Orijinalini görmek için tıklayınız : Derbi hakkındaki Görüşleriniz
ilnapoli
25 Eylül 2005, 00:56
_nsx_, izlenimlerini bizimle paylaştığın için çok saol. yazdıklarından gpr'ın güzel ve zevkli bir motosiklet olduğu izlenimine vardım. evim parkorman'a çok yakın, en kısa zamanda gidip ben de gpr'ı test etmeyi deneyeceğim ve görüşlerimi burada sizlerle paylaşacağım.
ilnapoli
25 Eylül 2005, 01:13
işte arkadaşlar motor bike dergisinde çıkan test yazısı:
SESİ DE GÖRÜNTÜSÜ DE ARI GİBİ DERBI GPR 125 RACING
Motosiklet tutkusu gençlikte başlar yani motosikletin kişiselliğin ilk simgesi olarak görüldüğü zamanlarda ve daha sportif, yenilikçi, yarışçı bir görünüme duyulan arzuyla gelişir. Derbi 18 yaş üzerindekilerin daha büyük silindirli makinalara sahip olmayı beklemeksizin düşlerini gerçekleştiriyor.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/büyük.JPG
Derbi mühendislerinin tutkusu ve motosiklet yarışlarının zirvesinde geçen kırk yıllık deneyimleri GPR 125 ile sergileniyor. Küçük kızkardeşi 50cc ile olduğu gibi, bu motosiklet de mükemmelik arayışlarının her detayın geliştirilmesine katkıda bulunduğuna şahit oldu.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7033.JPG
Sonuç kompakt, hafif, 600cc rakipleriyle kıyaslandığında teknik yeniliklerle donatılmış bir motosiklet ortaya çıkmış.
Prototip GPR’ın gelişimi daha büyük bir motor kullanımıyla sağlandı ve sonuçta geçen sezonun en rekabetçi görünümündeki mopedinin görünümüydü. Şimdi ise GPR125 ile motosiklet dünyasına giriş yapıldı.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7071.JPG
Yeni GPR 125’in teknik mükemmelliği şasesi ve alümiyum arka makasından kaynaklanıyor. Bunlar GP motosikletinden türetilmiş olan bileşenler. Süspansiyonda 40mm ters çevrilmiş çatal ve fren sisteminde çift piston radial frenler mevcut. Derbi, dijital devir sayacı ve hız, toplam kilometraj ve yolculuk kilometrajı ayrıntılarını içeren ve LCD ekran, saat ve uyarı lambalarıyla cadde kullanımı için yapılmış yarış motosikleti etkisinden hiçbirşey kaybetmiyor.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7082.JPG
Bununla birlikte yeni GPR 125 iki zamanlı motoruyla gerçek spor motosiklet performansı sunuyor. Her ne kadar ilk bakışta 50cc kızkardeşine çok benzer olsa da daha yakından incelendiğinde şasesinin daha uzun olduğu, şase rijitliğinin daha geliştirilmiş olduğu, yeni boyutlarına uygun bir ağırlık dağılımı, motorun gücünü iyileştirmek için yeni bir eksoz, daha geniş lastikler ve tekerleklere sahip olduğu görülebilir.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7088.JPG
GPR 125, bir GP makinasından alınan yarış ruhuyla genç binicilerin yeni referans noktası olacak. Elbette, bu sezona kadar 125cc sınıfında 5 podyum ve iki GP kazanan Jorge Lorenzo’nun motosiklet kullanımı da bu makinanın ilham kaynağı.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7089.JPG
Makina'nın 23 beygirlik motoru özellikle 6- 7 bin devirden sonra çok iyi tork veriyor. Bir arıyı andıran kafa grenajını, motorun sesi doğruluyor. iki zamanlı motorun tiz sesi kullanıcıyı gaza getiriyor. Frenler güvenli duruş mesafesi veriyor. Eğer racing motosiklet seviyorsanız bu motosiklet gerçekten mükemmel. Kullanımı, kontrolu rahat ve kolay. Tek bir sorunu var o da sert selesi. Dizaynı keskin hatlarıyla çok dikkat çekiyor. Özellikle motosiklet kullanmaya yeni başlayanlar için şiddetle tavsiye ederim.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7094.JPG
GPR 125 R TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Tek silindirli 2 zamanlı Euro 2
Silindir hacmi 124,76 cc
Karbüratör Mikuni 28
Soğutma Suyla
Marş Elektrikli
Kompresyon oranı 12,5 : 1
Maksimum güç 23 hp
Yağlama sistemi Otomatik mikser
Ateşleme Elektronik C.D.I.
Vites kutusu 6 vitesli
Ön süspansiyon 40mm ters çatal-Kurs 120 mm
Arka süspansiyon Tek amortisör-Kurs 110 mm
Lastikler 110/70x17” 130/70x17”
Ön fren 300mm disk-çift piston radyal kaliper
Arka fren 180mm disk-çift piston kaliper
Aks arası 1.355 mm
Maksimum yükseklik 1.130 mm
Sele yüksekliği 810 mm
Toplam uzunluk 2.024 mm
Toplam genişlik 760 mm
Yakıt deposu 13 litre
Yağ deposu 1,5 litre
Ağırlık 125 Kg.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7097.JPG
DERBİ YENİDEN TÜRKİYE'DE
İspanyol stilinin en cazibeli markası Derbi motosikletleri yeni distribütörü Ferco Motor ile yeniden Türkiye motosiklet pazarına merhaba dedi. Derbi Marka Müdürü Örsan Örs yaptığı açıklamada hedeflerinin 18-30 yaş arası kullanıcı grubunun olduğunu, özellikle motosiklete yeni başlayanlar için çok uygun bir motosiklet olduğunu belirtti. İlk etapta GPR 125 Racing ve GPR 125 Nude Senda modelleriyle piyasaya gireceklerini talebe göre de başka modelleri getirmeyi planladıklarını belirtti.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7098.JPG
DERBI GPR 125 NUDE
Derbi GPR 125 modelinin çıplak versiyonu diyebileceğimiz, Derbi Nude 125'in GPR'dan tek farkı ön takımı. Gidon ve ön çatallar super moto kullanımına uygun tasarlanarak ortaya farklı bir model çıkartılmış.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7716.JPG
Daha geniş kategorideki motosiklet görünümünde, 50cc versiyonunda kullanılan muhteşem teknolojisiyle bu model dikkat çekici. Nude’un biçim ve hatları özgürlüğü simgeliyor. GPR’ın motor grenajıyla, çift optik farlı ön kısım ustaca yer değiştirilmiş. Sonuç oldukça etkileyici. Bu tasarım kensinden daha büyük ve daha maliyetli motosikletleri alt ederek Paris motor show’da “En iyi Açık Tasarım”I kazandı ve MDA (Motosiklet Tasarım Derneği) tarafından ödüllendirildi.
http://www.otomax.com/Public/NewsInfo/haberler/images/723/DSC_7742.JPG
Estetik yanı bir tarafa, yeni bir Nude geliştirmenin nedeni motorunda gizli. Motosiklet, güçlü 125cc iki zamanlı motor ünitesiyle güvenilir, sessiz, performanslı ve düzgün kullanılabilirliğe sahip. Aynı zamanda Eoru 2 kurallarının gerektirdiği düşük seviyeli emisyona da oldukça uygun. Gazı açın ve iki zamanlı motorun nasıl baştan çıkarıcı bir şekilde hırıldadığına dikkat edin. Şimdilik Nude ile ilgili bilgiler bu kadar önümüzdeki sayı test izlenimlerimizi paylaşacağız.
Duncan
25 Eylül 2005, 22:41
Duncan, 13 hp'lik honda için racing sayılmaz commuter diyosun ama 23 HP'lik Derbi için tam racing diyosun. bu nasıl çelişkidir sen hiç racing motorlar bilmem kaç HP'den başlar, boyu şu kadar olur, kilosu bu kadar olur diye bi şeyler duydun mu?
Not: Memlekette herkes tasarımcı, mühendis. dünyanın en büyük motor ve motosiklet üreticisi koskoca Honda, cbr 125'e racing demiş biz ise yok abi ne racing'i commuter o kurye motoru diyip alay ediyoruz.
Bence fazla tepki gösteriyorsun.Önce beni küçümseceğine fikirlere saygı duy.Benim öyle bir iddiam yok.Ne mühendisim ne tasarımcı.Ayrıca motosikletleri çocukluğumdan beri takip ediyorum.Hangisinin kaç hp kaç tork olduğunu bilirim.Ve birşey daha arkadaşa tşk ettim.Yazdığı yazı için herhalde sen ters okudun.Ve bende CBR 125R almayı düşünenlerdenim.Ayrıca ben kurye motoru demedim.Ama bu işle ilgilenen ustaların yorumları böyle CBR125 tam racing değil diye..Derbi'ye racing demem ise daha önce yarışlara katılması ve sert bir kullanışı olduğu için söyledim.Yane tam yarış için dizayn edilmiş.Ama CBR 125 R ona göre yumuşak kalıyor.
Ve CBR neden tam racing olmadığını söyleyebilirim.Ayrıca Nsx yazısını okuduktan ve bazı yazıları okuduktan sonra karar verdim.Ayrıca ww.honda.com.tr ve www.honda.com girerken CBR 125 R hangi sınıfa koyduklarını görürsün.Ve CBR 125 niye Ybr ile kıyaslanıyor o zaman???
ilnapoli
25 Eylül 2005, 22:49
neyse Duncan, konuyu uzatmayacağım kimseyi küçümsediğim de yok. başka şeyler söyleyeceksen özelden mesaj at ordan devam edelim..
B-king
26 Eylül 2005, 00:38
valla arkadaşlar ben çok önce demiştim bu motoru ama kimse beni dinlemedi
ama aklın yolu bir
işte geldi sonunda
ben mail attım fiyat sordum bakalım cevaplarlarsa yazarım buraya :queen:
_nsx_
26 Eylül 2005, 09:52
Duncan, yazım taraflı değildi. tabi bir CBR125 sahibi olduğum için bu motora çok alışık olduğum doğru. motoru hakkını verecek şekilde test edecek bir ortam olmadığı için sadece tasarım ve ergonomi ile ilgili hoşuma giden ve gitmeyen yönlerini yazmaya, küçük bir gezi sonrası ilk izlenimlerimi paylaşmaya çalıştım.
dergide çıkan testte özellikle 6-7000 devir sonrası çok iyi tork olduğu yazıyor. ben kullandığımda ise o devirlerde motor kesilmişti ve zaten bu bana çok anlamsız gelmişti. zaten yazıda da var belki jikle açık kaldı veya sorun vardı gibi. ama zaten motorun 3000 devirden sonra çok atak olduğunu yazdım. demek ki o motorda sorun olmasaydı 6-7000 devirden sonra iyice kopacaktı.
sürüş olarak CBR den çok daha atak. ama ergonomi olarak oturuş pozisyonu CBR'den daha yorucu. CBR'den daha heybetli, yüksek bir motor. benzin deposu daha büyük ve oturuş pozisyonu nedeniyle depoyu sarıyorsunuz. ama önceden söylediğim gibi trafikte aralardan geçerken falan kollarınıza çok yük binecektir. kollar çabuk ağrıyor. ama uzun bir yol olsa yüksek süratle CBR'den daha rahat olması gerekir diye düşünüyorum. Hoşuma gitmeyen başka birşey de arkada oturanın selesinin çok küçük olduğu idi. bunun, hep eşimle dolaştığım için onu çok rahatsız edeceğine eminim.
yeni aklıma gelen birşey de motorun yan ayağı. yan ayak yaylı bir mekanizmaya sahip, motora oturup motoru düzelttiğinizde ayak yay sayesine hemen kapanıyor. bu binerken çok hoşuma gitti. ama inerken sorun gibi geldi. hem sol ayağınızla yan ayağı yere indiriyorsunuz hem de motoru sola yaslıyorsunuz ama ayağınızı yan ayaktan çekemezsiniz. bu iyi bir denge ve alışkanlık istiyor ve açıkçası ben motordan inip ayağı açabildim.
yazımın sonunda bu aracı almayacağım şeklindeki yorum sadece bana aittir. benim beklentilerimi karşılamadığı için. fiyat olarak bazı sitelerde CBR'nin 2 katı ve fazlası olduğu söyleniyor. bu doğru ise zaten bence şansı kalmıyor. bu rakamlara çıkıldığında alternatifleriniz çoğalıyor. aynı kategoride değil ama yıl sonu gelecek olan Kawasaki ER-6n'yi incelemenizi tavsiye ederim. Türkiye fiyatı 6700€ civarında olacakmış. alın size sıradışı dizaynı olan hemde güçlü kuvvetli ve testlerde yazdığına göre yeni başlayacak olanlar için bile kullanımı çok rahat olan bir araç.
özetle 4 aracıda kullandığım için şöyle bir benzetme yapayım:
CBR 125 bir Porsche ise GPR125 bir Ferrari.
Porsche, güçlü, kuvvetli, hızlı bir spor araç olmasının yanında gündelik kullanabileceğiniz, ailenizle Migros'a bile gidip alışveriş yapabileceğiniz kadar kullanımı rahat bir araç.
Ferrari ise daha pahalı, güçlü, atak ve daha estetik olmasına rağmen gündelik kullanabileceğiniz kadar rahat bir araç kesinlikle değildir.
bu benzetmemin iki motor ile örtüştüğünü düşünüyorum.
Peril
26 Eylül 2005, 10:08
harbiden güzelmiş.birazdaha mı bekleseydik ne diyorum ama hondanın da hakkını yememek lazım..
:cat:
crato
26 Eylül 2005, 10:21
arkadaşlar, motorbike dergisi ekim sayısındatest sürüşü raporu yayınlacak bence o yazıda daha etraflı bir bilgi edinilebilir.
MaXwELL
26 Eylül 2005, 23:22
iki zamanlı olması düşündürüyo ama gerçekten çok güzel tasarım.olay budur arkadaşlar :cat:
GoKaGo
27 Eylül 2005, 05:25
Arkadaşlar,
Dev fotoyu incelerseniz motorun üzerinde made in japan yazıyor...bu bence olumlu...250 cc ye kadar cogu büyük markanın çin de motorlarını ürettiği bilgisine ulaşmıştım...Ayrıca benzin parasını hesap ederek nası zevk almayı düşünüyosunuz bilmiyorum...bazı şeylerin maliyeti önemli deildir çünkü zevk tir o keyiftir...koyun 20 milyon 1 saat te bitirin...tıpkı go kart lara 3 tura verilen 5 yada 10 milyon gibi...alt devirlerde kullanıldıgında da 2 zamanlı makineler cok büyük rahatsızlık vermiyecektir ekonomi bakımından...Honda Cbr 125 R kullanıcıları bence (nsx hariç)haksızlık ediyolar...benim bu motoru almaya niyetim olmadıgı halde konusuyorum...bu iki motor kesinlikle aynı sınıfta deil...ybr 125 te kullandım cbr 125 r da...arada ki tek fark malzeme kalitesi ve estetik gorunum bakımından honda biraz daha ii onun haricinde kesinlikle cbr da ybr de derbi ile kıyaslanamaz...kulvarları hakikaten cok farklı...honda yazıyo olabilir racing diye....bu onun ürün gamı ile alakalı bi olay...onlarda farkındadır cbr 125 r ın racing olmadıgının ben adım gibi biliyorum...yani aprilia extreme 125 ile 0 dan 100 e 5 saniyede falan cıktım...derbi de en fazla 6 saniye sürer...hala honda 5 cakar diyenler...bi kronometre alsınlar ölcsünler cbr larını....karsılastırdıgım tek unsur performans ve sınıf...diger yonlerden honda üstün olabilir....servisi olmasın param olsun...2 sene sora koyarım salona durur biblo yaparım mantıgındayım...kimse kırılmasın darılmasın....
zeronero
28 Eylül 2005, 00:12
dostum tabiki 2 zamanlı bir motor 4 zamanlıdan daha güçlü ve seri olacaktır. sen neyi anlatmaya çalışıyosun anlamadım. bu tamamen bir tercih meselesi. benim 3. motorum ybr 125, 4. motorumda cbr 125 r. ben genelde 125 lik motorlara binerim. bu iki motoruda en küçük somununa kadar bilirim. cbr hakkında yazdıkların baştan sona yanlış. ybr ile aynı kefeye koymaya çalışmışsın ama tutmamış. bi kere malzeme kalitesi ve estetik görünüm farkı yanında, cbr sıvı soğutmalı, 6 vitesli ve ön ve arkada disk frenlidir. ayrıca racing kasası olduğu için
denge bakımından ybr den üç kat daha kullanışlıdır. ybr nin son hızı 110, cbr ın ise
150 dir. ybr de kendi sınıfının en iyisi bence ama cbr la sınıfları farklı. bilip bilmeden yazı yazıyosun sonra darılmayın diyosun. :pr:
silindi1
28 Eylül 2005, 00:22
gelicekse gelsin artık ama hee :jocolor: gidicem ispanya ya tutucam kulağından getiricem zibidiyi o olucak :bounce: millet birbirini senin için bea!
GoKaGo
28 Eylül 2005, 01:38
cbr 125 le 150 yaptım diyosun...bravo...ben derdimi anlatamıcam...herkese sevgi cicekleri gonderiyorum...:)
T_D_216
28 Eylül 2005, 03:23
ben size derby den bahsedeyim.bende derby motor var.2.sayfa da felan derby'i hiç duymadımda da felan diyen var.derby 50 yıllık bir firma. bende 100 lük scooter var.kanuninin hussurına duman koklatıyor.yolda alamadığı motor sayılı.hiç motorunda oynama yapmadığım halde canavar gibi gidiyor.ha servis yok felan demişsinir.Derby'nin distritörü benim bildiğim kadarıyla suzuki.değişmiş olabilir.ben suzukiden aldım.servise suzuki bakıyor. gel gelelim fiyatına.benim motorun sıfır 4000 ytl. o fotograftaki canavar bence 5-6 dan aşşağı olmaz.sonuçta çin motoru değil.ispanyol motoru...
outlawwanted
28 Eylül 2005, 20:02
ya beyler bu motorun ne kadar olduğunu sorucak olan biri yokmu ya bi fercoya mail gönderin biriniz ben beceremedim beyler ya ..
EgeKnn
28 Eylül 2005, 20:28
4 zamanlı olması 2 zamanlı olmasından daha iyi değilmidir bir motorun neyse motor harbi güzelmiş gelirse anında alırım :cherry:
psr10
29 Eylül 2005, 22:28
ne dıyeyım arkadaslar avrupada bır cok racıng modelı var ama turkıyeye gelmez mesela aynı top suzukının de var ama aranızda gorenınız varmı hıc sanmıyorum tr ye gelsın bız bu motoru sadece seyrederız belkı yamaha olsaydı gelebılırdı ama derbı sanmıyorum turkıye pıyasasında hıc olmayan marka rıske gırmez ..... AMAAAA saglam bır fırma arkasında olursa ( örnek : mondial uğur derın dondurucu sayesınde yaptıgı satıslarla bu senenın en fazla satanı secıldı ) boyle bır ortak herseyı bıtırır bence
:cat:
outlawwanted
01 Ekim 2005, 15:45
5.850 ytl :cat:
ilnapoli
01 Ekim 2005, 16:15
outlawwanted, o fiyat fuar için olacak diye duydum. Fuar sonrası umarım artmaz.
outlawwanted
01 Ekim 2005, 16:34
bence artmaz artarsa kimnse almaz niyeti olanlar cbr 125 e yönelir bence daha ne olsun plakayla 6000 diyelim 125lik için altı çok değilmi tabiki alan kişi için aynı zamanda 2. elde önemli olur satmak için bekle allah bekle illaki hondaya daha çok talep var (HAYAT ONDA) bu benim görüşüm değil tüm dünya söylüyor yeni kullanmayı öğrenen bi motor seversem vede racing seviyorsam cbr 125le öğrenir sonra 500 ytl zararla satsam daha üst ccli racing alır kullanırım çünkü insanoğlu herzaman daha fazlasını ister o zaman gpr 125 de 125 cclik olduğuna göre (fiyatından dolayı benim ilgi alanıma girmez yada şöyle bir varsayım ortaya satsam cbr 125 i alıp kalan paraya onu modifiye ettirmekte düşünülebilinir (performans egzos felan) mantık böyle kimse kimseyi kandırmasın piyasayı allak bullak etmeye kalkışamazlar onlar zarar eder :cherry:
zeronero
06 Ekim 2005, 13:19
outlawwanted olayı çözmüşün. tebrikler.olay bu.
mastergenie
09 Ekim 2005, 00:41
Derbi GPR Racing ve Nude'un İngiltere'den (her zmanki gibi baş ucu yol testi kitabım What Bike?tan) teslerini okudum.
İkisi içinde yorumlar hemen hemen aynı.
Dünyanın en şık, ama en rahatsız motorları diyorlar.
Kuvvetli yanları: Görüntü, ve Frenler.
İkisininde U-dönüşlerinde çok kötü olduğu, özellikle oturuş pozisyonu yüzünden bileklere çok yük düştüğü söylenmiş.
Konfor en zayıf yanları: hem koltukların rahatsız olduğu, hem arka süspansiyonun çok sert olduğu, hemde sürüş pozisyonunun çok rahatsız olduğunu söylüyorlar.
En yüksek hız olarak GPR'a 130 km/s, Nude'a 115 km/s, referans olarakta Honda CBR'a 112 km/s demişler (CBR'la 150 gören arkadaş iyi açmış motoru herhalde :)
Yani performans çok iyi.
Görünüşleri gerçekten güzel, hiç 125 gibi durmuyorlar. Geldiğinde almayı düşünen arkadaşlar mutlaka test sürüşü yapsınlar derim. Süspansiyonlar gerçekten söyledikleri kadar sertse bizim yollarda mahveder adamı. Gerçi İspanya'nın yollarının bizimkilerden çok daha iyi olduğunu zannetmiyorum ya neyse...
arkdaslar bu derby ne malı bılen varmı,sızce fuara gelirmı
mastergenie
09 Ekim 2005, 02:54
arkdaslar bu derby ne malı bılen varmı,sızce fuara gelirmı
İspanyol malı, herhalde gelir.
outlawwanted
09 Ekim 2005, 13:45
fuar fiyatı 5.850 diyordu bi arkadaş ...
iptaluyelik06
09 Ekim 2005, 18:00
evet fuara gelecek ama net fiyatını bilen yok sanırım
BARBOOO
09 Ekim 2005, 18:51
fuar ne zaman beyler bilen varsa yazsın allah aşkına :queen: :queen:
zeronero
10 Ekim 2005, 14:52
mastergenie ben 112 km hızı ybr ile cok rahat yapıyordum. cbr, ybr den daha devirli bir motora ve 6 vitese sahip ve su ana kadar motorum yeni oldugu için zorlamadan 135 i gördüm. neden 150 yapamasın. sürücünün kilosuda önemli. ben 75 kiloyum, 60 kilo bir adam binerse farklı olur.
arkadaşlar,
Derbi'nin fiyatı Mart'ta fuarda açıklanacakmış bana öyle söylediler.
bence 5800 YTL gibi rakamlar çok iyimser, yurt dışında bile daha pahalı
gidip görmek isteyenler, motorlar Maslak Park Ormanda duruyor.
sijelli
10 Ekim 2005, 23:23
derbi her türlü cbri yer derbi racing adında çıkıyor ve racing zaten tipten özelliklerden belli cbr titanın yanları değişmiş :farao:
gelsin cbr diye bi motor almaz kimse 125lik cbr mı olur bugün bi kuryedede gördüm zaten :cherry:
vlad1462
16 Ekim 2005, 15:07
tip olarak yarmış ama ön far tasarımı pek hoşuma gitmedi.2zamanlı motor kullanıcıları tarafından raabet görür.fiyatının cbr125 ten aşşağısı olmasını beklememek gerek bence.sonuçta avrupa bi makine.çin malları gibi düşük bi fiyattan satılmasını beklemem.ayrıca servis ve parça olanakları olarak honda tabiki önde.bekleyip görmekte fayda var. :bounce:
ozaktasi
16 Ekim 2005, 20:18
Derbi 125 lik çok hoş görünümlü bir makina fakat hiçbir zaman Honda CBR 125 kadar tutulmaz ve satmaz CBR 125 çok sevildi çok tutuldu.Derbi nin en büyük handikaplarından biri iki zamanlı olması iki zamanlı motor şurup gibi benzin içer,zamanla eksoz çok yağlanır devamlı yağ koymak zorundasın ve en pisi eksozdan çıkan duman bence şehiriçi kullanımı için kesinlikle idaal olmayan bir makina.Honda CBR 125 gerçekten güzel hiç tartışmasız. :thumleft: :thumleft: :cat: :cat: :cat:
mastergenie
16 Ekim 2005, 22:52
mastergenie ben 112 km hızı ybr ile cok rahat yapıyordum. cbr, ybr den daha devirli bir motora ve 6 vitese sahip ve su ana kadar motorum yeni oldugu için zorlamadan 135 i gördüm. neden 150 yapamasın. sürücünün kilosuda önemli. ben 75 kiloyum, 60 kilo bir adam binerse farklı olur.
Sürücünün kilosu tabiiki önemli.
Ben verdiğim rakamları bir 125cc grup testinden aldım. Tüm motorları eşit şartlar altında test ettiklerini varsayıyorum.
En azından, verdiğim rakamları karşılaştırma amaçlı kullanabilirsin. Yani Derbi'ler CBR'dan çok daha yüksek performanslı diyebiliriz.
Ama bahsettikleri sert sürüş problemini unutma, iyi bir test sürüşünde fayda var diyorum ben hala.
125 cc lik bir motora bu kadar para vermeye degermi sizce? :cyclopsani:
EgeKnn
16 Ekim 2005, 23:19
bence de değmez ayrıca honda cbr 125 bisiklet abicim üzerine kim binerse binsin farketmiyo harbi harbi bisiklet gibi duruyo ayrıca 50 kere söledim racıng bir makine de o ebatta lastik olmaz one öle mobilet lastiği gibi güven denen bişey yok o makinede ve bence cbr ismine bu denli ufak zayıf bir motor çıkararak biraz piyasasını ve ismini düşürdüler ben onaylamıyorum bu motoru hiç........ abi cbr dedinmi en azından 600 dür bumudur buduuuurrrrr :cat:
EgeKnn
16 Ekim 2005, 23:20
******************************************
Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
- Forum sayfalarinda altalta ayni icerikli veya ayri icerikli mesaj atmak yasaktir. Akliniza sonradan birsey gelirse mesajinizi sag ust kosesindeki DEGISTIR butonuna tiklayarak o mesajına ekleme yapiniz... Arka arkaya iki-üç defa mesaj atmayalim, eksik yazmissak birinci mesaja ekleyelim. Tekrari halinde kullanicida art niyet tespit edilirse altalta atilan mesajlar forumdan silinecektir...
- Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
- Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3) kabul etmiş sayılır.
- Şikâyetler için... info@motosiklet.net
+*******************************************+
ilnapoli
17 Ekim 2005, 01:17
EgeKnn, haklısın cbr'ın lastikleri görünüşte zayıf kalıyor. ama kardeşim biraz insaflı ol sen de.. o motosikleti tasarlamak ve üretmek için belki konusunda uzman 1000 tane mühendis çalışıyor. senin bu söylediklerini belki milyon kere düşünmüşlerdir. ve sonuçta o motosikletin üzerinde o lastikler varsa, o motor en iyi o lastiklerle yol alıyordur. yakıt tüketimi, yol tutuş, performans gibi ve daha aklımın ermediği bir çok konu üzerine düşünülüp, hesaplar yapılıp o ince bisiklet lastiği dediğimiz lastikler tercih edilmiştir. yani adamların aylarca uğraşıp tasarladıkları şeyleri bu kadar insafsızca eleştirmemek daha doğru olur.
ilnapoli
17 Ekim 2005, 01:19
******************************************
Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
- Forum sayfalarinda altalta ayni icerikli veya ayri icerikli mesaj atmak yasaktir. Akliniza sonradan birsey gelirse mesajinizi sag ust kosesindeki DEGISTIR butonuna tiklayarak o mesajına ekleme yapiniz... Arka arkaya iki-üç defa mesaj atmayalim, eksik yazmissak birinci mesaja ekleyelim. Tekrari halinde kullanicida art niyet tespit edilirse altalta atilan mesajlar forumdan silinecektir...
- Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
- Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3) kabul etmiş sayılır.
- Şikâyetler için... info@motosiklet.net
+*******************************************+
vlad1462
17 Ekim 2005, 08:29
zaten motosiklet 124 cc, 13.2 HP ne olacak ki başka üzerinde cbr 600 rr lastikleri mi?
+100
gençler bu alet gelmedi mi daha.. hea? :thumright:
bu ayki motosiklet dergisinde testini yayımlamışlar gpr racingin.bayaa da bir övmüşler ama benim aklıma takılan bir nokta var.o da testte aynen soyle diyordu.motor aslında 13 bg.avrupa normlarına uyması için bu şekilde yapılmış.ancak selenin altında bir sigorta kutusu var.orada da boş bir sigorta.işte eğer siz o sigorta yerine sigortasını alıp takarsanız 13lük alet oluyor 23 bg.ikinci bir elektronik ateşleme sistemi devreye giriyormuş.valla ben derginin yalancısıyım.
bu arada cbr 125 r ile ilgili görüşlerimi de belirtmek istiyorum.bence bu 2 motoru birbiri ile boşuna kıaslıyoruz burda.sonuçta biri 2 biri 4 silindir. biri doğasından dolayı kısa yıllar, diğeri uzun yıllar sahibine sorunsuz hizmet eder.biri çok diğeri az masraflı.
neyse benim düşüncem şöyle.eğer ben 16 yaşında deli dolu bir genç olsam ve hiç para problemim olmasa ve avrupada yaşıyor olsam gpr 125 alırdım.ama türkiyede yaşıyorum ve bana hiç sorunsuz uzun yıllar hizmet edecek, servisi parçası bol, masrafı az, konforlu(eşim ve ben yorulmadan keyifli seyahatler yapabilmeliyiz) ve alış fiyatı da hesaplı bir motosiklet lazım.bu bazda da cbr hatta ybr bile bu motora tr için satış yönünde fark atacaklardır.yani kimse o gelince cbr ın yüzüne kimse bakmaz demesin, sadece kendini kandırır ki eğer gidip o motoru alırsa bu şahış, benzinciye yatırdığı paraları hesapladıktan ve türk işi servislerle muhatab olduktan sonra asıl kendinin kandığını anlar.o servisler honda da yok mu da demeyim.yıllardır genişleyen bir servis ağının yanında piyasaya yeni giren aletlerin servislerinin az zamanda çok kişiye hizmet verme endişesi ile kimlere verildiğini siz de benim kadar iyi biliyorsunuz.
haydi kalın sağlıcakla.
hangi motoru alırsanız alın, onu kullanmaktan tamamıyla keyif alın.en önemli nokta bu... :bounce:
stratejii
22 Ekim 2005, 17:19
tamam cbr ye göre baya küzel bi kötüntüsü var ama ne zaman gelecek yaa
yoksa gidip alacağım cbr yi kalacam sonra ortada aaaaaahhhh keşke acele etmeseydim diye :pr: merakla benkliyorum geleceği zamanı
Caesar
22 Ekim 2005, 17:22
kullanımı olarak cbr 125 ten daha iii değilmiş die duymuştum ama kullanmadıım için ne desem boş
fb_pisko_87
24 Ekim 2005, 01:06
arkadaslar bu derbi 23 degil 33hp benden sölemesi fiyatida 7000-8000ytl olcakmis :cat:
fb_pisko_87
24 Ekim 2005, 01:14
******************************************
Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.
- Forum sayfalarinda altalta ayni icerikli veya ayri icerikli mesaj atmak yasaktir. Akliniza sonradan birsey gelirse mesajinizi sag ust kosesindeki DEGISTIR butonuna tiklayarak o mesajına ekleme yapiniz... Arka arkaya iki-üç defa mesaj atmayalim, eksik yazmissak birinci mesaja ekleyelim. Tekrari halinde kullanicida art niyet tespit edilirse altalta atilan mesajlar forumdan silinecektir...
- Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
- Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3) kabul etmiş sayılır.
- Şikâyetler için... info@motosiklet.net
+*******************************************+
kocaday
24 Ekim 2005, 01:28
http://www.otomax.com/production/public/NewsInfo/haberler/news_detail.cfm?haberID=723&CAT_ID=13 BUYURUN BU Linkten doya doya Türkçe okuyun tüm detayları...125cc sportta olay bitmiştir ancak olayı bitirme sırası ferco motorda eğer fiyatı hondadan fazla yaparlarsa fazla satmaz...İspanyol fabrikasında yapılıyor=KALite Demektir bu...
kocaday
24 Ekim 2005, 01:34
25 MART'taki CNR dakifuara yetiştirecekler sanırım.125GTR ı...
vitruvius
25 Ekim 2005, 01:06
BIR FORUM DA OKDUĞUMA GÖRE FİYATI 8.500 ytl olacakmış 125 cc lik bir motor hem iki zamanlı hemde gücü fazla bu demektir ki kesinlikle fazla benzin yakacak tabi 125 cc lik bir makinaya 8.500 vermek biraz garip olacak ehliyeti kasımda alacağım galiba biraz daha bekleyip fuarda tekerlek sayısını ikiye indireceğim ulaşımda :)
skatemxmx
25 Ekim 2005, 17:04
Arkadaşlar İthalatçı şirketi aradım Alete 8.250 istiyorlar
selo266
27 Mart 2006, 16:25
arkadaslar dun fuarda derbi 125 diye bir motor gordum ispanyol malıymış türkiyeyede ferco motor getiriyor fiyatına peşin 6300 tl dediler görünüşüde çok güzel tek eksisi 2 zamanlı oluşu
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifForuma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: EgeKnn (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=11657) **************
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO