Orijinalini görmek için tıklayınız : RACE Sınıfında motor eksikliği varmıdır?
tigermbz
14 Aralık 2006, 11:57
amacım acaba siz de benim gibi hissediyormusunuz ve madem hepimiz böyle hissediyoruz üreticiler neden bu talebi karşılamıyorlar sorusunun cevabını bulmak.
eğer 600 cc nin altındaki motorlar race sayılmaz diyorsanız bu sorunun cevabı sizin için hayır olacaktır. zira günümüzde epeyce bir 600cc seçeneği var önümüzde.
fakat ben geçmişte üretilmiş olup bugün üretimden kaldırılmış düşük cc li olsada race denmeyi hakeden motorlardan bahsetmek istiyorum. zira 600 cc altında bu sınıfta büyük boşluk olduğunu düşünüyorum.
günümüzde 250 cc için önümüzde tek seçenek var hyosung gt 250r, iyi bir motor olsada tam anlamıyla race diyemeyiz.
bu boşluğun sebebi nedir?
race sınıfında en büyük eksik japonların 250 cc race piyasasından çekilmeleri ile oluşmuştur sanırım. zamanında bizim ihtiyaçlarımızı karşılayacak motorlar da üretmiştiler ama nedense(bilen varsa söylesin) 90 lı yılların sonunda üretimden kaldırıldılar.
yamaha fzr 250 r
honda cbr 250 rr
kawasaki zxr250
hatta suzuki bandit 250 bile vardı.
en önemli özellikleri 4 silindir olmaları ve yüksek devir üretmeleriydi. sesleri de 4 silindir 600 lükler gibidir neredeyse.
ki bunların 400 cc olanları da vardı bunu da belirteyim, düşük cc motor kullanıpta büyütmek isteyenler için 400c mükemmel bir geçiş noktasıdır bence, hatta adam olana yeter dedirtecek bir sınıftır.
bu 250 cc lik canavarlardan birini tanıtayım; 10,000 liraya yenisi satılsa kesinlikle alacağım bir motor(ama maalesef yok, 99 da üretimden kaldırıldı), kawasaki zxr250 :
http://www.tradebit.com/usr/manual/pub/9002/Kawasaki-ZXR250.jpg
250 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 45 bg @16000 rpm, turbolu, 18.000 devir üreten küçük cc li ama marifeti çok büyük bir alet.
siz böyle bir motor almak istemezmiydiniz.
sonuç olarak
yamaha ybr 250 yi üretti, suzuki gsr 400 ü piyasaya çıkardı, bu gidişle japonlar bu boşluğu ilerde tekrar doldurmaya başlayacaklar. eğer onlar yapmazlarsa çinliler gümbür gümbür geliyor, şuan iyi motorlar yapamasalar da birkaç yıl içinde hatırı sayılır aletler üretmeye başlayacaklarını düşünüyorum. ozaman düşük cc sport motor ihtiyacına yönelik istekler karşılanacaktır diye tahmin ediyorum.
Khutuck
14 Aralık 2006, 13:55
http://tr.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR250
1996'da üretimden kalkmasa bugün en çok satan race motorlardan biri olabilirdi.
ErTech
14 Aralık 2006, 14:03
Gerçekten 250 cc. 4zamanlı 4 silindir bir CBR 250 R çok iyi satış yapardı. Hyo GT250 R kadar satacağı kesin... Müthiş olurdu...
rayjay
14 Aralık 2006, 21:28
ilginc, gsr 400 e hic rastlamadim var mi resimleri
Ramazan Can
14 Aralık 2006, 21:43
bencede 250 cc honda veya yamaha çıkarmalı.çoook satar..başta ben alırım
Lindenbaum
14 Aralık 2006, 21:49
doğrudur
müzdaripiz...
tigermbz
14 Aralık 2006, 21:54
400 cc race ler olmaz mı
yine aynı tarihlerde üretimleri durdurulmuş
mesela honda 400rr 1998 den sonra üretilmedi
http://www.tradebit.com/usr/manual/pub/9002/Honda-CBR400RR.gif
400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 53 hp
mesela kawasaki zxr 400 (yine sınıfın kralını kawa yapmış) - 2002 den sonra üretilmedi
http://www.kawasaki-online.de/catalog/images/zxr400_intro.jpg
400 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 64 hp
N_O_S
14 Aralık 2006, 21:54
bencede çıkalırmalı çok satar buna eminim
Ertuğrul_Öz
17 Aralık 2006, 23:47
Virajda peg sürten, viraj çıkışı ön kaldıran yurdum insanına yetmiyor tabi
Bu motosikletlerin kalıpları 600 lük abileriyle aynı
Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük) yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.
Eğer ülkemizde bulunsa zzr400 benim için ideal motordur
http://img146.imageshack.us/img146/4145/zzr400kg7.jpg (http://imageshack.us)
ferrari_gani
18 Aralık 2006, 01:37
keşke gelse ama işte
sezginmax
18 Aralık 2006, 01:52
şimdi yokmu 10.000ytl ye bu tür motorlar ??bildiğim kadarıyla hyosunglar var.Honda nın kawasakinin yokmu??:silent:
Burcu
18 Aralık 2006, 03:24
sıfır yok :cyclopsan
CenkKeskin
18 Aralık 2006, 06:53
Valla guzel bir noktaya deyinmissin
Ertuğrul_Öz
Motorları da aynı, (sadece silindir çapları küçük) yani üretim maliyetleri, dolayısıyla satış fiyatları hemen hemen aynı.
burdan cıkartılabilincek bir nokta solim yurdum insanı 600 cc mi 250 cc mi der ve 600 cc yi alir haliyle 2. elini piyasasi baya bir duser.
Bunlarin disinda zaten motosiklet firmalari cikarttiklari bir cok modeli Turkiyeye surmuyolar. Ornek olarak Honda'yi gosterebiliriz. NSF100 ve RC51 gibi bircok modeli Turkiyede yok yani Su anda ciksa yurt disinda buraya gelmesi nerden baksaniz 5 seneyi bulur...Ulkemiz Japon yanin satis hedefledigi bir ulde degil China nin satis hedefledigi ulkedir. Bilmem demek istediklerimi anlayabildiniz mi ? ...
beto_977
18 Aralık 2006, 10:14
400 lükler iyi olrudu aslında ama fiyatta 600 lükle çok fark etmezdi tahminimce.
tigermbz
18 Aralık 2006, 11:51
4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.
esattuncer
18 Aralık 2006, 12:54
kawasaki zx serisi modelinden bi 250 lik race tipi motor yapsa fena tutulur bana gore
aynı olay suzuki ve honda içinde gecerli adamların simdi yaptıkları 250 lik motor sınıfında bana gore fazla estetik bi yanı olan motorlar yoq mesela
ninja 250 r benim hiç hoşuma gitmedi
super sport ta da en düşüğü zx 6 r
insanlar birde race tipi motor alırken cogunlukla tipine gore alıorlar tabi bunun yanında motor gucude cok onemli dusuk cclerde motor alırken,
tabi buyuk cclerde ya 100 hp olmus yada120 beygir olmus aslında bunlar o kadarda farketmes cunku sehiriçinde binerken ışıklarda drag yapacakmıs gibi kalkmıosun tabi motor yarışlarında onemli de
su anda fiyatına gore en estetik duran motor hyosung bence ama tabe motor gucu biras daha yüksek olsaydı daha iii olurdu
Cyberm
01 Şubat 2008, 14:33
kawasaki zx serisi modelinden bi 250 lik race tipi motor yapsa fena tutulur bana gore
aynı olay suzuki ve honda içinde gecerli adamların simdi yaptıkları 250 lik motor sınıfında bana gore fazla estetik bi yanı olan motorlar yoq mesela
ninja 250 r benim hiç hoşuma gitmedi
super sport ta da en düşüğü zx 6 r
insanlar birde race tipi motor alırken cogunlukla tipine gore alıorlar tabi bunun yanında motor gucude cok onemli dusuk cclerde motor alırken,
tabi buyuk cclerde ya 100 hp olmus yada120 beygir olmus aslında bunlar o kadarda farketmes cunku sehiriçinde binerken ışıklarda drag yapacakmıs gibi kalkmıosun tabi motor yarışlarında onemli de
su anda fiyatına gore en estetik duran motor hyosung bence ama tabe motor gucu biras daha yüksek olsaydı daha iii olurdu
+10000000000 :cat: :cat: :cat:
iskenderunlu26
01 Şubat 2008, 14:44
arkadaşalar bence firmaların 250 ve 400 lük 4 silindirli motorların üretimini durdurmalarının bi sebebide yüksek hacimli motorların satışlarının düşürmeleri olabilir en basit örneklerden biri 600 f in üretiminin durması kesinlikle 600 rr ın satışlarını yükseltmştir..
tigermbz
01 Şubat 2008, 15:02
cyberm konularımı neden hortlatıyorsun, ne ayak :P
4 silindir motorlarda maliyet artıyor diyelim, 2 silindirli motorları ele alalım:
şu an kawasaki, ninja 250r adı altında eskiden zzr 250 dediğimiz sport touring motoru kendi sitesinde 3.000$ dan satıyor. motor gücü 35 bg yani oldukça agresif bir alet sınıfına göre. aynı motoru race tarzında bir gövde tasarımı içinde kullanarak üretim yapsa satış fiyatı taş patlasın 4.000$ olur. şimdi gelelim işin alengirli noktasına. bu motor Türkiyeye gelse kaça satılır: ötv + kdv + distribütör karı + bayi karı dedik hepsi hepsi olsun 7000$ bu da yaklaşık: 10.500 lira gibi bir satış rakamına denk geliyor, hatta bu 10.000 lira civarına çekilebilir.
bu durumda 8,500 liraya 250 cc 30 bg 5 vites hyosung mu, 10,000 liraya 250 cc 35 bg daha yüksek devirli 6 vites kawasaki mi alınır. ben kawasakiyi alırım.
müneccimmiyim neyim be :cherry:
PIERzig
01 Şubat 2008, 15:13
Evet bende bundan istiyorummmm :)
http://img138.imageshack.us/img138/2372/20041009bikepics224862fjk2.jpg (http://imageshack.us)
bathu
01 Şubat 2008, 15:51
harbiden var bi ayak hortlak vaar kaçııın :mrgreen:
Cyberm
01 Şubat 2008, 15:55
harbiden var bi ayak hortlak vaar kaçııın :mrgreen:
Sen heç konuşma sinopa gelin misafirmis olun dersiniz sonrada kaçarsınız gelince...
o_yagmur
01 Şubat 2008, 16:51
10 lıra verıp 250 kawa alana kadar 2ci el 10 lıraya 1000 cc cıvarı kawa alırım
zenon
01 Şubat 2008, 17:07
Bence Race alanlarin gözü zaten yukarda oldugu icin 400 alsa bile aklinda 1200 falan vardir o yuzden once baska seye binip 600 binmis olmak onlari daha cok tatmin edecektir.
Bence Race alanlarin gözü zaten yukarda oldugu icin 400 alsa bile aklinda 1200 falan vardir o yuzden once baska seye binip 600 binmis olmak onlari daha cok tatmin edecektir.
Bu genellenebilir mi bilinmez ama 250 cc beni hayli hayli kesiyor. (gerçi insanın fıtratı itibariyle gözü yükseklerde olur genelde;rahatsa daha rahatını ister,hızlı ise daha hızlısını ister(arabada,motorda, vs.'de))
GSXR-PRO
01 Şubat 2008, 17:42
Buyrun size CBR 250F Sport biraz hayal kuralım üretilseydi nasıl olurdu
http://img143.imageshack.us/img143/5471/434542le1.jpg (http://imageshack.us)
http://img122.imageshack.us/img122/8338/434541mc0.jpg (http://imageshack.us)
alperiz
01 Şubat 2008, 17:50
bencede gt 250 r modeline japonyadan rakipler çıkmalı.. biraz piyasa şenlenir :)
bathu
01 Şubat 2008, 17:54
Sen heç konuşma sinopa gelin misafirmis olun dersiniz sonrada kaçarsınız gelince...
kim kaçtı sen geldin mi? sinop'a biz mi ağırlamadık kim kaçtı ulem geçen sezon her pazar samsundaydık biz bee gonuşturma beni allahım yarabbin yaw siz yoksunuz piyasada bi son zamanlarda musti eşlik etmeye çalıştı okadar :pr:
çaylakcıbır
11 Haziran 2009, 21:02
arkadaşlar bu zxr 250 ne zaman çıktıki.. şu anda piyasada var zaten benmde almayı düşündüğüm bi motor...
01_ERKAN_01
27 Eylül 2009, 00:45
AMAN ABİCİM bence çıkmasın çünkü niye derseniz 250 cc ve 400cc lik makinalar çıkarsa bunlara talep daha çok artacaktır doğal olarak 600 cc lik ve 1000cc lik makinaların fiyatları kat kat yükselecektir buda bizim bu motorları almamızı zorlaştırır tmm haklısın 250cc lik motorlar çıksın ama bi 600 cc motorun yerini tutacağını ve aynı sesi çıkartacağını zannetmiyorum:cat:
ersinkecis
09 Kasım 2009, 06:08
bu 250 cc lik canavarlardan birini tanıtayım; 10,000 liraya yenisi satılsa kesinlikle alacağım bir motor(ama maalesef yok, 99 da üretimden kaldırıldı), kawasaki zxr250 :
http://www.tradebit.com/usr/manual/pub/9002/Kawasaki-ZXR250.jpg
250 cc, 4 silindir, 4 zamanlı, 45 bg @16000 rpm, turbolu, 18.000 devir üreten küçük cc li ama marifeti çok büyük bir alet.
siz böyle bir motor almak istemezmiydiniz.
oncelikle motordan fazla anlamadigimi soylemek isterim. ancak iyi bir internet kullanicisi olarak arastirdim ancak TURBO olmadigini ogrendim bu makinenin:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_zxr250c_ninja_1991.php
turbo yu duyunca zaten sasirmistim. zira turbolu olarak uretilen seri uretim bir motosiklet yok diye biliyordum. sonradan modifiye yapip turbo vs. ekleyenler oluyor ancak fabrikasyon olarak turbo ile uretim bandindan cikan bir motor yok.
45hp olmasinin sirri sanirim biraz da 19000 rpm e kadar devir cevirebiliyor olmasinda vb. gibi farkliliklarda yatiyor diye dusunuyorum.
ek olarak bu cihazin uretimi durdu ancak KAWASAKI 250R adiya bunun halefi olan cihaz halen uretimde. en son 2010 modelini bulabilirsiniz bayilerde.
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_ninja_250r_2009.php
---------- Mesaj ekleme zamanı: 05:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:03 ----------
az once rastladim. Hyosung GT250R i ufak bir modifiye ile 45hp e cikartmislar:
http://tinyurl.com/ycrrarc
tigermbz
09 Kasım 2009, 12:05
oncelikle motordan fazla anlamadigimi soylemek isterim. ancak iyi bir internet kullanicisi olarak arastirdim ancak TURBO olmadigini ogrendim bu makinenin:
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_zxr250c_ninja_1991.php
45hp olmasinin sirri sanirim biraz da 19000 rpm e kadar devir cevirebiliyor olmasinda vb. gibi farkliliklarda yatiyor diye dusunuyorum.
eğer turbolu yazmışsak biryerde turbo ibaresini görmüşüzdür muhakkak.
250cc 4 zamanlı bir motorun 19.000 devire çıkabilmesi ve diğer üreticilere göre 5 hp daha fazla güç üretebilmesinin başka bir yolunu biliyorsan sen söyle.
turbo yu duyunca zaten sasirmistim. zira turbolu olarak uretilen seri uretim bir motosiklet yok diye biliyordum. sonradan modifiye yapip turbo vs. ekleyenler oluyor ancak fabrikasyon olarak turbo ile uretim bandindan cikan bir motor yok.
yanlış hatırlamıyorsam aprilia af1 futura, exup lı olarak üretiliyordu.
ek olarak bu cihazin uretimi durdu ancak KAWASAKI 250R adiya bunun halefi olan cihaz halen uretimde. en son 2010 modelini bulabilirsiniz bayilerde.
bunu yazdık zaten
az once rastladim. Hyosung GT250R i ufak bir modifiye ile 45hp e cikartmislar:
http://tinyurl.com/ycrrarc
palavra! 11.000 d/d 160 kmh süratte ciddi manada krankı zorlanan bir motordan bahsediyoruz.
ersinkecis
12 Kasım 2009, 04:21
eğer turbolu yazmışsak biryerde turbo ibaresini görmüşüzdür muhakkak.
yanlış hatırlamıyorsam aprilia af1 futura, exup lı olarak üretiliyordu.
palavra! 11.000 d/d 160 kmh süratte ciddi manada krankı zorlanan bir motordan bahsediyoruz.
hocam gormussundur ben sana "gormemissindir" demiyorum. ama sonradan turbo uygulanabiliyor. yanlis miyim? turbo derken gercek turbo...
exup basit ifadeyle izah etmek gerekirse: egsoz kelebegi!
cikan gazi azaltir veya cogaltir...
turbo ise sudur: egsoz gazinin tahrikiyle yuksek hizda donen turbinin calistirdigi hava pompasi vasitasiyla yanma odasina normalden daha fazla oksijen gider ve yanma islemi yuksek verimle gerceklesir.
yani sistemler birbirinden cok farkli... exup ta faydali elbette. dusuk devirlerde kelebegi kapatarak ferah gaz cikisi engelleniyor ve motor icindeki kompresin (artmasi saglanmiyor, aslinda) azalmasi engelleniyor. bu sayede her devirde orantili bir guc-tork egrisi elde ediliyor.
gercek "TURBO" uygulamasi atmosferik sistemle calisan bir motorda %30-%40 civarinda guc artisi saglar. 29hp lik bir motora (orn: GT250R) uygulansa ortalama (29/100)*35=10hp civarinda guc artisi saglar.(*)
(*) modifiye uygulamalarinda beygir ve tork artisiyla birlikte motor ve yuruyen aksamdaki bircok komponentte buna bagli olarak degistirilir, guclendirilir. suspansiyondan, frenlere varincaya kadar. aksi halde motorun veya yuruyen aksamin bazi organlari artan guce dayanamayarak elinize gelir... :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:00 ----------
amacım acaba siz de benim gibi hissediyormusunuz ve madem hepimiz böyle hissediyoruz üreticiler neden bu talebi karşılamıyorlar sorusunun cevabını bulmak.
herneyse... sadede gelecek olursak ben de ayni fikirdeyim. otomobilde 20 yillik tecrubenin ustune motora baslamak istedik. ancak 125 var 250 var sonrasi bosluk ve 600 var 1000 var 1300 var.
benim gibi motosiklet tecrubesi az olanlar icin sanki aradaki birkac basamagi cikartmislar, söküp atmislar ve hadi su merdivenleri cik diyorlar gibi geliyor. kullananlardan ogrendigimiz kadariyla da 250 den 600 e gecis 125 ten 250 ye gecis gibi kolay olmuyormus. :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:07 ----------
636hp lik Turbo Hayabusa: http://www.youtube.com/watch?v=7IUone3p5Tw
413km/h lik Turbo Hayabusa: http://www.youtube.com/watch?v=rOWhtVuccMI
(turbo nun kompres oranini arttirdikca beygir ve tork artiyor. tabi motor da daha cok yipraniyor)
tigermbz
12 Kasım 2009, 12:36
sportbike kullancısı & beğenicisi olup 250cc nin yetmediği ama 600cc yi fazla bulan insanlar var, biri benim.
boşluk ciddi; 30 hp den direk 100 hp ye geçiyorsun, süpersport alayım dersen 120hp.
ya arada er-5, gs500 gibi farklı türden bir ara motorla boşluk doldurulacak, veya direk geçilecek (bu tehlikeli bir yol)
subarunun 1 yıldan fazla bir süredir 500cc tek silindir 50 hp bir motor projesi vardı
hatta resimleri dolaştı internette:
http://mefast.com/Macromover/NY/Subaru/Subarus.jpg
ama bir ses seda yok epeydir.
japonlar tekrardan 400cc motor üretimine başladılar (galdius 400, cb400 )ama iç piyasaya yönelik çıkarıyorlar bu motorları.
luddite
16 Mayıs 2012, 11:27
Başlık hortlatıcam çok özür dilerim ama dayanamayacağım :mrgreen: Bu kadar duası makbul arkadaşların başlığına denk gelince google'dan dayanamadım :)
Bu başlığın açıldığı zamanlarda malum yeni 250 cc racing motorlar hayaldi, ama gerçek oldu :queen:
Madem öyle 600'lüklerin hızından ve yakıt tüketiminden korkan, başlangıç motoru olarak tasarlanan 250'likleri de pas geçme niyetindekilerin biricik duası; 2 veya 3 silindirli 400 cc 'lik racing motorları da yakın zamanda caddelerde görebilmektir sanıyorum :) Artık Japonlar mı yapar, İtalyanlar mı yoksa İngilizler mi bilmiyorum ama inanırsak olur bence :)
SessizGezgin
16 Mayıs 2012, 11:54
bencede 250 cc honda veya yamaha çıkarmalı.çoook satar..başta ben alırım
sırada okadar cok bekleyen varki :;
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO