PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 [191] 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201

cosby26
07 Mayıs 2012, 18:52
ben kayserıde yasıyorum buradan adres vermem uygun deil :D devamlı gıttıgım servısten aldım :D

Çağatay_14
08 Mayıs 2012, 01:31
slm arkadaşlar,slm cosby26 abim nasılsın iyisindır ıns uzun suredır gorusemıyoruz. bızım ss topiği pek aktıf degıl o yuzden kardeş slcılere bi sorum olacak :)
1 hafta kadar oldu çıkarttım bende motoru uzun süredir çalışmıyordu aku bıtmış doğal olarak dedim vurdurayım bakalım garip çalıştı 20 kmyı gecmedı falan sankı egzozu tıkalı gibi sonra durdu çalışmadı...neyse tamirciye götürdüm aküyü şarj eti falan motor çalıştı sıkıntı yok şuanda şükür çalışmasında ama çalıştırana kadar sıkıntı yapıyor :) ilk olarak motor boşta deilde viteste ise marşta tık yok basmıyor marş ama motor boşta ise alıyor marşı ve çalışıyor sıkıntı olmuyor bunun sebebini bulamıyorum beyin falan yandı desem motor hiç çalışmaz ama viteste ise motorda marşta tık yok farlar, korna basıyor yanı akuden elektırık gelıyor ama marş basmıyor. marş motoru bozuldu desem boşta canavar gibi çalışırken viteste neden basmıyor valla şaştım kaldım :) sebebini bilen bana yardımcı olabılecek arkadaşların cevaplarını bekliyorum...
herkese kazasız keyifli sürüşler dilerim...

Olcan138
08 Mayıs 2012, 03:04
Superlight'ların gayet bilinen bir özelliğidir bu olay, Supershadow'da da aynı demek ki... (bilgim yok bu konu hakkında, sadece fikir yürütüyorum) Motosiklet vitesteyken kick start'la çalıştırabilirsiniz, fakat aksi için vitesin boşta olması gerekir.

cosby26
08 Mayıs 2012, 19:16
valla çağatay kardeşim o konuda bırkac arkadas daha önce sıkıntısını yazmıştı ama sebebini hiç bilmiyorum ama sadece bire tavsiye vereyim motor eğer uzun süre yattıysa 3-4 ay kadar çalıştırmadan önce yağını değiştirmeni tavsiye ederim eğer akü sarjı bitmişşede hiç vurdurayım çalıştırayım falan deme sarj ete öyle bin 1 günden olursun sadece:D çünkü sonuçta ucuz mal ne olacağı belli olmaz:D

recepsahin
09 Mayıs 2012, 13:57
Arkadaşlar Selamün Aleyküm.

Motor lastik havaları ön 22 Arka 35 mi olacak tı.

Birde moturun orjinalinde bulunan alarm var. Onun hassasiyet ayarını ayarlayabiliyormuyuz.

Teşekkürler.

cosby26
09 Mayıs 2012, 19:40
bir sayfa oncesıne bakarsan lastık havalarıyla ılgılı bılgı verdım hocammm

Çağatay_14
09 Mayıs 2012, 20:43
valla çağatay kardeşim o konuda bırkac arkadas daha önce sıkıntısını yazmıştı ama sebebini hiç bilmiyorum ama sadece bire tavsiye vereyim motor eğer uzun süre yattıysa 3-4 ay kadar çalıştırmadan önce yağını değiştirmeni tavsiye ederim eğer akü sarjı bitmişşede hiç vurdurayım çalıştırayım falan deme sarj ete öyle bin 1 günden olursun sadece:D çünkü sonuçta ucuz mal ne olacağı belli olmaz:D

saolun cosby26 ve ve olcan138 ben vıtesteyken debrıyaja basıp çalıştırıyordum daha önce şuanda çalıştıramıyorum öle onu demek istemiştim tam anlatamadım galıba hata bende :) cosby26 ettırdım akuyu şarj şimdi bir sıkıntım yok 1 haftadır bınıyorum motora yağını kışa gırerken degıstırmıstım hıc bınmedım km yapmadım daha onu değiştirmedim şuanda. hangi yağ kullanıyorsun cosby 10 40lık castrol mü?.
geçen günde 12 yıllık emektar bws'mı sattım 12 yaşinda olmasına rağmen 1600 e werdim :) ufak tefek eksiklerim var şimdi ss de sinyalleri komple değiştiricem akü kapağı grenajı yok benim motorda onu bulamıyorum bulmaya çalışıcam bide heybe almayı düşünüyorum motora biraz kaslı durması daha hoş olcak :)

recepsahin
10 Mayıs 2012, 15:16
cosby 26 - çözmek zor oldu da onu pratiken söylemiştim sana kardeşim. yani kısacası ön 22 arka 35 mi olacak die. o kadar profesyonelce uğraşamadım da.

Birde şu alarm ile ilgili bi aydınlatsan kardeş yaaa. Bi ayar yeri varmı ? Motoru götürseler anca çalar belki :) çalışıyor ama hassas değil. Bilmem anlata biliyor muyum ?

Emeğine sağlık. sağlıcak la kalasın ?

goko789
11 Mayıs 2012, 16:45
arkadaşlar; daha öncede arka lastiğin kitlendiğini söylemştm şimdi ise motorla geri geri çıkarken yani arka lastik geri döndüğünde sanki frenleme sesi gibi ses geliyor (uğultu)balatadan olduğunu yada kampana yayından yaptığını söylediler ; bir de ön freni sıkınca fren sesi çok arttı; hidrolik yağı bitmiş olabilirmi bitmişse kaç numara ve ne kadar koyalım

hayırlı günler....

eregun
19 Mayıs 2012, 22:57
pazartesi kısmetse bende alıyorum sl150 mi ağustosta da ehliyetimi alınca yollardayım hayırlısıyla.

eregun
26 Mayıs 2012, 01:27
sonunda motorumu aldım 2 ay sonra falan da ehliyetimi alıyorum. benim de benzer bi sorum olucak. vitesli motor kullanmayı bilmememe rağmen araba mantığıyla binip 1. vites te kalktım sonra 2. vitese geçtim yavaşlayıncada istop ettirdim sonra marşa başıoyorum çalışmıyor debriyajı sıkmama rağmen tık yok sonra bi şekilde boşa attım öyle çalıştı. bu normal bi özellik midir? saçma geldi biraz bana. ayrıca bu vites boşta lambası da ışıkta pek gözükmüyor bi değilşiklik yapanınız oldumu acaba ?

cosby26
26 Mayıs 2012, 20:02
genelde o sıkıntı cıkıyor keewaylerde ama bende oyle bı sıkıntı yok dogru dıyorsun cok fazla gozukmuyor ısıkdda normal bı duurm sen trafıge cok cıkma tenha yerlerde ogren sonra trafıge cık hocam allah gostermesın motoru cok dıkkate almıyor turk halkı kaza bela olmasın dıkkatlı sur kazasız belasız ....

madcenter
27 Mayıs 2012, 06:17
sonunda motorumu aldım 2 ay sonra falan da ehliyetimi alıyorum. benim de benzer bi sorum olucak. vitesli motor kullanmayı bilmememe rağmen araba mantığıyla binip 1. vites te kalktım sonra 2. vitese geçtim yavaşlayıncada istop ettirdim sonra marşa başıoyorum çalışmıyor debriyajı sıkmama rağmen tık yok sonra bi şekilde boşa attım öyle çalıştı. bu normal bi özellik midir? saçma geldi biraz bana. ayrıca bu vites boşta lambası da ışıkta pek gözükmüyor bi değilşiklik yapanınız oldumu acaba ?

Malesef öyle belki debriyaj manetine müşür falan eklenirse sorun ortadan kalkar

---------- Post added at 05:15 ---------- Previous post was at 05:06 ----------


arkadaşlar; daha öncede arka lastiğin kitlendiğini söylemştm şimdi ise motorla geri geri çıkarken yani arka lastik geri döndüğünde sanki frenleme sesi gibi ses geliyor (uğultu)balatadan olduğunu yada kampana yayından yaptığını söylediler ; bir de ön freni sıkınca fren sesi çok arttı; hidrolik yağı bitmiş olabilirmi bitmişse kaç numara ve ne kadar koyalım

hayırlı günler....
Dot 4 yağı fakat haznede gösterge olacak ordan seviyesi eksilmişse ilave edin düz konumda iken anlayabilirsiniz
Arka tekeri sökün kampanyı sökün 2 tane yay var balataları tutan eğer o yay yerinden kurtulmuşsa siz yolda giderken araya sıkışıp tekeri kitleyebilir sonuç pek iyi olmaz daha önce kitlediyse içinde kırılıp parçaları kalmış olabilir yine kilitler sökün yapın yok onu sökmekte birşey halledebilirsiniz sehpa da olsun ama :) ön teker için balatalardan ses geliyorsa balata temizleyici alıp sıkın fakat uzun süre yatan bir motorsa kaliperin içindeki pistonlar sıkışmış olabilir söküp temizlemek gerek muhtemelen onun için ustaya götürmeniz gerekecek

---------- Post added at 05:17 ---------- Previous post was at 05:15 ----------


Arkadaşlar Selamün Aleyküm.

Motor lastik havaları ön 22 Arka 35 mi olacak tı.

Birde moturun orjinalinde bulunan alarm var. Onun hassasiyet ayarını ayarlayabiliyormuyuz.



Teşekkürler.

Alarmın hassasiyet ayarı yok belki baglantı vidası gevsemiştir kasaya iyi baglı oldugundan emin olun sıkı olsun

eregun
28 Mayıs 2012, 02:18
yardımınıza teşekkürler. motorum 2. el ama çok az kullanılmış. sanırım şimdilik böyle boşa alıp çalıştırıcam. öğrenene kadar sanayide boş sokaklarda turluyorum. söyle bişey yaşadım vitesi bir kere aşağı basıp 1 e takıyorum sonra bir kere yukarı basınca 2 ye geçiyor öyle devam ediyorum. burda sorun yok. ama boşa atamıyorum durucaım zaman (daha 3. e geçemedim) 3 te yada 2 de direkt boşa atmanın yöntemi nedir atamıyormuyuz yada şu vitesleri tek tek gösteren bişey yokmudur taktırtsam. parçalayıp bikaç sensörle display koyasım geldi motora resmen.

ek olarak ilk turda hep ön frenli kullanıyodum sağ elde sonra bi ayak fenini deniyeyim dedim korkunç bi ses geldi korkup ayağımı çektim hemen. bu ayak freni ne zamanlarda kullanılıyor acaba? yoksa epeydir kullanılmadığından mı çıktı bu ses :)

sorular şimdilik komik geliyo olabilir ama motoru yeni öğrendiğim için kusuruma bakmazsınız sanıım :) iyi sürüşler

captaincenk
28 Mayıs 2012, 02:34
MERHABA ARKADAŞLAR

SL 150 MOTORUMUN BAZI PARCALARINI SATIYORUM İLGİLENEN VARSA SAHİBİNDEN.COM DAN İLAN NUMARASI 87900500 ILE ARATARAK SATIN ALABILIRSINIZ.

captaincenk
28 Mayıs 2012, 14:08
MERHABA ARKADAŞLAR

SL 150 MOTORUMUN BAZI PARCALARINI SATIYORUM İLGİLENEN VARSA SAHİBİNDEN.COM DAN İLAN NUMARASI 87900500 ILE ARATARAK SATIN ALABILIRSINIZ.

http://g1205.hizliresim.com/x/w/6z2gr.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

echtsasori
01 Haziran 2012, 12:19
Herkese selamlar arkadaşlar.

Daha önce bu başlık altında paylaştığım motorumun cafe/brat modifikasyonu ile ilgili uzun zamandır rahatsızlık yüzünden yapamadığım çalışmama, Pazartesi'nden itibaren devam edeceğim.

Ancak şu an yazdığım başlığın genel bir konu başlığı olmasından dolayı, çalışmamı yeni bir başlıkta açmayı uygun gördüm. Bundan sonra paylaşımlarımı o başlık altında yapıcam. İlgilenen arkadaşlara duyrulur.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/103355-keeway-superlight-brat-bike-donusum-projesi.html

Keyifli kazasız sürüşler.

captaincenk
01 Haziran 2012, 22:35
MERHABA ARKADASLAR,

MOTORUMU GİDERKEN 3. VİTESE ATTIGIMDA MOTORDAN YADA SANZIMANDAN HIRILTI YADA SURTME GİBİ GARIP BİR SES GELIYOR.DIGER VITESLERDE YAPMIYOR.NEDEN OLABILIR?

kahve
02 Haziran 2012, 18:37
Sayın SL 150 kullanıcıları,

Konu açmadan once sizlerin fikrini almak istedim. Keeway SL 200 modelinin TRde satışa sunlup sunulmadığını sizlerden öğrene - bilirmiyim, sorma nedenim ise youtube da birkaç video buldum ardından araştırdım ama keewaymoto.com da gariptirki göremedim bu modeli sonra tekay dıs ticaret `e bu model hakkında soru sormadan once tecrubeli kullanıcılar olarak fikrinizi almanın daha doğru oldugunu düşündüm.

Not:Limited edition ile aynı kasada mat siyah..

Ilginize Teşekkürler

eregun
03 Haziran 2012, 22:34
Sayın SL 150 kullanıcıları,

Konu açmadan once sizlerin fikrini almak istedim. Keeway SL 200 modelinin TRde satışa sunlup sunulmadığını sizlerden öğrene - bilirmiyim, sorma nedenim ise youtube da birkaç video buldum ardından araştırdım ama keewaymoto.com da gariptirki göremedim bu modeli sonra tekay dıs ticaret `e bu model hakkında soru sormadan once tecrubeli kullanıcılar olarak fikrinizi almanın daha doğru oldugunu düşündüm.

Not:Limited edition ile aynı kasada mat siyah..

Ilginize Teşekkürler

kardeş hepsi 150. bildiğim kadarıyla 125 i bile yok. zaten türkiyede kuba ve keeway olarak bulabilirsin. tamamen aynı ikiside sadece 150cc olarak piyasaya girmiş durumda. http://www.kubamotor.com/new3/#/modellerimiz gidip çin malı 250cc almak yerine bu model daha mantıklı diyebilirim.

samcro
06 Haziran 2012, 23:01
Arkadaşlar selam. Ben motosiklet.net'i okuma bazında bayadır takip ediyorum ama iş yazmaya gelince çok fazla yazamadım şimdiye kadar :) yaklaşık iki ay önce sl alacağımı yazmıştım, aldıktan sonra da gezmekten tozmaktan girip de hiç bişey yazmadım :mrgreen: ama gel gör ki şimdi size sormam gereken bişey var ve bunu sormak için tekrar klavyenin başındayım.

arkadaşlar, benim sl'm 2006 model ve normalde 2006 modellerde hep aynı mı yoksa aldığım adam mı öyle taktırmış bilmiyorum ama benim aynalardan hiç biyerde bulamadım. Kullanırken zıngır zıngır titreyen aynalarımdan sol taraftakinin camı dün gece yerinden düşmüş, geri dönüp yola da baktım bulamadım, mecbur yenisini alıcam. Amma velakin arkadaş, bu keeway aynası nasıl bulunmaz bi meretmiş yahu. gitmediğim motorcu kalmadı neredeyse. en son yeni superlight'ın (kuba olan) aynasından buldum, o da benim aynaya göre kısa geldi gözüme. Almadım. O kadar çok gezdim ki, tamam gidip bari onu alayım diye geri döndüm, bu sefer de adam stokta bulamadı. Delirdim resmen.. Bi de, bizim aynalar alttan vidalıymış ve 8mm'likmiş sanırım. Başka muadil ayna da bulamıyo kimse. Motorumla aramı bozmak istiyolar ama yapamazlar, ama birazcık sinirlenmedim değil. Yahu ayna ya, altı üstü bi ayna.. ama yok. İnternette hep görürdüm, merkezyedekparça var şişlide, adamları aradım zaten yola çıkmadan önce, ellerinde ayna varmış, gittim onlarda da o kısa modellerden var. Ayna çok önemli bişey benim için, altı üstü ayna diyip geçemiyorum, malumunuz trafikte bizi ipleyen yok, o yüzden hamle yapmadan önce arkadan emin olmak lazım..


Sizden ricam, yok mu 2006 model keeway'ime yedek parça bulabileceğim bir yer, yardımcı olabilir misiniz?

echtsasori
07 Haziran 2012, 11:20
Hocam niye yeni ayna almak istiyorsun ki ?

Git sanayiye kestir oraya göre bir ayna işlem tamam. Komple almana ne gerek var anlamadım.

captaincenk
07 Haziran 2012, 12:10
Dostum elimde ayna var 3 üst mesajda ilanımı görebilirsin.Orjinal aynalar ne yazıkki çok kısa ve görüşü zayıf.

altaygncasln
08 Haziran 2012, 12:54
Arkadaşlar bu modelde yedek parça bulunamadığı, bulunsa da gereksiz pahalı satıldığı doğru mu acaba? Seçeneklerimden ona göre kaldıracağım yada üstünde duracağım da..

cosby26
09 Haziran 2012, 12:19
bu doğru hocam biraz zorbulunuyor parçaları ve pahalı ama ıyı kullanırsan bunlara gerek kalmaz :D yedek parça ıstemezsın :D

echtsasori
11 Haziran 2012, 17:40
Altay hocam. Yedek parça bulunabilirliği zor değil. Bulunması zor yada pahalı olan tek bir parça var oda yan kapaklar ve yan kapakların içindeki nikelajlı zozikler. Gerisi bolca mevcut. Olur da alırsan ve fırsatını bulursan gel maslak sanayiye o kapakları yapalım beraber ömür boyu kullan.

Cosby26 dostumun da aslında zor bulunuyor dediği parçalar da bunlar. Gerisi zaten ybr 125 ile %80 aynı. (disk balata, debriyaj balata, karbüratör, fren teli debriyaj teli fren hortumu vs.vs.vs.) En düşündürücü olan piston segman blok bile var. Daha ne lazım ?

altaygncasln
13 Haziran 2012, 11:08
bu doğru hocam biraz zorbulunuyor parçaları ve pahalı ama ıyı kullanırsan bunlara gerek kalmaz :D yedek parça ıstemezsın :D


Altay hocam. Yedek parça bulunabilirliği zor değil. Bulunması zor yada pahalı olan tek bir parça var oda yan kapaklar ve yan kapakların içindeki nikelajlı zozikler. Gerisi bolca mevcut. Olur da alırsan ve fırsatını bulursan gel maslak sanayiye o kapakları yapalım beraber ömür boyu kullan.
m 110
Cosby26 dostumun da aslında zor bulunuyor dediği parçalar da bunlar. Gerisi zaten ybr 125 ile %80 aynı. (disk balata, debriyaj balata, karbüratör, fren teli debriyaj teli fren hortumu vs.vs.vs.) En düşündürücü olan piston segman blok bile var. Daha ne lazım ?

Cevaplarınız için teşekkür ederim arkadaşlar, başlangıç motorum olacak. Konforlu olsun maksimum 110-120 görsün (görür mü bilmiyorum ama işe gidip gelirken E-5 üzerinde gerekebilir) beni en azından 2 yıl götürsün istiyorum. Yakıt tüketimi nedir? Bir de piyasada 2.000TL'ye falan bulunuyor sanırım sizce güvenilir mi? Sıfır alamayacağım için sizce hangi yıllara ait olanlara bakayım? Ekipmanlar hariç 3 bin param sanıyorum ki çıkar..

echtsasori
13 Haziran 2012, 14:58
Altay kardeşim.

Öncelikle konforlu olsun istiyorsan (emin değilim) sanırım 2007 yada 2008 ve sonrası üretimlerde balancer var. Yani motordaki titreşimi içindeki minik bir mille dengeleyen sistemli olanlardan almanı tavsiye ediyorum. Motor güzel açılmışsa takriben 110-120 yapar. Ama buda zaten motorun limitidir. Fazlasınada gerek yok zaten.

Makine ne bakarsan değil iki yıl 5 yılda götürür. Sıkıntı yok. Benimki 2005 model, göbek rulmanları hala sıfır gibi. ne bir boşluk var nede tıkırtı.

Yakıt tüketimi senin elinde olan birşey. Orjinal depo sanırım 14 LT alıyordu. Bununla ben 340-350 KM yaptım. Ama 500 Km yaptım diyenlerde var. Hem Tr de hemde yurt dışında. Ha ben gaz ve hava ayarlarıyla oynayıp biraz serileştirdim. O yüzden içmesi bol benimkinin. Ama ortalama 400 Km diyebiliriz sanırım.

Alacağın motoru elbetteki bilen ve kullanan birine göstermen gerek. En güvenilir yol budur. Ama o bilen de senin bir tanıdığın olursa iyi olur. Yoksa zamane ustaların çoğunluğu ticaret peşinde. Ustalık değil.

altaygncasln
13 Haziran 2012, 15:25
Altay kardeşim.

Öncelikle konforlu olsun istiyorsan (emin değilim) sanırım 2007 yada 2008 ve sonrası üretimlerde balancer var. Yani motordaki titreşimi içindeki minik bir mille dengeleyen sistemli olanlardan almanı tavsiye ediyorum. Motor güzel açılmışsa takriben 110-120 yapar. Ama buda zaten motorun limitidir. Fazlasınada gerek yok zaten.

Makine ne bakarsan değil iki yıl 5 yılda götürür. Sıkıntı yok. Benimki 2005 model, göbek rulmanları hala sıfır gibi. ne bir boşluk var nede tıkırtı.

Yakıt tüketimi senin elinde olan birşey. Orjinal depo sanırım 14 LT alıyordu. Bununla ben 340-350 KM yaptım. Ama 500 Km yaptım diyenlerde var. Hem Tr de hemde yurt dışında. Ha ben gaz ve hava ayarlarıyla oynayıp biraz serileştirdim. O yüzden içmesi bol benimkinin. Ama ortalama 400 Km diyebiliriz sanırım.

Alacağın motoru elbetteki bilen ve kullanan birine göstermen gerek. En güvenilir yol budur. Ama o bilen de senin bir tanıdığın olursa iyi olur. Yoksa zamane ustaların çoğunluğu ticaret peşinde. Ustalık değil.

Sonuna kadar gayet güzeldi ancak son paragraf biraz sıkıntıya sokuyor beni.. Zira ne çevremde motorcu biri var ne tanıdığım bir usta ne de başka birşey. Sahibinden.com'da 2010 model bir keeway sl150 var ancak 3750 tl ama o da showroomdan satılık sanırım (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-keeway-sifir-gibi-2011-model-86541440/detay) ama çok para diyor. Bilemedim şimdi.. Acaba direkt kendi servisine gitsem desem ki usta bunun oluru var mı ne denli beni yanıltabilir?

echtsasori
13 Haziran 2012, 18:00
Altay kardeşim.

İstanbul'da nerede olduğunu bilmiyorum. Ama eğer Maslak Atatürk Sanayi sitesine gelebilirsen ben yardımcı olmaya çalışırım. Ben tamirci veya keeway servisi değilim. Sanayideki dukkan tamamen hobi amaçlıdır. Ancak Superlight konusunda artık bilmediğim bir şey yok. (Acaba Keeway servisi mi açsam ne :D ) Tabiki parmakladığım başka motorlarda var :D

Eğer öyle tamir yağ değişimi balata değişimi ve bilimum işlerin olursada anlaşıp bir ücret karşılığında yapabilirim (servise doğru ilk adım hahahahah :D )

Bence başka motorlarada bak. Daha uygun birşeyler bulacağına eminim.

altaygncasln
13 Haziran 2012, 18:07
Altay kardeşim.

İstanbul'da nerede olduğunu bilmiyorum. Ama eğer Maslak Atatürk Sanayi sitesine gelebilirsen ben yardımcı olmaya çalışırım. Ben tamirci veya keeway servisi değilim. Sanayideki dukkan tamamen hobi amaçlıdır. Ancak Superlight konusunda artık bilmediğim bir şey yok. (Acaba Keeway servisi mi açsam ne :D ) Tabiki parmakladığım başka motorlarda var :D

Eğer öyle tamir yağ değişimi balata değişimi ve bilimum işlerin olursada anlaşıp bir ücret karşılığında yapabilirim (servise doğru ilk adım hahahahah :D )

Bence başka motorlarada bak. Daha uygun birşeyler bulacağına eminim.

evaplar için teşekkür ediyorum, ben Bahçelievler'deyim. Evet sende ufak ufak servis olma planları yok değil hee :) Ayrıca ilk tvs Apache düşünüyordum ancak artçı titreşimi çok hissediyor dediler bende vazgeçer gibi oldum o yüzden chopper tarzı bir motoru başlangıç olarak kullanıp sonra ya venox 250 ile chopper'a devam etmeyi yada ss bi model seçmeyi düşünüyorum. Ama kafam halen karışık tam yerine oturmuş değil. Motora iyice alışınca deneyim sahibi olunca artçıyla geziler yapmak istiyorum marmara bölgesinde. O yüzden konforlu ve 2 yıl beni götürsün demiştim. Senin fikrin, önerin nedir? Ayrıca Kısmet olursa elbet bi çayını içmeye gelmek isterim :):):):)

echtsasori
13 Haziran 2012, 18:30
Benim sana hiç bir önerim olmaz. Neden dersen. Zevkler ve renkler tartışılmaz. Benim hasta olduğuma sen iğrenç dersin. Benim komfor anlayışım farklıdır. Bu tip konularda kimseyi yönlendirmem açıkçası. Sonradan bak senin yüzünden lafını duymak istemem.

Birşey alırsan yada bir mal hakkında sorun olursa bilgimi paylaşırım. Ama git şunu al, git buna bin demem. Herkesin fikri zevki düşüncesi farklıdır.

Ha her zaman için tek bir motoru tavsiye etmişimdir, ileri düzeyde kullanıcı olan herhangi birine, HONDA 600RR. Herşeyi ile bir numara. Hem teknik hemde görsel.

Valla hocam ben diyeceğimi dedim. Alırsan ben buralardayım. Ha tamirat vs işlerin için, ticari değil dostçadır teklifim bilgin olsun.

Kolay gelsin.

altaygncasln
13 Haziran 2012, 18:37
:) Bende Honda 600 F'e bayılıyordum. Aslında haklısın yani sıkıntıya girmek iyi değil. Elbet senin yüzünden tarzı şeyler demek büyük ayıp zira sonuçta diretilmiyor sadece öneri ama diyenler olunca da can sıkar haklısın. Ayrıca şaka amaçlı öyle dedim yanlış anlaşılmasın sözüm elbet yeri gelir dostane bir çay içilir yeri gelir dostane bir alışveriş eşliğinde çay içilir. Tanışmayı çok isterim, kısmet olursa motorumu aldığımda geleceğim çok teşekkür ederim

cosby26
13 Haziran 2012, 20:31
altay hocam çok güzel sorular sormussun nobetcı oldugum ıcın cevaplayamadım :D
ilk olarak yakıt bakımından 100 tl benzın ıle 900 km yol yaptım
eger senın butcen 3000 tl cıvarı ıse bence regal raptor bak derım hem sıvı sogutmalı o motor hemde sl den bı gomlek ust 3000 cıvarına temız bulursun ama ılla sl alacagım dıyorsan ben 1700 tl para verıp aldım sl mı ıstanbuldan ve kayserıye kadar surerek getırdım :D (akıl karı deıl)
daha sonra kayserı eskıhır ıstanbul ve tekrar eskıhır kayserı yolu yaprım
dıyecegım o ki sen ne kadar guzel bakarsan motora oda senı yolda bırakmaz:D baska soruların varsa cevaplarım yıne yardımcı olmaya calısırım tabıkı cuneyt abımden sonra :D

altaygncasln
14 Haziran 2012, 01:06
altay hocam çok güzel sorular sormussun nobetcı oldugum ıcın cevaplayamadım :D
ilk olarak yakıt bakımından 100 tl benzın ıle 900 km yol yaptım
eger senın butcen 3000 tl cıvarı ıse bence regal raptor bak derım hem sıvı sogutmalı o motor hemde sl den bı gomlek ust 3000 cıvarına temız bulursun ama ılla sl alacagım dıyorsan ben 1700 tl para verıp aldım sl mı ıstanbuldan ve kayserıye kadar surerek getırdım :D (akıl karı deıl)
daha sonra kayserı eskıhır ıstanbul ve tekrar eskıhır kayserı yolu yaprım
dıyecegım o ki sen ne kadar guzel bakarsan motora oda senı yolda bırakmaz:D baska soruların varsa cevaplarım yıne yardımcı olmaya calısırım tabıkı cuneyt abımden sonra :D

Çok teşekkür ediyorum cevaplar için. Regal.in tipini garip gelebilir ama begenmiyorum aşırı keskin hatlari var gibime geliyor. Başlangıç sl sonra chopper.a devamsa venox yoksa bi ss bakarim iki üç yıl sonra kismetse. Sen çok uyguna almışsın. Kaç modeldi acaba?

cosby26
14 Haziran 2012, 18:47
2006 model benım motor 15 gun ızıne ayrıldım tam 5000 km yol yaptım sınırları zorladım anlayacagın :D banamısın demedı ciğeri kuvvetli makıne :D aldıgımda 14 bindeydı daha bir sene olmadı şimdi 23 binde:D maşallah dıyeyım nazara gelmesin alacaksan bı anlayan yada sl kullanıcısı ıle beraber gıt dıs aksamı o kadar onemlı deıl ama motorun bı sesını dınlet motor blogundan ses gelmesın yeter dıs kaporta hallolur ama onemlı olan motor kısmı ....

eregun
16 Haziran 2012, 22:48
ahali şöyle bir sorum olucak bilenlere arka frene ilk bastığım da yada ara ara "tak" diye epey yüksek bi ses geliyor. sonra yumuşayıp normal frenleme yapıyor. ne gibi bir arızası olabilir acaba değişecek parçayı alıp kendim yapabilirmiyim?

Çağatay_14
17 Haziran 2012, 02:26
slm arkadaslar benım son bir aydır bir sorunum war. motor hangi viteste ve hangi dewirde olursa olsun çok hafif şekilde gazı kesio bian için ama bu olay saliseler içinde olup tekar düzeliyor bu olay olurkende sanki ''bub'' diye bi ses gelio motordan. tamırcıye gıttım bu olay neden olur dedim karbiratörü bi temizleyelim pislik wardır o yapabilir dedi. tmm dedim bende 1 senedir temizletmiodum iyi olur temizledi falan gene aynı sorun devam edio.sora dedi belki hava fitresinden yapıodur ona bakalım dedi baktık filtre dolmuş onu değiştirdik. gene aynı olay devam edio çare olmadı. echtsasori ve cosby üstadlar sizlerin başına böle bi olay geldimi daha önce neden yapabilir sizce yardımcı olabilirmisiniz. motorda çok performans düşüklüğüne neden oluyo 20 ilede giderken yapıo 120 ile giderkende yapıo bu olayı çok hafif sallama ile beraber oluyor ve çok kısa bir an güçten düşüyor motor. düşünüyorum bi çare bulamıyorum tamircide anlam weremedi çözümünü bulamıyor sizin bu konuda düşüncelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum üstadlar bana yardım edin :)

echtsasori
17 Haziran 2012, 17:57
Ergun hocam

Senin sorunun benimde yaşadığım ve oldukça tehlikeli bir sorun. İlk bu sesi bende duymaya başladığım zaman oldukça zorlandım bulmakta. sonunda buldum ama tehlikeli olabileceğini tahmin etmedim. Ama yanılmışım. Citti sorunlara neden olacak bir problemmiş.

Sorun nedir onuda söylim hemen. Arka fren kampana kapağı. Yani Arka fren balatalarını tutan, ve fren mekanizmasının çalıştığı ve bağlı olduğu kapak. Bu kapağı tutan ve maşaya bağlı olan siyah bir çubuk var dışarda. O çubuğun iki başındaki deliklerden biri büyüyor samanla. Ve kapağın sabit durması gerekirken, o boşluk olduğundan dolayı kapak ya ileri yada geri oynuyor. Şimdi kapak geri kaydığında ve sen giderken fren yaptığında o kapak sabit olması gerekirken arkadan öne doğru hareket ediyor. İlk frene bastığında gelen o TAK sesi odur. Yani bir nevi vuruyor. Öyle oluncada kampana kapağı sıkışma eğilimi gösteriyor. Eğer 30 KM ve üstünde seyrediyorsan o sıkışma kapağın patlamasıyla sonuçlanıyor. Buda Arka tekerini kilitliyor. Eğer hızın yüksekse kaza kaçınılmaz.

Bak sana bir örnek. Bu benim motorum.

http://i24.photobucket.com/albums/c43/CuneytOZEN/Keeway%20SL/Hasar1/DSCN3087.jpg


http://keeway-superlight-mecanica.blogspot.com/2009/08/rotura-del-plato-del-freno-trasero-de.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

Çağtay hocam senin sorunun biraz muallak da sanırım.

Sorun olabilecek şeyleri sıralim

Karbiratör (halletmişsiniz)
Hava Filtresi (halletmişsiniz)
Karbiratör ayarları
Ateşleme Bobini
Jigle ayarı
Buji

Yaşadığın sorun ya yakıtla ilgili yada ateşleme ile ilgili. Başka birşey olacağını düşünmüyorum. Bujine bir bak istersen. Eğer özelliklede gaz verdiğinde yapıyorsa bunu muhtelemen ateşleme bobini yada Bujidendir diye düşünüyorum. Tabi net bir karar almak için bakıpğ kullanıp denemek gerekir.

Ama bence ilk önce bujiyi bir çıkart ve ucuna bak. Kurum yapmış olabilir yada bitmiş olabilir. O Bub sesi de yanmayan ve ateşlemeyen karbiratör içinde boğulan benzin, egzost dan bub diye ses çıkarır.

kolay gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

Çağtay hocam senin sorunun biraz muallak da sanırım.

Sorun olabilecek şeyleri sıralim

Karbiratör (halletmişsiniz)
Hava Filtresi (halletmişsiniz)
Karbiratör ayarları
Ateşleme Bobini
Jigle ayarı
Buji

Yaşadığın sorun ya yakıtla ilgili yada ateşleme ile ilgili. Başka birşey olacağını düşünmüyorum. Bujine bir bak istersen. Eğer özelliklede gaz verdiğinde yapıyorsa bunu muhtelemen ateşleme bobini yada Bujidendir diye düşünüyorum. Tabi net bir karar almak için bakıpğ kullanıp denemek gerekir.

Ama bence ilk önce bujiyi bir çıkart ve ucuna bak. Kurum yapmış olabilir yada bitmiş olabilir. O Bub sesi de yanmayan ve ateşlemeyen karbiratör içinde boğulan benzin, egzost dan bub diye ses çıkarır.

kolay gelsin.

Çağatay_14
17 Haziran 2012, 20:19
[/COLOR]Çağtay hocam senin sorunun biraz muallak da sanırım.

Sorun olabilecek şeyleri sıralim

Karbiratör (halletmişsiniz)
Hava Filtresi (halletmişsiniz)
Karbiratör ayarları
Ateşleme Bobini
Jigle ayarı
Buji

Yaşadığın sorun ya yakıtla ilgili yada ateşleme ile ilgili. Başka birşey olacağını düşünmüyorum. Bujine bir bak istersen. Eğer özelliklede gaz verdiğinde yapıyorsa bunu muhtelemen ateşleme bobini yada Bujidendir diye düşünüyorum. Tabi net bir karar almak için bakıpğ kullanıp denemek gerekir.

Ama bence ilk önce bujiyi bir çıkart ve ucuna bak. Kurum yapmış olabilir yada bitmiş olabilir. O Bub sesi de yanmayan ve ateşlemeyen karbiratör içinde boğulan benzin, egzost dan bub diye ses çıkarır.

kolay gelsin.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:51 ----------

saolun üstadım yorumlarınız için çok teşekür ederim. dediğiniz seçeneklerden karbiratör ayarınıda tamirci baktı.jıgle ayarına gelince ben ve arkadaşım motorun gidonunu boyadık tamamen gıdona klıpsenmıs elektırık aksamı kablalarını soktuk halıyle. sonrada gıdon kuruyunca jıgle kablosuyla bu kabloları bırbırıne klıpslemısız farkında olmadan :) bulana kadar motorda baya sıkıntı oldu rolantıde ıstop edıodu :). belkıdede jıgle ayarı bozulduonada baktırayım. bıde bujılerı 1 ay once degıstırdım ben ngk 7 ırıdyum bujı takacaktım tamırcı champıon dıe bı bujı onerdı bunlarda sıkıntı yapmaz dedı ıyıdır dedı belkıde benım motor begenmedı bu champıon bujılerı :) bunlara baktırıcam üstadım eger olmassa sızın son secenek olarak soledıgınız atesleme bobınıne baktırıyım yorumlarınız ıçın tekrar çok teşekkür ederim.

eregun
18 Haziran 2012, 02:11
Ergun hocam

Senin sorunun benimde yaşadığım ve oldukça tehlikeli bir sorun. İlk bu sesi bende duymaya başladığım zaman oldukça zorlandım bulmakta. sonunda buldum ama tehlikeli olabileceğini tahmin etmedim. Ama yanılmışım. Citti sorunlara neden olacak bir problemmiş.

Sorun nedir onuda söylim hemen. Arka fren kampana kapağı. Yani Arka fren balatalarını tutan, ve fren mekanizmasının çalıştığı ve bağlı olduğu kapak. Bu kapağı tutan ve maşaya bağlı olan siyah bir çubuk var dışarda. O çubuğun iki başındaki deliklerden biri büyüyor samanla. Ve kapağın sabit durması gerekirken, o boşluk olduğundan dolayı kapak ya ileri yada geri oynuyor. Şimdi kapak geri kaydığında ve sen giderken fren yaptığında o kapak sabit olması gerekirken arkadan öne doğru hareket ediyor. İlk frene bastığında gelen o TAK sesi odur. Yani bir nevi vuruyor. Öyle oluncada kampana kapağı sıkışma eğilimi gösteriyor. Eğer 30 KM ve üstünde seyrediyorsan o sıkışma kapağın patlamasıyla sonuçlanıyor. Buda Arka tekerini kilitliyor. Eğer hızın yüksekse kaza kaçınılmaz.

Bak sana bir örnek. Bu benim motorum.

eyvallah hocam bi inceliyeyim üç buçuk attım şu halini görünce. herzaman da yapmıyor o sesi büyük bi ihtimal dediğiniz gibi ilk bir kayma oluyor. peki problemi nasıl çözerim ? zincir de biraz bol sökmüşken onu da hallederim.1 2 gün içinde muayneye gitmem lazım acemiyim de yol gözümde birden uzadı şuan.

echtsasori
18 Haziran 2012, 14:39
Hocam o sesi zaten her seferinde yapmaz.

Örnek. Motor yerinde dururken bindin. Hafif geri çekmen gerekti, çektin ve frene bastın hafifce, Kampana kapağı arkaya kaydı. Yola çıktın ilerliyorsun ve yavaşlaman gerek frene basıyorsun Tok/ tak diye bir ses geldi bir kez. İşte o kampana kapağının arkadan öne doğru döndüğünü yani asıl olması gereken konuma geldiğinin sesidir. Hızın yüksekse (30 ve üstü) hem fren balatalarının hareketi hemde kapağın öne kaymasıyla bir anda sıkışıyor balatalar ve kapak zorlanınca pof diye ortadan patlayıveriyor.

Senin yaptırman gereken şey şu.

Bir ustaya git. Motor dururken üstüne bin kullanacakmış gibi (sehpayı kapa) geri geri kaydır ve frene bas. Bu arada usta arka balata kapağını takip etsin. Sonra tak birinci vitese hafiften kalkış yap ( ama gitme) ve arka frene bas. Tahmin ettiğim şeyse kapağın altı kısmı öne doğru dönecek ve Tak sesi yapacak. İşte o konumda dur ve kapağa ve maşaya bağlı olan siyah sabitleme çubuğunun maşada ki somununu söksün usta. göreceksin orda boşluk var ve çubuğun ucu civata içinde gidip geliyor olması gerek. Bu olmamalı. Civataya uygun bir somun bulup çubuğun üstüne kaynatsınlar. Çubuk gidip gelmemeli sabit olmalı takıldığında.

Yani kısacası orjinak civataya göre çubuğun üstündeki delik büyük geliyor ve orda ileri gidip geliyor. Bunu engelliceksin.

Umarım düşündüğüm şeydir. Halledilmesi kolay. Anlatım biraz kafa karıştırır gibi. Başka bir sorun varsa bilemiyorum. Bakmadan görmeden yorum yapmam doğru olmaz.

Kolay gelsin.

cosby26
18 Haziran 2012, 23:02
eregun kardesım öncelikle kazasız surusler cuneyt abım konuyu acıklamıs zaten umarım en kısa zamanda sorunu cözersin
çağtay kardesım bende o olayın jikleden kaynaklandıgını dusunuyorum gaz yemıyorsa karburotoru temızlettıysen hava fıltresı ve bujılerde yenıyse sorun ordan kaynaklanacagını dusunuyorum belkı ayarı yada o mandalın ıcındekı yerde bı sıkıntı olabılır bırde oraya baktır cunku egzosdan cıkan pat pat sesi çiğ mazotu atıyor fazla mazor geldıgı ıcın gaz yemıyor motorun umarım sorunu halledebılırsın ....

echtsasori
19 Haziran 2012, 15:02
Cihan kardeş senin motor Mazotla mı çalışıyor yahu :)

cosby26
22 Haziran 2012, 12:25
yok be cuneyt abım :D Allah yuru ya kulum dıyor :D lafın gelıişi mazot abi :D

echtsasori
25 Haziran 2012, 17:55
Ergun hocam.

Ne oldu halledebildin mi sorunu. Merak ettim.

rashka
26 Haziran 2012, 10:52
Arkadaşlar ve tabi ki Cüneyt Üstad,

Umarım iyisinizdir. Geçen motoru ustaya götürdüm ve periyodik bakım yaptırdım bu sırada hava filtresi vs yıkandı, zincir yağlandı, ayarı yapıldı, buji değişti, akü kontrol edildi ve bütün vidaları sıkıldı.

Daha sonra usta motoru topladı ve aşağıdaki resimde yer alan parça yerde kaldı, ustaya sordum bu benim motordan mı diye, baktı ve yok dedi ama benim içime kurt düştü bir kere, acaba bu parça bizim motorun bir parçası mı yoksa dışarıdan bir parça mı? eğer motor parçası ise nereye takılması gerekir? 1 haftadır puzzle yapar gibi bakıyorum ama bulamıyorum.

yardımcı olabilirseniz sevinirim dostlar...

http://b1206.hizliresim.com/y/u/8rg0n.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://b1206.hizliresim.com/y/u/8rg4d.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

echtsasori
26 Haziran 2012, 11:42
Rashka kardeşim hiç boşuna arama. Bizim değil. Ben böyle bir şey görmedim hiç bizim motorda.

Ama varsa takabileceğin bir yer tak derim. Meselaaaaaa ön amortisörleri tutan hatta kornaların bağlı olduğu siyah parçanın altında bir delik olmalı, oraya dene girerse kalsın. Girmezse salla gitsin :D

rashka
26 Haziran 2012, 11:49
Cüneyt Hocam Eyvallah,

Motorun yağını vs. değiştirmek ve birşeyler danışmak için sana uğramak isterim, hiçbir işten anlamayan ve motora uzaylı gibi bakan usta kazanacağına bu işin üstadı kazansın :)

kaç numaradasın oto sanayide? birinci mi ikinci kısım mı? ne zamanları dükkandasın, haftaiçi akşam veya haftasonu olarak?

Güvenli sürüşler...

echtsasori
26 Haziran 2012, 12:16
rashka kardeşim

Yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Ustalar konusunda haklısın gerçekten. Biraz sıkıntı yaşanıyor. Devir artık Ustalık devri değil, kısa yoldan para kazanma devri. Buna göre çalışılıyor artk. Tabiki Gerçekten işini yapan ve Ustalığını konuşturan kişileri katmıyorum.

Her zaman beklerim.

2. Kısımın en aşağasına iniyorsun. Oralardan beni ararsan ben seni alırım. Hafta içleri 7 gibi hafta sonu da genellikle ordayım.

Numaramı sana özelden atıyorum.

Kolay gelsin.