Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Emre18
09 Mart 2010, 22:27
Dyner(utku)'a göre ybr 125 ve cbr 125'in debriyaj balataları aynı. Benim bilgim yok fakat bir kaç kişiden daha bunu duymuştum.
Teşekkür ederim ahmet93 Sağol :) kendim takacağımdan emin olmak istiyorum.İlgin için tekrardan teşekkürler :wiinkk:
mertka
10 Mart 2010, 04:42
Merhabalar... bende seneye ehliyetimi alıyorum ve akabinde 2010 CBR125 :) yeni kasa türkiyeye gelmiş ve 5900 TL... aslında bu sene alıcaktım ehliyeti ama motorun gelmesini bekliyeyim dedim.. Bu yeni modeli alan varmı? bizim CBR-sinek-125'den performans olarak bi farkı varmıdır :D İyi günler
cbr sinek ha iyiymiş
sen yenisini al zaten arkadaş o cbr ne oluyor bilmiyorum ama senın sinek dediğin motor daha hızlı :) sanada iyi geceler
motorhocası
10 Mart 2010, 04:52
Sinek tombuldur yine iyiki sivrisinek dememiş.:cherry:
Emre18
10 Mart 2010, 21:41
Arkadaşlar benim bi sorum olcaktı. Malesef ki cbrm kendini istirahete çekti :pale:. debriyaj balatasını bitmiş diye düşünürken burdaki ustanın dediğine göre şanzıman dağılmıs fotosunu cektim. Kırmızıyla çizdiğim yerler kırılmış :pale: ilk başta kırık olduğunu anlayamadım çok düzgün kesmiş,O şeklinde kesik var, şaşkınlıktan kırık parçanın cıkarılmış fotosunu cekmeyi unuttum.Bu arıza bana kaça patlar bilginiz varmı? :salut:
http://i44.tinypic.com/acy8hi.jpg
osmaniyeli
10 Mart 2010, 21:56
Arkadaşlar benim bi sorum olcaktı. Malesef ki cbrm kendini istirahete çekti :pale:. debriyaj balatasını bitmiş diye düşünürken burdaki ustanın dediğine göre şanzıman dağılmıs fotosunu cektim. Kırmızıyla çizdiğim yerler kırılmış :pale: ilk başta kırık olduğunu anlayamadım çok düzgün kesmiş,O şeklinde kesik var, şaşkınlıktan kırık parçanın cıkarılmış fotosunu cekmeyi unuttum.Bu arıza bana kaça patlar bilginiz varmı? :salut:
Emre geçmiş olsun. o kısım şanzuman milinin geldiği yer debriyaj tası oraya geçiyor. başka neresi kırıldı anlayamadım diğer kırıılanı tarif etsene. kırık yer blok olduğu için o parçayı belki yedek parça stoklarında bulamayabilirsin. bulsan da çok fahiş bir fiyat isteyeceklerdir. benim gördüğüm kadarıyla rulmanı çakarken çatlattılar gibi. yada mil zorlaya zorlaya o aluminyum kısmı çatlattı. o çatlayan kısma fatura deniyor(biliyorum garip ama) yani rulmanın dayandığı yer. benim sana önerim sanayiye gidip aluminyum kaynağı yapan bir yerle görüşmen. o kısmı kendileri olur yada olmaz diye sana söyleyeceklerdir(büyük ihtimal olur)
minimum masrafın 100 lira olacak çünkü motorun inecek. şanzuman sökme ğcreti 100 lira üzeri. başka kırılan parçaların da varsa çok canını yakarlar haberin olsun 500-1000 lira derlerse hazır ol
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:55 ----------
sen bir sanayiye gidip konuş. nnasıl kırıldığını da anlatırlar sana
Emre18
10 Mart 2010, 22:12
Çok teşekkür ederim osmaniyeli kardeşim inş kaynak olur onu görüşürüm ama sadece kaynakla iş bitmiyecek gibi.Motorun içini söktüttürmedim.Servisinde yapılsın diye.Sorun tam olarak şöle dilim döndüğnce anlatmaya calışıyım.
Motoru stop etmiştim, işimi bitirdikten sonra calıştırdım 1de kalktım hareket etti 2 ye attım motor boştaymış gibi bağırdı.2-3-4 yok vites boştaymış gibi bağırıyo.Tabi bu viteslerde de ses geliyodu.Tangır tungur sesler.Debriyaj manetinede sanki vuruyomuş gibi hissediliyodu :pale: 300-400 tl yi gözden cıkardım da inş daha fazlası olmaz
osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:18
Çok teşekkür ederim osmaniyeli kardeşim inş kaynak olur onu görüşürüm ama sadece kaynakla iş bitmiyecek gibi.Motorun içini söktüttürmedim.Servisinde yapılsın diye.Sorun tam olarak şöle dilim döndüğnce anlatmaya calışıyım.
Motoru stop etmiştim, işimi bitirdikten sonra calıştırdım 1de kalktım hareket etti 2 ye attım motor boştaymış gibi bağırdı.2-3-4 yok vites boştaymış gibi bağırıyo.Tabi bu viteslerde de ses geliyodu.Tangır tungur sesler.Debriyaj manetinede sanki vuruyomuş gibi hissediliyodu :pale:
senin sorunun tıpatıp aynısı 1 ay önce burada bir elemanın motoruna oldu. aynı şekilde o da sadece 1 atıyordu 2-3 yoktu. o arkadaşın linkini bulurum istersen kaça yaaptırmış bir sorabilirsin.
onun başına gelenler motora yağsız binmesinden olmuş. 1 çay bardağı yağçıkmış motrundan sadece
sen 2. el aldın kimbilir eleman satacağım diye kaç km yağ değiştirmedi. serviste km bakımlarında kaşe atılıyor. bu kaşeleri olmayan motorlar bakımsız olabilir
Emre18
10 Mart 2010, 22:25
senin sorunun tıpatıp aynısı 1 ay önce burada bir elemanın motoruna oldu. aynı şekilde o da sadece 1 atıyordu 2-3 yoktu. o arkadaşın linkini bulurum istersen kaça yaaptırmış bir sorabilirsin.
onun başına gelenler motora yağsız binmesinden olmuş. 1 çay bardağı yağçıkmış motrundan sadece
sen 2. el aldın kimbilir eleman satacağım diye kaç km yağ değiştirmedi. serviste km bakımlarında kaşe atılıyor. bu kaşeleri olmayan motorlar bakımsız olabilir
Motoru 1200 küsür km de almıstım yağına suyuna bakarım 2000 de bir değiştiririm, motor ağustos ayında 2. senesini dolduracaktı, hatta son yağınıda 300-400 km önce değiştirmiştim. İçinden cıkan yağ temizdi.O konuya bi bakıyım Tekrardan teşekkürler yardımların için
Bide bu sorunumun nedeni motoru yiğdırmamdan olabilirmi? Çünkü frenden fazla motor freni kullanıyodum
osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:27
Motoru 1200 küsür km de almıstım yağına suyuna bakarım 2000 de bir değiştiririm, motor ağustos ayında 2. senesini dolduracaktı, hatta son yağınıda 300-400 km önce değiştirmiştim. İçinden cıkan yağ temizdi.O konuya bi bakıyım Tekrardan teşekkürler yardımların için
Bide bu sorunumun nedeni motoru yiğdırmamdan olabilirmi? Çünkü frenden fazla motor freni kullanıyodum
ben de moto freni çok kullanırım 30bin i geçti benim moto sadece 3.vites dişlimin bir dişi kırılmıştı 10 liraya yenisini aldım.
link burada
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71226-cbr-125-sanziman-dagildi.html
Emre18
10 Mart 2010, 22:47
ben de moto freni çok kullanırım 30bin i geçti benim moto sadece 3.vites dişlimin bir dişi kırılmıştı 10 liraya yenisini aldım.
link burada
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/71226-cbr-125-sanziman-dagildi.html
Çok teşekkür ederim hocam sağolun.Bana öle demişlerdi motoru çok yığdırmandan dolayı kırılmıştır diye.Var bu sıralar bi uğursuzluk üzerimde ama hakkımızda hayırlısı.ALLAH razı olsun :rendeer:
osmaniyeli
10 Mart 2010, 22:50
Çok teşekkür ederim hocam sağolun.Bana öle demişlerdi motoru çok yığdırmandan dolayı kırılmıştır diye.Var bu sıralar bi uğursuzluk üzerimde ama hakkımızda hayırlısı.ALLAH razı olsun :rendeer:
rica ederim. :rendeer:
iyice araştırmadan parayı bayılma istersen. kırılan şanzuman parçalarını al parçacılara sor belki ucuza halledersin
Emre18
10 Mart 2010, 22:58
Buda motorumun bozulmadan önceki son halleri.Baya bi uğraşarak angel eyes yapmaya calışmıştım.Sonunda ortaya bişiler koyduk ama nazar deydi herhalde, işte resimler beğenecekmisiniz acaba :)
http://i43.tinypic.com/9kb8f7.jpg
http://i41.tinypic.com/o5q81c.jpg
http://i40.tinypic.com/eh0i1c.jpg
bosnak_semko
10 Mart 2010, 23:36
maşallah allah nazardan saklasın dostum :) :)
kaş tatlı durmuş.. angel larında çok hoş :) :)
bende sdece xenon var angel yok :)
bu arada xenon sigortayı yakıcak haberin olsun :p sigortayı 20lik tak sorun olmuyo sonra :) :)
arkadaslar cbr 125 in 1 deposu 0 dan nekadara doluyor ve yaklasık olarak sehirler arası yolda kaç km yapıyor
100km de 2.9 litre.
funkyboys
11 Mart 2010, 00:10
100km de 2.9 litre.
bir depoyla uzun yolda 350 km
mertka
11 Mart 2010, 00:57
emre18 : hocam geçmiş olsun umarım en kısa zamanda canını sıkmadan sorunu halledersin. ama bu sorun nasıl kaynaklanmış onu anlayamadım
Ya arkadaşlar tekrar merhaba hepinize :) Geceleri çalıştığım için sayfaya pek vakit ayıramıyordum ama motorda bir iki aksaklık fark edince hepinize bir danışayım dedim. Motorumun ufak tefek bakımlarını kendim yapıyorum yaklaşık 1000 km önce bujiyi değiştirdim ama eski bujide çok az olmakla beraber yenisinde daha çok fark etmeye başladım sanırım buji yuvasının üstünde yağ birikmesi oluşuyor. Bu haliyle yuvadan içeri girip bujiye de bulaşıyor ve zamanla ateşleme zorlaşıyor neden olabilir? En geç 1250 km'de bir yağını değiştiriyorum ve aldığım buji de orjinal bujisi :silent: Bir de motorumun ısınma süresinde ve rölanti devrinde ciddi oranda düşüklük var, ilk başlarda soğuklardandır diye düşündüm ama ısınma esnasında hafif vuruntu sesi gelmeye başladığında başka bi sorun olduğunu düşünmeye başladım tahmini olarak sebebi nedir bunların? Şimdiden hepinize çok teşekkür ederim :rendeer: Bu arada motorum 19000 km'de ve 2008 model :)
Emre18
11 Mart 2010, 08:27
maşallah allah nazardan saklasın dostum :) :)
kaş tatlı durmuş.. angel larında çok hoş :) :)
bende sdece xenon var angel yok :)
bu arada xenon sigortayı yakıcak haberin olsun :p sigortayı 20lik tak sorun olmuyo sonra :) :)
Teşekkür ederim dostum beğenmene sevindim :) zaten angelları takarken yanlışlıkla artı ucunu şaseye değdirmem yüzünden 2 kere sigorta attı suan üzerinde 15A takılı
emre18 : hocam geçmiş olsun umarım en kısa zamanda canını sıkmadan sorunu halledersin. ama bu sorun nasıl kaynaklanmış onu anlayamadım
Teşekkür ederim dostum sağol.Bende anlayamadım, aklıma mantıklı gelen tek şey 7-9bin devirlerde gezerken yavaslamam için vitesi küçültmem sonucu motorun öne yığılması.Vitesi küçültürken motor baya bi bağırıyodu.Arada vitesleri unutup20-30 km hızlarda gezerkene 1. vitese indirdiğim oluyodu arkayı kilitliyodu ama hemen debriyajı sıkıyodum. İlginiz için tekrardan teşekkürler :rendeer:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:19 ----------
Ya arkadaşlar tekrar merhaba hepinize :) Geceleri çalıştığım için sayfaya pek vakit ayıramıyordum ama motorda bir iki aksaklık fark edince hepinize bir danışayım dedim. Motorumun ufak tefek bakımlarını kendim yapıyorum yaklaşık 1000 km önce bujiyi değiştirdim ama eski bujide çok az olmakla beraber yenisinde daha çok fark etmeye başladım sanırım buji yuvasının üstünde yağ birikmesi oluşuyor. Bu haliyle yuvadan içeri girip bujiye de bulaşıyor ve zamanla ateşleme zorlaşıyor neden olabilir? En geç 1250 km'de bir yağını değiştiriyorum ve aldığım buji de orjinal bujisi :silent: Bir de motorumun ısınma süresinde ve rölanti devrinde ciddi oranda düşüklük var, ilk başlarda soğuklardandır diye düşündüm ama ısınma esnasında hafif vuruntu sesi gelmeye başladığında başka bi sorun olduğunu düşünmeye başladım tahmini olarak sebebi nedir bunların? Şimdiden hepinize çok teşekkür ederim :rendeer: Bu arada motorum 19000 km'de ve 2008 model :)
Geçmiş olsun dostum inş sorununu halledersin.Bilgisi olan arkadaşlar cevap verirler.Umarım en kısa sürede sorununu çözersin
__sArSıLmAz__
11 Mart 2010, 12:45
emre kardeş daha motorun yeniymiş sen nasıl motoru o haale getirdin,motor freni bi problem çıkarmaz ama sen hıza göre vitesi yanlış küçültürsen iyi ayarlamayıp motoru zorlarsan tabiki zararı olur,çok geçmiş olsun...
Emre18
11 Mart 2010, 12:51
emre kardeş daha motorun yeniymiş sen nasıl motoru o haale getirdin,motor freni bi problem çıkarmaz ama sen hıza göre vitesi yanlış küçültürsen iyi ayarlamayıp motoru zorlarsan tabiki zararı olur,çok geçmiş olsun...
Teşekkür ederim dostum sağol.motor freninide dengeli kullanırdım çok aşırı zorlamazdım.2-3 kere 1. viteste yavasladığım olmustur ondada hemen müdahele ederdim.Motor bozulmadan öncede 100 lira düşürmüştüm ertesi gün motor bozuldu.Üzerimizde var bi musibet ya hakkımızda hayırlısı:pale:
mertka
11 Mart 2010, 14:45
emre yok arkadaş cıbır vites küçültme yüzünden şanşızıman dağıtacak bir motor değil zaten ben kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum. ama motoru almadan periyodik bakımları yapılmışmı baktırdınmı herhangi bir honda servisinden
Emre18
11 Mart 2010, 15:14
emre yok arkadaş cıbır vites küçültme yüzünden şanşızıman dağıtacak bir motor değil zaten ben kullanıcı hatası olduğunu düşünmüyorum. ama motoru almadan periyodik bakımları yapılmışmı baktırdınmı herhangi bir honda servisinden
Bu benim ilk motorum olduğundan acemiliğime geldi ilk motor kullanmayı cbr da öğrendim.Motoru aldığımda 1200 km deydi suan 15280km de servisten bakımını yaptırıp aldım.Aldığım adam ilk yağını ben değiştirdim demişti.Sonradan servise götürdü servisten aldım.Ama üzerinde 130 luk lastik vardı.Motor cok temizdi ama içini bilemiyoduk tabi.Sonradan 4bin bakımını kendim diğer bakımları servisinde yaptırdım.4bin bakımında da ehliyetim olmadığı için servise gidemedim.Memleketimde Honda servisi olmadığından başka yerlere götürüyom.Rodaj zamanında uzun yol yapılmıştı 100-150 km bişidir büyük ihtimal
Ama sonradan farkettiğim bişi var göstergeyi gecen sene sökerken göstergeyi tutacak yerin birinin kırık olduğunu gördüm bide aldığımda debriyaj manetinin ucu ve sol ayna kırıktı.Evin içne sokarken kırıldı dendi, bende inandım(tabi o anda motoru görmenin heyecanıda vardı) Şimdi aklıma şüphe düştü rodaj zamanından olan bişi olmasın sakın :silent:
osmaniyeli
11 Mart 2010, 15:18
Bu benim ilk motorum olduğundan acemiliğime geldi ilk motor kullanmayı cbr da öğrendim.Motoru aldığımda 1200 km deydi suan 15280km de servisten bakımını yaptırıp aldım.Aldığım adam ilk yağını ben değiştirdim demişti.Sonradan servise götürdü servisten aldım.Ama üzerinde 130 luk lastik vardı.Motor cok temizdi ama içini bilemiyoduk tabi.Sonradan 4bin bakımını kendim diğer bakımları servisinde yaptırdım.4bin bakımında da ehliyetim olmadığı için servise gidemedim.Memleketimde Honda servisi olmadığından başka yerlere götürüyom.
Ama sonradan farkettiğim bişi var göstergeyi gecen sene sökerken göstergeyi tutacak yerin birinin kırık olduğunu gördüm bide aldığımda debriyaj manetinin ucu ve sol ayna kırıktı.Evin içne sokarken kırıldı dendi, bende inandım(tabi o anda motoru görmenin heyecanıda vardı) Şimdi aklıma şüphe düştü rodaj zamanından olan bişi olmasın sakın :silent:
anlattıklarından şu sonuç çıkıyor. sen o motoru aldığında km si orjinal değilmiş belki 20bin belki 30bin belki de 40bindeydi.5liraya 0 lıyorlar kmyi
Emre18
11 Mart 2010, 15:42
anlattıklarından şu sonuç çıkıyor. sen o motoru aldığında km si orjinal değilmiş belki 20bin belki 30bin belki de 40bindeydi.5liraya 0 lıyorlar kmyi
Kmsinin gercek olup olmadığını bilemiyecem ama motor cok temizdi.Egzost borusu çok sararmamış gibi.Zincir dişlileri ve zincir cok parlaktı ufacık yağ lekesi yoktu,lastiklerinde kenarlarında yeni lastiklerin üzerinde olan kıymık gibi (ismini bilmiyom) şilerden vardı. Resimde ilk bakmaya gittiğimz günkü hali var.
http://i39.tinypic.com/2evgbrd.jpg
Fotoda leke gibi olanlar foto makinesinin cekim modundan dolayı öle gösterdi.
http://i41.tinypic.com/mhgd9c.jpg
Fotodaki ben değilim yakın bi dost:)
Yağ olarak ta Castrol magnetec 10-40 kullanıyodum.
osmaniyeli
11 Mart 2010, 16:49
@Emre
Emre Hocam şimdi bir abim söyledi motoru yığdırdığından çatlıyormuş. kamyonlarda da aynı çatlama oluyormuş 5den3 e düşünce filan. oluyormuş yani bir çok araçta motor freninden
dynner
11 Mart 2010, 18:13
Ybr125 ve Cbr125 balataları aynıdır.Ben bi ara değiştiricektim ancak sonradan balatalarımın iyi durumda olduğunu öğrenince değiştirmedim.
Yani cbr125 balatasına o kadar para verceğinize orjinal ybr balatası taktırmanız daha makul.
Emre18
11 Mart 2010, 19:16
@Emre
Emre Hocam şimdi bir abim söyledi motoru yığdırdığından çatlıyormuş. kamyonlarda da aynı çatlama oluyormuş 5den3 e düşünce filan. oluyormuş yani bir çok araçta motor freninden
Teşekkür ederim hocam aklımızda olsun bi dahakine yüksek devirlerde yığdırmayız.:cat:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:14 ----------
Ybr125 ve Cbr125 balataları aynıdır.Ben bi ara değiştiricektim ancak sonradan balatalarımın iyi durumda olduğunu öğrenince değiştirmedim.
Yani cbr125 balatasına o kadar para verceğinize orjinal ybr balatası taktırmanız daha makul.
bende değiştircektim ama sorun başka yerdeymiş vede balataların durumu iyi olduğundan değiştirmemiştim.Ama aklımızda kalır teşekkürler dynner :rendeer:
dynner
11 Mart 2010, 23:16
Motosikletim satılmıştır arkadaşlar
melocann
11 Mart 2010, 23:39
Motosikletim satılmıştır arkadaşlar
alanada satanada hayırlı olsun
kaça verdin meak ettim de
dynner
11 Mart 2010, 23:55
3,5 a verdim
__sArSıLmAz__
12 Mart 2010, 00:21
beyler bu arada motorunuza sakın tam sentetik yağ kattırmayın,yüksek devirlerde kullanılan makinalarda o yağlar pistona falan motora zarar veriyomuş haberiniz olsun...
mevlutgs
12 Mart 2010, 01:11
evet arkadalar sezon açılıyor yaz geliyor:):) neelr yapıyoruz düşünceleriniz nelerdir?? CBR 125 topluluğu cemaati olarak.D neler yapacağız???
Emre18
12 Mart 2010, 09:42
3,5 a verdim
Hayırlı olsun dynner.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:31 ----------
beyler bu arada motorunuza sakın tam sentetik yağ kattırmayın,yüksek devirlerde kullanılan makinalarda o yağlar pistona falan motora zarar veriyomuş haberiniz olsun...
teşekkürler dostum aklımızda olsun :cat:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:36 ----------
evet arkadalar sezon açılıyor yaz geliyor:):) neelr yapıyoruz düşünceleriniz nelerdir?? CBR 125 topluluğu cemaati olarak.D neler yapacağız???
Motoru yaptırıyım her yaz olduğu gibi bi uzun yol daha yapmayı düşünüyom.Cbrlarınızın kıymetini bilin, şahsen ben motor istirahete çekilince daha iyi anladım.Çok özledim keretayı
Teşekkür ederim dostum beğenmene sevindim :) zaten angelları takarken yanlışlıkla artı ucunu şaseye değdirmem yüzünden 2 kere sigorta attı suan üzerinde 15A takılı
Teşekkür ederim dostum sağol.Bende anlayamadım, aklıma mantıklı gelen tek şey 7-9bin devirlerde gezerken yavaslamam için vitesi küçültmem sonucu motorun öne yığılması.Vitesi küçültürken motor baya bi bağırıyodu.Arada vitesleri unutup20-30 km hızlarda gezerkene 1. vitese indirdiğim oluyodu arkayı kilitliyodu ama hemen debriyajı sıkıyodum. İlginiz için tekrardan teşekkürler :rendeer:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:19 ----------
Geçmiş olsun dostum inş sorununu halledersin.Bilgisi olan arkadaşlar cevap verirler.Umarım en kısa sürede sorununu çözersin
Hemseriyiz senle.:mrgreen:
7-9 bin arasi motor freni icin cok saglikli olmayabilir.
Vitesine gore degismekle birlikte 2.viteste 9 bin devirde kucultursen vitesi dislilere fazla yuk biner arka teker zaten kitler ondan bahsetmiyorum bile.
Vites kucultme olayini yavaslarken frensiz yapmamaya calisin, butun yuku dislilere bindirmek yerine freni de ayni anda kullanin.
Ama CBR 125 i ne kadar sevmesem de vites kucultmekle disli kiricak bi makina olduguna inanmiyorum.
Zira ben 2. viteste iken 1 e atarak tekerin kitlemesini sagliyodum ve bunun sayesinde cok guzel yanliyodu makina.Bunu nerdeyse her eve girisimde yapmisimdir istisnasiz.
Buna ragmen motorumda hic bir zaman mekanik problemim olmadi.
Benim aklima gelen tek disli kirma sebebi bi anda birden fazla vites dusurmen olabilir ama bu durumda da arka teker cok saglam kitler ve kut diye bi ses gelir vitesi dusurdugunde.
Birde vites kuculturken mumkun oldugu kadar aragazi vererek kucultun boylece yigilma yapmaz makina.
Ornek veriyim. 4. vites 8 bin devir trafik bi anda sikisti durmaniz gerek sadece frenle durmak imkansiz motor frenine de ihtiyaciniz var teker kitlememek icin.
Debriyaji cekin hizlica bi aragaz verin vites kucultup debriyaji birakin.
Boylece motor bi anda yuksek devirden alt devire dusmez ve yakalamasi gereken devri yakalar yigilmaz.
Ara gaz vermeden kut diye vites dusururseniz bu devirde motor yigilir bagirir hatta teker kitler.
Emre18
12 Mart 2010, 10:38
Hemseriyiz senle.:mrgreen:
7-9 bin arasi motor freni icin cok saglikli olmayabilir.
Vitesine gore degismekle birlikte 2.viteste 9 bin devirde kucultursen vitesi dislilere fazla yuk biner arka teker zaten kitler ondan bahsetmiyorum bile.
Vites kucultme olayini yavaslarken frensiz yapmamaya calisin, butun yuku dislilere bindirmek yerine freni de ayni anda kullanin.
Ama CBR 125 i ne kadar sevmesem de vites kucultmekle disli kiricak bi makina olduguna inanmiyorum.
Zira ben 2. viteste iken 1 e atarak tekerin kitlemesini sagliyodum ve bunun sayesinde cok guzel yanliyodu makina.Bunu nerdeyse her eve girisimde yapmisimdir istisnasiz.
Buna ragmen motorumda hic bir zaman mekanik problemim olmadi.
Benim aklima gelen tek disli kirma sebebi bi anda birden fazla vites dusurmen olabilir ama bu durumda da arka teker cok saglam kitler ve kut diye bi ses gelir vitesi dusurdugunde.
Birde vites kuculturken mumkun oldugu kadar aragazi vererek kucultun boylece yigilma yapmaz makina.
Ornek veriyim. 4. vites 8 bin devir trafik bi anda sikisti durmaniz gerek sadece frenle durmak imkansiz motor frenine de ihtiyaciniz var teker kitlememek icin.
Debriyaji cekin hizlica bi aragaz verin vites kucultup debriyaji birakin.
Boylece motor bi anda yuksek devirden alt devire dusmez ve yakalamasi gereken devri yakalar yigilmaz.
Ara gaz vermeden kut diye vites dusururseniz bu devirde motor yigilir bagirir hatta teker kitler.
sendemi çankırılısın jubaa? :)
sorduklarımda diyor vites küçültülerek disli kolay kolay kırılmaz diye ama benimde aklıma başka bi sebep gelmiyor.Bugün sanayiye götürecem bakalım ustalar ne diyecek.Vites düşürürkende kademe kademe düşürürüm 4 den 2 ye yada 3 den 1 e cekmezdim.Olacağı varmış herhalde.Şanzımanı sökebilirseler asıl sebebi öğrenecez bugün.
sendemi çankırılısın jubaa? :)
sorduklarımda diyor vites küçültülerek disli kolay kolay kırılmaz diye ama benimde aklıma başka bi sebep gelmiyor.Bugün sanayiye götürecem bakalım ustalar ne diyecek.Vites düşürürkende kademe kademe düşürürüm 4 den 2 ye yada 3 den 1 e cekmezdim.Olacağı varmış herhalde.Şanzımanı sökebilirseler asıl sebebi öğrenecez bugün.
Istanbul dogumluyum ama aslim Cankiri lidir.
Cbr 125 te kolay kolay kirilmaz yani cidden sevmem bu makinayi hic guvenli degil bana gore incecik lastik falan ama saglamligina da laf etmem yani essek gibi makinadir cok saglamdir.
Emre18
12 Mart 2010, 10:53
Istanbul dogumluyum ama aslim Cankiri lidir.
Cbr 125 te kolay kolay kirilmaz yani cidden sevmem bu makinayi hic guvenli degil bana gore incecik lastik falan ama saglamligina da laf etmem yani essek gibi makinadir cok saglamdir.
Hıımmm hemşeri cıktık :)
Yok ya sevilmiyecek gibi diil ki çok şirin kereta kaşları yaptıktan sonra bakmaya doyamıyom :P Evet baya sağlam makine ben tarla tapan geziyodum
http://i40.tinypic.com/n1cj6f.jpg
Cankiri da yasayipta Cbr 125 e hayatta binmem oranin makinasi cross tur.:cherry:
Bizim Bozoglu koyunun ordaki barajda kucuk kum tepeleri var aaah aah oraya jeeple gitmistim onunla bile cok eglenmistim bi cross olsa yanimda diye cok dovunmustum.
Emre18
12 Mart 2010, 11:11
evet crossluk çok yer var arada benimde aklıma geliyo cbr satıp cross mu alsam diye ama vazgeçemiyom cıbırdan :) bizde cıbırla tırmanıyoz dağ tepeyi.Sarıyoda arkayı atıyo arada, kurşunluda devrez çayı vardı balık tutmak için giderdik. Çayın içinden fln geçerdim cıbırla. Tekerler öyle bi ortama müsait olmadığından taslara bastımı sağa sola atardı motoru,suyun çokluğu motorun sakalının oraya kadar geliyodu hatta sakalın birazını içine alıyodu.Çok şükür devirmeden geçiyodum.Her ortama uyum sağlıyodu cıbırlar :D
evet crossluk çok yer var arada benimde aklıma geliyo cbr satıp cross mu alsam diye ama vazgeçemiyom cıbırdan :) bizde cıbırla tırmanıyoz dağ tepeyi.Sarıyoda arkayı atıyo arada, kurşunluda devrez çayı vardı balık tutmak için giderdik. Çayın içinden fln geçerdim cıbırla. Tekerler öyle bi ortama müsait olmadığından taslara bastımı sağa sola atardı motoru,suyun çokluğu motorun sakalının oraya kadar geliyodu hatta sakalın birazını içine alıyodu.Çok şükür devirmeden geçiyodum.Her ortama uyum sağlıyodu cıbırlar :D
Oranin hakki cross ya Cbrla olmaz Cankiri tozu topragi cok viraja gircem desen cikisin olmaz asfalt bile kum kaplaniyo bi sure sonra.
Diyorum ya iste essek gibi makina baksana safari ye bile geliyo.
Tek gelemedigi sey selepsizin viraj iste cok tirt virajlarda.
beykurt
12 Mart 2010, 12:48
evet arkadalar sezon açılıyor yaz geliyor:):) neelr yapıyoruz düşünceleriniz nelerdir?? CBR 125 topluluğu cemaati olarak.D neler yapacağız???
CBR 125 cemaati:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:45 ----------
Istanbul dogumluyum ama aslim Cankiri lidir.
Cbr 125 te kolay kolay kirilmaz yani cidden sevmem bu makinayi hic guvenli degil bana gore incecik lastik falan ama saglamligina da laf etmem yani essek gibi makinadir cok saglamdir.
Hooppp benim de anne tarafı çankırılı :queen:
cbr125istiom
12 Mart 2010, 14:08
arkadaşlar makinasını satmak isteyen varsa ben almayı düşünüyorum temiz bir makinaya ihtiyacım var malum sezonda açılıyor
teşekkürler
Emre18
12 Mart 2010, 17:46
Oranin hakki cross ya Cbrla olmaz Cankiri tozu topragi cok viraja gircem desen cikisin olmaz asfalt bile kum kaplaniyo bi sure sonra.
Diyorum ya iste essek gibi makina baksana safari ye bile geliyo.
Tek gelemedigi sey selepsizin viraj iste cok tirt virajlarda.
Virajlarda da iyi ya ben yatıyom ama tekerlekler tam ısınmayınca hafiften kayıyo.Abileri gibi yatılmıyo ama yinede bana yetiyo :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:44 ----------
Hooppp benim de anne tarafı çankırılı :queen:
Maşallah çankırılılar cıkmaya başladı :) yokmu artıran :mrgreen::mrgreen:
melocann
12 Mart 2010, 17:47
http://shop.ebay.nl/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253 A1%257C72%253A1229&_nkw=cbr%20125%20r&_trksid=p3286.c0.m14&_pgn=1
dostlar alın size güzel bi adres çoğunuz biliyordur ebay'ın sitesi ama parçaların hepsi cbr125 için uygun olanı'da var tuzlu olanıda
sadece paylaşmak istedim
emre özellikle sen bak derim:cat:
by_dengesiz
12 Mart 2010, 17:55
Motosikletim satılmıştır arkadaşlar
iyi iyi 3,5 iyidir kanka hayırlı olsun,kawa kawa kawa......
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:50 ----------
http://shop.ebay.nl/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253 A1%257C72%253A1229&_nkw=cbr%20125%20r&_trksid=p3286.c0.m14&_pgn=1
dostlar alın size güzel bi adres çoğunuz biliyordur ebay'ın sitesi ama parçaların hepsi cbr125 için uygun olanı'da var tuzlu olanıda
sadece paylaşmak istedim
emre özellikle sen bak derim:cat:
bu fiyatlar açık artırma fiyatımı ucuz gibi sanki
Emre18
12 Mart 2010, 18:16
http://shop.ebay.nl/i.html?_trkparms=65%253A12%257C66%253A2%257C39%253 A1%257C72%253A1229&_nkw=cbr%20125%20r&_trksid=p3286.c0.m14&_pgn=1
dostlar alın size güzel bi adres çoğunuz biliyordur ebay'ın sitesi ama parçaların hepsi cbr125 için uygun olanı'da var tuzlu olanıda
sadece paylaşmak istedim
emre özellikle sen bak derim:cat:
Teşekkür ederim melocann :rendeer: ebaydan alışveriş yapmayı bilmiyom ama yeri gelirse öğreniriz tabi.Sorunumun ne olduğunuda tam bilmiyom.Bugün sanayiye götürdüm kime gösterdiysem ben sökemem diyo java fln olsa tmmda bunu yapamam diyolar.Bizim burda motosiklet tamir eden pek fazla kişi yok yapanlarda çin mallarını ve eski motoları yapıyolar.Birine verdim karbüratör temizlemek için karbüratör temizlendi ama karbüratörle silindir bloğunun arasındaki plastik boru gibi şey yırtıldı 2 kez.Napcamı karar veremedim :pr:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:11 ----------
Arkadaşlar aklıma sonradan geldi bu şanzıman dişlilerine ulaşmak çok zormu kendim yapamazmıyım yada dişliler kırıksa ebaydan alıp kendim takabilirmiyim bu konu hakkında bilgi verebilirmisiniz yoksa servisine mi götürsem daha iyi kararsız kaldım.Burdan servisine götürmekte sorun ya otobüs bulcan yada ankaraya veya istanbula giden bi araba :( uufff ufff
funkyboys
13 Mart 2010, 00:02
arkadaşlar makinasını satmak isteyen varsa ben almayı düşünüyorum temiz bir makinaya ihtiyacım var malum sezonda açılıyor
teşekkürler
http://www.sahibinden.com/aydin_didimde_1800_km_sifir_ayarinda_2009_mayis_ci kisli-96WQQaXQQ22150731WQQpXQQdisplayitem
atmaca_35
13 Mart 2010, 22:31
beyler bakalım bu sorunu cevabını bılıyomusunuz.hanı motorların devir saatinde belli bı aralıkta ekonomi yazan kısmı vardır bazısında 3000-5000 arasında gibi...bizimkilerde hangi aralıktadır...aklıma takıldı
dynner
13 Mart 2010, 22:39
7-8arası ekonomi sayılır cbr125 için
funkyboys
13 Mart 2010, 23:07
7-8arası ekonomi sayılır cbr125 için
10-12 arası performans onu biliyorum:bounce::queen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO