garacava
16 Ocak 2007, 03:03
Dün 2005 model bir ER 5'e binme fırsatım oldu.CBF 250 ile ER 5 arasındaki farklılıkları kendi bakış açımla sıralamak istiyorum.
ER 5:
http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/er-5/500/er-5_01.jpg
CBF 250:
http://www.canberramcc.com.au/images/cbf250_06_blk_600x450.jpg
ER 5 ilk bakışta anında kendini belli ediyor ve bi hayli dikkat çekiyor.
CBF 250'de ER 5 kadar olmasa o da nerdeyse onun kadar dikkat çekiyor.
ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.
ER 5'in gösterge paneli 1980'lerin nakedlerinden fırlamış gibi.En azından Km göstergesi ve benzin göstergesi elektronik sistem yapılsa ve saat eklense çok daha iyi olurdu bence...
CBF 250'nin gösterge paneli ise tek kelimeyle süper ve ER 5'inkinden çok daha hoş duruyor.
ER 5 özellikle 3.vitesten sonra gücünü hissettiriyor.4. vitesle 160'ı hiç zorlanmadan gördü.Son sürat olarakta göstergesinde yazanı (220) gördü.
CBF 250'nin gücü ise daha çok 4. vitese kadar gücünü belli ediyor.4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,son viteste ve yokuş aşağı ise 150'yi gördü.
ER 5'in fren sisteminin zayıf olduğu söyleniyor genelde ama ben buna kesinlikle katılmıyorum.180 Km süratle giderken ani fren yapmam gerekti ve bence frenleri tek kelimeyle mükemmeldi.
CBF 250'nin fren sistemi ise gayet başarılı ama çoğu zaman ani fren yapmak gerektiğinde arka teker kilitlenebiliyor. ER 5'te ise böyle bi durum olmadı.Fren konusunda kesinlikle CBF'den daha iyi.
ER 5'in egzos sesi ise bende tam anlamıyla hayal kırıklığı yarattı.500'lük motordan çıkan sesin o kadar az olması çok garip.Ama uzun yolculuklarda bu avantaj olabilir.
CBF 250'nin egzos sesi ise gücüne göre ve ER 5'e oranla çok daha iyi ve tok çıkıyor.
ER 5'in ön amartisörleri benim kanımca çok yumuşak ve yüksek süratlerde problem yaratıyor.
CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.
210 Km'lik yolda ER 5 yaklaşık 35 YTL,CBF 250 ise yaklaşık 25 YTL'lik yakıt harcadı.
Kullanıcısına göre;
CBF 250'nin sıfırına 8000 YTL vermek yerine 7000 YTL'ye çok temiz ER 5 alınabilir.CBF 250'den daha karizma ve daha güçlü bir motora binilebilir.
7000 YTL'ye ER 5 alınacağına 5500-6000 YTL'ye temiz ikinci el bir CBF 250 alınıp hem daha ekonomik, ER 5 kadar olmasa da kendi çapında güçlü ve karizma bir motor alınabilir ve servis konusunda içiniz ER 5'e göre güvenli olabilir.
CBF 250 almaya karar vermişseniz ve yanlışlıkla ER 5'i görürseniz % 99 ihtimalle artık sizin için CBF 250 tarih olur ve ER 5 diye sayıklamaya başlarsınız... :)
Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı... :cyclopsan
CBR 1100 XX Süper Blackbird:
http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto/cbr1100xx_05_1_1024.jpg
ER 5:
http://www.kawasaki-motors.ru/images/mcy/er-5/500/er-5_01.jpg
CBF 250:
http://www.canberramcc.com.au/images/cbf250_06_blk_600x450.jpg
ER 5 ilk bakışta anında kendini belli ediyor ve bi hayli dikkat çekiyor.
CBF 250'de ER 5 kadar olmasa o da nerdeyse onun kadar dikkat çekiyor.
ER 5 in vibrasyon olayı gerçekten çok ama çok az.(Yok deyin artık.)
CBF 250'de vibrasyon bence yok denecek kadar az yani onda da vibrasyon yok diyebiliriz.
ER 5'in gösterge paneli 1980'lerin nakedlerinden fırlamış gibi.En azından Km göstergesi ve benzin göstergesi elektronik sistem yapılsa ve saat eklense çok daha iyi olurdu bence...
CBF 250'nin gösterge paneli ise tek kelimeyle süper ve ER 5'inkinden çok daha hoş duruyor.
ER 5 özellikle 3.vitesten sonra gücünü hissettiriyor.4. vitesle 160'ı hiç zorlanmadan gördü.Son sürat olarakta göstergesinde yazanı (220) gördü.
CBF 250'nin gücü ise daha çok 4. vitese kadar gücünü belli ediyor.4. viteste 10.000 devire yakın 120'yi,son viteste ve yokuş aşağı ise 150'yi gördü.
ER 5'in fren sisteminin zayıf olduğu söyleniyor genelde ama ben buna kesinlikle katılmıyorum.180 Km süratle giderken ani fren yapmam gerekti ve bence frenleri tek kelimeyle mükemmeldi.
CBF 250'nin fren sistemi ise gayet başarılı ama çoğu zaman ani fren yapmak gerektiğinde arka teker kilitlenebiliyor. ER 5'te ise böyle bi durum olmadı.Fren konusunda kesinlikle CBF'den daha iyi.
ER 5'in egzos sesi ise bende tam anlamıyla hayal kırıklığı yarattı.500'lük motordan çıkan sesin o kadar az olması çok garip.Ama uzun yolculuklarda bu avantaj olabilir.
CBF 250'nin egzos sesi ise gücüne göre ve ER 5'e oranla çok daha iyi ve tok çıkıyor.
ER 5'in ön amartisörleri benim kanımca çok yumuşak ve yüksek süratlerde problem yaratıyor.
CBF 250'nin ön amartisörleri ER 5'e göre daha sert ve özellikle yüksek süratlerde yol tutuş olarak çok ama çok iyi.
210 Km'lik yolda ER 5 yaklaşık 35 YTL,CBF 250 ise yaklaşık 25 YTL'lik yakıt harcadı.
Kullanıcısına göre;
CBF 250'nin sıfırına 8000 YTL vermek yerine 7000 YTL'ye çok temiz ER 5 alınabilir.CBF 250'den daha karizma ve daha güçlü bir motora binilebilir.
7000 YTL'ye ER 5 alınacağına 5500-6000 YTL'ye temiz ikinci el bir CBF 250 alınıp hem daha ekonomik, ER 5 kadar olmasa da kendi çapında güçlü ve karizma bir motor alınabilir ve servis konusunda içiniz ER 5'e göre güvenli olabilir.
CBF 250 almaya karar vermişseniz ve yanlışlıkla ER 5'i görürseniz % 99 ihtimalle artık sizin için CBF 250 tarih olur ve ER 5 diye sayıklamaya başlarsınız... :)
Ve en son olarakta nedendir bilmem 1100 Cc'lik Honda Süper Blackbird aynı yolda yaklaşık 30 YTL yaktı... :cyclopsan
CBR 1100 XX Süper Blackbird:
http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto/cbr1100xx_05_1_1024.jpg