PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 [64] 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771

C@NSU
11 Kasım 2006, 23:35
bn kac kere rezil olucam acaba:)

lodos
12 Kasım 2006, 20:24
::koop:: ::winkwink ::jester:: ::stretche bayiii söyledi şimdiii(yalan walla ):queen: yeni cbr lar 3900 ytl olacalmış efsane geri dönüyor :queen:

2pac
12 Kasım 2006, 20:36
ahaha yok 1 milyar olucakmış alanada 600rr'la 3 tur attırıyorlarmış

yer istoç :)

loopus44
12 Kasım 2006, 22:24
inş.bende yakında aranıza katılacam repsolcu olarak

bende aranıza katılacam inş.repsolcuyuz özü biziz:)

GorkeM
13 Kasım 2006, 00:53
bekleriz... cbr'cı arkadaşlar; 18 kasım göztepe buluşmasına istanbuldaki bütün arkadaşları beklerim =)

Çok komik bugün biri yanıma yanaşıp benim kartal senin motoru geçer dedi... Ya nedir bu milletin çekemediği??? :pr: Bi daa parlatmicam abi motoru, çamur içinde gezicem milletin gözü kalıyor

ks89
13 Kasım 2006, 01:34
hadi yaa deseydin abi bu snnki şahin se ejderin olurum deseydin :D
ama takılmayın bi yerine dokunur serseri herifler arkadan ölümü tadarsınız falla :)

cbr alcam işallah bi sorun çıkmazsa züper motor kötü diyenler bilmeden konuşurlar arkadaş kaç kere bindin :@

cakalaz
13 Kasım 2006, 11:22
eweeet yine geldm.. walla 2 gün ayrı kaldm walla ösledm siteyi ..

yok böle bi duyguu...

Bu arada @ks89 sana aynen katılıyorum :)

lodos
13 Kasım 2006, 11:48
yok babacım zatıyom ben kawayı :farao: hemende dohtora gidiyom olmıyacak bu cbr aşkı böyle :joker: ::ouestion zaten hangi topik bu kadar zengin herifler civatasını değiştirse olay oluyo nevyork borsası bi düşüyoo :queen: bi yükseliyo ::ohmy:: dünyanın geleceği ile oynuyolar dimi ama(bu kadarda fantastik yaklaşılmaz ki olaya)::xs06:: ::tartis::

cakalaz
13 Kasım 2006, 12:18
::koop:: ::winkwink ::jester:: ::stretche bayiii söyledi şimdiii(yalan walla ):queen: yeni cbr lar 3900 ytl olacalmış efsane geri dönüyor :queen:

kankaa, yeni cbr ler 3900 ytl mi olcak mışş... emin misin.. bana da 6000-6800 arası olabilir demişler di...

eğer 3900 olursa hiç durmam ki hemen alırım :)

lodos
13 Kasım 2006, 14:33
bende alırım walla filosunu kurarım hem :queen: kim dedi 3900 olacakmış diye :P

2pac
13 Kasım 2006, 17:21
bekleriz... cbr'cı arkadaşlar; 18 kasım göztepe buluşmasına istanbuldaki bütün arkadaşları beklerim =)

Çok komik bugün biri yanıma yanaşıp benim kartal senin motoru geçer dedi... Ya nedir bu milletin çekemediği??? :pr: Bi daa parlatmicam abi motoru, çamur içinde gezicem milletin gözü kalıyor

haziran ayında kadiköyden bu tarafa geçiyordum kopruye girmeden bi kartal bir hınçla sagımdan geçti soluma... yerse geldiye :)... bayir yukarıydı 5'le gidiom 90km.. 4'e bi takarsın :)
120 ile esnedim yanında ama o tadı hiç bişey vermedi bana ahhahaha kuduz köpek gibi geldi köprüde yanıma tabi rüzgardan dolayı sagdan gidiyordum ama :) salyaları akiodu ehhe

amonghtus
13 Kasım 2006, 22:43
Arkadaşlar Cbr 125in rolanti ayarı nerdendir..? Bileniniz varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim...iyi akşamlar...!!!

praetorian
13 Kasım 2006, 23:14
el kıtabında gosterıo dıe hatırlıorum ıstersen bı oraya bak..
eger olmazsa egıl motor blogunun oraya orada goreceksın acıkta duran bı vıda var zaten..

C@NSU
14 Kasım 2006, 10:20
bekleriz... cbr'cı arkadaşlar; 18 kasım göztepe buluşmasına istanbuldaki bütün arkadaşları beklerim =)

Çok komik bugün biri yanıma yanaşıp benim kartal senin motoru geçer dedi... Ya nedir bu milletin çekemediği??? :pr: Bi daa parlatmicam abi motoru, çamur içinde gezicem milletin gözü kalıyor

kıskananlar catlasın :)

beto_977
14 Kasım 2006, 10:48
cbr 125 çiler baya kalabalıklarmış inşallah fiyatı dediğiniz gibi 3,900. e inerde isteyen herkez alır.

erdo2002
14 Kasım 2006, 13:39
cbr 125 çiler baya kalabalıklarmış inşallah fiyatı dediğiniz gibi 3,900. e inerde isteyen herkez alır.

2.elleri o fiyata satılıyor sıfırının bu fiyat olacağı hiç inandırıcı değil:cat: Hiç ümitlenmeyin derim:queen: Keşke olsa ama :cherry:

@hmedim
14 Kasım 2006, 14:39
öncelikle bütün cbrci arkadaşlara merhaba uzun zamandır yazmıyordum bizim topiğe maşallah epey bi hayran kitlesi oluşturmuş bizim motor :queen:


gelelim arkadaşın dileğine ;


cbr 125 çiler baya kalabalıklarmış inşallah fiyatı dediğiniz gibi 3,900. e inerde isteyen herkez alır.

abi tek bir ön sinyali 153 ytl olan bir motor 3900 e verilmezki parçlarını satsalar daha karlılar çünkü :queen: ... ama herkesin bir cbr sahibi olmasını bende çok istiyorum belki o zaman biz o kadar nazara gelmeyiz :queen: herkeste olunca millet mal mal durup bakmaz :cat:

cakalaz
14 Kasım 2006, 14:57
e 3900 olacak diyen kimdi yaw..açıklasın bakalım neymiş 3900 ???

erdo2002
15 Kasım 2006, 04:31
peki ya çinliler cıbırı üretirse:) bak ozaman 1 milyara bile en kral cbr olur:)ama sadece görünüşü olur:cherry: :queen: :queen: :queen: yakında çinli abilerniz yapıyor merak etmeyin:wiinkk: 3.900 değil 1milyara satıcaklar:bounce: :cherry: :rendeer:

OrjinAli
15 Kasım 2006, 16:48
Cbr 125r i olmayıpda almak isteyen arkadaşlar kusura bakmasın ama inşallah fiyatı 3,900 gibi komik bi rakam olmaz öle bişey olursa yıkılırım yani biz ikinci elini 3,500 alalım (bide sonbaharda) oh aradan 6 ay geçsin sıfırı 3,900 olsun iyi valla :cherry: firmalar ucuzluk yapacakları zaman piyasaya **/**/**** tarihinden sonra fiyatlar şöle zamlanacakmış diye söylentiler atarlar piyasayı kızıştırırlar müşterilerde bu söylentilere istinaden almakta tereddütsüz kalmış kişiler bile bu dedikoduyu duyunca alır 2 ay sonra pattttttt fiyatlar aşağı düşer :cherry: işte fiyat indirimi böle yapılır. bi düşünün honda 2007 de fiyatını 3,900 e çekecek olsa şimdiden fiyat indireceğini söylermi söylemez çünkü öle bi aptallık yaparsa 2007 ye kadar mal satamaz alacak adam bile vazgeçer piyasada işler böyle yürür (esnaf bi insan olrak düşüncem böyle)
hepinize selamlar Ankara Red Cbr 125 r

yani mt ye girdikçe motora binesim geliyor akşam olsada atlasam motora asılsam gaza varsam eve :queen:

GorkeM
15 Kasım 2006, 19:15
haziran ayında kadiköyden bu tarafa geçiyordum kopruye girmeden bi kartal bir hınçla sagımdan geçti soluma... yerse geldiye :)... bayir yukarıydı 5'le gidiom 90km.. 4'e bi takarsın :)
120 ile esnedim yanında ama o tadı hiç bişey vermedi bana ahhahaha kuduz köpek gibi geldi köprüde yanıma tabi rüzgardan dolayı sagdan gidiyordum ama :) salyaları akiodu ehhe

Bayır yukarı 5 le gidiyosun , sora 120 ye çıkıyosun? :silent: :queen: Nan benim motor düz yolda anca 130 yapıyo :pr:

Bu arada taksici çarptı bana dün arkadan :pr: Ben sağa dönerken adam düz gitmeye karar verdi :queen: Son anda farkettim düzelttim kendimi ama motorun sağ tarafından vurdu ayı. Bir an motorun kıçı sola kaydı , sonra sağa kaydı (moto gp'de olur ya :P ) , neyse gaz verip düşmekten kurtuldum , taksici de basıp gitti , ben de uğraşamadım hiç... Ama indiğimde egsosun çizik içinde kaldığını farkettim :salut: ... Neyse günlerdir kendimi "cana gelceine mala gelsin" deyip avutuyorum :cyclopsan Kimbilir düşseydim ne olcaktı , allahtan dengemiz iyi :bounce:

seruvenci80
16 Kasım 2006, 00:53
selam arkadaşlar..bende cbr hastası biriyim..alacağım çünkü aşığım..ben uzun yol yapmak istiyorum.motorun sıvı soğutmalı olması elbette bir avantaj..sizce yapılabilirmi?topicleri okudum..çanakkale van gezisindende haberim var..ancak yinede bu motoru kullanan kişilerden motor hakkında bu yönde duyumlar almak istiyorum..bir diğer öğrenmek istediğimde cbr 125 de artçı olayı..artçının pozisyonunun iyi olmadığı ve arkada yoğun vibrasyon olduğunu duydum hep..bilgi aktarımı yapacak tüm dostlara selamlar teşekkürler

GorkeM
16 Kasım 2006, 01:10
Ben de bazı motorlarda arkada vibrasyon olduğunu duydum.
Ama benim motorda artçı pozisyonda nerdeyse yok denecek kadar az vibrasyon var... :cat: Vibrasyon yok hatta yani ama 9.000 devirden sonra oluyor sadece haliyle... Ayrıca ben vibrasyondan etkilenen bütün parçaları milimetrelik süngerlerle sabitledim. Motorda tık olmuyor :mrgreen:

Uzun yola gelince. Tabiki touring veya naked kadar rahat olmasa da ben motora güveniyorum. Ayrıca bu yaz ciddi biçimde Istanbul-Izmir turu planım var...

Aha bizim motorun atasını buldum:
http://img466.imageshack.us/img466/9177/hondarc1601959ib4.jpg

lodos
16 Kasım 2006, 11:05
Gorkem eğer izmir-istanbul planların var ise geçer iken bi uğrarsın tanışır görüşürüz .
Ayrıca mayıs başında aldım cbr'ı şehiriçi kullanım için ,ama bu yaz ege turuna çıktım cbr ile eşimide alarak kontak kapatmadan 270 km yol yaptığım oldu (biraz yorucu oluyor itiraf etmeliyim).Allah'ın öğlen sıcağında dahi kaynar asfaltta su dahi eksiltmedi,yani anlıyacağın gönül rahatlığı ile uzun yola çıkabilirsin

tuncayguler14
16 Kasım 2006, 12:01
BEN DE BAYA OLDU YAZMAYALI YAWW.. HERKESE MERABA.ARKADAŞLAR SİZ BU CANAVARI GÖRDÜNÜZMÜ YAWW Bİ BAKIN HELE BELKİ GÖZÜNÜZDEN KAÇMIŞTIR NE DELİLİK AMA YAAA ŞİMDİ BAKINCA BEN MANYAĞIM DİYORUM AMA MOTORLARINIZIN HAKKINI VERİN....

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24681

praetorian
16 Kasım 2006, 13:38
gusel gezıymıs
ya bısı sorcam zıncır paslanmıs olamaz dımı:(
zıncırımde yer yer pasa benzer bırıkımler goruorum ama
motor daha yenı bakımdan cıktı zıncırı bakıldı yaglandı fln
bugun sımdı gordum ama
elımle zorlayınca cıkıo
anlamadım noldugunu

@hmedim
16 Kasım 2006, 14:02
BEN DE BAYA OLDU YAZMAYALI YAWW.. HERKESE MERABA.ARKADAŞLAR SİZ BU CANAVARI GÖRDÜNÜZMÜ YAWW Bİ BAKIN HELE BELKİ GÖZÜNÜZDEN KAÇMIŞTIR NE DELİLİK AMA YAAA ŞİMDİ BAKINCA BEN MANYAĞIM DİYORUM AMA MOTORLARINIZIN HAKKINI VERİN....

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24681


tuncaycım güzel gezi olmuş .. :cat: ben bir aydır binemiyorum motorum öylece yatıyo .. bu arada geçmiş olsun gerenaj sinyal hasar görmüş galiba kafa grenajı yere rast gelmemesi büyük şans ben buyıl 3 kez kaza yaptım ama sorarsanız motordan vaz geçermisin veyahut hızdan asla :queen:

praetorian
16 Kasım 2006, 19:47
ogrendım kuf olmus bıraz sorun olmazmıs :)
temızledıler zıncırı mototalda ıyıce bı hallettık....

cakalaz
16 Kasım 2006, 20:50
:cat: :cat: :cat:

GorkeM
17 Kasım 2006, 00:15
BEN DE BAYA OLDU YAZMAYALI YAWW.. HERKESE MERABA.ARKADAŞLAR SİZ BU CANAVARI GÖRDÜNÜZMÜ YAWW Bİ BAKIN HELE BELKİ GÖZÜNÜZDEN KAÇMIŞTIR NE DELİLİK AMA YAAA ŞİMDİ BAKINCA BEN MANYAĞIM DİYORUM AMA MOTORLARINIZIN HAKKINI VERİN....

http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24681


Süper yaa 2 cross bi ss :mrgreen: Zincir taksaydın ya Tuncay :P Süper bir macera olmuş keşke benim de grubum olsa hiç durmazdım buralarda :bounce: Ne yaptın grenajı tamir ettin mi? Giden grenaj olsun yaa , bendekini verim sana ama bi şartla , bidahakine bende gelecem :queen:

erdo2002
17 Kasım 2006, 01:45
Bugün bir cbr gördüm arkasından bakarken adam çukura girdi:pale: Nazarımızmı deydi ne olduysaa:queen: :queen: :queen: :queen: :rendeer:

tuncayguler14
17 Kasım 2006, 03:31
Süper yaa 2 cross bi ss :mrgreen: Zincir taksaydın ya Tuncay :P Süper bir macera olmuş keşke benim de grubum olsa hiç durmazdım buralarda :bounce: Ne yaptın grenajı tamir ettin mi? Giden grenaj olsun yaa , bendekini verim sana ama bi şartla , bidahakine bende gelecem :queen:

GERÇEKTEN GÜZELDİ KARDEŞİM ÇOK SARDI VALLA,GRENAJ KIRILDI AMA ÇOK SORUN DİİL YA ÖLE SAĞLAM DURUYO PEK BİŞİY YOK SORUN YARATMIYO DURSUN DEĞİŞTİRMİCEM,AYIPSIN BU HAFTA GÖYNÜK SÜNNET GÖLÜ VAR ORAYA GİTMEYİ PLANLIYOZ HERZAMAN BEKLERİZ CUMARTESİ YADA PAZAR GİDECEZ GELİRSEN MİSAFİRİM OLURSUN AMA HAVALAR SAKAT YAWW,GELEMESSENDE FOTLARI KOYARIZ YİNE


tuncaycım güzel gezi olmuş .. :cat: ben bir aydır binemiyorum motorum öylece yatıyo .. bu arada geçmiş olsun gerenaj sinyal hasar görmüş galiba kafa grenajı yere rast gelmemesi büyük şans ben buyıl 3 kez kaza yaptım ama sorarsanız motordan vaz geçermisin veyahut hızdan asla :queen:

SAOL AHMET GRENAJ İYİ DURUMDA DURUYO SAĞLAM YERİNDE,SİNYALDE KIRILMIYO VALLA SADECE KAFASI ÇIKIYO YA ÇOK İYİ YAPMIŞLAR VALLA EEEE NEDE OLSA ORGİNAL JAPAN HEHEHEHH...AYNEN BENDE DE MOTOR TUTKUM ASLA VAZGEÇMEM ELLER NEZAMAN GAZI SIKAMAZ OLURSA OZAMAN Bİ DÜŞÜNÜRÜZ ŞİMDİLİK İİİ,


KÖTÜ KADIN YOKTUR AZ VOLTKA VARDIR YAWW HARİKA YAAA BU İMZA BİRİNDE GÖRMÜŞTÜMMM HEHHEHEHEHE

2pac
17 Kasım 2006, 14:17
Bayır yukarı 5 le gidiyosun , sora 120 ye çıkıyosun? :silent: :queen: Nan benim motor düz yolda anca 130 yapıyo :pr:

Bu arada taksici çarptı bana dün arkadan :pr: Ben sağa dönerken adam düz gitmeye karar verdi :queen: Son anda farkettim düzelttim kendimi ama motorun sağ tarafından vurdu ayı. Bir an motorun kıçı sola kaydı , sonra sağa kaydı (moto gp'de olur ya :P ) , neyse gaz verip düşmekten kurtuldum , taksici de basıp gitti , ben de uğraşamadım hiç... Ama indiğimde egsosun çizik içinde kaldığını farkettim :salut: ... Neyse günlerdir kendimi "cana gelceine mala gelsin" deyip avutuyorum :cyclopsan Kimbilir düşseydim ne olcaktı , allahtan dengemiz iyi :bounce:


çok geçmiş olsun dostum aman dikkat et..birkerede beni beşiktaşta taksiciler pestil yapiodu... ben motoru aldım 600 km yaptım sonra otoban edirne yoluna düştüm. man fortuna yolcu otobüsüyle 254 kmboyunca 120 130 sabit arada bi 110 düşüoduk aşırı dik bayir ve rüzgarın etkisiyle..kardeş kardeş gittik gerçi şöför intil oldu nasil geçemiom lan ben bu zibidiyi die ama :) vallahi benim motor bayir yukari 5. vites 12 bin devirde 120 rahat yapiyor bayir aşağı 6. vites 140 140'i biraz geçtigini gördüm maksat yapıcakmı diye denemekti..ama 130'u gecince benim kara şimşek yeter abi bundan sonra Allah'lık oluyorum diyor o yüzden 130'ün üstüne cıkmyorum yormam zaten.. benim kara şimşek bekletilerimi 125cc'ile hayli hayli verio artio bile:) Allah cümlemizi kazadan beladan korusun.

not : At binicisine köre kişner :bounce:

tiesto2002
17 Kasım 2006, 14:43
ben de 5.150 yi denkleştidiğim anda bu böceğe sahip olmak istiyorum :)
ilk kullanıcılar için uygun mudur yoksa daha ufak bi motorla mı başlasam?:pale:
bu konuda bana yardım lütfen :)

OrjinAli
17 Kasım 2006, 16:42
tiesto 2002 öncelikle hoş geldin bence uygundur yani kendimden biliyorum:cherry:

cakalaz
17 Kasım 2006, 19:08
YeR : Şu an RiZe ...Bugün yanımdan bi cbr 125 geçti.. eleman yatmış motorun üstüne yardırmış gidioo..cama yapıstırdı beni..az kaldı kaza yaptım walla...

1.ben 140-150 arası gidiodm arabayla we beni jet gibi geçti..
2.CBR125 140 ı geçmiodu hani...
3.CBR 125 deildir diyenler cbr 125 olduğuna eminim..Çünkü daha sonra yetiştim ve gördüm..34 plaka mavi cbr 125 ti o...

Bu motora sahip olmalıyıııımmmmmmmmmmmm...

Starsailor
17 Kasım 2006, 19:27
ben de 5.150 yi denkleştidiğim anda bu böceğe sahip olmak istiyorum :)
ilk kullanıcılar için uygun mudur yoksa daha ufak bi motorla mı başlasam?:pale:
bu konuda bana yardım lütfen :)

Yeni başlayanlar için en uygun motosiklet bence..
Bu arada yeterince ufak zaten daha ufağı da mı var:P

praetorian
17 Kasım 2006, 19:31
sana ole gelmıstır..oynanmamıssa 140 150 yapması cok zor(duz yolda)

GorkeM
17 Kasım 2006, 19:37
Acaba 140 yapan arkadaşlar arka lastiği değiştirdi mi ve kaç km'deler???
Benim arka 130 ve 3.500'deyim , sanırım bu yüzden olabilir , amaann 120'den sonrası tehlikeli zaten bu motorla...

Bu arada gelecek ay K&N hava filtresi almayı düşünüyorum... Ilgilenen arkadaşlar varsa birlikte alalım takalım :wiinkk:

praetorian
17 Kasım 2006, 19:58
abı su para durumumu duzeltebılsem(bu ay 1 hafta calısmadıım ıcın kotu bıraz)
alıcam ama
olmuyor yau:(

GorkeM
17 Kasım 2006, 20:02
benim de kesin değil... yaklaşık 65 milyon filtre... gün ola hayrola =D

yakamoz_072002
17 Kasım 2006, 23:28
ARKADAŞLAR HAVA FİLTRESİYLE İLGİLİ BİR MAKALE ALINTIDIR VE DİKKATLİ OKUYUNUZ


Performans Hava Filtreleri


Performans hava filtreleri uygulamadaki kolaylıkları ve fiyatlarının diğer modifiye aksamlarına göre çok daha hesaplı olması sebebiyle modifikasyonda genellikle hepimizin ilk başlangıç noktası olmuştur.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, hepimizin ortak olarak hoşlandığına inandığım, orijinal ekipmana kıyasla bu filtrelerin çıkardığı spor ses bize bu filtreleri aldıran ilk sebeplerdendir. Ancak, modifikasyona genelde herkesin spor hava filtresinden başlamasının bundan daha etkili bir sebebi var ki, o da birilerinin bize bu hava filtrelerini monte ettikten sonra 5-10 bg. gibi güçler elde edebileceğimiz konusunda son derece rahatça atıp tutmalarıdır.

Şimdi.. Ben de kullanıyor olmama rağmen, size spor hava filtrelerinin hiç bir işe yaramadığını söylersem acaba ne dersiniz? Öyle şey olur mu diyeceksiniz.. Evet yarıyor ama, tek bir koşulla.. Lütfen okumaya devam edin..
Teori

Burada teori şudur ki, silindirlerin içindeki yanma odasına yakıtla karıştırılmak üzere ne kadar çok hava gönderirseniz, o kadar fazla güç elde edersiniz, ancak mesele bu havayı birinci olarak nasıl gönderdiğiniz, ikinci olarak da gerçekten fazla hava gönderip gönderemediğinizdir.


Hava aerodinamiği o kadar komplike bir konudur ki, otomobilinizin orijinal hava filtresini açık bir spor hava filtresiyle (K&N, Kingdragon ve Green gibi markalar koton hava filtrelerinde en bilinenleridir) değiştirdiğiniz zaman ne kadar daha fazla hava elde edeceğinizi bilmek imkansızdır.

Kutu İçi Uygulamalar

İsterseniz ilk önce kutu içi K&N değişimleri gibi, açık hava filtresi takmak yerine kutuyu aynen kullanıp sadece orijinal filtreyi bir sürü para ödeyip K&N gibi filtrelerle değişmeyi düşünenler için aşağıdaki test sonuçlarını verelim. Otomobilinizin orijinal hava filtresinin bulunduğu kutuda yapılan ve silindirlere, yakıtla karışmak üzere giden havanın akış rezistansını ölçen vakum testleri şu şaşırtıcı sonuçları vermiştir:

(% 100 rakamı havanın yanma odasına giderken maksimum dirençle karşılaştığı durumları, % 100’e göre daha düşük rakamlar ise havanın yakıtla karışmak üzere yanma odasına giderken daha az dirençle karşılaştığı durumları göstermektedir. Doğal olarak arada filtre ya da filtreyi barındıran kutu olmadan, direkt olarak manifolddan alınan hava, % 37,5 ile en az dirence uğrayanıdır)

orijinal hava filtre kutusu / orj.hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / K&N hava filtresi ile 100 %
orijinal hava filtre kutusu / hiç filtre yok 100 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 62.5 %
modifiye edilmiş hava filtre kutusu (kesilmiş) / orj.hava filtresi ile 56 %
açık hava filtreleri 44 %
sadece manifold 37.5 %

Görüldüğü üzere, açık hava filtresi kullanmadıkça, orijinal hava filtresini K&N benzeri hava filtreleriyle değiştirmek, kutuda oynama yapmadıkça yanma odasına giden hava miktarında hiçbir artı sağlamıyor, çünkü hava her seferinde bir şekilde dirence uğruyor. Belki sizin de dikkatinizi çekmiştir, bu testte benim aklıma en çok takılan nokta, orijinal hava kutusu içerisindeki orijinal hava filtresi ile K&N hava filtresinin geçiş sırasında havaya uyguladıkları direncin eşit olmasından çok, kutuda K&N veya orijinal hiç bir filtre yokken de havanın sanki kutuda filtre varmış gibi dirence uğraması oldu.. İnanılır gibi değil.. Burada da yukarıda bahsettiğim, hava aerodinamiği işin içine giriyor. Demek ki kutu, ne olursa olsun havaya direnç uyguluyor. Zaten hiç kutu yokken, sadece manifolddan alındığında bile havanın 100 değerine göre 37,5 değerinde dirence uğruyor olması, hava aerodinamiğinin ne kadar hassas olduğunu kanıtlıyor. Sadece manifolddan alınırken bile bir direnç varsa, kutu olunca -içinde filtre olsun veya
olmasın- havanın dirence uğraması kulağa mantıklı geliyor.

Aslında buradan başka bir sonuca daha geçiyoruz.. Kutu varsa, içine hangi marka filtreyi koyarsak koyalım, ya da içinde filtre olsun olmasın hava aynı dirence uğruyor. Hava, ancak kutuya girişini artırmaya yardımcı olacak kesimler uygulanırsa daha rahat akıyor. Sadece manifolddan hava girişi normal karşılanacak bir uygulama olmadığına göre ve kutu içine filtre almak da işe yaramadığına göre, neden kutuyu kesmek yerine filtreyi direkt olarak açığa koymuyoruz? Direkt manifolddan almak yerine filtreyi açığa koyarız ve 37,5 ile 56 arasında bir değer elde ederiz, değil mi? Mesela 44.. Bu da havanın 100 yerine 44, yani kutu içi uygulamanın yarısı kadar dirence uğrayarak geçeceği anlamına gelir.. İşte bu noktada makalenin en can alıcı kısmı geliyor.. Lütfen devam edin..

Açık Filtre Uygulamaları

Normal olarak, emiş sistemine giden havanın oksijen yoğunluğu % 21’dir. Bu oran, otomobilinizi fişekleyen, ve ülkemizdeki modifiyeli otomobillerde nadiren bulunan o pahalı fakat bir o kadar da mükemmel nitro sistemlerinde ise % 33’ tür. Yani, arabanızın motorunu deliye çeviren ve komple bir sistem olan nitro’da bile oran ancak % 33’e çıkabilmektedir. Normalden komple bir sisteme geçildiğinde bile oranların birbirine yakınlığı göze alındığında, ve havanın akışı sırasında karşılaştığı direnci azaltmanın imkan dahilinde olduğu, ancak bunu yaparken içindeki oksijen miktarının yoğunluğunu arttıramayacağımız gerçeğiyle, tek bir konuya odaklanmamız gerekiyor: Evet, havanın direncini azalttık, peki kaç beygir alırız?

Yapılan araştırmalar, açık hava filtrelerinin sadece ve sadece dışarıdan soğuk hava alındığı durumlarda fayda sağladığını, bu faydanın da normal motorlarda otomobilin beygir gücüyle orantılı olarak 0-2, turbo motorlarda ise yine soğuk hava sağlanması koşuluyla ve yine motor gücüyle orantılı olarak maksimum 8-10 bg.’e çıkacağını, eğer filtreye sıcak hava çektirilirse beygir gücü kazanımı yerine net beygir gücü kaybı olduğunu gösteriyor.

Açık tip performans hava filtreleri ile ilgili diğer bir gerçek de, gücü ancak üst devir seviyelerinde vermeleridir. Sahibi olduğum 106 Gti marka arabama yaptığım ilk modifiye açıkta EAFY filtre uygulaması olmuştu. Uygulamadan sonra 2. vites düşük devirlerdeki motorun sağırlığı ilk dikkatimi çeken konu oldu. Gerçi kısa bir süre sonra EAFY’i Green marka, ve filtreyi özellikle şehir içi trafikte motorun sıcaklığından izole ederek sadece dışarıdan gelen soğuk havayı alan bir kutuyla gelen setle değiştirdim. Sonucu söyleyemiyorum, çünkü yapılan her modifiyeden sonra “Dur bakıyım, ne beygir almışım?” diye dinamometreye girip bir de ölçüm parası vermek akla yatmıyor. Ancak, kat iptali, çift çıkış Remus ve bahsettiğim Green kutu ile otobanda 235 km/h gördüm. Ama burada filter belki 1 bg. vermiştir, o kadar önemli de değil. Ben sesini seviyorum, onun için kullanıyorum. Bu arada, en sık rastlanılan geyiktir, “en fazla kaç bastın” diye... Ben 235 dediğim zaman yanımda oturan kadrana bakıyor ve “hııııı..” dedikten sonra
uzun bir sessizlik oluyor. Bu arada, 106 Gti’da kilometre göstergesi 220’ ye kadardır. E adam haklı olarak sanki “amma da salladın, biz de yedik.. dur bari sesimi çıkartmayayım en iyisi...” demiş gibi hissedip rahatsız oluyorum, ve hemen açıklıyorum. “Gerçi kadran 220’ye kadar ama, bak bu çizgilerin her biri 5 km, ben de 220’den sonra baktım, hayali olarak 3 çizgiye denk geliyordu, oradan 235 diyorum” şeklinde ekliyorum.. Size de anlatıyım dedim de, ne olur ne olmaz..

Şimdi diyeceksiniz ki bu performans filtreleri meğer ne kötü şeylermiş.. Aslında dahası da var.. Bu filtreler gerçekten de anlatılageldiği üzere normal hava filtrelerine oranla tozu %300 ila %500 arasında daha fazla geçirirler. Ancak içiniz rahat olsun, geçen bu küçük partiküllerin motorun ömrünü kısalttığına dair hiçbir kanıt yok...

Filtre Bakımı

Bakım zamanı, hava filtrenizi hangi koşullar altında kullandığınızla doğrudan bağlantılıdır. Aşırı tozlu ortamlarda bakım zamanı son derece kısalmakla birlikte, normal koşullarda 6 ay ortalama olarak kabul edilebilir bir süredir. Filtre bakımı iki kısımdan oluşur: temizleme ve yağlama.. Bu da ayrı bir meseledir, çünkü benzin istasyonlarına gidip de 5 litrelik Şaşal ya da Hayat Su şişesini gösterip “şunu doldurur musunuz” dediğinizde görevlilerin ilk yaptığı yüzünüze bakıp “Abi yasak, karakoldan kağıt alman lazım” oluyor.. O ilk bakışlarla da sizi süzüyor.. Du bakıyım bu adamda terörist tipi var mı diye.. Evet, var.. İlk 106 Gti kullanan teröristim ben.. molotof kokteyli yapacağım da, bizde kalmamış, sizde fazla varsa biraz benzin rica edecektim.... Neyse efendim.. Benzini aldıktan sonra filtreyi içine daldırıp 1-2 saat kadar bekletin. Filtreyi arada daire şeklinde hareketlerle çevirerek de temizleme işlemine yardımcı olabilirsiniz.. Hatta benzini baştan ikiye bölüp sonradan ikinci bi temiz su yapmak da mümkün
.. :) Son olarak da iyice durulayın. Benzin tamamen uçtuktan sonra ince sprey yağı filtrenin iç kısmına uygulayın. Yağ, filtre üzerinde yapışkan ve tutucu madde görevi görerek toz ve kirin filtreye yapışmasını sağlayacaktır, böylelikle motora girenin sadece hava olduğuna emin olabilirsiniz...

Sonuç

Eğer performans hava filtresi uygulayacaksanız kutu içi filtrelere yeltenmeyin, aldığınız açık tip filtreyi de kesinlikle ve kesinlikle motorun sıcağından izole edin. Yoksa güç kazanımı yerine güç kaybına hazırlıklı olmalısınız. Güç kaybını engellemek için ise ya havayı doğrudan dışarıdan alacak ve otomobilinize uygun bir kutu kullanın, veya en azından kaputu kesin. Ya da her ikisini birlikte yapın (Ne rahatım değil mi? Sanki son derece kolay bir işmiş gibi: “Kaputu kesin!”)

Düşük devirlerde güç beklemeyin, hatta mümkünse kullanım tarzınızı bir miktar değiştirerek, biraz daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayın, çünkü asıl gücü yüksek devirde alacaksınız (Her an olmayacağı açık, ancak o sesi duymak için arada şeytan sizi zaten dürtecektir ve arabayı devirlendireceksinizdir. Spor hava filtresi uygulayıp da 3500 devirde vites değiştiren biri var mıdır bilemiyorum)

Filtrenizin bakımını ihmal etmeyin.. Yağlama işlemini temizlikle birlikte yapmak mecburiyetinde değilsiniz. Filtreyi temizlemeye üşeniyorsanız, en azından toz tutucu özelliğini yeniden kazandırmak için örneğin her 3 ayda bir filtreyi yağlayarak her 6 ayda bir de temizlik yapabilirsiniz. Hepsi bu kadar...



ŞİMDİ DİYECEKSİNİZ BU OTOMOBİLLERLE İLGİLİ DİYE AMA SONUÇTA HEPSİ AYNI İŞLEVİ YAPIYOR SAYGILARIMLA KAZASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM

GorkeM
18 Kasım 2006, 00:58
Güzelmiş teşekkür ederiz... Zaten biraz daha araştırıcam bu olayı...

dgrmr
18 Kasım 2006, 04:02
Bu topicteki yazılarınızı baştan beri büyük bir heyecenla okuyorum;babamın oğlum arabanın benzinine dünyanın parasını vereceğine bir motor al demesiyle başladı herşey aslında internetten küçük bir arştırma yaparak tanıştım Honda cbr 125 ile ve merakım bugün honda bayiine gitmem ve motosikleti görmemle arttı. Aslında hiç kafamda yoktu motor birazda korkuyordum açıkçası çünkü Antalya/Bodrum'da yaşıyorum ve yıllardır okula/işe gitmek için 25-30 km. araba kullanıyorum motosiklet daha doğrusu scooter kullanan(ki bu yörelerde çokça rastlanır, aslen İstanbul'luyum ilk geldiğimde garipsedim ve zorlandım motor trafiğinden) arkadaşların bilinçsiz tavırları beni ürkütüyordu ama bu gece kafamdaki herşey değişti bundaki en büyük etken yorumlarınız. Size ne kadar teşekkür etsem azdır özellikle Boy nicknameli arkadaşım. Evet bu gece anladım ki motorsiklet bir tutku ve cbr 125 benim gibi acemiler için başlangıç olarak çok çok iyi umarım kazasız geçen 10 yıllık araba tecrübeme kazasız belasız geçecek motor tecrübemi de eklerim. hepinize çok teşekkürler motoru sevdirdiğiniz, açıklamalardaki gayretiniz vb. için. Şimdi bir Honda cbr 125 hayranı ve inşaallah yakında sahibi olarak beni de eklerdeniz minnattar olurum. aklımdaki renk Turuncu msn dogruemre@hotmail.com. Hepinize sevgiler ve motor ustalarına saygılar...

tronic
18 Kasım 2006, 04:47
iyi bir seçim yapmışsın dgrmr. iyi günlerde kazasız belasız kullanmanı dilerim.motosiklet hakkında öncelikle Donald Duck ın motosiklet teorisi adlı notlarını okuyup , motorunu aldıktan sonra da o teknikleri çok iyi çalışmanı öneriyorum.Hiç bir zaman kalitesiz kask ,ve diğer korumaların olmadan yola çıkma.3 km ötede arkadaşına gidip gelecek bile olsan her türlü korumanı giy.Sizin oralar sıcak , ama montsuz çıkma yazın yazlık mont alırsın heralde.Varsın biraz terletsin kırık bir omuz , kırık bir dirsek hatta daha da kötüsü sakat kalmaktan çok daha iyidir.Sırtlık da almayı unutma , omuriliğini ve böbreklerini koruyor.Motosiklet camiasına hoşgeldin.Yaptığın her iyi ve kötü hareketin hepimize mal edildiği bilinciyle , bilinçli ve tedbirli bir motorcu olman dileklerimle.

dgrmr
18 Kasım 2006, 04:58
Tavsiyelerini mutlaka dikkate alacağım tronic umarım bana da (aranıza katılan) herkese olduğu gibi yardımcı olursunuz şimdiden sorularım karşısındaki sabrınız ve önemli tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. İyi geceler

cakalaz
18 Kasım 2006, 21:12
sana ole gelmıstır..oynanmamıssa 140 150 yapması cok zor(duz yolda)

kankaa özellikle baktım yaa..az kalsın durdurcaktım elemanı.. cbr125 ti.. mawi renktee.. yalnız çok tatlıydı.. sanki honda 1000RR gibi ama birascık zayıf..

lodos
18 Kasım 2006, 21:53
600rr dır o :) (kedidir oo kedii ):silent: :mrgreen:

C@NSU
18 Kasım 2006, 22:49
yakamoz
o yazı cok uzundu okuyamadm
kısaca hava filtresi ne ise yarar :)

ozaktasi
18 Kasım 2006, 23:07
benim makina 130 zor diyor ..Niyekine