Orijinalini görmek için tıklayınız : Keeway Keeway Superlight 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
carsvegas
10 Nisan 2012, 16:08
Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar,
Ben İstanbuldan Cihan, motosiklet.net forumunda keeway superlight sayfasını 2-3 gündür takip ediyorum ama sanırım 200 sayfasını okudum. Başından kalkamıyorum, buradaki yardımlaşma ve bilgi paylaşımı gerçekten çok güzel! Normalde takip ettiğim forumlarda çoğu zaman tartışmalar ve yanlış bilgilendirmelerle karşılaşırken burada tam bir dostluk havası ve yardımlaşma gördüm. Sanırım motorcu ruhu bu olsa gerek! Fakat dostlarım ben bu motocu ruhunu tam olarak yaşayamıyorum maalesef. Çünkü bir Super Light'ım yok henüz :( Yıllardır bu motosikleti takip ediyorum, arkadaşlarımdan birinde de vardı, o da oldukça memnundu, yıllardır para biriktirip almaya çalışıyorum fakat son dakikada bişeyler çıkıp planlarımı alt üst ediyordu. Bu sefer çok yaklaştım, artık yaşım da geçmek üzere ve kötü sürprizler çıkmasın istiyorum. Bu motosiklete kavuşmak için çok uzun süre bekledim. Fakat 5 yıldır motosiklet ehliyetim olmasına rağmen hiç motosikletim olmadı. en son 4 sene önce kuzenimin xingfu-125 modeli eski bir vitesli motosikleti vardı, onu kullandım. Yıllardır İstanbul'da yaşıyorum fakat bir motosiklet aldığımda bunu nasıl muhafaza edeceğimi, nerede nasıl kullancağımı da bilmiyorum. Bunun gibi bir çok bilinmeyenim var. Biliyorum ufak tefek problemler ve aşılabilir fakat az önce de söylediğim gibi benim bir Super Light'ım yok!!
Forumu dikkatlice okuyorum, henüz adını yeni öğrendiğim bazı parçaların bile nasıl tamir edileceğini öğrendim neredeyse. Örneğin Jikle'de bi problem oluyor ve sürüş esnasında buna müdahale etmek gerekiyor. Ya da Dudullu Altay Moto'dan uzak durmamız gerekiyo çünkü kazıkçı :)
Hepinizi tekrar selamlıyorum, bundan sonra forumun müdavimi olucam inşallah. :)
:cat:
Not: Buraya ilk gelen, motosiklet arayan tüm arkadaşlar gibi ben de halihazırda arızası olmayan, az km yapmış(15000 km'ye kadar olabilir) ve fiyatı uygun bi SL almak istiyorum. Aslında burada motoruna gözü gibi bakan, bakımlarını aksatmayan ve tertemiz kullanan bir sürü kullanıcı var. Şayet satmayı düşünürlerse onların motosikletleri önceliğim olacaktır.
Saygılar :)
foruma hoşgeldin diyelim önce yazını büyük heyecan ile yazdığın çok belli sana birkaç önerim olacak birincisi bu motorun çok iyi bir motor olduğu gerçekten doğru fakat yenisi birkaç yıldır gelmiyordu sanırım küba motor üretmeye başlamış fakat nasıl olduğunu görmek için biraz beklemek lazım açıkçası ben bu yeni süreçten hiç umutlu değilim ama inşallah başarılı olurlar da bu motor efsane olmaya dewam eder...
ikincisi bu motorun temizini bulmak artık iyşce zorlaştı neden diyeceksin piyasaya yenisi az girdi tabi eldekiler sürekli döndü piyasada benim motor 2006 model ve ben 3. sahibiyim bir diger konu ise 150cc olduğundan millet bunu kullanır pek dikkate almıyor hor kullanıyor sen yine de temiz bişey bulursan düşiünme al çünkü bu sınıfta şun piyasada rakipsiz
üçüncüsü ise bir uyarı kısmen de imzamda saklı şundan emin ol ki bir motoru bozan ustadır biz neden kendi motorlarımızı kendim,z tamir etmeyiz çünkü sökebiliriz ama toparlayamayız ve malesef çoğu ustanın adı usta sadece onun için bir arızaya karşı usta seçimini iyi yapmalısın
söyleyeceklerim bu kadar inşallah iyi bir sl bulursun ....
korhan_751
11 Nisan 2012, 16:02
Merhaba arkadaşlar bende 2 ay önce Süperlight aldım şu an çok memnunum. ama benim motorum 6 ay olduğu gibi otoparkta yatmıştır. ve ben onu aldğımda sadece yağını değiştirdim. şu an 100 km hıza kadar çıkıyorum rahatça ama ondan sonra tıkanıyor gitmiyor. siz en son kaç km hız yaptınız bu motorla ??
acaba hava filtresini vb şeyleri serviste değiştirsem bu motorla 120 km hıza kadar çıkma şansım olurmu ?
motorum redline giriyor bide bu sizde oluyormu ?
Estargeus
15 Nisan 2012, 05:35
İyi akşamlar herkese.
Kuba markası altında çıkan keeway 150 ye sahibim. Mat siyah olanlara. Acil ve önemli bir problemim var. Bildiğiniz gibi motor boş viteste değilken marşmmotoru çalışmıyor. Buda bugün dik bir yokuşta ana çok zor anlar yaşattı trafik de olduüu için kazanın eşiğinden döndürdü.. Bu sistemi nasıl iptal edebilirim acaba ?
cosby26
15 Nisan 2012, 11:40
S.a cümleten uzun zamandır aranızda değildim arkadaşlar görev nedeniyle ırak a gittim ve aranıza yeniden dönmek güzel geldiğim ilk gün eve bile girmeden 4 aydır ayrı kaldığım motoruma baktım :D aküsü yarı şarjdaydı ve teklemeden 4 ay sonra ilk marşta çalıştı ( aküyü gitmeden önce yeni almıştım ama :D ) bakıyorum forum bıraz hareketlenmıs yaza girerken buda benı cok sevındırdı bı cok arkadas yardım ıstıyor sımdılık bı herkese merhaba demek ıstedım bundan sonra gecmıstekı arkadaslara ve yenı soru sormak ısteyen tum arkadaslara yardım edecegım
kazasız surusler herkese
cuneyt abı bıtırememıssın hala motoru :D
Estargeus
15 Nisan 2012, 14:14
Arkadaşlar problemin nasıl çözülebileceği veya çözülüp çözülemeyeceğ konusunda bilgisi oln yok mu acaba?
cosby26
16 Nisan 2012, 00:40
Arkadaşlar problemin nasıl çözülebileceği veya çözülüp çözülemeyeceğ konusunda bilgisi oln yok mu acaba?
normal şartlarda vites boşta yada viteste elin debriyaja basmıs sekılde marşa bastıgında çalısması gerekir elektrik donanımında sıkıntı olabilir diye dusunuyorum cok fazla bılgım yok ve ılk defa bole bırsey duyuyorum ....
omaTR
16 Nisan 2012, 01:53
aynı sorun bende de mevcut Keeway SL 150 var ve vitesteyken marş almıyor. illa ki boşa atmak gerekiyor.
Estargeus
16 Nisan 2012, 12:44
Çok ama çok saçma bir sorun. Sanırım debriyajda müşür yok. Parçadan kaçıldığı için bu şekilde bir problem oluyor.. Geçen gün arkamda artçı varken yağmurlu bir yokuşta önümdeki aramanın ani freni yüzünden istop etti motor ve sonrasında vitesi boşa atmak için önce sağ ayağımı indirmem gerekti sonra tekrar solu indirip motoru çalıştırdım sonra tekrar sağı indirip vitese taktım derken arka freni bıraktığım o iki zaman diliminde motorun arkası kayıyordu. Çok fazla gerçekleşecek bir durum olmadığını biliyorum ancak yine de düzeltilmesi gereken bir durum olduğunu düşünüyorum. Aynı şekilde yan ayak açıldığı anda motor istop ediyordu onu bir kablo çıkarıp halledebildik ama bunu hala halledemedik.. Umarım halledebilmek için sürekli yanan bir boş lambam olması gerekmez...
omaTR
17 Nisan 2012, 00:16
Hocam bugün motoru komple elden geçirdik bir abiyle.
Motor güzel oldu ancak arka frene asıldığımda kaydırıyor hiç hoş bir durum değil bu lastiklerin
değişmesi gerekir yada hava ayarlarıyla oynayacağım okuduğum kadarıyla, lastik değiştirmek öğrenciye fazla gelir :)
Bu arada viteste iken marş almaması elektrikçinin işi olabilirmiş ona baktıracağım eğer elektriksel bir sıkıntıysa yazarım :)
herkese kazasız sürüşler diliyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
iki saattir konuda geziniyorum şu an evin önünde duran motorumu özledim yok böyle birşey :)
BurakTas
17 Nisan 2012, 22:50
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-keeway-ozel-yapim-custom-82473254/detay
Böyle bir ilan var adam yeni boyattım,şanzıman da yeni diye yazmış.Ama yeni boyattığı motoru satıyorsa muhtemelen hor kullanmıştır satılsın diye de boyamıştır gibi bir şeyler geldi aklıma.Bir de 200 cc demiş orayı da pek anlayamadım.Siz ne dersiniz?Diğer taraftan boya ve şeritler çok şık durmuş bence.Bir tane alıp kendimiz böyle boyatsak,gidonu değiştirsek nasıl olur?
cosby26
17 Nisan 2012, 23:26
merhabalar
omaTR dostum eger kaydırıyorsa arka tekerlegın yanında ayar vıdası var orada fırenın kaymamasını engelleyebılırsın kabakta olsa kayma rıskını dusurebılırsın ben daha dun lastık degıstırdım cunku orjınal lastıklerı ıc lastık var dun gittim dubleks lastık aldım arkaya 110 tl ye guzel lastık ve ıkı gundur performansından cok cok memnunum yeni lastıklerın :D viteste marş almama konusuna gelınce bı tamırceye goturup sorabılırsınız bu konuda cok fazla bıldım yok ne yazıkki :(
BurakTas dostum motor çok hoş duruyor ilandaki ama o fiyatı boşa verme derim ben normal bı motor bulup aynısını yaptırabılırsın çok daha ucuz maliyete önemli olan motorsiklette motorun iyi durumda olması dış görünüşe aldanma ciğeri sağlam olsun :D
omaTR
18 Nisan 2012, 01:53
cosby sağolasın :) ayar vidası tam olarak nerede tarif edersen yarın oynarım biraz :) daha havalarını ayarlamaya vaktim olmadı gerçi onları ayarlıyım ayarlarını yapayım düzelir sanırım kayma işi böyle çok tehlikeli.
ben ön frenden dolayı yan yattım birkere o yüzden korkuyorum ön fren kullanmaya hep arka kullanıyorum yavaşlamak için. Arkanın da kaydırması hoş olmuyor
Olcan138
18 Nisan 2012, 02:27
http://img204.imageshack.us/img204/7143/p9x8p0lr.jpg
Şuradan pedala vereceği tepkiye göre ayarlayabilirsin ama, arka fren kullanmak zaten yanlış ve güvensiz bir seçimdir. Kampananın ne kadar hassas ayarlasan da kaydırma ihtimali bir yana, yeterli fren performansı da sadece arka frenla sağlanamaz.
recepsahin
18 Nisan 2012, 13:46
Cümleten Selamün Aleyküm Keeway SL 150 Kullanıcıları. Geçen Hafta Aldığım motorum ile artık aranızda olacak etkinlik oluşuracağız inşallah. İstanbul fatih de i.b.b. de çaışıyorum. yakınlar da olanlar varsa buyursun gelsin tanışalım çay içelim. İlk motorum göz ağrım oldu Keeway. Neyi nedir ne değildir çok fazla bilmiyorum. Tek bildiğim motorum 2006 model ve orjinal 2400 Km de. sisy bar-havalı korna-far kaşları-deri yan çantalar felan çok güzel bir motorum var. Herkes 15-20 milyar vardır kesin bu motor dedikleri motorumu daha 1 kaç sefer sürdüm. motoru aldım - kaskı aldım- sıra ehliyet ve mont a geldi. gurub oluşturmak sosyal bişeyler yapmak isteyen arkadaşları beklerim. Hepiniz Allah'a Emanet olun. Selamün Aleyküm.
korhan_751
18 Nisan 2012, 19:38
Merhaba arkadaslar. Motoru daha yeni aldim ve yeni yeni cozmeye basliyorum bazi ozelliklerini. Benim motor ikinci el ve soyle bir sorunum var bilmem sizdede oluyormu aynisi. Motor redline giriyor yerli yersiz ve cok bagiriyor yolda ama gitmiyor? Bunu 3 ile 4. Viteste yapiyor
goko789
18 Nisan 2012, 20:03
arkadaşlar arka teker kitledi sanırım frenden; arka teker kampanın oradaki yayla oynadım tekrar saldı kendini lastik sorun ne olabilir fren telini değiştirmem mi gerekli?
cosby26
18 Nisan 2012, 22:36
goko dostum sanırım vıdayla cok oynadıgın ıcın frene basmasanda fren yapıyor :D açıklaması o vidayı gevset duzelır :D
---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:34 ----------
omaTR dostum olcan138 arkadaşımız göstermiş saolsun yerini :D bencede arkayı ben çok kaydırmayacak şekilde ayarladım zaten sacede hız kesmek amaçlı kullanıyorum genelde ön frenle yavaşlamayı tercih ediyorum ama dikkat et eğer acemiysen birden o heyecanla ön frene deli gibi asılma direk kaydırır ve yatırırsın motoru özellikle hızlı gidiyorsan tecrübe kazanbdıkça zaten refleks haline gelir ön fren kullanımın ....
arkaadaslar bnm problemım cook buyuk aıle nasıl ıkna edılır motor almaya ben bı turlu onu beceremıyorum....)
Estargeus
19 Nisan 2012, 14:31
Viteste marş almama konusunu cozdum arkadaslar. Problem ne yazikki uretim sirasinda maliyetten kacilmasi. Debriyaj kolunda musur yok ! Bu hernekadar sacmaligin daniskasi olsa da cozulrbilecek bir problem. Debriyaj musuru olan bir kol problemi cozecektir. Ben orninalligini bozmak istemedigim icin kubanin 250 lik chopper modelinin (fatboy a benzoyenin) debriyajiyla cozmeyi umuyorum.. Suanda bir ustaya 20 tl verip yaptirdigim kucuk modifikasyonla mitorumda bos lambasi surekli yaniyor ancak trafikte istop edersem de debriyaja basip motoru calistirabiliyorum. Gelisme olursa size de bildiririm.
Ayrica sesin daha tok cikmasi icin susturucunun sadece son asamasini cikarttim. Yani gozle egzoza bakilinca ufak bi delikten hava cikmasini sagliyan parcayi. Seste toklasma oldu ancak komple acik 150 cc tek silindir motorlardaki gibi rahatsiz edici bir ses yaratmadi.birazdaha tok ve yuksek ses isteyen arkadaslara oneririm.
Birde acik hava filtresi takmayi denedik ancak havayi icine cekerken cikardigi ses rahatsiz ettigi icin geri cikarttik. Nitekim minimal de olsa motorda performans artisi olmustu.
Henuz motor rodanini tamamlamamis olsada hizi pek yeterli gelmedi bana. Belki ilerde 200 cc ye yukseltme islemini de deniyebilirim. Hafif ve guclu bir motor fikri kulaga guzel gelsede ruzgarli havalarda veya uzun yolda hizli bir kamyonla yan yana gelince neler olur bilemem. Bu konuda fikirlerinizi ve nasil yapilabilecegiyle ilgili bilgilerinizi paylasirsaniz sevinirim.
Herkese iyigunler.
echtsasori
19 Nisan 2012, 14:36
cosby26 kardeşim ve tüm Sl kullanıcıları selamlar.
Malesef kolumun sakatlığı düzelmediğinden ağır işlere giremiyorum. Zira kaldıki motorumun yatırılıp kaynak kesim vs işleri var. O yüzden üzüntüyle motoruma bakıyorum ama hiç bir şey yapamıyorum :(
Sl'lerdeki vitesteyken marş almama durumu bir arıza değildir. Bu motorun orjinal halidir. Evet olsa iyi olurdu ama maalesef o şekilde üretilmiş. illaki bunu halletmenin bir yolu vardır. Ama ilgilenmedim araştırmadım. Bu yüzden nasıl yapılır anlatamicam.
Motorunuza ve kendinize iyi bakın.
Estargeus
19 Nisan 2012, 18:54
Sl'lerdeki vitesteyken marş almama durumu bir arıza değildir. Bu motorun orjinal halidir. Evet olsa iyi olurdu ama maalesef o şekilde üretilmiş. illaki bunu halletmenin bir yolu vardır. Ama ilgilenmedim araştırmadım.
Daha oncede bahsettigim gibi problemin sebebi parcadan kacilmasi.. Debriyajda musur yokmus. Musurlu bir debriyajla problemi cozebiliriz. Yada makineyi bosta gosteren kablo kasaya baglanarak bos lambasinin surekli yanmasi saglanabilir benim suanda yaptirdigim gibi. Eger isteyen olursa nasil yapildiginin fotografini paylasabilirim burda. Ayni sekilde yan ayaklik acildiginda motorun kapanmamasi icin hangi kabloyu kisadevre yapmaniz gerektiginin fotografini da paylasabilirim
Estargeus
19 Nisan 2012, 23:45
Bu arada arkadaslar 4luler nasil yakiliyor bu motorda ?
BurakTas
20 Nisan 2012, 01:09
Bu arada arkadaslar 4luler nasil yakiliyor bu motorda ?
Her iki sinyal düğmesine de aynı anda basarak diye bir şeyler yazıyor ilk sayfalarda.
Estargeus
20 Nisan 2012, 05:23
Denedim ancak olmuyor. 2006 üretimlerinde sanırım hani bastıktn bi süre sonra otomatik kapananlarda başka şekilde kapatılamayanlarda..
Bu arada motorum hernekadar 0 ve 2 yıl garantili de olsa cc yükseltme işlemlerini araştırıyorum. Bilgisi olan varmı? ankarada yapabilecek yer ve nekadara malolacağını bilen birisi?
Bu arada forumlarda gezinirken birisi yamaha rx 135 in motorunu 150 cc lik makineye takmaktan bahsetmiş. Çok rahat 160 yapar diyorlar. Ne dersiniz bu şekilde bir motor bulup motoru değiştirmek mantıklı bir hareket mi olur? Olursa sonuçları hız dışında nelerdir bu şekilde işlemlerin + larını ve - lerini kim söyliyebilir? Ayrıca elimde bir jawa 350 ts var 91 model bunun motorunu yeni superlight ıma monte edebilirmiyim, edersem neler olur ?
recepsahin
20 Nisan 2012, 13:04
Selamün Aleyküm Arkadaşlar...
Ben motoru yeni aldım. 2006 model 2400 km de bir motor. herşeyi orjinal. Sormak istediğim bi kaç bişey var. ilgilenen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
1-) Motor rolantide çalışırken motor kısmından ufaktan bi tıkır tıkır ses geliyor. sanki otomobillerdeki sibop sesine benziyormuş gibi. bu normal midir ?
2-) motor ilk çalıştırırken mutlaka ciklesini ortaya alarak çalıştırmak zorunda kalıyorum. cikle kapalı iken çalışmıyor. ama ortaya alınca tek marş da alıyor. sonrasında cikleyi kapatmayı unutuyorum yola cıkıyorum motor tıkanıyor. anlıyorum ki cikle açık. kapatıyorum cikleyi canavar oluyor. bu normal midir ?
3-) Motorumun üzerinde fabrika orjinal lastikleri var. Üzerinden 6 yıl geçmiş. Lastiklerin görünür durumu çok iyi. Eminönündeki özen motora kask almak için gitmiştim. Ordaki arkadaş mutlaka lastiklerini değiştir çok dandik lastik bunlar ve üzerinden 6 yıl geçmiş dedi. Sizce ne yapmalıyım. ?
4-) Ön - Arka Lastik havaları ideali kaç olmalı ?
5-) Motora geçenler de 2 kişi binmiştik. Daha önce duymadığım bi gıcırtı sesi gelmeye başladı. neresinden geliyor bulamıyorum. Ne yapmam lazım ?
Emeği geçenlere çok çok Teşekkür ederim. Allah'a Emener Olasınız...
cosby26
22 Nisan 2012, 10:53
hacım öncelikle şunu belirtmek isterimki bu motorun cc sini yükselteceğine dah a yüksek cc li motor al derim çunkü bu motor hız yapmak için tasarlanmamış zaten 100 km hızın ustune çıktığında titreşim oldukça çoğalıyor sen 160 bastırırsan bu motora o titreşimden motordaki parçaların ve vidaların çekeceği acıyı düşünemiyorum bir süre sonra arıza verir :D o yüzden bence sl150 cc olarak kalmalı sen yüksek cc istiyorsan başka motor al derim ......
---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:46 ----------
Selamün Aleyküm Arkadaşlar...
Ben motoru yeni aldım. 2006 model 2400 km de bir motor. herşeyi orjinal. Sormak istediğim bi kaç bişey var. ilgilenen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
1-) Motor rolantide çalışırken motor kısmından ufaktan bi tıkır tıkır ses geliyor. sanki otomobillerdeki sibop sesine benziyormuş gibi. bu normal midir ?
2-) motor ilk çalıştırırken mutlaka ciklesini ortaya alarak çalıştırmak zorunda kalıyorum. cikle kapalı iken çalışmıyor. ama ortaya alınca tek marş da alıyor. sonrasında cikleyi kapatmayı unutuyorum yola cıkıyorum motor tıkanıyor. anlıyorum ki cikle açık. kapatıyorum cikleyi canavar oluyor. bu normal midir ?
3-) Motorumun üzerinde fabrika orjinal lastikleri var. Üzerinden 6 yıl geçmiş. Lastiklerin görünür durumu çok iyi. Eminönündeki özen motora kask almak için gitmiştim. Ordaki arkadaş mutlaka lastiklerini değiştir çok dandik lastik bunlar ve üzerinden 6 yıl geçmiş dedi. Sizce ne yapmalıyım. ?
4-) Ön - Arka Lastik havaları ideali kaç olmalı ?
5-) Motora geçenler de 2 kişi binmiştik. Daha önce duymadığım bi gıcırtı sesi gelmeye başladı. neresinden geliyor bulamıyorum. Ne yapmam lazım ?
2006 model ve 2400 km bana biraz garip geldi olmayacak şey deil ama umarım öyledir.
1. sorundaki tıkırtı sesi motorun içinden geliyorsa krank yada pistondan olabilir diye düşünüyorum ama motor ustasına dinletmen lazım ...
2. sorunun cevabı ise cikle 3 konumda en soguk havalarda en üst konumda çalışır normal havalarda ortada çalışır sıcak havada ise zaten altta çalışır yada motor sıcakken hep altta çalışır zaten diğer iki konumda çalıştırsanda motor ısındıktan sonra en alt konuma alman gerekir seninkinde anormallik var ama cikleyi kapatmayı unutma yoksa gazı yemez son gazda....
3. sorunun cevabı lastikler motor eğer orjinal km ise sıkıntı yaratmaz ama ben derimki sağlam bi şekilde motora binmek istiyorsan dubleks lastik al çunkü orjinal lastik iç lastikli ben 1 hafta oldu değiştireli dubleks lastikle sürüş inan daha keyifli 100 tl ye aldım
4. sonun cevabını bende bilmiyorum D:
5. sonun cevabına gelince iki kişi normal yolda gidince mi ses geliyor kasislerden geçince4mi? ve önden mi geliyor arkadan mı ?
Emeği geçenlere çok çok Teşekkür ederim. Allah'a Emener Olasınız...
recepsahin
22 Nisan 2012, 15:41
---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:46 ----------
[/COLOR]
2006 model ve 2400 km bana biraz garip geldi olmayacak şey deil ama umarım öyledir.
1. sorundaki tıkırtı sesi motorun içinden geliyorsa krank yada pistondan olabilir diye düşünüyorum ama motor ustasına dinletmen lazım ...
2. sorunun cevabı ise cikle 3 konumda en soguk havalarda en üst konumda çalışır normal havalarda ortada çalışır sıcak havada ise zaten altta çalışır yada motor sıcakken hep altta çalışır zaten diğer iki konumda çalıştırsanda motor ısındıktan sonra en alt konuma alman gerekir seninkinde anormallik var ama cikleyi kapatmayı unutma yoksa gazı yemez son gazda....
3. sorunun cevabı lastikler motor eğer orjinal km ise sıkıntı yaratmaz ama ben derimki sağlam bi şekilde motora binmek istiyorsan dubleks lastik al çunkü orjinal lastik iç lastikli ben 1 hafta oldu değiştireli dubleks lastikle sürüş inan daha keyifli 100 tl ye aldım
4. sonun cevabını bende bilmiyorum D:
5. sonun cevabına gelince iki kişi normal yolda gidince mi ses geliyor kasislerden geçince4mi? ve önden mi geliyor arkadan mı ?
Emeği geçenlere çok Teşekkür ederim. Allah'a Emenet Olasınız...[/QUOTE]
Cosby Kardeş ilgin için çok teşekkür ederim. Yardımların gerçekten çok faydalı bilgiler içeriyor.
Motorum gerçekten 2006 model ve 2400 km de orjinal. Hiç şüphen olmasın. İlk sahibinden aldım.
1. sorudaki sıkıntım aynen senin dediğin gibi sibop sesiymiş. Ustasına gösterdim. Çok acil bir müdahaleye gerek yok dedi.
2. sorudaki cikle ile ilgili söylediklerini deneme yanılma yöntemiyle öğrendim. Gerçekten çok doğru söylediklerin. Anlıyorum ki bnm motorda da bi sıkıntı yok. AYnen senin dediğin gibi
" 2. sorunun cevabı ise cikle 3 konumda en soguk havalarda en üst konumda çalışır normal havalarda ortada çalışır sıcak havada ise zaten altta çalışır yada motor sıcakken hep altta çalışır zaten diğer iki konumda çalıştırsanda motor ısındıktan sonra en alt konuma alman gerekir " kural buysa bende bu konuda bir sıkıntı yokmuş. Çok sağolasın rahatlattın beni.
3. Dubleks lastik ön arka ikisimi 100 lira kardeş. bana 260 tl felan demişlerdi. 2 adet sıfır lastiğe. Dubleks yaptırmak için yeni lastik almak gerekiyor değilmi. yoksa motorun üzerindeki lastiğin içini boşaltıp dubleks e mi çeviriyorlar.
4. soru içinde bi yolunu bul derim kardeş. Bence çok önemli gibi. Bu sıkıntımızı da sen çöz. Allah'ın İzniyle...
5. soru içinde hem düz yolda hem kasislerde geliyo kardeşim. sanırım arka taraftan geliyor gibi.
Symnira
22 Nisan 2012, 20:08
bu motorla hergün 200 km yol yapsam bakımlarını da geciktirmesem ne kadar dayanır :?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Aleyküm selam motorunu almana çok sevindim kardeşim ((:
Mengu16
22 Nisan 2012, 20:08
bu motorla hergün 200 km yol yapsam bakımlarını da geciktirmesem ne kadar dayanır :?
Bu motorla her gün 200km yapsan titreşimden uyuşup kafa olursun :cherry:
Symnira
22 Nisan 2012, 20:16
bu motor çok mu titriyor yada 80-90 da titriyor mu desem :D cidden korktum şimdi saol cevabın için
cussto
23 Nisan 2012, 00:41
motorunu yeni alan arkadaşlara toptan hayırlı olsun diyorum bir kaç haftadır girmiyordum canlanmış baya forum sevindim, herkese kazasız belasız sürüşler dilerim trafikte dikkatli olalım malum arabalar fazla önemsemiyor belkide farkedemiyorlar motorcuları...
cosby26
23 Nisan 2012, 09:06
bu motorla hergün 200 km yol yapsam bakımlarını da geciktirmesem ne kadar dayanır :?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Aleyküm selam motorunu almana çok sevindim kardeşim ((:
ben 17 gün içerisinde 5000 km yol yaptım biraz yorucu sadece motorun ciğeri sağlam bakımları tamsa arkana bakma sadece yağını normalde 2000 km bır değiştirilmesi gerekir ama ben her 1000 km de bir kendim değiştiriyorum 15 tl ye mal oluyor sende oyle yap derim ....
---------- Post added at 08:06 ---------- Previous post was at 08:01 ----------
recepşahin kardeşim ben sadece arka lastiği 110 tl ye aldım ön aynı duruyor dişleri sağlam olduğu için değiştirmedim ama senin imkanın varsa değiştir bence
bu forumda bilgileri paylaştıkça çok şey öğreniriz o yüzden tabikide yardımcı olucam sizleri sizlerdende çok şey öğreneceğim yardımcı olduysam ne mutlu diğer sorularına gelince bugun nobetcıyım ama yarın gece muhakkak cevaplama çalışırıım
arkadan ses gelmesi olayına gelirsek tek kişide anladığım kadarıyla ses gelmiyor iki kişi binince geliyorsa ağırlıkla ilgili problem var demektir ya yan heybelerin vidaları uzundur çamurluğun içerisinde lastiğe sürtüyor olabilir bu zayıf ihtimaldi yada amartsörlerle alakalı bi problem olduğunu düşünüyorum ama sen yinede bi arka tarafın bağlantı vidalaraını tekerliğin falan bi kontrol et derim ....
recepsahin
24 Nisan 2012, 12:06
Cosby 26 Kardeşim...
Engin bilgilerin için çok teşekkür ederim. Söylediklerini bizzat inceleyip uygulayacağım. Lastikler biraz beklesin diyorum. Önce ehliyeti bi alayım :)
black_black
24 Nisan 2012, 14:43
Arkadaşlar öncelikle merhaba bende mondial 125 zn mi sattım artık bu motordan istiyorum hatta bu gün
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-keeway-keeway-super-light-150-temiz-81460791/detay bunu görmeye gidicem siz ne düşünürsünüz yan kapakları yokmuş arka sinyalden bir tanesi kırıkmış bir de yeni sinyal kutusu gerekli dedi satan bu şekilde 1,500 olacak ama km si ilgimi çekti açıkçası lütfen acillll cevap verin bana da akşam için fikir olsun...
---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:23 ----------
Ayrıca bu kapakları falan nereden bulabilirim??
goko789
24 Nisan 2012, 22:18
arkadaşlar eskiden 80 de falan yapan titreşim şimdi 70 te yapıyor sanki bugün titreşim atti gibi motorda kafama takıldı sorun ne olabilir?
cosby26
24 Nisan 2012, 22:38
Arkadaşlar öncelikle merhaba bende mondial 125 zn mi sattım artık bu motordan istiyorum hatta bu gün
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-keeway-keeway-super-light-150-temiz-81460791/detay bunu görmeye gidicem siz ne düşünürsünüz yan kapakları yokmuş arka sinyalden bir tanesi kırıkmış bir de yeni sinyal kutusu gerekli dedi satan bu şekilde 1,500 olacak ama km si ilgimi çekti açıkçası lütfen acillll cevap verin bana da akşam için fikir olsun...
---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:23 ----------
Ayrıca bu kapakları falan nereden bulabilirim??
kardeşim öncelikle motoru gör ve motorun sesini dinle eğer anlıyorsan motor rolantide çalışırken piston veya supaplardan ses geliyorsa alma o motoru ama ben anlamam dıyorsan muhakkak bı ustaya goster derim ben kapaklara gelince şu anda hiçbir yerde yok ben bugun tum istanbulu aradım fiyatına gelince çift taraflı kapak 180 tl sinyal kutusu dediğin flaşör yan sanayi var 40 tl bilgin olsun ama bence biraz daha pazarlık yap o fiyata .....
---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:32 ----------
arkadaşlar eskiden 80 de falan yapan titreşim şimdi 70 te yapıyor sanki bugün titreşim atti gibi motorda kafama takıldı sorun ne olabilir?
motorun yani motor bloğunun vidalaraını kontrol et motorun yağını en son ne zaman değiştirdin ve genel bir vida kontrolü yap hocam
---------- Post added at 21:38 ---------- Previous post was at 21:34 ----------
son olarak bu akşam bir şey paylaşacağım sizlerle bazı arkadaşlarımız hava basıncı ile ilgili forumda sorular sormuştu bayağı araştırmadan sonra bazı bilgiler edindim paylaşmak istedim
öncelikle hava basıncımız ön teker 25 arka teker 32 olucak bu ortalama basınc değeerleri ama tam verim ve tam değer almak istiyorsanız şu adımları uygulayın
%10/20 kuralı, önce lastik soğukken hava basıncını ölçün. Sonra 30-40 dakika sürüş yapın ve durup hava basınçlarınızı tekrar ölçün. Ön tekerde ki basınç artışı %10 dan az ve arka tekerin havası %20 den az yükselmişse lastiklerden bir miktar hava tahliyesi gerekir. Isı yeterince artmamıştır. Mesela ön lastik soğukken 32.5psi ve sıcakken 36psi ise bu ölçü tamamdır. Hava basıncı farkı 3.5psidir ve %10dan çok az bir miktar daha fazla artmıştır. Yolun yüzey ısısı, sürücünün kullanım şekli, motor ve lastik tipi, taban şekli gibi şartların bileşimi burada direk etkendir. Şartlar değiştikçe kontroller yenilenmelidir.
Arka lastik ön tekere göre daha fazla bir ısı ile döner. Bu sebeple arka tekerin soğuk sıcak farkı fazladır. Bu oran %20 olarak normal kabul edilmiştir. Mesela arka lastik soğuk 36psi sıcak 43psi ise hava basıncı farkı 7psidir ve %20 civarıdır. Bu durumda hava tahliyesi ya da hava basma gerekmemektedir.
Dış hava sıcaklığı düştükçe lastik basınçları da düşer.
umarım yardımcı olmuşumdur kazasız sürüşler arkadaşlar.....
black_black
25 Nisan 2012, 11:08
çok teşekkürler yardımın için ben daha burada çok başınızı ağrıtım evet anlamıyorum motordan ama artık anlamak istiyorum. En azından ufak tefek şeylerini yapabilmem lazım İzmirde güvenebileceğim bir motor tamircisi yok malesef :( Birde malum bayan olunca daha bir kazıklamaya falan çalışıyorlar anlamıyorum ya :(
cosby26
25 Nisan 2012, 20:07
çok teşekkürler yardımın için ben daha burada çok başınızı ağrıtım evet anlamıyorum motordan ama artık anlamak istiyorum. En azından ufak tefek şeylerini yapabilmem lazım İzmirde güvenebileceğim bir motor tamircisi yok malesef :( Birde malum bayan olunca daha bir kazıklamaya falan çalışıyorlar anlamıyorum ya :(
önemli değil elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım bende çoğu seyi burada cüneyt abimden ve diğer arkadaşlardan sonrada yaşayarak tecrübe edinerek öğrendim geçmiş mesajlarıma bakarsan 17 günde 5000 beşbin km yolk yaptım :D yani öyle yabana atılacak ve korkulacak motor değil sl 150 eğer bakarsan motora hiçbir zaman yarı yolda bırakmaz ... :D
goko789
26 Nisan 2012, 16:56
cosby26 kardeş; o ayaklarımı koyduğum yerler mesela titriyor yani çok uzun yolda ayaklarımın altı karıncalanıyor gibi;
eskiden böyle yapmaz dı ;yarın motorcuya gideceğim bakalım senin tecrübelrine dayanark bir tarif edermisin;
birde benim motor susturucu sökük eski sahibi tarafından ben onu geri taktırabilirmiyim motorcuda parça varmıdır;
cosby26
27 Nisan 2012, 19:45
valla egzoz konusunu motorcuda anlayabılır ama direk egzozcuya da götürtebilirsin oda anlar ayaklarının titremesi 80 90 cıvarı gıdıyorsan yanı 8000 devırde az tıtreme normal ama asırı tıtrıyorsa anormallık vardır sonucta 150 cc motor ve balancer yok 2008 model aşağısında titreme az biraz normal...
madcenter
28 Nisan 2012, 04:47
Debriyaj tasın çatlak olabilir
goko789
28 Nisan 2012, 18:46
4000-5000 devir arasında ince bir titreme başlıyor sanki bende anlayamadım ;herhangibir sorun gözükmüyor aslında
madcenter
29 Nisan 2012, 02:06
Bu motorların içinde o kadar çok parça yok ustten tek egzantirik krank ta da salgı var desem bu her zaman olur sonradan çogalmaz piston silindir hararetten sıkışmışsa vibrasyon olur ama çalışırken tıkırtı yapar bence debriyaj kapağını açıp debrijay tasının durumuna bakmak lazım bu arada tavsiye eğer uğraşırsanız bildigim kadarı ile bunların krangı titan cgl 125 ile aynı değiştirin çinliler üretilen krankları iyi test ettiklerini sanmıyorum örnegin salgı varsa gene motorun üzerine takıyorlardır zaten hepsinde vibrasyon var muhtemelen krankları düz olmadığı için benim motorumda da vardı hepsi aynı
altaygncasln
30 Nisan 2012, 14:51
Arkadaşlar bu makinayla motora başlangıç yapmam ne denli uygun olur sizce? İlk motorum olacak kısmetse. Bi 2. el tvs falan mı dedim, bi mondial mr 150 vulture mı dedim, bi yok boşver gönlüm chopper tarzı makinalara çok yatkın direkt keeway 150 2.el mi dedim. Zaten mondial hariç diğer ikisini 2.el almayı düşünüyorum ama.. Ne dersiniz? Motora alıştıktan sonra beni hergün E-5'e çıkaracak işe götürecek kadar seri bir motor mu bilemedim.. Geçmiş sayfalara atlayarak göz gezdirdim kimi 80-90'ı geçemedim diyor, kimi 100'e kadar normal ama sonrası hızlar ağır diyor (hatırlamıyorum belki de konun en başlarında olabilir, şuan ki performans hakkında bilgim yok). E-5'te yolun durumuna bağlı hızlanmam gerekirse, yada bir otobüs sollamam gerekirse falan ne kadar seridir.. Yoksa dediğim gibi diğer iki alternatifimde yoğunlaşacağım..
cosby26
01 Mayıs 2012, 00:22
ben e-5 de kullandım motoru hocam gayet seri motor gönlün rahat olsun tabiki 150 lık makıne cok 80-90 dan sonra bır anda hızlansın bekleme ama yınede gayet alınabılecek ve gıdebılecek bi makina....
madcenter
01 Mayıs 2012, 04:57
Arkadaşlar bu makinayla motora başlangıç yapmam ne denli uygun olur sizce? İlk motorum olacak kısmetse. Bi 2. el tvs falan mı dedim, bi mondial mr 150 vulture mı dedim, bi yok boşver gönlüm chopper tarzı makinalara çok yatkın direkt keeway 150 2.el mi dedim. Zaten mondial hariç diğer ikisini 2.el almayı düşünüyorum ama.. Ne dersiniz? Motora alıştıktan sonra beni hergün E-5'e çıkaracak işe götürecek kadar seri bir motor mu bilemedim.. Geçmiş sayfalara atlayarak göz gezdirdim kimi 80-90'ı geçemedim diyor, kimi 100'e kadar normal ama sonrası hızlar ağır diyor (hatırlamıyorum belki de konun en başlarında olabilir, şuan ki performans hakkında bilgim yok). E-5'te yolun durumuna bağlı hızlanmam gerekirse, yada bir otobüs sollamam gerekirse falan ne kadar seridir.. Yoksa dediğim gibi diğer iki alternatifimde yoğunlaşacağım..
Açıkcası Tvs Apache daha mantıklı duruyor zamanında kuryeler falan cok aldı yedek parça derdi yoksa Keeway superlight dan daha kaliteli oldugunu dusunuyorum superlight kısa boylu arkadasların daha dogrusu 170cm den kısa olan arkadasların daha rahat edebilecegi bir motor benim boyum 178 cm bel agrısı diz agrısı aynalardan arkayı gorememe ve motorun basık olmasından dolayı giyindikten sonraki garip goruntuyu iyi biliyorum kullandım ama tavsiye konusunda emin degilim diğer arkadaslar ne der bilmem ama bana kalsa honda alın ne olursa olsun honda olsun parçası bulunur servisi bol ikinci eli rahat cbf 150 yada cbf 250 başlangıc olarak tavsiye ederim
komrad
02 Mayıs 2012, 17:26
Merhaba arkadaşlar bende bu ay sonu almayı düşünüyorum superlight 150. Umarım pişmam olmam ki araştırdığım kadarıyla olmayacağımı düşünüyorum.
altaygncasln
02 Mayıs 2012, 18:00
Açıkcası Tvs Apache daha mantıklı duruyor zamanında kuryeler falan cok aldı yedek parça derdi yoksa Keeway superlight dan daha kaliteli oldugunu dusunuyorum superlight kısa boylu arkadasların daha dogrusu 170cm den kısa olan arkadasların daha rahat edebilecegi bir motor benim boyum 178 cm bel agrısı diz agrısı aynalardan arkayı gorememe ve motorun basık olmasından dolayı giyindikten sonraki garip goruntuyu iyi biliyorum kullandım ama tavsiye konusunda emin degilim diğer arkadaslar ne der bilmem ama bana kalsa honda alın ne olursa olsun honda olsun parçası bulunur servisi bol ikinci eli rahat cbf 150 yada cbf 250 başlangıc olarak tavsiye ederim
Benim boyum da 173 cm. Honda'nın tipi beğenmiyorum yoksa düşünmedim değil. Aslında ilk motor olacağından bilemiyorum da seçimin direkt bir chopper olmasıne denli mantıklı yada mantıksız olur.. O yüzden Apache halen 1 adım önde. Ayrıca apache cbf'den daha atak deniliyor, cbf'den daha ciks duruyor ve dijital göstergesi hoşuma gidiyor. Büyük ihtimalle Apache olacak ama ehliyete var daha.. O zamana kadar yerine oturur iyice düşüncelerim.. Yorum için teşekkür ederim.
blueberry
03 Mayıs 2012, 11:31
sl 150 6 yıldır kullanıyorum 3 kez ege-akdeniz turu yapyım. Hiçbir parçası değişmedi. Birtek dün kornanın biri kısa devre yaptı elektrik sistemi çöktü. Depoyu çıkardım yanan yeri buldum onardım, kornanın birisini iptal ettim. Sorun kalmadı. Bakarsanız her geziden sonra sağını solunu kontrol ederseniz, seri kullanmaya kalkmazsanız uzun süre kullanırsınız.
rashka
07 Mayıs 2012, 09:28
cosby26, kardeşim lastiği nereden aldın? adres verebilirsen sevinirim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO