lastikte sıkıntı çıkmasın diye tubless yaptırdım 60 ytl verdim bakımdan sonra alarm yine bozuldu mail attım ertesi gün bayiye alarm geldi yarın taktıracağım şu an 3,000 km yi geçtim sorunum yok 1,200 km lik istanbul-zonguldak-bartın -amasra ve dönüş yolu yaptım 1 hafta içinde 380 km yolu 4:30 saatte gittim 2 kez 5 er dk lık molalarla hiç sorun yaşamadım
yani anlayacağın 3000 km sonrası 2 kez debriyaj yayları 2 kez alarm değişti şu an flaşör arızalı onunda mailini attım oda yarın servise gelir sanırım 500 ve 2500 bakımları yapıldı 50 ytl toplam bakım ücreti hariç cebimden para çıkmadı
max. göstergede yazan 100 kmh görebiliyorum 2 kişi 82+60 kg de 95 görüyorum sencede 10 ps olabilirmi, titresim 80-85 den sonra başlıyor o da 150 cc tek silindir için normal daha ne bekliyosun. rüzgarı karşılaması çok çok ii değil ama kötü de değil sadece çok rüzgarlı havada boğaz köprüsünü anadolu yakasından avrupaya geçiş tarafında sıkıntı yaratıyor o taraf daha çok rüzgar alıyor kolayı var başka bi aracı siper alıyorum. titresimden ayna falan düşmedi şimdiye kadar motor fiyakalı albenisi var az yakıyor 430-440 km arası bi depoyla. lastik biraz zayıf kayıyo ama dikkatli kullanırsan sorun yok. 380 km yol gittim 200 km otoban inince hiç biryerim titremedi kıçımda acımadı bilmiyorum benimki TÜRK erkeği tipi (malum atalarım at sırtında 100 kiloluk kılıcı sallayarak aral gölünden viyana kapılarına kadar gitmiş kıçı acımamış sanırım)benimki tenekeden sanırım. peki sen bu sıkıntıları 110 km yol yaparak anladın barış yani ben 3000 km de anlayamadım oda olabilir karadenizliyim (orjinal lazım) kafam kalındır biraz geç anlarım onuda anladım ama ekonomik bi chopper 8,500 ytl civarı nerede var anlamadım
drag star, shadow, virago gibi motorlar 14,750 den başlıyo yine bi çinli alacaksam negerek var altımdaki çinlilerin ağa babası
2599 + 30+20+60 = 2,709 ytl ye geldi motor 4,500 e falan değil (gerçi benim matematiğim biraz zayıftır ÜNİVERSİTEYİ 2. SINIFTA BIRAKTIM, 7 yılda kendi işyerimi çalıştırdım esnafım kafam para hesabına basmaz )
dostum en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum ama sen yine haklısın kafana göre takıl
yine diyorum iyiki varsın sen yazınca ben gülüyorum bizleri neşelendiriyosun sağolasın
Hocam saygılarımı sunuyorum. "en çok sorun yaşayan en fazla servise giden adam benim hiç şikayet etmiyorum" Motor böyle sevilir arkadaşlar. :rendeer:
Thunder79
02 Eylül 2006, 01:24
Ben bu topik altında yazışan üyelerin biraraya gelme (buluşma) ümidini kestim. Şöyle grup halinde istanbul turu atsak güzel olurdu ama olmuyor kimse sallamıyor, çünkü msjlar dikkate alınmıyor, buraya yazanların çoğu istanbul dışından, istanbullu olanlar ise pek bu topiğe girmiyor, uğramıyor neyse bildiğiniz gibi olsun... Bende artık bu başlığa çok az yazıcam, çünkü bura amacının çok dışına çıkmaya başladı...
hjm sen taaa fındıkzadedesin koskoca bir boğaz ayırmış :queen: sen bakma çoğunluk işlerine yoğunlaşmış örnek benim gibi. şu sıralar abant gezisi var onunla ilgileniyorum umarım bir aksilik çıkmaz...
gelelim dişli değiştirme meselesine :queen: usta bileniniz varmı hangi oranlar takılı?bunları kendimiz belirleyebilirmiyiz? yoksa kalıp halindemi alınıyor? bileniniz varsa özet geçebilirmi? geçemezsede bir ipin ucunu versin :queen:
zeda3000
02 Eylül 2006, 02:52
thunder arka disliyi 42 den 38 e dusur isen kalkisin yavaslar ama motorun rahatlar son hizin artar
oldwolf
02 Eylül 2006, 03:47
yahu anlamıyorum arkadaşlar bu zırıl zırıl şikayet eden adamları yAA zorla falan aldırdılar bunlara motoru heralde bende yaşıyorum ufak defek sorunlar ama alıyorum elime tornavidayı anahtarı lokma takımını geçiyorum motorun başına büyükde zevk alıyorum uğraşırken öyle motorcumu olunur yok vida gevşedi servise yok cart olodu servise yok curt oldu servise ne bu beee aaaaa arkadaş herşeyden önce seviceksin motorunu severek bineceksin sonra elin anahtar tornavida falan tutacak dimi ama. ben karakızımla (yani motorumla) konuşuyorum bee yolda giderken olmaz başka türlü olmaaaaaaz :) hepinize saygılar motorunuzu sevin arkadaşlar.......(sözlerim motorunu seven arkadaşlara diil tabi onları tenzih ediyorum :) )
motomot
02 Eylül 2006, 14:15
Antalya'dan herkese merhaba, 8700 km de bi keeway sl kullanıcısıyım.:)
bbaday
02 Eylül 2006, 18:22
her ne kadar 150cc lik başka bir cruiser alsamda görüntüsü ve almak isteyipde alamadığım için bu model ile ilgili uhte kaldı içimde
yolda görüyorum bezen çok haşmetli duruyor alamadık şu motordan:P
Thunder79
02 Eylül 2006, 18:44
Arkadaşlar araştırdım sordum soruşturdum durum şöyle:
İridium buji kodumuz DR8EIX . İridyumun özelliği içinde rezistans var kışın çalışmada fazla sorun çıkarmaz uzun dayanır ateşleme hızı yüksek ve daha verimli olduğundan çiğ benzin kokusu yaşatmaz sonuç olarak daha az gaz verceğinizden dah az benzin yakarsınız.
Ustaların dediği gibi irdyum olmazmış platinumla aynı şeymiş falan filan olaylarına girmeyin ikiside birbirinden farklı ve evet oluyor. Bu bujiyi bir biz kullanıyoruz bide ferrari :queen:
Durum şu buz motorda fiyatı 35 ytl.... ama amerikada bu parçanın değeri 6.95$ shipping ise pahalı 26$ ben farklı yerlerede bakmaya çalışacağım.
Sevgiler saygılar.
http://www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=3421
Lucas
03 Eylül 2006, 00:32
Evet biraz aradan sonra bazi dostLara soz verdigim gibi geri geLdim..
Motoru dei$tirdigim icin bahane yarattigim du$unuLsede, zor gunLer gecirdim ve kimseyi cekebiLecek haLde oLmadigim icin uzakLa$tim.. Geri donmeye niyetim de yoktu asLinda ama AntaLya'ya, IstanbuL'a, Ankara'ya, Bursa'ya yada Turkiye'nin herhangi bir ko$esine gittigimde ben geLdim diyebiLecegim dostLari kaybetmek istemedim.. BiLenLer biLiyo bende YaLova'dayim, ben geLdim demeniz yeterLi artik bi SL'im oLmasada..
Sevgi saygi vs.vs. KeyifLi ruzgarLar hepinize..!
obkavi
04 Eylül 2006, 11:29
motomot dostum 8700 km olmuş yaşadığın bi sorun varmı ve motor kaç model
Thunder79
04 Eylül 2006, 12:49
http://www.yedpa.com.tr/html/images/harita.gif
YEDPADA oto ismail var. No:25-26-27 burda bizim DR8EIX 9.90 € ilgililere duyrulur...:queen:
GeCe__
04 Eylül 2006, 12:55
THUNDER79 eyw ama takmamıs gereken bujı omu yanı ngk plantuımdan ne farkı var?? ben cunku yakında degıstırıcemde bujımi.... dedıgın yerı bılıyorum ben yanı bulurum orayı..turkıs bloklarında eskı manıta oturuyorda:)
motomot kendını ne kadar cok uzun tanıtmısın öle saol:)
yaw sky dıye bı arkadas sl150 satıyor 3400 km motora 1600 demıs cıkcık vala ben ayıpladım bu kadarmı dusuk bızım motorun 2. elı yaw hemde hıcbır sorun yok memnunum dıyor neymıs yukseltıcekmıs tmm degıstır ama yanı 1600 yazık bence..ötekı satanlar bunun yuzunden ındırmek zorundada kalabılırler yanı yazık
frontier
04 Eylül 2006, 14:34
yaw sky dıye bı arkadas sl150 satıyor 3400 km motora 1600 demıs cıkcık vala ben ayıpladım bu kadarmı dusuk bızım motorun 2. elı yaw hemde hıcbır sorun yok memnunum dıyor neymıs yukseltıcekmıs tmm degıstır ama yanı 1600 yazık bence..ötekı satanlar bunun yuzunden ındırmek zorundada kalabılırler yanı yazık
::plus1:: ::plus1:: ::plus1:: ::plus1::
katiliyorum o adaminda amaci nedir anlamis degilim memnunsan sorun yoksa makinada neden ucuz fiyata veriyorsunki ? :farao: :farao:
Thunder79
04 Eylül 2006, 14:34
gece hjm iridyumun özelliği şu vatandaş element olarak sağlam olduğundan ömrü çok uzun yaklaşık 25000km ayrıca rezistansı var buda kışın problemlerimizi ortadan kaldırır düşünüyorum. Yanma deneylerinde hızlı yanması ve güçlü arkı nedeniyle tam yanmayı sağlıyor. Motora beygir kazandırmıyor ama az gazla aynı verimi sağladığından dahada az benzin harcanıyor çiğ benzin kokusundan deli olcam. Yaklaşık 22 ytl olduğunu düşünürsek maximum 1000 kmde kendisini amorti edeceğide bir gerçek. Bizim model bujileri başka hangi araç kullanıyor diye sorarsan örnek olarak sana ferrarinin bir kaç modelini söyleyebilirim :queen:
SL= ferrari ne motor ama :queen:
http://www.ngk.com/results_fitment.asp?pid=DR8EIX den bakılabilir
GeCe__
04 Eylül 2006, 14:56
thunder79 acıklaman ıcın saol:) bı deneyelım o zaman..varmı sen aldınmı pekı suan kullanıyormusun
Aytekin
04 Eylül 2006, 15:14
Bende motorumu değiştirdiğimde bahsettiğiniz bujinin benzeri bir buji takmıştım. DPR8EIX-9 kodlu, aynı şekilde iridyum ve rezistörlü. 5000km oldu takalı herhangi bir problem yaşamadım bujiden yana ve oldukça memnunum. 25 lira civarı bir para vermiştim sanırım.
Thunder79'un dediklerine ek olarak, iridium platinium'dan 6 kere güçlü ve 8 kere de sertmiş. İletkenliği de gümüş ve altından daha iyiymiş. Rezistör (rezistans, direnç) ise ateşleme esnasında oluşan RFI'ı (radyo frekans enterferansı) sönümleyerek araç üzerindeki elektronik aksam ve yol bilgisayarı gibi üzerindeki kötü etkisini yokediyormuş. Hani şu eski araba radyolarında gaza bastıkça çıkan vıjjj sesi etkisi.
Bu arada kış ayı için bujilerin tırnak aralıkları değiştirilir, biraz daha kapatılır. Hazır mevsimi gelmişken servislere uğrayıp bir ayar yaptırın derim ki kışın marşla falan uğraşmayın.
İyi Sürüşler...
GeCe__
04 Eylül 2006, 15:19
aytekın dogru söyluyorsun kıs ayı ıcın bujılere baktırıp ayar yaptırmak gerekır..senın kullandıgın bujı suan bende var ıste ngk plantuım o DPR8EIX-9..bende memnunum ama artık yenıleme zamanı geldı cunku..ırıdyum alım bakalım nasılmıs görunuse göre ii bıseye benzıyor..thunder79 olmazsa beraber gıder alırız:)
Aytekin
04 Eylül 2006, 15:25
Walla Gece ben baktım NGK'ya bizim bujiler için de Iridium diyor ? Bence sen değişme bujini, zaten taş gibi Iridium varmış :mrgreen:
Ahanda link sana:
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=DPR8EIX-9&x=53&y=13
obkavi
04 Eylül 2006, 15:31
arkadaşlar şu yopaş mıdır nedir oraya sordum bizim motorun 2. eliini 1500-1600 arası dedi çüş dedim ya 2. elde para etmeyen tek model bu heralde
Thunder79
04 Eylül 2006, 15:39
aytekın dogru söyluyorsun kıs ayı ıcın bujılere baktırıp ayar yaptırmak gerekır..senın kullandıgın bujı suan bende var ıste ngk plantuım o DPR8EIX-9..bende memnunum ama artık yenıleme zamanı geldı cunku..ırıdyum alım bakalım nasılmıs görunuse göre ii bıseye benzıyor..thunder79 olmazsa beraber gıder alırız:)
Sonu IX olan iridyum AX olanda platinium :queen: ben henüz almadım ancak cumartesi malum çalışıyorum
Bide croos karşılaştırmada baktığımda
DPR8EIX-9 ile DR8EIX çıkıyor neden bööle bir fark var anlamış değilim
http://www.ngk.com/images/pic_plug411.jpg
DPR8EIX-9
Iridium IX plug, 12mm, 3/4" reach, 18mm hex, gasket seat, resistor, projected tip, fine wire (0.6mm) iridium center electrode, tapered cut ground electrode, .036"gap, threaded terminal stud. Does not include terminal nut, if necessary, order part # TN.
NGK iridium plugs represent the ultimate evolution of spark plug technology and performance. The iridium center electrode is both stronger and harder than platinum. This allows NGK engineers to design an ultra-fine (0.6mm)center electrode reducing the voltage requirement for spark. This allows for a brighter, stronger spark from your existing ignition system. The ground electrode has a tapered cut at the firing end which reduces quenching for better flame core growth and increased ignitability. The combination of fine wire center electrode and tapered cut ground will increase performance, improve acceleration, and fuel efficiency. Manufactured with a threaded terminal stud. Does not include terminal nut, if necessary, order part # TN.
DR8EIX
Iridium IX plug, 12mm, 3/4" reach, 18mm hex, gasket seat, resistor, fine wire (0.6mm) iridium center electrode, tapered cut ground electrode
NGK iridium plugs represent the ultimate evolution of spark plug technology and performance. The iridium center electrode is both stronger and harder than platinum. This allows NGK engineers to design an ultra-fine (0.6mm)center electrode reducing the voltage requirement for spark. This allows for a brighter, stronger spark from your existing ignition system. The ground electrode has a tapered cut at the firing end which reduces quenching for better flame core growth and increased ignitability. The combination of fine wire center electrode and tapered cut ground will increase performance, improve acceleration, and fuel efficiency.
GeCe__
04 Eylül 2006, 15:45
aytekın tmm ama benım bujının degısme zamanı geldı anladın.. edındıgım bılgılere göre 7000-8000 km den saonra bujının degısmesı gerekıyormus...e o zaman benım bujı ırıdyummu oluyor yanı:)
thundeer79 sonu ıx ama kutuda plantuım yazıyor nasıl olucak bu ıs:)...nesye ya fazla kafamızı yormıyalım bence böle seylere:):)
obkavı o fıyat ne öle ya sımdı bısey derdım ama neyse..yopas ısın b.. cıkarmıs sanırım baksın dalgasına o cok bılıyorlar bence 2 den assaga vermeyın
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO