PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Karburatör sorunu yardım lütfen....



TheNeverEnd
20 Ocak 2007, 03:01
zelasun gy 125 croos um var karburatörü sorunluydu titanınki uyuyor dediler bende aldım takdım ama ayar çekemedim kimi buna hava ayarı lazım dedi uğraştım olmadı kimide gaz teli değişcek dedi takılıyor dedi onada baktım bi verim alamadım motor gazı yemiyo boğuyo offf off yardım olabilecek kiimse varmı?

bathu
20 Ocak 2007, 13:53
dostum düzgün ayar yapamamışlar hava ve rölanli ayarını düzgün bir ustaya yaptırırsan sorunun çözülür. karbüratörün kesin hava ayarını düzgün yaptırman gerekiyor bide şu var benzinden de yapabilir karbüratörünü tıkamış olabilir nakadar yeni karbüratör olsada kurşunsuz benzinlerde pislik çok oluyor

JaNTi
20 Ocak 2007, 13:58
dostum bende de zongshen zs 200 var daha 2000 km de.onuda servise verdim 1 haftadır karbırator bekliyoruz.Bunlar denizaşırı geldigi için yolda karburatorler oksitlenio imiş.Bence git servise götür garantiden degişiyolar

duslemek
20 Ocak 2007, 14:43
benimde karbüratorde sorun vardı tekliyordu stop ediyordu ama kendim çözdüm karbüratör temizleyici aldım yüksek devirde 30 dk kullandım sorun kalmadı.
Karbüratör garanti kapsamına girmiyor sanırım.Servisle konuştun mu ?

gazman
20 Ocak 2007, 15:30
dostum ,bence karburatorun icindeki samandiran ayarsiz..gaz veriginde bogulduguna gore iceri fazla benzin aliyor demektir,samandirayi biraz yukseltsen diyorum ..tabii benim ilk motorumda sistem boyleydi yani (mz150ilk motorum.)bi dene bence oyle..kolay gelsin

teknikhoca
20 Ocak 2007, 23:38
sevgili dostum
aynı motor bende de var ve aynı sorundan dolayı iki defa otobanda kaza atlattım (bir kere gişelerde bilet alırken stop etti ve bir daha çalışmadı. Bir tır beni son anda farkketti)

Servis çözüm bulamıyor. Arkadaşlarında dediği gibi taaaaa çinden buraya gemiyle geldiği için haliyle paslanıyor dediler. Sanki karburatör yüzerek geliyor.

Şu anda motoru söktüm (tamamen) bende kam mili ayarı ile ilgili yardım arıyorum.

Ama sana şöyle bir fikir verebilirim. Bu motorun sorunu gaz yememesi değil. Daha çok ateşlemesinin dandik oluşu. Buji kablolarını kontrol et. Birde elektronik ateşleme ünitesinin kontrol edilmesi gerek. Sanırım zayıf akım veriyor. Karbüratörü değiştirdiğinde özellikle tam gazlarda boğulması sebebi bu (bende bu sorun buldum ama henüz çözmedim).

KArbüratör hava ayarını tam kıstıktan sonra 1 tur aç (hangi karbüratör olursa olsun) rölantiyi yükselt ve motor ısındıktan sonra biraz rölanti düşür biraz hava ayarını aç. sonra kontrol et. Boşta tam gaz yemiyorlar. ama biraz gaz verdikten sonra kesiklikler başlıyorsa kesinlikle ateşleme

bir sonuç bulunca yazarım. Yarın motorla uğraşacapım (yaşasın pazar günü)

birde unutmadan.
başka motorlarda gördüğüm bir sorun
manifoldun hava alıyor olabilir. Kontrol ettir (sökmen neredeyse imkansız. Ben bunun için motoru indirdim)

alp_tunay
21 Ocak 2007, 00:50
Motorun hava ayarını iyice sık....Rolantisini yüselt biraz.....Havayı ayarını az az aç....Her açışında rolantiyi düşürr....Kıvamlı çalışıncaya kadar devam et...Yani motorun 900 devirde falan rahat çalışıyorsa gaz yemesinde sorun yoksa yapabilmişssin demektir...Çok basittir titanların ayarlar...Tabi sorun karbüratördeyse...

mirrorside
21 Ocak 2007, 01:18
zelasun gy 125 croos um var karburatörü sorunluydu titanınki uyuyor dediler bende aldım takdım ama ayar çekemedim kimi buna hava ayarı lazım dedi uğraştım olmadı kimide gaz teli değişcek dedi takılıyor dedi onada baktım bi verim alamadım motor gazı yemiyo boğuyo offf off yardım olabilecek kiimse varmı?


Motorunda reefcat varsa ondan da kaynaklanabiliyor. Öyle bir durumda komple sök.

JaNTi
21 Ocak 2007, 01:30
Arkadaşlar bende yurt dışından gelişden dolayı oksitlenme vardır servis merkeze yolladı yeni karburator ücretsiz degişti...

myheart
21 Ocak 2007, 14:10
benimde karbüratorde sorun vardı tekliyordu stop ediyordu ama kendim çözdüm karbüratör temizleyici aldım yüksek devirde 30 dk kullandım sorun kalmadı.
Karbüratör garanti kapsamına girmiyor sanırım.Servisle konuştun mu ?

kARBURATORDE GARANtiye girmiyosa eğer başka garantiye girecek parca kalmıyor... Bırakda o girsin.. Girmiyo diyolarsa da baskı yapın biraz giriyo mu girmiyo mu öğrenirsiniz :cat: :rendeer:

sehyzade
21 Ocak 2007, 16:23
benim anlamadigim garantiye giren parcalara girmiyo deyip kendi kazanacaklari parayida kaybediyolar salak servisler

bahadinli
21 Ocak 2007, 17:48
abicim istanbuldada bulamıyorsan bılemıyorum yanııııııı :silent:
sık sök gevsek bıseyler yap yahuuuuuuuuu:cherry: :cherry:

tanermavi
21 Ocak 2007, 18:35
başka motorlarda gördüğüm bir sorun
manifoldun hava alıyor olabilir. Kontrol ettir (sökmen neredeyse imkansız. Ben bunun için motoru indirdim)

katılıyorum....

teknikhoca
21 Ocak 2007, 23:32
merhaba

Bugün motorla biraz uğraştım.

dikkat edersen bu GY 125'lerde gaz kelebeği yok. Gaz kelebeği yerine dik hareket eden bir plastik silindir var. Gaz kelebeği yerine geçiyor. Bunun ayarı çok hassas olmalı. Ayrıca hava ayarına fazla takılma. Hava ayarı daha ağırlıkla rölantiyi etkliliyor. Rölanti üzeri devirlerde etkisi zaten yok.

Ateşlemeye dikkat et. Elektronik ateşleme arızası şu an bende var. Ancak elektronikten anlamıyorum. Bugün (pazartesi) Okula götürüp elektronik hocalarından yardım isteyeceğim. Bir bilgi alırsam sana yazarım
iyi akşamlar

garanti süreçleri içindebirka şey söylemek isterim.

Motor üreticileri araç fiyatlarını sadece malzeme + işçilik olarak vermezler (malumunuz). Buna satış sonrası servis hizmetleri, kalite kontrol aşamaları gibi. sonuçta 1.000 YTL civarında aldığınız bir motorunda zeten tam bir servis verilmesi neredeyse imkansız dır( ekonomik anlamda)

burada işini iyi yapanları kastetmiyorum elbette. Ama aynı özelliklere sahip bir honda ile bir harput motorun fiyatları farklı ise, ya honda çok kar etmeye çalışan bir firma, yada harput motor satanlar çok zengin zarar etmek hoşlarına gidiyor.

Şaka bir yana, bu tür motor alırken bazı aksaklıkları da göz önüne almakta fayda var derim

JaNTi
22 Ocak 2007, 00:06
Türk ticaret kanununa göre ülke içine giren mallara en az 2 yıl garanti verilme zorunlulugu var.X bir firma bi ürün getirio ve o üründe kendinden kaynaklanan bi sorun var ise onu degiştirme ve tüketiciye kullanıma hazır ürün vermek zorunda.o yüzden hakkını ara,baskı yap ve karbırator unu degiştir!!!

myheart
22 Ocak 2007, 10:01
Janti cim cok haklısın... Ayrıca ekleyecegim ki x firması bir mal satısa sunuyosa eğer o malın 10 yıllık yedek parcasını temin etmesi gerekiyor... Mesela ben 2006 da motorumu aldım aldıgım firmada 2016 yılına kadar yedek parca istedigimde yürürlükten kalktı artık o motoru satmıyoruz diyemez.. Dediği anda da başına binerim arkamda polislerle :)

plectrum
22 Ocak 2007, 11:44
Bende Dorado marka motor almıştım. Aynı sorunları yaşadım. Tüketici haklarına baş vurmayı düşünüyorum. Tüketici haklarına nasıl başvururum? Ya da hangi mercilere başvurmalıyım? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana özel mesaj da atabilirler. Sağolun..

duslemek
22 Ocak 2007, 12:26
Bende Dorado marka motor almıştım. Aynı sorunları yaşadım. Tüketici haklarına baş vurmayı düşünüyorum. Tüketici haklarına nasıl başvururum? Ya da hangi mercilere başvurmalıyım? Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana özel mesaj da atabilirler. Sağolun..

dostum www.sikayetvar.com a yazabilirsin

yucika
22 Ocak 2007, 13:05
Karbüratörde iki ayrı ayar vidası var. Birisi hava ayar vidası ki bu vida karbüratörün içinde yukarı aşağı hareket eden silindirin konumunu değiştiriyor. Diğeride beinzin akımını kontrol eden bir vana gibi görev görüyor. İlk vida rölanti ayarı için kullanılacak. İkinci vidayı kısman gerek. Eğer yüksek devirlerde motor boğuluyosa fazla benzin geliyor demektir benzin ayarını kısman gerek. Bu durumda rölantidede motorun eksozundankoyu renk duman çıkıyo olması gerekir hatta benzin kokusuda geliyo olabilir. Hava ayrını arttırarak rölantide sorunu çözsen bile devir yükselir yani rölanti ayarını tuturamazsın. BU nedenle benzini kısman lazım.

goldmotor
22 Ocak 2007, 13:28
arkadaşlar kullandığınız motorları mümkun olduğu kadar kendiniz tamir etme yoluna gitmeyin bir bilene veya servisine yaptırın.çin malı kullanan arkadaşlar teknik sorunlarla çok karşılacağı için allah yardımcıları olsun.

BİSANCI_42
22 Ocak 2007, 13:41
Abİ Sen Ona Uyan BİŞİ Bul ÇaliŞsin İŞİ Ne BoŞver Gerİsİnİ

plectrum
23 Ocak 2007, 17:26
dostum www.sikayetvar.com a yazabilirsin

Duslemek Sağol.. Önerini dikkate aldım.

rayjay
23 Ocak 2007, 21:31
::offtp:: yalniz sunu farkettm herkes motor ustasi olmus bu cinliler sayesinde ucuz olmalari disinda ikinci iyi yonleri bu oldu :cat:

alp_tunay
23 Ocak 2007, 22:02
::offtp:: yalniz sunu farkettm herkes motor ustasi olmus bu cinliler sayesinde ucuz olmalari disinda ikinci iyi yonleri bu oldu :cat:

Ama her modelin farklı özellikleri var...Karıştırılcak hepsi bir gün.....

teknikhoca
28 Ocak 2007, 01:21
merhaba theneverend

Sorunun çözümlendi mi? Ben diğer motorum asya 125T için bir haftadır uğraşıyorum. Sağolsun tüm arkadaşlar fikirlerini söylediler de bugün biraz olsun çözüme gittim.

Aslın motosiklete ulaşmanın yolu kolaylaştıkça insanların bazı çözümler üretmeye çalışması doğaldır. Çünkü şu anda piyasada yer alan motorların %90'nı mekanik ağırlıklı sistemlerle çalışmaktadır. Bu nedenle mekanik sistemlerde çözüm üretmek elektronik sistemlere göre daha alternatiflidir. Yani elektronik sistemi çözebilmek için X renkli kablonun Y direncine bağlı olması gibi bir ifade çoğu insana karmaşık ve ürkütücü gelir.

Ama "motorda yer alan 4 parmak büyüklüğündeki parçayı yandaki civatalarından sök ve yenisi ile değiştir" ifadesi nispeden daha az korkutucudur. Ayrıca, motorlar ucuz ve ulaşılabilir olmasına karşın hala servis süreçleri tam olarak oturmuş değil. Çünkü tecrübeli motor ustaları (çinli motorlar için kastediyorum) ancak bu sene bilgilerini tamamlayabildiler. Ayrıca motor ustası yetiştiren herhangi bir resmi kurumda yok.

Aslında benzer sorun, 1990-2000 yılları arasında bilgisayar sektöründe de yaşandı. İnsanlar 3000$'a bilgisayar sahibi olduktan sonra 200$ servis ücreti vermeleri çokta rahatsız etmiyor, ayrıca bilgisayardan anlayan kişi bulunamıyordu. Gittikçe bilgisayar fiyatları düştü. ama bu düşüş servis ücretlerine yansımadı (yansıyamaz da). Servis ücretlerinde bir düşme varsa bunun sebebi rekabettir. Şimdi 500$'a bilgisayar aldınız ama 200$servis ücreti vermek tabiki herkese zor gelmeye başladı.

Şimdi, ben 1500YTL'ye motor sahibi oldum. Ayda 2000-3000 km yol yapıyorum. Her 1000 kmye yağ değişimi için 30YTL, her 5000km için 50YTL verdiğimi düşünelim. Her 1000km'de verilen yağ ücreti, km'ye 30kuruş olarak yansır. Motorunuz 60-80bin yakıyorsa bu rakam 90-110bin gibi değerlere ulaşır. Buna birde diğer masrafları eklerseniz, aslında motor ortalama bir diesel araba veya LPG'li bir araçla aynı yakıyor. Böylece ben alternatif servis yöntemleri geliştirerek, motora daha hesaplı binmenin yollarını arıyorum.

Sözün özü, ustaların çoğalması aslında bilgi paylaşımı ve ihtiyacın bir sorundur. Böylece gerçek ustaların kendilerini daha iyi yetiştirmelerine de imkan tanır.

bladebj
13 Ağustos 2008, 17:35
merhaba theneverend

Sorunun çözümlendi mi? Ben diğer motorum asya 125T için bir haftadır uğraşıyorum. Sağolsun tüm arkadaşlar fikirlerini söylediler de bugün biraz olsun çözüme gittim.

Aslın motosiklete ulaşmanın yolu kolaylaştıkça insanların bazı çözümler üretmeye çalışması doğaldır. Çünkü şu anda piyasada yer alan motorların %90'nı mekanik ağırlıklı sistemlerle çalışmaktadır. Bu nedenle mekanik sistemlerde çözüm üretmek elektronik sistemlere göre daha alternatiflidir. Yani elektronik sistemi çözebilmek için X renkli kablonun Y direncine bağlı olması gibi bir ifade çoğu insana karmaşık ve ürkütücü gelir.

Ama "motorda yer alan 4 parmak büyüklüğündeki parçayı yandaki civatalarından sök ve yenisi ile değiştir" ifadesi nispeden daha az korkutucudur. Ayrıca, motorlar ucuz ve ulaşılabilir olmasına karşın hala servis süreçleri tam olarak oturmuş değil. Çünkü tecrübeli motor ustaları (çinli motorlar için kastediyorum) ancak bu sene bilgilerini tamamlayabildiler. Ayrıca motor ustası yetiştiren herhangi bir resmi kurumda yok.

Aslında benzer sorun, 1990-2000 yılları arasında bilgisayar sektöründe de yaşandı. İnsanlar 3000$'a bilgisayar sahibi olduktan sonra 200$ servis ücreti vermeleri çokta rahatsız etmiyor, ayrıca bilgisayardan anlayan kişi bulunamıyordu. Gittikçe bilgisayar fiyatları düştü. ama bu düşüş servis ücretlerine yansımadı (yansıyamaz da). Servis ücretlerinde bir düşme varsa bunun sebebi rekabettir. Şimdi 500$'a bilgisayar aldınız ama 200$servis ücreti vermek tabiki herkese zor gelmeye başladı.

Şimdi, ben 1500YTL'ye motor sahibi oldum. Ayda 2000-3000 km yol yapıyorum. Her 1000 kmye yağ değişimi için 30YTL, her 5000km için 50YTL verdiğimi düşünelim. Her 1000km'de verilen yağ ücreti, km'ye 30kuruş olarak yansır. Motorunuz 60-80bin yakıyorsa bu rakam 90-110bin gibi değerlere ulaşır. Buna birde diğer masrafları eklerseniz, aslında motor ortalama bir diesel araba veya LPG'li bir araçla aynı yakıyor. Böylece ben alternatif servis yöntemleri geliştirerek, motora daha hesaplı binmenin yollarını arıyorum.

Sözün özü, ustaların çoğalması aslında bilgi paylaşımı ve ihtiyacın bir sorundur. Böylece gerçek ustaların kendilerini daha iyi yetiştirmelerine de imkan tanır.

tamamen katılıyorum ayrıca belirtmek isterim motosiklet binip gitmekten çok onunla uğraşmayı da seviyorum basit kolay öğrenilebilecek şeylerle uğraşmak bir hobidir bir zevktir başarınca onun tadı başkadır belki kırarsınız bozarsanız ama hatanızı görmek bile bir eğlence bana göre o ustaya minimm bağımlılık uzun vadede minumum masraf demektir yolda kaldığınızda pratik çözümler için biraz yağ lekeli eller gerekir diye düşünüyorum