Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
ercan_wrc
11 Mayıs 2013, 23:30
Arkadaşlar ben yakıttan çok memnunum 1 hafta motor benim bacanaktaydı 2 kişi bindiler genelde 90+90kg işleri gereği genelde de bastılar hep 12 litre benzin ile 400km yapmışlardı ben kırmızı bölgeye gelince depoyu fulledim ve 55 liraya depo dolu yani 12 litre aldı şuan 277kmdeyim ve daha 1 çeyrek azaldı depo yani %75 civarı dolu gösteriyor. depo lineer inmediği için tahminimce 550-600km gidecek gibi son durumu yazarım size. birde motorun contasını değiştirmek için sökmmüştük dikkatimi çekti pistonda hafif bir çizik vardı bir bölümünde sanırım zamanla silindir piston segman değişmesi gerekecek çünkü motor biraz yağ yakıyor, öyleki 500kmde 250-300gr yağ eksiltiyor, sizlerde durum nasıl? yağ eksiltme var mı? ben eksiltmeyi bu pistonun durumunu veriyorum ama.
antilop_skul
12 Mayıs 2013, 00:21
Güncel yedek parça fiyatları konusunda bilgisi olan var mı,
flaşör 150TL
Arka Ön balata 100tl
Sibop ayarı 100TL
Egzost tamiri 100TL
Kırılan plaka yerinin tamir edilmesi 50TL
Keeway Bursa yetkili servisinden yaptırdım.
Fiyatlar normal mi arkadaşlar,montaj dahil, gerçi yaptırdım artık ama sanki fazla gibi,
Bir motorcu arkadaşın önce yaptır sonra pazarlık et tavsiyesi sebebi ile işten önce pazarlık etmedim, ama tamirden önce sormak lazım bence fiyatları.
hocam sen ne yaptın ya ben arabaya okdar masraf etmıyorum flasörun sınyal flasorumu en fazla bı cın mnalı scooterın flasoruyle degısırsın kablo kesıp bantlarsın 20 tl sibob ayarı 50 tl balatalar 20 ön 20 arka olsa egzozu bıse dıyemıcem plakalıkta topu topu neki tamirine 50 tl istediler . çok para vermissin en az 300 tl sı heba bence ama gecmiş olsun ne diyielim
Ercument
12 Mayıs 2013, 01:14
Güncel yedek parça fiyatları konusunda bilgisi olan var mı,
flaşör 150TL
Arka Ön balata 100tl
Sibop ayarı 100TL
Egzost tamiri 100TL
Kırılan plaka yerinin tamir edilmesi 50TL
Keeway Bursa yetkili servisinden yaptırdım.
Fiyatlar normal mi arkadaşlar,montaj dahil, gerçi yaptırdım artık ama sanki fazla gibi,
Bir motorcu arkadaşın önce yaptır sonra pazarlık et tavsiyesi sebebi ile işten önce pazarlık etmedim, ama tamirden önce sormak lazım bence fiyatları.
Ne yaptın kardeş 500 TL. iyi para. 'Kırılan plaka yerinin tamir edilmesi 50TL' plakalığa gümüş falan kapladı herhalde.
zatoichi
12 Mayıs 2013, 01:56
...ama gecmiş olsun ne diyielim
Saol güvenip gittik işte, pahalı bir ders oldu bu konuda...
Ne yaptın kardeş 500 TL. iyi para. 'Kırılan plaka yerinin tamir edilmesi 50TL' plakalığa gümüş falan kapladı herhalde.
Doğru diyorsun kardeş, yaptık bir hata.
thepope
12 Mayıs 2013, 03:00
Arkadaşlar ben yakıttan çok memnunum 1 hafta motor benim bacanaktaydı 2 kişi bindiler genelde 90+90kg işleri gereği genelde de bastılar hep 12 litre benzin ile 400km yapmışlardı ben kırmızı bölgeye gelince depoyu fulledim ve 55 liraya depo dolu yani 12 litre aldı şuan 277kmdeyim ve daha 1 çeyrek azaldı depo yani %75 civarı dolu gösteriyor. depo lineer inmediği için tahminimce 550-600km gidecek gibi son durumu yazarım size. birde motorun contasını değiştirmek için sökmmüştük dikkatimi çekti pistonda hafif bir çizik vardı bir bölümünde sanırım zamanla silindir piston segman değişmesi gerekecek çünkü motor biraz yağ yakıyor, öyleki 500kmde 250-300gr yağ eksiltiyor, sizlerde durum nasıl? yağ eksiltme var mı? ben eksiltmeyi bu pistonun durumunu veriyorum ama.
Gerçekten yakıt tüketimin iyiymiş benim motorda sorun var galiba 2 kişi toplam 180 kg binse yerinde zor hareket eder.Bugün arkadaşı aldım arkaya 100kg bende 60 motor nasıl çırpınıyor.Yokuşu zor çoktım 1.ci viteste hafif eğimli yokuş.Mesela giderken arada bağırıyor ondan sonra hızlanıyor.7.5 lt benzin vardı 100km yol yaptım depo çeyrek depoya düştü bakalım ne kadar dayanıcak.
ercan_wrc
12 Mayıs 2013, 03:23
Hocam çekişi mükemmel benim. En basitinden bugun arkadaşimi arkama aldım ben 89kg arkadaşım 100kg ve çıktığımız rampayi görsen sasirdin. 2de çıkardım ama çok ağır olduğumuzdan cukurlarda arka çamurluk sürtuyordu bu nedenle 1 ile hiç zorlanmadan çok çok dik rampalari bile ciktim.
thepope
12 Mayıs 2013, 03:34
Hocam çekişi mükemmel benim. En basitinden bugun arkadaşimi arkama aldım ben 89kg arkadaşım 100kg ve çıktığımız rampayi görsen sasirdin. 2de çıkardım ama çok ağır olduğumuzdan cukurlarda arka çamurluk sürtuyordu bu nedenle 1 ile hiç zorlanmadan çok çok dik rampalari bile ciktim.
benimki 2005 model seninki yeni balansörlülerdendi yanılmıyorsam ama bu kadarda fark olmazki benim birşeylerine baktırmam lazım.benimki çıkıyo çıkmıyo değilde aşırı bağırıyor zorlanıyor.
zatoichi
12 Mayıs 2013, 13:32
Avans ayarı (ateşleme zamanlaması) motordaki aşırı vibrasyonun sebeplerinden biri diye dusunuyorum, ateşleme elektronik oldugu için de ayarı yapılmıyor sanırım.
ercan_wrc
12 Mayıs 2013, 16:50
benimki 2005 model seninki yeni balansörlülerdendi yanılmıyorsam ama bu kadarda fark olmazki benim birşeylerine baktırmam lazım.benimki çıkıyo çıkmıyo değilde aşırı bağırıyor zorlanıyor.
benimki 2008 model galiba balansörlü ama motor aynı motor böyle bir durum olmaması gerekli. Benim ilk motorum bu zamana kadar hep araba kullandım ve arabayı seri kullanırım, arabadan inip motora bindim ama kalkışlarda falan yokuşta olsa çoğu arabayı geçecek güçte. zaten bacanağımda hyosun 250R ve arkadaşımızda Honda 600R var ikiside kullandı motoru ve 150lik motora göre çok seri ve iyi gidiyor demişti. hani diyorum ben mi yanlış düşünüyorum ama onlarda benim gibi düşünüyor. Senin motorda bir sıkıntı olduğu belli ama nereden olabilir acaba hava ayarını falanda yapmıştın aklımada başka bişey gelmiyor. buji, karburator hep bakımda geçmişti galiba. peki buji kablosu bozuk olabilir mi? farklı bir kablo ile deneme imkanın varsa dene derim. gerçi kablo arızasında teklemede yapması lazım.
*Ön çamurluk kırık var yapılacak, boyanacak.
*Arka çamurluk kuruk var yapılacak, boyanacak.
*Depoda hafif ezik var, düzeltilecek, boyanacak
*Far kırık, değişecek
*Standart bakımlar yapılacak
*Göstergeler çalışmıyor, telleri kopuk ( değişme ihtimali de var ) Depo dahil çalışmıyor.
Arkadaşlar, yeni olduğum için sormak istiyorum. Yarın ilk etapta bunları yaptırmayı düşünüyorum. Sizce fiyat ne kadar olur ? Fikir verebilir misiniz ? Bir de, eksozu açtık biz bunun dedi aldığım arkadaş. Bunun yakıta etkisi olur mu ? yoksa sesi gayet güzel, böyle kullanırım da... Gerçi mantık olarak etkisinin olacağını düşünmüyorum ama yine de sormak istedim.
thepope
13 Mayıs 2013, 02:32
benimki 2008 model galiba balansörlü ama motor aynı motor böyle bir durum olmaması gerekli. Benim ilk motorum bu zamana kadar hep araba kullandım ve arabayı seri kullanırım, arabadan inip motora bindim ama kalkışlarda falan yokuşta olsa çoğu arabayı geçecek güçte. zaten bacanağımda hyosun 250R ve arkadaşımızda Honda 600R var ikiside kullandı motoru ve 150lik motora göre çok seri ve iyi gidiyor demişti. hani diyorum ben mi yanlış düşünüyorum ama onlarda benim gibi düşünüyor. Senin motorda bir sıkıntı olduğu belli ama nereden olabilir acaba hava ayarını falanda yapmıştın aklımada başka bişey gelmiyor. buji, karburator hep bakımda geçmişti galiba. peki buji kablosu bozuk olabilir mi? farklı bir kablo ile deneme imkanın varsa dene derim. gerçi kablo arızasında teklemede yapması lazım.
Yakıtı şuan test ediyorum 7.5 lt benzin vardı 175km yaptım 1 diş benzin kaldı daha rezerveye almadım 200km gitse 3.7 litre yakmış oluyor.100km de.Herhalde yakıtı normal.
Birde benim motorda şöyle bir durum var bu nedenle debriyaj balatalarından şüpheleniyorum mesela gidiyorum hafif yokuş yol motor gidiyo gayet güzel bende yavaş yavaş gazı açıyorum sonra motor hızlanıyor bir yere gelince sesi yükseliyor ama hızda yükselme yok sonra tekrar hız yükseliyor yani önce bağırıyo sonra hızlanıyor bu sizde varmı?normalde yokuşta çıkamıyosa sesi azalır devir düşer ama bende öyle bir şey yok ses aynı hatta bağırıyo ama yavaşlıyor yokuş dik olunca hani bayılma olsa devir düşer sizde nasıl bu durum
ercan_wrc
13 Mayıs 2013, 09:19
Hocam bunun tek nedeni var debriyaj balatasi bitmiş. Zaten fazla yakmasida bundandir. Gücün bir kısmı boşa gidiyor.
thepope
13 Mayıs 2013, 21:46
Hocam bunun tek nedeni var debriyaj balatasi bitmiş. Zaten fazla yakmasida bundandir. Gücün bir kısmı boşa gidiyor.
Benim debriyaj kolum sertti dün ayar yapıyım dedim mesela çok üstte kavrıyordu vidayı ayarladım şimdi ortalarda kavrıyor ve debriyaj kolunun sertliği yarı yarıya değişti çok iyi oldu olması gerektiği gibi rahatladı motorun gidişindede hissedilir bir değişme oldu fakat tamamen çözülmedi yani yağ değişim vakti geldiğinde balatalarada bakıcam motordaha 3500 kmde balataların bitmesi normalmi
thepope
14 Mayıs 2013, 01:17
Arkadaşlar bugün motorun viteste çalışmama sorununa bir çözüm uyguladım şöyle motorun ön dişlisinin olduğu yerde boş vites müşürü var onun yolundan bir kablo çektim debriyaj koluna kadar orayada bir şekilde bağladım kabloyu şuan debriyaja bastığımda sonuna kadar tabiki motor boşta görünüyor bu şekilde motor viteste olsa debiriyaja bastığımda boşta görünüyor ve çalışıyor.
İsteyene detaylı şekilkde anlataiblirm
Çamurlukların kırıklarının yapılması + Boyası
Depodaki yamukluğun düzelmesi + Boyası
Yan kapakların boyası
Hepsi 200 TL civarında tutacak... Pahalı mı ?
Sibop ayarı + Karbürator + Hava filtresi + Yağ dahil bakım... 80 TL... Bu fiyat nasıl ?
antilop_skul
15 Mayıs 2013, 22:37
boya 200 se yani bence biraz pahalı gibi 150 ye baglamaya calıs cila vernik vb seyleri attırmayı unutma
boya 200 se yani bence biraz pahalı gibi 150 ye baglamaya calıs cila vernik vb seyleri attırmayı unutma
Üstadım, boya 150 fakat çamurluklarda kırıklar var, depoda biraz düzeltilecek yer var. Onları da yaptırtıyorum. Yani yaklaşık olarak dediğin paraya gelmiş olacak.
Biraz uğraştıracak ama sanırım güzel bişey olacak :) Elinde fazla yan çanta olan var mı ? Kullanılır, temiz olursa satın alabilirim makul ücretle. Mevcutlar epey yıpranmış, yırtılmış. Yardımcı olursanız sevinirim.
volkantuna
17 Mayıs 2013, 11:16
Arkadaşlar bugün motorun viteste çalışmama sorununa bir çözüm uyguladım şöyle motorun ön dişlisinin olduğu yerde boş vites müşürü var onun yolundan bir kablo çektim debriyaj koluna kadar orayada bir şekilde bağladım kabloyu şuan debriyaja bastığımda sonuna kadar tabiki motor boşta görünüyor bu şekilde motor viteste olsa debiriyaja bastığımda boşta görünüyor ve çalışıyor.
İsteyene detaylı şekilkde anlataiblirm
dostum fotoğraflayabilirmisin bu projeyi bende yapmak istiyorum
thepope
17 Mayıs 2013, 16:51
dostum fotoğraflayabilirmisin bu projeyi bende yapmak istiyorum
Resimleri yükledim.Şimdi ben kendime göre böyle bir şey çıakrdım ben mantığını anlatırım siz ona göre kendiniz daha farklı birşey yapabilirsiniz ben yay koydum siz butonla işi halledebilirsiniz.
Şimdi önce Öndişli Kapağı varya orda bir boş vitess müşürü var ve ona gri renk kablo geliyor sizinkide öyledir herhalde isterseniz açarak bakabilirsiniz ama şimdi o kablo motorun sargısıyla birleşik bir kablo kaplamasıyla toplamda 6 kablo oluyor bunların 5 i sargı 1 side müşürün kablosu işte işte kablolar tam koltuğun altında bir 6 l ı sokete geliyor.Aşşağıdaki Resimdeki soket akü kısmının olduğu kapağın orda
bu kablonun dişli kapağının oradan çıkan kısmı
http://imageshack.us/a/img442/7016/62474204.jpg
Buda kablonun birleştiği altılı soket tam koltuğun altına denk geliyor zaten bu kapaktan takip ederseniz bulursunuz.
http://imageshack.us/a/img802/2674/28154492.jpg
http://imageshack.us/a/img15/6667/94286776.jpg
Kablonun naylonun sıyırıyoruz.Gördüğümüz gibi tam solt üstte gri bir kablo var bu bende boş müşürü kablosu sizde öyledir bunu anlamak için ona paralel bir kablo çekiyoruz.
http://imageshack.us/a/img577/4513/62000718.jpg
Burası kablonun giri kısmın geldiği arka taraf ben oraya gördüğünüz siyah kabloyla paralel çektim şimdi buraya kadar sorun varmı yokmu anlamak için çektiğimiz kablonun ucunu kontağı açıyoruz motoru vitese takıyoruz şuan boş ışığı yanmıyor o çektiğimiz kablonun ucunu motorda şase alan herhangi bir yere değdiriyoruz ve boş ışığı yanıyor eğer ışık yanarsa herhangi bir demir şase alan yere değdirdiğimiz buraya kadar sorun yok.
http://imageshack.us/a/img560/1083/92877129.jpg
Şimdi paralel aldığımız kabloyu devam ettirip sol kumanda panelinin yani debriyajın olduğu kısma getiriyoruz.
http://imageshack.us/a/img543/897/86995841.jpg
http://imageshack.us/a/img22/9417/52028165.jpg
http://imageshack.us/a/img22/6091/26303550.jpg
İşte buraya kadar geldi kablo Yani sol kumanda paneline ben söküp gidonun içinden geçirdim matkapla deldim ve kablonun ucuna yay bağladım.Şimdi debriyaja tam basınca debriyaj maneti o yaya değiyor tabi manetde şase olduğu için kablo şase alıyor ve motor boş ışığını yakıyor marş masıncada çalışıyor.
http://imageshack.us/a/img203/5786/65568363.jpg
Buda Videosu
http://youtu.be/zQgJ_9lYliU
Ercument
17 Mayıs 2013, 18:33
Gayet başarılı bir sistem yapmışsınız. Viteste çalışmamasının mantığı bu motorlarda uzaktan çalıştırma olduğu içindir. Motor yan sehpada iken uzaktan çalıştırma butonuna basıldığında, motor ileri atılıp devrilme olasılığı çok yüksek.
thepope
17 Mayıs 2013, 18:35
Gayet başarılı bir sistem yapmışsınız. Viteste çalışmamasının mantığı bu motorlarda uzaktan çalıştırma olduğu içindir. Motor yan sehpada iken uzaktan çalıştırma butonuna basıldığında, motor ileri atılıp devrilme olasılığı çok yüksek.
Zaten vitesteyken uzaktan bassanızda motor çalışmıyor.Yani keeway 5 tllik bir masraftan kaçarak müşür taksaydı bunlarla uğraşmazdık :)
Ercument
17 Mayıs 2013, 18:38
Demek ki yanlış hatırlıyorum. Ne oldu yedek depoyu bulabildinizmi acaba
volkantuna
17 Mayıs 2013, 18:53
peki gri kablodan aldığımız paraleli direk şaseye tuttursak bu defa sürekli ışık yanar değilmi böyle nasıl olur?
thepope
17 Mayıs 2013, 21:55
peki gri kablodan aldığımız paraleli direk şaseye tuttursak bu defa sürekli ışık yanar değilmi böyle nasıl olur?
olur ama debriyaja basmadığınızdada çalışır motor.bu da sıkıntı yaratabilir ayrıca boşu bulmakta zorlanırsınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Demek ki yanlış hatırlıyorum. Ne oldu yedek depoyu bulabildinizmi acaba
yedek depo denen şey ayrı birşey değil zaten dpeonun içindeki benzini kullanıyorsunuz fakat benzin musluğunun dibindeki benzini rezerveye alınca(yani yedek depoya alınca )çekiyor.Hatta şuan benzinim azaldığı için oraya aldım motoru
yedek depo denen şey ayrı birşey değil zaten dpeonun içindeki benzini kullanıyorsunuz fakat benzin musluğunun dibindeki benzini rezerveye alınca(yani yedek depoya alınca )çekiyor.Hatta şuan benzinim azaldığı için oraya aldım motoru
Geçtiğimiz günlerde, deporu sökerken dikkatimi çekmişti ama mantığı kuramamıştı :) Deponun altında ki somunu söküp çıkarttığımda dopunun içinde 5-7 cm falan bir hortum çıktı yakıt hortumunun ucunda. Sanırım, yedek depo o hortumdan ibaret :) normal için musluğu çevirdiğimizde, hortumun üst tarafından alıyor yani deponun dibine kadar inmiyor. Yedek dopoya alınca, bu defa hortumun altından alıyor ve aynı depoda yedek oluyor :) Bugün foto çekmeyi unutmazsam eklerim :)
thepope
18 Mayıs 2013, 15:10
Geçtiğimiz günlerde, deporu sökerken dikkatimi çekmişti ama mantığı kuramamıştı :) Deponun altında ki somunu söküp çıkarttığımda dopunun içinde 5-7 cm falan bir hortum çıktı yakıt hortumunun ucunda. Sanırım, yedek depo o hortumdan ibaret :) normal için musluğu çevirdiğimizde, hortumun üst tarafından alıyor yani deponun dibine kadar inmiyor. Yedek dopoya alınca, bu defa hortumun altından alıyor ve aynı depoda yedek oluyor :) Bugün foto çekmeyi unutmazsam eklerim :)
evet bende açmıştım bende fark ettim onu
http://l1305.hizliresim.com/19/l/n6jbc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://l1305.hizliresim.com/19/l/n6jcg.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://m1305.hizliresim.com/19/l/n6jdt.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
motorun bakımları bitti sayılır. Resimler yukarıda mevcut. Sanırım bir şeye benzedi.
thepope
19 Mayıs 2013, 01:35
Komple boyamı yapıldı çok güzel olmuş hayırlı olsun.Bu arada rezerve ile 80km yol gittim bugün hala bitmedi yani rezerveyle bayağı gidiyor motor.290 km yaptım 9litre benzinle bitmek üzere şuanda.
Komple boyamı yapıldı çok güzel olmuş hayırlı olsun.Bu arada rezerve ile 80km yol gittim bugün hala bitmedi yani rezerveyle bayağı gidiyor motor.290 km yaptım 9litre benzinle bitmek üzere şuanda.
Evet üstadım. Komple boya yapıldı. Epey yordu kerata beni, biraz da masraflı oldu ama düşündüğüme yakın bir görüntüsü oldu ve yeni başladığım için de şimdilik bana yeter. bakıma sokmadan önce, hatırı sayılır bir ses ve vibrasyon vardı. Sesin büyük bölümü eksozdan geliyormuş. Marş pedalı da buna ek olarak ses yapıyor. Dün herhalde bir tek motorun içini sökmedik. Vibrasyon da öncekine nazaran çok çok az... Hani bakım dedin mi ötesi yok, motor epey rahat gidiyor öncekine kıyasla. Güzel ve verimli bir çalışma oldu:) Sanırım masrafsız bu yazı çıkartır. Tahmini olarak 4.000 Km. planlıyorum bu yaz için. Bakalım, bir tek yağ değiştirerek bu kadar yol gidilebilecek mi :)
Eksik kalan noktalar : Yakıp göstergem çalışmıyor. Çalışacak fakat, 2 li fişin nereye gireceğini bir türlü bulamadık :) Devir saatim çalışmıyor. Aynalar değişecek. Korna Değişecek. Çantalar epey yıpranmış, eğer toparlayamazsam çanta bakıcam. İzmir, İstanbul, Bursa civarlarında hesaplı çanta satan varsa, söylerseniz irtibata geçmek istiyorum. Balıkesir bu konuda epey mahrumiyet bölgesi. Tek çanta ya 45 TL dedi ama tek taraflı da takmak istemiyorum.
Üstadım, 100 Km. de 3 Litre yaklaşık olarak benim de hedefimde olan rakam. Umuyorum bu takamı tutturabilirim.
thepope
19 Mayıs 2013, 14:52
Evet üstadım. Komple boya yapıldı. Epey yordu kerata beni, biraz da masraflı oldu ama düşündüğüme yakın bir görüntüsü oldu ve yeni başladığım için de şimdilik bana yeter. bakıma sokmadan önce, hatırı sayılır bir ses ve vibrasyon vardı. Sesin büyük bölümü eksozdan geliyormuş. Marş pedalı da buna ek olarak ses yapıyor. Dün herhalde bir tek motorun içini sökmedik. Vibrasyon da öncekine nazaran çok çok az... Hani bakım dedin mi ötesi yok, motor epey rahat gidiyor öncekine kıyasla. Güzel ve verimli bir çalışma oldu:) Sanırım masrafsız bu yazı çıkartır. Tahmini olarak 4.000 Km. planlıyorum bu yaz için. Bakalım, bir tek yağ değiştirerek bu kadar yol gidilebilecek mi :)
Eksik kalan noktalar : Yakıp göstergem çalışmıyor. Çalışacak fakat, 2 li fişin nereye gireceğini bir türlü bulamadık :) Devir saatim çalışmıyor. Aynalar değişecek. Korna Değişecek. Çantalar epey yıpranmış, eğer toparlayamazsam çanta bakıcam. İzmir, İstanbul, Bursa civarlarında hesaplı çanta satan varsa, söylerseniz irtibata geçmek istiyorum. Balıkesir bu konuda epey mahrumiyet bölgesi. Tek çanta ya 45 TL dedi ama tek taraflı da takmak istemiyorum.
Üstadım, 100 Km. de 3 Litre yaklaşık olarak benim de hedefimde olan rakam. Umuyorum bu takamı tutturabilirim.
Yakıt göstergesinin fişi var önce deponun altında üstten gelenbir kablo var o deponun altındaki şamandırayla birleyişyor sonra oda motorun tesisatın 12volt elektirk alıyor sadece bu yani kendin bile yaparsın biraz uğraşsan
Yakıt göstergesinin fişi var önce deponun altında üstten gelenbir kablo var o deponun altındaki şamandırayla birleyişyor sonra oda motorun tesisatın 12volt elektirk alıyor sadece bu yani kendin bile yaparsın biraz uğraşsan
Depodan gelen kablo tamam da, diğer kabloyla henüz karşılaşmadık :) Sanırım kesilmiş veya kopmuş. Yarın ustaya baktırıcam, kabloyu yenilemek gerekecek gibi geliyor.
Az önce çevre yoluna çıktık. Motor 100-110 çok rahat gitti. Biraz rapma aşağı bölümde 120 ye kadar çıktı. Ama normal çalışması 80-90 arası. Bir de dişliyi değiştirdikleri için 5. viteste motor çekmiyor. Ön dişliyi orjinale çeviricem. bu haliyle 4. viteste epey bağırıyor ama 5 te de çekmiyor.
thepope
20 Mayıs 2013, 02:43
Depodan gelen kablo tamam da, diğer kabloyla henüz karşılaşmadık :) Sanırım kesilmiş veya kopmuş. Yarın ustaya baktırıcam, kabloyu yenilemek gerekecek gibi geliyor.
Az önce çevre yoluna çıktık. Motor 100-110 çok rahat gitti. Biraz rapma aşağı bölümde 120 ye kadar çıktı. Ama normal çalışması 80-90 arası. Bir de dişliyi değiştirdikleri için 5. viteste motor çekmiyor. Ön dişliyi orjinale çeviricem. bu haliyle 4. viteste epey bağırıyor ama 5 te de çekmiyor.
Hızı iyiymiş benim motor 4.viteste 85 i gördü son dahada zorlayamadım viraj vardı.Ön dişli orijinali 17T dir.benimkinde her viteste bağırıyor ama çekmiyor devir yüksek ama hız yavaş yavaş artıyor debriyaj balatalarını değitirmeyi düşünüyorum
Hızı iyiymiş benim motor 4.viteste 85 i gördü son dahada zorlayamadım viraj vardı.Ön dişli orijinali 17T dir.benimkinde her viteste bağırıyor ama çekmiyor devir yüksek ama hız yavaş yavaş artıyor debriyaj balatalarını değitirmeyi düşünüyorum
Ben motorun süratinden memnunum. Sanırım bu hafta sonu (Ehliyetim çıkmış olursa) Balıkesir den Kocaeli ye gitmeyi düşünüyorum. Sonrasında yakıtı ve çekişi konusunda tam bir malumatımız olacak. Eğer hoşuma gitmezse yolda da değiştirebilirim dişliyi. Bakalım bir yola çıkalım da, sonrasında belli olacak herşey.
thepope
20 Mayıs 2013, 04:08
Ben motorun süratinden memnunum. Sanırım bu hafta sonu (Ehliyetim çıkmış olursa) Balıkesir den Kocaeli ye gitmeyi düşünüyorum. Sonrasında yakıtı ve çekişi konusunda tam bir malumatımız olacak. Eğer hoşuma gitmezse yolda da değiştirebilirim dişliyi. Bakalım bir yola çıkalım da, sonrasında belli olacak herşey.
peki motorun hızlanması nasıl benimki birinci viteste çok çabuk devirini alıyor sonra çok yavaş yavaş hızlanıyor 3 -4-5 viteslerde hatta bağırıyor ama gitmiyor
peki motorun hızlanması nasıl benimki birinci viteste çok çabuk devirini alıyor sonra çok yavaş yavaş hızlanıyor 3 -4-5 viteslerde hatta bağırıyor ama gitmiyor
Ben motorun hızlanmasından memnunum. Bir tek 5. viteste çekmiyor gibi geliyor ama uzun yola çıkınca daha net belli olacak. Kısa mesafede pek bişey anlayamadım.
Esas bombayı bu akşam üzeri farkettim. Motoru- Şase bağlantısı kopukmuş ve biz bunu hiç farketmemişiz. Motordan gelen sesin kaynağı da buymuş. Farkedince gittim kaynak attırdım oraya. Çok ciddi diyorum, yeni motor gibi ses gelmeye başladı. Az kaldı motoru elimize alacakmışız :)
http://o1305.hizliresim.com/19/n/n8zcs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
thepope
21 Mayıs 2013, 02:04
Ben motorun hızlanmasından memnunum. Bir tek 5. viteste çekmiyor gibi geliyor ama uzun yola çıkınca daha net belli olacak. Kısa mesafede pek bişey anlayamadım.
Esas bombayı bu akşam üzeri farkettim. Motoru- Şase bağlantısı kopukmuş ve biz bunu hiç farketmemişiz. Motordan gelen sesin kaynağı da buymuş. Farkedince gittim kaynak attırdım oraya. Çok ciddi diyorum, yeni motor gibi ses gelmeye başladı. Az kaldı motoru elimize alacakmışız :)
http://o1305.hizliresim.com/19/n/n8zcs.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Gerçekten kötü yerden kırılmış farketmeseniz çok kötü sonuçlar olabilirdi.Benim motorun balatalarında sorun var galiba bende çekmemezlik yok 5vitese atıyım bağırır bağırır gitmez mesela hız düşer ama devir aynı kalır.
Gerçekten kötü yerden kırılmış farketmeseniz çok kötü sonuçlar olabilirdi.Benim motorun balatalarında sorun var galiba bende çekmemezlik yok 5vitese atıyım bağırır bağırır gitmez mesela hız düşer ama devir aynı kalır.
Üstadım, sen debriyaj a baktırmış mıydın ?
thepope
21 Mayıs 2013, 16:02
ben debriyajı kapağını söktüm balatalarda sorun yok gibi yenilerini sipariş verdim gelsin sonucu yazıcam buraya
Ercument
21 Mayıs 2013, 16:41
ben debriyajı kapağını söktüm balatalarda sorun yok gibi yenilerini sipariş verdim gelsin sonucu yazıcam buraya
Honda titan balataları sl150 ye uygun ben zamanında değiştirmiştim epey farkı oldu. 4 sene önce hondada 50 TL.idi.
volkantuna
21 Mayıs 2013, 16:50
mert ben debriyajı dipte kavrayacak şekilde ayarladım motorun sesi değişti cbf gibi gidiyor.Aklıma daha iyi balata taksak ne olur diye bir soru geliyor.
Bildiğim kadarıyla sl150 nin debriyajı 4 yaylı bunu 5 yaylıya çevirsek daha iyi kavrama olurmu.?
---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:46 ----------
ne markaydı yada iyi markalar hangileri
thepope
21 Mayıs 2013, 17:21
mert ben debriyajı dipte kavrayacak şekilde ayarladım motorun sesi değişti cbf gibi gidiyor.Aklıma daha iyi balata taksak ne olur diye bir soru geliyor.
Bildiğim kadarıyla sl150 nin debriyajı 4 yaylı bunu 5 yaylıya çevirsek daha iyi kavrama olurmu.?
---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:46 ----------
ne markaydı yada iyi markalar hangileri
http://denizmotortr.com/u-debrIyaj_baskisi_komple_6_yildiz_6_balat-2628.html
honda titan baltaları 20 tl ybr de o civarda orijinalleri 50tl çok fazla ama ben yukarıdaki kavramayı sipariş verdim takıp sonucu buraya yazıcam.Birde dipte derken en alttamı demek istediniz ben istediğim kadar açayım en fazla ortaya geliyor kavrama dahada alta gelmiyor.
Mantık şu eğer çok üstte kavrarsa tam kavramadığı için ayırma yapabilir yüksek devirlerde ama en alta getirirsenizde debriyaj tam ayırmayabilir bu sefer vites geçişlerinde sıkıntı olur en normali ortalarda kavraması debriyaj kolundada biraz boşluk olması gerektiğini söylüyorlar
volkantuna
21 Mayıs 2013, 17:30
en alltan biraz yukarıda demek istedim bu sipariş verdiğin balatanın sonucunu bende merak ediyorum eğer iyi sonuç çıkarsa bende alıp takıcam.Titan balataları ne marka yada ybr nerden sipariş veriyorsun
thepope
21 Mayıs 2013, 18:18
http://www.kalyoncumotor.com/yamaha-ybr-debriyaj-balatasi#.UZuCi7XeW30 burda var ybr balataları
Bugün, epey bir gıcık oldum. Bir ayna değiştireyim dedim... Orjinal aynaları 8 metrik... Fakat 8 metrik chopper ayna yok. Hepsi plastik. 10 metrik aldık, yerini matkapla genişlettik, aynalara yeni diş açtık, sonra yerlerine taktık.... 1,5 saat ! İnsaf yaa... Aman ayna falan değiştirmeyin :)) Hele benim gibi mahrumiyet bölgesinde iseniz motor da almayın :)
zatoichi
23 Mayıs 2013, 17:51
...
motorun bakımları bitti sayılır. Resimler yukarıda mevcut. Sanırım bir şeye benzedi.
Güle güle kullanın güzel olmuş motor.
Güle güle kullanın güzel olmuş motor.
Saolasın üstadım.
Bu hafta sonu Balıkesir - Kocaeli yapmayı planlıyorum. Bakalım gidip gelecek mi :) Aldığımdan bu yana şehir içinde 200 Km. kadar yol yaptım, sanırım 800 Km. yol yapabilir... Yani öyle düşünüyorum. Akşam Balıkesir de chopper tamirini yapan usta ile görüştüm. Sürekli tam gaz gitmediğin sürece, Türkiye nin öteki ucuna kadar gidersin. Sıkıştırma yeter dedi. 80-90 gidersem sanırım sıkıntı çıkartmayacak. Pazar gecesi dönmüş olursam, 800 Km. nin deneyimlerini paylaşıcam. Eğer sıkıntı çıkartmazsa, ikinci hedef; Antalya :)
ercan_wrc
23 Mayıs 2013, 23:53
Saolasın üstadım.
Bu hafta sonu Balıkesir - Kocaeli yapmayı planlıyorum. Bakalım gidip gelecek mi :) Aldığımdan bu yana şehir içinde 200 Km. kadar yol yaptım, sanırım 800 Km. yol yapabilir... Yani öyle düşünüyorum. Akşam Balıkesir de chopper tamirini yapan usta ile görüştüm. Sürekli tam gaz gitmediğin sürece, Türkiye nin öteki ucuna kadar gidersin. Sıkıştırma yeter dedi. 80-90 gidersem sanırım sıkıntı çıkartmayacak. Pazar gecesi dönmüş olursam, 800 Km. nin deneyimlerini paylaşıcam. Eğer sıkıntı çıkartmazsa, ikinci hedef; Antalya :)
Ben bir sorun olacağını sanmıyorum. çünkü benim ev iş arası ortalama 25km oluyor hergün git-gel 50km gidiyorum ayrıca haftada bir aileme gidip geliyorum 70km. herhangi bir sıkıntı yada yorgunluk olmuyor. 1 ayda 1000kmden fazla yol yaptım :) uzun yola bende çıkmak isterdim açıkcası henüz kısmet olmadı. birde uzun yol için 250lik daha iyi olur gibi geliyor çünkü benim motor yol durumuna göre 80-110 arası hızlarda gidiyor, yokuşlarda 80'e düşüyor yokuş aşağı 110 görüyor. 250lik ile sabit 90la rahat gidilir diye düşünüyorum, gerçi onunda yakıtı fazla olur :)
Ben bir sorun olacağını sanmıyorum. çünkü benim ev iş arası ortalama 25km oluyor hergün git-gel 50km gidiyorum ayrıca haftada bir aileme gidip geliyorum 70km. herhangi bir sıkıntı yada yorgunluk olmuyor. 1 ayda 1000kmden fazla yol yaptım :) uzun yola bende çıkmak isterdim açıkcası henüz kısmet olmadı. birde uzun yol için 250lik daha iyi olur gibi geliyor çünkü benim motor yol durumuna göre 80-110 arası hızlarda gidiyor, yokuşlarda 80'e düşüyor yokuş aşağı 110 görüyor. 250lik ile sabit 90la rahat gidilir diye düşünüyorum, gerçi onunda yakıtı fazla olur :)
Hız göstergemin çok sağlıklı çalıştığını sanmasam da, navigasyonla doğrulamasını yapıcam yolda. Bakalım ne kadar sapma var. Pek güvenemedim açıkçası. Gerçi ben de 80-90 gitmeyi planlıyorum. Bir tek rampa aşağı denk getirirsem kapatırım gitsin :) EK : Ben yokuş aşağı -ki kısa bir mesafeydi yokuş - 120 ye kadar çıktım. Biraz daha uzun bir rampa olsa, belki biraz daha yükselebilirdi ibre. :) Bu yolculukta ubun da test etme fırsatım olacaktır sanıyorum :)
Patron, 250 cc farklı yakar ama çok fazla fark olmaz. Hele ki uzun yolda. Motor çok daha az sıkışacağı ve rahat gideceği için yakıt yaklaşık olarak birbirine yakın olacaktır. Tabi şehir içi kullanımda durum epey değişir diye düşünüyorum.
Bu yaz 150 cc ile biraz tecrübe kazanayım da, önümüzde ki yıl kısmetse 250cc ye geçerim ufak ufak :)
cozden
24 Mayıs 2013, 01:16
Selamünaleyküm beyler.
Geçen hafta sonu Eskişehirden çanakkaleye gittim 950 km yok yaptım sl 150 m le gidişte sorun yaşamadım 115 120 tam gaz gittiğim çok oldu. Dönüşte titreşim sıkıntı tabi hız arttıkca titreşim de artıyor, titreşimden dolayı ön firen manetim düştü bulamadım pimi attı çanakkalede bulamadım ön frensiz gelmek zorunda kaldım. Titreşimden dolayı depom patladı eskişehire zor attım kendimi :) yarın ustaya götürüyüm yaptırıp satıcağım yükselticeğim motoru fiyatına göre ve motor hacmine göre iyi ama 150 lik motor sonuçta Eskişehirde siyah renklidir bu sorunların dışında problemi yoktur 2006 21 000 km de 2200 istiyorum akü zincir bakım yeni. Hayırlı akşamlar. Motorla ilgili herşey sorabilirsiniz 0544 908 16 62 Cengiz Bey
Selamünaleyküm beyler.
Geçen hafta sonu Eskişehirden çanakkaleye gittim 950 km yok yaptım sl 150 m le gidişte sorun yaşamadım 115 120 tam gaz gittiğim çok oldu. Dönüşte titreşim sıkıntı tabi hız arttıkca titreşim de artıyor, titreşimden dolayı ön firen manetim düştü bulamadım pimi attı çanakkalede bulamadım ön frensiz gelmek zorunda kaldım. Titreşimden dolayı depom patladı eskişehire zor attım kendimi :) yarın ustaya götürüyüm yaptırıp satıcağım yükselticeğim motoru fiyatına göre ve motor hacmine göre iyi ama 150 lik motor sonuçta Eskişehirde siyah renklidir bu sorunların dışında problemi yoktur 2006 21 000 km de 2200 istiyorum akü zincir bakım yeni. Hayırlı akşamlar. Motorla ilgili herşey sorabilirsiniz 0544 908 16 62
üstadım geçmiş olsun. Gözümü korkuttun :) Ama merak var, bakalım benim motor 800 Km ye ne diyecek görücez :) Umarım satabilirsin.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO