PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 [196] 197 198 199 200 201

ersinpolat
24 Mayıs 2013, 14:06
selamlar arkadaşlar.. 120 yapan arkadaşların dişlileri vs orjinalmi acaba? değişen parçaları varmıdır? ve 120 yaparken devir kaç oluyor paylaşırsanız sevinirim.. herkese emniyetli sürüşler..

zatoichi
24 Mayıs 2013, 14:43
üstadım geçmiş olsun. Gözümü korkuttun :) Ama merak var, bakalım benim motor 800 Km ye ne diyecek görücez :) Umarım satabilirsin.

Tabi tedbiri elden bırakmamak lazım, bir iki anahtar (sık bollaşan zinciri germek gerekebilir), yedek sigorta, güzel yağlanmış zincir ile bir şey olmaz, Allahın izniyle, Ben Ankara Bursa yaptım, şişme boğulma vs hiç bir sıkıntı yaşatmadı, tek sorun vibrasyon.

thepope
24 Mayıs 2013, 15:15
şu ana kadar çıkabildiğim maksimum hız 90 dı oda rampa aşşağı ama benim motorda sorun olabilir debriyaj baltalarında fakat şu vibrasyon olayını her viteste gazı sonuna kadar açmadığım sürece yaşamıyorum yani 80 de gidince vibrasyon hissedilmiyor ama 2.viteste gazı sonun a kadar açınca devir redline gelince titreşim başlıyor yani 8000 devir altında hissedilir bir titreşim yok benim motorda.Bu arada ben ön dişliyi küçültmeyi düşünüyorum 17 dişi 16 yapıcam yapaınca sonuçları paylaşıcam burada

ercan_wrc
24 Mayıs 2013, 20:58
ben 1-2 sefa 120 görmüştüm ama çevre yolu ve meyilliydi yol. düz yolda 90-100 arası gidip geliyor. bu arada arkadaşlar sizde yağ yakma olayı var mı? benim 1000kmde bir 300-400gr arası yağ eksiltiyor. sizlerde durum nedir?

zatoichi
24 Mayıs 2013, 22:05
ben 1-2 sefa 120 görmüştüm ama çevre yolu ve meyilliydi yol. düz yolda 90-100 arası gidip geliyor. bu arada arkadaşlar sizde yağ yakma olayı var mı? benim 1000kmde bir 300-400gr arası yağ eksiltiyor. sizlerde durum nedir?
100 zor görüyorum normal giderim 70-80km gibi
yağ tüm motorlar yakar ama sanırım senin makina biraz fazla yakıyor, 1000km de 50-100gr normal diye biliyorum.

thepope
25 Mayıs 2013, 00:32
aldığımdan beri 300 km oldu yağı çubuk tam gösteriyor hala (aldığım kişi yağı yeni değişti demişti)

Mr_Q
25 Mayıs 2013, 01:12
selamlar arkadaşlar.. 120 yapan arkadaşların dişlileri vs orjinalmi acaba? değişen parçaları varmıdır? ve 120 yaparken devir kaç oluyor paylaşırsanız sevinirim.. herkese emniyetli sürüşler..

Devir saatimi yapacak usta bulamadığım içim, devri göremiyorum. Evet, dişliler değişmiş. Ön dişli büyük, arka dişli küçültülmüş. Ama 5. viteste epey çekişten düşüyor motor. Dediğim gibi yarın bir yola çıkayım da, belki yoldan bile paylaşabilirim deneyimlerimi :) Tekerin düz bassın üstadım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:10 ----------


Tabi tedbiri elden bırakmamak lazım, bir iki anahtar (sık bollaşan zinciri germek gerekebilir), yedek sigorta, güzel yağlanmış zincir ile bir şey olmaz, Allahın izniyle, Ben Ankara Bursa yaptım, şişme boğulma vs hiç bir sıkıntı yaşatmadı, tek sorun vibrasyon.

Tavsiyeler için teşekkürler üstadım. İnşallah sıkıntısız gidip gelicem :) Vibrasyon biraz problem ama çok fazla gazlamazsam onun da sıkıntı yaratacağını sanmıyorum.

Mr_Q
25 Mayıs 2013, 15:07
Arkadaşlar, Şuan Kocaeli deyim. Sabah 7,00 da Balıkesir den çıktım, 7,40 susurluk a girdim. Balıkesir çıkışında depoyu doldurmuştum, Susurlukta tekrar doldurdum ve 8 TL yakıt aldı (1,6 Litre civarı )
8.00 Susurluk çıkış, sallana sallana, dura dura 13,30 da Kocaelideydim. Çok sıkıntı yaşamadan 80-90-100 arası geldim ve rahat bir yolculuktu. Vibrasyondan yana da pek problem yaşamadım. Dönüşte ve aralarda yine yazmaya çalışıcam.
İyi sürüşler arkadaşlar.

cosby26
25 Mayıs 2013, 19:20
Arkadaşlar selamın aleyküm öncelikle 3 yıldır sl kullanıcısı olarak forumun eskilerinden olanlar bilir belki beni... uzun zamandır forumda yoktum ama bayağı aktifleşmiş tabi yaza giriş arefesinde normaldir.... 15 günde 5000 km yol ( kayseri-eskişehir-istanbul-eskişehir-kayseri) ve arada ufak tefek çok yol :D motoruma baktıkça o beni hiç yolda bırakmadı allaha şükür...

bir şeye ihtiyacım var arkadaşlar yardımcı olabilirseniz çok sevinirim... Flaşör yani sinyalleri yakmaya yarayan koltuk altında bulunan alet bozuldu ve kayseride yok acaba çevresinde yedek parça olarak satılan yeri bilen varmı ?? yardımcı olursanız sevırım herkese kazasız hayırlı yıolduluklar....

ercan_wrc
25 Mayıs 2013, 23:55
arkadaşlar merhaba

ben bugün telefondan GPS üzerinden speedmeters açtım ve gösterge ile GPS i karşılaştırdım. %95 tutuyor. mesela gösterge 70i gösterirken GPS 68 gösteriyordu. yalnız 95ten sonra 100'e doğru yanılma payı artıyor, GPS 105 gösterirken gösterge 98 lerdeydi. yani anladığım kadarıyla 100'e kadar gayet sağlıklı ve düzgün ölçüyor. 20km boyunca ölçüm yaptım gayet sağlıklı. son hız olarak hafif meyilli yolda 105 yaptı motor. 2.viteste 60 vuruyor GPS'e göre. Dişliler orjinaldir.

Şu flasör işine gelince benimde flasör zamanlı çalışmıyor. sağ problem olmuyor hani basıyorsun basılı kalıyor ama sol sinyali basınca yanıyor bırakınca sönüyor buda dönemeçlerde sıkıntı oluyor. buna çözüm bulan oldu mu? nette flasör satılıyor ama 70 lira yani çok pahalı. ne yapabiliriz bilmiyorum.

Mr_Q
26 Mayıs 2013, 10:36
Derince Harikalar sahilinden selamlar :)
Arkadaşlar, bende durum pek iyi gitmiyor, umarım dönebilirim :)) Bakmayın gülüyorum ama epey bozuldum. Debriyaj gitti gidecek. Yolda kendi kendine gazlamaya başladı. Debriyajdan elimi çektikten 1-2 saniye sonra kavramaya başlıyor ve 5-10 saniye motorun toparlanması sürüyor. Umarım 400 Km. yi bu şekilde tamamlayabilirim.
Bir de eksozlarda ki susturucuları çıkartmışlar. Epey fazla ses çıkıyor. Bunları taktırmanın maliyetini bilen var mı ? Yada eksozları mı değiştirmek gerek ? Eksozlar ne kadar ? Böyle bir iş yapmış olan kimse var mı ?

Mr_Q
26 Mayıs 2013, 23:36
Evet, sanırım benim problem için yorum yapan arkadaş yok. Yarın usta yorumu yapar artık.

Netice ; Balıkesir e döndüm.

Yakıt : Yaklaşık olarak 75 TL benzin ile ( yarın daha net olarak yazabilirim ) 650 Km. civarında yol yaptım. Beklediğimin epey altında bir yakıt tüketimi var ve debriyaj problemi olmasa çok daha rahat gidebilirdim. Bana biraz garip geldi yakıt tüketimi, umarım bu şekilde devam eder. Yanlış hesaplamadıysam, 100 Km. de 2,3/2,4 Litre civarında bir yakıtla gitmişim.

Sürüş : Özellikle rampaları çıktıktan sonra, bacağıma kadar ulaşan bir ısı var. Uzun rampaları çıkınca biraz soluklandırdım canavarı. Yoksa beni yakacaktı. Ayrıca, yoldaki kamyon izleri ve yamalarda çok acayip yalpalıyor ve bunu hiç sevmedim. Debriyaj sorunumdan (yada her ne ise sorun ) rampalarda sürat epey düştüğü için arkadan gelenler biraz zorluyorlar... Özellikle kamyoncu abiler. Umursadım mı ? Bazen :D Yani benim dişliler değişmiş olmasına karşın, fena sayılmazdı.

Problemler : Giderken sıkıntı çıkartmadı ama debriyaj problemi malum. Eksozun civatası düştü bursa civarında, yedeğim olmadığı için 150 km. o şekilde gelmek durumunda kaldım.

Tmm çok konuştum :) Genel olarak keyifliydi. Bir sonraki uzun yolculukta sıkıntıları çözersem, sanıyorum ki çok daha güzel olacak ve geniş zamana yaymış olucam.

Kazasız, belasız keyifli sürüşler.


EK : Yolda giderken - özellikle 5. vitreste - debriyaja basıp bırakmış gibi motor bi boşalıyor, sonra tekrar kavramaya başlıyor. Dönüş yolunda böyle bir sıkıntı başladı ve epey çekişten düştü. Debriyaj diye tahmin ediyorum ama... Bilginize.

thepope
27 Mayıs 2013, 01:45
Benim motorda öyleydi bağırıyor gitmiyordu debriyajı ve balatalarını değiştirdim düzeldi.foruma konuyu da açtım zaten.Bu arada karbüratörünüzün markası ne yakıt tüketiminiz çok iyiymiş.

ercan_wrc
27 Mayıs 2013, 08:32
Evet, sanırım benim problem için yorum yapan arkadaş yok. Yarın usta yorumu yapar artık.

Netice ; Balıkesir e döndüm.

Yakıt : Yaklaşık olarak 75 TL benzin ile ( yarın daha net olarak yazabilirim ) 650 Km. civarında yol yaptım. Beklediğimin epey altında bir yakıt tüketimi var ve debriyaj problemi olmasa çok daha rahat gidebilirdim. Bana biraz garip geldi yakıt tüketimi, umarım bu şekilde devam eder. Yanlış hesaplamadıysam, 100 Km. de 2,3/2,4 Litre civarında bir yakıtla gitmişim.

Sürüş : Özellikle rampaları çıktıktan sonra, bacağıma kadar ulaşan bir ısı var. Uzun rampaları çıkınca biraz soluklandırdım canavarı. Yoksa beni yakacaktı. Ayrıca, yoldaki kamyon izleri ve yamalarda çok acayip yalpalıyor ve bunu hiç sevmedim. Debriyaj sorunumdan (yada her ne ise sorun ) rampalarda sürat epey düştüğü için arkadan gelenler biraz zorluyorlar... Özellikle kamyoncu abiler. Umursadım mı ? Bazen :D Yani benim dişliler değişmiş olmasına karşın, fena sayılmazdı.

Problemler : Giderken sıkıntı çıkartmadı ama debriyaj problemi malum. Eksozun civatası düştü bursa civarında, yedeğim olmadığı için 150 km. o şekilde gelmek durumunda kaldım.

Tmm çok konuştum :) Genel olarak keyifliydi. Bir sonraki uzun yolculukta sıkıntıları çözersem, sanıyorum ki çok daha güzel olacak ve geniş zamana yaymış olucam.

Kazasız, belasız keyifli sürüşler.


EK : Yolda giderken - özellikle 5. vitreste - debriyaja basıp bırakmış gibi motor bi boşalıyor, sonra tekrar kavramaya başlıyor. Dönüş yolunda böyle bir sıkıntı başladı ve epey çekişten düştü. Debriyaj diye tahmin ediyorum ama... Bilginize.

