Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
ercan_wrc
27 Mart 2013, 23:13
Arkadaşlar merhaba
2006 model 19binde bir keeway superlight 150 buldum 2500 liraya almayı düşünüyorum. ilk motor ve tecrubesiz sürücüyüm tavsiye edermisiniz? son durumda bu motor ne kadar yakar acaba? fiyatı sizce nasıl? yardımcı olursanız sevinirim.
captaincenk
27 Mart 2013, 23:50
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-keeway-sifir-ayarinda,garaj-motoru-superlight-117805361/detay/
Bu motoru tavsiye ederim Ercan.biraz daha ver ama değsin.ilk motor icin güzel secim ce km de 10 kurus yakıyor
ercan_wrc
31 Mart 2013, 01:04
Cenk dostum yardımın için teşekkür ederim, bahsettiğin motorun temizliğinde başka bir motor aldım ve daha uygun fiyata...
sl150 için kaporamı verdim, hafta içi inşallah motoru teslim alacağım. motordan anlayan 2 arkadaş götürdüm yanımda sürdüler baktılar beğendiler motoru. fakat motor yağı-zincir ve bujinin değişmesi gerekliymiş. yağ seviyesi görünen ufak şeffaf yerden baktım ama bişey görünmüyor motoru salladık falan ama hiç yağ göremedim sizlerde de böyle mi yoksa motorda ya çok yağ var yada yağ kalmamış :) bakımları ben yapmak istiyorum. bu nedenle size birkaç sorum olacak.
-Zincir hangi marka almalıyım kaç baklalı oluyor, gerginliği nasıl ayarlıyoruz? ortalama fiyatı ne kadardır?
-Buji için en iyi markası nedir?
-Yağ olarak ne kullanmamız gerekli sanırım 1lt alıyormuş araçlarda hava koşullarına göre yağ koyduğumuza göre motorda da böyle olmalı diye düşünüyorum, ankaradayım...
birde kumandası çalışmıyordu ayrı bir kumanda takılmış ve alarm çalışıyor fakat orjinal alarm mı bilmiyorum, orjinale bu kumanda kodlanmış olabilir mi?
kendi anahtarındaki kumandanın içine baktım pili yok sağlam gibi duruyor. denemek için pil alacağım fakat kaç voltluk nasıl bir pil acaba?12v araba kumanda pilimi acaba?
son olarak sağ sinyal switch li yani basıyorum basılı kalıyor ve sinyal devamlı yanıyor fakat sol sinyale ne kadar basarsam o kadar yanıyor yani basıyorum yanıyor bırakınca sönüyor, arkadaşa sordum bunlarda böyle orjinali dedi. eğer böyle ise 4lüyü nasıl yakacağız? sol sinyale devamlı basmak gerekiyor anlayamadım.
yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
captaincenk
31 Mart 2013, 02:10
Merhaba Ercan dedigim motoru alsaydın böyle sorunların olmayacaktı:) hayırlı olsun almıssın sonucta.
bahsettiğin sinyal problemi flasör denen bir parcadan kaynaklanıyor.Bunu değistirmen lazım 30 tl fiyatı var.
yağ miktarına bildiğim kadarıyla yağ tıpasındaki cubukdan bakılıyor.Ama sende cam varsa fazla yagdan gozukmuyor olabilir.
10-40w herhangi bir motosiklet yağı koyabilirsin.en kalitelisi motul dur.
En iyi buji markası NGK dır japon malı
Zincir orjinalini bul.Gerginlik ayarı uzmanlık gerektirir.
ercan_wrc
31 Mart 2013, 11:55
Hocam dedigin motor bursada ben ankaradayim surmeyi bilmiyorum 2 kişi al gel falan hem sıkıntı hemde maddiyat oluyor. Fiyatida çok uygun oldu bu motorun. Aslinda yağı da yeniymis fakat kış boyu yatmış yag beklerken özelliğini yitir diye ben değiştirmek istiyorum. Bujiler ucuz zaten. Zincirde yeni ama yaglanmamis paslanmis. Kumanda hakkinda bilginiz var mi hocam pili hangisi bu arada yardımın icin tekrar teşekkür ederim.
batangun
01 Nisan 2013, 15:25
merhabalar arka çamurluk arıyorum çıkma yok mudur hiç ? bulamadım uygun olan başka marka da yok sanırım tavsiye verebilirmisiniz nereden bulurum heryeri aradım anca çıkma bulursun dediler .
Bu arada orjinal parça 170 lira + KDV :) sanki birazcık pahalı :P
Utided
04 Nisan 2013, 23:24
Merhaba dostlar, ilk motor olarak sl150 almayı düşündüğüm motorlar arasında. Motoru sıfır alacağım, sayfalardır okuyorum bu konuyu fakat çoğu arkadaşın motoru 2006-7 civarı, bu sebeple o yıldan bu yıla ne değişti bilemediğimden pek faydalanamıyorum tecrübelerinizden.
Yeni modeller hakkında bilgisi olan arkadaşlar rica etsem yorumda bulunabilirler mi? iyileşti mi, yoksa da kötüleşti mi? (Mesela, yeni full mat siyah hali çekici ama kaliteden çalınmış gibi geliyor gözüme..)
Bu arada ben 110kg 185cm im, boyut olarak da bir fikir verebilirseniz sevinirim.
ercan_wrc
08 Nisan 2013, 00:56
Arkadaşlar bugün motorumun bakımlarını yaptık ve ilk sürüşüme çıktım. bakım olarak yeni zincir aldık ve yağladık. marş motorunun falan içini açtık temizledik yağladık geri taktık, Motor yağını değiştirdik ve 10-40 castrol yağ koyduk (1litre) NKG yeni buji aldık ve taktık.
sizlere 2 sorum olacak.
1) Motor sıcakta olsa rolanti 1400 civarında göründüğü halde (jikle kapalı) stop ediyor. debriyaja bassamda boşta olsada motor durduğunda çoğu zaman stop ediyor acaba neden bilgisi olan var mı? hava filtresine baktık biraz yağ gelmişti ?motorun çekişinde hızlanmasında herhangi bir problem yok gayet güzel gidiyor.
2) Motor bloğunun tam ortasından az bi yağ sızıyor, motor durduğu yerde hiç akmıyor ama bugün bi 50km kadar kullandım tam ortadan aşağı doğru yağ akmış.sebebi ne olabilir?
http://f1304.hizliresim.com/18/7/lvxcq.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Tsubasa
08 Nisan 2013, 01:12
Arkadaşlar bugün motorumun bakımlarını yaptık ve ilk sürüşüme çıktım. bakım olarak yeni zincir aldık ve yağladık. marş motorunun falan içini açtık temizledik yağladık geri taktık, Motor yağını değiştirdik ve 10-40 castrol yağ koyduk (1litre) NKG yeni buji aldık ve taktık.
sizlere 2 sorum olacak.
1) Motor sıcakta olsa rolanti 1400 civarında göründüğü halde (jikle kapalı) stop ediyor. debriyaja bassamda boşta olsada motor durduğunda çoğu zaman stop ediyor acaba neden bilgisi olan var mı? hava filtresine baktık biraz yağ gelmişti ?motorun çekişinde hızlanmasında herhangi bir problem yok gayet güzel gidiyor.
2) Motor bloğunun tam ortasından az bi yağ sızıyor, motor durduğu yerde hiç akmıyor ama bugün bi 50km kadar kullandım tam ortadan aşağı doğru yağ akmış.sebebi ne olabilir?
http://f1304.hizliresim.com/18/7/lvxcq.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
hocam motorun contalardan yag kaçırıyor sanırım.
yada cok sıkıştırıyorsun terleme yapıyor da olabilir.
yag seviyesini sürekli kontrol et. bi an önce sana usta yolları gözükecek sanırım
thepope
08 Nisan 2013, 20:29
Arkadaşlar bugün motorumun bakımlarını yaptık ve ilk sürüşüme çıktım. bakım olarak yeni zincir aldık ve yağladık. marş motorunun falan içini açtık temizledik yağladık geri taktık, Motor yağını değiştirdik ve 10-40 castrol yağ koyduk (1litre) NKG yeni buji aldık ve taktık.
sizlere 2 sorum olacak.
1) Motor sıcakta olsa rolanti 1400 civarında göründüğü halde (jikle kapalı) stop ediyor. debriyaja bassamda boşta olsada motor durduğunda çoğu zaman stop ediyor acaba neden bilgisi olan var mı? hava filtresine baktık biraz yağ gelmişti ?motorun çekişinde hızlanmasında herhangi bir problem yok gayet güzel gidiyor.
2) Motor bloğunun tam ortasından az bi yağ sızıyor, motor durduğu yerde hiç akmıyor ama bugün bi 50km kadar kullandım tam ortadan aşağı doğru yağ akmış.sebebi ne olabilir?
http://f1304.hizliresim.com/18/7/lvxcq.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
normalde 1400 de çalışması lazım karbüratörün altında hava ayar vidası var onun ayarı bozuksa stop etme sorunu yapıyor bendede aynı motordan var
ercan_wrc
09 Nisan 2013, 21:11
Arkadaşlar merhaba bir sorum daha olacak
motorun yağını ölçmek için yağ çubuğu yok sadece karterde 1 tane mika göz var oradan bakıyorum ama simsiyah hiçbirşey görünmüyor. Motoru sağa sola yatırıyorum ışık tutuyorum ama nafile ne kadar yağ olduğunu göremiyorum. Bu parça değişir mi? yoksa karteri söküp temizlemek mi gerekli?
thepope
09 Nisan 2013, 21:57
Arkadaşlar merhaba bir sorum daha olacak
motorun yağını ölçmek için yağ çubuğu yok sadece karterde 1 tane mika göz var oradan bakıyorum ama simsiyah hiçbirşey görünmüyor. Motoru sağa sola yatırıyorum ışık tutuyorum ama nafile ne kadar yağ olduğunu göremiyorum. Bu parça değişir mi? yoksa karteri söküp temizlemek mi gerekli?
bendede aynı motordan var sağ tarafta yağ çubuğu var
ercan_wrc
10 Nisan 2013, 01:06
bendede aynı motordan var sağ tarafta yağ çubuğu var
hocam sağ taraf dediğiniz yer neresi motora yağ koyduğumuz kapağın üzerinde mi yoksa ayrı bir yerde mi?
thepope
10 Nisan 2013, 01:32
yağ koyduğumuz kapağın ucunda çubuk oluyo 10cm kadar seninki öyle değil ise büyük ihitmalle değişmiştir orijinalinde var seninki 150cc olanmı kaç model
thepope
13 Nisan 2013, 21:04
Keeway superlıght subap ayarları 0.06-0.08 emme egzos 0.06-0.08 bu ayarları bugün yaptım motorda sibop şıkırtısı vardı kesildi ses kalmadı bu ayarlar keeway in orijinal service manualından alıp yaptım
ercan_wrc
14 Nisan 2013, 12:38
arkadaşlar merhaba
Dün motorumun silindir contalarını değiştirdik yağını falan herşeyi ayarladık ve motor saat gibi çalışıyor. Problem kalmadı çok şükür. şimdi ufak detayları yapmak istiyorum. bizim göstergelerin ampüllerini beyaz ve daha güçlü bir ampülle değiştirmek istiyorum sanırım bildiğimiz T10 park ampülüdür diye tahmin ediyorum fakat ampülleri nasıl değiştiriyoruz bilen var mı?
Birde bu motorda parklar nasıl yanıyor? bendeki park ampülü yanmış galiba hiçbir şekilde yakamadım hem onu hemde far ampülü değiştirmek istiyorum onunda nasıl söküldüğünü söylerseniz sevirim.
polo34
14 Nisan 2013, 13:02
150 cc 200cc farki var mi?
thepope
16 Nisan 2013, 23:56
150 cc 200cc farki var mi?
50cc bir fark illaki sürüş sırasında yansıyacaktır performansına 3 beygir falan fark var galiba
ercan_wrc
20 Nisan 2013, 02:27
Keeway kullanıcıları nerede ya? kimse kalmadı mı :)
rgnkr
04 Mayıs 2013, 22:16
Arkadaşlar Superlight 150'nin benzin deposu ve elektrik aksamı (bu konuda ayrıntılı bilgi yok) ortalama ne kadara mal olur?
Ercument
05 Mayıs 2013, 00:22
Sahibidendeki motor için soruyorsan o topa hiç girme bence.
thepope
05 Mayıs 2013, 01:54
kuba yı arayarak superlıght 200 ün herşeyi bunula aynı görünüyor kuba motoru arayarak öğrenebilirsin.Ben keeway için aramıştım 350tl demişlerdi yanlış hatırlamıyorsam ama sahibindende birisi depo satıyodu sadece 60tl idi galiba fiyatı
pedrosa59
05 Mayıs 2013, 02:13
Merhaba arkadaşlar bende de 2006 model SL150 var ve cbf 150 den sonra bu motora başladım merak ettiğim bir şeyi sizlere sormak istiyorum lütfen bilen arkadaşlar yardımcı olsun çok makbule geçer. Motordan gayet memnunum ancak yedek depo olayını çözebilmiş değilim yedek depo kaç litredir? yedek depo mandalı nasıl kullanılmalıdır ( ya tam açık ya tam kapalı yoksa aralarda biryerdede olabilirmi?) anlayamadığım nokta şu akadaşlar yedek depoyla kaç km yapar bu motor bir bilen beni aydınlatırsa sevinirim
thepope
05 Mayıs 2013, 16:36
Merhaba arkadaşlar bende de 2006 model SL150 var ve cbf 150 den sonra bu motora başladım merak ettiğim bir şeyi sizlere sormak istiyorum lütfen bilen arkadaşlar yardımcı olsun çok makbule geçer. Motordan gayet memnunum ancak yedek depo olayını çözebilmiş değilim yedek depo kaç litredir? yedek depo mandalı nasıl kullanılmalıdır ( ya tam açık ya tam kapalı yoksa aralarda biryerdede olabilirmi?) anlayamadığım nokta şu akadaşlar yedek depoyla kaç km yapar bu motor bir bilen beni aydınlatırsa sevinirim
Merhaba mandal ortada iken kapalı olur eğer mandalı üst yani depo yönüne doğru yukarı doğru baktırısan normal kullanım rezerveside 1litre civarındadır onuda benzin bitince rezerve için deponun tersine çevirirsin o zaman rezervede olur 1 litre benzin ile normalde 30 km falan gider herhalde 100kmde kaç yakıyorsa ona göre hesaplayabilirsin.
Bu arada cbf 150 den sonra bu nasıl kullanım olarak falan ona göre artıları eksileri neler
Bu arada unutma jikleyi en altta kullan havalar ısında artık yukarıya almana gerek bile kalmaz
Ercument
05 Mayıs 2013, 17:48
2006 modeli kullandım. Yedek depo diye bir şey yok. Mandal açma kapama işlemi görür o kadar.
pedrosa59
06 Mayıs 2013, 02:18
Merhaba mandal ortada iken kapalı olur eğer mandalı üst yani depo yönüne doğru yukarı doğru baktırısan normal kullanım rezerveside 1litre civarındadır onuda benzin bitince rezerve için deponun tersine çevirirsin o zaman rezervede olur 1 litre benzin ile normalde 30 km falan gider herhalde 100kmde kaç yakıyorsa ona göre hesaplayabilirsin.
Bu arada cbf 150 den sonra bu nasıl kullanım olarak falan ona göre artıları eksileri neler
Bu arada unutma jikleyi en altta kullan havalar ısında artık yukarıya almana gerek bile kalmaz
Tekrar merhaba, cbf150 ile sl150 arasında bi değerlendirme yapacak olursak 150cc motosiklette kullanım tarzı dışında pek bi fark göremedim ben (marka kalitesi dışında) iki motor da yakıtı kokluyor, ikisindede hız yok belki ama tork tatmin edici özellikle de dünya devi Honda ile bu motoru kıyaslayabiliyosak keeway gerçekten başarılı bir motor. bazı yerlerde aşırı vibrasyondan söz edilmiş ancak sübap ayarı yapılmış daha doğrusu iyi bakılmış bi keeway in rahatsız edici bi vibrasyon durumu yaratacağını düşünmüyorum.
Uzun yol yapmayı seven biri olarak değerlendirmem gerekirse eğer düşünmeden SL150 derim. oturuş pozisyonu itibariyle uzun mesafede yayıla yayıla gidebiliyorsunuz eğer sürekli 100-110 km hızla gitme alışkanlığınız yoksa uzun mesafede 80-85 km hızla durmadan rahatça gidebiliyorsunuz. Tabiki bu kişiye göre alışkanlıklara göre değişir.
Teknik açıdan iki motorunda aktarma geçişleri birbirine yakın yani vitesler hız için değil tork için varlar, yakıt sarfiyatı iki modeldede çok düşük, kullanım yönündende cbf daha kıvrak ancak böyle olması doğal malum iki makinada farklı kategorilerde
aklıma gelenler bunlar arkadaşlar sorusu olan varsa cevaplayabilirim. Saygılar...
Son olarak parça parça mesaj atmamak için bu mesajımda yazmak istiyorum şu yedek depo muhabbetiyle ilgili:
ben cbf150 de ki gibi benzin alırken yedek depo mandalını kapatıp(yukarı doğru depoya bakar şekilde) 20 tl lik benzin aldım ve sanırım depo boştu ortalama 3.5 lt benzin geldi. daha sonra yola çıkıp biraz yol yaptım 35 km sonra benzin bitti ve yedek depo mandalını yukarı yani depoya bakar konumdan aşağı konuma çevirerek yedek depoyla devam ettim doğal olarakta bu durumu anlayamadım yani teknik olarak 3.5 lt ile 35 km yapması için v12 motorlu lamborghini olması lazım bu mumkun değil depoda hortumlarda çatlak delik yok herşey normal. durum böyle oluncada aklıma yedek deponun kaç lt olduğu sorusu geldi ve benzin göstergem çalışmadığı için nekadar benzin olduğunu anlayamıyorum. Daha sonra yedeğe geçer geçmez bidaha mandalı kapatıp 5tl yani 1lt.9grm benzin alarak ölçtüm yakıt sarfiyatı normal 1lt 9gram benzin ile ortalama şehir içi kullanımda 43 km yaptı ve bidaha bitip yedeğe düştü. konu biraz can sıkı oldu kusura bakmayın bu motorda yeniyim tecrübenize ihtiyacım var. Şimdi ne yapmalı? o mandal sürekli açık konumdamı kalmalı benim gibi benzin göstergesi çalışmayan arkadaşlar yakıt durumlarını nasıl anlıyorlar ve göstergeyi tamir edecek bildiğiniz bir yer varmı avrupa yakasında
Ercument
06 Mayıs 2013, 15:08
Dostum 2006 sl150'yi 40.000 km. kullandım. Mandal konumu hatırlamıyorum. Ancak adım kadar emin olduğum tek şey yedek depo diye bir şey olmadığıdır. Diyelim benzini fullediniz benzin bitti mandalı hangi konuma alırsanız alın ancak bir çay bardağı kadar benzin gelir.
thepope
06 Mayıs 2013, 19:50
Dostum 2006 sl150'yi 40.000 km. kullandım. Mandal konumu hatırlamıyorum. Ancak adım kadar emin olduğum tek şey yedek depo diye bir şey olmadığıdır. Diyelim benzini fullediniz benzin bitti mandalı hangi konuma alırsanız alın ancak bir çay bardağı kadar benzin gelir.
Ercüment bey ben depoda 3litre benzin varken ölçtüm boş şişeye ddoldurdum .1.5 lt kadar normal halde geldi sonra yedek depoya yani rezerveye aldım benzin akmaya devam etti 1 litre kadar aşşağı yukarıda o şekild edoldu bu nedenle kesin konuşuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
Tekrar merhaba, cbf150 ile sl150 arasında bi değerlendirme yapacak olursak 150cc motosiklette kullanım tarzı dışında pek bi fark göremedim ben (marka kalitesi dışında) iki motor da yakıtı kokluyor, ikisindede hız yok belki ama tork tatmin edici özellikle de dünya devi Honda ile bu motoru kıyaslayabiliyosak keeway gerçekten başarılı bir motor. bazı yerlerde aşırı vibrasyondan söz edilmiş ancak sübap ayarı yapılmış daha doğrusu iyi bakılmış bi keeway in rahatsız edici bi vibrasyon durumu yaratacağını düşünmüyorum.
Uzun yol yapmayı seven biri olarak değerlendirmem gerekirse eğer düşünmeden SL150 derim. oturuş pozisyonu itibariyle uzun mesafede yayıla yayıla gidebiliyorsunuz eğer sürekli 100-110 km hızla gitme alışkanlığınız yoksa uzun mesafede 80-85 km hızla durmadan rahatça gidebiliyorsunuz. Tabiki bu kişiye göre alışkanlıklara göre değişir.
Teknik açıdan iki motorunda aktarma geçişleri birbirine yakın yani vitesler hız için değil tork için varlar, yakıt sarfiyatı iki modeldede çok düşük, kullanım yönündende cbf daha kıvrak ancak böyle olması doğal malum iki makinada farklı kategorilerde
aklıma gelenler bunlar arkadaşlar sorusu olan varsa cevaplayabilirim. Saygılar...
Son olarak parça parça mesaj atmamak için bu mesajımda yazmak istiyorum şu yedek depo muhabbetiyle ilgili:
ben cbf150 de ki gibi benzin alırken yedek depo mandalını kapatıp(yukarı doğru depoya bakar şekilde) 20 tl lik benzin aldım ve sanırım depo boştu ortalama 3.5 lt benzin geldi. daha sonra yola çıkıp biraz yol yaptım 35 km sonra benzin bitti ve yedek depo mandalını yukarı yani depoya bakar konumdan aşağı konuma çevirerek yedek depoyla devam ettim doğal olarakta bu durumu anlayamadım yani teknik olarak 3.5 lt ile 35 km yapması için v12 motorlu lamborghini olması lazım bu mumkun değil depoda hortumlarda çatlak delik yok herşey normal. durum böyle oluncada aklıma yedek deponun kaç lt olduğu sorusu geldi ve benzin göstergem çalışmadığı için nekadar benzin olduğunu anlayamıyorum. Daha sonra yedeğe geçer geçmez bidaha mandalı kapatıp 5tl yani 1lt.9grm benzin alarak ölçtüm yakıt sarfiyatı normal 1lt 9gram benzin ile ortalama şehir içi kullanımda 43 km yaptı ve bidaha bitip yedeğe düştü. konu biraz can sıkı oldu kusura bakmayın bu motorda yeniyim tecrübenize ihtiyacım var. Şimdi ne yapmalı? o mandal sürekli açık konumdamı kalmalı benim gibi benzin göstergesi çalışmayan arkadaşlar yakıt durumlarını nasıl anlıyorlar ve göstergeyi tamir edecek bildiğiniz bir yer varmı avrupa yakasında
Bende motoru bugün çıkardım bayağıdır yatıyordu.Yakıt konusunda 100kmde 3.5 litre yaktığı söyleniyor ama tam olarak deneyemedim deneyim ölçücem ayrıca benzin göstergesi çok basit bir sistem tamiri basit olur yani ama 3.5 litre benzinle 100km gitmesi gerekir.
Subap ayarınıda ben kendim yapmıştım 1 ay önce belki vibrasyona etkisi olmuştur.
İstediğinizi sorabilirsiniz yardım etmek için buradayız birbirimize vibrasyonda benimkinde yok gibi fazla yada ben hissetmiyorum
Ercument
06 Mayıs 2013, 19:56
http://www.motomax.com.tr/doc/SUPERLIGHTMOTOMAX.pdf
Okey doğrudur. Mandalı ne tarafa çevirirseniz çevirin benzin aynı yerden geliyor. Klavuzdanda görebilirsiniz. Yedek depo kelimesi hiç bir yerde geçmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
İsterseniz söyle bir deneme yapalirsiniz. Benzin bittikten sonra 1 litre benzin koyun mandal yukarıdayken vanadan boşaltın, sonra tekrar mandal aşağıdayken deneyin ikisindede 1 litre benzini aşağıdan alırsınız.
thepope
06 Mayıs 2013, 20:59
http://www.motomax.com.tr/doc/SUPERLIGHTMOTOMAX.pdf
Okey doğrudur. Mandalı ne tarafa çevirirseniz çevirin benzin aynı yerden geliyor. Klavuzdanda görebilirsiniz. Yedek depo kelimesi hiç bir yerde geçmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
İsterseniz söyle bir deneme yapalirsiniz. Benzin bittikten sonra 1 litre benzin koyun mandal yukarıdayken vanadan boşaltın, sonra tekrar mandal aşağıdayken deneyin ikisindede 1 litre benzini aşağıdan alırsınız.
1 litre benzin varken normal konumda benzin gelmiyor
Şurda ispanyolca kullanım kılavuzundan alınmış sayfa var bakın isterseniz.Orada 0.75 litre olarak belirtilmiş
http://img834.imageshack.us/img834/1779/manualusuario0015.jpg
pedrosa59
06 Mayıs 2013, 22:25
ispanyolca kılavuzu çevirdim ancak pek bişey anlamadım sanırım en iyisi anahtar aşağı bakar konumdayken motoru kullanmak ve benzin göstergesini tamir etmek (en azından benim için böyle =)) bu konuyu kafaya takma sebebim eski cbf kullanıcısı olmam arkadaşlar bi tür alışkanlık yakıt göstergesi bozuk olduğunda benzin bitine kadar giderdik ve bitincede yedeğe alırdık 40 km daha gideceğini bilirdik bu motordaki mandal olayında sanırım bunu yapamayacağız ve en iyisi sağlıklı olanda göstergeyi tamir etmek ve işimize bakmak :D
thepope
07 Mayıs 2013, 17:33
dün motorla 30km yol yaptım 3.5 litre benzin vardı içinde daha sonra yani 30km yaptıktan sonra baktım 1.5 lire benzin kalmış yani 1 litre benzin ile 15km gitmişim sorunum nerde hala çözemedim tamam motoru devirli kullandım sehir içi sürekli dur kalk çalıştır bu şekilde oldu bu 30km ama motor çok yakıyor galiba
BerkC
07 Mayıs 2013, 18:42
ispanyolca kılavuzu çevirdim ancak pek bişey anlamadım sanırım en iyisi anahtar aşağı bakar konumdayken motoru kullanmak ve benzin göstergesini tamir etmek (en azından benim için böyle =)) bu konuyu kafaya takma sebebim eski cbf kullanıcısı olmam arkadaşlar bi tür alışkanlık yakıt göstergesi bozuk olduğunda benzin bitine kadar giderdik ve bitincede yedeğe alırdık 40 km daha gideceğini bilirdik bu motordaki mandal olayında sanırım bunu yapamayacağız ve en iyisi sağlıklı olanda göstergeyi tamir etmek ve işimize bakmak :D
bende aynı sizin anlattığınız gibi yapıyorum şu an. aynı şekilde benzin göstergesinde sıkıntı var. mandalın ok yönü (dikkatlice bakarsanız bir tane ok görüceksiniz mandalın üstünde) yukarı baktığında normal o ok aşağı baktığında yedek depo kullanılıyor. ama mandal ok yönünün tersine uzun olduğu için ifade de genellikle sorunlar yaşanıyor olabilir.
dün motorla 30km yol yaptım 3.5 litre benzin vardı içinde daha sonra yani 30km yaptıktan sonra baktım 1.5 lire benzin kalmış yani 1 litre benzin ile 15km gitmişim sorunum nerde hala çözemedim tamam motoru devirli kullandım sehir içi sürekli dur kalk çalıştır bu şekilde oldu bu 30km ama motor çok yakıyor galiba
Ben yaklaşık 3 lt ile 100 km yapıyorum. Yani sizin motorunuzda sıkıntı olabilir. Hava ayarı ve subap ayarına baktırmanızı öneririm. Subap ayarları için kitapçıkta belirtilen değerleri bir arkadaş daha önceki sayfalarda paylaşmıştı diye hatırlıyorum. Ordan yardım alabilirsiniz.
Ayrıca yedek depo olayından ben eminim ve çok kullandım. Benzin göstergem sıkıntılı olduğu için benzinim ne zaman bitiyo yedeğe alıp devam ediyorum. Hatta otobanda giderken bildiğiniz tekleyip sustu motor, benzinimin az kaldığını biliyodum. Aldım yedeğe yaklaşık bi 20 km devam ettim ve tekrar benzin aldım. Yani eminim açıkçası bende yedek depo olduğuna.
thepope
07 Mayıs 2013, 19:23
bende aynı sizin anlattığınız gibi yapıyorum şu an. aynı şekilde benzin göstergesinde sıkıntı var. mandalın ok yönü (dikkatlice bakarsanız bir tane ok görüceksiniz mandalın üstünde) yukarı baktığında normal o ok aşağı baktığında yedek depo kullanılıyor. ama mandal ok yönünün tersine uzun olduğu için ifade de genellikle sorunlar yaşanıyor olabilir.
Ben yaklaşık 3 lt ile 100 km yapıyorum. Yani sizin motorunuzda sıkıntı olabilir. Hava ayarı ve subap ayarına baktırmanızı öneririm. Subap ayarları için kitapçıkta belirtilen değerleri bir arkadaş daha önceki sayfalarda paylaşmıştı diye hatırlıyorum. Ordan yardım alabilirsiniz.
Ayrıca yedek depo olayından ben eminim ve çok kullandım. Benzin göstergem sıkıntılı olduğu için benzinim ne zaman bitiyo yedeğe alıp devam ediyorum. Hatta otobanda giderken bildiğiniz tekleyip sustu motor, benzinimin az kaldığını biliyodum. Aldım yedeğe yaklaşık bi 20 km devam ettim ve tekrar benzin aldım. Yani eminim açıkçası bende yedek depo olduğuna.
Kardeş çok uğraştım subap ayarınıda yaptım hatta o paylaşan benim hava ayarınıda 2.5 tur yaptım sizden bir rica etsem yaparmısınınz karbüratörünüzün hava ayar vidasının kaç tur açık olduğuna bakarmısınınz bende ona göre yapayım belki yakıtı düzelir.
1 litreyle 15 kilometre aşırı fazla, depom çatladığında bile bir depo benzin 250 kilometre yetiyordu. Borulardan falan bi sızıntı olmasın?
Bu arada henüz ilan açmadım ama GV250'ye geçtiğim için motorumu satacağım.
thepope
08 Mayıs 2013, 01:20
1 litreyle 15 kilometre aşırı fazla, depom çatladığında bile bir depo benzin 250 kilometre yetiyordu. Borulardan falan bi sızıntı olmasın?
Bu arada henüz ilan açmadım ama GV250'ye geçtiğim için motorumu satacağım.
hiçbir yerinde 1 damlacık sızıntı yok bugün benzin aldım 6.5 litre bakalım ne kadar yol yapacak.Birde mesela motor diyelim düşük hızda normalde 2 de olması lazım 3 attım diyelim böyle bi garip bişey oluyor sanki zincirdenmi geliyor bu ses acaba ?
Yüksek viteste devir gereğinden fazla düşük olursa motor hırlar titrer, motorun tekliyormuş gibi ileri attığını hissedersin. Bahsettiğin şey tam olarak bu mu anlayamadım. Ama zincir sesi fazla gürültülü bişey değil, hassas kulakların varsa boş yolda kenardaki beton bariyerlere yaklaştığında yansıyan şırıltı benzeri sesi duyabilirsin
Ercument
08 Mayıs 2013, 01:33
Gece gece içimden geldi.
http://j1305.hizliresim.com/19/8/mv3k1.jpg
thepope
08 Mayıs 2013, 01:44
Yüksek viteste devir gereğinden fazla düşük olursa motor hırlar titrer, motorun tekliyormuş gibi ileri attığını hissedersin. Bahsettiğin şey tam olarak bu mu anlayamadım. Ama zincir sesi fazla gürültülü bişey değil, hassas kulakların varsa boş yolda kenardaki beton bariyerlere yaklaştığında yansıyan şırıltı benzeri sesi duyabilirsin
evet aynen söyledğiniz gibi yani merak ettiğim ilk motorum bu benim her motor böylemi yoksa sorunmu var onu öğrenmek istemiştim teşekkürler
Her motor öyle değil, benim de ilk motorumdu, şimdi GV250'de arıza arayıp bulamıyorum.
thepope
08 Mayıs 2013, 02:09
Her motor öyle değil, benim de ilk motorumdu, şimdi GV250'de arıza arayıp bulamıyorum.
Anladım gv 250nin yakıy yüketimi nedir en fazla birde fiyatı 2.el temiz tahmini ne kadardır.
Yakıt tüketimi SL150'den biraz fazla, 100 kmde yaklaşık 3.7 litre gibi, tam depo 330-350 km arası gidiyor. Temiz 2. eller 5000TL civarında, iyi bakıldıysa saat gibi işler, 78.000 km'de hala sorunsuz kullanan arkadaşım var
volkantuna
08 Mayıs 2013, 19:12
merhaba arkadaşlar!
2009 yılında ilk sıfır motorum sl 150 yi aldım 25 bin km civarında sattım ardından 2 tane vn800 aldım sattım şimdi tekrar 2012 model kuba sl 150 sıfır alarak tekrar aranızdayım arkadaşlar.
BerkC
09 Mayıs 2013, 01:01
Kardeş çok uğraştım subap ayarınıda yaptım hatta o paylaşan benim hava ayarınıda 2.5 tur yaptım sizden bir rica etsem yaparmısınınz karbüratörünüzün hava ayar vidasının kaç tur açık olduğuna bakarmısınınz bende ona göre yapayım belki yakıtı düzelir.
Açıkçası kesin bi tur sayısı veremiyorum ancak forumda anlatıldığı şekilde yapmıştım. İlk önce rölantiyi biraz yükselttim. sonra bi tarafa doğru çevirmeye başladım. stop ettiği yerde bıraktım ve çalıştırarak diğer tarafa çevirmeye başladım ve bu sırada kaç tur çevirdiğimi saydım. Daha sonra tam bu ikisinin ortasında olucak şekile getirdim vidayı ve bıraktım. Tam açıklayamamış olabilirim ancak forumda olması lazım daha detaylı anlatım.
thepope
09 Mayıs 2013, 02:19
Açıkçası kesin bi tur sayısı veremiyorum ancak forumda anlatıldığı şekilde yapmıştım. İlk önce rölantiyi biraz yükselttim. sonra bi tarafa doğru çevirmeye başladım. stop ettiği yerde bıraktım ve çalıştırarak diğer tarafa çevirmeye başladım ve bu sırada kaç tur çevirdiğimi saydım. Daha sonra tam bu ikisinin ortasında olucak şekile getirdim vidayı ve bıraktım. Tam açıklayamamış olabilirim ancak forumda olması lazım daha detaylı anlatım.
tamam saolun ben son denemeyi yapıcam bundada fazla yakarsa karbüratörden şüpheleniyorum artık birşey kalmadı başka
Selamlar,
Yarın kısmetse ben de aranıza katılıcam. Motorun büyük bir problemi yoksa ve fiyatta da anlaşabilirsek ilk motorum Keeway Superlight 150 olacak :) 2005 Model ve 13,000 Km. de... 1500-1600 civarı alabilirim diye düşünüyorum. Tabi ehliyetimi önümüzde ki hafta alacağım için bir hafta beklemek zorundayım :( Ufak tefek pratik yaparım bende napayım :)) Başınıza bir acemi daha geldi, bilginiz olsun :) Görüşmek dileklerimle.
Tekrar Selamlar,
Bugün motorumu aldım. SL 150 .. Ön ve arka çamurluklar biraz yıpranmış, depo hafif hafif pas yapmış... Ufak tefek elden geçecek yerleri var. Sanırım boya+birkaç toparlama 300 TL falan tutacak.
İlk intiba, 40 Km. civarında yol yaptım, henüz bakımı yapılmamış olmasına karşın motor 100-110 Km. arasında bir sürat yapıyor. Düşük süratlerde vibrasyon epey fazla hissediliyor ama sürat yükselince ne hikmetse çok fazla etkilemiyor...
Fiyat 1525 .. Yani düşündüğüm fiyata aldım. 2000 yazıyordu ilanda, onu da ayrıca belirteyim... Hepinize iyi yolculuklar, sanırım ben bu motor işini sevicem :)))
eregun
11 Mayıs 2013, 20:33
Tekrar Selamlar,
Bugün motorumu aldım. SL 150 .. Ön ve arka çamurluklar biraz yıpranmış, depo hafif hafif pas yapmış... Ufak tefek elden geçecek yerleri var. Sanırım boya+birkaç toparlama 300 TL falan tutacak.
İlk intiba, 40 Km. civarında yol yaptım, henüz bakımı yapılmamış olmasına karşın motor 100-110 Km. arasında bir sürat yapıyor. Düşük süratlerde vibrasyon epey fazla hissediliyor ama sürat yükselince ne hikmetse çok fazla etkilemiyor...
Fiyat 1525 .. Yani düşündüğüm fiyata aldım. 2000 yazıyordu ilanda, onu da ayrıca belirteyim... Hepinize iyi yolculuklar, sanırım ben bu motor işini sevicem :)))
aramıza hoşgeldin hocam hayırlı olsun titreşim için keşke biraz bakınıp 2007 sonrası bi motor bulsaydın diyebilirim. ama fiyatı çok uygunmuş. merak ettim beyaz mı rengi acaba?
Hoşbuldum üstadım. Saolasın.
Üstadım, ilk motorum olduğu için pek fazla özenmedim. Öğrenmek için aldım. Evet, rengi beyaz. Fena durmuyor.
Bakıma sokmadan önceki fotolarını da, bakımdan sonrasını da eklicem yarın.
zatoichi
11 Mayıs 2013, 21:21
Güncel yedek parça fiyatları konusunda bilgisi olan var mı,
flaşör 150TL
Arka Ön balata 100tl
Sibop ayarı 100TL
Egzost tamiri 100TL
Kırılan plaka yerinin tamir edilmesi 50TL
Keeway Bursa yetkili servisinden yaptırdım.
Fiyatlar normal mi arkadaşlar,montaj dahil, gerçi yaptırdım artık ama sanki fazla gibi,
Bir motorcu arkadaşın önce yaptır sonra pazarlık et tavsiyesi sebebi ile işten önce pazarlık etmedim, ama tamirden önce sormak lazım bence fiyatları.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO