PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 [197] 198 199 200 201

ercan_wrc
02 Haziran 2013, 17:23
benimkide 3 litre yakıyor yani 15 kuruş benim dur kalklarda sıkıntı ama yinede denemyi düşünüyorum 16 dişliyi o sesin bujiden olduğunu düşünmüyüroum buji yeni sayılıyır zaten büyük ihtimalle subaplar ısınınca genleşiyor ondan herhalde ercan senin karbüratörün markası ne orijinal mibide hava ayarın kaç turda bakabilirmisin ?

Dostum benim karburatör orjinali duruyor sadece söküp içini temizledik bujiyi yeniledik hava filtresini söküp evde yıkadım ( hava filtresinin bir kısmına benzin gelmişti yağlıydı ). sonra bunları takıp hava ayarını kendim yaptım.
motor sıcakken deviri 1400'e ayarladım sonra hava ayar vidasını sonuna kadar sıktım ve rolanti düzensizleşip stop edince tur sayısını sayarak bu sefer sonuna kadar açtım yine stop edince yanlış hatırlamıyorsam 3 tur olmuştu bende en sıkıdan sayarak 1,5tur yapmıştım. yani aç-kapa arasında rolanti bozulması 3 tur çevirince ben tam ortası olan 1,5 tura göre ayarladım.

yakıt yönünden dediğim gibi çok iyi. depo bildiğim kadarıyla 14 litre ve bunun 1,8 litresi rezerv yani 12,2 litresi ana depo. ben tam dolu depoda sıfırladım göstergeyi ve stop edince rezerve geçmeden baktım 585km yapmıştım. hadi 12,2 değilde 12,5 litre olsa (çünkü ağzına kadar doldurmuştum.) 12,5 * 4,73 = 59 lira 585km gittiğime göre 0,10 kuruşa tam denk geliyor. ki bu benzin ile yeri geldi çok abandım hyusung gt250R peşinden yetişmeye çalıştığımda oldu. hani çokta dikkat ederek binmedim.

volkantuna
02 Haziran 2013, 17:43
ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.

Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?

karbüratörü mü değiştireyim?

katalitik konvertörü iptal mi edeyim?

motoru mu satayım ?

thepope
02 Haziran 2013, 21:29
Dostum benim karburatör orjinali duruyor sadece söküp içini temizledik bujiyi yeniledik hava filtresini söküp evde yıkadım ( hava filtresinin bir kısmına benzin gelmişti yağlıydı ). sonra bunları takıp hava ayarını kendim yaptım.
motor sıcakken deviri 1400'e ayarladım sonra hava ayar vidasını sonuna kadar sıktım ve rolanti düzensizleşip stop edince tur sayısını sayarak bu sefer sonuna kadar açtım yine stop edince yanlış hatırlamıyorsam 3 tur olmuştu bende en sıkıdan sayarak 1,5tur yapmıştım. yani aç-kapa arasında rolanti bozulması 3 tur çevirince ben tam ortası olan 1,5 tura göre ayarladım.

yakıt yönünden dediğim gibi çok iyi. depo bildiğim kadarıyla 14 litre ve bunun 1,8 litresi rezerv yani 12,2 litresi ana depo. ben tam dolu depoda sıfırladım göstergeyi ve stop edince rezerve geçmeden baktım 585km yapmıştım. hadi 12,2 değilde 12,5 litre olsa (çünkü ağzına kadar doldurmuştum.) 12,5 * 4,73 = 59 lira 585km gittiğime göre 0,10 kuruşa tam denk geliyor. ki bu benzin ile yeri geldi çok abandım hyusung gt250R peşinden yetişmeye çalıştığımda oldu. hani çokta dikkat ederek binmedim.

yani 1.5 tur dimi

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------


ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.

Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?

karbüratörü mü değiştireyim?

katalitik konvertörü iptal mi edeyim?

motoru mu satayım ?
hava ayarına bakmanı öneririm bamadıysan tabi birde orijinal karbüratör bumu oluyo sizlerinki bundanmı
http://imageshack.us/a/img713/6765/img2012122700039.jpg

ercan_wrc
03 Haziran 2013, 10:11
ben 2009 model ile 10 kuruş yakıyordum bu 2012 model neden fazla yakıyor anlamış değilim.60 liralık benzinle en fazla 380 yapabildim 2009 modeli ile şehir içi 585 bende yapıyordum.

Arkadaşlar nedir sorun yokmu anlayan?

karbüratörü mü değiştireyim?

katalitik konvertörü iptal mi edeyim?

motoru mu satayım ?

Dostum açıkçası ben bu motoru hem yakıt hemde görünüm acisindan çok beğeniyorum. Ve ilk motorum. Bende seneyw sıfır alıp rodajini kendim yapıp mis gibi binerim diyordum. Ama kuba nın getirdiklerinde farklılıklar varmış vesizde 2009u kullanmış 10 krs yakmissiniz. Gözüm korktu açıkçası bende bugün silindir piston seti sipariş verdim. Buna binmeye devam edeceğim. Haftaya silindiri takıp rodajini yaparım sıfır niyetine binerim 3-4 sene.

volkantuna
03 Haziran 2013, 13:13
yani 1.5 tur dimi

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------


hava ayarına bakmanı öneririm bamadıysan tabi birde orijinal karbüratör bumu oluyo sizlerinki bundanmı
http://imageshack.us/a/img713/6765/img2012122700039.jpg

bu karbüratör japon keihin çok kaliteli bir markadır ne yazıkki bundan değil corundum pz46 modeli.
Hava ayarında bir bozukluk olsa teklemez mi motor teklemiyor normal çalışıyor tıkır tıkır.
Birde şöyle bir ayrıntı var eski modeller soğukken ilk marşta jikle istiyordu bu sanki enjeksiyonlu gibi tık diye alıyor jikle istemiyor acaba bu fark neden sizce?
konvertörden olabilirmi ?
Resimde görülen karbüratörün motor bloğuna bağlanan ara boğazı üzerinde bir hava hortumu var bizimkilerde.

http://imageshack.us/a/img834/4733/img20130603111840.jpg
http://imageshack.us/a/img196/2602/img20130603111816.jpg
http://imageshack.us/a/img211/6518/img20130603111854.jpg

thepope
03 Haziran 2013, 14:28
volkan benim aldığımda bu karbüratör vardı ve motoru ilk aldığımda aşırı benzin tüketiyordu subap ayarı yapıp karbüratörü temizledim özellikle subap ayarından sonra motor tek marşta almaya başladı soğuktada farketmiyor yani sabah da olsa gidiyoruym tek marşta çalışıyor tabi sabah ilk çalıştığında rölanti düzensiz oluyor ama 1 kaç km sonra düzeliyor.Yani jikleyi kullanmıyorum diyebilirm.

volkantuna
03 Haziran 2013, 15:07
Bende ayarlatsam düzelir mi

ercan_wrc
03 Haziran 2013, 18:21
bende de jiklesiz çalışmıyor. bende hergün işe gidip gelmek için kullanıyorum ve sabah balkondan çalıştırıp motoru ısıtmak istiyorum ama gaz vermeden çalışmıyor maalesef. bunu çözmeye çalışıyorum.

thepope
04 Haziran 2013, 00:56
ben çalıştırırken zaten gaz kolunu hafif açıp öyle marş yapıyorum sadece marşla çalışıyormu denemedim ama

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------


Bende ayarlatsam düzelir mi

ben sadece balansör var sanıyodum karbüraötrde değişikmiş ama bilmiyorum yani yinede ayarlatsan iyi olur eğer ayarsız sa

volkantuna
04 Haziran 2013, 12:05
mert buralara yolun düşmez mi tanışsak birlikte sürsek,konuşsak yeniden gurubu toplasak ne güzel olurdu

---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:46 ----------

Arkadaşlar bu siteyi incelemenizi tavsiye ederim motorumuzun ne kadar popüler olduğunu görün.http://keewaysuperlight.blogspot.com/

thepope
05 Haziran 2013, 01:15
mert buralara yolun düşmez mi tanışsak birlikte sürsek,konuşsak yeniden gurubu toplasak ne güzel olurdu

---------- Post added at 11:05 ---------- Previous post was at 10:46 ----------

Arkadaşlar bu siteyi incelemenizi tavsiye ederim motorumuzun ne kadar popüler olduğunu görün.http://keewaysuperlight.blogspot.com/
Gebzedesin galiba gebze uzak kalıyo bana ama işim düşerse haber veririm buluşabilirz forumdada sadece 4-5 kişi var ama superlıght istanbulda çok var.
Bu arada hava ayarını tekrar yaptıktan sonra motoru bugün ilk çalıştırmada jiklesiz çalıştıramadım.Tahminim hava ayarını kıstığım için benzin oranı düştü ve bu nedenle jikleyi açınca direk çalıştı.Yani kıstıkça yakıt azaldığını düşünüyorum.Yarın bakıcam ne kadar yakmış 3 gündür hava ayarıyla oynayarak yakıt hesaplaması yapıyorum paylaşıcam yarın sonuçları ve hava ayarını kısıncamı az yakar açıncamı az yakar net bir şekilde anlamış olucam.İnternette bu konuda kimisi açınca fazla yakar kimisi kısınca ama yarın kendim net bir şekilde görücem inşallah.
Ama dediğim gibi normalde 3 tur ken ve 3.5 ken sabah tek marşta alıyordu 2 tura getirdim sabah jiklesiz çalışmadı.Ama şöyle jikleyi açıtım gaz verdim direk çalıştı sonra hemen indirdim jikleyi normal çalıştı.

ercan_wrc
05 Haziran 2013, 01:57
arkadaşlar şu fardaki park ampülün görevi ne? sadece park ampülünü yakamıyor muyuz? ben basıyorum park ile beraber normal farda yanıyor kontağı kapatınca hepsi sönüyor falan esprisini anlamadım işin??

volkantuna
05 Haziran 2013, 17:09
Jiklesiz calısmayan motor iyi Motor dur bende iki vn800 Birde superlight vardı hepsi iyi Motorlardı bu sözü çok motor ustasından da duydum.
Hava ayarına gelince ne çok ne az olmalı kısarsan çekiş düşer arttırırsan patlama kuvvetli olur kn filtresini hava girişini arttırmak için takıyorlar.

thepope
05 Haziran 2013, 18:45
ama çekiş düştü sanki 2 tur yapınca hava ayarını birde benimki 100 kmde 3 litreden az yakmıyor hava ayarı pek etkili değil galiba

volkantuna
05 Haziran 2013, 19:20
hava ayarını ortada tutmalısın demek istedim 3tur sa 1.5 tur olmalı yani tam kararında olmalı.
Yakıt konusunda bende sorun yaşıyorum gerçi yakıtı etkileyen birçok faktör var.Onlarada bakmak lazım.
Ben sibop ve hava ayarını yaptıracağım bakalım ne değişecek.

thepope
05 Haziran 2013, 21:28
bence bu havada jiklesiz çalışması lazım ve motor mesela 1 saat bekledi diyelim ilk çalıştırmada stop ilk bir kaç kmde stop edebiliyor.Birde sizde 2 kişi binince çekiş farkediyormu çok ben bugün bir artçı aldım kadıköy acıbadem rampasını hızım neredeyse 60 a kadar düştü sizdede böylemi.benim motor 3.viteste 80 85 kmyi gördü ama 60 dan sonra birden hızlanıyor nedense siz mesela sabah çlaıştırdığınızda ilk başlarda stop ediyormu olmadı rölantiyi açıcam biraz daha
Keeway in orijinal servis kitapçığından hava ayarı vardı aynen şunlar yazıyor ingilizce olarak

Motor çalışırken rölantide hava ayarını sonuna kadar kapatın motor stop edicektir.(Eğer başka bir yerden hava almıyorsa)
2.Ayar vidasını saat yönünün tersine 1.5 tur çevirin ve rölantiyi 2000-2500 e getirin
3.Şimdi vidayı yavaş yavaş açın devrin en yüksek ve stabil olduğu konumda bırakın
(yanlış hatırlamıyorsam en fazla 3 tur yazıyordu.)
Sonra rölantiyi tekrar 1400 e getirin.
Bunlar sıcakken yapılacak.

bide ercan sen motoru çalıştırdıktan sonra rölanti ilk çalışmdaa düşük oluyo ısınınca artıyor ya seninki ısınınca 1400 mü oluyor.yani 5-10 km kullanınca.

Ayrıca biizm hava filtresinin ucunda bir naylon var onu tam neredeyse hava almayacak kadar yaklaştırmışlar o naylon parçayı çıkardım ben

ercan_wrc
05 Haziran 2013, 22:12
ben motoru çalıştırınca rolanti 1100lerde oluyor hatta iyice ısıtmadan stop ettiği oluyor. ısınınca 1400-1500 arası oluyor. bir önceki depomda 1600 lere çıkıyordu. Mert sen profilde sadece park ampülünü yakmışsın nasıl yakıyorsun? bende yanmıyor sadece park ampülü.

thepope
06 Haziran 2013, 00:12
park ampülü tek başına yanmıyor o profildeki farın içinde led var onlar kontağı açınca yanıyor devamlı farı açıncada kapanıyor far tasından bir yerden almıştım onun elektriğini tesadüfen oldu yani kontağı açar açmaz o ledler yanıyor.Far ları uzun yada kısa yakınca kendi kendine kapanıyor bide benim motor sürekli kısa farı patlatıyor 2 hafta önce aldım yine gitti ampül vibrasyondan oluyor herhalde.
bugün 1.5 tur a aldım motoru diğerine göre az yakıyor biraz daha fakat rölanti arttırmak zorunda kaldım ve ne kadar arttırırsam artırayım rölanti düzensizleşti ses bir alçalıyor bir yükseliyor.Benimki galiba 2 turda normal çalışıyo aldığımda motoru 1.75 turdu.
Senin karbüratör farklı galiba keihin değilmi seninki ?Çünkü 1.5 turda beniki çok sıkıntılı çalışıyor
2 tura ayarlıyıcam rölantiyide 1400 e ama rölantiyi az yaksın diye kısıyım derken ışıklarda veya çok dur kalk olan yerlerde stop ediyor motor canımı sıkıyor baya en iyisi rölantiyi yükseltmek.Ama hava ayarını kısınca az yakıyo bu kesin.

ercan seninki 2 kişi performansı teke göre çok farkediyomu yokuşlarda falan benimki düz yolda bile 2 kişi binsen hissediyosun hantallaştığını.

ercan_wrc
09 Haziran 2013, 00:51
Mert 2 kişi çok farketmiyordu. çekişten yana problemim yoktu.bugün silindir-piston segman takımını komple yeniledim. biliyorsunuz motorum yağ yakıyordu ve yağ sızıntısı vardı. baktım 4 litre yağ parasına silindir seti komple satılıyor bende yağ kaçıran yere sıvı conta sıkmak için zaten komple sökecektim dedim silindir pistonu değiştireyim.
motoru komple söktüm yeni pistonu taktım segmanları ayarladım silindiri taktım ve en son subap ayarını kontrol ettim birisinde bayağı bi boşluk vardı elimdeki sentil çakısında 0.05 0,010 vardı bizim motorların subap ayarı 0,06 ile 0,08 arasında bende 0,10 girmeyecek 0,05 çok rahat geçecek şekilde el nizamı ile 0,07 gibi bir boşuğa ayarladım. motoru çalıştırdım ve artık motorun subap sesi hatta çalışma sesi bile kesildi sadece eksozun o tok sesi duyuluyor. kısa bir tur attım baktım motor süper olmuş, tabii sıvı conta tam kurusun diye çıkıp gezmedim. yarın işe gideceğim son durumu size yazarım yarın. yalnız ilk farkettiğim motor sıcakkende jiklesiz ve gaz vermeden çalışmıyordu. henüz karburator ve rolanti ayarını yeniden yapmadım ama motor ısındıktan sonra jikle kapalı olduğu halde daha marşa basar basmaz çat diye çalıştı. birkaç defa denedim düğmeye dokunmam ile çalışması bir oldu.

Anlayacağın 75 liraya sıfır motorum oldu :D rodajını yapıp mis gibi 2-3 sene daha ben bu motora hiç masrafsız mis gibi binerim. özellikle çalışma sesi çok değişti böyle fısır fısır bir çalışma sesi var. yağ sızıntısıda kesildi görünüyor.

bu arada eski piston ve gömlek bayağı zedelenmişti hep sürtünmeden dolayı aşınmış yani zaten değişmesi gerekliymiş.

ercan_wrc
09 Haziran 2013, 23:10
Arkadaşlar bugün yeni piston segman silindir takımım ile işe git gel 50km yaptım, ilk görüşüm motor düşük devirlerde daha canlı oldu özellikle 3000 devirlere düştüğümde motor kasılıyor ve hafif tekleme yapıyordu şimdi 3000 devirlerede insem o tekleme olmadan gidiyor ve gaz verince daha çabuk kendini topluyor. rolanti ve hava ayarını yeniden yaptım.Motor sesi inanılmaz düzeldi subap sesi tamamen gitti ve motorun rahat çalıştığı sesinden belli oluyor. rodajda olduğum için 60km hızı geçmemeye gayret ediyorum 1000km doldurunca bakalım nasıl bir motor performansı ve son hız gösterecek merak ediyorum. pistonu değiştirmeden önce maximum hız denemelerimde 105 civarını hafif rampa aşağı yolda ancak yaptı ve aynı yolda rodajdan sonra tekrar deneyeceğim.

thepope
12 Haziran 2013, 00:45
Arkadaşlar bugün yeni piston segman silindir takımım ile işe git gel 50km yaptım, ilk görüşüm motor düşük devirlerde daha canlı oldu özellikle 3000 devirlere düştüğümde motor kasılıyor ve hafif tekleme yapıyordu şimdi 3000 devirlerede insem o tekleme olmadan gidiyor ve gaz verince daha çabuk kendini topluyor. rolanti ve hava ayarını yeniden yaptım.Motor sesi inanılmaz düzeldi subap sesi tamamen gitti ve motorun rahat çalıştığı sesinden belli oluyor. rodajda olduğum için 60km hızı geçmemeye gayret ediyorum 1000km doldurunca bakalım nasıl bir motor performansı ve son hız gösterecek merak ediyorum. pistonu değiştirmeden önce maximum hız denemelerimde 105 civarını hafif rampa aşağı yolda ancak yaptı ve aynı yolda rodajdan sonra tekrar deneyeceğim.

ercan hayırlı olsun Allah kazadan beladan korusun.İnşallah sorunsuzca binersin sevindim senin adına.[COLOR="Silver"]




Bu arada ben önü önce 16diş taktım daha sonra 18 diş taktım 18 bence en ideali.

ercan_wrc
12 Haziran 2013, 02:00
Dostum ben dişlilerle hiç oynamadım. Bu arada bu son depoyu 440km yapmışken yeni piston takımını takmıştım bugün depo bitti tam 608kmde iken. bu arada çözemediğim bir iş vardı contadan sanıyordum hafif yağ kaçağı oluyordu tam debryaj telinin olduğu yerden. bugün baktım yine kaçak var kafayı yiyecektim. tüm contaları yenilemiştim. hatta üstüne kırmızı sıvı contası alıp sıkmıştım sonra kafama takıldı akşam gittim birdaha baktım tabii akşam olduğu için telefonun flashını açtım bir baktım ki alttaki blok çatlakmış, görünce şok oldum. Tam yerini aşağıda kırmızı ile işaretledim. şimdilik yağ sızmasını önlemek için kırmızı sıvı contası sürdüm şuan yağ akmıyor. bu arada netten araştırma yaptım ya kaynak yapılması lazım ki bunun için şanzımanı sökmem gerekecek ve o kısmı söküp takabileceğimi düşünmüyor. söksem bile kaynak için değilde çıkma veya yeni blok bulabilirsem onun için sökerim. ama bu blok tek satılıyor mu? hangi motorunki uyar nedir ne değildir bilemedim.
diğer bir çözüm olarak sun-fix yapıştırıcı var çok güçlü kaynak kadar güçlü ve +200 dereceye dayanıklı alman malı bir yapıştırıcıymış gittim ondan aldım yarın uygulayacağım. birçok kişi araba motor bloğunda kullanmış ve işe yaramış. bende işe yarayacağından eminim fakat bu çatlak zamanla büyür mü onu düşünyorum. ha yerinde başkası olsa bu çatlağı doldurur sonra zımparalar ve aynı renk boya ile boyar satar ama ben hem motorumu çok seviyorum hemde böyle şeyler bize göre değil. benim tek isteyim sıfırladığım motor pistonla bu motora uzun yıllar binmek.
genelde arkadaşlarım 150lik ile başlayıp 1 sene sonra motoru büyütüyorlar ama ben hız yapmadığım için ve bu motorun 1 deposu ile 600km gidebildiğim için hiç böyle bir niyetim yok. yarın uygulamayı yapacağım bakalım ne sonuç çıkacak. birde düşünüyorum bu alt bloğa aslında yük binmiyor ve yağ basıncıda yok çatlak büyümez diye düşünüyorum. birtek krank şanzımanla gücü tekere gönderiyor ama bunuda şasi bağlantılarından destek alıyor oysa benim çatlak kısım şasiye uzak. yinede sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. sonuçta bu yapıştırıcıyı kullanacağım. dediğim gibi arabalarda senelerce sorunsuz kullananlar olmuş belki bende de birdaha problem olmayacak, ama sorun olma olasılığıda var tabi, sorun olursa ne yapacağım o parçayı nereden nasıl bulacağım nasıl takacağım oda düşündürüyor.

http://n1306.hizliresim.com/1b/d/p1tzv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

thepope
12 Haziran 2013, 02:17
o kadar soru yapılcak bir yerden çatlamamış bu çatlama yenimi oldu piston değişirken vidaları çok sıkmasaydın yani sende biliyosundurda.Bu sunfix bende depo sızıntı ypaıyordu alttan onun için almıştım kullandım o günden beri sızıntı yok yanlız uygulamdan önce yapıştırcağın yeri güzelce temizle plastik aksamlarda pek işe yaramıyor bu yapıştırıcı ama metalde iyi şahsen benim görüşüm abarttıkları kadar çokçok iyi bir yapıştırıcı değil.Ama iş görüyor.Bu arada benim kısa far sürekli patlıyor yüksek devirde gidince sizlerde varmı böyle sorun.Benim motor 100kmde 3lt yakıyor hep bu sonuç 2 kişi de binsemde aynı geçen e5 te düzde 120 gördü.(tek kişiyken)Arka kampanadan ses geliyormu sizde sabahları ilk başlarda ısınmayınca böyle yapıyordu.Ama bu motorla 80 90 civar gitmek bence en iyisi o kadar zorlamaya ve gerek yok gazı sonuna kadar açınca aşırı benzin tüketir zaten.

ercan_wrc
12 Haziran 2013, 02:45
Çatlama ne zaman oldu bilmiyorum çünkü motoru aldığımda silindirden hafif yağ sızıyordu bu çatlak yerde altta oraya doğru akıyordu belki ozamanlarda çatlaktı bilemiyorum yani. yarın yapıştırınca işe yarayıp yaramayacağını göreceğiz. şuan rodaj yaptığım için 60ı ve 5000 deviri geçmiyorum acaba zorlamalarda o çatlak büyür mü onu düşünüyorum sadece. Benim farlarda herhangi bir sorun yok. ben geçen hafta sönük yandığı için yeni ampül aldım bir sorun yok yani. fara gelen tesisatı bir kontrol et hocam çukura falan girince şase falan yapıyorsa ondan patlayabilir. benim motor 1,9-2litre arasında yakıyor. dediğim gibi yakıttan oldukça memnunum birde şuan rodajdayım. gerçi şunuda hesaba katmak lazım benim güzergahım genelde fazla yokuş ve ışık olmayan yol. ama heryere sürüyorum motoru. arka kampanadan sabahları cıyaklama sesi bende de oluyor sonra geçiyor. Pistonu değiştirmeden önce ilk zamanlar 120 yapıyordu giderek 105e falan düştü zaten pistonlar ve gömlek çizikler içindeydi ve iyi bir kompresyona sahip değildi ki son hız giderek düşüyordu ayrıca yağ yakıyordu. şimdi artık yağ eksiltmesi yok rodajdan sonra son hızı dener yazarım tekrar. zaten gelende ben 70-90 aralığında kullanıyordum motoru.

thepope
12 Haziran 2013, 02:54
far sorunu benim konjektörün fazla gerilim vermesiyle alakalı da olailbir çünkü motoru zorlamayınca yapmıyor.yarın ölçücem voltajı şaseden falan değil ya eminim 3 tane ampül patladı 3 üde devirli kullanımdan sonra oldu.

dogan06
12 Haziran 2013, 12:01
selam arkadaşlar bende superlagts kullanıcısıyım ben bi türlü motoruma gidon bulamıyorum orjinali üstünde ama braz daha büyügünü nasıl bulurum ve nasıl bşey almalıyım yardımlarınızı bekliyorum herkeze tşkrlerr arkadaşlar ...

volkantuna
12 Haziran 2013, 12:46
Dostum ben dişlilerle hiç oynamadım. Bu arada bu son depoyu 440km yapmışken yeni piston takımını takmıştım bugün depo bitti tam 608kmde iken. bu arada çözemediğim bir iş vardı contadan sanıyordum hafif yağ kaçağı oluyordu tam debryaj telinin olduğu yerden. bugün baktım yine kaçak var kafayı yiyecektim. tüm contaları yenilemiştim. hatta üstüne kırmızı sıvı contası alıp sıkmıştım sonra kafama takıldı akşam gittim birdaha baktım tabii akşam olduğu için telefonun flashını açtım bir baktım ki alttaki blok çatlakmış, görünce şok oldum. Tam yerini aşağıda kırmızı ile işaretledim. şimdilik yağ sızmasını önlemek için kırmızı sıvı contası sürdüm şuan yağ akmıyor. bu arada netten araştırma yaptım ya kaynak yapılması lazım ki bunun için şanzımanı sökmem gerekecek ve o kısmı söküp takabileceğimi düşünmüyor. söksem bile kaynak için değilde çıkma veya yeni blok bulabilirsem onun için sökerim. ama bu blok tek satılıyor mu? hangi motorunki uyar nedir ne değildir bilemedim.
diğer bir çözüm olarak sun-fix yapıştırıcı var çok güçlü kaynak kadar güçlü ve +200 dereceye dayanıklı alman malı bir yapıştırıcıymış gittim ondan aldım yarın uygulayacağım. birçok kişi araba motor bloğunda kullanmış ve işe yaramış. bende işe yarayacağından eminim fakat bu çatlak zamanla büyür mü onu düşünyorum. ha yerinde başkası olsa bu çatlağı doldurur sonra zımparalar ve aynı renk boya ile boyar satar ama ben hem motorumu çok seviyorum hemde böyle şeyler bize göre değil. benim tek isteyim sıfırladığım motor pistonla bu motora uzun yıllar binmek.
genelde arkadaşlarım 150lik ile başlayıp 1 sene sonra motoru büyütüyorlar ama ben hız yapmadığım için ve bu motorun 1 deposu ile 600km gidebildiğim için hiç böyle bir niyetim yok. yarın uygulamayı yapacağım bakalım ne sonuç çıkacak. birde düşünüyorum bu alt bloğa aslında yük binmiyor ve yağ basıncıda yok çatlak büyümez diye düşünüyorum. birtek krank şanzımanla gücü tekere gönderiyor ama bunuda şasi bağlantılarından destek alıyor oysa benim çatlak kısım şasiye uzak. yinede sizlerinde görüşlerini almak istiyorum. sonuçta bu yapıştırıcıyı kullanacağım. dediğim gibi arabalarda senelerce sorunsuz kullananlar olmuş belki bende de birdaha problem olmayacak, ama sorun olma olasılığıda var tabi, sorun olursa ne yapacağım o parçayı nereden nasıl bulacağım nasıl takacağım oda düşündürüyor.

http://n1306.hizliresim.com/1b/d/p1tzv.jpg (http://bit.ly/c25MCx)


ercan senin karbüratör ne marka bende ondan alıcam.Geçen hafta servise gittim yakıtın çok fazla olduğunu söyledim uğraştı hava ayarını yapamadı garantiden değişelim dedi ama pek ümidim yok açıkçası gelende aynı marka olacak.Başka ustalara sordum çok yakıyor rölanti tutmuyor dedim onlarda mutlaka biryerlerden hava alıyor dediler ama garantili madem kurcalatma dediler.Dün yine 350 km de bir depo bitti şimdi senin 608 km yazdığını görünce sinirleniyorum.Servisi ikna etmek kolay olamadı sorunları anlattım ön takım hersetten geçişte tak diye vuruyor,benzin musluğunun yedek kısmı çalışmıyor direk bitiyor benzin dedim abi adamlar maliyeti düşürmek için hertarafıyla oynamışlar dedi.

Böyle giderse garanti bitene kadar tüm parçaları değişecek.

thepope
12 Haziran 2013, 14:45
Eğer hava ayarını kapattığında motor stop ederse hava almıyordur bi yerden.Benim tavsiyem önce dişliyi orijinalini tak 17 yap gerçekten 16 yı taktıktan sonra gereksiz olduğunu hissettim.Subap ayarlarının sentille yapılması lazım geçen birinde gördüm onun karbüratör corundum markaydı galiba orijinali bu.Bide siz siz olun deponuzu boş bırakmayın paslanmasın yani.Çok sıkıntı çekersiniz yoksa.Hava ayarı bozuk olsa bile o kadar yakmaması lazım.

ercan_wrc
12 Haziran 2013, 16:02
arkadaşlar benim karburatörde corundum marka sanırım orjinali. yakıt konusuna gelince 350km gerçekten çok az benimkiyle neredeyse yarı yarıya. subap ayarını kendim yaptım sentil çakısıyla ve gerçekten sesi çok değişti. ayrıca bende yedek depo daha doğrusu rezerv kısmı çalışıyor hatta dün dediğim gibi 608kmde otobanda bitti benzin rezerve aldım 640lardayım şuan. bugünde gittim yeni buji aldım. eski buji aslında daha 2500km yaptı fena değildi ama gaz vermeden çalışmasını istiyorum motorun, daha doğrusu şuan rodajdayım ve motoru iyice ısıtmadan yola çıkmıyorum. buda başında gaz vere vere vakit kaybı oluyor bu sebeple evden çıkmaya yakın kumandadan çalıştırıp ısıtmak istiyorum. sizlerde durum nedir? gaz vermeden tek marşta çalışan var mı?
bujide NGK'nın D7 serisi yok hiçbiyerde zaten şuanki bujide D8 yazıyor bende Champion buji aldım kullanım klavuzunda yazıyordu A8 oluyor diye bende onu aldım taktım. ama henüz çalıştırmadım çünkü çatlak yeri 1 saat önce sun-fix ile yapıştırdım bakalım nasıl olacak.

volkantuna
12 Haziran 2013, 16:08
Modelini yazar mısın

---------- Post added at 15:08 ---------- Previous post was at 15:04 ----------

Denizli de buji market diye bir site var ben eski modele oradan almıştım

ercan_wrc
12 Haziran 2013, 16:14
karburatorun modeli mi yoksa buji modeli soruyorsun hocam

volkantuna
12 Haziran 2013, 16:15
Karburator

thepope
12 Haziran 2013, 17:04
ercan sabah gaz vermeden istediğin bujiyi tak çalıştıramassın ancak gece koyarken rölantiyi açarsın sabah çalıştırırsın benimki tek marşta alıyor ama 1 dkka gaz veriyorum sonrada çıkayorum yoksa stop ediyor ilk başlarda.

ercan_wrc
12 Haziran 2013, 21:53
Karburator

hocam yukarda corudum yazıyor alt kısımda da 05 siyah baskı olarak onun altında 150K 3K06 yazıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------


ercan sabah gaz vermeden istediğin bujiyi tak çalıştıramassın ancak gece koyarken rölantiyi açarsın sabah çalıştırırsın benimki tek marşta alıyor ama 1 dkka gaz veriyorum sonrada çıkayorum yoksa stop ediyor ilk başlarda.

Mert jikle açıksa daha rahat olmak üzere gaz verince benimkide senin dediğin gibi tek marşta alıyor. şu aldığım champion bujiyi beğenmedim eski NGK daha düzenli çalışıyordu geri söktüm championu. sanırım senin dediğin gibi gaz vermeden çalıştırma ancak otomatik jikleli makinalarda oluyor :(

bu arada sun fixi yapıştırdım ne akıntı kaldı ne bişey iyi oldu. birde zincirim gevşemiş ötüyordu onu gerdirdim ama o vidayı açana kadar benimde imanım gevredi.

dün dediğim gibi 608kmde rezerve almıştım bugün tam benzin almaya gidiyordum birkaç yere uğradım son 1-2km kala benzin bitti itmek zorunda kaldım. tam olarak 678kmde depo tamamen bitti. benzini ağzına kadar doldurdum (gırtlağın ucunda) 14,79litre benzin aldı yani 69,96 liralık.

Bu durumda net nolarak hesaplarsak 0,10 kuruş yakmış oluyor.

volkantuna
12 Haziran 2013, 23:16
Kac model senin ki

thepope
13 Haziran 2013, 00:51
678 km de gerçekten 15 litre ile çok iyi bir değer.Benim buji ngk dpr8ea-9.Ngk iyidir.Benim motor ısınınca subaplardan ses geliyor motor kısmından bazıları yağdan yaptığını söylüyor yukarıdaki resime bakılırsa seninkide balansörsüz modellerden.

ercan_wrc
13 Haziran 2013, 01:00
benimli 2008 model. şuanki bujide dpr8. ama kitapçıkta d7ea kullanın diyor. birde yukarıdaki resim benim motorun değil netten buldum.

thepope
13 Haziran 2013, 01:05
2008 ise balansörlüsüe yan kapakları yuvarlak balansörlüdür seninki.

thepope
14 Haziran 2013, 02:58
benimli 2008 model. şuanki bujide dpr8. ama kitapçıkta d7ea kullanın diyor. birde yukarıdaki resim benim motorun değil netten buldum.

ercan senin karbüratörü 2.5 tura ayarlayıp bi sabah çalıştırmayı denesene ilk çalıştımada jiklesiz çalışıcakmı.Birde ben eğer 1.5 tura getirirsem rölanti düzensizleşiyor.Hatta düşüyor yani hava ayarını 1.5 yaparsam rölantiyi yükseltmem gerekyior yükseltsem bile kararlı çalışmıyor ses bir alçalıp bir yükseliyor.Yani sen rölantiyle oynamayıp motor sıcakken sadece hava ayarını 2.5 tura getirip bi deneyeiblirmisin rölanti artıcakmı benim egzos açık birisi belkide ondan 3lt yakıyodur.ama o kadar fark ediceğini sanmıyorum

volkantuna
14 Haziran 2013, 16:43
mert ben karbüratör değişimini beklemeden kendim hava ayarı yapmayı denedim bunun için biraz araştırma yaptım.Bu sitede bir konuda birisi diyorki hava ayar vidasının altında bir yay+pul+oring olacak diyor.Bunlar yoksa ayar tutturamazsın demiş.Ben de karbüratörü söktüğümde gerçekten vidada sadece yay olduğunu pul ve oringin olmadığını fark ettim.İlginçtir rölanti vidasında yay+pul+oring vardı.
Şimdi soru şu hangisinde yay+pul+oring olmalı ?
Hava ayar vidasında mı?
Rölanti vidasında mı?
Ercan en iyi km yi sen yapıyorsun aynı marka karbüratörü kullanıyoruz sendeki nasıl hava ayar vidasının altında yay+pul+oring varmı?

Yoksa ben bu pul ve oring yüzündenmi rölanti tutturamıyorum 350 km bir depo bitiriyorum ?

thepope
14 Haziran 2013, 16:55
eğer hava ayar vidasını direk söktüysen karbüratör takılıyken pul ve oring üstte karbüratörde takılı kalmış olaiblir direk düşmüyor hatta bazen vida çıktıktan sonrada çıkıp kaybolabiliyor dikkat et.
ikisindede yay pul oring olması gerekir

volkantuna
14 Haziran 2013, 17:45
Dikkatli söktüm hava ayar vidasında yoktu bu durum bir üretim hatası demek.
Peki nasıl düzelteceğim

thepope
14 Haziran 2013, 18:58
Soyle anlatym vida assagi dogru ciktigi icin goremeyebirsn imkan varsa karburatoru sok o oring denen sey conta zaten genelde karburatorde kaliyor ama dikkatli bak oda yoksa karburator kiti satiliyor icinde conta falan var ondan alman gerekir bide bu vidayi sikarsak az benzin acarsak cok benzin gidiyor bence hava zaten sabit geliyor

volkantuna
14 Haziran 2013, 20:42
evet az önce tekrar söktüm conta(oring) yırtık çıktı pulda eğilmiş.
O kiti nereden bulurum peki?

thepope
14 Haziran 2013, 22:19
yırtıksa sorun yok onun amacı benzin sızıntısını engellemek ordan benzin akmıyorsa sorun yok senin hava ayarı kaç turdu sökernken baktınmı o kiti ben sirkeciden almıştım

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

bu arada herkesin yazdığı bir tarafa benim görüşüm o vida benzini kısıp açıyor hava zaten motora her zaman gidiyor sonuçta yaptığım testlerde açınca yakıt arttı hatta 5 tura getirdim buji zengin karışımdan 1 dakka bile olamdan simsiyah oldu maksimum 2.5 tur olmalı.Bu arada dediğim gibi hava filtresinin arkasındaki kauçuk parçayı çıkardım motor yüksek devirlerde tekliyordu artık teklemiyor.

volkantuna
14 Haziran 2013, 23:51
Saymadım ama çok kurcaladım ne usta nede ben yapamadım şimdi o kiti bulmam lazım

thepope
15 Haziran 2013, 00:08
Saymadım ama çok kurcaladım ne usta nede ben yapamadım şimdi o kiti bulmam lazım

yapamadım derken ? ayar yanlış olsa bile motor çalışıyor sorun ne şu anda
cg serisi karbüratör tamir kiti diye almıştım ben 7.5 tlye

volkantuna
15 Haziran 2013, 00:50
çalışıyor ancak rölanti tutmuyor stop ediyor giderken silkeliyor du en son şuan ise karbüratörü söktüm motor yatıyor yarın bir tamirci gel bakalım dedi ona götüreceğim karbüratörü.
cg serisi karbüratör tamir kiti nette varmıdır bir aratayım

thepope
15 Haziran 2013, 01:02
ben internette bulamamıştım

volkantuna
15 Haziran 2013, 22:13
Bugün bir motorcu da buldum bayağı uğraştı düzeltti sonunda beyin de dandik çıktı büyük çıkma beyin taktık tekleme kesildi.şimdi servise gelecek karburatörü bekliyorum gelince ön takım ve altı yaylı debriyaj seti aldım hepsini toptan değiştireceğim