PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : titan lütfen yardım



erhantgc
23 Mart 2007, 21:53
herkese selamlar aranıza yeni katıldım
bende 1999 model honda titan var 28500 km de
arkadaslar honda servisine götürdüm ve periyodik bakımdan gecti
çalışırken hafiften çarpma sesi yapıyordu ve servis ustası biyel kolunun boşta olduğunu söyledi piston biyel kolu krank ve bir çok şeyin değişmesi gerektiğini motorun eve bile gidemeyec durumda olduğunu soyledi çıkardığı masraf 400 ytl
bana biraz kazıklama gibi geldi bu yüzden desteğinize ihtiyacım var lütfen yardım :salut: :salut: :salut:

sorun motor ilk çalıştığında gaz verince egzoz titriyor gibi ses veriyor sesin kaynağı sanki motordan veya egzoz cıkısından geliyor ve motor ısınınca geçiyor. sanki birşey sallanıyor çekişte gidişte bir şey yok kafam karıştı yagsız kullanmıssın diyor çekişi düşüktür diyor ben ne yagsız kullandım nede cekis düşük acaba sorun o mu motordan ses neden gelir bilgisi olan var mı yardımcı olursanız sevinirim
şimdiden teşekkürler


http://www.resimpark.com/yuklenen3/5364udzte.jpg (http://resimpark.com)

TuğrulÖzbek
23 Mart 2007, 23:19
merakımdan soruyorum biyel kolu kırık olan bir tek silindirli motorun çalışması mümkün mü?
bence pistonun silindirdeki hareketini krank miline ileten parçanın kırık olması durumunda çalışmaz gibi geliyor.:silent:

erhantgc
23 Mart 2007, 23:23
banada öyle geliyor silindir blogunu mahveder gibi geliyor adam hersey değişecek diyor bende binmeye korkuyorum ne yapacağım bilmiyorum tanıdığım başka serviste yok sadece yağ kecesi takmayada 40 ytl istemişti herşey bir yana hadi dediği doğruysa motor yolda kalırsa ? o yüzden kafam karışık ısınana kadar çıkan bir ses 400 ytl ye mal olur mu? üstelik bunun işçiliği sadece 70 ytl imiş

alp_tunay
23 Mart 2007, 23:46
banada öyle geliyor silindir blogunu mahveder gibi geliyor adam hersey değişecek diyor bende binmeye korkuyorum ne yapacağım bilmiyorum tanıdığım başka serviste yok sadece yağ kecesi takmayada 40 ytl istemişti herşey bir yana hadi dediği doğruysa motor yolda kalırsa ? o yüzden kafam karışık ısınana kadar çıkan bir ses 400 ytl ye mal olur mu? üstelik bunun işçiliği sadece 70 ytl imiş

Neden korkuyosun ki?...Yolda kalırsan zaten 400 ytl harcarsın....Kalmassan kardasın....

Aynı motordan bende de var..Benimki 2000 model...Ama motor artık iyice çalışmaktan eskidi...Her ne kadar rektefiye yapsanda bazı parçalar ses yapar..Bunu kesmenin imkanı yok....

Isınınca kesiyorsa sesi sorun yoktur motorda....Biyel arızalı olsa idi sıcakken de ses vermesi lazım...Hem durduk yere biyele noolmuş?...Yağsız kalmasından oldu demiş ama yağsız kalsa ilk olarak sekman kitler yatak sarar...Sarmadan da biyeel bozmaz...

Sen bence bi sibop ayarı yaptır...Sorunun siboplarda...Ses ısındığında kesiliyorsa sibop ayarın bozulmuştur..Çok gevşektirler.....:cat:

erhantgc
23 Mart 2007, 23:56
ilginize teşekkür ederim motoru zaten bugun bakıma sokturdum serviste subap ayarı yapıldı ve buji değişti ama aynı ses tekrar ediyor yarın başka tamirciye götüreceğim servis iyidir dedik böyle oldu işallah büyük birşey yoktur sesi neyden yapar başka?
ilginize tekrar teşekkürler

teknikhoca
24 Mart 2007, 01:00
Dostum merhabalar;

Öncelikle bazı sorularım olacak. Lütfen cevaplarsan burada sana daha çok yardımcı olacaklarına eminim.

1- Ses Motor sıcak-soğukken artıyor- azalıyor mu?
2- Ses motora verilen gazla beraber periyodik olarak artıyor mu? Yoksa, ses rölantide veya motor sabit gazda (örneğin 4000 devirde) mi geliyor?
3- Ses, debriyaja basıldığında kesiyor mu?
4- Motor rölantide çalışırken gazı yavaş yavaş ve sakince aç. Bu durumda ses kayboluyor mu? Ses gaz açılırken kayboluyor, gazı sabitlediğinde tekrar duyuluyor mu?

Öncelikle geçmiş olsun. Sübab ayarında gelme ihtimali ortadan kalkmış. Zaten bujinin sesle de alakası yoktur.

Pistonlu motorlarda krank, biyel kolu veya piston pimlerinde yaşanılan sorunlarda duyulan sesler, motorun performansını ciddi anlamda düşürür. Pistonun silindir içinde serbest dolaşımı zaten mümkün değildir. Zira bukadar ses yapan bir motorun çalışması imkansızdır. Ayrıca, bahsi geçen parçalarda oluşan boşluklarda motorun yağ eksiltmesi veya yakması gerekir. Bence uzak bir ihtimal. Ama görmeden kesin bir şey söylemek mümkün değil. Şimdi;

1- Eğer ses soğukken daha fazla duyuluyor ve ısınınca kesiyorsa, ve motorun sabit çalışma devirlerinde duyuluyorsa, kam milinden gelme ihtimali gözden geçirilmelidir. Kam milleri özellikle horoz diye tabir edilen ve sadece yukarı aşağı kısıtlı bir alanda çalışan parça neticesinde boşluk yapma ve ses yapma ihtimali vardır. Ses sıcak veya soğuk farketmeksizin geliyorsa, şanzuman veya debriyaj sisteminin gözden geçirilmesi gerekir. Orada kırılan bir dişli, eskiyen bir yatak sonucunda boşluklu çalışan grup mili gibi. Aslında ses duyulursa daha net cevap verilebilir.

2- Motor krank ve pistonunda yaşanan boşluklar, motor çalışması esnasında genelde yüksüz durumlarda yani sabit rölanti devirlerinde belli eder. Motora verilen gazla beraber yükse binen motor, boşluk sesi periyodunun değişmesine, yani sesin ya kesilmesine yada nispeten anlık olarak azalmasına sebebiyet verir. Bu durum, genelde perfprmans düşümü ve yüksek devir çevirememe gibi sorunları beraberinde getirir.

3- Ses debriyaja basıldığında kesiliyorsa, grup mili veya debriyaj sistemini kontrol etmeni tavsiye ederim. Sanırım debriyaj sistemin boşluk yapmıştır.

4- Motorunda eğer çekiş sorunu, fazla tüketim veya yağ yakma sorunları yoksa, periyodik bakımların dışında motoru açtırmamanı tavsiye ederim. Açılan motorda piston segman değiştirirsen şayet, motorunun aşınmış eski piston ve segmanına uyum sağlayan sübabların, artan kompresyon oranı ile beraber kısa süre sonra sorun çıkaracaklardır. Bu nedenle tavsiyem motoru açtırma. Sesi başka kısımlarda, mesela seninde dediğin gibi egzost sisteminde aramalısın.

Sonucu bekliyorum. İyiakşamlar

erhantgc
24 Mart 2007, 01:38
abiciğim çok ama çok çok çok teşekkür ederim ayrıca hemşehriymişiz.
abiciğim ses motoru çalıştırdığımda gaza hafif basınca geliyor. sabitleyince devam ediyor 15 sn sonra falan birazdaha yüksek devirde çıkarıyor sesi ısınana kadar çok nadir stop ediyor (gaz yemiyor)
ısınınca sesi kesiyor belki çok az geliyor bazen belli sabit devirlerde oda
debriyaja basınca sesi kesmiyor zaten sadece ısınana kadar yapıyor
bir ara delphi marka yağ almıştım yağın kalitesi çok kötüydü sanırım onu biraz eksiltmişti bende aldıktan 3 gün sonra tekrar değiştirdim yağı
ayrıca motor rolantideyken (çalıştırdığımda) ses yapmıyor ama gaz verince ses artıyor motor çalışırken sorun yok çok nadir ses duyuyorum
motor olduğu yerde devrildi sesi daha sonra yapmaya başladı
ayrıca bana servisteki usta motorun şişmiş demişti
tanıdığın adanada tavsiye edeceğin iyi bir tamirci varsa sevinirim abiciğim
ilgin için çok ama çok teşekkür ederim

tbk_1980
24 Mart 2007, 02:26
:[/QUOTE]Neden korkuyosun ki?...Yolda kalırsan zaten 400 ytl harcarsın....Kalmassan kardasın....

Aynı motordan bende de var..Benimki 2000 model...Ama motor artık iyice çalışmaktan eskidi...Her ne kadar rektefiye yapsanda bazı parçalar ses yapar..Bunu kesmenin imkanı yok....

Isınınca kesiyorsa sesi sorun yoktur motorda....Biyel arızalı olsa idi sıcakken de ses vermesi lazım...Hem durduk yere biyele noolmuş?...Yağsız kalmasından oldu demiş ama yağsız kalsa ilk olarak sekman kitler yatak sarar...Sarmadan da biyeel bozmaz...

Sen bence bi sibop ayarı yaptır...Sorunun siboplarda...Ses ısındığında kesiliyorsa sibop ayarın bozulmuştur..Çok gevşektirler.....:cat:[/QUOTE]

Abi tek geçerim yorumda seni.. İlk cümle tam benim felsefemi yansıtır ..
Selamlar

teknikhoca
24 Mart 2007, 08:26
Günaydın;

Dostum Adana'da isen, Mt kulübe geliyorsundur. Ya orada, yada Pazartesi veya salı Kiremithane E.M.L.'ndeyim gelirsen detaylı olarak inceleriz birlikte. İsmim Tolga. Tesfiye bölümündeyim. Beklerim.

Birde yağ markasını sık sık değiştirme. Eski yağ ile yeni yağ birbirlerine uyuşmadıklarından dolayı yağ yakma sorunu olur.

Kullandığın marka yağ, içerisindeki faydalı katkılar sayesine motorunun iç kısmında kurum oluşturur. Yağ markasını değiştirirsen, yeni yağ, eski yağın oluşturduğu faydalı kurumları yakar. bu durumda motor ya bir süre yağ eksiltir, yada hafiften yağ yakar. Bu durum yeni yağın motor içerisinde faydalı kurum yapmasına kadar sürer. Tavsiyem yağ markanı değiştirme.

TuğrulÖzbek
25 Mart 2007, 00:32
hocam yeri belki değil benim 125 lik otomatik scooterde ilk aldığımdan beri castrol GTX 10w 40 kullanıyordum geçenlerde tam sentetik bir yağ aldım yine castrol motorda performansta düşme oldu gibi (gerçi baskı ve balata sorunu olabilir kalkışlarda kayış bölümü ses yapıyor) şimdi yağ değişimi geldi yeniden castrol GTX mi kullansam daha iyi olur gtx sanırım yarı sentetik motorlar için tam sentetik tavsiye ediliyor (ıslak karter olanlar için kesinlikle). düşüncem yine GTX den yana 10 000 km dir hiç sorun yaşatmadı

heyferhatbey
25 Mart 2007, 00:39
benim arkadaşda da vardı bu titandan harika bişeydi. onunkinden de ses geliodu sanki içinden bişey boşanmış gibi... yağını değiştiriodu ses kaboluyodu bi değiştir yağını istersen...

teknikhoca
25 Mart 2007, 00:47
Dostum @Tuğrulözbek;

Yağ markanı değiştirme istersen. Gerçi bahsettiğim konu yüksek kilometrelerde gündeme gelen bir konudur. 10.000km çok büyük bir rakam değil ama, yindede değiştirme. Ben GY125 krosun motorunu 4000 km de açtım ve inanlımaz kurumlandığını gördüm.

erhantgc
26 Mart 2007, 21:40
abiler her defasında farklı bir yag kullandım sonuc belli motorumu bugün başka bir ustaya gösterdim ve adam sesi dinledi krank dişlisi yağlamadan dolayı aşınmış gibi dedi usta sanki içimi okurcasına motorla ilgili gelen sesin zamanını nasıl çıkardığını anlattı görsel olarak açılmış başka motordan anlattı motorda sürekli değişik matka yağ kullandığımdan dolayı motor bocalamış ve krankın dişlisi aşınmış durum böyle olunca da yüksek devirde biyel kolunun kola bağlı tarafı boşluk yapıyormuş o ses ondan geliyormuş motorda talaş yaptıgını söyledi yağa talaş karışmış olabilir dedi ve idareten yağını değiştirdi uygun zamanda getir halledelim dedi ve tahmini masraf servisin söylediğinin yarısı üstelik tüm parçalar orjinal japon malı 200 ytl en fazla
ilginizden dolayı hepinize çok teşekkür ederim iyiki varsınız öğrendiğim şey kullandığın yağın markasını değiştirmeyeceksin
hepiniz sağolun ve gerçekten hayat paylaştıkça güzel
saygılarımla

TuğrulÖzbek
26 Mart 2007, 23:14
sağolasın hocam :rendeer:
en iyisi ben kendi motorum için gtx e devem edeyim