Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Zippo's
22 Ağustos 2011, 15:56
Motorun omrunden yer gibi yorumlar okumustum dogru mu ? Garantiden de cikar mi motor
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 15:58
ben 50 liraya aldım dişliyi 10 tlde takması aldı. servisinde taktrdığım için garantiden çıkmaz . motorun ömrünüde yemez tabi sen durmadan redlineye sokmazsan.:cherry:
brooklynnn
22 Ağustos 2011, 16:00
gene de dişli büyütme olayına karşıyım ben iyi güzel yazmışsınız fakat motor daha fazla güç sarfettiğinden ömründen yer diye düşünüyorum
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 16:00
bayramdada chip taktırıcam chipi getirttim para ayarlıyorum şimdi toplam 250 tl takmasıyla birlikte . %25 beygir tork artışı sağlıyormuş.
Zippo's
22 Ağustos 2011, 16:02
Cok arada kaldim simdi.Herkes disli kucultunce rampalarda bayilcagini kalkista dusus olcagini soyluyor motorun omrunden yer diyo napicam hic bilmiyorum..
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 16:03
evet motor daha fazla güç sarfeder ama bu bi sorun çıkarmaz ben bi önceki 2011 600rr farlı cbr 125imede takrırmştım hiç bir sorun yaşamadım daha çok artılarını gördüm.
Zippo's
22 Ağustos 2011, 16:04
Serviste ne kadar surelik bir islemde yapiliyor bu ? Biraz acemiyim bu konuda ellerinde vardir dimi gittigim gibi degistirebilirler
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 16:05
kardeşim sen bi tak dene memnun kalmzsan eski dişlisini takarsın . ben rampalarda bayılma faln görmedim. ayrıca hızlanmasıda baya bi arttı zaten 2. vitese atıyorsun hemen 85e geliyor motor. bi dene sen bişey kaybetmezsin.
Zippo's
22 Ağustos 2011, 16:06
kardeşim sen bi tak dene memnun kalmzsan eski dişlisini takarsın . ben rampalarda bayılma faln görmedim. ayrıca hızlanmasıda baya bi arttı zaten 2. vitese atıyorsun hemen 85e geliyor motor. bi dene sen bişey kaybetmezsin.
Dogru diyorsun bi deneyelim bakalim.
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 16:09
büyük ihtimalle vardır yoksada getirtirirsin . dişliyi söküp takması en fazla 20 dk içinde biter .
---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:07 ----------
orjinal dişlyle 100e çıkmak için 4 .vitese atmak zorndsn buda zaman kaybttiryor. bu dişliyle 3.vitese atıyosun zaten hemen geliyor 100e. orjinaliyle 0- 100 arası ölçmüştüm 12 13 sn gibi bi sürede çıkmştım. dün bunla ölçtüm 10 saniyede çıktım tam 100e.
brooklynnn
22 Ağustos 2011, 16:11
dostum sen önceki motorunda da değiştirmişsin, problem yaşamadım diyorsun. Ne kadar süre o şekilde kullandın öğrenebilir miyim ? Çünkü bir dişli değişince motor neredeyse 250'lik performasına yakın oluyor. Kimse almaz ki 250 cc .
Zippo's
22 Ağustos 2011, 16:14
Cok zor bi konu bu ya.Simdi alti ustu disli,honda muhendisleri 38 yaparlardi disliyi eksi bir yani olmasa.Bu kadar hiz farkedecekse ve serilik neden orjinali boyle diye dusunuyo insan
tolga1994199
22 Ağustos 2011, 16:23
kardeşim sende abarttın 250 cc yle aynı güçmü oluyor. ninjanın 0-100 arası 5.5 sn ve 2vitesde orjinal dişlileriyle 100ü görebiliyor.
---------- Post added at 15:23 ---------- Previous post was at 15:20 ----------
ayrıca bu dişli değişimi motora güç artışı sağlamıyorki hatta torku biraz düşürüyor. sadece vites aralarını daha çok uzatıyor dişli değişimi .
brooklynnn
22 Ağustos 2011, 16:36
yazdıklarımı daha dikkatli okumanızı öneririm. AYNI diye birşey demedim. Neredeyse dedim. CBR 250 ' ye bile 150-155 km hızı zor gördürtenler var sen de çıkmış 150 km hız yapıyorum diyorsun. Beygir farkı olabilir fakat neredeyse aynı hıza ulaşıyorlar. Bu durumda CBR 250 almanın mantığı ne diye insan içinden geçirmiyor değil.
Ayrıca ninja ile kıyaslayan kim ?
Seko
22 Ağustos 2011, 17:20
O dişliyle motor her viteste eskisine göre daha hızlı gidecek diye birşey yok. Büyük ihtimal 6. viteste tıkanacak ve 5. viteste yaptığında daha düşük süratte kalacaktır (6. viteste 8000 - 9000 dev/dak gibi). Ya da öyle olmasa bile 6. viteste en ufak yokuşta 5'e düşürmek gerekecektir.
Sadece çip değişikliği ile %25 tork artışının mümkün olabileceğini sanmıyorum. Bunu söyleyen daha önce uygulayıp test cihazında ölçüm mü yapmış ?
GP500-1st
22 Ağustos 2011, 21:45
teknoali kardeşim arka dişliyi servisinde 38 yaptım. zippos servisinde taktır bişey olmaz yeni cbrların arka dişli 44 müş ben gittim 38 taktırdım ve gayet memnunum kalkışıda daha seri oldu motor 1 2 3 viteslerde uzakıça uzuyor 6.vitesi pek kullanamzsın ama 5. vites yetiyor zaten. 4te bile tam 140 yapıyorum. dün akşam pejo 206 yla kalkş yaptım 100e kadar pejo arkamda kaldı sonra beni geççkti gaz kestim. hem arka dişliyi küçültürsen yakıttanda kazanırsın. motor orjinal dişlisiyle 6. viteste 6binde 80km gidiyordu şuan 6 bin devirde 95 100 km rahatlıkla gidiyor rampalardada tek kişi hiç sorun yok eskisinden daha hızlı çıkabiliyorum dün dik bi ve uzun bi parmpayı 4.viteste üstüne yatmadan 120yle çıktım. motor serileşti yani anlıcağın. motorun orjinal vites araları çok kısa zaten dişli değişimi gerek gerçekten . 3.vites 115 km görüyor şuan
Dişli Büyütme olayı tamamen gereksiz Bi olay. Yaptığın işin kusura bakma da anlamı yok. Niye yok?
1) Motorda 6. vites var. Gerçek düz yoldaki son sürat 5. vitesde 135 civarı. 6. vites akselerasyon vitesi değil ekonomi için ayrılmış bi vites. Ve burdan okuyan millet zannediyor motor düz yolda 150 yapıyor. Yokuş aşşağı tam gaz 146 yaptı iniş bitti bitmese az daha gidecek.. Bunun benim için hiçbir anlamı yok.otobanda 120 ile giderken çok nazlı hızlanıyor bazende hızlanmıyor kapasite bu kadar..
2) Motor vites oranları kısa değil. Aksine 6 vites hızlanırken kullanım dısı olduğu için biraz uzun 2. viteste 4 -6 bin devirde veya yokuşta vasat. 10.5 nm tork yetersiz zaten. YZF 125 2. viteste de 58 3 te 80 yaparken Cbr125 2 vitesde 68 3. de 97 yapıyor. YZF 15hp/12nm (uzun stroklu olduğundan daha torklu) Cbr 13.3hp/10.5 nm. 6 vitesi kullanamıyorum demişşin. Motoru 1 vites eksilttin 5 vites yaptın daha iyi bişeymi şimdi bu?
Chip olayıda çok komik. Ninja chipi ne demek:santa: İsmi bile yanlış. Bence motorla bu kadar oynama:farao:
Zippo's
22 Ağustos 2011, 21:52
Dişli Büyütme olayı tamamen gereksiz Bi olay. Yaptığın işin kusura bakma da anlamı yok. Niye yok?
1) Motorda 6. vites var. Gerçek düz yoldaki son sürat 5. vitesde 135 civarı. 6. vites akselerasyon vitesi değil ekonomi için ayrılmış bi vites. Ve burdan okuyan millet zannediyor motor düz yolda 150 yapıyor. Yokuş aşşağı tam gaz 146 yaptı iniş bitti bitmese az daha gidecek.. Bunun benim için hiçbir anlamı yok.otobanda 120 ile giderken çok nazlı hızlanıyor bazende hızlanmıyor kapasite bu kadar..
2) Motor vites oranları kısa değil. Aksine 6 vites hızlanırken kullanım dısı olduğu için biraz uzun 2. viteste 4 -6 bin devirde veya yokuşta vasat. 10.5 nm tork yetersiz zaten. YZF 125 2. viteste de 58 3 te 80 yaparken Cbr125 2 vitesde 68 3. de 97 yapıyor. YZF 15hp/12nm (uzun stroklu olduğundan daha torklu) Cbr 13.3hp/10.5 nm. 6 vitesi kullanamıyorum demişşin. Motoru 1 vites eksilttin 5 vites yaptın daha iyi bişeymi şimdi bu?
Chip olayıda çok komik. Ninja chipi ne demek:santa: İsmi bile yanlış. Bence motorla bu kadar oynama:farao:
Bugun uzun uzun dusundukten sonra kelimesi kelimesine aklimdaki yorumu yazmissin.
AzRaİL42
22 Ağustos 2011, 21:58
Dişli Büyütme olayı tamamen gereksiz Bi olay. Yaptığın işin kusura bakma da anlamı yok. Niye yok?
1) Motorda 6. vites var. Gerçek düz yoldaki son sürat 5. vitesde 135 civarı. 6. vites akselerasyon vitesi değil ekonomi için ayrılmış bi vites. Ve burdan okuyan millet zannediyor motor düz yolda 150 yapıyor. Yokuş aşşağı tam gaz 146 yaptı iniş bitti bitmese az daha gidecek.. Bunun benim için hiçbir anlamı yok.otobanda 120 ile giderken çok nazlı hızlanıyor bazende hızlanmıyor kapasite bu kadar..
2) Motor vites oranları kısa değil. Aksine 6 vites hızlanırken kullanım dısı olduğu için biraz uzun 2. viteste 4 -6 bin devirde veya yokuşta vasat. 10.5 nm tork yetersiz zaten. YZF 125 2. viteste de 58 3 te 80 yaparken Cbr125 2 vitesde 68 3. de 97 yapıyor. YZF 15hp/12nm (uzun stroklu olduğundan daha torklu) Cbr 13.3hp/10.5 nm. 6 vitesi kullanamıyorum demişşin. Motoru 1 vites eksilttin 5 vites yaptın daha iyi bişeymi şimdi bu?
Chip olayıda çok komik. Ninja chipi ne demek:santa: İsmi bile yanlış. Bence motorla bu kadar oynama:farao:
Yani 6. Vites Cbr Da Hız Artırmak İçin Değil O Anki Sürati Koruyup Motorun Rahatlamasını Sağlamak İçin Yani 5.Viteste Motoru Zorlarken Kesiciye Doğru Yol Alırken 6.Vitese Attıgınızda Motor Rahatlıyor Gaz Kolu Sonuna Kadar Açık Vaziyette Motoru Yormadan Yol Alabiliyosunuz Yani 6.Vitesi Hıza Katkısı Yok Motora Katkısı Çok... ;)
Zippo's
22 Ağustos 2011, 22:01
Yani 6. Vites Cbr Da Hız Artırmak İçin Değil O Anki Sürati Koruyup Motorun Rahatlamasını Sağlamak İçin Yani 5.Viteste Motoru Zorlarken Kesiciye Doğru Yol Alırken 6.Vitese Attıgınızda Motor Rahatlıyor Gaz Kolu Sonuna Kadar Açık Vaziyette Motoru Yormadan Yol Alabiliyosunuz Yani 6.Vitesi Hıza Katkısı Yok Motora Katkısı Çok... ;)
Kelimesi kelimesine aynen oyle dostum.
teknoali
22 Ağustos 2011, 22:34
güzel bi tartışma konusu olmuş :) ama ben dişli olayını denemeyi düşünüyorum :)
Zippo's
22 Ağustos 2011, 22:54
güzel bi tartışma konusu olmuş :) ama ben dişli olayını denemeyi düşünüyorum :)
Sonuclari bekliyorum merakla abi,ozel mesajlarina goz gezdir bi ara :)
tolga1994199
23 Ağustos 2011, 04:02
6. vitesi kullanmazsın demişsin ama 6.vitese atıp 110 120 ile rahatça gidiyorum 8.5 bin devirde. siz bu hızda 6. viteste bu hızda daha çok benzin tüketceksiniz. onu geçtim ben motorun hızından çekişinden memnunum 1 vites daha az kullanıyorum ama eskisinden iyi gidiyor orjinal dişliyle rüzgarsız bi havada 135de kalıyordum . şuan ise 140ı görebiliyorum düz yolda . dünde arkamdan rüzgar esiyordu 20 30 km boyunca 145 150 arası gittim düz yolda 5.viteste gidiyordum daha 11 bin devirde. sonra 6ya attım hızım hiç düşmediaynı hızda gittim hep hatta bi ara tam 152 gördüm. motora dişli oynucaksanz tek kişi faydası var 2 kişi olunca motor yoruluyor çekişi düşüyor ama tek kişi hem kalkışı hem çekişi hemde son hızı daha iyi ben bunları gördüm. burda gökhan arkadaşımzda vardı oda dişli oynamıştı 2de 90 3te 120 yapıyorum diyordu eski kasa cbr la onada sorabilrsiniz ne artılarını görmüş.
miwaly_
23 Ağustos 2011, 07:27
burda gökhan arkadaşımzda vardı oda dişli oynamıştı 2de 90 3te 120 yapıyorum diyordu eski kasa cbr la onada sorabilrsiniz ne artılarını görmüş.
eğer bu son yazılan doğru ise (ki pek ihtimal vermiyorum) o motor mahvolmuştur. 2. viteste bir 125cc nin 90 görmesi mümkündür ama 17-18 saniyeyi geçer, motorda hızlanma ve tork namına birşey kalmaz. 3. viteste 120 yapabilir mi orasını kestirmek zor fakat 30 saniyeyi geçer sanırım. ayrıca 4., 5. ve 6. vites de tamamen çöpe atılmış olur. yani bu yapılanın motora en ufak bir getirisi olmaz, tam tersine zararı olur. motordaki dişli oranlarını motorun gücüne, hacmine ve kullanım alanına göre mühendisler belirliyor zaten, ideal kullanım dışında birşey yapılmayacaksa bu tarz modifiyeler yanlış olur.
dişli küçültmenin motora en ufak bir katkısı olmaz. tork düşer, hızlanma süresi uzar, zincire daha fazla yük biner, lastiğe yeterli güç aktarılamaz. tek artısı (artı denirse tabii) üst vitesler kullanılırsa daha sessiz ve daha titreşimsiz bir sürüş sağlaması olabilir. ki gereken anlarda ivmelenme azalacağı için bunun pek avantaj olduğu söylenemez, daha konforlu ve daha rahat bir sürüş sağlamaz; tam tersine tedirgin eder. denemek için motoru kullanırken 1., 3. ve 5. vitesi bir süre hiç kullanmayın, sürekli 2 ile kalkın, sonra 4 e, sonra da 6 ya atın. neredeyse hiçbir avantajı olmadığını anlayacaksınız.
cbr 125r güzel bir motor fakat göz ardı edilmemesi gereken çok önemli bir nokta var; bu bir 4 zamanlı 125cc. yani genellikle şehir içi kullanım ve pratiklik için üretilmiş bir motor. fakat buna rağmen rahatlıkla 120km hıza çıkması (zorlayınca 130-140km yapmasından bahsetmiyorum, zaten bu motorun 125km nin üstü hızlara çıkarılmasını doğru bulmuyorum) ve zorlu koşullar hariç bu hızını koruyabilmesi onu şehirler arası da kullanılabilir hale getirmiş, ama bu kadar işte, daha fazlasını yapmaya uygun değil. zaten üst hızlarda konforlu ve motoru yormadan seyahat etmesi için 6. vitesi koymuşlar.
125cc ile yapılabilecekler (ve yapılması gerekenler) bu kadar. gerisi hem gereksiz, hem bir faydası yok, hem de motoru yıpratan şeyler.
tolga1994199
23 Ağustos 2011, 14:16
sen hiç denedinmide konuşuyosun bende 2.viteste 85 3.vitesde 115 görebiliyorum hemde bu hızlara öncekinden daha seri çıkıyorum videosunu çekip ıspatlıcam son hızmda 140 150 arası. http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/profile.php?id=100001171692299 bakın facebook aderisimi ekleyin 151 km ile geçişim var
Onur01
23 Ağustos 2011, 15:18
merhaba arkadaslar. bende CBR 125 r kullanicisi olmak icin gun sayiyorum. motoru henuz canli olarak gormus degilim fakar resimlerde gordugum kadariyla cok guzel.
resimlerden gordugum kadariyla eski kasaya gore daha kalipli. yalniz soyle bi durum var. benim boyum 1,86 motorda nasil duracam cok merak ediyorum. umarim hayal kirikligi olmaz.
__sArSıLmAz__
23 Ağustos 2011, 15:29
dostum benimde boy 1.83,benim gözlemim şöyle : 125 cbr de kullandım cbr 1000rr da kullandım boyun uzunsa ondada sırıtıyo öbüründede
zevkini çıkar bunlara fazla takılma :bestmt:
Onur01
23 Ağustos 2011, 15:36
sarsilmaz kardes profilinde yazdigina gore suan ninja 250 r kullaniyosun. kalip olarak yeni kasa cbr125 ile ninja yanyana dursa cok fark var mi ??
__sArSıLmAz__
23 Ağustos 2011, 15:48
onu bilmemde kuzenimin 1000rr ile yan yana çekilmiş fotolar var hiçbir fark yok gibi ,zaten genelde uzunluk ve yükseklik hemen hemen aynı oluyor
Lastromantic nick li arkadaşın cbr 250 siyle yan yana geldik hemen hemen aynı ama ninja daha enli gibi duruyo
erman_erkan
23 Ağustos 2011, 18:01
uzun bir süreden sonra herkese merhaba işlerimden dolayı çok uzun süredir foruma yazı yazamıyordum ama bu haberi vermem lağzımdı size, çok severek aldığım repsolumu 10 gün önce sattım ve çok istediğim 600f imi aldım umarım herkes birgün hayalindeki motoruna kavuşur iyi günler tekrardan.
__sArSıLmAz__
23 Ağustos 2011, 18:08
gözün aydın Allah kaza bela vermesin hayırlı olsun...
GP500-1st
23 Ağustos 2011, 18:10
eğer bu son yazılan doğru ise (ki pek ihtimal vermiyorum) o motor mahvolmuştur. 2. viteste bir 125cc nin 90 görmesi mümkündür ama 17-18 saniyeyi geçer, motorda hızlanma ve tork namına birşey kalmaz. 3. viteste 120 yapabilir mi orasını kestirmek zor fakat 30 saniyeyi geçer sanırım. ayrıca 4., 5. ve 6. vites de tamamen çöpe atılmış olur. yani bu yapılanın motora en ufak bir getirisi olmaz, tam tersine zararı olur. motordaki dişli oranlarını motorun gücüne, hacmine ve kullanım alanına göre mühendisler belirliyor zaten, ideal kullanım dışında birşey yapılmayacaksa bu tarz modifiyeler yanlış olur.
dişli küçültmenin motora en ufak bir katkısı olmaz. tork düşer, hızlanma süresi uzar, zincire daha fazla yük biner, lastiğe yeterli güç aktarılamaz. tek artısı (artı denirse tabii) üst vitesler kullanılırsa daha sessiz ve daha titreşimsiz bir sürüş sağlaması olabilir. ki gereken anlarda ivmelenme azalacağı için bunun pek avantaj olduğu söylenemez, daha konforlu ve daha rahat bir sürüş sağlamaz; tam tersine tedirgin eder. denemek için motoru kullanırken 1., 3. ve 5. vitesi bir süre hiç kullanmayın, sürekli 2 ile kalkın, sonra 4 e, sonra da 6 ya atın. neredeyse hiçbir avantajı olmadığını anlayacaksınız.
cbr 125r güzel bir motor fakat göz ardı edilmemesi gereken çok önemli bir nokta var; bu bir 4 zamanlı 125cc. yani genellikle şehir içi kullanım ve pratiklik için üretilmiş bir motor. fakat buna rağmen rahatlıkla 120km hıza çıkması (zorlayınca 130-140km yapmasından bahsetmiyorum, zaten bu motorun 125km nin üstü hızlara çıkarılmasını doğru bulmuyorum) ve zorlu koşullar hariç bu hızını koruyabilmesi onu şehirler arası da kullanılabilir hale getirmiş, ama bu kadar işte, daha fazlasını yapmaya uygun değil. zaten üst hızlarda konforlu ve motoru yormadan seyahat etmesi için 6. vitesi koymuşlar.
125cc ile yapılabilecekler (ve yapılması gerekenler) bu kadar. gerisi hem gereksiz, hem bir faydası yok, hem de motoru yıpratan şeyler.
Klavyene sağlık:cat: 125cc motordan beklentiler fazla ve biraz heyecan olunca honda mühendislerininin ayarlarıda avam kalıyor tabi
sen hiç denedinmide konuşuyosun bende 2.viteste 85 3.vitesde 115 görebiliyorum hemde bu hızlara öncekinden daha seri çıkıyorum videosunu çekip ıspatlıcam son hızmda 140 150 arası. http://www.facebook.com/update_security_info.php?wizard=1#!/profile.php?id=100001171692299 bakın facebook aderisimi ekleyin 151 km ile geçişim var
Sen 55 kilosun sanırım ve motorun bu ayarlarının yanlış olduğunu motorun hızlanmasından eksiltip performans değil ekonomi amaçlı aşırı uzun vites orannları yaptığının farkında değilsin. Ben 81 kiloyum ve senin 4. vitesde 115 yapan cbr ını benle aynı kiloda biri kullansa standart 4. vitesde 115 yapan benim cbrdan 0-115 arası geride kalıcagı açıkça ortada. hatta kalkış yaptığımız yerde az bi yukarı eğim olsun çok az bile fark vahim boyutlara ulaşır.
Virajlı iniişli çıkışlı bi dağ yolunda kullanırsan motorunu normal ayarların ne kadar ince ve doğru hesaplanmış olduğunu daha iyi anlarsın. viraj çıkışı dik yokuş hızın 40 km/s. Vites ikide 68 değilde 85 yapıyor. virajdan çıktın 2 de gaz açtın motor o dik yokuşta bayım bayım bayılır 4500 devirde o uzun vites oranı ile. 1 e atarsın 40 dan 50 ye kadar çıkarsın motor bağırır tekrar ikiye atarsın devir yine 5500 de çekiş yerlerde sürünür. vites küçült büyült zaman kaybetin ve hala iedal hızlanmaı alamassın. Her halikarda standart mankine seni geçer gider. ideal çekişi alması için motorun 7000 devirden düşmemesi gerekir vites büyüttüğünde ama sen araları açarak 1 den ikiye geçtiğinde 125 cc bi motoru 6000 devirin altına düşürüyosun
merhaba arkadaslar. bende CBR 125 r kullanicisi olmak icin gun sayiyorum. motoru henuz canli olarak gormus degilim fakar resimlerde gordugum kadariyla cok guzel.
resimlerden gordugum kadariyla eski kasaya gore daha kalipli. yalniz soyle bi durum var. benim boyum 1,86 motorda nasil duracam cok merak ediyorum. umarim hayal kirikligi olmaz.
Geçen kuzenimin çocuğuna verdim kullandı. 185 boyu. Kullanırken çok sırıtmıyor gayet yeterli eski cbrdan eser yok.Seviyosan bu fiyata bu motorun alternetifi yok boşuna kafa yorarsın. Fotolarda motor küçük gözüküyor insanı aldatıyor. Ben hd videoya çektim kullanırken kendide baktı beğendi boyutu eskisi gibi aşırı minyon değil
erman_erkan
23 Ağustos 2011, 18:12
gözün aydın Allah kaza bela vermesin hayırlı olsun...
tesekkurler kardesım saol
tolga1994199
23 Ağustos 2011, 21:52
bak sen 81 kiloymuşsun ben 55 kiloyum ve hız denemesi yaparken kaskımı çıkarıp başımı camın altına kadar eğip ordan bakıyorum boyumda 1.70 yani hiç biyerimden rüzgar kesmiyo facedeki videomu izle 151 km geçişle tam geçerken durdur bak bi. ben 55 kilo oldğumdan dişli değiştirince zararını değil faydasını gördüm. öyle senin dediğin gibi okuşlarda 2de bayılmıyor 1de 50ye kadar çıkyıorum 2de de uzuyor bayılmıyor yani anlıcağın tabi 100 kilo bi adam olsa dişli tavsiye etmem çok baylır.
acemi06
23 Ağustos 2011, 22:49
Tekrar merhaba arkadaşlar, CBR 125 alma yolunda bir arkadaşınız olarak formu düzenli olarak takip ediyorum ve çok güzel bilgiler ediniyorum, motorsikletimi alınca acemi bir arkadaşınız olarak sizlerin bol bol başınızı ağrıtacağım sanırım, yardımcı olursanız sevineceğim :) çünkü motorsiklet konusunda hiçbir bilgim yok burda sizlerin paylaşımlarını okuyarak bilgi edinmeye çalışıyorum, aslında netten araştırarakta bilgi edinebilirim ama sizler bu makinayı kullanıp tecrübelerinizi paylaşıyorsunuz bununda teoriktense uygulamalı olarak bana daha artı katacağına inanıyorum.
tolga1994199 arkadaşım sadece merak ettiğim için soruyorum çünkü teknik bilgi almak istiyorum, bu dişli değişimini yaparken servise avantaj veya dezavantajlarını sordun mu servis bu konuda ne bilgi verdi, bu önemli benim için çünkü şimdiden servislerin bu konuda nasıl yönlerdirdiğini öğrenmek istiyorum. Bilgin için şimdiden teşekkür ederim.
bur-k@
23 Ağustos 2011, 23:08
dişli olayını araştırdım arkadaşlar motoru devirlendirmek için sürekli zorlayacaksınız bir de debriyaj balatanız daha çabuk bitecektir
Emrah.ark
23 Ağustos 2011, 23:38
Arkadaşlar uzun süre motorsuzluktan sonra 10 gün önce motorumu servisten çıkarmış bulunmaktayım :)
Çıkarır çıkarmaz hem yazlıga gittim hemde ufak bi ege turu yaptım..
İstanbul-Kuşadası-Didim-Çanakkale-Bozcaada-İstanbul şeklinde toplamda 2200 km yaptım 1 haftada..
Bu yol süresince didime kadr bi arkadaşımla birlikte gittik yani 2 kişi..
Düzde 120yle rahat rahat gittik ama yokuşlarda ve rüzgarın etkisiyle ara sıra 8olere düştügüm oldu ve rüzgarlı bölgelerde hem ben hemde motor bi hayli zorlandık..
Dönüşte ise tektim düzde 130-140 yokuşları 110la rahat rahat çıktım kaba yerlerim harici agrıyan bi yerim olmadı eger boyunuz benim gibi kısa ise uzun yol düşünebilirsiniz..
Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler..
Zippo's
23 Ağustos 2011, 23:49
Arkadaşlar uzun süre motorsuzluktan sonra 10 gün önce motorumu servisten çıkarmış bulunmaktayım :)
Çıkarır çıkarmaz hem yazlıga gittim hemde ufak bi ege turu yaptım..
İstanbul-Kuşadası-Didim-Çanakkale-Bozcaada-İstanbul şeklinde toplamda 2200 km yaptım 1 haftada..
Bu yol süresince didime kadr bi arkadaşımla birlikte gittik yani 2 kişi..
Düzde 120yle rahat rahat gittik ama yokuşlarda ve rüzgarın etkisiyle ara sıra 8olere düştügüm oldu ve rüzgarlı bölgelerde hem ben hemde motor bi hayli zorlandık..
Dönüşte ise tektim düzde 130-140 yokuşları 110la rahat rahat çıktım kaba yerlerim harici agrıyan bi yerim olmadı eger boyunuz benim gibi kısa ise uzun yol düşünebilirsiniz..
Herkese kazasız belasız keyifli sürüşler..
Gozun aydin dostum Allah bidaha kaza bela vermesin.
miwaly_
24 Ağustos 2011, 00:21
ben anladım şimdi forumun neden eskiden daha kalabalık olduğunu : )
peki arkadaşlar, bildiğinizi okuyun. kaskınızı çıkarıp kafanızı kadrana gömün 2km daha hızlı gitmek için, ispat edin ne olduğunuzu. sonra da yıllarını mekanik bilimlerle geçirmiş kişilere küfürler ve/veya hakaretler yağdırın. çok güzel ve saygılı davranışlar bunlar. her forumda görülmesi gereken hareketler...
birşeyi (daha önceden defalarca kez bana anlatılmasına rağmen) birkez daha öğredim bugün; bilgiyi anlayabilecek kişi ile paylaşmak gerekiyormuş...
herkese iyi forumlar : )
nere.f
24 Ağustos 2011, 00:56
Abiler kardeşler Merhaba
Her şey dahil kasko+plaka ruhsat+motor +daha başka ne gerekli ise motoru trafiğe çıkarmak için kaç gayme tutuyor.
Kafama takıldı şeytan diyor bi kaç ay daha bekle al bi cıbır :mrgreen:
Zippo's
24 Ağustos 2011, 01:00
Abiler kardeşler Merhaba
Her şey dahil kasko+plaka ruhsat+motor +daha başka ne gerekli ise motoru trafiğe çıkarmak için kaç gayme tutuyor.
Kafama takıldı şeytan diyor bi kaç ay daha bekle al bi cıbır :mrgreen:
Valla kardesim tam bilmiyorum neler yapilmali ama ben motoru trafige cikana kadar motor fiyati 5.600 + 350-400 lira gibi tuttu islemler.6 ya patladi yani bana.
Arkadaslar bu arada eski kasaya olan leo vince egzos ;
http://www.youtube.com/watch?v=6J0s6l-KDGY
Bizim yeni kasalarada uyar mi acaba ? Bayadir egzos arayisi icindeyim ama hala bulamadim bir egzos.Kafamda arrow var yeni kasa icin ama oda Turkiye ye gelmedi henuz.Leo vince de cok hos bir ses veriyomus.
cbr125-rr
24 Ağustos 2011, 01:22
Selam arkadaşlar bu dişli olayı çok tartışıldı çok yazılar okudum neredeyse yabancı ve türk forumlarının hepsini okudum izmir 6. sanayi manisa sanayi sitesi hepsini gezdim yaklaşık 7-8 usta ile görüştüm ve hepsini test ettim şimdi ise tereddütte kalan arkadaşlarım için tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
1. Cbr 125r Marka/Model Motosikletin orj. dişli sayısı ( 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 Diğer yılların sayısını bilmiyorum ) Ön: 15 Arka: 42 diştir.
2. Ön 14 arka 42 takarsak yani arka dişliyi ellemekten ise ön dişliyi değiştirmek çok kolay olduğu için ( sadece 5 dakika alıyor ) tercih ettim motosikletin kalkışı gidişi çok hızlandı 1. vites 2. vites ve 3. vites yanlıyor 120 km. hıza çok çok çok kısa bir sürede ulaşıyor ancak son sürat 122. Düz yolda 122 yokuş aşağıda 122 yokuş yukarıda 110 - 120 arası ve 6. vitesi sonuna kadar yiyor redline'a giriyor.
3. Ön 16 arka 42 istersen 40 kilo ol şahsen ben 63 kiloyum motosiklet bayım bayım bayılıyor 6. vitesi unut 5 viteste redline'a sokabilirsen ne ala vites araları uzuyor motor rahatlıyor eskisi gibi sıkışmadan eskisinden daha iyi süratları yakalayabildiği için son hız 135 düz yol ve normal hava koşulları, yokuş aşağı 143 - 145, yokuş yukarı yokuşa göre değişiyor ancak normalde rahat çıktığın bir yokuşu 10 - 20 km/hz arasında düşüyor ve daha ufak vitesle çıkıyorsun.
4. Ön 15 arka 38'de ön 16 arka 42'ye eşit sayılır arada %1,5 olumlu bir fark gösteriyor.
5. Yani arkadaşlar siz çabuk hızlanma istiyorsanız beni sınıfımda kimse geçemesin Hyosung 250'r'la kalkışta kapışayım diyosanız hızlanma konusunda ben kefilim ÖN:14 Arka:42 git tak ve olmadı kardeşim sen bu işi bilmiyorsun de. Not: fiyatı 3TL yanlış duymadınız 3TL
6. Yok kardeşim benim motorum çabuk hızlanmasın vites araları uzun olsun ve tek kişi kullanıyorum zaten pek yokuş yukarı gitmeyi sevmem diyorsan buyur ÖN:16 Arka:42
Şimdi arkadaşlar bu motosikletin tork'u belli motosikletin beygir gücünü o an oluşan tork belirlemektedir ve bu silindirin oluşturabileceği max. tork bellidir, ÖN:16 Arka:38 dişlisi ile cbr 125r eski son hızına + olarak % 27 hız ekliyor bu ne demektir son 130km hız yapıyorsan 165km hız yapacaksın demektir ancak bu motosikletin tork'u yetmez ancak dimdik bir yokuş gerekli oradan ölümüne durmayacakmışcasına gitmen gerekiyor. O yüzden bu motosikletin orjinal silindir ve orj. karbüratör/enj.lu haline her ne yaparsan yap ne takarsan tak düz yolda görebileceğin max. hız 130'dur.
Yok abi ben düz yolda 160 yaptım yok ben 165 yaptım 143 yaptım diyenler olucaktır oldu ve oluyor arkadaşım sen neyi biliyorsun ki ? :pr: o bilmem kaç km hız yaptığın yolun eğim derecesi arkandaki rüzgar lastiklerinin durumu öndeki rüzgarın kaçta kaçını kestiğini biliyormusunda cbr 125r düz yolda 165 km diyorsun. Normal koşullu havada normal rüzgar seviyesinde dümdüz bir yolda bu motosikletin 130 görmesi dahi 120'yi görmene göre zordur!
Bu dişli son hız muhappetinide burada noktalıyorum. Of yoruldum be bide sinirlendim sanki :) :bestmt:
NOT: Dişli bulamayan arkadaşlara cbr'a gönül vermiş biri olarak bahsettiğim fiyata dişli temin edebilirim. Cbr'lı günler dilerim :)
miwaly_
24 Ağustos 2011, 02:27
Selam arkadaşlar bu dişli olayı çok tartışıldı çok yazılar okudum neredeyse yabancı ve türk forumlarının hepsini okudum izmir 6. sanayi manisa sanayi sitesi hepsini gezdim yaklaşık 7-8 usta ile görüştüm ve hepsini test ettim şimdi ise tereddütte kalan arkadaşlarım için tecrübelerimi paylaşmak istiyorum.
1. Cbr 125r Marka/Model Motosikletin orj. dişli sayısı ( 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010 Diğer yılların sayısını bilmiyorum ) Ön: 15 Arka: 42 diştir.
2. Ön 14 arka 42 takarsak yani arka dişliyi ellemekten ise ön dişliyi değiştirmek çok kolay olduğu için ( sadece 5 dakika alıyor ) tercih ettim motosikletin kalkışı gidişi çok hızlandı 1. vites 2. vites ve 3. vites yanlıyor 120 km. hıza çok çok çok kısa bir sürede ulaşıyor ancak son sürat 122. Düz yolda 122 yokuş aşağıda 122 yokuş yukarıda 110 - 120 arası ve 6. vitesi sonuna kadar yiyor redline'a giriyor.
3. Ön 16 arka 42 istersen 40 kilo ol şahsen ben 63 kiloyum motosiklet bayım bayım bayılıyor 6. vitesi unut 5 viteste redline'a sokabilirsen ne ala vites araları uzuyor motor rahatlıyor eskisi gibi sıkışmadan eskisinden daha iyi süratları yakalayabildiği için son hız 135 düz yol ve normal hava koşulları, yokuş aşağı 143 - 145, yokuş yukarı yokuşa göre değişiyor ancak normalde rahat çıktığın bir yokuşu 10 - 20 km/hz arasında düşüyor ve daha ufak vitesle çıkıyorsun.
4. Ön 15 arka 38'de ön 16 arka 42'ye eşit sayılır arada %1,5 olumlu bir fark gösteriyor.
5. Yani arkadaşlar siz çabuk hızlanma istiyorsanız beni sınıfımda kimse geçemesin Hyosung 250'r'la kalkışta kapışayım diyosanız hızlanma konusunda ben kefilim ÖN:14 Arka:42 git tak ve olmadı kardeşim sen bu işi bilmiyorsun de. Not: fiyatı 3TL yanlış duymadınız 3TL
6. Yok kardeşim benim motorum çabuk hızlanmasın vites araları uzun olsun ve tek kişi kullanıyorum zaten pek yokuş yukarı gitmeyi sevmem diyorsan buyur ÖN:16 Arka:42
Şimdi arkadaşlar bu motosikletin tork'u belli motosikletin beygir gücünü o an oluşan tork belirlemektedir ve bu silindirin oluşturabileceği max. tork bellidir, ÖN:16 Arka:38 dişlisi ile cbr 125r eski son hızına + olarak % 27 hız ekliyor bu ne demektir son 130km hız yapıyorsan 165km hız yapacaksın demektir ancak bu motosikletin tork'u yetmez ancak dimdik bir yokuş gerekli oradan ölümüne durmayacakmışcasına gitmen gerekiyor. O yüzden bu motosikletin orjinal silindir ve orj. karbüratör/enj.lu haline her ne yaparsan yap ne takarsan tak düz yolda görebileceğin max. hız 130'dur.
Yok abi ben düz yolda 160 yaptım yok ben 165 yaptım 143 yaptım diyenler olucaktır oldu ve oluyor arkadaşım sen neyi biliyorsun ki ? :pr: o bilmem kaç km hız yaptığın yolun eğim derecesi arkandaki rüzgar lastiklerinin durumu öndeki rüzgarın kaçta kaçını kestiğini biliyormusunda cbr 125r düz yolda 165 km diyorsun. Normal koşullu havada normal rüzgar seviyesinde dümdüz bir yolda bu motosikletin 130 görmesi dahi 120'yi görmene göre zordur!
Bu dişli son hız muhappetinide burada noktalıyorum. Of yoruldum be bide sinirlendim sanki :) :bestmt:
NOT: Dişli bulamayan arkadaşlara cbr'a gönül vermiş biri olarak bahsettiğim fiyata dişli temin edebilirim. Cbr'lı günler dilerim :)
baştan aşağı katıldım (ufak birkaç nokta hariç fakat önemli değil onlar da)...anlayan, dinleyen ve bilen kişinin hali başka oluyor :)
tolga1994199
24 Ağustos 2011, 02:36
arkadaşım düz yolda 165 km yaptım diyen biri yok zaten. ben rüzgarsız düz yolda kasksız 140 rüzgarı arkama aldğım zamanda 145 150 arası gidebiliyorum motorun üstüne iyice kapanarak. hatta motorda tam 200 kilo yükle gidiyoduk 138 gördük arkdan vuruyordu rüzgar bunların hepsini ıspatlıcam düz yolda kaç yapıyomuşum 4. viteste 140 yapıyorum hepsini çekçem videoya bayramda atcam bakarsınız inanmayanlar
---------- Post added at 01:36 ---------- Previous post was at 01:34 ----------
ayrıca şuda var ben eski kasayıda kullandım 6 ay. 1 aydırda yeni kasa kullanıyorum yeni kasaso daha seri ve daha hızlı bunu gördüm. sendede eski kasa var galiba.
Zippo's
24 Ağustos 2011, 05:22
Bosverin arkadaslar disliyi,gelin egzost atalim bizim motorlara :)
Alper Kaya
24 Ağustos 2011, 06:04
arkadaşım düz yolda 165 km yaptım diyen biri yok zaten. ben rüzgarsız düz yolda kasksız 140 rüzgarı arkama aldğım zamanda 145 150 arası gidebiliyorum motorun üstüne iyice kapanarak. hatta motorda tam 200 kilo yükle gidiyoduk 138 gördük arkdan vuruyordu rüzgar bunların hepsini ıspatlıcam düz yolda kaç yapıyomuşum 4. viteste 140 yapıyorum hepsini çekçem videoya bayramda atcam bakarsınız inanmayanlar
---------- Post added at 01:36 ---------- Previous post was at 01:34 ----------
ayrıca şuda var ben eski kasayıda kullandım 6 ay. 1 aydırda yeni kasa kullanıyorum yeni kasaso daha seri ve daha hızlı bunu gördüm. sendede eski kasa var galiba.vala cbr 250r gereksiz aşa yukarı aynı basıyolar nasılsa salak honda 250cc getirmiş
__sArSıLmAz__
24 Ağustos 2011, 10:17
cbr kullandığım ilk zamanlarda 135 i geçemedim
bir süre sonra cbr kullanan başka bir arkadaşla tanıştım ve bana 155 yaptığını söyledi inanmadım hatta içimden çocuğa saydım sayıştırdım
tabi daha sonra motora pusmayı öğrendim,karşıdan rüzgar çıktığında motorun 100 ü geçmediğini gördüm ve adanalı arkadaşlar bilir tekirden o yokuştan aşşağı inerken 155 i gördüm şok oldum ve acemilik günlerimdeki o inanmadığım arkadaşımın günahını aldığımı düşündüm
ister inanın ister inanmayın (bu söylediklerim eski kasa içindir,yeni kasa kullanmadım)
eminim yeni kasada bu süratleri görür ama benim anlamadığım cbr 250r 150 yi geçmiyo diyen arkadaşlar,cbr 125 de aynı sürati yapıyor,oyüzden cbr25r ın daha performanslı olması lazım ama 155 lerde kalıyosa durum vahim
ama bence güzel bir yokuşta cbr 250r da 165 leri görecektir diye düşünüyorum...
cbr125-rr
24 Ağustos 2011, 10:27
arkadaşım düz yolda 165 km yaptım diyen biri yok zaten. ben rüzgarsız düz yolda kasksız 140 rüzgarı arkama aldğım zamanda 145 150 arası gidebiliyorum motorun üstüne iyice kapanarak. hatta motorda tam 200 kilo yükle gidiyoduk 138 gördük arkdan vuruyordu rüzgar bunların hepsini ıspatlıcam düz yolda kaç yapıyomuşum 4. viteste 140 yapıyorum hepsini çekçem videoya bayramda atcam bakarsınız inanmayanlar
---------- Post added at 01:36 ---------- Previous post was at 01:34 ----------
ayrıca şuda var ben eski kasayıda kullandım 6 ay. 1 aydırda yeni kasa kullanıyorum yeni kasaso daha seri ve daha hızlı bunu gördüm. sendede eski kasa var galiba.
Güzel kardeşim biz bundan bahsetmiyoruz işte seninde anlamak istemediğin şey bu biz motosikletin üstüne komple kapanmak istemiyoruz ayrıca her zamanda arkamızda şiddetli esen rüzgar olmuyor ve malum her inişin bir çıkışı olduğu için ülkemizde yokuş bol biz o 150 km hız'ı düz yolda normal oturuş pozisyonunda normal rüzgar şartlarında yapabilmekten bahsediyoruz zaten yarışta değiliz yatalım 130 - 150 km hızla yatarsakta 600cü 1000ci abilerimiz yanımızdan geçerken güler :D 120 - 150 km arası yatsam bana gülmezler mi ayrıca yakışırmı he 200 km hız yapsam yatarım hatta bu hoşuma gider ancak ben aklını başına almamış bir çocuk gibi rüzgarı arkama almak için rüzgarlı havayı bekleyip sonrada deli gibi yatmak istemiyorum çoluğum çocuğum var benim :) o yüzden bu motosikletin max. yapabileceği hız bellidir ..
Evet bende eski kasa var ve 6 ay 1 ay gibi sürelerdir değil 2008 yılından beri bende ;) test etmediğim şey kalmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:22 ----------
Bosverin arkadaslar disliyi,gelin egzost atalim bizim motorlara :)
Egsoz'a çok gönül verme derim çünki ben 500 TL verdim sıfırını aldım akrapovic egsoz taktım 3 ay kadar kullandım gözle görülebilecek kadar ne iyi bir ses nede performans gösteriyor hız'da 5-10 km arası oynuyor çünki bizim motosikletler 4 zamanlı olduğu için sıkıştırma ile hızlanabilen bir motosiklet o yüzden modifiye egsoz'un 5-10 km gibi bir faydası var sese gelince hani bu 100lük cup'lara takılan 5'tL'lik egsozlar var ya kafa sadece işte bu egsozları takan 17-18 yaşında çocukların motosikleti gibi oluyor ve emin ol gözden düşüyor çin malı gibi oluyor bence hiç hiç hiç orjinalliğini bozmayın en ideal egsoz üzerindekidir test ettim gördüm ve tecrübemi paylaşıyorum.
__sArSıLmAz__
24 Ağustos 2011, 10:31
ben cbr 125 ime ozamanlar tiger egsoz takmıştım hız konusunda hiç bişey değişmedi
cbr125-rr
24 Ağustos 2011, 10:44
ben cbr 125 ime ozamanlar tiger egsoz takmıştım hız konusunda hiç bişey değişmedi
Yok dostum değişiyor 5-10 km arasında son hız değişiyor değiştirdiğim için biliyorum ve o şekilde konuşuyorum egsoz üzerinde 6 ay kullandım ve son hız'a %3-5 arası bir ekleme yapıyor ancak egsoz'a göre dediğim gibi doğru sıkıştırma oranına göre ilk orta ve son susturucu önemli egsoz markasıda önemli değil sanayipovicte takabilirsin ancak ilk orta ve son susturucu ile ne kadar sıkıştırma / tork yakalayabildiğin buna göre yakalayabildiğin son devirde kaç bg güç ürettiğindir ;)
__sArSıLmAz__
24 Ağustos 2011, 11:07
tek sen değil herkes öyle söylüyor ama niyeyse bende bir değişiklik olmadı bende anlamadım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO