Orijinalini görmek için tıklayınız : buji yuvası sıyırdı (acil yardım)
feritsolak
25 Mart 2007, 17:01
selam arkadaşlar çelik tiger 150 t5 kullanıyorum asya 150 t1 modeli ile aynı
benim buji yolda giderken yerinden fırladı bujiyi yerine takmaya çalıştığımda buji yuvaya oturmuyor gevşek bir şekilde oynuyor sanırım buji yuvası yalama oldu diş sıyırdı size sorum acaba motoru 5 km lik bir mesafedeki servise kadar çalıştırmanın yolu varmıdır.
Barış Şuşut
25 Mart 2007, 17:04
bujinin etrafına geçici olarak su tesisatında kullanılan ve teflon denilen malzemeji sar ve yerine öle oturtmayı dene.. bu kesinlikle geçici bir çözüm yatağın tekrar doldurulup çekilmesi lazım ..ama dediğim yöntem yatak çok bozuk değlse seni 5 km kadar götürecektir.
feritsolak
25 Mart 2007, 17:08
teşekkür ederim hemen deneyeceğim.
bahadinli
25 Mart 2007, 17:31
abıcım az önce aynı sey benım gs500 de oldu.....bır öncekı motorum 350 jawada vardı....motoru sökmeye hıc gerek yok...şuankı bujı yerıne göre bıtane vıda ayarla vıda oraya tam otursun....ve götur vıdayı cıvatacıya ...bujıyıde ver...bujının rahatlıkla gırecegı ve o vıdanın genınslıgınde bıtane yüzük al....
yeger bulamazsan git tornacıya yapsın...hiç tamırcıde falan bosuna ugrasma....cok paran gider.....bugun sanayıler kapalı oldugu ıcın ellemedım...yarın sanayıye gıdıp 2 dakıkada hallederım.....
egerkı 5 km lık çözum ıstıyorsan..... bıatne kola bıdonu al ve kes bujıyı ona sar ve yerıne tak....5 km ıdare eder..bunuda bana az önce arkadas söledıde ben ugrasmadım.....
bbrr abının dedıgı seyde kendır oluyor...o benımde aklıma geldıde yanma odasına kacar belkı içerıye zara falan verır dıye yapmadım..aklında bulunsun ama güzelce sararsan olabılır....
killing_machine
25 Mart 2007, 17:42
japon karbonat karışımı:P kesin işine yarar.bujiyi yerine takıp karbonat dökecen ve karbonatı japonla ıslatacan sonra üstüne bidaha aynısı.
Tuncer Sezen
25 Mart 2007, 17:54
japon karbonat karışımı:P kesin işine yarar.bujiyi yerine takıp karbonat dökecen ve karbonatı japonla ıslatacan sonra üstüne bidaha aynısı.
Komik mi bu:silent: Ya gerçekten senin söylediklerini ciddiye alıp yapsa sence ne olacak?
Daha dikkatli olun arkadaşlar lütfen:farao:
killing_machine
25 Mart 2007, 17:57
Komik mi bu:silent: Ya gerçekten senin söylediklerini ciddiye alıp yapsa sence ne olacak?
Daha dikkatli olun arkadaşlar lütfen:farao:
bi kaç yerde söylemiştim ondan ciddiye alıp yapsa bence kesin işe yarar tabi yaparken dikkatli olması lazım silindirin içine kaçırmadan....
arkadaş eğer bu metodu biliyorsan ancak öyle anlarsın işe yaradığını..
Barış Şuşut
25 Mart 2007, 17:59
kendir değil benim dediğim teflon diye bişi beyaz oluyo zar gibi bişi ..
killing_machine
25 Mart 2007, 18:01
kendir değil benim dediğim teflon diye bişi beyaz oluyo zar gibi bişi ..
ewet abi oda iyi olur biz hidrolikçiyiz ve teflon kullanıyoz basınçlı yağı bile tutuyor..ve ısıya dayanıklı.
bahadinli
25 Mart 2007, 18:09
yahu abıcım sen onlarla ugrasma motoruda servıse bosuna göturme ....benım dedıklerımı yap...sorunsuzca bınersın hiç kafanı yormana gerek yok..yarın bende aynısını yapcam..jawada oldugu gıbı....
Tuncer Sezen
25 Mart 2007, 18:11
killing_machine o senin dediğini yaptığı zaman o buji oraya yapışmayacak mı?Yapışırsa,yapıştığında geri çıkacak mı ? Çıkarsa zarar vermiycek mi çıkarken yuvaya ? Birazcık kaçırdığı zaman sorun olmayacak mı ?
bahadinli
25 Mart 2007, 18:19
[QUOTE=bahadinli;611382]abıcım az önce aynı sey benım gs500 de oldu.....bır öncekı motorum 350 jawada vardı....motoru sökmeye hıc gerek yok...şuankı bujı yerıne göre bıtane vıda ayarla vıda oraya tam otursun....ve götur vıdayı cıvatacıya ...bujıyıde ver...bujının rahatlıkla gırecegı ve o vıdanın genınslıgınde bıtane yüzük al....
yeger bulamazsan git tornacıya yapsın...hiç tamırcıde falan bosuna ugrasma....cok paran gider.....bugun sanayıler kapalı oldugu ıcın ellemedım...
abıcım ugrasma çinle japonla teflonla.....dedıklerımı yap yeter...bır suru motorcuya para vercen yazık parana ya....hiç bır sorunda cıkmaz...belkı motorucu benım yaptıgımın aynısını ypar..önce git bı sor bakalım o sorunu nasıl halledecekelrını...egerkı benım dedıgım gıbı olursa kendın yap.....
feritsolak
25 Mart 2007, 18:32
abıcım az önce aynı sey benım gs500 de oldu.....bır öncekı motorum 350 jawada vardı....motoru sökmeye hıc gerek yok...şuankı bujı yerıne göre bıtane vıda ayarla vıda oraya tam otursun....ve götur vıdayı cıvatacıya ...bujıyıde ver...bujının rahatlıkla gırecegı ve o vıdanın genınslıgınde bıtane yüzük al....
yeger bulamazsan git tornacıya yapsın...hiç tamırcıde falan bosuna ugrasma....cok paran gider.....bugun sanayıler kapalı oldugu ıcın ellemedım...yarın sanayıye gıdıp 2 dakıkada hallederım.....
egerkı 5 km lık çözum ıstıyorsan..... bıatne kola bıdonu al ve kes bujıyı ona sar ve yerıne tak....5 km ıdare eder..bunuda bana az önce arkadas söledıde ben ugrasmadım.....
bbrr abının dedıgı seyde kendır oluyor...o benımde aklıma geldıde yanma odasına kacar belkı içerıye zara falan verır dıye yapmadım..aklında bulunsun ama güzelce sararsan olabılır....
teşekkürler arkadaşım sanırım senin dediğini yapacağım yarın ilk iş bujiye uygun bir yüzük bulmak olacak serviste ona benzer birşey söylemişti yay atıcaz felan demişti.
arkadaşlar hepinize teşekkürler...
japon yapıştırıcı olayıda hiç komik değil bu arada :salut:
killing_machine
25 Mart 2007, 18:41
killing_machine o senin dediğini yaptığı zaman o buji oraya yapışmayacak mı?Yapışırsa,yapıştığında geri çıkacak mı ? Çıkarsa zarar vermiycek mi çıkarken yuvaya ? Birazcık kaçırdığı zaman sorun olmayacak mı ?
işte bu karışımın özelliğide bu yapıştırıyor ama sivri bişeyle hızlıca vurunca çat diye atıyor.
japon karbonat karışımı:P .
tamam arkadaşlar özür.... bizim arkadaşlarla aaramız bişeydi...bi yer çıktığında veya kırıldığında hemen japon karbonat diyorduk ondan ...
benim 150 mz varken aynısı oldu üst kapak yivi sıyrılmıştı bende tornada bitane
demirin ortasını delip 1.25 diş çekip dışınada 20 ye 1.5 diş çekiptim. kapağada 20 ye 1.5 diş çekip sıkmıştım ve bujiyide bu aparata sıkmıştım.işe yaramıştı kapak 30 ytl di diş çekme klavuzu 15 ytl'di.
bahadinli
25 Mart 2007, 18:58
teşekkürler arkadaşım sanırım senin dediğini yapacağım yarın ilk iş bujiye uygun bir yüzük bulmak olacak serviste ona benzer birşey söylemişti yay atıcaz felan demişti.
arkadaşlar hepinize teşekkürler...
japon yapıştırıcı olayıda hiç komik değil bu arada :salut:
peki abıcım sen orayı nasıl yalama ettın...motor devamlı bujı mı bozuyorda söküp takıon....(benım gara cavam gıbı)
yoksa bılmedıgın ıcın değiştirirken cok mu sıktın.....
bıde elın benım gıbı agır mı ....bende cok vıda yalam ettımde...bagzılarınıda gırdım ıcınde galdı.... :cherry: :cherry:
feritsolak
25 Mart 2007, 19:04
yaw yolda 80 / 90 ile giderken birden bir patlama oldu ve buji yerinden fırladı
zaten birdaha yerine takamadım bujinin kontrolünü bir hafta önce servis yapmıştı.
bahadinli
25 Mart 2007, 19:06
haaaaaaaa..senden kaynaklanan bısey değil yanı.....80-90 dan kaynaklanıo demekkı...peki servıs ne dedı buna....senden kaynaklanan bısey değil..servıs yaptıktan sonra olmus...ozman masrafları servıs halletcek......gercı onlarıda buna ınandırman lazım....ya bence hiç agız eğme onlara...bırazcık elın anahtar tutuyorsa kendın hallet yaw....
feritsolak
25 Mart 2007, 19:11
bende öyle düşünüyorum zaten kendileri halletseler bile 15 gün bekletirler bu herifler beni,
birde merak ettiğim bişey var bu yüzüğü taktıktan sonra birdaha aynı sorunu yaşarmıyım.
mesela sen javada birdaha bu sorunla karşılaştınmı?
bahadinli
25 Mart 2007, 19:16
abıcım bujıyı taktın yer dökum oldugu ıcın cabuk yalam olur...ama o yüzük dökum değil....onun ıcın cabuk yalam olmaz....ama bujıyı sökerken oda bujıde takılı olarka gelebılır....bı sorun olmaz...sadece yenı bujı takacan zaman. yüzukte eskı bujıde gerlıse sadece penseyle yüzügü sıkıp bujıyı yzuukten cıkartırsın olur bıter....ben ondan sonra bujıyı daha cok sıkmaya basladım anahtırı bujıye takıyom ve cekıcle anahtara vuruyomkı iyice sıkılsın..artık anla yanı ne kadar saglam oldugunu.....
mesela şuan benım hem bujı yerı yalama hemde karterdekı yag bosaltma yerı....bujıyı kesın halletcemde.....karterdekı vıdayı sıktımda yag atmıyor..egerkı motor calıstıkta nsonra yag atarsa orda noaryıda aynı sekıl yapcam...zaten 23 lük anahtarla sıkıom o vıdayı...önceden kesın yalam olmustur orası....
feritsolak
25 Mart 2007, 19:18
ok çok teşekkürler yapacağım bu dediklerini peki benim bu yüzüğü hazır bulma şansım yüzde kaç sence civatacıda.
bahadinli
25 Mart 2007, 19:20
valalha onu bılemem..bende yarın bakıcam aynı sey ıcın.....eger yoksa tanıdım tornacı var...ona yakın bı yuzuk bulurum....ona göturup düzelttırırım....sende sağol dostum....kolay gelsın.....
egerkı senden önce yaparsam nasıl oldugunu buraya yazarım.....
feritsolak
25 Mart 2007, 19:25
ok ben bu başlıktan takip edeceğim konuyu bende yarın bir bakayım bakalım bulabilecekmiyim.
sana şimdiden kolay gelsin.
teknikhoca
26 Mart 2007, 02:05
Dostum feritsolak;
Öncelikle geçmiş olsun. Motor çalışırken bujinin yerinden fırlaması oldukça düşük nir ihtimal. Zira daha önceden sen bujiyi söküp takarken yalama yaptıysan bu motorunda büyük güç düşmesi ve yanık benzin kokusu şeklinde belli ederdi. Eğer buji normal sıkılı konumdayken yerinden fırladıysa, maalesef alüminyum döküm olan gövdede hiç diş bırakmamıştır. Arkadaşların dediğine ek olarak, buji yuvasına büyük boy bujilerin ölçüzünde klavuz saldır (tornacılar bilir) 2 dakikalık bir iş. Daha sonra büyük bir buji takarak sorunu halledersin. Ancak bu iş riskli. Diş açılırken oluşan talaşlar silindir içerisine kaçacaktır. Bu metal tozları kartere segmanlardan dolayı geçemez ve kısa sürede büyük hasara yol açar. Bu işlem sonunda güçlü bir elektrik süpürgesi ile silindirin içerisindeki muhtemel metal tozlarını temizlemeye çalış. Bu yer olmadığından pek mümkün değil gibi, ancak imkansız değil.
Bunları yapmadan önce servise sor. Motoru ne kadar zorlarsan zorla bujiyi yerinden çıkartamazsın. Buji döküm sorunlarından veya daha önce gevşek bırakılmasından bu hale gelebilir. Senin arızan kesinlikle üretim hatası.
Buji çevresinde ısı yaklaşık 600-800 dereceye ulaşır. Buda orada yapıştırıcı bulunursa yanmasına veya kuruyarak sızdırmazlığını yitirmesine neden olur. Bana sorarsan yapıştırıcı veya keçe kullanma. Bunlar silindir içerisine kaçarlarsa büyük hatalara yol açabilir.
feritsolak
26 Mart 2007, 15:29
arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
http://img474.imageshack.us/img474/285/0111il7.png
http://img490.imageshack.us/img490/1630/0011122ke2.png
http://img113.imageshack.us/img113/9509/bvcxup8.jpg
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
sana tavsiyem böyle şeylerle uğraşma sanayide bir tornacıya git onlarda buji yatağı yalama olan yere ellerinede kısa ve uzun paso buji için hazır buji yüzükleri var hem içinde hem dışında diş açılmış vaziyette ,önce yalama olan yere diş açıyorlar sonra o yüzüğe bir yapıştıtıcı gibi bişey sürüp bir aparatla buji yatağına sıkıyorlar yani sen bujiyi sökmen gerektiğinde yüzük yerinden çıkmıyor ve sanırım havada aldırmıyor kolay gelsin..
bahadinli
27 Mart 2007, 21:36
abıcım ben sordumda cıvatacılara öyle bısey yokmus....tornacıda yaptır dedıler....
ya benım baska sölemedım bısey var...gs500 ün bujı yerı önceden yalam olmus..yüzük yaptırmıslar....bizde yüzügü kaybettık....tekrar yaptırcam...
abıcım o yayla falan ugrasma...tornacıda yaptır....
ben bugun bujı yerıne gırecek vıdayı buldum..hatta kalın kalın yüzüklerde buldum...tam aradım sey yanı....tornacvıdada yüzük aramam gerek yok....önce vıdayı verecem dışı bu vıda kadar olacak içide bujının gırecegı sekıl olcak dıyecegım ve yarım saatte yüzük hazır...... okadra yaniiii
sereye
27 Mart 2007, 23:10
arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
http://img474.imageshack.us/img474/285/0111il7.png
http://img490.imageshack.us/img490/1630/0011122ke2.png
http://img113.imageshack.us/img113/9509/bvcxup8.jpg
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
En doğrusu budur. Teşekkürler feritsolak.
Pompacılar, makina revizyoncuları, oto tamircileri, ... yeri yalama olan civataları bu şekilde tamir etmektedirler ve kesinlikle problemsiz, daha sağlam bir çözümdür.
myheart
28 Mart 2007, 16:48
bunları bilmem iyi oldu. İleride karsılasırsak düşünemeyiz artık. Teşekkürler.. Kolay gelsin sizlerede...
efsane88
28 Mart 2007, 17:19
ya slindir kapagı degişecek ya da bir numara büyük buji takacaksın burda ögle ediyorlar bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor
killing_machine
28 Mart 2007, 17:36
bi keresinde reno bujisi taktık sıkarken o kendi paso acıyor
olurmu öyle şey??:silent: bujiler standart değilmi 14*1,25 diş sadece uzun paso kısa paso meselesi var.renolarınki uzun bazı motorlarında tabiki ama çoğununki kısa paso.
roadmaster
28 Mart 2007, 19:47
arkadaşlar bir yöntem buldum helicoil yay sistemi bu uygulama hakkında birşeyler sordum aletin satıcısına çok sağlam bir yöntem olduğunu ve bütün diş sıyırmalarında bu yöntemin uygulandığını söyledi şimdi bu uygulamayı yapan bir tamirci bulmak kaldı...
http://img474.imageshack.us/img474/285/0111il7.png
http://img490.imageshack.us/img490/1630/0011122ke2.png
http://img113.imageshack.us/img113/9509/bvcxup8.jpg
bu adresten bakabilirsiniz satıcısına :
http://www.asteknikhirdavat.com/helicoil_yaylar.htm
kesinlikle en doğru şeçim ayrıca rektifiyecilerde bulabilirsin takımı almana gerek yok 10 yada 15 ytl ye malolacaktır kolay gelsin:cat:
umutpoy
21 Haziran 2008, 21:13
konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?
iptaluyelik02
21 Haziran 2008, 21:27
konuyu hortlatmış oluyorum ama. yatak sarması diye düşündüğüm arıza aynı bu başlıktaki gibi bujinin yerinden fırlamasıyla olmuş ve geri takamıyorum. helicoil yay sistemi ile yada başka bir şekilde nasıl halledebilirim?
Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm
umutpoy
21 Haziran 2008, 21:31
Silindiri her hangi bir rektefiyeciye götür onlar çok daha hızlı ve ucuz şekilde sorununu çözerler.Bu işlemi aracın üzerinde dahi yaptıklarını görmüştüm
teşekkür ederim bu işlem için motorun indirilmesi gerekli sanırım?
iptaluyelik02
21 Haziran 2008, 21:38
yapacakları yönteme bağlı.
dediğim gibi aracın üzerinde bile yapabiliyorlar motor indirmene gerek olmayabilir.
en son gördüğümde eski bir Reno 12 üzerinde yaptılar sonra bujiyi takıp marşa bastılar.
umutpoy
21 Haziran 2008, 21:41
inşallah öyledir teşekkür ederim pazartesi günü tornacı rektifiyeci arıyacağım onlardan gelen cevaba göre hareket edeciğim
teknikhoca
21 Haziran 2008, 23:00
Geçmiş olsun arkadaşım. Bahsi geçen sorun bende gövde saplamalarını takarken geldi. PAzartesi günü bende ana gövdeye diş açacağım.
Diş açma işlemi çok zor değil. Ama motorunuzu sökmeden işin açıkcası biraz zor bir işlem. Zira eski bojiniz küçük buji idi. Yeni açacağınız buji için önce matkapla delik delinmesi gerekir. Sonrasında klavuz sanılacak. Her halükarda motorun içerisine çapak kaçacaktır. Sağlıklısı motorunuzu demonte ederek diş açmaktır.
umutpoy
21 Haziran 2008, 23:54
teknikhoca teşekkür ederim. diş açılması kolay bir işlemde ah o motoru sökmek olmasa :)
Errack
21 Haziran 2008, 23:59
İşin zor valla sana kolay gelsin.
arslanfb
22 Haziran 2008, 00:08
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
fehmiilker
22 Haziran 2008, 00:18
arkadaşlar bişeyi merak ettim bujiye göre bitane yüzük ayarladık peki bu yüzük ü nasıl silindir kapağına sıkcaz bence hicte sağlıklı değil fakat butür yalama olan yerlere celik yay sarıyolar cokta sağlam oluyor bildiğim kadarıyla 90 lık hondaların silindir saplamalarının sıkıldığı yerde boyleydi gecici olması icin ise teflon bant sarıp eğer bujinin altında pul varsa onu cıkarıp buji birazdaha sağlam olan pasoya oturur
teknikhoca
22 Haziran 2008, 00:25
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
buji yerinden sıyırarak çıktı ise, bunu bir faydası olmaz. Zaten mevcut dişler diş yüksekliklerini kaybetmiştir. Aynı klavuzla çekmenin bir faydası olmaz. Genelde bu metot, diş yuvası civatayı sıyırdığı zaman tercih edilir. yuvadaki diş, civatanın dişlerini öğüterek diş derinliğini doldurursa tekrar aynı yuvaya klavuz çekilerek sorun giderilir.
arkadaşlar bişeyi merak ettim bujiye göre bitane yüzük ayarladık peki bu yüzük ü nasıl silindir kapağına sıkcaz bence hicte sağlıklı değil fakat butür yalama olan yerlere celik yay sarıyolar cokta sağlam oluyor bildiğim kadarıyla 90 lık hondaların silindir saplamalarının sıkıldığı yerde boyleydi gecici olması icin ise teflon bant sarıp eğer bujinin altında pul varsa onu cıkarıp buji birazdaha sağlam olan pasoya oturur
Mevcut yüzüğü hangi ölçüde hazırladınız? eğer yüzüğün iç çapını mevcut bujinize göre ayarladıysanız, dış çapını yuvaya yerleştirmek için yine gövdeyi delmeniz ve diş çekmeniz gerekecek. Yay sarma işi biraz daha etkili bir yol. Hemde ucuz. ancak her buji değiştirmede yeniden yapmak zorunda kalabilirsiniz.
Buji altındaki pulu çıkartmayın. Zira bu durumda buji yanma odasına olması gerekenden daha fazla girecek. Buda pistonun bujiye çarpması ihtimalini güçlendirecek, ateşleme performansınızı bozacaktır.
fehmiilker
22 Haziran 2008, 00:34
pul cıkartma konusunda haklısınız fakat gecici bir süre icin demiştim bi tamirciye götürene kadar
teknikhoca
22 Haziran 2008, 00:38
Çin motorlarında herşey sanki uzay geometrisi ile imal edilmiş gibi. Hiçbir parçayı olması gerekenden azıcık fazla sıkamıyor, çapını büyültemiyor yada küçültemiyorsunuz. Bu nedenle pulun kalınlığı kadar bir mesafede bujinin içeri girmesi pistona çarpma riskini artıracaktır.
umutpoy
22 Haziran 2008, 02:41
Ben senin yerinde olsam bujinin dişine göre deliğe aynı kılavuzu tekrar çekerim
deliği büyütüp de uğraşma derim bence aynı dişi çekmen yeterli olacaktır.Ama en
büyük sorun dişi çekerken ki çapak oluşacak onu temizlemek için gövdeyi sökmen gerkeçek.İşin zor şimdiden kolay gelsin.
ben kılavuz takımı alıp bu dediğinizi deniyeceğim olmazsa genişletilip tekrar diş çekilcek denemekte fayda var birde şu helicoil yayı araştıracağım
kon_ak
22 Haziran 2008, 20:09
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
umutpoy
22 Haziran 2008, 20:13
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
bujiyi yerinden çıkarırken nasıl olacak acaba çok kuvvetli bir yapıştırıcı o
karpatkurdu
22 Haziran 2008, 20:13
S. A arkadaşlar başına böle vakalar gelen arkadaşlar kılavuzla falan uğraşmayın pılastik celik 404 diye bir yapıştırıcı var kırtasiyelerde bulunur
birkutunun içinde 2 adet çıkar bunlar temiz bir kartonun üzerinde 2 sindede aynı miktarda döküp iyice karıştıracan sora bujiyi cıkartıp etrafa taşırmadan yivli bölgeye güzelce sürüp yerine fazla zorlamadan takıp 2-3 gün kadar bekletecen işlem tamam istediğin kadar sök tak bişi olmaz ben bizzat başıma geldi banada birisi tavsiye etti denedim yaptıktan sora 2 yıl kadar rahat bir şekilde bindim daha sora sattım motoru sorasını bilmiyorum ama işe yarıyo
arkadaşım o iş yatar o mavı ve kırmızı tuplu madde (404) aşırı sıcaga dayanmaz ve akar en ıyısı gıdecen tornacıya çektırıvercen dış tammadır
kon_ak
23 Haziran 2008, 09:12
üstad merak etme anahtar la söke bilirsin ayrıca donduk tan sora sıcağa da dayanır ben yaptım oldu 2 yıl bindim motora ama şunuda söyliyim benim motor 50 cc lik mobiletti büyüklerde ısı farkedermi bilmiyorum
yucika
23 Haziran 2008, 11:54
Bence tornacıda yüzük çektirmek helicoil yay sisteminden daha iyi olur diye düşünüyorum.
Sonuçta bu yay sisteminden basınç kaybı olabilir ama yüzükte böyle bir sorun olmaz.
Ayrıca motor üst kapağı alüminyumdan yapılırken yüzük daha sert metelden yapılmakta ve ileride olabilcek diş sıyırmalarıda en aza indirilmekte.
Bu tip bir tamirat için motorun komple sökülmeside gerekmez sadece üst kapak sökülmesi yeterlidir. Bujiler üst kapak üzerindedir motor bloğu üzerinde değil.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO