PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda transalp teknik sorunu



hincesu
15 Ocak 2007, 15:01
motorumu kullanamadığım için 2 günde bir 10-15 dk. garajda çalıştırıyorum. dikkatimi öndeki silindir bloğunun ısınmadığı çekti. arkadaki silindire ait olan bölüm el değemeyecek kadar ısınırken öndeki silindire ait bölüm soğuk
1,normal midir ?
2, transalplerin tek silindir olrak çalışabildiğini biliyorum öndeki arızalanmış ve çalışmayan silindir ise bu nasıl anlaşılır?

tubis
15 Ocak 2007, 15:21
Kimse yazmıyor, motor enduro mu değil mi diye tartışamayı biliyorsunuz,nedense böyle konuda çıt yok....
Vitesli , büyük motor kullanıyor olsam kesin yardım ederdim.Bekle barış abi görmemiştir daha :)

hincesu
15 Ocak 2007, 16:03
anasayfaya geri dönsün bakalım belki bi teknik adam görür sağol dishy bu arada

viper_1
15 Ocak 2007, 16:20
Hımm.
Peki motorda; performans, çalışma ya da herhangi bir değişiklik dikkatinizi çekti mi? Ya da seste herhangi bir anormallik var mı?

transelo
15 Ocak 2007, 16:25
çok teknik adam değilim belki ama gördüm bikere;
birincisi kullanmıyorsun diye küsmüştür herşeyi yapabilir inanırım :)

meseleye gelirsek, yine böyle bir sorunda egzost (bu eksozun nasıl yazıldığı kadim bir problem)tan silindirlerin çalışmasının kontrol edilebileceğini okumuştum.bende denedim mevcut iki ağızdan sırasıyla gaz atışını hissetmeye çalıştım ama rölantiyi iyice düşürmek lazım belki hissedebilmek için....
geçmiş olsun ve kolay gelsin.

tubis
15 Ocak 2007, 16:47
Volki tolki sen bilirsin aslında sebebini yahu :cherry: :P

hincesu
15 Ocak 2007, 16:50
her iki silindirin de eşit ısınması gerekmiyor mu acaba bunu bilen var mı? ilk motorum olduğu için (2, el aldım 2001 model-30,000 km)performans farkını anlayamıyorum- yani teknik adam , usta aranıyor

tubis
15 Ocak 2007, 16:55
Vippppppppppp yardım et ya :cherry:

hincesu
15 Ocak 2007, 17:14
sn. dishy
honda transalp söz konusu olunca oldukça hassassınız ayrıca teşekkür ederim
ama hala bi profesyonel yardım alamadım acaba hiç profesyonel yok mu (yada konu başlığını iyi seçemedim mi? )

tubis
15 Ocak 2007, 17:16
Dur bekle ben birine sorcam da,buraya girmez.TA sı var :)

viper_1
15 Ocak 2007, 17:23
Transalplerde iki kafa beraber çalıştığı için ikisinin de ısınması lazım!

Teknik bilginiz varsa bujiyi sökerek kontrol edin.Başka buji varsa onu takın.

TT532
15 Ocak 2007, 17:24
Emin olmamakla beraber bujilerin birinde sorun olduğu için ateşleme yapmıyor olabilir. Bunu anlamanın yoluda 2 eksozun da ısınıp ısınmadığını kontrol ederek hangi bloğun çalışmadığını tespit edersin muhtemelende soğuk olan bloktaki bujide sorun vardır yani inşallah öyledir..

tubis
15 Ocak 2007, 17:24
Direk kopyalıyorum msn de yazdı :)

Ön siiindir piston kolundan çıkmış olabilir,rolantide çok gaz veriyorsa olduğu yerdeyken çok aşırı devirle gaz veriyorsa olabilir,acilen baktırması lazım.
Genelde bu arıza motoru olduğu yerde çalıştırırken rolantide bırakmak yerine gereksizce fazla gaz vermekten kaynaklanır.

Kaynak= Savaşxxl ( Savaş abi )....

gazman
15 Ocak 2007, 17:44
savas abii herseyi anlatmis saolasun..tek silindir calismiyor senin usta..kesinlikle servise gitmen gerekli,sakin calistirma derim..kolay gelsin..

Bandit
15 Ocak 2007, 17:50
once bujiyi ve buji piposunu kontrol edin motoru yikadiysaniz yada n e bilim buji eskiyse bolw bisi yapabilir dert etmeyin
buji degistirip pipoyu kontrol edin iyi yolculuklar

hincesu
15 Ocak 2007, 18:06
egzos o taraftakinde ısınmıyor zaten ilk marşı almada da problemi vardı

Ertuğrul_Öz
15 Ocak 2007, 18:18
Bu motosiklet su soğutmalı. Silindirin birisinin iş görmediği açık ama beni aklımı kurcalayan kısım, tek silindir çalışsa bile ısının diğer silindire de su vasıtasıyla transfer edilmesi gerekmez mi?


Hincesu, ön bujiyi ( ya da bujileri (bunda 1 silindire 2 buji düşüyordu sanırım)) söküp motoru aynı şekilde çalıştırman (buji kesmişse zaten ilk bakışta anlaşılır). sonra arka silindirin bujisini söküp ön silindire takıp (yani bujileri yer değişirip)tekrar çalıştırmayı dene. eğer çalışırsa ihtiyacın olan sadece yeni bujiler demektir. Çalışmazsa durum daha ciddi.

mes
15 Ocak 2007, 18:29
buji,buji:queen:

tubis
15 Ocak 2007, 18:38
buji,buji:queen:

sağol ya ....

Olcay Avşar
15 Ocak 2007, 18:47
Çalışmayan (ısınmayan) silindirdeki bujiyi söküp geri pipoya tak ve silindire yaklaştırarak (yada herhangi bir şase kısmına) motoru çalıştır ve bujinin ateşleme yapıp yapmadığnı kontrol et. Buji ateşleme yapmıyorsa (ki büyük ihtimalle öyledir) aynı pipoya başka buji takıp tekrar dene, bu takdığın buji ateşliyor ise diğer buji bozuk demektir. Yok iki bujide aynı pipoda ateşleme yapmıyor ise piponun kablolarını kontrol et, bir kesiklik kopukluk var mı diye.

Eğer buji / bujiler sağlamsa ve ateşleme yapıyor ise çalışmayan silindire gelen yakıt ve hava akışını kontrol et.

Ama yüksek ihtimalle sorun bujiden, yada buji piposundan.

hincesu
15 Ocak 2007, 19:07
30,000 km deki bir motorun piston ve pistonkollarında problem olması beklenmez değil mi
bir de silindirde bulunan 2 buji beraber mi sıraylamı ateşleme yapıyor.beraber yapıyorsa her ikisininde bozuk olması gerekir bu durumda

viper_1
16 Ocak 2007, 00:20
Piston ve piston kolları dahil ; motordaki tüm aksamların ömürleri, kullanıcıya göre değişir.

taylo
16 Ocak 2007, 00:53
merhabalar probleniz büyük ihtimalle buji bizde işyerinde sıfır var. rölantide jigle ile uzun zaman çalşınca bujide kesin problem çıkıyor.800km de iki kere buji değişti her pistonda iki buji var birisi bile kesse tekliyor.

hincesu
16 Ocak 2007, 10:59
herkese teşekkürler
sorun motoru 2 günde bir jigle ile 15 dk kadar çalıştırmamdan kaynaklanıyor gibi.(kışın olduğu yerde 2-3 günde bir çalıştır demişlerdi) jigle bujileri bozuyor sanırım .
dün israrlı bir şekild jigleyi kapatıp gaz verince diğer blok(ısınmayan blok) özelliklede egzos ısındı hatta parmağımı yaktım. problemli buji sanırım devreye girdi.(yada çalışan silindir diğerini de ısıttı)
yeni soru:
acaba sadece bineceğim zaman mı çalıştırayım (yerinde çaılştırmam jiglesiz pek mümkün olmuyor jiglede bujiyi bozuyor)
yada yerinde çalıştırmada tavsiye edeceğiniz başka bir yöntem mi var?
(bu soruların cevaplarnı daha sonra forumlarda özetleyeceğim lütfen bilgi sahibi olanlar görüşlerini yazsınlar benzer problemi olanlara yol gösterelim)

goldmotor
16 Ocak 2007, 11:24
hangi silindirin çalışıp çalışmadığını anlamak için size basit bir yol. elinize bir ıslak sünger alın her iki silindirin eksoz manifoltuna ıslak süngerle dokunun manifolttan cosssssss diye bir ses çıkarsa yani aşırı sıcaksa o silindir çalışıyordur eğer soğuksa o silindir çalışmıyordur arıza ateşleme karbiratör veya daha büyük olabilir izmirde olsaydın yardımcı olabilirdim

senin motorunla ilgili bir sorun var bu sorun karbiratörün olma ihtimali yüksek gene sana tavsiyem sağlam bir teknik eleman bulman. kesin arızayı ancak bu şekilde bulunur ve sende transalp binmenin keyfini eskisi gibi yaşabilirsin

Makine
16 Ocak 2007, 12:30
@hincesu Öncelikle yaptığın hata jikle çekili halde bu kadar uzun süre çalıştırma yapılmaz. Neden 2 güne bir çalıştırdığını anlamış değilim. Sebebine gelince jikle zengin karışım sağlar ve soğuk motorun rahat çalışmasını sağlar bunun yanında uzun süre kullanımda bujide kurumlanmaya sebep olur ve senin motorundaki gibi buji çalışmaz. Öncelikle

1- 2 bujiyide değiştirin
2- Motoru jikle ile çalıştırdıktan sonraki 3dk içinde jikleyi yarım kademe düşürün ve eğer hareket etmeyecekseniz elinizle gazı ayarlayıp jikleyi kapatın belli bir sıcaklıktan sonra zaten motor sönmez.
3- Motorunuzun aküsü 2 haftadan önce boşalmaz. (Eğer alarm vs kullanıyorsnaız sadece haftasonu çalıştırmanız ve 10dk gezmeniz yeterlidir)
4- Bu tarz yerinde çalıştırmalarda tüm egsoz yeterli sıcaklığa ulaşmadığı için içindeki suyu tam atamaz. Bu sebeple mutlaka yol yaparak kullanmaya özen gösterin.

Görüşmek üzere.

alp_tunay
17 Ocak 2007, 22:53
Durduğu yerde uzun süreli çalıştırmak fayda sağlamayacağı gibi zararlarda açar....2 günde 1 değil de 10 günd 1 çalıştırmak yeterli.....Her ne kadar su soğutmalı olsa da dizaynı hava soğutmasına uygun olarak yapılmışlardır....Hava +su....

htuter
17 Ocak 2007, 23:55
transalplerde her silindirde 2 adet buji var yani cift atesleme o yuzden bujide sorun oldugunu sanmiyorum bence bir an once servise gotur

shi_bumi
20 Ocak 2007, 21:12
Motoru kış boyunca kullanmayacaksanız gerekli depo bakımlarını yaparak kuru ve sıcak bir yere kaldırmanızı veya en azından dışarıda kalacaksa brandasını örterek yağışlardan etkilenmeyecek bir yere koymanızı tavsiye ederim. Ve tekrar binmeye karar verinceye kadar kesinlikle motorunuzu kısa süreli çalıştırmayın. Kısa süreli çalıştırmalarda silindir bloğu içerisinde nem kalacağından motorunuz için çok zararlı olacaktır. Onun yerine akünüzü sökün ve evde saklayın.

Police
25 Ocak 2007, 04:22
hincesu, o kadar arkadaş yazı yazmış güzel bilgiler vermiş ancak atlanan bir nokta var, eğer Transalp in manuelini bulup incelerseniz arka(1.Silindir olarak belirtilir) silindirin ön silindirden önce ısındığını yazdığını ve bunun normal olduğunu görürsünüz, bir müddet çalıştıktan sonra her ikiside aynı ısı değerine ulaşır, yani motorunuzda bu açıdan bir aksilik yok dolayısıyla tamirciye gitmenizi gerektirecek bir durum da yok, diğer tavsiyeleri de gözardı etmeyin.Selamlar...


@hincesu Öncelikle yaptığın hata jikle çekili halde bu kadar uzun süre çalıştırma yapılmaz. Neden 2 güne bir çalıştırdığını anlamış değilim. Sebebine gelince jikle zengin karışım sağlar ve soğuk motorun rahat çalışmasını sağlar bunun yanında uzun süre kullanımda bujide kurumlanmaya sebep olur ve senin motorundaki gibi buji çalışmaz. Öncelikle

1- 2 bujiyide değiştirin
2- Motoru jikle ile çalıştırdıktan sonraki 3dk içinde jikleyi yarım kademe düşürün ve eğer hareket etmeyecekseniz elinizle gazı ayarlayıp jikleyi kapatın belli bir sıcaklıktan sonra zaten motor sönmez.
3- Motorunuzun aküsü 2 haftadan önce boşalmaz. (Eğer alarm vs kullanıyorsnaız sadece haftasonu çalıştırmanız ve 10dk gezmeniz yeterlidir)
4- Bu tarz yerinde çalıştırmalarda tüm egsoz yeterli sıcaklığa ulaşmadığı için içindeki suyu tam atamaz. Bu sebeple mutlaka yol yaparak kullanmaya özen gösterin.

Görüşmek üzere.

Bu yazıyı gözardı etmeyin, ayrıca Transalplerin soğuk havalarda jiklesiz çalışmama gibi bir hastalığıda (aslında karbüratör yapısı itibarı ile özellik demek lazım) vardır, çalıştırabilmeniz için mutlaka jikleyi tam çekip çalıştıktan sonra devri jikle yardımı ile 2000 devir civarına düşürün, kısa bir süre çalıştırıp sonra jikleyi kapatmanız daha doğru olur, normal rolanti devri 1.100-1.300 aralığıdır.Selamlar...

delimengi
26 Ocak 2007, 01:38
makinede bir sorun yok bu gayet normal bir durum
üzerine çıkıp bir kaç km kadar yürüyünce böyle bir şey varsa sorun demektir , ki su soğutmalı bir makinede de böyle bir şey zaten olmaz
jiklede motosikleti bir kaç dakikadan fazla çalıştırmayın , ki bu çalıştırma kısmınıda ısıtma olarak değil yağlama olarak değerlendirin , yazın dahi bir kaç dakika çalıştırıp yağlama sağlanmadan yürümeyin

tifosi
29 Ocak 2007, 19:06
ben yarım dk çalıştırıyorum yeterli oluyor....

biker-rider
16 Nisan 2007, 17:17
ya rakadaş 10 küsür milyara motor alıyorsunuz başınız sıkışınca forumda soruyosunuz git servise sor arkadaş vakit kaybetme ne kadar değersiz malınız var.burda yanlan yanlış veyahut doğru bi sürü şey sölüyolar korkma para bile istemez hatta memnun olur servistekiler. bu kadar da sanal çocuk olunmazki canım:) haksız değilim bu konuda kimse muhalefet edip ukalalık yapmasın!

ENENDURO
16 Nisan 2007, 17:26
Piston kolundan çıkması ihtimal ama uzak bir ihtimal...Bujini kontrol et (Soğutup diğeriyle değiştir ) / Buji kablosunu ve pipo denen soketi kontrol et ( OHM metren varsa çok iyi olur ) Kablo kırığı türü bir sorun var mı diye ! / Bobini ne baktır....Büyük ihtimal motor değil,elektrik arızasıdır...İnşallah !!!

a vagrant
16 Nisan 2007, 17:55
böyle arıza olur da nasıl motor rölantide çalışır anlamadım gitti.ateşleme ve yanmada sorun olur ve bunu da zaten rölantide anlarsın.yani çok zor çalışır motor.motordan sesler gelir.gaz yemez.muhtemelen ateşleme sorunu bu ama gaz verince anlaşılır arkadaşım.

tifosi
17 Nisan 2007, 18:01
biker-rider o zaman tüm forumların bi anlamı kalmaz.... değil mi... zaten dikkatli okusaydın sorunun neden kaynaklandığını topici açan arkadaş bir gün sonra açıklamış.. Dolayısıyla yaşadığı olayı forumda paylaşmış ve forum amacına ulaşmıştır.