Orijinalini görmek için tıklayınız : buji yuvası sıyırdı (acil yardım)
Rigel
23 Haziran 2008, 12:34
Kullanma kılavuzlarını okumadığınız için bunlar başınıza geliyor. Aslında birçok servisin de bundan pek haberi yok gibi. Aluminyum alaşım motor bloğu bulunan motosikletlerde bujiyi sıkarken dikkat edilmesi gereken basit kural şudur:
Buji yeni ise yuvasına oturtup elle sıkılamayacak dereceye kadar sıkınız. Bundan sonra sadece çeyrek tur (90 derece) anahtar ile çeviriniz. Buji eski (yani öceki) ise sadece 180 derece (yarım tur) anahtar ile çeviriniz. Daha fazla sıkmayınız!...
umutpoy
23 Haziran 2008, 22:09
Kullanma kılavuzlarını okumadığınız için bunlar başınıza geliyor. Aslında birçok servisin de bundan pek haberi yok gibi. Aluminyum alaşım motor bloğu bulunan motosikletlerde bujiyi sıkarken dikkat edilmesi gereken basit kural şudur:
Buji yeni ise yuvasına oturtup elle sıkılamayacak dereceye kadar sıkınız. Bundan sonra sadece çeyrek tur (90 derece) anahtar ile çeviriniz. Buji eski (yani öceki) ise sadece 180 derece (yarım tur) anahtar ile çeviriniz. Daha fazla sıkmayınız!...
Yanlışınız var ,ben kullanma kılavuzunu çok iyi bir şekilde okudum iki yıldırda herzaman kılavuza başvururum. Genelleme yapmanız hiç hoş olmamış.
buji değişimlerini kendim yapıyorum fakat sizin sandığınız şekilde güç denemesi yapmıyorum elimle sıkıştırıp anahtarla çeyrek yada yarım tur sıkıyorum bu olay benim motorumda birden bire gerçekleşti ve buji yerinden fırladı. Malzemenin kalitesi.basıncın artması, motorun sıcaklığı gibi etkenler( 50 km 100km/sa hızda yolculuk yaptım.) yüzünden oldu. yoksa buji değişiminden 3000 km sonra bu olay gerçekleşmez daha buji yerine sıkılırken olurdu.
teknikhoca
23 Haziran 2008, 23:54
Bujinin yerinden fırlamasına şaşırmayın derim. Zira kullanılan malzeme kalitesi gerçekten çok kötü ve toleransları çok az. Mevcut olan Zealsun motorumun tüm vidalarını 2. kez sıkamadığım için hepsini yeniden bir büyük boy olanları ile açmak zorunda kaldım.
Bahsi geçen 404'ü bugün blok civataları için denedim. Fena sonuç vermedi ama bujide nasıl bir sonuç verir bilemiyorum. Bujie yeniden diş çekecekseniz, tavsiyem motoru sente ayarına getirin. Bu durumda piston mümkünse en üst konumda ve her iki sübabta kapalı olsun. Breyz (matkap) ile mecburen delik delmek zorundasınız. Zira bir boy büyük dişi mevcut delik çapı ile delemezsiniz. Deliği matkap ile deldikten sonra elektrik süpürgesi ile deliğin içindeki talaşı temizleyin. Aynı işlemi klavuz çekerkende tekrarlayın. Sonra bujiyi takın. Motorun egsozunu motora bağlantılı olduğu yerden (manifolddan) sökün. egsoz sübabının açılmasını sağlayacak kadar motoru elinizle çevirin. Motorun egsoz çıkışından tekrar elektrik süpürgesi ile içeride var olan talaşı emmeye çalışın. Bu şayet içeride talaş kaldı ise, en azından egsoz manifoldunda kalmasını sağlar.
sinan
26 Haziran 2008, 17:32
http://img505.imageshack.us/img505/46/resimrk9.jpgöncelikle motor kapağını götürdüğünüz tornacıda bu resimdeki buji yuvasını tamir etmek için setten bulunması lazım benimde başıma bu sorun gelmişti böyle bir set ile yapmışlardı ilk kez orada görmüştüm bu seti kendiniz alıp bu işlerde beceriniz varsa yaparım diyorsanız size bir link veriyorum o firmadan temin edebilirsiniz sanırım..
http://www.wurth.com.tr/?q=buji&sayfa=arama&site=urunler&sonuc=liste
wurth satış
21 Ağustos 2009, 10:14
Merhaba Arkadaşlar;
Würth İstanbul satış temsilcisiyim.Würth ürünlerinden sipariş verecek arkadaşlar, vserceoglu@hotmail.com mail adresimden veya 542 301 36 46 nolu telefonumdan bana ulaşabilirler.
Syg
ceyhun__22
21 Ağustos 2009, 11:07
japon karbonat karışımı:P kesin işine yarar.bujiyi yerine takıp karbonat dökecen ve karbonatı japonla ıslatacan sonra üstüne bidaha aynısı.
usta ne yaptın ? yapışırsa piston ne olacak=?:queen:
bi kere sonuc olarak silindir kapağının değişeceği kesin gibi ama brrr dediği gibi teflon ya da keten sarabilirsin.Belki senin kapak değil de buji yalamadır.Başka bi tane ile deneyebilirsin.Ama sanırım kapağı değiştircekler...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO