PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBF 250 ve ER 5 karşılaştırması..



garacava
16 Ocak 2007, 03:03
Dün 2005 model bir ER 5'e binme fırsatım oldu.CBF 250 ile ER 5 arasındaki farklılıkları kendi bakış açımla sıralamak istiyorum.

ER 5:
http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/er-5/500/er-5_01.jpg

CBF 250:
http://www.canberramcc.com.au/images/cbf250_06_blk_600x450.jpg

ER 5 ilk bakışta anında kendini belli ediyor ve bi hayli dikkat çekiyor.
CBF 250'de ER 5 kadar olmasa o da nerdeyse onun kadar dikkat çekiyor.

ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.

ER 5'in gösterge paneli 1980'lerin nakedlerinden fırlamış gibi.En azından Km göstergesi ve benzin göstergesi elektronik sistem yapılsa ve saat eklense çok daha iyi olurdu bence...
CBF 250'nin gösterge paneli ise tek kelimeyle süper ve ER 5'inkinden çok daha hoş duruyor.

ER 5 özellikle 3.vitesten sonra gücünü hissettiriyor.4. vitesle 160'ı hiç zorlanmadan gördü.Son sürat olarakta göstergesinde yazanı (220) gördü.
CBF 250'nin gücü ise daha çok 4. vitese kadar gücünü belli ediyor.4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,son viteste ve yokuş aşağı ise 150'yi gördü.

ER 5'in fren sisteminin zayıf olduğu söyleniyor genelde ama ben buna kesinlikle katılmıyorum.180 Km süratle giderken ani fren yapmam gerekti ve bence frenleri tek kelimeyle mükemmeldi.
CBF 250'nin fren sistemi ise gayet başarılı ama çoğu zaman ani fren yapmak gerektiğinde arka teker kilitlenebiliyor. ER 5'te ise böyle bi durum olmadı.Fren konusunda kesinlikle CBF'den daha iyi.

ER 5'in egzos sesi ise bende tam anlamıyla hayal kırıklığı yarattı.500'lük motordan çıkan sesin o kadar az olması çok garip.Ama uzun yolculuklarda bu avantaj olabilir.
CBF 250'nin egzos sesi ise gücüne göre ve ER 5'e oranla çok daha iyi ve tok çıkıyor.

ER 5'in ön amartisörleri benim kanımca çok yumuşak ve yüksek süratlerde problem yaratıyor.
CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.

210 Km'lik yolda ER 5 yaklaşık 35 YTL,CBF 250 ise yaklaşık 25 YTL'lik yakıt harcadı.

Kullanıcısına göre;

CBF 250'nin sıfırına 8000 YTL vermek yerine 7000 YTL'ye çok temiz ER 5 alınabilir.CBF 250'den daha karizma ve daha güçlü bir motora binilebilir.

7000 YTL'ye ER 5 alınacağına 5500-6000 YTL'ye temiz ikinci el bir CBF 250 alınıp hem daha ekonomik, ER 5 kadar olmasa da kendi çapında güçlü ve karizma bir motor alınabilir ve servis konusunda içiniz ER 5'e göre güvenli olabilir.
CBF 250 almaya karar vermişseniz ve yanlışlıkla ER 5'i görürseniz % 99 ihtimalle artık sizin için CBF 250 tarih olur ve ER 5 diye sayıklamaya başlarsınız... :)

Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı... :cyclopsan

CBR 1100 XX Süper Blackbird:

http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto/cbr1100xx_05_1_1024.jpg

GorkeM
16 Ocak 2007, 03:29
güzel bir yazı olmuş... ama ben cbf500 ile er-5 karşılaştırması yapılmasını daha doğru bulurdum. Hoş cbf500ün fiyatı hayli yüksek olsa da...

garacava
16 Ocak 2007, 03:36
güzel bir yazı olmuş... ama ben cbf500 ile er-5 karşılaştırması yapılmasını daha doğru bulurdum. Hoş cbf500ün fiyatı hayli yüksek olsa da...


CBF 500'ün gerek teknolojisi,gerekse servis güvencesi vb. özellikleri ER 5'ten iyi diye biliyorum ama dün Antalya Honda bayisi olan Akçor Motorda CBF 500'ü yakından gördükten sonra görüntü olarak ER 5'i tek geçerim...:cat:

GorkeM
16 Ocak 2007, 03:51
bende zaten cbf500 yerine cbf 600'ü tercih ederim =)

hayatımHepyek
16 Ocak 2007, 05:05
CBF 500'ün gerek teknolojisi,gerekse servis güvencesi vb. özellikleri ER 5'ten iyi diye biliyorum ama dün Antalya Honda bayisi olan Akçor Motorda CBF 500'ü yakından gördükten sonra görüntü olarak ER 5'i tek geçerim...:cat:

ER 5 çok yakmış neden ki. birde CBF500 yanında ER5 daha zayıf kalıyor. CBF500 gerçekten çok beğendiğim bir alet. ER5 eski stil nakedler gibi duruyo. benim göreüşüm CBF500. tek geçerim:cherry:

Prometheus
16 Ocak 2007, 07:22
ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.
CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.

Er5 daha mı vibrasyonlu CBF250'ye göre :cyclopsan


CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.
Maksimum 140 yapan bir motorda yüksek sürat de ne ola ki :P


Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı...

Yüksek güçteki ve motor hacmindeki makinalar sabit hızlarda daha az yakarlar. Bunun sebebi o sürati verdiği devir aralığıdır. Mesela denmiş ki;


4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,

Muhtemelen 1100XX 2. viteste 5000 devirde falan görecektir 120'yi. Bu da o motor için çok rahat bir sürat.

garacava
16 Ocak 2007, 08:25
Er5 daha mı vibrasyonlu CBF250'ye göre :cyclopsan
ER 5'in ki daha az.Ama senin hatırın için mahkemeye gidip ikisinin de vibrasyon oranlarının eşitlenmesi için dava açacağım.:queen:


Maksimum 140 yapan bir motorda yüksek sürat de ne ola ki :P



De get işine sabah sabah Pro. :P CBF 250'ye göre 140 Km az mı?Demek istediğim 140 Km süratle iki motordan CBF'nin yol tutuşu kesinlikle daha iyi.
Hem unutma 140 Km'ye 1084 Km daha eklesen ses hızına ulaşırsın.Ne kalmış şunun şurasında? :queen:




ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.


(POWERED BY PRO) :queen:

burdizo
16 Ocak 2007, 09:16
er 5 kullanmadım. twister kullandım 5 ay kadar. yakıt olarak şunu söyleyebilirim. twister 110 km lerden sonraki hızlarda (azami hızı yol düz ise ve rüzgar direnci yoksa 140 km) çok yakıyor..250 lilik bir motora göre yakıtı fazla..

ylmzzz
16 Ocak 2007, 10:13
ilginç bir karşılaştırma olmuş. adil olmamış ama yine de teşekkürler.

gurselim70
16 Ocak 2007, 11:18
garacava sen varya beni mecbur ettin yazmaya.ya benim kardeşim er5 fazla yaktı demişsin,sen bin 190,200,210,220 bas bide deki yakıyor:pr: .beygir gücünü ve torkunu anlatmam çok saçma olur(bindim demişsin çünkü).sen 5000 devirlerde bin,hele birde uzun yola çıkta nasıllll az yaktığını gör.1100 lük motorun daha az yaktıgını söylemişsin,tabi sen 170 hızı sanırım 10000 devir civarı görmüşsündür,o motor daha düşük devirlerde görmüştür.sen ibreyi sona dayadıgını söylüyorsun,geç bide 1100 lük motorda (sanıyorumki 320-340 tır)ibreyi sona dayada nasıl yakıyor gör.cbf 500 diyenler var,bence kalıp ve görüntü estetiği olarak er5(hele birde siyah olursa) manyak bir güzellik.lütfen ikisinide birebir görenler yorum yapsın.FİYAT=cbf nin rodajını daha tamamlamamışını almaya kalk 10-11 milyar civarı istiyorlar.ER5 aynı yenilikteki makinayı 7.5 le 8.5 milyar arası alırsın.3-4 milyar fark az deyil......vs.vs.vs........varmı bir yanlış yazdıklarımda garacava:wiinkk:

richy
16 Ocak 2007, 12:35
gs500 :cherry:

necdet
16 Ocak 2007, 12:49
vallah ben 1depoyla anca 230km gidebiliyorum yani 20litreyle
ama daha 2000kmde belki yerine oturur inşallah:mrgreen:

çiyan
16 Ocak 2007, 12:57
Gürselim'e katılıyorum,bence kesinlikle ER5,bu motoru kullanan arkadaşlardan bildiğim kadarı ile az yakıyor,çok yakıyor'a katılmıyorum.

Ayrıca bence karizmasıda iyi,eski motor gibi durmuyor...:bounce:

zeda3000
16 Ocak 2007, 13:42
gs500 :cherry:

Kesinlikle onlar bir birile karsilastirila dursun biz onlari tek geceriz.Suzuki bu ne de olsa:cat:

praetorian
16 Ocak 2007, 13:47
er-5 arada sırada dusundugum sora nedense vazgectıgım bı motor olmustur..
bıldıgım kadarıyla ınsanlar frenlerınden sıkayetcı..
hele cbr ın on arka dıskınden ınıp:) arka kampana ya bınmek ona gore kendını ayarlamak garıp olur sanırım

ama 2.el fıyatları benım butcemın ıcerısınde(bır dahakı yaz butcemın)alınabılıtesı yuksek bı makıne er-5

tubis
16 Ocak 2007, 14:18
ER 5 bence :cat:

EROLL88
16 Ocak 2007, 15:58
ybr 125 mi hyosung gt 250 mi gibi bişi olmus bu