Hocam tahminimce deberiyajın bir bölümü fazla aşınmış yada kopmuş olmalı. yalnız benim motorda mı gariplik var yoksa sürüşten mi bu kadar fark oluyor anlamadım. siz 75 liraya 650km yol yaptım diyorsunuz ve uzun yol. benim depo dün akşam işe gelirken bitti. rezerve almadan yani 12,2 litre ile (ağzına kadar doldurmuştum.) şehir içi bazı zaman sakin bazı zaman zorlayarak hatta hyosung 250R a yetişmeye çalışarak kullandım tam 585km yol yaptım. km de 0,096 kuruş yakmış oluyor ki müthiş derecede yakıtından memnunum.

Mr_Q
27 Mayıs 2013, 09:37
Hocam tahminimce deberiyajın bir bölümü fazla aşınmış yada kopmuş olmalı. yalnız benim motorda mı gariplik var yoksa sürüşten mi bu kadar fark oluyor anlamadım. siz 75 liraya 650km yol yaptım diyorsunuz ve uzun yol. benim depo dün akşam işe gelirken bitti. rezerve almadan yani 12,2 litre ile (ağzına kadar doldurmuştum.) şehir içi bazı zaman sakin bazı zaman zorlayarak hatta hyosung 250R a yetişmeye çalışarak kullandım tam 585km yol yaptım. km de 0,096 kuruş yakmış oluyor ki müthiş derecede yakıtından memnunum.

Bu akşam usta bir görsün bakalım, ne olacak bilemiyorum gari...

Patron senin ki daha iyimiş :) Açıkçası, yakıt olarak 100 Km. de 3 litre gibi bir değer bekliyordum. Fakat 100 Km. de 2,3 ile karşılaşınca epey şaşırdım. Debriyaj problemim olmasa sanırım çok daha iyi olacak. İnşallah hep böyle gider :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:35 ----------


Benim motorda öyleydi bağırıyor gitmiyordu debriyajı ve balatalarını değiştirdim düzeldi.foruma konuyu da açtım zaten.Bu arada karbüratörünüzün markası ne yakıt tüketiminiz çok iyiymiş.

Açıkçası, markasına falan bakmadım ama benden daha iyi yakıtı olan arkadaşlar da varmış :) Akşam eve gittiğimde bakarım markasına.

Mr_Q
27 Mayıs 2013, 12:05
Arkadaşlar, malum benim egzoz açık ve bu uzun yolda epey bir kulak çınlaması ve baş ağrısı yapıyor. Egzozları değiştirmek veya susturucu temin edip takmayı düşünüyorum. Bu konuda cazip ziyatlı ürünler nerden bulabilirim ? Ya da başka bir markanın şu susturucusu veya egzozu oluyor diyen var mı ? Fiyatları ne alemdedir.

Bir de, debriyaj balatası için tavsiyeniz nedir ? İyisi nerde bulunur ?

volkantuna
27 Mayıs 2013, 12:23
Hocam tahminimce deberiyajın bir bölümü fazla aşınmış yada kopmuş olmalı. yalnız benim motorda mı gariplik var yoksa sürüşten mi bu kadar fark oluyor anlamadım. siz 75 liraya 650km yol yaptım diyorsunuz ve uzun yol. benim depo dün akşam işe gelirken bitti. rezerve almadan yani 12,2 litre ile (ağzına kadar doldurmuştum.) şehir içi bazı zaman sakin bazı zaman zorlayarak hatta hyosung 250R a yetişmeye çalışarak kullandım tam 585km yol yaptım. km de 0,096 kuruş yakmış oluyor ki müthiş derecede yakıtından memnunum.

arkadaşlar benim ki 2012 model sıfır aldım 380 km de bitiyor benzin neden bu kadar fark var sizce?

thepope
27 Mayıs 2013, 15:07
Arkadaşlar ben debriyajı değiştirdim ama komple değiştirdim parçaları rialliden aldım isterseniz 10 liralık baltadanda alırısnız ama bizim kavrama 4 yaylı balataların çabuk bittiğini söylüyolardı bende o nedenle bunu tercih ettim.Aşağıda konu mevcut
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116819-keeway-superlight-150ye-6-yayli-6-balatali-debriyaj-degisimi.html

Geçen 2 litre benzin aldım nerdeyse hiç kalmadı 65 km yol gitmiş şehiriçi genelde 2 kişi kullanımda.ercan wrc arkadşımın motoru ciddi anlamda az yakıyor.Bu arada egzosların biri çürüdüğü için tornavidayla içini boşaltmak zorunda kaldım birisi açık yani seside eskisine göre çok daha iyi
Az yakan arkadaşlar karbüratörün hava ayarını bizimle paylaşırsa forumdaki diğer arkadaşlara yardımcı olmuş olurlar.Hava ayaraının kaç tur açıldığını anlamak için karbüratörün altında bir vida var aşşağı bakıyor oraya küçük bir düz tornavida sokup dikkatlice yarım tur yarım tur sayarak sıktığınızda vida sonuna kadar sıkıldığında anlarsınız kaç tur olduğunu aynı şekilde geri açarsınız ayarınız oynanma olmamış olur zaten böylece(Vidayı güç uygulamdan tatlı bir şekilde sıkın zorlamayın fazla zaten durduğu yeri anlıyorsunuz

Volkantuna senin bence karbüratör hava ayarı rölanti ayarı ve subap ayarında sorun var(Heleki subapda sorun varsa bunu motor ilk çalıştırdığınızda aynen böyle egzos sesinden çok onu duyarsınız tak tak tak tak motor kısmında bir ses gelir ve rodaj dan sonra zaten her motora bu ayar yapılması gerekir.

volkantuna
27 Mayıs 2013, 15:51
mert benim motorda eski modellerde olmayan katalizör var acaba onun yüzünden mi bu kadar çok yakıyor.Siboplarda ses yok tek marşta alıyor gaz vermeden marş yapılırsa çalışmıyor ilginç.gidişi güzel hızı güzel ama yakıt fazla acaba rodaj yüzünden mi?

thepope
27 Mayıs 2013, 16:13
katalizörün yakıtı olumsuz etki yapıcağını sanmıyorum karbüratörün hava ayarındanda olabilir bu sorun benimki gaz vermeden çalışıyor ama ilk çalışmada uzun zaman geçince stop edebiliyor arada bu viteste çalışma olayı gerçekten işer yarıyor.
motor 15 litre yakıt alıyor 14 diyelim 380 km de 14 yakıyorsa 3.7 litre rodajdan olaiblir aslında çok anormal bir değer değil

volkantuna
27 Mayıs 2013, 16:30
sanırım depo küçük son aldığımda 13 litre civarı idi 60 civarı tutmuştu ama yinede uçurum var gibi geliyor çünkü 2009 modeli vardı bende onuda sıfır almıştım şehir içi 550 km yapıyordum ama onda katalizör yoktu motor üst kapağı düzdü.

zatoichi
27 Mayıs 2013, 20:37
Evet, sanırım benim problem için yorum yapan arkadaş yok. Yarın usta yorumu yapar artık.

Netice ; Balıkesir e döndüm.

Yakıt : Yaklaşık olarak 75 TL benzin ile ( yarın daha net olarak yazabilirim ) 650 Km. civarında yol yaptım. Beklediğimin epey altında bir yakıt tüketimi var ve debriyaj problemi olmasa çok daha rahat gidebilirdim. Bana biraz garip geldi yakıt tüketimi, umarım bu şekilde devam eder. Yanlış hesaplamadıysam, 100 Km. de 2,3/2,4 Litre civarında bir yakıtla gitmişim.

Sürüş : Özellikle rampaları çıktıktan sonra, bacağıma kadar ulaşan bir ısı var. Uzun rampaları çıkınca biraz soluklandırdım canavarı. Yoksa beni yakacaktı. Ayrıca, yoldaki kamyon izleri ve yamalarda çok acayip yalpalıyor ve bunu hiç sevmedim. Debriyaj sorunumdan (yada her ne ise sorun ) rampalarda sürat epey düştüğü için arkadan gelenler biraz zorluyorlar... Özellikle kamyoncu abiler. Umursadım mı ? Bazen :D Yani benim dişliler değişmiş olmasına karşın, fena sayılmazdı.

Problemler : Giderken sıkıntı çıkartmadı ama debriyaj problemi malum. Eksozun civatası düştü bursa civarında, yedeğim olmadığı için 150 km. o şekilde gelmek durumunda kaldım.

Tmm çok konuştum :) Genel olarak keyifliydi. Bir sonraki uzun yolculukta sıkıntıları çözersem, sanıyorum ki çok daha güzel olacak ve geniş zamana yaymış olucam.

Kazasız, belasız keyifli sürüşler.


EK : Yolda giderken - özellikle 5. vitreste - debriyaja basıp bırakmış gibi motor bi boşalıyor, sonra tekrar kavramaya başlıyor. Dönüş yolunda böyle bir sıkıntı başladı ve epey çekişten düştü. Debriyaj diye tahmin ediyorum ama... Bilginize.

Geçmiş olsun,
orijinal egzost 300tl dediler serviste, ama servis fiyatları neredeyse iki katmış yukarıdaki bir mesajımda paylaşmıştım durumu.

ercan_wrc
27 Mayıs 2013, 21:27
katalizörün yakıtı olumsuz etki yapıcağını sanmıyorum karbüratörün hava ayarındanda olabilir bu sorun benimki gaz vermeden çalışıyor ama ilk çalışmada uzun zaman geçince stop edebiliyor arada bu viteste çalışma olayı gerçekten işer yarıyor.
motor 15 litre yakıt alıyor 14 diyelim 380 km de 14 yakıyorsa 3.7 litre rodajdan olaiblir aslında çok anormal bir değer değil

arkadaşlar bizim depolar 12,2 + 1,8 rezerv diye biliyordum ama bugün dediğim gibi depo bitince rezerv ile 20km civarı gittim sonra gırtlağına kadar doldurdum 14,21 litre aldı. bende dedim nasıl olur bu motorun deposu 12,2 + 1,8 ben rezerv ile 20km gittim hadi kalsın kalsın 1 litre kalsın depoda.... diyorum 13 litreden fazla almaması lazım ama 14,21 aldı diye istasyonu şikayet ettim. acaba ben mi yanlış biliyorum adamların günahını mı aldık yoksa ?

thepope
27 Mayıs 2013, 22:12
sonuna kadar doldurursanız 15 litreden daha fazla alıyor ama bu kadarı zararlı motor sağa sola yatınca taşmaması için 14 litlre 14.5 litre koymak ideal bence
bu arada yeni modelleredeki balansörün yakıta etkisi olabilir

volkantuna
27 Mayıs 2013, 23:54
evet balansör oldukça başarılı eskilere nazaran.

volkantuna
28 Mayıs 2013, 11:55
bugün tekrar fulledim yine aynı sonuç çıktı yeni modellerin depoları küçük 14-15 litre almıyor 13 litrede bogaza geliyor ayrıca depo kapak tasarımı berbat boğazdaki halkanın altında kalacak şekilde benzin almama rağmen park edip döndüğümde benzinin kapağın altından sızıp yere aktığını gördüm hemen orta sehpaya aldım.Demek ki benim az km yapmam kapak tasarımı sayesinde benzin ya yere akıyor yada genleşme sonucu uçup gidiyor böyle giderse motorun tüm parçalarını eski modellerdekilerle değiştireceğim.Hatta ilk aldığımda rölanti tutmuyordu sürekli stop ediyordu servise götürdüm statör+konjektör değişti rodajı bile bitmeden çıkan sorunlar canımı sıkmaya başladı.Ayrıca yedeğe geçmeden benzin direk bitiyor sanırım benzin musluğunun çubuğunuda takmamıştır kuba çalmak için.Yani musluk her iki pozizyonda da aynı işlemi yapıyor.
Güya sıfır motor aldık ......

thepope
28 Mayıs 2013, 12:58
bugün tekrar fulledim yine aynı sonuç çıktı yeni modellerin depoları küçük 14-15 litre almıyor 13 litrede bogaza geliyor ayrıca depo kapak tasarımı berbat boğazdaki halkanın altında kalacak şekilde benzin almama rağmen park edip döndüğümde benzinin kapağın altından sızıp yere aktığını gördüm hemen orta sehpaya aldım.Demek ki benim az km yapmam kapak tasarımı sayesinde benzin ya yere akıyor yada genleşme sonucu uçup gidiyor böyle giderse motorun tüm parçalarını eski modellerdekilerle değiştireceğim.Hatta ilk aldığımda rölanti tutmuyordu sürekli stop ediyordu servise götürdüm statör+konjektör değişti rodajı bile bitmeden çıkan sorunlar canımı sıkmaya başladı.Ayrıca yedeğe geçmeden benzin direk bitiyor sanırım benzin musluğunun çubuğunuda takmamıştır kuba çalmak için.Yani musluk her iki pozizyonda da aynı işlemi yapıyor.
Güya sıfır motor aldık ......
Ben sadece boya farkı ve balansör olduğunu sanıyordum.İçinde almadan önce hiç benzin yokmuydu.eğer depo ağzına kadar dolarsa sallandığında kapaktan taşması normaldir.

volkantuna
28 Mayıs 2013, 13:26
ben giderek soğumaya başladım servise gitmek istesem beni sinir edecekler en iyisi ben sirkeciden kafama göre parça alayım böyle olmayacak

zatoichi
28 Mayıs 2013, 14:53
bugün tekrar fulledim yine aynı sonuç çıktı yeni modellerin depoları küçük 14-15 litre almıyor 13 litrede bogaza geliyor ayrıca depo kapak tasarımı berbat boğazdaki halkanın altında kalacak şekilde benzin almama rağmen park edip döndüğümde benzinin kapağın altından sızıp yere aktığını gördüm hemen orta sehpaya aldım.Demek ki benim az km yapmam kapak tasarımı sayesinde benzin ya yere akıyor yada genleşme sonucu uçup gidiyor böyle giderse motorun tüm parçalarını eski modellerdekilerle değiştireceğim.Hatta ilk aldığımda rölanti tutmuyordu sürekli stop ediyordu servise götürdüm statör+konjektör değişti rodajı bile bitmeden çıkan sorunlar canımı sıkmaya başladı.Ayrıca yedeğe geçmeden benzin direk bitiyor sanırım benzin musluğunun çubuğunuda takmamıştır kuba çalmak için.Yani musluk her iki pozizyonda da aynı işlemi yapıyor.
Güya sıfır motor aldık ......
Canınızı sıkmayın, hallolur bunların hepsi, motosikletin ilk montajı sorunlu olabiliyor, ustalar tekrar göz geçirirse sorunlar azalacaktır.

Mr_Q
28 Mayıs 2013, 21:19
Arkadaşlar tombaldan 90 çıktı :)
Dün motoru tamirci abimize bırakmıştım, bu akşam bir baktım... Durum epey vahim ...
Moturun pistonu delinmiş. "Sen bu motorla hafta sonu 700 Km. yol mu yaptın. 25 yıllık ustayım, daha öğrenecek ve görecek çok şeyim var demek ki " dedi kapıdan girdiğimde. Yani siboplar falan kmple değişecek. Sıfır motor olacak neredeyse. Başlamışken debriyajı da değiştir bari tekrar sökmeyelim dedim. Toplam maliyet 390 TL.
İki yıl sadece çay içmeye geleceksin dedi, pek inandırıcı gelmedi gerçi :) Ama netice olarak hafta sonuna kadar motor çıkacak ve maliyetide bu. Ustaya göre motorun o şekilde yol yapması mucize, ben de kamyonlarla kafa kafaya geldim bir de arkamda kızım vardı. Bakalım bundan sonra bişey çıkmaz inşallah...

thepope
28 Mayıs 2013, 21:27
Arkadaşlar tombaldan 90 çıktı :)
Dün motoru tamirci abimize bırakmıştım, bu akşam bir baktım... Durum epey vahim ...
Moturun pistonu delinmiş. "Sen bu motorla hafta sonu 700 Km. yol mu yaptın. 25 yıllık ustayım, daha öğrenecek ve görecek çok şeyim var demek ki " dedi kapıdan girdiğimde. Yani siboplar falan kmple değişecek. Sıfır motor olacak neredeyse. Başlamışken debriyajı da değiştir bari tekrar sökmeyelim dedim. Toplam maliyet 390 TL.
İki yıl sadece çay içmeye geleceksin dedi, pek inandırıcı gelmedi gerçi :) Ama netice olarak hafta sonuna kadar motor çıkacak ve maliyetide bu. Ustaya göre motorun o şekilde yol yapması mucize, ben de kamyonlarla kafa kafaya geldim bir de arkamda kızım vardı. Bakalım bundan sonra bişey çıkmaz inşallah...
İnşallah dediğin gibi bundan sonra sorun çıkmaz.Ama maliyet biraz fazla gibi geldi bana çünkü parçalar en fazla 150 tl hadi 150 de işçilik alsın 300 olur.

Mr_Q
28 Mayıs 2013, 22:08
İnşallah dediğin gibi bundan sonra sorun çıkmaz.Ama maliyet biraz fazla gibi geldi bana çünkü parçalar en fazla 150 tl hadi 150 de işçilik alsın 300 olur.

Debriyaj seti değişecek, egzoz kapatılacak, ufak tefek yapılacak yerleri de var onlar da toparlanacak, contalar değişecek... yani yazdıklarım en büyük iş yanında ufak tefek yapılacaklar da var. İnşallah sorun çıkartmaz artık... Ya usta 90-100 TL nin derdinde değilim stabil çalışsın olmadık yerde problem yaratmasın da... gerisini çok fazla takmıcam. Bir defa yaptırdım der çıkarım işin içinden en fazla.

tezer
28 Mayıs 2013, 22:59
Arkadaşlar hepinize merhaba.Forumunuz sayfa olarak uzun olduğundan atlayarak okumak zorunda kadım.Ben kardeşim için kuba superlight 200 bakıyorum.Sizden bu motoru kullanan varsa yorum almak isterim.Keeway eskiden beri herşeye rağmen sevdiğim bir motor ama adı Kuba olduktan ve 200cc olarak ta piyasaya sürüldüğünden sizden bir tavsiye almak istedim.Herkese iyi akşamlar ve kazasız sürüşler

ercan_wrc
29 Mayıs 2013, 00:08
Debriyaj seti değişecek, egzoz kapatılacak, ufak tefek yapılacak yerleri de var onlar da toparlanacak, contalar değişecek... yani yazdıklarım en büyük iş yanında ufak tefek yapılacaklar da var. İnşallah sorun çıkartmaz artık... Ya usta 90-100 TL nin derdinde değilim stabil çalışsın olmadık yerde problem yaratmasın da... gerisini çok fazla takmıcam. Bir defa yaptırdım der çıkarım işin içinden en fazla.

hocam usta doğru demiş silindir seti komple değişti mi zaten geriye bişey kalmıyor sıfır motor olacak ve ilk 1000km rodaj yapacaksın amma velakin fiyat çok uçuk olmuş. silindir seti contalarla beraber 75 lira debriyaj 15 lira subaplar falan ucuz zaten toplasan 120 hadi 140 liralık malzeme parası tutar herşey dahil. geri kalan 250 lira kafadan ustaya kalacak. ha işçilik bu mutlaka alacak ama yazık be kardeşim hakkını al 70 al 100 al 250 nedir ya? adamlar hamallık yapıyor sırtında eşya taşıyor amelelik yapıyor günlüğü 50 ile 70 lira arası hele bizim gibi işçi kısmının günlüğü 35 lira. ben o adamın yapacağı işçilik parasına 1 hafta çalışıyorum. işte bu sebep ile ustaya gitmek hiç istemiyorum. önceki sayfalarda görecek olursanız orta silindir contasından yağ sızıyordu kendim söktüm yaptım taktım. malzeme sadece conta 10 liraydı 1litre yağ 15 lira toplam maliyet 25 lira demekki bu işi o ustaya yaptırsaydım 250den aşağı almayacaktı

Mr_Q
29 Mayıs 2013, 01:17
hocam usta doğru demiş silindir seti komple değişti mi zaten geriye bişey kalmıyor sıfır motor olacak ve ilk 1000km rodaj yapacaksın amma velakin fiyat çok uçuk olmuş. silindir seti contalarla beraber 75 lira debriyaj 15 lira subaplar falan ucuz zaten toplasan 120 hadi 140 liralık malzeme parası tutar herşey dahil. geri kalan 250 lira kafadan ustaya kalacak. ha işçilik bu mutlaka alacak ama yazık be kardeşim hakkını al 70 al 100 al 250 nedir ya? adamlar hamallık yapıyor sırtında eşya taşıyor amelelik yapıyor günlüğü 50 ile 70 lira arası hele bizim gibi işçi kısmının günlüğü 35 lira. ben o adamın yapacağı işçilik parasına 1 hafta çalışıyorum. işte bu sebep ile ustaya gitmek hiç istemiyorum. önceki sayfalarda görecek olursanız orta silindir contasından yağ sızıyordu kendim söktüm yaptım taktım. malzeme sadece conta 10 liraydı 1litre yağ 15 lira toplam maliyet 25 lira demekki bu işi o ustaya yaptırsaydım 250den aşağı almayacaktı

Patron, dediğine katılıyorum. Fakat Balıkesir gibi bir yerde iş yaptıracak usta bulmak çok zor. Yapan da böyle yapıyor.Zaten adam gibi iş yapan usta sayısı da 3 ü geçmez, onlar da kasıyorlar. Malum ben de yeni başladım ve henüz dağıtıp toplayacak kadar cesaret edemedim. Biraz daha geçse ben kendim bazı şeylerini yaparım. Malesef şimdilik böyle oldu. Yani bir yerde benim de tepemin tası atacak, yeter deyip dayanıcam anahtara tornavidaya...

thepope
29 Mayıs 2013, 01:32
Benim anlamadığım piston delikse motor nasıl gider nasıl çalışır illaki marş yaparken falan sorun olur yakıtta artma olur yani ne biliyim senin yakıtta gayet normal.Benim motorumda aynı senin anlattığın gibi oluyordu mesela bağırıyordu ama sesine oranlı gitmiyordu ama gaz verdiğimde özellikle yüksek devirde bağırıyor devir yükseliyor boşa alır gibi oluyor sonra sonra ağır ağır hızlanıyordu ve tahmin etttiğim gibi debriyaj değişimiyle çözüldü sorunum.Yanlış anlaşılmak istemiyorum burda ustanada birşey demiyorum sadece düşündüm ve bilmediğimden piston delinince illlaki bunun yakıta ilk çalışmaya etkisi olacağını ve boşta gaz verince devirin yükselmeyeceğini düşündüm tabiki doğruyu açan usta bilir.Ama inşallah sorun çıkarmaz bundan sonra.Hatta debriyaj kapağını açıcam deseydin her türlü yardımcı olurdum sana balata değişiminde falan elin anahtar tutuyorsa yapabilirsin piston silindir kısmı hakkında bir fikrim yok ama bir sorunum çıkarsa yine ilk ben açarım herhalde merak ediyorum çünkü :)

Mr_Q
29 Mayıs 2013, 01:43
Benim anlamadığım piston delikse motor nasıl gider nasıl çalışır illaki marş yaparken falan sorun olur yakıtta artma olur yani ne biliyim senin yakıtta gayet normal.Benim motorumda aynı senin anlattığın gibi oluyordu mesela bağırıyordu ama sesine oranlı gitmiyordu ama gaz verdiğimde özellikle yüksek devirde bağırıyor devir yükseliyor boşa alır gibi oluyor sonra sonra ağır ağır hızlanıyordu ve tahmin etttiğim gibi debriyaj değişimiyle çözüldü sorunum.Yanlış anlaşılmak istemiyorum burda ustanada birşey demiyorum sadece düşündüm ve bilmediğimden piston delinince illlaki bunun yakıta ilk çalışmaya etkisi olacağını ve boşta gaz verince devirin yükselmeyeceğini düşündüm tabiki doğruyu açan usta bilir.Ama inşallah sorun çıkarmaz bundan sonra.Hatta debriyaj kapağını açıcam deseydin her türlü yardımcı olurdum sana balata değişiminde falan elin anahtar tutuyorsa yapabilirsin piston silindir kısmı hakkında bir fikrim yok ama bir sorunum çıkarsa yine ilk ben açarım herhalde merak ediyorum çünkü :)

Mert, usta da aynen senin gibi dedi işte. 25 yıldır motor sökerim, ilk defa karşılaştım dedi adam :) Buraya kadar gelmen mucize senin diye de ekledi. Bütün ayarları, her şeyi sıfırdan yapılacak. Umarım yakıt olarak önceki performansı yakalayabilirim. İnşallah uzun bir süre elim anahtar tutmayacak :) Ben anlamadığım için sökmedim ama sanırım bundan sonra ben birçok şeyini kendim sökerim. Çok büyük problem olursa ustanın kapısını çalarım gibi geliyor.

Bir de kafama takılan bişey var. Motoru gazlıyorum motor gidiyo fakat hız göstergesi 60 ı gösteriyo. Motor hızlanıyo hala 60 ... gazı kesiyorum hız göstergesi yükseliyo 70-80 yukarı doğru çıkıyo. Bunun gazla ne alakası var bana bir anlatabilecek olan var mı :)

thepope
29 Mayıs 2013, 01:51
Mert, usta da aynen senin gibi dedi işte. 25 yıldır motor sökerim, ilk defa karşılaştım dedi adam :) Buraya kadar gelmen mucize senin diye de ekledi. Bütün ayarları, her şeyi sıfırdan yapılacak. Umarım yakıt olarak önceki performansı yakalayabilirim. İnşallah uzun bir süre elim anahtar tutmayacak :) Ben anlamadığım için sökmedim ama sanırım bundan sonra ben birçok şeyini kendim sökerim. Çok büyük problem olursa ustanın kapısını çalarım gibi geliyor.

Bir de kafama takılan bişey var. Motoru gazlıyorum motor gidiyo fakat hız göstergesi 60 ı gösteriyo. Motor hızlanıyo hala 60 ... gazı kesiyorum hız göstergesi yükseliyo 70-80 yukarı doğru çıkıyo. Bunun gazla ne alakası var bana bir anlatabilecek olan var mı :)

o hız olayı kilometre saati ve vibrasyonla alakalı km saati çok iyi değil ve gazı çok açınca titreşimden aynı şey geçen benimde başıma geldi ve bu keewaylerin çoğunda var galiba önceki sayfalarda okumuştum

Mr_Q
29 Mayıs 2013, 18:50
o hız olayı kilometre saati ve vibrasyonla alakalı km saati çok iyi değil ve gazı çok açınca titreşimden aynı şey geçen benimde başıma geldi ve bu keewaylerin çoğunda var galiba önceki sayfalarda okumuştum

Önceleri bu şekilde yapmıyordu. Çıkartayım makineyi de, tekrar test ederim. Motor stabil çalışmadığı için hiçbişeyden emin olamıyorum. Bu hafta sonu küçük bir gezi yaparım sanırım. Hem rodajını tamamlarım hem de motorun son halini görürüm. Hiç olmazsa sıkıntılı birşey varsa vakit geçirmeden götürür ustaya yaptırırım. O kadar para aldı, yapsın yani ...

volkantuna
29 Mayıs 2013, 19:07
mert senin 6 lı debriyaj balata setin ne durumda memnun musun ?
bende değiştirmeyi düşünüyorum.2012 modellerde ön 17 arka 41 diş yapmışlar ben önü 16 diş taktım yinede tatmin etmedi.

thepope
29 Mayıs 2013, 19:52
mert senin 6 lı debriyaj balata setin ne durumda memnun musun ?
bende değiştirmeyi düşünüyorum.2012 modellerde ön 17 arka 41 diş yapmışlar ben önü 16 diş taktım yinede tatmin etmedi.

zaten 2005 2006 modelerde ön 17 diş ama arkayı bilmiyorum bende 16 diş aldım ama takmadım daha dişli küçülürse çekişin biraz artıcağını tahmin ettim ama yakıtda artabilir olmadı 18 diş takıcağız yada arkayı biraz küçültürüm 38 falan yaparım.
Debirayaja gelince eskisine göre çok fark var yani ayırma kesinlikle yapmıyor.Eskiden zorlayınca boşa alır gibi oluyordu yokuşlarda bağırıyor ama devrinin hızında gitmiyordu şimdi öyle bir sorun yok yokuşta gücü yetmesse sesi azalıyor yani boğuluyor.Yani kavraması çok iyi oldu.Sizinkilerin durumunu bilmediğim için yorum yapamıyorum.

volkantuna
30 Mayıs 2013, 10:23
bizimkilerde 2 kişi kalkışta titreme yapıyor tırrrrt diye bir ses geliyor 16 diş takmama rağmen.Debriyaj kavrama ayarı dibe getirilirse ancak düzeliyor,ön amortisörü her çukur yada setten geçişte tak diye vuruyor,arka amortisör çok sert kütür kütür,4 depo bitirdim en fazla 380 km yapabildim durum pek iyi değil senin anlayacağın.

thepope
30 Mayıs 2013, 14:06
o tırt sesi ve düşük devirde vites değişitrince ilk başlarda gelin garip sesler ve motorun titremesi kesinlikle artık yok hatta kişi bindik arkadaşla yokuşta bile yapmadı ve birde şöyle bir şey var mesela viteste gidiyorum gazı kestim vites 3 veya 4 te gazı bir anda yarıya getiriyorum motor yerinden sıçrıyor sanki eskiden bağırırdı mesela bence keeway in orijinal balataları yetersiz 4 yay olması nedeniyle önceki sayfalardada okumuştum sıfır aldığında bile yapanlar vardı o kalkışta sirkelemeyi bende artık motor öne atıyor kendini.Yani bence faydası oldu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------

benim amortisörlerden ses gelmiyor belki yeni olduğundan seninki öyledir

ercan_wrc
30 Mayıs 2013, 20:08
Arkadaşlar bizim motorda benzin filtresi var mı? varsa nerede? birde şu sinyal işine bir çözüm bulamadım. zaman ayarlı role 70 lira çok pahalı. sağ sinyalide bazen açık unutuyordum bende sesli flaşör aldım çok iyi oldu ama bildiğiniz gibi sağ sinyal basınca basılı kalıyor sorun yok ama sol sinyale ne kadar basarsam o kadar yanıyor buda dönüşlerde problem oluyor debriyaja basmak için mecburen sinyali bırakıyorum. ayrı bir kablo alıp swtich aldım ama nereden nasıl bağlayacağımı çözemedim.

thepope
01 Haziran 2013, 02:29
Arkadaşlar bizim motorda benzin filtresi var mı? varsa nerede? birde şu sinyal işine bir çözüm bulamadım. zaman ayarlı role 70 lira çok pahalı. sağ sinyalide bazen açık unutuyordum bende sesli flaşör aldım çok iyi oldu ama bildiğiniz gibi sağ sinyal basınca basılı kalıyor sorun yok ama sol sinyale ne kadar basarsam o kadar yanıyor buda dönüşlerde problem oluyor debriyaja basmak için mecburen sinyali bırakıyorum. ayrı bir kablo alıp swtich aldım ama nereden nasıl bağlayacağımı çözemedim.
deponun altında benzin musluğu varya onun içinde ince uzun bir filtre var başkada filtre yok direk karbüratöre gidiyor.Sinyal hakkındada benimde ilk aldığımda sol sinyal bazen basınca yanıyordu bazen normal çalışıyordu tesisati söküp taktım soketleri falan temizledim birde kontak spreyi sıktım altta delik var wd 40 sıktım bunları yaptım şu an sorun yok.Birde butondanmı flaşördenmi onu anlamak istiyosan biraz elektrik bilgin varsa sağ sinyal düğmesiyle sol düğmenin kablsounun renkleri değiştir öyle dene ben böyle yaptım sorun butonda olduğunu bu şekilde anladım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------


bizimkilerde 2 kişi kalkışta titreme yapıyor tırrrrt diye bir ses geliyor 16 diş takmama rağmen.Debriyaj kavrama ayarı dibe getirilirse ancak düzeliyor,ön amortisörü her çukur yada setten geçişte tak diye vuruyor,arka amortisör çok sert kütür kütür,4 depo bitirdim en fazla 380 km yapabildim durum pek iyi değil senin anlayacağın.
16 diş sizce daha mı iyi yoksa 18 mi yapmak daha iyi bugün motoru zorladım en fazla 105 km gördü eğimli yoldu oda düzde 90 95 civarı.Sizin 16 diş ile 100 ü geçiyormu?Bu arada arkadaşlar rölanti devriniz kaç benim motor dur kalkta bazen stop ediyor

volkantuna
02 Haziran 2013, 00:19
16 diş ile 110-120 görüyor ama önemli olan hız değil bizim motorlarda çekiş daha önemli bence.çünkü çekiş demek gaza asılmadan yani racinglerde olduğu gibi dipgaz yapmak yerine az gazla rahat gidebilmek demek.Zaten cruiser-chopper motorun farkı buradadır.Bir örnek ile açıklarsak bir harley 5. viteste 60 km süratte gidebilir ve vites düşürmeden gazı artırdığında tekrar süratlenebilir ama bir racing motor bunu yapamaz otomobillerde olduğu gibi titrer vites düşürmek ister.Düşük devir yüksek tork.Yani keyif almak önemli yolu biran önce bitirmek yerine yolda olmak önemli bence.

thepope
02 Haziran 2013, 02:12
16 diş ile 110-120 görüyor ama önemli olan hız değil bizim motorlarda çekiş daha önemli bence.çünkü çekiş demek gaza asılmadan yani racinglerde olduğu gibi dipgaz yapmak yerine az gazla rahat gidebilmek demek.Zaten cruiser-chopper motorun farkı buradadır.Bir örnek ile açıklarsak bir harley 5. viteste 60 km süratte gidebilir ve vites düşürmeden gazı artırdığında tekrar süratlenebilir ama bir racing motor bunu yapamaz otomobillerde olduğu gibi titrer vites düşürmek ister.Düşük devir yüksek tork.Yani keyif almak önemli yolu biran önce bitirmek yerine yolda olmak önemli bence.
benim orjinal dişli var ona rağmen 110 u rampa aşşağı zor görüyürum 16 dişi taksammı acaba sizinki orijinalkende aynı hızdamıydı yani dişlinin olumsuz etkisi oldumu.Belki yakıtı arttırabilir

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:05 ----------

bide benim motor ısınınca rölantideyken tık tık tık motor kısmından ses geliyor sizlerde varmı böyle bir problem.İlk çalışmada yapmıyor nedense ısınınca yapıyor

volkantuna
02 Haziran 2013, 10:57
orjinal 17 diş daha hızlı oluyor devir artmadan hız artıyor ama şehir içi dur kalk çekiş zayıf oluyor belki 6 yaylı balata takarsam 17 dişle devam ederim.16 diş biraz yakıtı artırıyor sanırım ben 17 kuruş yakıyorum.
motor kısmından gelen sese gelirsek bujini ngk-d7ea olarak değiştir bence arada bir sök tel fırça ile ucunu temizle

ercan_wrc
02 Haziran 2013, 12:36
hocam 17 kuruş çok fazla değil mi? ben tam ölçüm yaptım 0,96 kuruş yakıyorum. bu arada benim alet yağ yakıyor pistonda biraz çizik vardı birde silindir contasını değiştirmek gerekiyordu bende sökmüşken silindir piston segman değiştireyim dedim dün siparişi verdim 75lira zaten. söküp hepsini yenileyip sıfır rodaj yapıp 2-3 sene daha sorunsuz binerim inşallah. yakıt ve görünüş olarak çok memnumum ben motordan. parçalarıda ucuz.

thepope
02 Haziran 2013, 14:43
benimkide 3 litre yakıyor yani 15 kuruş benim dur kalklarda sıkıntı ama yinede denemyi düşünüyorum 16 dişliyi o sesin bujiden olduğunu düşünmüyüroum buji yeni sayılıyır zaten büyük ihtimalle subaplar ısınınca genleşiyor ondan herhalde ercan senin karbüratörün markası ne orijinal mibide hava ayarın kaç turda bakabilirmisin ?